#ANONIEM | maandag 13 juni 2016 @ 19:30 |
![]() Voor de eerste keer in 2016 slaat de Formule 1 geen weekend over. Bernie Ecclestone’s hogesnelheidscircus heeft Canada achter zich gelaten en is alweer onderweg naar de volgende locatie. Ditmaal, voor de allereerste keer in de geschiedenis, naar Azerbeidzjan. Het land in de Kaukasus zal komend weekend namelijk gastheer zijn van de Grand Prix van Europa. De wedstrijd wordt verreden op het hagelnieuwe Baku City Circuit dat zich door het hart van de Azerbeidjaanse hoofdstad slingert. Wanneer we de verhalen mogen geloven moet Baku het snelste stratencircuit ter wereld zijn. Of dat zo is zal dit weekend moeten blijken. De raceorganisatie pakt het debuut vooralsnog groots aan. Zo was men de afgelopen maanden zeer actief op social media om de hele wereld te laten weten dat wereldsterren als Chris Brown, Pharrell Williams en Enrique Iglesias ingevlogen worden om het weekend muzikaal te ondersteunen. De ontwerper van de baan is zoals gebruikelijk de Duitse architect Hermann Tilke. Hij bedacht een omloop van iets meer dan zes kilometer lang. Daarmee is het na het Belgische Spa-Franchorchamps de langste baan van de kalender. Baku City Circuit telt in totaal twintig bochten en kenmerkt zich onder meer door een ontzettend lang recht stuk van liefst 2,2 kilometer. Waar sommige delen van het circuit ontzettend breed zijn, zijn andere delen juist weer heel erg smal. Met name de combinatie van de bochten 8 tot en met 11 zijn voor racebegrippen aan de nauwe kant. Om het allemaal extra lastig te maken is ook deze baan, net als de meeste stratencircuits, omgeven door muren en vangrails. Een kleine fout kan dus grote gevolgen hebben. Grote favoriet voor de zege zal zoals gebruikelijk het team van Mercedes zijn. Lewis Hamilton heeft met twee opeenvolgende zeges in Monaco en Canada de achterstand van meer dan veertig punten in een mum van tijd teruggebracht tot negen. Teamgenoot en WK-leider Nico Rosberg zal de toenemende druk op zijn schouders alleen kunnen afwenden met een klinkende zege in de straten van Baku. Dat zal echter nog niet meevallen, want de voorbije races in Barcelona, Monaco en Canada hebben aangetoond dat het niet meer alleen Mercedes is dat kan winnen. Red Bull en Ferrari hebben het gat met Mercedes de afgelopen weken met goedwerkende updates flink terug geschroefd. Alle drie de teams zullen komende zondag dan ook tot het uiterste moeten gaan om de eerste winnaar in Azerbeidzjan te worden. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Europa informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeur: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het actuele weer in Baku [ Bericht 46% gewijzigd door WEST op 15-06-2016 21:42:03 ] | |
daNpy | maandag 13 juni 2016 @ 19:40 |
Ja dat weet ik. Sainz is echter, op de overview bij de start na, geen een keer in beeld geweest ![]() Hij is wel naar de 9e plaats gereden, maar is dat omdat hij mensen in heeft gehaald of gewoon omdat hij 1x minder heeft gepit als de nummers 10 t/m 20? ![]() | |
BeamofLight | maandag 13 juni 2016 @ 19:41 |
Zjaak Vielnuf had al weer een opmerking over Max met rosberg zijn pirouette | |
daNpy | maandag 13 juni 2016 @ 19:44 |
Dat Rosberg niet moet remmen op een witte lijn? Of wat? ![]() | |
Monolith | maandag 13 juni 2016 @ 19:46 |
Jacques kan er niet mee omgaan. | |
BeamofLight | maandag 13 juni 2016 @ 19:46 |
waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat | |
habitue | maandag 13 juni 2016 @ 19:56 |
Ahja azijnpissers zullen er altijd zijn. | |
Weltschmerz | maandag 13 juni 2016 @ 20:02 |
Het probleem van Ferrari was volgens mij meer dat de laatste band het niet lang genoeg goed bleef doen. Dan had je dus inderdaad beter positie op de baan kunnen behouden en hopen dat de vuile wind Hamiltons banden ook in deze omstandigheden verneukt. Het staat me niet voor de geest wat Arrivabene precies gezegd heeft, maar het is ook heel concreet welke beslissing de verkeerde was. Je moet er alleen niet meteen van maken dat iemand zijn werk niet goed gedaan heeft omdat een educated guess verkeerd uitpakt, het lijkt me ook sterk dat Arrivabene dat bedoelde. | |
sasquatsch | maandag 13 juni 2016 @ 20:09 |
Dit is wat Alain Prost zegt over het incident tussen Hamilton en Rosberghttps://streamable.com/zr9f | |
Monolith | maandag 13 juni 2016 @ 20:17 |
Jacques heeft natuurlijk puur op basis van de leeftijd van Max geroepen dat het schandalig is dat zo'n onervaren iemand in de F1 mag rijden. Elk (vermeend) foutje van Max grijpt hij vervolgens aan om zijn gelijk te claimen. | |
Bonobo11 | maandag 13 juni 2016 @ 20:24 |
Dit | |
sasquatsch | maandag 13 juni 2016 @ 21:12 |
Die wagenbreedte geldt alleen het maken van een verdedigende beweging en dan teruggaan naar de racelijn (die in 2011 geïntroduceerd werd toen Schumacher Hamilton continu blokkeerde op Monza). Veel meer regels staan er niet meer in met betrekking tot inhalen. Kwam nog wel de volgende blog tegen over de regels van het racen. Punt 7 heeft betrekking op de actie van afgelopen weekend en zelfs de auteur hiervan noemt het een racing incident op Reddit.
| |
Swetsenegger | maandag 13 juni 2016 @ 21:22 |
Welke volgens de zojuist geposte regels dus gewoon mag (27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.) | |
sasquatsch | maandag 13 juni 2016 @ 21:30 |
Sainz is, zoals de meesten, 2 keer gestopt. Alleen Hamilton, Bottas, Alonso en Magnussen gingen voor een één-stopper. | |
daNpy | maandag 13 juni 2016 @ 21:59 |
Ah oke, dat is dan helemaal niet in beeld geweest hoe Sainz naar voren knokte. Maar Hamilton op P1 is ook nauwelijks in beeld geweest, enkel de gevechten om positie 3 en 4 daarachter waren interessant ![]() | |
THEFXR | maandag 13 juni 2016 @ 22:00 |
Begint de race om 15.00 uur? | |
Klummie | maandag 13 juni 2016 @ 22:02 |
Ja. | |
twiFight | maandag 13 juni 2016 @ 22:05 |
Ironisch genoeg kwam Hamilton alleen in beeld toen ze op P2 lagen. Nou ja, heeft Mercedes toch wat cameratijd gehad. | |
VacaLoca | maandag 13 juni 2016 @ 22:16 |
Haha Villeneuve zag Verstappen weer als schuldig bij spin Rosberg. Wat een zak hooi. | |
WEST | maandag 13 juni 2016 @ 22:27 |
En het wordt zweten in Baku. Van 12 graden in Montreal naar 34 graden in Baku ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 13 juni 2016 @ 22:46 |
Had iemand al gezegd dat het 'Bakoe' is in het Nederlands? | |
Fer | maandag 13 juni 2016 @ 22:46 |
Vettel gaf aan, dat ze niet hadden verwacht dat de VSC zo snel afgelopen zou zijn. Met een langere VSC was hij voor de Redbulls de baan op gekomen en was het heel anders gelopen. Uiteindelijk kwam hij maar 5 seconden tekort op Hamilton. Maar verder bent ik het wel met je eens. Ze hadden misschien in de strategie geen rekening gehouden met het feit dat Vettel P1 zou rijden na de start. Maar eerlijk, Vettel is goed, maar kan hij Hamilton 70 ronden achter zich houden? En denk ook aan de trage outlaps op koude banden, Hamilton had bij een undercut van Vettel wellicht met buiten blijven kunnen inhalen. | |
Dagoduck | maandag 13 juni 2016 @ 22:48 |
Bukake? | |
THEFXR | maandag 13 juni 2016 @ 22:49 |
hija | |
Klummie | maandag 13 juni 2016 @ 22:50 |
oops, verkeerde topic ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juni 2016 @ 22:52 |
MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN | |
Nieuwschierig | maandag 13 juni 2016 @ 22:56 |
Is alle geld al uitgekeerd aan de F1 managers? | |
Klummie | maandag 13 juni 2016 @ 22:58 |
![]() | |
THEFXR | dinsdag 14 juni 2016 @ 01:36 |
![]() .genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken. | |
MakkieR | dinsdag 14 juni 2016 @ 01:54 |
Wat zijn de kansen voor RBR in Baku? | |
RobbieRonald | dinsdag 14 juni 2016 @ 02:16 |
Die stoeprand! En dat spekgladde nieuwe asfalt. Kan leuk worden. | |
THEFXR | dinsdag 14 juni 2016 @ 03:25 |
groot, monaco achtig, dus een goed chassis is vereist. | |
Max23 | dinsdag 14 juni 2016 @ 07:33 |
Er zijn ook veel lange rechte stukken. GP2 rijders kijken vast vooruit: http://www.gpupdate.net/e(...)-preview-azerbaijan/ En het circuit is bijna twee keer zo lang als Monaco, met maar 1 bocht meer | |
Bluurgh | dinsdag 14 juni 2016 @ 07:59 |
Die stoeprand gaat nog weg geloof ik. En dit is totaal niet Monaco, meer Singapore. Veel 90graden bochten en dat slingerende smalle stuk. En het "rechte stuk" (in ieder geval dat stuk langs zee wat schijnbaar volgas genomen kan worden) is blijkbaar 2.2 kilometer, 2x zo lang als het start/finish gedeelte op Monza. | |
nils7 | dinsdag 14 juni 2016 @ 08:38 |
Wel RBR terrein dus behalve dat rechte stuk ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 08:50 |
Dat rechte stuk waar waarschijnlijk alle inhaalacties gaan plaatsvinden ![]() Ik geef Ricciardo hier meer kans dan Max, met zijn superkwali | |
Nattekat | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:07 |
Inhaalactie? Dat is gewoon er voorbij rijden, weer netjes naar rechts, een krantje lezen en aanremmen voor de volgende bocht. | |
Abdus18 | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:13 |
benieuwd of tijdens de quali op dat lange rechte stuk teams voor elkaar nog voor een slipstream gaan zorgen ![]() | |
Fer | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:28 |
Lage grip zoals op Singapore, maar ook dat is bochtiger. Die rechte stukken met 90 graden bochten zijn juist weer gunstig voor Willlams. Denk gewoon de standaard pikorde, Mercedes, Ferrari/Redbull en een heel dicht middelveld van TR/Willams/FI/McL/ | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:40 |
Middenveld is het tofst in de F1, hopelijk kunnen we Verschoor daar binnenkort aan het werk zien ![]() | |
Rossdale | dinsdag 14 juni 2016 @ 09:59 |
De komende 2-3 jaar nog niet, hij is nog maar 15 ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:21 |
Het staat er al zo lang, dat kan vast wel wat hebben. | |
opgebaarde | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:22 |
Het zou pas kut zijn als het net nieuw is en het dan beschadigd raakt | |
Weltschmerz | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:26 |
Heb je een linkje van die blog? Verder heb ik nogal moeite met 'racing incident'. Ik ontken het bestaan ervan niet, maar volgens mij wordt het vooral in de mond genomen door mensen die het niet meer weten en zich niet in de regels en mogelijke interpretaties willen verdiepen, of als de alternatieve uitkomst ze niet bevalt. Mij lijkt de omschrijving 'racing incident' totaal nietszeggend. We hebben een race en dus heb je incidenten, waaronder incidenten met 2 of meer betrokken coureurs en een of meer schuldigen. Als coureurs bestraft worden voor 'causing an avoidabe collision' dan lijkt me dat een racing incident inhoudt dat de gebeurtenis niet avoidable was. 'Racing' in 'racing incident' impliceert waarschijnlijk dat ze met elkaar in de slag waren itt tot situaties waarbij de een al geen inhaalpoging meer gaat doen in die bocht of de coureurs helemaal niet met elkaar strijden. Dan lijkt mij dat je bij een collision moet kijken of die avoidable was in een situatie van strijd om positie. Dan kan er een samenloop van omstandigheden zijn waardoor van een of beide rijders niet verwacht kan worden dat ze nog konden reageren om een aanrijding te voorkomen, en dan heb je het dus over een aanrijding zonder schuldigen. Maar buiten uitzonderingsgevallen zou je zeggen dat je moet kunnen racen zonder aanrijdingen en ze in de regel niet plaatsvinden zonder dat er een schuldige is. | |
sasquatsch | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:29 |
Staat in miijn post. ![]() https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/ | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:30 |
Belachelijke regel, dat je 18 moet zijn. | |
Weltschmerz | dinsdag 14 juni 2016 @ 10:39 |
Inmiddels wel, dank je, ik zal het later even lezen. | |
Niox | dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30 |
2 nieuwtjes: Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/ Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/ | |
VacaLoca | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:54 |
Oké focus op Baku, waar Max naar toe vliegt vanuit Nice met Rosberg en anderen die in Monaco wonen. Ik ben bang dat het circuit perfect voor Mercedes gaat zijn. Williams misschien ook voor Red Bull. Dat lange volgas stuk aan kant water wordt wss inderdaad voornaamste 'inhaal'/voorbijreid-punt. Arme Honda. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:56 |
Oei, dit is hier ten strengste verboden. | |
Bluurgh | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:57 |
Who cares. Geen Interlagos zou echt heel klote zijn, is altijd leuk. Het scheelt hoogstens wat berovingen ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 13:58 |
Toch mooi dat Mercedes voor hetzelfde geld drie races op rij niet had gewonnen. De dominantie is niet meer zo extreem. | |
VacaLoca | dinsdag 14 juni 2016 @ 14:11 |
Toch is Max nog de enige niet Mercedes coureur die dit seizoen een GP heeft gewonnen en Mercedes motor blijft nog altijd de snelste. | |
sasquatsch | dinsdag 14 juni 2016 @ 16:35 |
Ja, dat moet in het nieuwtjes topic. ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:10 |
Ricciardo een nieuw 2 jarige verbintenis met Red Bull voor 20 mil per seizoen. Doet ie goed. | |
motorbloempje | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:15 |
Nice! | |
Nattekat | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:16 |
Dit ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 14 juni 2016 @ 17:44 |
Marko verwacht 1,2 seconde verlies op rechte stuk in Baku ![]() Wie verzint er dan ook zo'n circuit. Oh ja Tilke, die wordt door Mercedes betaalt ofzo. | |
quo_ | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:53 |
Ziet er nog breed uit in vergelijking tot eerder: ![]() ![]() | |
j95 | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:55 |
Ik vind het maar een achterlijk circuit. Gare rechte stukken ook, bah. (dat stukje langs die toren is wel tof) | |
Adrie072 | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:56 |
Misschien dat we na afloop laaiend enthousiast zijn, maar vooralsnog vind het een bespottelijk idee. | |
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:07 |
Iedereen vindt Canada ook zo geweldig terwijl de layout eigenlijk bagger is. | |
XL | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:16 |
Moet zeggen dat ik vrees voor de spanning, maar dat Baku er prachtig uitziet als je op youtube met een coureur meerijdt. | |
Sunri5e | woensdag 15 juni 2016 @ 12:48 |
Bijna ![]() | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 12:54 |
Dus is de layout niet bagger. In Baku zullen de enige inhaalacties die je gaat zien al volbracht zijn halverwege het rechte stuk. Nounou, echt geweldig, not. Zeker als er ook nog DRS bij komt, dat verneukt het nog een stuk verder. Deze baan is gewoon een perfecte afspiegeling van wat er met normale banen met een te sterke DRS gebeurt. Oja, en minimaal een rode vlag in de race, daar durf ik wel geld op in te zetten. | |
Beach | woensdag 15 juni 2016 @ 12:55 |
Eerst maar eens de race afwachten voordat Baku afgeserveerd wordt. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 12:59 |
Ik had Baku al afgeserveerd toen het eerste ontwerp bekend werd. Ben enkel negatiever geworden, mede door de datumswitch. | |
habitue | woensdag 15 juni 2016 @ 13:01 |
Ik heb er wel zin in. | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 13:21 |
Dat gaat veel slipstreamen worden en het kan ook best zijn dat als een coureur ingehaald is hij in de slipstream duikt en weer terug kan slaan aan het einde van het rechte stuk, maar 2,2 kilometer volgas is echt way too much | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 13:26 |
Gebeurde dat ook in Korea dan? Ook al zo'n flopshow met veel te lange rechte stukken en een bochtig tussenstuk. | |
Swetsenegger | woensdag 15 juni 2016 @ 13:27 |
Pirelli claimt al dat de banden wel eens last kunnen krijgen van standing waves door het lange rechte stuk. Dus kan allemaal nog best grappig worden | |
Wolve000 | woensdag 15 juni 2016 @ 13:28 |
Dat is inderdaad veel te ver. In Canada is tenminste nog een chicane aangelegd om het rechte stuk niet zo lang te hebben. In Baku had er bij bocht 19/20 ook best ergens een vertraging in mogen zitten. | |
Afhaalchinees | woensdag 15 juni 2016 @ 13:29 |
Hoe lang is het rechte stuk in Abu Dhabi? (Of vergis ik me en zijn er nog langere dan die buiten Baku?) | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 13:31 |
Abu Dhabi is 1,2 kilometer | |
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 13:45 |
Dan is Baku dat ook niet ![]() | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 13:55 |
Ik ben nog niet erg enthousiast. Ik vrees dat het de saaiste race in jaren wordt. | |
Geralt | woensdag 15 juni 2016 @ 13:55 |
Ik vond Korea persoonlijk best tof, vooral dat stuk bij komen rechte stuk. Ik dacht tenminste dat dat Korea was. Of India, ik weet het niet meer. | |
Rossdale | woensdag 15 juni 2016 @ 13:55 |
Dat rechte stuk boeit me niet zoveel, het gaat me er meer om dat het bijna alleen maar 90 graden bochten zijn... | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 13:56 |
Dat heb ik elk weekend wel. | |
Geralt | woensdag 15 juni 2016 @ 13:57 |
Youporn op en gaan met die banaan ![]() | |
nils7 | woensdag 15 juni 2016 @ 13:59 |
Dat van Baku is toch meer glooiend of is dat nou echt het hele stuk? ![]() | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 13:59 |
Het zou wel een mooie grap zijn als Baku een waanzinnig succes is, het over een jaar of 35-40 van de kalender moet vanwege geld en dat iedereen dan net zo klaagt als nu over Imola, Hockenheim, Interlagos en bijvoorbeeld San Marino ![]() | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 13:59 |
Vanaf bocht 19 volgas lijkt mij zo. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 14:00 |
Ojawel. | |
BeamofLight | woensdag 15 juni 2016 @ 14:00 |
ja hilarisch Maar hoe kut is het als de chef nu al weer 1,2 seconden te verliezen op dat rechte stuk... | |
nils7 | woensdag 15 juni 2016 @ 14:00 |
net ff gecheckt op google maps hahaha Vanaf bocht 16 is het ongeveer 2KM | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 14:01 |
Dat zegt Marko ook een beetje om de verwachtingen laag te houden. En we hebben afgelopen weekend gezien hoeveel moeite Rosberg heeft om er voorbij te komen. | |
vaarsuvius | woensdag 15 juni 2016 @ 14:02 |
Volgens Ted.... (hier het hele circuit op de fiets) .....zou er nog een chicane komen op het lange rechte eind, zo'n beetje voor de ingang pitlane. Is dat eruit gesloopt? | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 14:02 |
Ik heb ergens gelezen dat het maar liefst 22 seconden vol gas is. | |
BeamofLight | woensdag 15 juni 2016 @ 14:02 |
misschien wel ja Ik zie daarna trouwens 6 max-bochten dus kan nog wel iets worden | |
nils7 | woensdag 15 juni 2016 @ 14:02 |
Humm als ik via deze website check op google maps: http://racingcircuits.info/asia/azerbaijan/baku.html#.V2FDAlV96Uk Dan staat het pitgebouw er op. Maar op google maps zelf bij mij niet: https://www.google.com/ma(...)4092617!4d49.8670924 Rechte stuk vanaf Turn 16 is ongeveer 2 KM: https://www.google.com/ma(...),1661m/data=!3m1!1e3 | |
Weltschmerz | woensdag 15 juni 2016 @ 14:03 |
Er is gewoon altijd wat met Canada, waardoor het heel erg vaak een hele mooie race wordt. Een circuit kan een interessante of minder interssante lay out hebben, maar of de race leuk wordt hangt van zoveel meer af en dat weet je gewoon niet vantevoren. | |
RingBewoner | woensdag 15 juni 2016 @ 14:04 |
Ik zie het bij beide ![]() | |
U | woensdag 15 juni 2016 @ 14:10 |
Dit heeft te maken met de 3D-optie bij Google Maps (die gebruikt andere en soms dus recentere satelliet-beelden); als je bij de opties "3D on" aanklikt zie je de recentere versie in de bovenstaande link | |
Meike26 | woensdag 15 juni 2016 @ 14:13 |
Als die chicane er niet in zit is het circuit denk ik een behoorlijke beul voor de motoren.. Hier kunnen nog wel wat motoren de geest gaan geven tijdens het weekeinde. | |
Rossdale | woensdag 15 juni 2016 @ 14:20 |
Arme McLaren ![]() | |
Beach | woensdag 15 juni 2016 @ 14:23 |
moeten de Red Bulls maar wat meer gas geven ![]() | |
DutchTrain | woensdag 15 juni 2016 @ 14:26 |
Nee, hij heeft het over de chicane in de pitstraat om de coureurs af te remmen. Niet over een chicane op het rechte stuk. | |
Frozen-assassin | woensdag 15 juni 2016 @ 14:28 |
Mercedes 1 en 2 met +2359109245102 laps voorsprong | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 14:43 |
De rest gaat achteruit? | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 14:53 |
mja, ietsje minder, maar ze gaan wel voor liggen op Ferrari en Williams. Pas daarna volgen Red Bull en Force India denk ik. | |
franklop | woensdag 15 juni 2016 @ 14:55 |
![]() | |
aapnoodmies | woensdag 15 juni 2016 @ 16:01 |
leuk die kinderkopjes. | |
Wolve000 | woensdag 15 juni 2016 @ 16:02 |
De laatste update: er liggen nu ook curbs, dus bij de ingang van dat smalle stuk worden de auto's nog wat verder afgeremd, zodat ze niet vol gas dat stukje in gaan: https://www.instagram.com/p/BGrQD6JKEBQ/ | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:13 |
Die vangrail tegen de toren aan gaat zo weinig nut hebben ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 20:14 |
De toren is de vangrail ![]() | |
Gezicht | woensdag 15 juni 2016 @ 20:29 |
Is asfalt overheen gelegd, zie foto boven je post. | |
S95Sedan | woensdag 15 juni 2016 @ 20:43 |
In be4 toren die omvalt na crash daar ![]() | |
mug89 | woensdag 15 juni 2016 @ 20:52 |
Blijft dat liggen later? zag er zoveel mooier uit voordat er asfalt overheen is gelegd | |
ChatGirl | woensdag 15 juni 2016 @ 20:59 |
Nee, asfalt over de kinderkopjes is een tijdelijk iets. | |
Asschen_sukar | woensdag 15 juni 2016 @ 21:02 |
Is speciaal voor de race neergelegd, en wordt daarna weer verwijderd. Mag wat kosten allemaal | |
mug89 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:04 |
pfff nou inderdaad dan.. volgens mij is dit deel vd stad ook al weken gewoon afgesloten om dit circus / circuit aan te leggen.. zullen de inwoners blij mee zijn | |
buzz1291 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:26 |
Dat deden ze vroeger in Belgie ook al, resultaat van die grote gaten in het asfalt. Zal me niet verbazen indien met die ondergrond de stukken hier ook om de oren vliegen straks. | |
Nieuwschierig | woensdag 15 juni 2016 @ 21:28 |
Waarom is de OP nog niet aangpast naar Bakoe? | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 21:28 |
![]()
| |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:29 |
Omdat WEST | |
ChatGirl | woensdag 15 juni 2016 @ 21:30 |
Ik zag ook ergens een foto dat ze een soort 'doek' voor bepaalde gebouwen hingen om ze te beschermen oid. Maar je zal maar in zo'n woning wonen en 2 weken niet naar buiten kunnen kijken ![]() | |
ChatGirl | woensdag 15 juni 2016 @ 21:31 |
(wel ff kijken tot het einde, Rosbergs geneuzel is niet zo boeiend eigenlijk) | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 21:34 |
![]() ![]() ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 21:35 |
xD Hoezo vliegen ze trouwens gezamenlijk? | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:37 |
Kijk eens naar hun woonplaats ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 21:37 |
Allemaal Monaco ja? | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 21:37 |
ja. Dan kun je dus prima een jet delen. Goedkoper en gezelliger | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:38 |
Jup | |
Ferry_76 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:39 |
Regerend Formule 1-wereldkampioen Lewis Hamilton is niet gecharmeerd van het gloednieuwe stratencircuit in Baku. De Brit ziet het circuit waar de Formule 1 dit weekend voor het eerst zal gaan rijden eerder als een snelweg dan als een uitdagend stratencircuit. Hamilton is zelf een groot liefhebber van krappe stratencircuits als dat van Monaco, maar het circuit van Baku heeft nog niet het hart gewonnen van de Mercedes-coureur. Met lange rechte stukken, haakse bochten en slechts één krap bochtig gedeelte door het oude stadscentrum ziet Hamilton het nieuwe decor voor de Europese Grand Prix niet als een uitdaging. “Ik weet niet wat ik ervan moet denken”, vertelt Hamilton. “Het is gewoon weer een ander nieuw circuit. Er zit één krap gedeelte in, het heeft een heel lang recht stuk en verder heb ik er niet echt iets over te zeggen.” “Monaco is hét stratencircuit, en helaas maken ze ze niet meer zo. Ik weet niet waarom ze geen stratencircuits meer maken zoals vroeger. Ik snap het niet, het is hier op sommige plekken enorm breed, bijna net zo breed als een snelweg! Hopelijk wordt een leuk weekend. Het weer zou goed moeten zijn en ik hoop dat er veel mensen komen kijken.” | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 21:42 |
Toch maar een straten circuit door Rotterdam ontwerpen? (is tenminste nog realistisch tov Zandvoort) | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 21:42 |
![]() Voor de eerste keer in 2016 slaat de Formule 1 geen weekend over. Bernie Ecclestone’s hogesnelheidscircus heeft Canada achter zich gelaten en is alweer onderweg naar de volgende locatie. Ditmaal, voor de allereerste keer in de geschiedenis, naar Azerbeidzjan. Het land in de Kaukasus zal komend weekend namelijk gastheer zijn van de Grand Prix van Europa. De wedstrijd wordt verreden op het hagelnieuwe Baku City Circuit dat zich door het hart van de Azerbeidjaanse hoofdstad slingert. Wanneer we de verhalen mogen geloven moet Baku het snelste stratencircuit ter wereld zijn. Of dat zo is zal dit weekend moeten blijken. De raceorganisatie pakt het debuut vooralsnog groots aan. Zo was men de afgelopen maanden zeer actief op social media om de hele wereld te laten weten dat wereldsterren als Chris Brown, Pharrell Williams en Enrique Iglesias ingevlogen worden om het weekend muzikaal te ondersteunen. De ontwerper van de baan is zoals gebruikelijk de Duitse architect Hermann Tilke. Hij bedacht een omloop van iets meer dan zes kilometer lang. Daarmee is het na het Belgische Spa-Franchorchamps de langste baan van de kalender. Baku City Circuit telt in totaal twintig bochten en kenmerkt zich onder meer door een ontzettend lang recht stuk van liefst 2,2 kilometer. Waar sommige delen van het circuit ontzettend breed zijn, zijn andere delen juist weer heel erg smal. Met name de combinatie van de bochten 8 tot en met 11 zijn voor racebegrippen aan de nauwe kant. Om het allemaal extra lastig te maken is ook deze baan, net als de meeste stratencircuits, omgeven door muren en vangrails. Een kleine fout kan dus grote gevolgen hebben. Grote favoriet voor de zege zal zoals gebruikelijk het team van Mercedes zijn. Lewis Hamilton heeft met twee opeenvolgende zeges in Monaco en Canada de achterstand van meer dan veertig punten in een mum van tijd teruggebracht tot negen. Teamgenoot en WK-leider Nico Rosberg zal de toenemende druk op zijn schouders alleen kunnen afwenden met een klinkende zege in de straten van Baku. Dat zal echter nog niet meevallen, want de voorbije races in Barcelona, Monaco en Canada hebben aangetoond dat het niet meer alleen Mercedes is dat kan winnen. Red Bull en Ferrari hebben het gat met Mercedes de afgelopen weken met goedwerkende updates flink terug geschroefd. Alle drie de teams zullen komende zondag dan ook tot het uiterste moeten gaan om de eerste winnaar in Azerbeidzjan te worden. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Europa informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeur: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het actuele weer in Baku | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 21:42 |
Amsterdam is leuker dan. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:44 |
Succes met dat. Amsterdam is daar niet geschikt voor. | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 21:47 |
Wat Nattekat zegt | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 21:50 |
Voor alles is een oplossing ![]() | |
SnowOokami | woensdag 15 juni 2016 @ 21:52 |
Ik zie wel wat in een grachtenrace dan, door het red light district, achter de Bijenkorf langs... oh wacht das allemaal 1 richtingsverkeer ![]() | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 21:53 |
F1 is toch 1 richting ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:57 |
Amsterdam is inderdaad niet geschikt voor een F1 race.. totaal niet de infra structuur voor.. Rotterdam heb ik ook meerdere malen geprobeerd een F1 lay out in te leggen en ook dat is nog geen makkie om een 4 tot 6 km lange lay-out te leggen, + uitdagende bochten er in + gebruik te maken van de skyline + rekening houdend met het overige verkeer. In de binnenstad blokkeer je de hele stad gelijk. Rondom ahoy of bij Feyenoord heeft nog wel zin, maar dan mis je de unieke kans om het circuit over de Erasmus heen te leggen + Blaak/kubuswoningen. Eindhoven heeft denk ik dan een betere infra om in het centrum een circuit te hebben. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 21:58 |
Amsterdam is automatisch een saai rondje door de vorm van de grachten ![]() | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 22:00 |
Gewoon een circuit in de Noord Oost Polder aanleggen. Dan heb ik er ook nog wat aan. | |
Gezicht | woensdag 15 juni 2016 @ 22:01 |
Doe dan maar gewoon Rotterdam hoor. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:04 |
mja, dan verschilt het niet veel van een zandbakcircuit | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:08 |
![]() Ik heb het voor elkaar ![]() Een race over de dam ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:10 |
Je kan er prima een brommer race houden.. maar met al die rails en dan F1 ?? Ik zou een GP in Giethoorn nog eerder zien gebeuren ![]() | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 22:11 |
Dat mag ook hoor. Kan ik er lopend naar toe ![]() | |
Re | woensdag 15 juni 2016 @ 22:11 |
Briennenoord maasboulevard coolsingel hofplein en terug | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:12 |
Klein stukje maar, de route van het centraal station via het Rotkin naar de singels en langs de singels zijn die rails er niet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:13 |
zwemmend ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:13 |
AMuS heeft een serie foto's van een rondje over het circuit: http://www.auto-motor-und(...)baijan-11449197.html Met name bocht 15 wordt als gevaarlijk bestempeld, verder valt hun het gebrek (nog) aan kranen langs de baan op. | |
WEST | woensdag 15 juni 2016 @ 22:14 |
Ik hou niet van zwemmen in open water ![]() | |
tralalala | woensdag 15 juni 2016 @ 22:14 |
Gewoon een rondje Posbank ![]() | |
ChatGirl | woensdag 15 juni 2016 @ 22:15 |
Coolsingel, Erasmusbrug, langs villa Zebra (geen idee hoe dat daar heet), Over de Hef, Willemsbrug, stukje Maasboulevard, Verlengde Willemsbrug, Blaak en weer naar Coolsingel, rondje Hofplein. | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:20 |
![]() ![]() | |
Meike26 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:22 |
Geen idee wanneer je voor het laatst op rokin ben geweest.. maar het hele stuk tussen Muntplein en De Dam is 1 grote tentoonstelling van "hoeveel stoepranden kunnen we hier kwijt". Nee. Als je al in amsterdam zou willen racen, dan bij de Hemhavens of nog verder naar het westen. ![]() | |
Re | woensdag 15 juni 2016 @ 22:24 |
ja logischer maar leek me tof om ze vol over de brug te zien gaan | |
ChatGirl | woensdag 15 juni 2016 @ 22:25 |
Of 5x op en neer over de Afsluitdijk ![]() | |
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:25 |
Nog nooit eigenlijk... | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:27 |
mooie tribune ![]() | |
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:28 |
dat gaat niet werken. Dan staan de auto's al snel voor een van de bruggen te wachten. Zo vaak liggen die in storing ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 15 juni 2016 @ 22:42 |
ik zie het voor me. Wat bochten in noord-holland en friesland. het lange rechte stuk is de afsluitdijk. ik zeg doen. ten tweede hoef ik neit zo ver reizen voor een gp | |
Meike26 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:48 |
Dan eerder de dijk bij enkhuizen en Lelystad.. Zit tenminste nog een bocht in.. ![]() ![]() | |
twiFight | woensdag 15 juni 2016 @ 22:55 |
Ik reageer in dit topic, omdat de discussie niet met nieuwtjes te maken heeft. Maar je zag juist het tegenovergestelde: bij de qualificatie reden de coureurs heel dicht op de muur en zag je enkele touchés, maar bij de race had men veel meer afstand. De race win je nl. niet met één snel rondje en de muur raken is einde race. Voor ons stervelingen rijden ze alsnog dicht op zo'n muur, maar de mannen in die wagens zijn de besten en kunnen dat een stuk nauwkeuriger en kunnen dus prima veilig zo'n halve meter afstand van zo'n muur houden. Wanneer ze risico nemen zitten ze zo'n 20 cm. van de muur of minder. | |
Geralt | woensdag 15 juni 2016 @ 23:02 |
Plus in de race rijden ze seconden langzamer dan tijdens de kwalificatie. Niemand kan 70 kwalificatierondjes eruit gooien zonder een keer in die muur te vliegen. ![]() | |
motorbloempje | woensdag 15 juni 2016 @ 23:05 |
Dat vinden de bandjes ook niet zo leuk, naast de hersenen/concentratie. Oh, en de tank benzine, enzo. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 23:07 |
In Arnhem zou het wel kunnen denk ik. | |
aapnoodmies | woensdag 15 juni 2016 @ 23:43 |
jammer wordt er niet over die kinderkopjes geracet. | |
tralalala | donderdag 16 juni 2016 @ 00:02 |
![]() Nog even een chicane erbij in gepropt. | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 00:42 |
Rotterdam zou toch ook gewoon saaie 90 graden bochten worden? Laat ze lekker terug naar de Nordschleife gaan, als ze nu hard crashen stappen ze toch ongedeerd uit. | |
Waffle | donderdag 16 juni 2016 @ 00:50 |
Ik ben op zich wel benieuwd naar Baku. Het is in ieder geval wel echt iets anders op de kalender. Oké het ziet er allemaal niet echt vloeiend uit en zo. Maar zo hoekig als dit hebben we nou ook weer niet op de kalender. Variatie kan wel eens leuk zijn. Ik oordeel na de gp wel of het iets was. | |
THEFXR | donderdag 16 juni 2016 @ 00:52 |
Je gaat mij niet vertellen dat er nog mensen gaan staan achter die dranghekken, want als er een auto doorschiet is het prijs. | |
twiFight | donderdag 16 juni 2016 @ 00:52 |
Dit. | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 01:10 |
Trouwens, serieus, terug naar Nordschleife is beste wat Formule 1 kan overkomen. Het is domme hypocrisie om daar niet meer terug te keren. Genoeg circuits waar we nog racen waar vroeger meerdere doden zijn gevallen. Nürburgring was kans wat groter ja, maar werd altijd stug doorgereden na meedere doden totdat een wat grotere naam er wat overkwam (Lauda) terwijl zijn ongeluk weinig met het circuit te doen had volgens mij. Als je in 1976 een Baku op de kalender had gehad waren er tig gesneuveld in een muur. Je ziet ongelukken als die van Kubica in Montreal en recent die van Alonso, ze stappen ongedeerd uit. Verstappen knalde met 250 ofzo de vangrail in en niets. Ik zeg niet dat het nooit meer fout kan gaan, maar wat voor crash kan je nou alleen op Nordschleife hebben die het gevaar te groot maakt? Formule 1 is nu echt veilig genoeg voor een terugkeer, maar is gewoon een duf taboe nu. Wel prima dat er tig particuliere mensen omkomen bij de Ring of Isle of Man maar ondertussen zeggen ze nee bij de enige klasse die er relatief veilig kan racen, de klasse waarvan je het historisch gezien van zou mogen verwachten. Hier een demo uit 2007 (niet voluit gereden helaas) Formule 1 zou direct zijn verloren status terugkrijgen ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door VacaLoca op 16-06-2016 01:36:56 ] | |
Greys | donderdag 16 juni 2016 @ 01:35 |
Ja! Ik wil! | |
MakkieR | donderdag 16 juni 2016 @ 04:44 |
Maar laat ik het dan anders proberen uit te leggen. Waarom kijken we met zijn allen naar Formule 1. Om Max Verstappen? jazeker, en wat maakt de formule 1 nog meer zo extreem. De formule1 is niet saai. Waarom is het dan niet saai, nou er gebeurt altijd wel wat. Regelmatig vliegt een auto dwars door de muur, onderste boven en in het verleden vallen er zelfs doden. Is dit verschrikkelijk, nou en of. Maar als er geen crashes waren, hoe zou je dan de Formule 1 kwalificeren. Ik denk dat menig fan al heel snel zou afhaken. Stel je voor dat vanaf volgend seizoen de Formule 1 gereden wordt met zelfrijdende auto's, nooit meer een crash, auto blijft altijd heel en de competitie blijft bestaan. De techniek is er; waarom zou de Formule 1 daar niet op in springen. Omdat het oersaai is en er niemand meer naar gaat kijken. Dus in zekere zin kost het crashen een team heel veel geld, maar zonder het crashen loop je ook heel veel geld mis in algemene zin. Nu zeg ik niet dat Verstappen rustig elke race kan crashen, ik zeg dat naar meer dan alleen een crash gekeken wordt. Hoe presteert hij tijdens de trainingen en in simulaties, hoe staat het met zijn reactievermogen, race-intelligentie, over welke talenten beschikt hij, hoeveel vermogen neemt hij mee naar de team aan sponsors, hoe gedraagt hij zich binnen en buiten het team. Tot hoever is hij het een visitekaartje van RBR. Hoe ontwikkelt hij zich en hoe snel leert hij van zijn fouten, Hoe gaat hij om met de media, hoe gaat hij om met druk, hoe snel is hij zenuwachtig en hoe vertaalt zich dit in zijn race etc. | |
twiFight | donderdag 16 juni 2016 @ 04:58 |
Ik gok zo dat onze meningen gaan blijven verschillen, maar ik kijk niet F1 voor crashes en ik kijk al helemaal geen F1 voor Max. Sterker nog, toen ik F1 begon te kijken had zijn vader net zijn eerste rondjes in de F1 gedaan. Ja, crashes zijn spannend en sowieso variatie, maar ik kijk geen F1 in de hoop dat iemand crasht. En terugkomend op het eerdere punt: een crash levert 0 punten op en daar is het team niet blij mee. Je krijgt geen schouderklopje, zo van "goed dat je tenminste risico nam" maar eerder een vriendelijk doch dringend verzoek de wagen over de finish te krijgen. En ja, dat gaat ook wel eens mis en ja, teams hopen soms ook op een beter resultaat door wat risico te nemen, maar dat moet je simpelweg niet te vaak gebeuren. Nog los van het feit dat het aan het einde van het seizoen zelfs miljoenen ponden kan schelen. | |
SnowOokami | donderdag 16 juni 2016 @ 07:28 |
Race in Utrecht is ook nog mogelijk. | |
Geralt | donderdag 16 juni 2016 @ 08:07 |
In Nederland is realistisch gezien helemaal geen race mogelijk. Niet op Zandvoort, niet in Assen, niet op de Coolsingel, niet in Utrecht en ook niet op een nieuw te bouwen circuit. Dat kost zoveel geld het daarna is het nog maar de vraag of Bernie ermee akkoord gaat. Niemand gaat zoveel geld in Nederland op tafel leggen om hier misschien, dus nadat al dat geld al uitgegeven is, een F1 race te mogen organiseren. Ook niet als Max Wereldkampioen geworden is. De bedragen zijn te groot en op voorhand is het niet zeker dat je de race krijgt. Dus dan heb je mogelijk al dat geld voor Jan met de korte Lul uitgegeven. Nee; een race in Nederland zie ik niet gebeuren ![]() | |
Monolith | donderdag 16 juni 2016 @ 08:07 |
Goed plan. Lekker hier over de Singel, dan kan ik lekker vanuit het raam kijken. Denk alleen niet dat de gemeente warm loopt voor het idee. ![]() | |
Sunri5e | donderdag 16 juni 2016 @ 08:13 |
Denk je niet dat als er zo'n circuit aangelegd wordt voor de F1 er niet van tevoren contracten worden opgesteld met Bernie voor minimaal een jaar of 10? | |
Geralt | donderdag 16 juni 2016 @ 08:15 |
Inderdaad. Dat denk ik niet. ![]() | |
Geralt | donderdag 16 juni 2016 @ 08:17 |
Bovendien, wie moet dat betalen? Dat gaat alleen al voor de aanleg om serieus heel veel geld. 100 miljoen is zo op lijkt me. En dan nog elk jaar ik weet niet hoeveel miljoenen om überhaupt een race te mogen doen hier. Het is niet voor niks dat een hoop circuits, zegmaar het gros van het circus, gewoon keihard verlies leiden en de overheid bij moet springen al jaren aan een stuk en deelname in de toekomst lang niet altijd meer zeker is. Waar moet dat geld vandaan komen? | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 08:23 |
eens. | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 08:23 |
En eens met Vosss, die NL GP komt er niet zolang de prijzen zo exorbitant hoog zijn. | |
Sunri5e | donderdag 16 juni 2016 @ 08:26 |
Tuurlijk wel. Niemand is zo dom om even een F1 circuit te bouwen zonder dat je zeker weet dat je niet de aankomende 10 jaar minimaal een GP mag organiseren. | |
Tarado | donderdag 16 juni 2016 @ 08:27 |
maar die garantie krijg je gewoon niet, maw het gaat niet gebeuren | |
Swetsenegger | donderdag 16 juni 2016 @ 08:37 |
Allemaal verhoogde middenbermen. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 08:38 |
Kijk voor de gein eens naar de eerste en laatste bocht op Monaco op streetview. | |
Swetsenegger | donderdag 16 juni 2016 @ 08:42 |
Dat is niet dit ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 08:44 |
Buitenste baan is breed genoeg? | |
Geralt | donderdag 16 juni 2016 @ 08:47 |
Het heeft geen zin. Een F1 race komt er hier niet en al helemaal niet midden in de stad ergens. Dus daarover discussiëren is nogal zinloos lijkt me, maargoed, als jullie daar vrolijk van worden; be my guest ![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 08:47 |
Persco line-up nog niet bekend. ![]() | |
Zorro | donderdag 16 juni 2016 @ 08:47 |
Zeeland, plek zat. Beetje deftig over die deltawerken scheuren alles. | |
SnowOokami | donderdag 16 juni 2016 @ 09:19 |
Maasboulevard, over de Brieneoord, langs Feyenoord over de Erasmusbrug lijkt me wel gaaf ![]() Maar idd kost sowieso te veel geld ![]() | |
Re | donderdag 16 juni 2016 @ 09:36 |
nee de briennenoord bedoelde ik... en dan de rotonde naar maasboulevard | |
BeamofLight | donderdag 16 juni 2016 @ 09:48 |
Jongens stop hier es mee, serieus.... F1 topic, weekend voor een GP en dan dit kinderlijke gepraat over straten in Nederland | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 10:03 |
Ja, tijd voor een GP in het VK. Oh. Wacht. ![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 10:05 |
Niet in een land wonen waar ze 'gewoon' een GP hebben ![]() | |
BeamofLight | donderdag 16 juni 2016 @ 10:11 |
Niet in een land wonen waar ze normaal ontbijt hebben, rechts rijden enzo. En euros hebben om te betalen. Of ja, dat laatste is niet zon goed voorbeeld. | |
RingBewoner | donderdag 16 juni 2016 @ 10:20 |
In Baku hebben ze bij het stuk langs de oude stadsmuur ook tijdelijk asfalt neergelegd over de kinderkopjes. Waar een wil is..... | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 16 juni 2016 @ 10:52 |
Dat lijkt me wel vet en ook nog eens vlakbij. | |
Schnitzels | donderdag 16 juni 2016 @ 10:57 |
Ik heb het circuit net eens bekeken via Teds tour en via de testrit in de OP. Ik ben bang dat het een enorm saaie GP gaat worden. Vrijwel alleen maar rechtdoor en weinig echte leuke bochten. Ik verwacht dan ook gewoon Mercedes op de voorste plekken en verder zien we het wel. Weinig spektakel verwacht ik in ieder geval. Hopelijk is de regie van vorige week ontslagen. | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 11:00 |
Voor hoelang dat duurt ja ![]() ![]() | |
RingBewoner | donderdag 16 juni 2016 @ 11:08 |
Het gevecht achter Mercedes kan nog wel interessant worden. | |
nils7 | donderdag 16 juni 2016 @ 11:19 |
Qua circuit in Nederland zou je ook een oud militair vliegveld kunnen delen of over kunnen kopen van Defensie. Zal zo eens een lay out maken van een vliegveld dat best half circuit kan worden a la Silverstone. | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 11:25 |
Gewoon in 't Harde ofzo ![]() | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 11:33 |
Jawel ![]() ![]() | |
4-elements | donderdag 16 juni 2016 @ 11:33 |
Dromen mag altijd. Helaas blijft het wat betreft de F1 in Nederland ook bij dromen. Niemand gaat jaarlijks de miljoenen ophoesten die nodig zijn om een Grand Prix te mogen organiseren. Het is niet voor niets dat Bernie graag dictaturen opzoekt waar ze wel dat geld er voor over hebben. | |
RingBewoner | donderdag 16 juni 2016 @ 11:33 |
Waar de opnames van de slechtste chauffeur zijn. | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 11:34 |
Geen Mercs! ![]() | |
Klummie | donderdag 16 juni 2016 @ 11:49 |
http://www.formula1.com/c(...)ual_lap_of_Baku.html | |
Lavenderr | donderdag 16 juni 2016 @ 11:55 |
wow, toch wel een paar linke bochtjes er in hoor ![]() | |
Benoves | donderdag 16 juni 2016 @ 12:08 |
my god het is nog saaier als ik dacht ![]() | |
Klummie | donderdag 16 juni 2016 @ 12:08 |
![]() | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 12:10 |
Bij de drivers' press conference. | |
Sjemmert | donderdag 16 juni 2016 @ 12:11 |
Hier een rondje Baku gereden door Daniel Ricciardo in F1 2016 | |
Frozen-assassin | donderdag 16 juni 2016 @ 12:14 |
Wel een hele lange rechte stuk poeh
| |
tralalala | donderdag 16 juni 2016 @ 12:14 |
Dat wordt nog wat als er een crash is bij die toren. Rode vlag, verkeer kan er niet langs, oververhitte motoren, nog meer problemen. ![]() | |
Klummie | donderdag 16 juni 2016 @ 12:16 |
Ow ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 12:31 |
Ik stel een theekraampje bij opkomen rechte stuk voor. | |
aapnoodmies | donderdag 16 juni 2016 @ 12:52 |
tja t zijn net mensen. | |
Sjemmert | donderdag 16 juni 2016 @ 13:19 |
Kvyat zet een aflevering van game of thrones aan op zijn stuur display. | |
tralalala | donderdag 16 juni 2016 @ 13:23 |
Ben benieuwd of Red Bull voor Williams kan blijven. | |
Ferry_76 | donderdag 16 juni 2016 @ 13:25 |
3,8/9 en 15 hebben de grootste kans op ongelukken zo te zien. | |
Lavenderr | donderdag 16 juni 2016 @ 13:31 |
Ja, bloedlink. | |
Ferry_76 | donderdag 16 juni 2016 @ 13:34 |
En dat terwijl ze bij Renault graag eens een weekend door willen komen zonder kapot chassis..:
| |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 14:14 |
"Yeah we need about 20 more gears." Echt wtf was Tilke thinking | |
nils7 | donderdag 16 juni 2016 @ 14:28 |
![]() Heb deze lay-out op Gilze-Rijen kunnen leggen met bestaand asfalt (misschien enkele honderden meters extra). Het vliegveld kan gewoon gedeeld worden met het circuit, het ligt er al voor 98%. Alleen wat tribunes, pitcomplex et voila we zijn klaar. Oke misschien nieuws asfalt en hekken. Overigens wordt er al wel eens geraced daar. En ligt het direct aan de snelweg en zijn ze bekend met geluid en grote evenementen. | |
Beach | donderdag 16 juni 2016 @ 14:35 |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 14:39 |
Als virtueel rondje beetje klopt wordt rondetijd ongeveer 1.46 en is het rechte stuk maar liefst 25 seconden lang volgas ![]() | |
BeamofLight | donderdag 16 juni 2016 @ 14:49 |
ingehaald worden op rechte stuk terugkomen in de slipstream in de bochten erna inhalen ingehaald worden op rechte stuk ... x 59 | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 14:51 |
Mwoah lijkt me niet, de een heeft DRS open en om dan in de slipstream zonder DRS de auto met DRS bij te houden lijkt me stug | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 14:55 |
Gaat DRS niet open voor de ander zodra ie er volledig achter komt? Ik denk dat we de Manors met hoogste topsnelheid gaan zien trouwens, die gokken gewoon vol op dat rechte stuk met hun afstelling. Hoewel ze dan mss moeten liften in die knikjes | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 15:00 |
Nee er is een detectiezone, als je daar binnen een seconde van je voorligger rijdt, dan kun je in de DRS-zone die klep opengooien. | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 15:03 |
Hulk maakte wel een toffe foto tijdens de press con trouwens ![]() ![]() | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 15:07 |
Vettel flirt met die dame in 't roze | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 15:07 |
Dit rechte stuk verdiend twee detectie zones ![]() | |
Wolve000 | donderdag 16 juni 2016 @ 15:09 |
Volgens mij is er zelfs maar 1 detectiepunt voor beide DRS zones. Dus als je er op het oneindige rechte stuk voorbij vliegt met de DRS, kan je op het stuk tussen T2 en T3 ook nog eens wegrijden met de DRS weer open. | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 15:20 |
Klopt.
| |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 15:32 |
![]() Naja we gaan het zien | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 15:34 |
Nou wanneer de eerste Mercedes dus een achterblijver tegenkomt dan klokt die direct de snelste ronde ![]() | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 15:39 |
Linkje is video van SC. Bocht 8 wordt smullen ![]() | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 15:40 |
Bottas probeert het ook zo te zien | |
Abdus18 | donderdag 16 juni 2016 @ 15:46 |
ben benieuwd morgen tijdens FP1, wie hangt als eerste in de muur? ![]() | |
kareltjoo | donderdag 16 juni 2016 @ 15:50 |
Ik zie wel gebeuren dat coureurs vol in de ankers gaan vlak voor de detectiezone, op dat rechte stuk kun je met de slipstream en DRS er zo weer voorbij stuiven waarna de "volger" de rest van t rondje weer in dirty air zit.. | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 15:52 |
Ik zet mijn geld in op Ericsson ![]() | |
Coelho | donderdag 16 juni 2016 @ 15:52 |
Iets voor Max om dat door te hebben. Als je een snellere auto achter je hebt dan laat je 'm langszij komen op de detectie om vervolgens in de komende 2.5km weg te rijden met je DRS. | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 15:54 |
Afgaande op laatste twee GPs of een Renault of Max. Ik gok een Renault. | |
Coelho | donderdag 16 juni 2016 @ 15:54 |
Haryanto, die zit nog in de Ramadan en bij bocht 8 zit een steakrestaurant ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 16 juni 2016 @ 15:59 |
Vertel dat eens aan India en Korea ![]() | |
Dauthi | donderdag 16 juni 2016 @ 16:16 |
En Valencia. En CotA stond ook onder druk. Het is nog maar de vraag of Sochi wordt afgemaakt als Poetin zou opstappen. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 16:31 |
En dat noemen ze een circuit tegenwoordig ![]() Kunnen de wagens zo'n laag tempo wel aan? | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 16:36 |
Monaco gaan ze 40-45 kmu door de hairpin dus ja | |
Ferry_76 | donderdag 16 juni 2016 @ 16:38 |
Massa, want stratencircuit. Op Monaco rijdt hij ook elk jaar minimaal één auto kort. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 16:40 |
Hairpin is sneller. | |
Ferry_76 | donderdag 16 juni 2016 @ 16:40 |
Straks net als in Macau een stuk met een permanent inhaalverbod. ![]() | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 16:46 |
Nog een virtueel rondje, nu met Palmer | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 16:47 |
Sneller dan wat? Dan dit stukje Baku of dan de 40-45 kmu die ik zeg? Want dat is gewoon zo. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 16:50 |
Sneller dan Baku. | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 16:56 |
Hmm ik zou toch zeggen dat 180 graden bocht toch langzamer gaat dan krappe bochtjes achter elkaar. We zien het over iets meer dan 19 uur | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 16:59 |
In die simulatie snijden ze de bocht telkens af, en dan al gaat het met een slakkengang. | |
Zipportal | donderdag 16 juni 2016 @ 17:03 |
Jammer dat F1 2016 weer een grauw game wordt. | |
motorbloempje | donderdag 16 juni 2016 @ 17:07 |
Nou, FP1 gaat vast al spannender worden dan ENGWAL net ![]() ![]() | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 17:09 |
Toch schat ik dat ze daar nog met 60+ doorheen gaan. Iig echt niet langzamer dan de 45 in Monaco. | |
Fopje | donderdag 16 juni 2016 @ 17:15 |
Een grauw game? Man ik kan niet wachten ![]() | |
Zipportal | donderdag 16 juni 2016 @ 17:15 |
Kleurloos. | |
Fopje | donderdag 16 juni 2016 @ 17:16 |
Maar waarom ![]() | |
sasquatsch | donderdag 16 juni 2016 @ 17:19 |
DRS zone is geen 2km, maar ca. de helft. Het "rechte" stuk loopt van bocht 16 t/m bocht 1 en DRS van bocht 20 tot bocht 1 en bocht 2 tot bocht 3. ![]() | |
Zipportal | donderdag 16 juni 2016 @ 17:20 |
Graphics he. | |
Gezicht | donderdag 16 juni 2016 @ 17:35 |
Mercedes gaat weer voor de volle winst dit weekend met die lange straights. | |
Gezicht | donderdag 16 juni 2016 @ 17:42 |
Die eerste curb daar in bocht 8 is toch compleet nutteloos of niet? | |
Nieuwschierig | donderdag 16 juni 2016 @ 17:49 |
Ik zie het nu ook ja. En Mercedes is nog tot daar aan toe maar ook voor Williams is kat in het bakkie. Ik dacht juist dat Nederland hier een goede kans zou maken ![]() | |
Justevo | donderdag 16 juni 2016 @ 18:13 |
Hugodver dat is 10 minuten van m'n huis, een natte droom.. | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 19:14 |
Denk ik niet. Rechte stukken zijn er veel te lang voor | |
Rossdale | donderdag 16 juni 2016 @ 19:30 |
Ik denk dat Red Bull eerder met Force India gaat strijden dan met Williams. Mercedes, Ferrari en Williams zitten er gewoon voor | |
Peterselieman | donderdag 16 juni 2016 @ 19:37 |
Precies | |
Re | donderdag 16 juni 2016 @ 19:56 |
ben benieuwd hoeveel motoren er gaan ploffen, en of banden | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 20:32 |
Als ze daar op racesnelheid overheen gaan dan heb ik zo'n vermoeden dat er iemand nog wel eens in de hekken terecht gaat komen. | |
i2Them2 | donderdag 16 juni 2016 @ 20:32 |
Ik denk dat het tussen Ferrari en Mercedes zal gaan. Qua speedtrap zat Ferrari in Canada er goed bij en op een stratencircuit zoals Singapore hebben ze het de laatste jaren ook niet slecht gedaan. Ik hoop op een verrassing van Vettel. Verder denk ik dat de baan best wel voor wat spektakel kan zorgen. Crashes zullen er ook genoeg zijn. Al hoop ik niet dat het te ernstig wordt ![]() | |
Fer | donderdag 16 juni 2016 @ 20:40 |
Wie is die grote neger met dat kleurrijke pak en blauwe barret? | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 20:46 |
Moko. https://f1socialdiary.com/2013/03/23/meet-moko/ | |
Swetsenegger | donderdag 16 juni 2016 @ 20:56 |
On board camera's van Canada terug te kijken. Vooral on board bij Rosbergen is vet. ![]() | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 21:01 |
Onboard van de Medical Car ![]() http://www.formula1.com/c(...)n_a_lap_of_Baku.html | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 21:22 |
Heeft iemand al opgemerkt dat het rechte stuk gewoon veel te lang is? | |
THEFXR | donderdag 16 juni 2016 @ 21:26 |
ik vermoed dat sommige coureurs veel rondes nodig hebben om het circuit te leren kennen, Max is daar niet een van. | |
Abdus18 | donderdag 16 juni 2016 @ 21:36 |
en dan ook nog DRS op het einde van het rechte stuk, verbaasd me niks als ze in de slipstream er al naast zitten en vervolgens DRS mogen opengooien om gelijk een seconde of 3-4 uit te lopen binnen 3 bochten..... | |
caspervc | donderdag 16 juni 2016 @ 21:40 |
Oh oh, er zijn te weinig uitloopstroken volgens Button en Rosberg .... En ook de pit ingang is superuber dangerous! Wat een mietjes! Als je t eng vindt, rijd je maar minder hard hoor... http://www.rtlgp.nl/item/(...)tekens_bij_veilighei | |
ChatGirl | donderdag 16 juni 2016 @ 21:47 |
Harrie heeft 80 rondjes in de simulator gedaan en Hulkenberg 0. Dus het ligt m.i. ook een beetje aan henzelf. | |
Klummie | donderdag 16 juni 2016 @ 21:49 |
http://www.gpupdate.net/n(...)id-van-circuit-baku/ Alonso en Vettel ![]() | |
Snowsquall | donderdag 16 juni 2016 @ 21:54 |
Nouja, ik wil wel eens zien als er eentje crasht en niet verder kan, hoe hij van het circuit gehaald wordt. In Monaco staat hier en daar een takelwagen maar die kunnen ze hier nergens kwijt.. | |
Fer | donderdag 16 juni 2016 @ 22:10 |
Misschien wordt het wel spannend. Het eerste stuk bocht 16-20 is vrij bochtig, wel volgas, maar je kan er niet langs. Dus pas als je kan inhalen, gaan beide auto's al 300+. Wellicht is het voordeel van Mercedes dan toch kleiner. | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:12 |
Mercedes (de motor) wint minstens een seconde op dat rechte stuk ten opzichte van iedereen. Erg spannend ja... dat verschil maak je niet meer goed met een hogere topsnelheid. Het enige positieve is dat Williams gewoon weer de banden om zeep gaat rijden, en dat die nog prooi kunnen worden van Red Bull. | |
twiFight | donderdag 16 juni 2016 @ 22:15 |
Dat mag niet in de F1. Bovendien ga je dat niet meer goed maken, zelfs niet met een mercedes vs. manor. Wat je waarschijnlijk wel gaat zien is dat snellere deelnemers bewust wachten met inhalen tot na die detectielijn, mits ze daardoor niet teveel tijd achter de auto verliezen. Ik voorspel crash en SC en dat dan vervolgens de SC crasht in bocht 8 ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 16 juni 2016 @ 22:25 |
Jammer dat maldonado dit jaar er neit bij is. Anders wist je zeker dat hij op het Baku circuit gaat crashen | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:32 |
Tip aan de F1: neem een voorbeeld aan het WEC. Daar geven ze pas een rode vlag door hoosbuien als zelfs de SC niet meer op de baan kan blijven ![]() ![]() | |
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 22:35 |
Zou me niets verbazen als de sessie verder afgeblazen wordt. Morgen weer verder. | |
Beach | donderdag 16 juni 2016 @ 22:37 |
grappig man vet origineel | |
Fopje | donderdag 16 juni 2016 @ 22:56 |
Nu hebben we Verstappen he ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:56 |
Als hij dat nu flikt, heeft hij wel een leuke naam opgebouwd ![]() | |
VacaLoca | donderdag 16 juni 2016 @ 23:14 |
Nah die verstapt zich niet weer | |
King_Merc | donderdag 16 juni 2016 @ 23:22 |
Wie morgen als eerst in de muur ? Ik zet mn geld in op Magnussen.. ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 23:22 |
Massa. | |
ondeugend | donderdag 16 juni 2016 @ 23:24 |
Bijna! | |
Klummie | donderdag 16 juni 2016 @ 23:29 |
Palmer. | |
Beach | donderdag 16 juni 2016 @ 23:32 |
Lewis | |
Zipportal | donderdag 16 juni 2016 @ 23:54 |
Vol. |