abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:08:38 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163008122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:14 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik blijf homoseksualiteit een zonde vinden en ingaan tegen de Bijbel.
Is dit nou jouw mening of die van de Bijbel?

Ik krijg altijd een beetje de kriebels bij mensen die de verantwoordelijkheid voor wat in essentie hun eigen mening is afschuiven op een boek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:12:41 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163008203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dit nou jouw mening of die van de Bijbel?

Allebei zo te zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:18:05 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163008313
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Allebei zo te zien.
Het is natuurlijk alleen zijn mening die moreel gezien interessant is, en die hem morele verantwoordelijkheid geeft voor die mening. :)

Of hij die uit de Bijbel haalt of uit een boek van Ted Haggard lijkt me verder niet zo relevant. Dat hij het toch vermeldt voelt aan als een poging tot een rechtvaardiging van die mening. Als het dat is dan kan die rechtvaardiging wat mij betreft direct in de prullenbak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163008419
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk alleen zijn mening die moreel gezien interessant is, en die hem morele verantwoordelijkheid geeft voor die mening. :)

Of hij die uit de Bijbel haalt of uit een boek van Ted Haggard lijkt me verder niet zo relevant. Dat hij het toch vermeldt voelt aan als een poging tot een rechtvaardiging van die mening. Als het dat is dan kan die rechtvaardiging wat mij betreft direct in de prullenbak.
Maar dan wel deze uitspraak:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:14 schreef berko13 het volgende:

[..]

Ik blijf homoseksualiteit een zonde vinden en ingaan tegen de Bijbel.
Het homohuwelijk een fenomeen dat typisch is voor de hedendaagse Westerse decadentie.

Desalniettemin is het gooien van homo's van gebouwen of ze gaan neerschieten in de een gaybar totaal verwerpelijk.
Homo's moeten blijkbaar wel gedood worden als ze maar niet van een gebouw afgegooid worden of in een gaybar doodgeschoten worden :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:32:21 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163008687
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van mij ook. Maar of dat hem van gedachten zal veranderen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:40:49 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163008829
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar dan wel deze uitspraak:

[..]

Homo's moeten blijkbaar wel gedood worden als ze maar niet van een gebouw afgegooid worden of in een gaybar doodgeschoten worden :?
"Gij zult geen gemeenschap hebben met een die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het." (Lev. 18:22)

"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen" (Lev. 20:13)

Lijkt me toch vrij duidelijk :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163008860
Dus hij was zelf ook gay? Volgens mij was Hitler ook gay.
pi_163008991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:42 schreef Atak het volgende:
Zelfhaat op anderen gericht
pi_163009008
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

"Gij zult geen gemeenschap hebben met een die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het." (Lev. 18:22)

"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen" (Lev. 20:13)

Daar doelde ik dus op :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 14 juni 2016 @ 16:53:13 #85
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163009073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Westerse arrogantie om alleen naar de slachtoffers van islam terreur in het westen te kijken. De terreur die gewoon bijna dagelijks plaatsvindt in het midden-oosten. De een na de andere zelfmoord aanslag op onschuldige mensen.
Maar nee, we kijken alleen naar de gevallen in het westen want dan kunnen we ook naar andere incidenten in het westen kijken en zeggen dat het wel meevalt met de islamitische aanslagen.
Goed punt, natuurlijk.

En om het probleem (in deze context uiteraard) alleen toe te spitsen op aanslagen is wel heel beperkt. Dan gaat men ook voorbij aan bijvoorbeeld de Syriėgangers, de sympathie voor IS en Al Qaida, dat er volgens sommige peilingen behoorlijke aantallen Europese moslims de sharia belangrijker vinden dan de wetten van het land waar ze leven, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163009422
quote:

[..]

Westerse arrogantie om alleen naar de slachtoffers van islam terreur in het westen te kijken. De terreur die gewoon bijna dagelijks plaatsvindt in het midden-oosten. De een na de andere zelfmoord aanslag op onschuldige mensen.
De meeste slachtoffers zijn ook moslims, maar dat hoor je dan weer niet.
pi_163009487
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tuurlijk hoor je dat wel, van de meeste aanslagen komt alles gewoon op sites als nu.nl

Juist omdat het minder vaak in het westen gebeurd, is het groot in het nieuws. Misschien wel de angst dat we een nieuw soort midden oosten worden?
pi_163009504
quote:

[..]

Maakt dit het minder erg of zo?
I´m back.
pi_163009645
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maakt dit het minder erg of zo?
Neuh, het maakt alleen het verketteren van moslims nogal stupide.
pi_163009657
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zijn het geen moslims die dit doen dan?
I´m back.
pi_163009673
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

moslims wel, islam terecht, vind je niet?
pi_163009700
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, want het Oude Testament is voor Christenen niet per se meer bindend. In principe is er een nieuw verbond gesloten.

https://en.wikipedia.org/(...)ld_Covenant#Catholic

Voor zover ik weet wordt er in het nieuwe testament niks directs gezegd over homoseksualiteit.
pi_163009719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

moslims wel, islam terecht, vind je niet?
Moslims ook niet, die vermoorden moslims.
Islam en moslims zijn een eenheid in deze, lijkt me.
islam zelf is dood. Als niemand in de islam gelooft, dan gebeuren deze afgrijselijke dingen niet.
I´m back.
pi_163009758
quote:

[..]

Maar nee, we kijken alleen naar de gevallen in het westen want dan kunnen we ook naar andere incidenten in het westen kijken en zeggen dat het wel meevalt met de islamitische aanslagen.
Wie is "we"? Hoe meer islam in het Westen, hoe meer aanslagen en verloedering. Zo is het ook gegaan in het M-O en je ziet wat een bende het daar is. De Islam wordt geprojecteerd als een religie, maar het is eerder een totalitair en agressief systeem.
pi_163009787
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:27 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Nee, want het Oude Testament is voor Christenen niet per se meer bindend. In principe is er een nieuw verbond gesloten.

https://en.wikipedia.org/(...)ld_Covenant#Catholic

Voor zover ik weet wordt er in het nieuwe testament niks directs gezegd over homoseksualiteit.
Er zijn wel fundamentalistische groepering, bijv. de Westboro church, die in dit soort dingen geloven, alhoewel ze bij mijn weten er niet moordend op uit trekken. Wel doen ze allerlei andere weerzinwekkende dingen.
Punt is dat binnen het christendom en het jodendom dergelijk fundamentalisme zeer duidelijk door een zeer grote meerderheid wordt afgewezen en veroordeeld en als een uitwas/afwijking wordt gezien. Niet stiekem als een ideaal oid.
I´m back.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:32:03 #96
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163009788
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn het geen moslims die dit doen dan?
Is het niet zo dat in deze discussies juist de islam, extremistische of jihadistische ideologie of religieuze dogma's het onderwerp zijn en niet specifieke moslims?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163009794
quote:
[..]
De slachtoffers zijn veelal onschuldige mensen. Dat het moslims zijn maakt hierin niets uit voor mij.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 17:33:51 #98
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163009820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:42 schreef Atak het volgende:
lol, volgens Eva Braun niet.
are we infinite or am I alone
pi_163009821
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is het niet zo dat in deze discussies juist de islam, extremistische of jihadistische ideologie of religieuze dogma's het onderwerp zijn en niet specifieke moslims?
Ja, alleen denk ik dat je al die stromingen niet echt kunt scheiden. Er zijn fundamentalisten die niet gewelddadig zijn, er zijn gematigden die ineens de kolder in hun kop kunnen krijgen en wel gewelddadig zijn.
I´m back.
pi_163009828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol, volgens Eva Braun niet.
Volgens Lothar Machtan wel.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: