SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele notoire gezichten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Docu's, interviews en lezingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes van legendarische prestaties op doping
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://vimeo.com/101032213
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
Zit nu zo te bidden dat die voetballers en tenissers ook eindelijk eens op het schavotje komen...al zijn ze al gestopt, en kun je ze niet meer schorsen, indertijd werden praktisch alleen de wielrenners bekend, laat dat maar eens veranderen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Dat gaat pas gebeuren als ooit de hele administratie van Fuentes uitlekt. Bij die bloedzakjes gaat geen voetballer of tennisser zitten. Daarnaast is het maar de vraag of überhaupt iemand nog moeite gaat doen voor die bloedzakken.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit nu zo te bidden dat die voetballers en tenissers ook eindelijk eens op het schavotje komen...al zijn ze al gestopt, en kun je ze niet meer schorsen, indertijd werden praktisch alleen de wielrenners bekend, laat dat maar eens veranderen.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Laat me dromen dat ze de DNA profielen van die zakken gaan linken aan bloedmonsters van het biologisch paspoort en andere doping controles....quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat gaat pas gebeuren als ooit de hele administratie van Fuentes uitlekt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Dan moet je nog mazzel hebben om tennissers of voetballers te pakken, gezien het gebrek aan bloedcontroles aldaarquote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Laat me dromen dat ze de DNA profielen van die zakken gaan linken aan bloedmonsters van het biologisch paspoort en andere doping controles....![]()
Contador en Sanchez graag.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Ik wil Cancellara voor de bijl zien gaan. De rest kan me gestolen worden.![]()
Ik ben het met je eens maar genoeg ploegen die deze heren gewoon een nieuw contract aanbieden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Verjaard of niet verjaard, zet ze gewoon met hun kop op de voorpagina van elke krant. Hun prestaties kun je mss niet meer afnemen, hun reputatie wel![]()
Episch dit.quote:![]()
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
http://www.cyclingnews.co(...)-endemic-in-cycling/quote:Dr Bonar whistleblower says doping is 'endemic' in cycling
UKAD criticised by parliamentary committee for handling of the case
Dan Stevens, the whistleblower at the centre of the Sunday Times' investigation into the practices of Dr Mark Bonar, has warned that doping is an "endemic" problem in cycling, that other doctors like Bonar are operating, and that doping may have become far more sophisticated in the upper echelons of the sport.
Wat open deuren maar verder niet onaardig. Het enige wat ik dan niet begrijp is waarom ze zich druk maken om een op dat moment 38/39 jarige amateursporter voor een out-of-competition controle. En dat die dan blijkbaar direct een schorsing zou krijgen na weigering."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Best een goed stuk van Heuvelman.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:41 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje uit de oude doos (1992), wordt Fuentes ook in genoemd.
Toch wel geruststellend dat ze 25 jaar geleden ook al klaagden over renners die zich alleen maar op de Tour focusten en gevaar van massale leegloop van sponsors.![]()
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat een onafhankelijke organisatie het monitort.quote:Preudhomme trekt UCI in twijfel omtrent mechanische doping
Geplaatst op woensdag 15 juni 2016 om 09:33
ASO-directeur Christian Prudhomme heeft in De Telegraaf extra olie om het vuur gegooid in de verhitte machtsstrijd tussen zijn organisatie en de UCI. Dat doet de Fransman naar aanleiding van een uitzending van Stade 2, dat UCI’s technisch manager Mark Barfield in verlegenheid bracht.
Onafhankelijk orgaan
Het Franse televisieprogramma openbaarde een e-mail van Barfield gericht aan een Typhoon-directeur Harry Gibbings, waarin hij vroeg: “Heb jij een telefoonnummer waar ik je direct op kan bereiken. Ik zit met de Franse politie die denken dat een ingenieur ‘Hongaar’ vandaag de Tour de France bezoekt om een fiets te verkopen en teams te bezoeken, kan dat jullie man zijn?” Barfield zou daarmee mechanische fraudeurs willen waarschuwen. Daar wil Preudhomme nu een verklaring voor. “Ik vind dat de UCI elk mogelijk middel moet aanwenden om mechanische doping tegen te gaan. Bij de UCI geloven ze niet in motortjes in de fiets, maar dan nog kan een onafhankelijk orgaan wellicht een bijdrage leveren. […] Je ziet tegenwoordig in allerlei sporten dat er schandalen zijn. In elke sport zijn veranderingen noodzakelijk. En onafhankelijke organen zijn simpelweg nodig om fraude tegen te gaan”, stelt Preudhomme, die twijfelt aan de huidige opsporingstechniek om mechanische doping te detecteren middels tablets.![]()
was het niet Conconi, die met Indurain werkte? en Ferrari was de leerling.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:41 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje uit de oude doos (1992), wordt Fuentes ook in genoemd.![]()
Hardop gelachen hier (rare bliken van collega's neem ik op de koop toe)! Waar vind je dit?quote:Fitter. Happier. More productive
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
Dat was Conconi inderdaad, Maar ook Cipollini, Chiappucci, Bugno, Moser, Sörensen, Pantani, Oegroemov en Fondriest werden vaak bij hem als "klant" genoemd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was het niet Conconi, die met Indurain werkte? en Ferrari was de leerling.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Stuk van Thijsje vanmorgen. Clasicomano is bijna zeker Flecha en Gemma is Remmert Wielinga.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:20 schreef THEFXR het volgende:
dus jullie eisen namen? you got them!
.
[ afbeelding ]quote:Van wie zijn de 63 overgebleven bloedzakken van Fuentes?
OPERACIÓN PUERTOZowaar. Na tien jaar getouwtrek zijn de bloedzakken van Operatie Puerto vrijgegeven om te worden gebruikt als bewijs tegen de betrokken sporters. Maar de impact daarvan is waarschijnlijk een stuk kleiner dan al die jaren is gedacht.
,,Om te beginnen vind ik het vreemd dat dit weer zo lang moest duren. Maar ik heb er persoonlijk niet zo’n probleem mee als je 10 jaar na bewust dopinggebruik nog altijd niet lekker slaap, bang om gepakt te worden. Dopinggebruikers zullen altijd een stap voorliggen op de instanties, maar als ze een paar jaar later alsnog getest kunnen worden op een bepaald product dat in het verleden niet te vinden was: top! Dat vergroot de angst om doping te pakken aanzienlijk lijkt me.’’
Reactie Bauke Mollema
,,In principe is dit een goede zaak, net als dat ik een voorstander ben van hertesten van oude monsters met de nieuwste technieken. Maar dit komt wel veel te laat! Van de renners/sporters die daar tussen zitten zijn er waarschijnlijk nu al veel gestopt. En ik moet ook nog maar zien hoe de instanties nu verder die dna-vergelijkingen aan gaan pakken.’’
En toen, na tien jaar van juridische strijd, na tien jaar van politieke intriges, na tien jaar van verbergen, verstoppen, verhullen en verzwijgen, kwam de uitspraak gisteren alsnog. Een rechter in Madrid oordeelde gisteren dat de 211 bloedzakken die in 2006 in beslag werden genomen bij dopingarts Eufemiano Fuentes niet mogen worden vernietigd. In plaats daarvan moet het DNA-materiaal uit die zakken worden overgedragen aan het internationaal anti-dopingagentschap WADA, de internationale wielerbond UCI en het Italiaanse anti-dopingcomité CONI.
De 211 bloed- en plasmazakken zijn al jaren voer voor speculaties. Dat komt niet in de laatste plaats omdat de Spaanse instanties de afgelopen tien jaar de soepele rechtsgang rond Operatie Puerto op talloze manieren hebben tegengewerkt en getraineerd. Maar het is een misverstand om te denken dat er door de uitspraak van gisteren volledige openheid van zaken komt over de klantenkring van Fuentes. Het gaat immers alleen op de sporters die op dat moment bloedzakken in de vriezer hadden liggen.
Voetballers en tennissers
Fuentes zei zelf al eerder dat er ook voetballers en tennissers bij hem over de vloer kwamen, maar die zullen er ook deze keer zonder kleerscheuren vanaf komen. Want de kans dat die zich dopeerden met bloedzakken is bijzonder klein: in voetbal en tennis werd tien jaar geleden niet of nauwelijks gecontroleerd, en al helemaal niet buiten competitie. Waarom al die moeite nemen om bloed af te nemen, in te vriezen en weer in te brengen als je ook gewoon een spuit epo kunt zetten?
<strong>Namen in verband gebracht met Fuentes<br />(sporter, nummer bloedzakken, codenaam, aantal bloedzakken)</strong>
Bekend/Wielrenners:
Jörg Jaksche (nummer 20, Bella, 11 bloedzakken)
Jan Ullrich (1, Hijo Rudicio, 10 zakken)
Thomas Dekker (24, Clasicomano Luigi, 10 zakken)
Ivan Basso (2, Birillo, 11 zakken)
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
Fränk Schleck (25, Amigo de Birillo, 4 zakken)
Niet bekend/Wielrenners:
Alejandro Valverde (18, Valv. Piti, 1 plasmazak)
Santiago Botero (4, Nicolas, 17 zakken)
Francisco Mancebo (17, Goku, 20 zakken)
Constantino Zaballa (19, Oso, 15 zakken)
Oscar Sevilla (5, Sevillano, 15 zakken)
Marcos Serrano (13, Alcalde, 8 zakken)
José Enrique Gutierrez (12, Guti, 6 zakken)
Aitor Osa (8, Atr, 11 zakken)
Unai Osa (7, 1ai, 5 zakken)
Roberto Heras (14, RH, 2 zakken)
Angel Vicioso (16, Vcs, 4 zakken, tegenwoordig rijdend voor Katusha)
Luis Leon Sanchez (26, Huerta, 3 zakken)
Juan Antonio Flecha (33, Clasicomano, 7 zakken)
Remmert Wielinga (Gemma, 3 zakken)
Niet bekend/niet-wielrenners
Marta Dominguez (9, Urco, 6 zakken)
De bloedzakken zijn voorzien van nummers. Die zijn erop gezet door de sporters zelf, in opdracht van Fuentes. Ze kregen van hem allemaal een cijfer, en vaak ook een bijnaam. Op die manier probeerde hij te voorkomen dat hij bloedzakken zou verwisselen (wat evengoed alsnog gebeurde, maar dat terzijde).
Door te zoeken in het politiedossier van Operatie Puerto (in handen van deze krant) kun je veel van de 211 bloedzakken aan sporters linken. Er staan telefoontaps in, foto's van sporters die in de kliniek van Fuentes' companen aanbellen, en ook kalenders met dopingschema's. De afgelopen jaren zijn op die manier veel van de klanten van Fuentes ontmaskerd.
Laten we er eens doorheen lopen. De 211 bloedzakken behoren toe aan 36 verschillende sporters. Naar alle waarschijnlijkheid 23 wielrenners en 12 atleten; op de ene overgebleven bloedzak is niets geschreven. Slechts een handvol van de betreffende 36 sporters heeft inmiddels bekend in grote of kleine bewoordingen: wielrenners Jörg Jaksche (nummer 20, Bella, 11 bloedzakken), Jan Ullrich (1, Hijo Rudicio, 10 zakken), Thomas Dekker (24, Clasicomano Luigi, 10 zakken) en Ivan Basso (2, Birillo). Al loog die laatste in de rechtszaal dat hij alleen een keertje bloed had laten afnemen door Fuentes: er lagen 11 zakken van hem in de vriezer. Fränk Schleck (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 25, Amigo de Birillo, 4 zakken) bekende dat hij klant was van Fuentes, maar dan voor trainingsschema's (nota bene: Fuentes is gyaecoloog van huis uit) in plaats van doping. Met die uitleg kwam hij nog weg ook.
Verder is Alejandro Valverde (18, Valv. Piti, 1 plasmazak) geschorst voor zijn betrokkenheid, maar bekende hij nooit. De rest ging vrijwel zonder uitzondering vrijuit, voornamelijk omdat het belangrijkste bewijsstuk (de DNA in de bloedzakken) nooit gebruikt mocht worden. Maar hun namen zijn af te leiden uit het politiedossier en de dopingschema's. Zo duiken de wielrenners Santiago Botero (4, Nicolas, 17 zakken), Francisco Mancebo (17, Goku, 20 zakken), Constantino Zaballa (19, Oso, 15 zakken), Oscar Sevilla (5, Sevillano, 15 zakken), Marcos Serrano (13, Alcalde, 8 zakken), José Enrique Gutierrez (12, Guti, 6 zakken), Aitor Osa (8, Atr, 11 zakken), Unai Osa (7, 1ai, 5 zakken), Roberto Heras (14, RH, 2 zakken) en Angel Vicioso (16, Vcs, 4 zakken, tegenwoordig rijdend voor Katusha) op in het dossier.
Ontrafeld
Drie jaar terug werd de bijnaam van Luis Leon Sanchez ontrafeld in het NRC dankzij de uitgetikte conversaties van telefoontaps tussen Fuentes en zijn handlanger: Sanchez gaat schuil achter nummer 26 en bijnaam Huerta (3 bloedzakken). Het was voor de toenmalige Blanco-ploeg (nu Lotto-Jumbo) de reden om zijn contract te ontbinden: Sanchez rijdt tegenwoordig voor Astana.
Vorig jaar werd de Spaanse hardloopster Marta Dominguez door de Spaanse krant El Pais gelinkt aan nummer 9, Urco (6 zakken). Verder werd oud-Rabo-renner Juan Antonio Flecha er door de Volkskrant van beschuldigd nummer 33, Clasicomano (7 bloedzakken) te zijn. Die kans is zeer groot, omdat het dopingschema precies past in het toenmalige wedstrijdschema van Flecha, maar verder bewijs ontbreekt. Flecha spande een zaak aan en de Volkskrant werd op de vingers getikt door de Raad van de Journalistiek.
Een andere oud-Rabo-renner, Remmert Wielinga, werd gezien in een hotel waar Fuentes bloedtransfusies deed. Volgens een bron zou hij schuil gaan achter Gemma (3 zakken), maar Wielinga ontkent tot op de dag van vandaag iedere betrokkenheid.
63 zakken over
Bovenstaande namen (inclusief die ene blanco) zijn goed voor 148 van de 211 bloedzakken. Als die namen inderdaad bij de betreffende nummers en bijnamen horen, dan blijven er nog 63 zakken over, behorend aan 15 verschillende sporters - 11 atleten en 4 wielrenners. En die moeten nog maar geïdentificeerd worden.
http://www.ad.nl/sport/va(...)an-fuentes~afaee566/![]()
Wat een prachtig artikel is dit. Zo luchtig als er in die tijd over dit soort zaken werd geschreven, geniaal.quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:41 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje uit de oude doos (1992), wordt Fuentes ook in genoemd.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
In een van die krantenknipsels kwam Fondriest even tussendoor bij het interview voor een Conconi-testquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat was Conconi inderdaad, Maar ook Cipollini, Chiappucci, Bugno, Moser, Sörensen, Pantani, Oegroemov en Fondriest werden vaak bij hem als "klant" genoemd.![]()
![]()
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:02:55@BertGrabsch Dear Bert, what does the number 101 mean to you? reageer retweet
twitter:BertGrabsch twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:06:10@thijszonneveld i don't know.You can say it? reageer retweet
Inspector Gadget.twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:08:52@BertGrabsch I don't know. But number 101 on the Fuentes list fits your race program. Maybe you can tell me? reageer retweet
![]()
![]()
SOWWWquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef showtimer het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:02:55@BertGrabsch Dear Bert, what does the number 101 mean to you? reageer retweet
twitter:BertGrabsch twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:06:10@thijszonneveld i don't know.You can say it? reageer retweet
Inspector Gadget.twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 15-06-2016 om 12:08:52@BertGrabsch I don't know. But number 101 on the Fuentes list fits your race program. Maybe you can tell me? reageer retweet
Trouwens: Mancebo 20 zakken
Fitter. Happier. More productive
Daar ging ooit nog een leuk verhaal over de ronde.quote:quote:“The one I pity the most is Mancebo. Do you know that he naturally has sauch a high hematocrit level, of 49, that we could not give him anything because he would been detected easily? We only gave him a placebo and little else. We’ve been cheating him for a few years.![]()
Ergens vind ik het wel jammer dat die , in tegenstelling tot zo'n Valverde , de rest van z'n carriere veroordeeld was tot het domineren van koersen als de Ronde van Guadaloupe, de Tour of Egypt, Ronde van Chihuahua, Redlands Bicycle Classic, enzovoort ...quote:
Hij werd eerder dit jaar nog 2de in de Ronde van Taiwan trouwens.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Thijs heeft de tijd van z'n leven, zo te zien.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Zonder zijn pelotonvrees was Reinbert natuurlijk ook een echte topper geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:14 schreef rajknier het volgende:
Wel mooi: veel toppers en dan Wielinga...Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Het verklaart in zijn geval wel waarom hij een paar hoge toppen met héél héél diepe dalen afwisselde natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wielinga, om een trieste carrière nog triester te maken
Thijsje wel goed bezig indd.
Feitelijk het geval bij héél véél van die renners die genoemd werden ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Toch al jaren bekend dat "Gemma" op Wielinga zou duiden ?quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:43 schreef PippenScottie het volgende:
Hoezo wordt Wielinga nu genoemd?
Bron?Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Dat moet me zijn ontschoten. Dank!quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch al jaren bekend dat "Gemma" op Wielinga zou duiden ?My friends all drive horses![]()
Wow.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef showtimer het volgende:
![]()
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
En hoe komt Wielinga in godsnaam bij Fuentes terecht en in welke tijdsperiode was dit?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Saunier Duval natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:20 schreef Mani89 het volgende:
En hoe komt Wielinga in godsnaam bij Fuentes terecht en in welke tijdsperiode was dit?Put these foolish ambitions to rest.![]()
Via Cecchini?quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:20 schreef Mani89 het volgende:
En hoe komt Wielinga in godsnaam bij Fuentes terecht en in welke tijdsperiode was dit?Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Op 'n helling van een procentje of 6-7 een peloton fileren. Schaamteloos.quote:Fitter. Happier. More productive
BURN!!quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef showtimer het volgende:
![]()
![]()
Kwam een stukje daarvan op twitter tegen en toen even het hele artikel opgezocht.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:51 schreef Bugno het volgende:
[..]
Hardop gelachen hier (rare bliken van collega's neem ik op de koop toe)! Waar vind je dit?![]()
Aangezien ook Thomas Dekker er kwam lijkt mij Rabobank aannemelijker ...quote:Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Denk gewoon de Cecchini connectie, daar trainden ze allebei.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aangezien ook Thomas Dekker er kwam lijkt mij Rabobank aannemelijker ...![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef showtimer het volgende:
![]()
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Geen fan van Thijs zijn Twitter maar dit is wel echt prachtig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat was in 2007, dat lijkt me niet.quote:Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Maar fucking Wielinga die bloedtransfusies onderging bij Fuentes, ik kan me het nauwelijks voorstellen.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
twitter:heywoodu twitterde op woensdag 15-06-2016 om 18:19:06#Swimming Short course 50m backstroke WR holder Etiene Medeiros (BRA) tested positive for an 'asthma drug'. https://t.co/D9yndYhbGc reageer retweet
![]()
25 is Fränk.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:20 schreef THEFXR het volgende:
dus jullie eisen namen? you got them!
.
[ afbeelding ]
Overigens zou ik knap zenuwachtig worden als mijn dopingdokter zulke soms wel belachelijk simpel te kraken codenamen zou verzinnen. Jan Alemán
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Alsof ze dachten ooit gepakt te worden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
25 is Fränk.
Overigens zou ik knap zenuwachtig worden als mijn dopingdokter zulke soms wel belachelijk simpel te kraken codenamen zou verzinnen. Jan AlemánWind extinguishes a candle and energizes fire![]()
OK, maar dan is een codenaam toch überhaupt niet nodig?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alsof ze dachten ooit gepakt te worden.
Tonante zou nog wel een aardige voor Bolt zijn tegenwoordig, maar die heeft niet zoveel aan bloedzakjes.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Laatste WADA update over Rusland voor de beslissing:
https://wada-main-prod.s3(...)ing_update_final.pdf
Lekker een "militaire stad" (kazerne?) opgeven
Even een potje schone pis naar binnen duwen waarna de controleur het uit de prullenbak mag vissen![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Was ik vergeten. Is Gemma z'n vriendin of hond?quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch al jaren bekend dat "Gemma" op Wielinga zou duiden ?
EDIT. Zit even op Wikipedia te kijken. Ik was helemaal vergeten dat hij ook nog voor Team Lefevere, Saunier Duval en Itera-Katusha gereden heeft.![]()
Thijsquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:03 schreef showtimer het volgende:
![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even een potje schone pis naar binnen duwen waarna de controleur het uit de prullenbak mag vissen![]()
[ afbeelding ]![]()
Nog steeds niet uitgesloten van Rio?My friends all drive horses![]()
heywoodu
![]()
De beslissing staat al een tijdje voor komende vrijdag geplandquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Nog steeds niet uitgesloten van Rio?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ah dank! Hoe laat, waar?quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De beslissing staat al een tijdje voor komende vrijdag geplandMy friends all drive horses![]()
Moest er een n voor ooit?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Alsof ze dachten ooit gepakt te worden.
Misschien waren ze zo overmoedig dat ze echt dachten nooit gepakt te worden.![]()
heywoodu
![]()
Geen idee, maar IAAF in de gaten houden is het devies denk ikquote:
Die hebben daar toch niks over te zeggen ? Eerder iets voor het IOC ...quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar IAAF in de gaten houden is het devies denk ikFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Welke wielrenners zijn plots met pensioen gegaan? Menchov en Kolobnev?quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:08 schreef heywoodu het volgende:
Lekker een "militaire stad" (kazerne?) opgeven![]()
![]()
heywoodu
![]()
Het gaat erover of de Russische atletiekbond, die nu geschorst is, geschorst blijft en daardoor niet aan de Spelen mee mag doen. En of de Russische atletiekbond geschorst blijft bepaald de IAAF, net zoals de IBU het zou bepalen voor de biatlonbond en FINA voor de zwembond.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die hebben daar toch niks over te zeggen ? Eerder iets voor het IOC ...Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
ze kozen toch zelf hun codenaam, naam hond enzoquote:Op woensdag 15 juni 2016 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
25 is Fränk.
Overigens zou ik knap zenuwachtig worden als mijn dopingdokter zulke soms wel belachelijk simpel te kraken codenamen zou verzinnen. Jan Alemán![]()
heywoodu
![]()
Dat kan inmiddels bijna niet meer anders inderdaad.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Herman Ram verwacht dat de Russische atleten uitgesloten gaan worden.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Sevillanoquote:Op woensdag 15 juni 2016 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
25 is Fränk.
Overigens zou ik knap zenuwachtig worden als mijn dopingdokter zulke soms wel belachelijk simpel te kraken codenamen zou verzinnen. Jan Alemán![]()
![]()
Zit het nu te lezen, allemachtig. Als dit geen uitsluiting wordt weet ik het ook niet meer. Ze proberen echt van alles om de controleurs te ontlopen/intimiderenquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
heywoodu
![]()
En officieel, Ilyin![]()
![]()
![]()
![]()
Kazakhstan in rouw, dit zijn me een partij medailles zeg.
En Kostova. Zo. Fucking. Voorspelbaar.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Russisch parlement gaat over tot actie om deelname aan Olympische Spelen te redden
De Russische parlementsleden hebben woensdag een eerste wetsvoorstel ingediend waarbij het aanzetten tot dopinggebruik als een misdrijf beschouwd zal worden. Over twee dagen neemt de Internationale Atletiekfederatie (IAAF) een definitieve beslissing over de deelname van Russische atleten aan de Olympische Spelen in Rio.
In het wetsvoorstel, goedgekeurd door 436 parlementsleden van het Russische federale lagerhuis, staat dat elke trainer of dokter die een sporter aanzet tot het nemen van verboden middelen, zich schuldig maakt aan strafbare feiten. Bij bewijs van de feiten gaan de straffen van een boete van 6.700 euro tot een celstraf van één tot vijf jaar.
Personen die medeplichtig zijn aan het aansporen tot dopinggebruik riskeren een celstraf tot een jaar. Trainers of dokters die verboden middelen gebruiken op een sporter, kunnen een gevangenisstraf van vijf jaar krijgen.
De voorzitter van de commissie voor sport in de doema, Dmitri Svichtchev, hoopt dat de wet definitief aangenomen wordt voor het begin van de zomervakantie, die gaat voor het Russische parlement volgende week van start. “Met onze acties tonen we dat de staat niets te maken wil hebben met dopinggebruik in Rusland”, onderlijnt Svichtchev.
Vrijdag beslist IAAF over schorsing
Rusland is al sinds november 2015 verwikkeld in een dopingschandaal. Het Wereldantidopingagentschap WADA publiceerde toen een rapport over gesystematiseerd dopinggebruik in de Russische atletiekwereld. Daarop werden Russische atleten door het IAAF geweerd bij internationale wedstrijden. De IAAF spreekt zich vrijdag op een conventie in Wenen uit of deze schorsing gehandhaafd blijft voor de Olympische Spelen in Rio (5-21 augustus).
De Russische autoriteiten kondigden vorige week nog verplichte lessen over de antidopingstrijd op scholen aan, in het kader van een campagne die “de Russische houding ten opzichte van dopinggebruik wil veranderen”.
Om de IAAF te overtuigen om Russische atleten toe te laten op de Olympische Spelen, heeft Rusland ook nog eens vijftig buitenlandse specialisten aangetrokken om het team rond de dopingstrijd te versterken.![]()
heywoodu
![]()
De exacte cijfers heb ik zo even niet, maar volgens mij kan Azerbeidzjan zo langzamerhand de Spelen in het gewichtheffen wel vergeten...dus voor Kostova maakt dit sowieso niet uit dan![]()
Tenzij je er vanuit gaat dat je positieve plasje weggemoffeld gaat worden natuurlijk ...quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekkere anabole steroiden gebruiken en denken dat je ermee wegkomt
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Deze hier al langsgekomen ?quote:"Russische atlete bekende doping, maar WADA deed niks"
Net op de dag dat het Wereldantidopingagentschap WADA een verontrustend rapport gepubliceerd heeft over dopinggebruik in Rusland, pakt The New York Times uit met een opvallend verhaal.
In december 2012 zat er plots een berichtje in de mailbox van het WADA van een zekere Darja Pisjtsjalnikova. De Russische discuswerpster had enkele maanden eerder de zilveren medaille gewonnen op de Spelen in Londen.
Ze schreef dat ze verboden middelen had gebruikt en dat ze informatie had over systematisch dopinggebruik in haar land, Rusland. Het was een soort van hulpkreet, Pisjtsjalnikova vroeg het WADA om de zaak zeker te onderzoeken, zo weet The New York Times.
Maar het WADA startte helemaal geen onderzoek op. Integendeel, het stuurde de e-mail van Pisjtsjalnikova naar leden van de Russische sportbond. Dus naar de personen die Pisjtsjalnikova beschuldigde van systematisch dopinggebruik.
Het verhaal komt net aan het licht op de dag dat het WADA een rapport de wereld instuurde, waarin onder meer staat dat dopingcontroleurs van het WADA destijds bedreigd werden door de Russische geheime dienst. Zo zouden ze 736 van de geplande tests niet hebben kunnen uitvoeren. Zou er een link zijn tussen het verhaal van Pisjtsjalnikova en het nieuwste WADA-rapport? Wordt vervolgd...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
heywoodu
![]()
Rusland juicht, want ze krijgen ineens drie gouden medailles van Londen 2012 erbij dankzij de Kazachen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Pure moordpoging van WADAquote:Op donderdag 16 juni 2016 01:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Deze hier al langsgekomen ?
[..]![]()
![]()
Waarom kon dit pas na hertesten worden aangetoond?? Waar is dan in eerste instantie op getest?quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:16 schreef heywoodu het volgende:
En officieel, Ilyin![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Kazakhstan in rouw, dit zijn me een partij medailles zeg.
En Kostova. Zo. Fucking. Voorspelbaar.My friends all drive horses![]()
heywoodu
![]()
Geen idee, nieuwe methoden ofzo?quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:46 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Waarom kon dit pas na hertesten worden aangetoond?? Waar is dan in eerste instantie op getest?
Prima te timen, tijd opspoorbaarheid is bekendbekend. Je weet dus wanneer je moet stoppen. Tot de opsporingsmethoden verbeteren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekkere anabole steroiden gebruiken en denken dat je ermee wegkomt![]()
![]()
Dit lijken me middelen die al jaren gemakkelijk op te sporen zijn.quote:My friends all drive horses![]()
quote:"IOC staat klaar om uitsluiting Rusland voor Rio terug te draaien"
Morgen beslist de Internationale Atletiekfederatie (IAAF) of Russische atleten worden uitgesloten voor de Olympische Spelen in Rio. Rusland is sinds november van vorig jaar geschorst voor alle internationale competities, nadat het Wereldantidopingagentschap (WADA) in een rapport een grootschalig en staatsgesteund dopingnetwerk blootlegde. Maar zelfs àls de IAAF morgen beslist om Russische atleten weg te houden uit Rio, heeft Rusland nog een ontsnappingsroute: het Internationaal Olympisch Comité (IOC).
Het IOC heeft namelijk de eindbeslissing over het al dan niet deelnemen van Russische atleten in Rio. Wat IAAF-voorzitter Sebastian Coe ook moge beweren. De gewezen Britse topatleet orakelde van bij het begin dat als de schorsing van Rusland vrijdag wordt verlengd, er automatisch geen Russische atleten mogen aantreden op de Spelen. Fout, zo blijkt nu. De definitieve beslissing daarover ligt in de handen van het IOC. Op maandag 21 juni, drie dagen na het verdict van de IAAF, buigen de IOC-bonzen zich op een topmeeting in het Zwitserse Lausanne over dezelfde materie. Insiders menen te weten dat het IOC klaarstaat om een IAAF-beslissing die negatief zou uitvallen voor Rusland terug te draaien.
"Ik kan daar niets over zeggen", liet IOC-voorzitter Thomas Bach optekenen toen hem die vraag werd gesteld. "De vergadering van 21 juni heeft als doel om cleane atleten te beschermen en om iedereen een evenwaardig deelnemersveld te bezorgen in Rio. We gaan bekijken welke vorderingen Rusland heeft gemaakt in de aanpak van zijn dopingprobleem."
Poetin
Mysterieuze woorden van Bach, die bij insiders de wenkbrauwen deden fronsen. De Duitse IOC-voorzitter heeft sinds lange tijd een hartelijke relatie met de Russische president Vladimir Poetin, niet het minst door de gigantische investeringen die Rusland deed bij de Winterspelen van Sochi in 2014. "Poetin heeft 50 miljard redenen om een gunst van het IOC te verwachten", zegt een bron dicht bij het dossier. Het feit dat sommige leden van de IAAF-raad die morgen de beslissing neemt een dubbele pet dragen, zorgt eveneens voor twijfel. Ondermeer de ex-atleten Sergei Bubka, Nawal El Moutawakel en Frankie Fredericks, die tot de IAAF-raad behoren, zijn ook lid van het IOC.
Wie is baas?
Voor Dick Pound, ex-topman van het WADA, liggen de zaken alvast duidelijk. Het IOC moet de schorsing van Rusland zonder de minste twijfel verlengen. "Zo zie ik het inderdaad en niet anders", aldus Pound. "Maar met wat nu aan de orde lijkt, krijgen we straks wel een interessante juridische kwestie. Het roept de vraag op wie baas is over de atletieksport: de IAAF of het IOC?"
Bedreigingen
Nog dit: volgens nieuwe onthullingen van het WADA heeft de Russische geheime dienst dopingcontroleurs recentelijk bedreigd met een verbanning uit Rusland. Zo werd geprobeerd om dopingcontroles bij Russische sporters tegen te houden met het oog op de Spelen in Rio. "Agenten van de Russische geheime dienst hebben ermee gedreigd om dopingcontroleurs te verdrijven uit Rusland", schrijft het WADA in zijn rapport. Van de in totaal 3.000 geplande dopingcontroles zouden er 736 niet doorgevoerd geweest zijn door toedoen van de Russische geheime dienst.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)aaien.dhtml?show=art![]()
Nieuwe opsporingsmethoden zorgen vaak voor dat lagere concentraties ook opgemerkt kunnen worden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit lijken me middelen die al jaren gemakkelijk op te sporen zijn.![]()
Is 33 als Cancellara al confirmed?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:37 schreef nostra het volgende:
[..]
25 is Fränk.
Overigens zou ik knap zenuwachtig worden als mijn dopingdokter zulke soms wel belachelijk simpel te kraken codenamen zou verzinnen. Jan Alemán"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Dat zou Flecha zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Is 33 als Cancellara al confirmed?![]()
Da's niet waar.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:19 schreef Tommeke het volgende:
Cancellara is eigenlijk pas na Operacion Puerto echt doorgebroken.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Net een paar maanden voor de beerput open ging inderdaad. MAar zit niet veel tijd tussen.quote:Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
quote:Fuentes recognises ‘some top sports names’ could be owners of Puerto blood bags
Spanish doctor Eufemiano Fuentes has recognised that it is possible that some top names in sport could be identified as the owners of the blood transfusion bags from Operación Puerto should they be publicly confirmed.
In one of his first interviews with the media since he was cleared on Tuesday of all charges in the Puerto anti-doping probe, Fuentes was asked by Spanish radio station COPE if ‘major names’ could appear once the list of the 211 blood bags seized in Puerto was cross-checked with their potential owners via their DNA.
“It could be, it could be,” Fuentes said, before adding, “but I’m not going to give you clues or names.
“If they are going to be found out, it’s a question of waiting to find out.”
Fuentes emphasied that “If there is no crime, and there is none for either myself or the sports people involved” - at least, not according to Spanish public health laws in 2006, which were those applied to Puerto - “then I have to say I am professionally bound [not to comment further].”
Technically the process of naming riders and athletes linked via DNA to at least some of the 211 blood bags seized in Puerto and which are currently sitting in a freezer in an anti-doping lab in Barcelona - as they have been for the last ten years - is possible. But legally, whether the process of ‘naming and shaming’ these sports personalities and whether this constitutes slander given no suspension is now possible after the statute of limitations has passed, has already been raised in Spain - and Fuentes speculated on it again.
When asked if he would invite the anti-doping authorities to name all the sports personalities who could be identified as blood bag owners via DNA, Fuentes said he would not, saying he did not know if such a process was in fact permitted in a democratic state.
Other issues are clearer, at least for Fuentes. Whilst recognising that his former activities would now be penalised under Spain’s anti-doping laws if carried out on athletes, he also insisted that his practices had “caused no harm whatsoever to any of my patients, only benefits. I would carry them out on a relative. I have always protected their health.”
Asked if his activities had been simply playing with the athletes' health in order to improve performance, Fuentes said his objective was “to protect their health, which does improve performance despite the excessively high number of events on the schedules of some sports, which are simply there with the objective of creating a greater spectacle.
“Those directing sport like one thing, doctors try to protect athletes' health. My athletes’ lives have never been in any danger.”
Now working, he said, in a health centre as a family doctor, Fuentes added that he was “satisfied with the verdict, I’ve been on trial for ten years and it’s good to know that justice has been done.” He said that he would need time to decide, however, if he will return to sports medicine.
Once the COPE interviewer had completed his questions, Fuentes concluded by offering messages of support to the Olympic and Spanish football squads in this summer’s Rio Games and Euro 2016 competitions. He also - after pointing out that the Puerto verdict had, coincidentally, come out on World Blood Donor Day - took the opportunity to encourage Spaniards “to donate blood. It’s risk-free, innocent and can save lives.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: