abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162984352
Ik heb sinds jan 2010 een wajong uitkering en ben volledig arbeidsongeschikt. Ik heb ook nog nooit gewerkt op een supermarkt baantje van enkele maanden na.

In de brievenbus heb ik een folder gehad. Nu weet ik niet of ik deze helemaal goed lees, en ik durf niet om verheldering te vragen, want ik weet watvoor mafia praktijken ze allemaal uitvoeren, noem me gek maar ik bel niet met mijn eigen info absoluut ik vertrouw niemand daar.

Er staat in de folder UWV bekijkt opnieuw of u kunt werken. Tussen 2015 en 2018.

Heeft u in 2010 of later een wajong uitkering aangevraagd?
Dan heeft u de nieuwe wajong.
Toen u de wajong aanvroeg of tijdens een herbeoordeling, hebben wij al beordeeld of u mogelijkheden heeft om te werken. WIj hebben dus voldoende informatie over uw situatie. U krijgt vanezelf van ons een brief waarin wj die beoordeling bevestigen.

Heeft u voor 2010 een wajong uitkering aangevraagd?
Dan heeft u de oude wajong.
Wij gaan dan bekijken of u mogelijkheden om te werken.
Dit kan op 2 manier gebeuren. Enz enz.

Als ik het goed lees dan hoor ik dus bij de eerste categorie, en zal er geen herbeoordeling plaats vinden omdat ik nu ook niet werk, maar hoe zeker kan ik hier van zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hansklokjes op 13-06-2016 20:09:43 ]
  maandag 13 juni 2016 @ 19:51:34 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_162984424
Als je wajong terecht is, waar maak je je druk om?
Dum de dum
pi_162984615
Iedereen met een wajong krijgt een herbeoordeling, zowel 'oud' als 'nieuw'.

Nadeel ligt vooral bij de mensen met een wajong van 2010 en erna.
Als ze je weer "goedkeuren", flikkeren ze je in de bijstand en de groeten van het UWV.

Voor de oude wajongers is het vooral een verkapte bezuiniging van 5% vanaf 2018.
Die banen zijn er niet, ja vooruit 5000 per jaar zogenaamd, maar hoe je daar in komt terwijl er van meet af aan een poel van 50.000 ex-wsw'ers al klaar staan voor die baantjes..
Over 10 jaar ben jij dan opeens aan de beurt en dat is dan nog optimistisch gezien de overige 150.000 die er bovenop komen.. waardeloos dus.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je wajong terecht is, waar maak je je druk om?
Gezien ze gewoonweg iedereen een stempel van goedkeuring geven..
Waar ze nu mee bezig zijn is de definitie van gehandicapt plots veranderen.

Je moet nu kwijlend in een rolstoel zitten om nog als gehandicapt gelabeld te worden en dat is niet bepaald realistisch.

Niet iedere handicap is lichamelijk van aard, net zoals een psychische beperking niet hetzelfde is als een geestelijke handicap.

Toch gooien ze het over 1 boeg nu en kan zogenaamd iedereen weer iets, ondanks dat het UWV zelf bij verreweg de meeste nooit de moeite ervoor over hadden om diegene te helpen aan een baan, toen was je blijkbaar wel gehandicapt genoeg.
pi_162984840
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.

Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen

Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
pi_162984864
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:04 schreef Hansklokjes het volgende:
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.

Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen

Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
Krijg je eenmaal de brief, in bezwaar gaan.
Dan krijg je volgens mij een "gewone' herkeuring, waar je dus je verhaal kan doen bij het uwv zelf.
pi_162985133
quote:
Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_162985442
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong. :')

Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.

Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.

Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
pi_162985669
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong. :')

Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.

Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren.

Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.

Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162985811
quote:

[..]

Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?
Make my day!
pi_162985962
quote:

Je kunt dus gewoon aan het werk of iig gedeeltelijk?? o|O
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_162985973
quote:
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong.
Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 20:39:20 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162985984
TS, ik gun je een baan ^O^ ! Mooi toch, dat ze straks beoordelen dat je kan werken ^O^ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162986077
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren. :')
Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".

quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:33 schreef agter het volgende:

[..]

Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?
Dat kan, maar komt minder vaak voor dan je denkt.
Mensen worden of onder de pillen gepropt, wat niets geneest, of zitten in eindeloze therapieën.

Dan had je nog de wsw-trajecten, zowel begeleid als onbegeleid werk.
Dat kwam al redelijk in de buurt van dwangarbeid overigens, 32uur werken voor 900 euro.. dat is makkelijk verdienen zeg. :')

Bij begeleid werk was de doorstroom naar gewoon betaald werk/vast contract, en ik weet dit uit zowel ervaring alsmede dat ik ook mensen heb begeleid, was echt nul komma nul.
Daarbij waren de wachtlijsten letterlijk jarenlang.

Dat komt door het achterlijke systeem van de overheid waar je per 'wajonger' een subsidie potje kreeg toegewezen als werkgever, potje op? wajonger eruit en nieuwe erin.

Nee, dit hele participatie gedoe kost uiteindelijk vele malen meer dan het kan opleveren.
Als is het maar dat werkgevers gedwongen worden 5000 banen erbij te verzinnen die je beter kan vergeven aan mensen die ook al jaren in de ww/bijstand zitten.
pi_162986164
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringen :)
En op welke wijze zijn ze fraudeurs?
Ze kregen het ooit terecht toch? (ik neem aan van na 2010) Nu ziet het UWV het voor die 2 mensen anders.

Dan komen ze in de bijstand en krijgen ze hetzelfde.
Enige verschil is het sollicitatieplicht wat weinig zal inhouden gezien ze nergens zullen worden aangenomen.

maw, net als in de (thuis)zorg is dit een raar doorschuifspelletje naar de gemeente toe.
pi_162986199
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En op welke wijze zijn ze fraudeurs?
Ze kregen het ooit terecht toch? (ik neem aan van na 2010) Nu ziet het UWV het voor die 2 mensen anders.
Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufi :') ze hebben het nooit terecht gekregen, beiden niet.
pi_162986204
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".

[..]

Dit klopt gewoon niet.

Het loonde 'toen' voor de overheid omdat de gemeente de AOW en aanvullende uitkeringen overmaakt.

De overheid betaalde toendertijd de wahjong. Dat scheelde dus weer voor de gemeenten. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162986215
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufi :') ze hebben het nooit terecht gekregen, beiden niet.
Dat bestaat niet, onterecht.
Dan moeten ze maar de uwv arts die het goedkeurde aanpakken.
pi_162986274
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het bestaat wel, onterecht.
pi_162986277
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit klopt gewoon niet.

Het loonde 'toen' voor de overheid omdat de gemeente de AOW en aanvullende uitkeringen overmaakt.

De overheid betaalde toendertijd de wahjong. Dat scheelde dus weer voor de gemeenten. :')
Betwijfel ernstig dat het zo ging.
Ik bedoel, dan zag je grotere aantallen in de wajong en zou niemand in de bijstand terecht komen.
pi_162986286
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het bestaat wel, onterecht.
Wat jij wil.
pi_162986293
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat bestaat dus wel.

Waarom zit je hier allemaal onzin te verkondigen?
pi_162986321
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat bestaat dus wel.

Waarom zit je hier allemaal onzin te verkondigen?
Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.

Anders heeft iemand een steek laten vallen bij de keuring.
Het is niet alsof je automatisch een wajong kan krijgen.

In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
Dat men later daar op terug komt, doet daar niets aan af.
pi_162986451
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.

In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappig _O-
pi_162986476
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zijn hele klassen geweest in 2009-2009 die wahjong hebben aangevraagd. :')

Dit is gewoon betaald door de overheid. :')
pi_162986506
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappig _O-
Ik zou niet weten hoe je dan voorbij de psychologen komt.
Simpelweg allerlei "verkeerde" opties aantikken bij het uren durende "intake", nee, zo simpel ligt het niet.

Maar goed ik weet niet om welke redenen die 2 die jij zogenaamd kent toen een wajong toegekend hadden gekregen.
pi_162986523
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er zijn hele klassen geweest in 2009-2009 die wahjong hebben aangevraagd. :')

Dit is gewoon betaald door de overheid. :')
Natuurlijk, hier hou ik op met reageren op jouw onzin.

Hele klassen nog wel. :')
pi_162986533
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, jezus man. Ik Leg het al de hele tijd uit!

Ben ik nou zo dom of is hij no zo slim. :')
pi_162986560
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar goed ik weet niet om welke redenen die 2 die jij zogenaamd kent toen een wajong toegekend hadden gekregen.
nee, dat merk ik wel
ook wel leuk om te zien
pi_162986652
quote:

Heb je je Wajong op 1 januari 2010 aangevraagd of heb je hem al in 2009 aangevraagd?
pi_162986656
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk, hier hou ik op met reageren op jouw onzin.

Hele klassen nog wel. :')
:')

Ja op ZMO, tegenwoordig ZMOK, was dat standaard. :')

Maar negeer lekker de feiten.
pi_162986660
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

nee, dat merk ik wel
ook wel leuk om te zien
Ik hoor nog steeds niet waarom zij dan een wajong hadden gekregen, of weet je het eigenlijk niet en sta je zelf maar wat te verzinnen?

Alsof het zo makkelijk is artsen voor de gek te houden bij zowel fysieke als psychische klachten.
Dan komt er wel meer bij kijken en heb je het wederom over een heel klein percentage dat er blijkbaar doorheen weet te glippen.
pi_162986718
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik hoor nog steeds niet waarom zij dan een wajong hadden gekregen, of weet je het eigenlijk niet en sta je zelf maar wat te verzinnen?

Alsof het zo makkelijk is artsen voor de gek te houden bij zowel fysieke als psychische klachten.
Dan komt er wel meer bij kijken en heb je het wederom over een heel klein percentage dat er blijkbaar doorheen weet te glippen.
Het is je echt 10 keer uitgelegd....
  maandag 13 juni 2016 @ 20:58:52 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162986722
Laat je niet opnaaien door die vervelende trollen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162986726
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja op ZMO, tegenwoordig ZMOK, was dat standaard. :')

Maar negeer lekker de feiten.
Ik zie vooral uitspraken van jouw kant zonder bronnen of andere basis waar vanuit ik het zou kunnen bekijken.
Wat jouw betreft moet ik wat jij zegt maar accepteren als waarheid, nee dank je.
pi_162986749
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Laat je niet opnaaien door die vervelende trollen.
Nee het is nu inderdaad wel duidelijk.
pi_162986768
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zie vooral uitspraken van jouw kant zonder bronnen of andere basis waar vanuit ik het zou kunnen bekijken.
Wat jouw betreft moet ik wat jij zegt maar accepteren als waarheid, nee dank je.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:02:45 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162986940
TS, het lijkt me verstandig je manier van posten binnen de perken te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162986948
Die controle is echt streng hoor, die artsen van het UWV zijn echt niet van stickers geven als ze een goede bui hebben. Geen idee hoe dat vroegah was maar was echt een gedoe toen ik het aanvroeg in 2011.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:06:15 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162987128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit klopt gewoon niet.

Whut? Wanneer maakte de gemeente de AOW over? Klets niet zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162987426
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

In 2008, dat staat er ook gewoon.
pi_162987432
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat om de bijstand. Als ze kansloze daarin zette, moest een gemeente dat zelf betalen. Nu konden ze het mooi op het rijk afschuiven.
pi_162987579
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het gaat om de bijstand. Als ze kansloze daarin zette, moest een gemeente dat zelf betalen. Nu konden ze het mooi op het rijk afschuiven.
Dit bedoelde ik onder andere.
pi_162987741
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je je Wajong op 1 januari 2010 aangevraagd of heb je hem al in 2009 aangevraagd?
In maart of april 2010, maar ik kreeg met terugwerkende kracht de betalingen van jan,feb, maart enz.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:19:44 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162987796
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat doet de SVB en die deed dat ook in 2008. Klets niet.
pi_162987883
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat doet de SVB en die deed dat ook in 2008. Klets niet.
Ik 'klets' hier niet.

Jullie wel, denk ik.😂
pi_162987968
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:02 schreef Leandra het volgende:
TS, het lijkt me verstandig je manier van posten binnen de perken te houden.
Dat lijkt jou verstandig idd, Ik zeg wat ik echt denk. Ja dat is realiteit. Dat het niet even mooi in sommige mensen hun beeld valt JAMMER HE. Misschien moeten mensen maar eens wat veranderen in deze samenleving ipv allerlei regeltjes waardoor we het echte zicht verliezen.
Ik ben een anarchist van hart en laat mij niet de mond snoeren.

Ik meende wat ik zeg, al is het het echt het LAATSTE wat ik wil. Maarja mensen blijven toch stemmen op het domme politieke poppenkast, en ondertussen zijn er mensen echt de lul erdoor.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:23:57 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162988002
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik 'klets' hier niet.

Jullie wel, denk ik.😂
Je wou beweren dat de AOW niet door de SVB wordt uitbetaald?
  maandag 13 juni 2016 @ 21:24:29 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988030
quote:

[..]

Ik 'klets' hier niet.

Jullie wel vgm mij.😂
De Sociale Verzekeringsbank doet dat, en toen die nog de "Raad van Arbeid" heette betaalden zij ook de AOW al, idem voor de kinderbijslag.

Maar goed, ik heb daar in de jaren 80 gewerkt, dus als jij even met bronnen kunt komen dat de gemeente dat betaalde dan ben ik benieuwd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162988062
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waar staat dat?
  maandag 13 juni 2016 @ 21:25:14 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162988075
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:23 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Dat lijkt jou verstandig idd, Ik zeg wat ik echt denk. Ja dat is realiteit. Dat het niet even mooi in sommige mensen hun beeld valt JAMMER HE. Misschien moeten mensen maar eens wat veranderen in deze samenleving ipv allerlei regeltjes waardoor we het echte zicht verliezen.

Ik meende wat ik zeg, al is het het echt het LAATSTE wat ik wil. Maarja mensen blijven toch stemmen op het domme politieke poppenkast, en ondertussen zijn er mensen echt de lul erdoor.
Als je wilt dat ze je opsluiten, hetzij in een gevangenis, hetzij op een gesloten afdeling, dan moet je vooral zo doorgaan.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:27:00 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988161
quote:

[..]

Nou, het is heel simpel, ik verwijder het soort posts zoals degene die ik verwijderd heb, en als je vindt dat je dan toch door moet gaan met dat soort posts dan zal ik helaas andere maatregelen moeten nemen.

Verder kun je hier prima terecht met je vragen, maar niet als je allerlei dreigementen naar instanties gaat posten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 21:27:32 #52
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162988185
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je wilt dat ze je opsluiten, hetzij in een gevangenis, hetzij op een gesloten afdeling, dan moet je vooral zo doorgaan.
Nou ja, bewijst wel dat zijn WaJong niet geheel onterecht is toegekend ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 13 juni 2016 @ 21:27:46 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988199
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

En wat heeft de AOW daar mee te maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162988246
quote:

[..]

Wacht, wat?
pi_162988259
Ja
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, want mensen die weten hoe het echt in elkaar zit worden idd voor gek verklaard. Zo zit deze omgekeerde samenleving in elkaar. Allemaal onderdrukking in deze slavenplaneet. Het feit dat je dit al voorsteld...
Alleen omdat ik zeg zo enorm afwijkt van de norm.. nee die moet gek zijn..Wat nou als de meeste mens "gek" zijn zonder dit te weten?...
pi_162988282
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat heeft de AOW daar mee te maken?
Niks, maar ik had het ook niet over de AOW he? Dan moet je bij die andere pannekoek zijn.
pi_162988337
quote:

[..]

Nou, het is heel simpel, ik verwijder het soort posts zoals degene die ik verwijderd heb, en als je vindt dat je dan toch door moet gaan met dat soort posts dan zal ik helaas andere maatregelen moeten nemen.

Verder kun je hier prima terecht met je vragen, maar niet als je allerlei dreigementen naar instanties gaat posten.
Heel simpel. Ik zeg respectvol naar jou gebruik je hersenen eens. Ik ben het niet eens met jou. Dat mag toch? Wie ben jij zowiezo om te verteleln wat wel of niet mag? omdat je moderator voor je naam hebt? Asjeblieft antwoord niet want ik weet precies wat je gaat zeggen.
pi_162988383
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nou ja, bewijst wel dat zijn WaJong niet geheel onterecht is toegekend ;)
Hahaha heel typisch zo'n antwoord komt altijd terug.
Al op een andere manier heb je toch wel weer gelijk. Omdat ik ook door mijn manier van denken TOTAAL anders functioneer.
pi_162988387
quote:

[..]

Ik weet niet wat je verwijderd hebt, maar ik vind het zeer interessant om de mening van deze Wajonger te lezen.
Wat is er fout aan? Hij mag prima die mening hebben.
Make my day!
pi_162988407
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:28 schreef Hansklokjes het volgende:
Ja

[..]

Tja, want mensen die weten hoe het echt in elkaar zit worden idd voor gek verklaard. Zo zit deze omgekeerde samenleving in elkaar. Allemaal onderdrukking in deze slavenplaneet. Het feit dat je dit al voorsteld...
Alleen omdat ik zeg zo enorm afwijkt van de norm.. nee die moet gek zijn..Wat nou als de meeste mens "gek" zijn zonder dit te weten?...
En misschien, heel misschien, ben jij wel degene die het fout heeft hier. Zou je daar wel eens over hebben nagedacht?
  maandag 13 juni 2016 @ 21:32:10 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988446
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Heel simpel. Ik zeg respectvol naar jou gebruik je hersenen eens. Ik ben het niet eens met jou. Dat mag toch?
Gebruik jij je hersens dan ook, als je denkt dat we dat soort posts kunnen laten staan zoals je eerder gedaan hebt dan ben je in de war, en flink ook.

Dus of gewoon posten en het binnen de grenzen houden, of niet meer posten.
En dat is een welgemeend advies.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162988609
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je verwijderd hebt, maar ik vind het zeer interessant om de mening van deze Wajonger te lezen.
Wat er fout aan was waren de dreigementen die hij uitte.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:34:09 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988625
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef agter het volgende:

[..]

Als je het niet weet kun je ook niet beoordelen of het kon blijven staan.
Het had iig weinig met een mening te maken.

En de discussie daarover is hiermee ook gesloten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 juni 2016 @ 21:34:11 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162988627
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:28 schreef Hansklokjes het volgende:
Ja

[..]

Jij dreigt met geweld, wat verwacht je dan voor reactie?
pi_162988666
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gebruik jij je hersens dan ook, als je denkt dat we dat soort posts kunnen laten staan zoals je eerder gedaan hebt dan ben je in de war, en flink ook.

Dus of gewoon posten en het binnen de grenzen houden, of niet meer posten.
En dat is een welgemeend advies.
Ja ik weet dat JIJ dat denkt. Maar ik zie helder en ik verander niet voor niemand niet.
Niet verkeerd bedoeld maar ik walg van dit soort acties.
Ik hoef niet verder zo te posten omdat ik dit al gedaan heb, en ik weet idd dat figuren zoals jou moraal politie speelt. Daar laat ik het bij. Is ook offtopic.
pi_162988810
quote:

[..]

Ik 'klets' hier niet.

Jullie wel, denk ik.😂
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Dan kun je hier neem ik aan gewoon antwoord opgeven?
pi_162988818
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Ja ik weet dat JIJ dat denkt. Maar ik zie helder en ik verander niet voor niemand niet.
Ik hoef niet verder zo te posten omdat ik dit al gedaan heb, en ik weet idd dat figuren zoals jou moraal politie speelt. Daar laat ik het bij. Is ook offtopic.
Maar, als hier nou 10 mensen tegen je zeggen dat dit niet normaal is, komt het misschien niet in je op om je eigen wereldbeeld wat aan te passen? Want misschien zijn zulke uitlatingen dan dus helemaal niet zo normaal.
pi_162988840
quote:

[..]

Heeft niets te maken met moraalpolitie spelen.

Uiteindelijk is fok forum een beheerd forum, waar ook jij tekenende om bepaalde regels aan te houden, anders moet je hier niet posten met alle respect.

We gaan allemaal wel eens over de scheef met bepaalde uitspraken, maar als je er op gewezen wordt dat liever niet meer te doen, dan vind ik dat je daar dan ook mee mag instemmen.
pi_162988866
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij dreigt met geweld, wat verwacht je dan voor reactie?
Wat verwacht jij van een gehandicapt persoon die het leven zuur word gemaakt door instanties die wellicht aan t werk gesteld word terwijl die niet kan werken.
Ja dan komt overlevingsangst en andere dingen naar boven. Dit is heel normaal.
Een mens kan bijna niet anders.
Kijk maar eens naar griekenland of andere delen in de wereld waar mensen zo wanhopig worden en zelfmoord plegen door de rotzooi die de politiek (of diegene die politiek beheersen) creeren.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:38:01 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162988893
quote:

[..]

Nee, ik ben mod van dit subforum, het is mijn taak te zorgen dat hier geen dingen staan die er niet horen te staan, en als jij bedreigingen gaat posten dan moet ik ze verwijderen.
Dat ik deze discussie nu in het topic heb is omdat je nieuw bent niet per DM kunt converseren.

En op de man gaan spelen lijkt me al helemaal niet verstandig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162988951
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar, als hier nou 10 mensen tegen je zeggen dat dit niet normaal is, komt het misschien niet in je op om je eigen wereldbeeld wat aan te passen? Want misschien zijn zulke uitlatingen dan dus helemaal niet zo normaal.
Nee hoor die regel geld zeker niet. Het omgekeerde is ook niet waar, dat een minderheid slim is en daarom het juist moet hebben. beide gaat niet op.
Ik ben een diepe denker. En voor vele is dat niet "normaal" omdat ze gelimiteerd zijn in hun denken. Ja, dat is jammer. Maar ik ben direct en draai er niet omheen.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:39:22 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162988988
quote:

[..]

Ik ben het er helemaal mee eens dat je boos wordt vanwege de onzekerheid waarmee je te maken krijgt door die brief en de herbeoordeling.

Maar met dergelijke taal bereik je niks. Sterker nog, de mensen die aan jouw kant staan, hebben er dan ook geen trek meer in om voor je op te komen.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:40:52 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162989079
Maar goed, je hebt je keuring in maart/april 2010 gehad en hebt met terugwerkende kracht een Wajong-uitkering vanaf januari 2010 ontvangen? Dan verwacht ik dat je onder de nieuwe Wajong valt en ook onder de regels die daarvoor gelden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162989229
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben het er helemaal mee eens dat je boos wordt vanwege de onzekerheid waarmee je te maken krijgt door die brief en de herbeoordeling.

Maar met dergelijke taal bereik je niks. Sterker nog, de mensen die aan jouw kant staan, hebben er dan ook geen trek meer in om voor je op te komen.
Ja kan ik ergens begrijpen, maar ik denk dat je goed moet begrijpen dat een mens hier -wanhopig- van kan worden en wanhopige dingen gaat denken of doen.

Mijn moeder is ook arbeidsongeschikt en zit dezelfde gedachtes omdat ze ELKE DAG DOODSBANG is, dat ze te horen krijgt dat ze moet werken ookal is ze haar hele leven al arbeidsongeschikt door vele vele verschillende rug aandoeningen.
De regering houd hun burgers in gijzeling. En ja. Kijk eens in de geschiedenis..
-knip 2: niet doen-

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 13-06-2016 21:47:31 ]
pi_162989283
Hans,
Maar waarom bel je ze dan niet?
Make my day!
pi_162989339
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, je hebt je keuring in maart/april 2010 gehad en hebt met terugwerkende kracht een Wajong-uitkering vanaf januari 2010 ontvangen? Dan verwacht ik dat je onder de nieuwe Wajong valt en ook onder de regels die daarvoor gelden.
Oke, maar wat betekend dit precies voor die herkeuring dan?
Want ik ben compleet arbeidsongeschikt verklaard.
Hebben ze dan genoeg info, kan ik hier van uitgaan zoals het klinkt in de folder..
Of kan het zo zijn dat ze toch zeggen een herkeuring?

Het lijkt mij als ik nu 100% arbeidsongeschikt ben, weten ze toch genoeg lijkt me?
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 21:45:56 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162989348
Dagelijks heb ik dit soort 'cliënten' in m'n mail. Heerlijk O+
pi_162989380
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:44 schreef agter het volgende:
Hans,
Maar waarom bel je ze dan niet?
Ik vertrouw ze niet. Je moet je BSN al invoeren als je belt. Ik ga dit niet riskeren.
Ik vertrouw de keuringen ook niet, daar heb ik mijn redenen voor.
pi_162989418
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niks, maar ik had het ook niet over de AOW he? Dan moet je bij die andere pannekoek zijn.
Ha ha ha.😂
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 21:47:48 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162989450
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:46 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Ik vertrouw ze niet. Je moet je BSN al invoeren als je belt. Ik ga dit niet riskeren.
Ik vertrouw de keuringen ook niet, daar heb ik mijn redenen voor.
neem een mentor of een bewindvoerder zodat je deze drukte niet meer hoeft te hebben aan je hoofd. Of een ambulant begeleider.
pi_162989529
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:18 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

In maart of april 2010, maar ik kreeg met terugwerkende kracht de betalingen van jan,feb, maart enz.
Dan val je inderdaad onder de 'nieuwe' Wajong. Je zult dus zonder gesprek met een arts of arbeidsdeskundige herkeurd worden.
  maandag 13 juni 2016 @ 21:49:38 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162989558
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:45 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Oke, maar wat betekend dit precies voor die herkeuring dan?
Want ik ben compleet arbeidsongeschikt verklaard.
Hebben ze dan genoeg info, kan ik hier van uitgaan zoals het klinkt in de folder..
Of kan het zo zijn dat ze toch zeggen een herkeuring?

Het lijkt mij als ik nu 100% arbeidsongeschikt ben, weten ze toch genoeg lijkt me?
Geen idee, maar als je in 2010 terecht volledig afgekeurd bent (en dat zou me niets verbazen gezien je posts), dan word je vast niet ineens volledig arbeidsgeschikt verklaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162989692
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je in 2010 terecht volledig afgekeurd bent (en dat zou me niets verbazen gezien je posts), dan word je vast niet ineens volledig arbeidsgeschikt verklaard.
Mwah, als je "wat" wantrouwend richting het uvw bent, ben je nog niet arbeidsongeschikt natuurlijk.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 21:53:54 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162989780
Wat een briljant, vooroordeelbevestigend, topic :D
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 21:55:01 #85
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162989854
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, als je "wat" wantrouwend richting het uvw bent, ben je nog niet arbeidsongeschikt natuurlijk.
Dat uiteraard niet.

Maar goed op de vraag van TS komt het er in elk geval op neer dat er geen nieuwe gegevens nodig zijn en er voldoende gegevens zijn over de situatie van TS.
Er zal een volgend bericht komen gericht op zijn situatie.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 13 juni 2016 @ 21:55:31 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162989883
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, maar in aanvulling op een eerdere volledige afkeuring helpt het vast.
Vooral omdat de oplossingen die men dan nog bedenkt flink over de grens zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162989991
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar in aanvulling op een eerdere volledige afkeuring helpt het vast.
Vooral omdat de oplossingen die men dan nog bedenkt flink over de grens zijn.
TS lijkt me, gelet daarop, juist iemand die als kansloze in de wajong is gezet. Maar goed, dat is mijn mening.
pi_162990034
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ha ha ha.😂
Ga je nog antwoord geven op mijn vraag?
  maandag 13 juni 2016 @ 22:00:09 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162990128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

TS lijkt me, gelet daarop, juist iemand die als kansloze in de wajong is gezet. Maar goed, dat is mijn mening.
Daar had je sinds de WAO-herkeuringen in 2004-2005 al weinig kans meer op, ook in de Wajong niet, maar met de nieuwe keuringen vanaf 2010 hebben ze zich daar zeker niet meer voor geleend.

Maar goed, ik denk niet dat je hier als keuringsarts je conclusie post.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162990244
Nee volledig zowiezo niet dat weet ik wel. Maar ik ga voor volledig. Ik zet er mijn leven op in.
Ik heb mij nooit op zijn plek gevoeld op deze planeet. En ik ga niet doen alsof.
Ik ben anders. en dat is niets voor niets. Ik dim mijn licht voor niemand of niks.
Ik pas mij niet aan als dat nergens op slaat, en kan inderdaad niet onder een baas werken. Dat terwijl ik heel samenwerkend en zacht van nature ben. Maar ik ben een No bullshit persoon.

Als mensen vinden dat mijn manier van denken ziek is, of roepen dat ik in een inrichting moet dat is aan hun. Ergens kan ik dat zelfs nog snappen, en ironisch gezien, word ik er ook ziek van op een bepaalde manier.

Maar ga je zo met mensen om?
Verdomme zeg, mijn zus zit ook in de bijstand en werd gebeld door de sociale dienst, en dat mens ging tekeer zeg, WAAROM neem je je telefoon niet op dit en dat, kafferde haar helemaal uit.
NIET normaal. NIEMAND heeft het recht om zo tegen je doen.
Je hebt geen idee wat ik allemaal zie en meemaak. Deze samenleving is ZIEK.
En dat zie ik al vanaf jonge leeftijd! En dat maakt je ernstig depressief.
Daardoor ben je nog niet verkeerd. Maar deze kern zal niet zomaar weg gaan of kun je weglullen.
Door mijn brede zicht op de problematiek in deze wereld, kan ik niet meer aanpassen tot manieren die oorzaak, of deel hiervan zijn. ALLES begint bij denken.
Dus ja dat zou je mijn handicap kunnen noemen ja.. doordat ik dingen zo enorm anders ervaar. kan ik niet meedraaien in deze showkermis

Pyschologen? die maken je helemaal vaak niet beter, om je te "her integreren" tot het slavenbestaan. Nou veel geluk ermee. Is dat een te donkere waarheid voor je om te zien?
Kan ik begrijpen.
pi_162990331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar had je sinds de WAO-herkeuringen in 2004-2005 al weinig kans meer op, ook in de Wajong niet, maar met de nieuwe keuringen vanaf 2010 hebben ze zich daar zeker niet meer voor geleend.

Maar goed, ik denk niet dat je hier als keuringsarts je conclusie post.
Dat zeker niet. Alleen wat jongens gezien die vanaf de dag dat ze 18 werden ineens niet meer konden werken. Toch erg bijzonder als je daarvoor 3 jaar lange vakken hebt gevuld in de lokale supermarkt.

Maar goed, noem het jaloezie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:03:42 #92
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162990357
Oke, maar je hebt je antwoord nu in elk geval. Ze hoeven geen nieuwe gegevens van je omdat je situatie al duidelijk is.
pi_162990374
quote:
Wat is het verschil tussen arbeidsongeschiktheid en arbeidsvermogen?

UWV bepaalt arbeidsvermogen op een andere manier dan arbeidsongeschiktheid. Daardoor kan iemand die volledig arbeidsongeschikt is wel arbeidsvermogen hebben. Ook als hij al tientallen jaren volledig arbeidsongeschikt is.

Wat is het verschil?

Uw arbeidsongeschiktheid bepaalden wij door te kijken naar wat u zou kunnen verdienen. Wij vergeleken dan het inkomen dat u met uw ziekte of handicap nog kon verdienen met het minimumloon. Hieruit kwam uw arbeidsongeschiktheidspercentage.

Uw arbeidsvermogen bepalen wij door te beoordelen of u mogelijkheden heeft om te werken. We kijken daarbij niet naar wat u zou kunnen verdienen. U heeft ook arbeidsvermogen als u werk kunt doen waarmee u minder dan het minimumloon verdient. Omdat wij niet kijken naar wat u zou kunnen verdienen, verandert uw arbeidsongeschiktheidspercentage niet. Bij de beoordeling van uw arbeidsvermogen kijken wij ook niet naar uw kansen op de arbeidsmarkt. Wij beoordelen alleen of u mogelijkheden heeft om te werken.
http://www.uwv.nl/particu(...)d-en-arbeidsvermogen
pi_162990402
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:55 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat uiteraard niet.

Maar goed op de vraag van TS komt het er in elk geval op neer dat er geen nieuwe gegevens nodig zijn en er voldoende gegevens zijn over de situatie van TS.
Er zal een volgend bericht komen gericht op zijn situatie.
Inderdaad, alleen de vraag nu is, zullen ze de oude informatie beoordelen als arbeidsmogelijkheid? Als ze daar eerder iemand 100% op afgekeurd hebben, hoe waarschijnlijk is het dat ze dat nu anders doen?
pi_162990484
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:01 schreef Hansklokjes het volgende:
Nee volledig zowiezo niet dat weet ik wel. Maar ik ga voor volledig. Ik zet er mijn leven op in.
Ik heb mij nooit op zijn plek gevoeld op deze planeet. En ik ga niet doen alsof.
Ik ben anders. en dat is niets voor niets. Ik dim mijn licht voor niemand of niks.
Ik pas mij niet aan als dat nergens op slaat, en kan inderdaad niet onder een baas werken. Dat terwijl ik heel samenwerkend en zacht van nature ben. Maar ik ben een No bullshit persoon.

Als mensen vinden dat mijn manier van denken ziek is, of roepen dat ik in een inrichting moet dat is aan hun. Ergens kan ik dat zelfs nog snappen, en ironisch gezien, word ik er ook ziek van op een bepaalde manier.

Verdomme zeg, mijn zus zit ook in de bijstand en werd gebeld door de sociale dienst, en dat mens ging tekeer zeg, WAAROM neem je je telefoon niet op dit en dat, kafferde haar helemaal uit.
Daardoor ben je nog niet verkeerd. Maar deze kern zal niet zomaar weg gaan of kun je weglullen.
Door mijn brede zicht op de problematiek in deze wereld, kan ik niet meer aanpassen tot manieren die oorzaak, of deel hiervan zijn. ALLES begint bij denken.
Dus ja dat zou je mijn handicap kunnen noemen ja.. doordat ik dingen zo enorm anders ervaar. kan ik niet meedraaien in deze showkermis

Pyschologen? die maken je helemaal vaak niet beter, om je te "her integreren" tot het slavenbestaan. Nou veel geluk ermee. Is dat een te donkere waarheid voor je om te zien?
Kan ik begrijpen.
Man man. Jij bent gewoon zelf het probleem, met je "ik ben te slim om te luisteren". Je bent niet speciaal en je bent niet bijzonder. Geef mij een goede reden waarom je dan zo'n verlichte denker bent?

Accepteer dat je gewoon een 13 in een dozijn niemand bent, en ga eens werken aan jezelf. Suck it up, niemand vind het leuk om pallets te sorteren. En je zus? Als de sociale dienst haar niet aan staat, dan zet ze haar uitkering stop.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:06:27 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162990498
quote:

Kan ik begrijpen.
Goed verhaal, maar hoe zou je met je problematiek omgaan als je in de VS geboren was en dus geen vangnet als de Wajong zou hebben om op terug te vallen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 juni 2016 @ 22:08:12 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162990612
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zeker niet. Alleen wat jongens gezien die vanaf de dag dat ze 18 werden ineens niet meer konden werken. Toch erg bijzonder als je daarvoor 3 jaar lange vakken hebt gevuld in de lokale supermarkt.

Laten we er geen algemeen Wajong-bashtopic van maken, of bashen op ZMOK-leerlingen die op hun 18de verjaardag Wajong aangevraagd hebben, daar gaat het hier niet over, en het heeft niets met de vraag van TS te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162990692
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we er geen algemeen Wajong-bashtopic van maken, of bashen op ZMOK-leerlingen die op hun 18de verjaardag Wajong aangevraagd hebben, daar gaat het hier niet over, en het heeft niets met de vraag van TS te maken.
Mmm, ik zal mij gedragen. Maar ik heb niks tegen uitkeringen, wel tegen dit soort types die menen ergens recht op te hebben omdat ze speciaal zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:11:01 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162990790
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:04 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen de vraag nu is, zullen ze de oude informatie beoordelen als arbeidsmogelijkheid? Als ze daar eerder iemand 100% op afgekeurd hebben, hoe waarschijnlijk is het dat ze dat nu anders doen?
Dat zal niemand hier kunnen beoordelen. Enige opties die je hebt is navragen of afwachten.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:11:21 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162990817
Staat er niet gewoon op je bankafschrift of uitkeringsspecificatie of je Wajong 2010 hebt trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162990876
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar hoe zou je met je problematiek omgaan als je in de VS geboren was en dus geen vangnet als de Wajong zou hebben om op terug te vallen?
Dat ben ik niet, dus het is zowiezo niet relevant he?
Maargoed, eerlijk? Ik zou het niet weten. Niet veel bests waarschijnlijk.
Ik weet wat je hiermee probeerd aan te kaarten, dat gaat niet werken. Argument heb ik zo vaak gehoord. Je moet iets in zijn origine kijken anders kom je nooit tot de kern.
Ik ben niets voor niets in nederland geboren, en heb niets voor niets deze levenservaringen gehad, en ik ben niets voor niets arbeidsongeschikt nu. Dit is blijkbaar de ik die het leven nodig heeft in dit moment of de ik die ik moet laten zien aan de rest van deze wereld.

Ze hebben het voor de jeugd helemaal verpest. Als niemand NEE zegt, wie doet dit dan? Ookal ben ik de enigste...Je word bestolen waar je bijstaat en mensen weten het niet of weten het en doen NIKS.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:14:00 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162990982
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mmm, ik zal mij gedragen. Maar ik heb niks tegen uitkeringen, wel tegen dit soort types die menen ergens recht op te hebben omdat ze speciaal zijn.
Waarbij je natuurlijk geen enkele kennis hebt over de werkelijke situatie van TS, je weet alleen wat je denkt van zijn situatie op basis van wat jij in z'n posts leest ;)

Als hij zometeen verkondigt dat hij niet hoeft te werken omdat hij God is, dan geloof je hem ook op zijn woord?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:14:33 #103
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162991010
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:12 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Als je wilt weten wat de uitslag zal zijn van de nieuwe beoordeling zijn er echt maar 2 opties. Afwachten of proberen of je nu al informatie kunt krijgen. Voor de tweede optie moet je inderdaad bellen en dan maak je mogelijk een slapende hond wakker.

De andere zaken waar je hier op in gaat zijn voor jou alleen maar energieverspillende zaken omdat jij een andere mening hebt en je liever nee zegt als iedereen ja zegt.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:15:58 #104
258802 Yreal
henk..!
pi_162991074
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij je natuurlijk geen enkele kennis hebt over de werkelijke situatie van TS, je weet alleen wat je denkt van zijn situatie op basis van wat jij in z'n posts leest ;)

Als hij zometeen verkondigt dat hij niet hoeft te werken omdat hij God is, dan geloof je hem ook op zijn woord?
Uiteraard niet, maar hij heeft wel een beetje de schijn tegen, niet? Hij geeft het zelfs al toe dat hij de boel flasht.
pi_162991117
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed je die jongens kende en dus hoe goed je op de hoogte was van de situatie waarin zij zaten. Maar een Wajong kreeg je echt niet zomaar. De beoordeling werd/wordt niet gedaan enkel aan de hand van de situatie op het moment van de beoordeling. Er werd/wordt (met name) gekeken naar de medische geschiedenis, het opgebouwde medisch dossier.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:17:19 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162991142
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:12 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Dat ben ik niet, dus het is zowiezo niet relevant he?
Maargoed, eerlijk? Ik zou het niet weten. Niet veel bests waarschijnlijk.
Ik weet wat je hiermee probeerd aan te kaarten, dat gaat niet werken. Argument heb ik zo vaak gehoord. Je moet iets in zijn origine kijken anders kom je nooit tot de kern.
Ik ben niets voor niets in nederland geboren, en heb niets voor niets deze levenservaringen gehad, en ik ben niets voor niets arbeidsongeschikt nu. Dit is blijkbaar de ik die het leven nodig heeft in dit moment of de ik die ik moet laten zien aan de rest van deze wereld.

Ze hebben het voor de jeugd helemaal verpest. Als niemand NEE zegt, wie doet dit dan? Ookal ben ik de enigste...Je word bestolen waar je bijstaat en mensen weten het niet of weten het en doen NIKS.
Dus je overlevingsdrang is er niet? Wanneer WAjong niet bestond was je in een kartonnen doos gaan zitten mokken en schoppen tegen de samenleving? Grow some balls. Zoek professionele hulp.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:17:22 #107
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162991145
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar hij heeft wel een beetje de schijn tegen, niet? Hij geeft het zelfs al toe dat hij de boel flasht.
Dat lees ik niet. En uit postgedrag kun je geen ziektebeeld halen. Dus misschien is hij Napoleon.

(ja als je die van Leandra en mij achter elkaar leest krijg je Stef Bos)
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:18:01 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162991182
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat lees ik niet. En uit postgedrag kun je geen ziektebeeld halen. Dus misschien is hij Napoleon.

Psychoses. Dat is het. Manisch misschien. Borderline denk ik niet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:18:47 #109
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162991232
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Psychoses. Dat is het. Manisch misschien. Borderline denk ik niet.
In elk geval,

Stef Bos it is.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:19:21 #110
258802 Yreal
henk..!
pi_162991278
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:17 schreef Nizno het volgende:

[..]

quote:

pi_162991320
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dus je overlevingsdrang is er niet? Wanneer WAjong bestond was je in een kartonnen doos gaan zitten mokken en schoppen tegen de samenleving? Grow some balls. Zoek professionele hulp.
Als je de extentie zou weten van de problematiek, zou je weten hoe ernstig deze wereld in de knoei is, en zou je dit niet zo zeggen. Professionele hulp lost niks op. Ik blijf beleefd.
Iedereen denkt maar "normaal" fucntioneren het antwoord is.
Daarop zeg ik. GROW SOME BALLS.
pi_162991348
Moeder in de WAO, zus in de bijstand, zelf heeft TS Wajong.

En je vader?
Make my day!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:20:36 #113
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162991368
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Maar wie zegt dat hij geen God of Napoleon is en hij dus ook een waanbeeld heeft van hoe zijn herkeuring gaat uitvallen?
  maandag 13 juni 2016 @ 22:22:14 #114
258802 Yreal
henk..!
pi_162991461
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat hij geen God of Napoleon is en hij dus ook een waanbeeld heeft van hoe zijn herkeuring gaat uitvallen?
I know. ik heb niet bijzonder veel empathie voor dit soort types. excuus.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:22:46 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162991494
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:19 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Als je de extentie zou weten van de problematiek, zou je weten hoe ernstig deze wereld in de knoei is, en zou je dit niet zo zeggen. Professionele hulp lost niks op. Ik blijf beleefd.
Extentie? Gebruik geen woorden die niet erbij horen. Ik denk dat je psychotisch is. Dat ontkennen psychotische mensen dus no harm - je ontkent het. Maar ambulante thuisbegeleiding lijkt me van belang in jouw situatie.
pi_162991541
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:20 schreef agter het volgende:

En je vader?
Vader heb ik nooit gekent, zus zit in de kinderopvang en kan niet aan werk komen aantal jaar.
Moeder sinds in haar 20ste AOW
Oudere zus is succesvol juriste, en snapt de ballen van mij ook niet, maarja manier van denken, opleiding en het wereldje enz begrijpbaar daar sta ik veelal recht tegenover. Totale andere waardes en levensvisie.

Me jongere zus en moeder begrijpen mij meer, al ook lang niet altijd.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:24:21 #117
258802 Yreal
henk..!
pi_162991583
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Extentie? Gebruik geen woorden die niet erbij horen. Ik denk dat je psychotisch is. Dat ontkennen psychotische mensen dus no harm - je ontkent het. Maar ambulante thuisbegeleiding lijkt me van belang in jouw situatie.
Jij bent goed in wat je doet.
pi_162991589
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

I know. ik heb niet bijzonder veel empathie voor dit soort types. excuus.
Dit dus is oa groot probleem in deze wereld. Wat heeft het veroorzaakt dat je geen empathie heeft!!!!!!!! En het hele denkpatroon wat er aan vast hangt
pi_162991665
Ja ik ben goed op dreef, wat mij zaak niet helpt om niet gek over te doen komen. maar who cares dat denken jullie toch al. Ik ben passioneel ookal luisterd niemand niet.. Verspilde energie misschien maarja
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:26:41 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162991750
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:23 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Ja het is een ongelukkig verhaal mijn leven. Maar het is mijn leven.
Vader heb ik nooit gekent, zus zit in de kinderopvang en kan niet aan werk komen aantal jaar.
Moeder sinds in haar 20ste AOW
Oudere zus is succesvol juriste, en snapt de ballen van mij ook niet, maarja manier van denken, opleiding en het wereldje enz begrijpbaar daar sta ik veelal recht tegenover. Totale andere waardes en levensvisie.

Me jongere zus en moeder begrijpen mij meer, al ook lang niet altijd.
Familieleden snappen je niet. Externen niet. Waarom ligt dat puur aan de rest van de wereld en niet aan jezelf?

quote:
Wanen
Dit zijn individuele ideeën of overtuigingen die absoluut niet in overeenstemming zijn met de ideeën of opvattingen van de mensen die bij je betrokken zijn. Het draait bij een waan vaak om de betrokkene zelf; hij heeft bijvoorbeeld de overtuiging dat hij buitengewone kwaliteiten bezit, rechtstreeks in verbinding staat met een hogere macht of zeker weet dat er een complot tegen hem wordt gesmeed. Ogenschijnlijk gewone gebeurtenissen krijgen een speciale betekenis. Het is vrijwel onmogelijk iemand met wanen op andere gedachten te brengen: hij houdt sterk aan zijn ideeën vast en is vaak niet gevoelig voor logische tegenwerpingen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 13 juni 2016 @ 22:26:59 #121
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162991774
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:25 schreef Hansklokjes het volgende:
Ja ik ben goed op dreef, wat mij zaak niet helpt om niet gek over te doen komen. maar who cares dat denken jullie toch al. Ik ben passioneel ookal luisterd niemand niet.. Verspilde energie misschien maarja
Wat ik hier boven al aangaf. Je bent veel energie kwijt aan zaken waar je toch niet verder mee komt in je zoektocht naar een antwoord.

Je kunt of A bellen om te kijken of je eerder antwoord kan krijgen
Of B wachten op de uitslag
pi_162991789
Ja hoi. Geen zin om het hele topic door te lezen en alle internetheldjes zien kankeren op wajongers.

Ik ben laatst ook herkeurd en ondanks mijn dikke medische dossier achter me was ik toch een beetje panisch. "Wat als ze mij toch goedkeuren, wat als ze het niet goed zien, wat als ik weer een heel traject in moet".
Achteraf bleek mijn paniek ongegrond. Als je niet in de doelgroep valt die ze eruit willen hebben hoef je je imo geen zorgen te maken!
ijs_beer fan!
pi_162991898
.

[ Bericht 46% gewijzigd door Juup© op 13-06-2016 22:39:39 (Dan zo maar.) ]
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:29:53 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162991957
quote:
17s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jij bent goed in wat je doet.
It pays the bills.
pi_162991984
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Familieleden snappen je niet. Externen niet. Waarom ligt dat puur aan de rest van de wereld en niet aan jezelf?

[..]

Naja niet geheel maar in grote lijnen begrijpt in iedergeval me moeder het.
Omdat de echte waarheid niet zo makkelijk te snappen is... die is niet zo "goedkoop" om het zo maar te noemen. Er zijn wel degelijk mensen die mij wel snappen en die precies weten waar ik het over heb. Ik heb contact met mensen over heel de wereld over deze problematiek, op speciale fora's enz. Maarja we zijn een minderheid, en de manier waarop ik dat vorm geef nog minder.
Ik luister regelmatig vele interviews over verschillende dingen die spelen in de wereld, en daar denk ik over en op mijn manier gebruik ik deze.
pi_162992083
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:19 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Als jij er van overtuigd bent dat normaal functioneren niet het antwoord is, prima dat is jouw keuze. Maar draag dan ook de verantwoordelijkheid voor de gevolgen die daaruit voortvloeien. Je maakt jezelf het slachtoffer van je eigen gedrag. Je wilt je niet aanpassen, prima.. maar verwacht dan niet dat anderen de verantwoordelijkheid gaan dragen voor de gevolgen van jouw instellingen.
pi_162992177
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat ik hier boven al aangaf. Je bent veel energie kwijt aan zaken waar je toch niet verder mee komt in je zoektocht naar een antwoord.

Je kunt of A bellen om te kijken of je eerder antwoord kan krijgen
Of B wachten op de uitslag
Ja klopt. Dankje. Maar ergens, ergens denk ik toch dat door de manier waarop ik leeft dat ik bedoeld ben om iets door te geven op een bepaalde manier, al is het niet positief dan negatief(wat ook een zaadje voor iets positiefs kan hebben).
Dat mensen misschien toch iets verder kijken en echt begrijpen ipv gelijk oordelen.

maar die energie is zo sterk... ik snap dat het zinloos lijkt.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:33:33 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162992179
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:30 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Naja niet geheel maar in grote lijnen begrijpt in iedergeval me moeder het.
Omdat de echte waarheid niet zo makkelijk te snappen is... die is niet zo "goedkoop" om het zo maar te noemen. Er zijn wel degelijk mensen die mij wel snappen en die precies weten waar ik het over heb. Ik heb contact met mensen over heel de wereld over deze problematiek, op speciale fora's enz. Maarja we zijn een minderheid, en de manier waarop ik dat vorm geef nog minder.
Ik luister regelmatig vele interviews over verschillende dingen die spelen in de wereld, en daar denk ik over en op mijn manier gebruik ik deze.
Speciale fora: op het internet is voor 'iedereen' een plekje. Er zijn heus meer mensen als jou die in een bepaalde waarheid leven. Maar die bepaalde waarheid kán wat afwijken van de daadwerkelijke waarheid. Nogmaals: er zijn meer mensen zoals jij bent.
Maar, wel zoals je aangeeft, 'we zijn in de minderheid'. Je begrijpt dan ook wel waarom.
pi_162992357
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Speciale fora: op het internet is voor 'iedereen' een plekje. Er zijn heus meer mensen als jou die in een bepaalde waarheid leven. Maar die bepaalde waarheid kán wat afwijken van de daadwerkelijke waarheid. Nogmaals: er zijn meer mensen zoals jij bent.
Maar, wel zoals je aangeeft, 'we zijn in de minderheid'. Je begrijpt dan ook wel waarom.
Haha Rene, ik wist het, ik hou van je, op het moment dat ik dit schreef, ging dit door mijn gedachte. Wat wil je hiermee zeggen. Het is totaal niks zeggend. Misschien net zo nikszeggend als wat ik zeg met dat forum. Maar ik zeg daarmee dat iig er wel mensen zijn die mij begrijpen. Maargoed dat is niet belangrijk voor de waarheid, ookal sta je alleen, maakt je niet gek per definitie.

Ja dat klopt..voor zowel jou als mij.. natuurlijk. Maar het punt is echte waarheid is niet voor de masses nu helaas.. anders zou de wereld er ook niet zo uitzien als dat het doet.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 22:40:34 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162992568
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:36 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Haha Rene, ik wist het, ik hou van je, op het moment dat ik dit schreef, ging dit door mijn gedachte. Wat wil je hiermee zeggen. Het is totaal niks zeggend. Misschien net zo nikszeggend als wat ik zeg met dat forum. Maar ik zeg daarmee dat iig er wel mensen zijn die mij begrijpen. Maargoed dat is niet belangrijk voor de waarheid, ookal sta je alleen, maakt je niet gek per definitie.

Ja dat klopt..voor zowel jou als mij.. natuurlijk. Maar het punt is echte waarheid is niet voor de masses nu helaas.. anders zou de wereld er ook niet zo uitzien als dat het doet.
Nou Hans, je bent wel goed zoals je bent, je houdt goed je geloof vast. Zoals al gezegd: voor elk persoon is een plekje. Vind je plekje.
Maar besef dat de wereld doordraait en je je energie goed moet verdelen. Denk niet overal wat achter en probeer op een bepaalde manier helder te denken. Jouw waarheid is niet altijd een ander zijn of haar waarheid. Jouw waarheid is jouw waarheid.

En lukt het niet, het leven zo te nemen zoek professionele hulp. Dat is er niet voor niks.

Succes! Ik ga maar eens slapen, we moeten morgen weer centjes verdienen.
pi_162992945
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou Hans, je bent wel goed zoals je bent, je houdt goed je geloof vast. Zoals al gezegd: voor elk persoon is een plekje. Vind je plekje.
Maar besef dat de wereld doordraait en je je energie goed moet verdelen. Denk niet overal wat achter en probeer op een bepaalde manier helder te denken. Jouw waarheid is niet altijd een ander zijn of haar waarheid. Jouw waarheid is jouw waarheid.

En lukt het niet, het leven zo te nemen zoek professionele hulp. Dat is er niet voor niks.

Succes! Ik ga maar eens slapen, we moeten morgen weer centjes verdienen.
Ja weetje, ik snap wat je zegt, maar als we dit allemaal doen onder het mom van de wereld draait door en niet te veel nadenken.. Tja nee sorry, ik ben anders. Ik realiseer me de ernst en moet daar gebruik van maken, er komt verantwoordelijkheid bij. En ik kies om die op deze manier te uiten.
Ieder heeft zijn eigen perceptie inderdaad. maar wat je nu zegt lijkt sterk op solipsism...
En dat is gevaarlijk.
Slaap lekker en werk ze. Ik eer jouw pad iedergeval
  maandag 13 juni 2016 @ 22:57:36 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162993593
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:20 schreef agter het volgende:

En je vader?
Als moeder in de WAO zit dan acht ik de kans op een herkeuring klein, maar als moeder ook al haar hele leven arbeidsongeschikt is zou moeder ook in de WaJong kunnen zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162993670
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als moeder in de WAO zit dan acht ik de kans op een herkeuring klein, maar als moeder ook al haar hele leven arbeidsongeschikt is zou moeder ook in de WaJong kunnen zitten.
Volgens TS:
"Moeder sinds in haar 20ste AOW"

:+
Make my day!
  maandag 13 juni 2016 @ 23:03:05 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162993816
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:59 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens TS:
"Moeder sinds in haar 20ste AOW"

:+
Ja ik las het, bijzonder O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162993910
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ik las het, bijzonder O+
WAO AOW.. haha altijd die lettertjes.
Bijstand zit ze trouwens eigenlijk. ookal heeft ze wel gewerkt vroeger voor een tijd. Klinkt heel vreemd. En ze vind dit zelf ook niet eerlijk omdat ze hierdoor minder krijgt.
pi_162993930
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:06 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Bijstand zit ze trouwens eigenlijk. ookal heeft ze wel gewerkt vroeger voor een tijd. Klinkt heel vreemd. En ze vind dit zelf ook niet eerlijk omdat ze hierdoor minder krijgt.
Wat vindt zij dat ze zou moeten krijgen, dan?
Make my day!
  maandag 13 juni 2016 @ 23:09:56 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162994018
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:06 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Nou nee, ze krijgt zeker niet minder.
Haar WAO was berekend over haar inkomen dat ze had toen ze arbeidsongeschikt werd, en gezien ze dat op haar 20ste werd is de basis voor haar WAO ook een enorm laag bedrag, wat in de tussenliggende jaren alleen maar de inflatiestijging voor uitkeringen heeft gehad.

Haar WAO wordt dus aangevuld tot bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162995111
Als jij er van overtuigd bent dat je Wajong terecht is ga je toch lachend naar de herkeuring?

[ Bericht 84% gewijzigd door Nizno op 14-06-2016 00:08:39 ]
pi_162995378
Terecht hebben en terecht krijgen zijn 2 verschillende dingen spiritus.
pi_162996453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 00:06 schreef Hansklokjes het volgende:
Terecht hebben en terecht krijgen zijn 2 verschillende dingen spiritus.
Gelijk hebben of gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Maar weet je? Ik geloof je wel.
Ik geloof écht dat je denkt dat je helemaal gelijk hebt.
Dat is nou eenmaal jouw beeld maar ik ben het er niet mee eens. Da's punt 2.

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij is jouw beeld van de werkelijkheid sterk afwijkend van het echte leven.
Zoals eerder voorgesteld is zou een gesprek met een psych helemaal geen kwaad kunnen.
Niet eens om jou te overtuigen van iets maar om je mening te kunnen ventileren en een weerwoord kunnen krijgen in een echt gesprek ipv wat heen en weer getyp.

Wat ik ook vreemd vind is dat als het UWV op de hoogte is van hoe jij denkt (alle respect voor, gedachten en denkwijzen staan iedereen vrij) ze je niet hebben gevraagd om eens van gedachten te wisselen met iemand die zij kennen.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 03:17:45 #141
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162996514
Tvp voor deze comedy.
Irene is bae <3
pi_162996562
Interessant een wajong topic.

Volgens mijn twee dossiers (uit 1996 en 2004) staat het volgende geschreven. Het UWV (voorheen GAK)

Conclusie verzekeringsarts: Uit zowel het dossier van 1996 alsook de herkeuring uit 2004. Cliënt eerste ao dag is vastgesteld in oktober 1984.

Cliënt moet van rechtswege als volledig arbeidsongeschikt worden beschouwd in de klasse 80-100%
Cliënt is niet te re-integreren.
Met cliënt zijn geen afspraken gemaakt mbt opleiding of hervatten werk.
Cliënt heeft geen relevante werk ervaring.

Volgens mijn dossiers zou ik geen arbeidsvermogen gaan krijgen, echter in het huidige schattingsbesluit (versie juni 2014) en aangepaste sociale wetgeving kan dat wel eens anders worden, want het UWV hoeft alleen bij de beoordeling in de dossierfase te kijken van veranderingen die ná 2008 hebben plaatsgevonden. Daar de dossiers van de meeste oud wajongers verouderde informatie bevat van vóór 2008 is de kans heel groot dat ik standaard arbeidsvermogen zal krijgen, maar mijn beoordeling zal pas volgens de planning zo tussen april - juni 2017 gaan plaatsvinden, dan ben ik inmiddels 52 jaar.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_162996817
Wat ik me afvraag TS, hoe oud ben je en heb je ook een opleiding afgemaakt? Misschien verslavingsproblematiek gehad? En ik bedoel dit serieus en niet om te bashen.
pi_162999131
27 en ict gedaan niveau 3 lukte niet door depressie dus ben met niv 2 papiertje weg gegaan.
Geen verslavingsproblematiek gehad, ik heb een hekel aan alchohol drugs roken dat soort dingen.

Ik hoef niet iemand te hebben om mijn gedachte te ventileren, ik wil dat de gewone mens zulke dingen ook kan gaan zien en er wat mee doet of tenminste vragen stelt. Ipv elke dag maar hetzelfde te doen wat duidelijk niet werkt. Ik zeg niet dat iedereen niet moet gaan werken, absoluut niet, daarvoor zijn er mij meerdere factoren die erbij komen kijken. Ieder heeft zijn eigen positie.

Maar zoals gezegt vannelle mijn beeld van de werkelijk kan als "anders van de "werkelijkheid" worden ervaren" Ik zeg niet dat ik de hele waarheid heb. Maar ik weet dat ik op bepaalde manieren deze veel duidelijker kan zien dan de meeste mensen.. Helaas komen daar verschillende dingen bij kijken. En ja daar kun je een beetje gek van worden als de rest maar doordraait op oude been... terwijl je ziet wat er nodig is. Dat klinkt gek voor de meeste, maar is het zo gek?? Het boeit me vrij weinig wat mensen denken ten opzichte van mezelf al kan dat vervelend zijn zeker, maar ik realiseer mij als zij dit nog steeds niet kunnen realiseren hoe serieus dit allemaal is.

Er zijn echter daarintegen wel mensen die wel realiseren dat iets mis is, gelukkig maar, zelfs hoger opgeleiden mensen. Maar het zijn er tot nu toe nog te weinig.

Ken de echte natuur van deze wereld ons verleden en de overheid..
De waarheid is heel schokkend.. meeste mensen kunnen daar niet gaan.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:19:31 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162999167
En wat is dan die waarheid?
pi_162999504
Er is een interdimensionele oorlog gaande om aarde. Die van zowel op aards niveau als op spiritueel niveau gevoerd word.
Op aards niveau en spiritueel niveau heeft het alles ge-infiltreerd, regeringen religies noem maar op.
Het is een eeuwen lang project.
Het heeft zijn handen zo diep in het pysche van de mens. In de manier waarop we denken en doen.
Het zit in onze DNA, en de manier waarop we met elkaar omgaan, en dus bijv hoeveel empathie en liefde we kunnen laten zien.
Als we daar niet genoeg bewust van worden we echt het verkeerde pad op gaan. Dit kan mijn ziel mij niet toelaten, niet voor mijzelf iedergeval niet. Je moet NEE zeggen tegen systemen van totale controle. Ja en voordat mensen beginnen over zelfvoorziendzijn, wees toch ook realistisch..

Ik kan de verbindengen in het dagelijks leven overal zien. waar mensen hun aandacht aan besteden en hoe ze omgaan met hunzelf elkaar enz. Waar jezelf mee te maken krijgt. Het geld systeem enz enz Ik kan dit niet aanzien de onlogischheid.

Echter zelfs mensen die hiervan op de hoogte zijn, zijn het ook lang niet altijd met elkaar eens in de hoe en wats logischerwijs natuurlijk, en ik doe mijzelf ook niet voor dit 100% te weten, maar ik denk dat ik wel de richting weet.
Het leven is niet bedoeld op aarde zoals dat het het nu is. Ik voel dat diep.
pi_162999681
quote:

[..]

Je komt niet echt sympathiek over. Misschien is jouw Wajong wel terecht.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162999707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:30 schreef Hansklokjes het volgende:
Er is een interdimensionele oorlog gaande om aarde. Die van zowel op aards niveau als op spiritueel niveau gevoerd word.
Op aards niveau en spiritueel niveau heeft het alles ge-infiltreerd, regeringen religies noem maar op.
Het heeft zijn handen zo diep in het pysche van de mens. In de manier waarop we denken en doen.
Het zit in onze DNA, en de manier waarop we met elkaar omgaan, en dus bijv hoeveel empathie en liefde we kunnen laten zien.
Als we daar niet genoeg bewust van worden we echt het verkeerde pad op gaan. Dit kan mijn ziel mij niet toelaten, niet voor mijzelf iedergeval niet. Je moet NEE zeggen tegen systemen van totale controle. Ja en voordat mensen beginnen over zelfvoorziendzijn, wees toch ook realistisch..

Ik kan de verbindengen in het dagelijks leven overal zien. waar mensen hun aandacht aan besteden en hoe ze omgaan met hunzelf elkaar enz. Waar jezelf mee te maken krijgt. Het geld systeem enz enz Ik kan dit niet aanzien de onlogischheid.

Echter zelfs mensen die hiervan op de hoogte zijn, zijn het ook lang niet altijd met elkaar eens in de hoe en wats logischerwijs natuurlijk, en ik doe mijzelf ook niet voor dit 100% te weten, maar ik denk dat ik wel de richting weet.
Yep, met zo'n verhaal keuren ze je wel af.
pi_162999763
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je komt niet echt sympathiek over. Misschien is jouw Wajong wel terecht.
Ik ben non comprimerend dat kan als niet sympathiek worden ervaren. Ik heb het geduld soms niet meer met mensen en hun gedachtegangen.
Zeker als dingen dus zo censureren. Terwijl ik hier gewoon 100% authentiek ben
pi_162999822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:41 schreef Hansklokjes het volgende:

[..]

Ik ben non comprimerend dat kan als niet sympathiek worden ervaren. Ik heb het geduld soms niet meer met mensen en hun gedachtegangen.
Zeker als dingen dus zo censureren. Terwijl ik hier gewoon 100% authentiek ben
Nou ja, zoals je nu hier over komt kan jij niet op normale wijze functioneren in de hedendaagse maatschappij. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken om je herkeuring.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:45:34 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162999835
Volgens mij ben jij degene met de idiote gedachtegangen, maar met iemand met zulke waanbeelden als jij hebt valt meestal toch niet normaal te praten.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:47:45 #152
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_162999867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:30 schreef Hansklokjes het volgende:

Wanneer komen de aliens?

Irene is bae <3
pi_162999878
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Yep, met zo'n verhaal keuren ze je wel af.
Ze zullen je denk ik eerder afkeuren met zo'n verhaal idd, of het nou waar is of niet doet er eigenlijk niet toe. Staat iedergeval niet hun DBC
pi_162999954
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:45 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij ben jij degene met de idiote gedachtegangen, maar met iemand met zulke waanbeelden als jij hebt valt meestal toch niet normaal te praten.
Tja ik had niet anders verwacht. zoals ik zei menig mens kan de waarheid niet aan en noemt het waanbeelden. Maar dit wilt niet zeggen dat alles wat ik zeg onzin is.Het is te waanzinnig om te bevatten wat ik zeg inderdaad, daar kan het pysche niet mee overweg, en labelt het krankzinnig?
Want stel als er iets zit in wat ik zeg..
Denk je echt dat ik dit voor me lol verzin. Oh nee ik kan niet anders want ik ben "ziek"?
pi_162999997
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:47 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wanneer komen de aliens?

[ afbeelding ]
Sterker nog ze zijn er al.
Hangt ervanaf welke aliens je bedoeld ;)
Maar ze zullen het vast trachten te proberen. De "oude goden".
Het is bijna harvest time zeggen ze.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 juni 2016 @ 10:56:01 #156
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_163000030
Deze hele discussie heeft niets meer met WGR van doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')