Dat zijn helaas de verkeerde snaren voor jouw gitaar. Je moet geen stalen snaren hebben maar nylon (of iets vergelijkbaars). .010 is overigens wel ongeveer het dunst wat je op een western zou zetten. Ik houd zelf als ondergrens .011 aan en speel ook .013 op western. Maargoed dat gaat over westerns en jij hebt een klassieke gitaar. Zou je toch aanraden andere snaren te kopen, want buiten dat het niet heel goed is voor je gitaar is het geluid ook niet echt top.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:23 schreef davako het volgende:
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
Alleen als je denkt dat het uitmaaktquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
placebo snarenquote:
Elektrisch speel ik ook altijd .010. Afhankelijk van de gitaar en het aantal effecten dat je gebruikt maakt het wel uit. .008 (wat Yngwie gebruikt) en .009 klinken erg iel. Dikke snaren hebben veel meer body en klinken veel voller. Speelt ook echt veel moeilijker. SRV gebruikte .013.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerkenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken
[ afbeelding ]
Ik wil verdorie zelf die baslijn speulen!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerken
ipv nog een gitarist in de band hebben, koop je dan zo'n ding
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken
[ afbeelding ]
Wat niet? Het hele nummer niet? of stukken ervan?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]En een barré akkoord he, net zo makkelijk
Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIETEn ik baal ervan
Met dikker snaren kan je harder raggen en met dunnere snaren kan je makkelijker subtieler spelen. Ik heb me laten vertellen dat dunnere snaren mooier klinken, maar volgens mij maakt het niet veel uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Post eens een filmpje van jezelf dan, dan kunnen we je uitlachen helpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]En een barré akkoord he, net zo makkelijk
Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIETEn ik baal ervan
Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:37 schreef clixplicity het volgende:
Je speelt de akkoorden in groepjes van DOWN - UP - DOWN - UP. Bij de tweede upstroke mute je de snaren, zodat het akkoord gedempt wordt en je een percussieachtig geluid hoort.
Je kan proberen het nummer volledig te ontleden zodat je al tellend erachter kan komen hoe het moet, maar wat ik meestal doe is op zoek gaan naar het ritme en de groove van het nummer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja daag
Het gaat om de Em en de A.
Je mute het slagje bij de wisseling van de akkoorden. Maar ik kom er niet uit wanneer en hoe.
/beginner
Succes! Als je goed kijkt, zie je het ook terug in het filmpje wat je gepost hebt. Degene in het filmpje dempt de snaren met zijn ringvinger en pink. Als je dit niet gewend bent om te doen, begin dan in een heel laag tempo en voer de snelheid op als je de techniek door begint te krijgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.
Hoop ik
Klinkt het ergens naar maak ik wel een audiootje.
Ik had een proefles. Hij vroeg: wat wil je kunnen? Weet ik niet, ik vind van alles wel leuk, akkoorden, solo's, fingerstyle, met name rock. De rest van de les bestond uit het naspelen van een klein stukje tab en vijf minuten voor tijd de deur uit gewerkt worden.quote:
Hoeveel verschillende leraren heb je al "uitgeprobeerd"?quote:Op zondag 31 juli 2016 15:43 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik had een proefles. Hij vroeg: wat wil je kunnen? Weet ik niet, ik vind van alles wel leuk, akkoorden, solo's, fingerstyle, met name rock. De rest van de les bestond uit het naspelen van een klein stukje tab en vijf minuten voor tijd de deur uit gewerkt worden.![]()
Uit nieuwsgierigheid: wat had je van een proefles precies verwacht?quote:Op zondag 31 juli 2016 15:43 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik had een proefles. Hij vroeg: wat wil je kunnen? Weet ik niet, ik vind van alles wel leuk, akkoorden, solo's, fingerstyle, met name rock. De rest van de les bestond uit het naspelen van een klein stukje tab en vijf minuten voor tijd de deur uit gewerkt worden.![]()
Een voorbeeld van hoe een gemiddelde les eruit ziet. Ik zou liever, zoals starla aangeeft, een hele strenge leraar willen die mij moeilijke deadlines geeft om hele boeken met toonladders, arpeggio's en muzikale toepassingen uit mijn hoofd te leren. Een leraar die op mijn vingers slaat iedere keer dat ik aarzel of een fout maak.quote:Op maandag 1 augustus 2016 08:26 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid: wat had je van een proefles precies verwacht?
Op zich zijn je wensen niet eens zo idioot. Wat jammer dat je ergens woont waar dat niet haalbaar is. Ik geloof dat ik wat dat betreft op een betere plek woon. Er is voor iedereen hier wel een docent of een school die bij hem of haar past. Een kennis (electrische gitaar) van me die is op die manier in bandjes terecht gekomen. De muziekschool organiseert elk jaar bijvoorbeeld een paar keer concerten op een locaal podium. Leerlingen worden aan elkaar gekoppeld op basis van interesses, niveau etc. en die gaan dan een bandje vormen voor het concert.quote:Op maandag 1 augustus 2016 10:36 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is het beeld wat ik heb van een goede leraar.
Ik probeerde dat een beetje aan te geven, maar hij had zoiets van ach, maak je niet druk, het gaat toch om de lolen om samen te spelen moet je zelf maar mensen zoeken.
Misschien moet ik gewoon eens op een rijtje zetten wat mijn wensen zijn en dat bespreken.
Uitzonderlijk goed zijn....quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:46 schreef ssebass het volgende:
Iemand hier die nog iets specifieks wilt leren op de gitaar. Misschien kan ik daar dan een filmpje van posten. Wie weet helpt het
Leuk dat je al zo snel in contact gekomen bent met andere leerlingen. Dat is ook goed voor je ontwikkeling, omdat spelen op je slaapkamer een heel andere tak van sport is dan met anderen spelen. Ik speel al een paar jaar en weet nog steeds niet wat ik wil, behalve goed worden, zoals Bosbeetle zegt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:00 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Op zich zijn je wensen niet eens zo idioot. Wat jammer dat je ergens woont waar dat niet haalbaar is. Ik geloof dat ik wat dat betreft op een betere plek woon. Er is voor iedereen hier wel een docent of een school die bij hem of haar past. Een kennis (electrische gitaar) van me die is op die manier in bandjes terecht gekomen. De muziekschool organiseert elk jaar bijvoorbeeld een paar keer concerten op een locaal podium. Leerlingen worden aan elkaar gekoppeld op basis van interesses, niveau etc. en die gaan dan een bandje vormen voor het concert.
Ikzelf zoek dat niet en heb in het verleden een trauma opgelopen wat betreft muziekscholen. Ik ben een particuliere docent gaan zoeken en die heb ik ook gevonden. Ik kom er af en toe andere leerlingen tegen en het is erg divers: van volledige beginners tot iemand die al 30 jaar speelt, en klassieke gitaar en elektrische gitaar door elkaar. Er is er zelfs laatst eentje bijgekomen die zich een cigar box had gekocht en daar nu op leert spelenDocent is nergens bang voor. Als het snaren heeft, dan weet hij er wel raad mee. Ik vind het persoonlijk best indrukwekkend.
Ik speel nu een paar maanden, 'voor de lol'. Meer omdat ik zelf ook niet zo goed weet wat ik nu precies wilDe lessen zijn Daarom divers en ik leer er vanalles. Laatst toch, naast mijn akoustische gitaar, een elektrische erbij gekocht om in stilte te kunnen oefenen. Was allemaal geen enkel probleem.
Het kan dus wel, alleen niet in heel Nederland schijnbaar.
Niet in de zin van een bepaald stuk voor doen. Maar misschien weet je wel raad met het volgende. Ik zie weleens creatievelingen op Youtube interessante akkoordenprogressies tokkelen. Zie voorbeelden van onderstaande video's. Waar of hoe kan ik meer van die speelstijl leren (met een plectrum/flat picking, niet met de vingers?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:46 schreef ssebass het volgende:
Iemand hier die nog iets specifieks wilt leren op de gitaar. Misschien kan ik daar dan een filmpje van posten. Wie weet helpt het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |