Oh, dan baxshop?quote:Op zondag 10 juli 2016 14:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, daar ging ik langs vrijdag maar die zat er dus niet meer.
Deze?quote:Op maandag 11 juli 2016 13:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb zo ook bij BAX gekocht, prima snaren!
Als het goed is heb ik ze morgen in huis.quote:
Knippen die handel!quote:
Vreselijk.quote:Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Toppie!
Je houdt wel veel over he?!
En het stemmen vind ik dan leuk.
Was ik gevijld en geknipt nog vergeten.quote:
wow,quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:02 schreef Trollscience het volgende:
Kunnen we het misschien over pedalen hebben? Ben daar de laatste tijd toch wel veel mee bezig aangezien ik van meerdere mensen hoor dat mijn gitaargeluid totaal niet overkomt. Ik speel leadgitaar in een country band en heb daar een MXR Custom Comp Deluxe voor aangeschaft. Dure grap (179 euro) maar ding klinkt echt fantastisch en gebruik hem eigenlijk voor ieder clean geluid (op een subtiele manier wel).
Heb een Fender Mustang III (modelling amp) maar vind dat kut klinken en haal eigenlijk altijd mijn signaal door de FX-loop, met een Vox Brit Boost (een beetje een 'vieze' pre-amp, zit ook een buis in). Daar krijg ik wel een oké basisgeluid mee, als ik ooit het geld heb ga ik research doen naar een amp (wordt dan waarschijnlijk een Fender omdat ik ervan houd als mijn clean ook echt clean is)
Toch ben ik nog steeds op zoek naar een dikke distortion en een overdrive voor een algemene (hard)-rock tone.
Zoiets zoek ik in een overdrive.
Dit zoek ik in distortion (echt zo'n dik, romig geluid)
Heb bij mijn plaatselijke muziekwinkel recentelijk wat pedaaltjes uitgetest (12 stuks om precies te zijn, ook een aantal van die boutique-pedaaltjes van 200+ euro) maar was het allemaal niet; klonk allemaal zo iel en dun. Hebben jullie nog een specifieke distortion in gedachten die wellicht bij mijn vraag aansluit? Of gewoon in het algemeen een pedaal dat je op je board heb zitten waar je zeer tevreden over bent.
Opvallende keuze! Voor dat geld heb je ook een kleine buizenversterker. Wat bevalt je meer en minder aan deze versterker wat betreft de klank schoon/overstuurd en het gebruiksgemak?quote:Op zondag 17 juli 2016 20:05 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
3 dagen geleden deze Roland gitaarversterker gekocht,heb het pas vanmiddag opengemaakt(het is voor in de kerk) en ermee gespeeld.
Qua volume is die wel hard,alhoewel de masterregelaar maar op de helft was.Maar dat kwam omdat ik het niet volledig getest heb.
Hij had nodig nieuwe snaren nodig dus het kan zeker geen kwaad...quote:
Hierbij overigens mijn laatste opname; Kritieken zijn welkom!quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:38 schreef Keepvogel het volgende:
Dag allemaal! Vandaag mijn account weer geactiveerd na een lange... lange... tijd.
Vooral omdat ik regelmatig toch mee bleef lezen in de diverse MUZ topics. Waaronder deze.
Zelf speel ik regelmatig, vooral akoestisch. Speel op een Lag T100DCE; erg tevreden mee! Verder neem ik af en toe thuis weleens wat nummers op (covers).
Kerkzaal is best wel groot,dus geen galm nodig.quote:Op maandag 18 juli 2016 09:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Opvallende keuze! Voor dat geld heb je ook een kleine buizenversterker. Wat bevalt je meer en minder aan deze versterker wat betreft de klank schoon/overstuurd en het gebruiksgemak?
Ook benieuwd wat voor muziek je in de kerk speelt. Begeleidt je dan andere instrumenten/zangers met cleane akkoorden? Het lijkt me trouwens dat je in de kerk niet zoveel volume nodig hebt en zeker geen galm.
doe hem op de klassieke manierquote:Op maandag 4 juli 2016 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf met die F klooien de rest kan ik redelijk tot snel overpakken maar die F (maar hetzelfde geldt voor andere barré accoorden) Gewoon blijven oefenen denk ik dan maar.
Wat is de andere manier dan?quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:27 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
doe hem op de klassieke manier
[ afbeelding ]
veel makkelijker.
Zo pak ik m ook.quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:27 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
veel makkelijker.
Fret je de F op de lage E-snaar met je duim à la Hendrix of niet?quote:Op donderdag 21 juli 2016 21:27 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
veel makkelijker.
Ik heb van starla geleerd dat je je duim altijd achter de hals moet houden....quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:30 schreef starla het volgende:
[..]
Fret je de F op de lage E-snaar met je duim à la Hendrix of niet?
Hehequote:Op donderdag 21 juli 2016 23:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb van starla geleerd dat je je duim altijd achter de hals moet houden....
Ik speel zeker de lage E met m'n duim inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2016 23:30 schreef starla het volgende:
[..]
Fret je de F op de lage E-snaar met je duim à la Hendrix of niet?
Hij is zo inderdaad makkelijker maar vergeet niet dat als je de lage F niet aanslaat en je de C als bas neemt, je in enge zin een F akkoord speelt in 2de inversie.
Akkoorden in 2de inversie verliezen hun harmonische functie vrij snel. Zonder context maakt het niet heel veel uit, maar binnen een nummer kan het akkoord zijn originele functie verliezen (ipv tonica bijvoorbeeld de cadential 6/4).
Is denk ik wel goed om te beseffen.
Ik doe het ook niet altijd maar ik merk dat het soms wel goed werkt als je opeens dingen aan het dempen bent enzo om dat even wat rechter je accoord te pakkenquote:Op donderdag 21 juli 2016 23:59 schreef starla het volgende:
[..]
Hehe
Altijd is lastig vooral bij bends, sweep picking en als je in het algemeen hoger op de hals speelt. Bij barré-akkoorden lager op de hals is het doorgaans de beste techniek omdat je meer mogelijkheid hebt om te strekken. Hoger op de hals waar de frets dicht op elkaar liggen maakt het niet heel veel uit; gewoon doen wat je het prettigst vindt
Power chords zijn wel tof beetje punk harkenquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb alleen een akoestische gitaar en doe wat oefeningen op Yousician, onbetaald.
Blijf een beetje hangen op level 4 en ik vind de powerakkoorden niet leuk
Hiermee begonnen en heel heel veel geleerd van Andy.
Ik doe ook wel eens wat tutorials van Justin. Legt goed uit idd, maar voor mij is Andygod de bestequote:Op woensdag 27 juli 2016 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Power chords zijn wel tof beetje punk harken![]()
Yousician kreeg ik op mijn windows bak niet aan de praat...
Ik heb de beginners course van justinguitar http://www.justinguitar.com/ redelijk doorstaan moet zeggen dat ik die wel prettig vond
Die eerste focust zich wel erg op akoestisch, of lijkt dat maar zo? Al kan ik me voorstellen dat dat voor de basics ook niet echt boeiend nog is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb alleen een akoestische gitaar en doe wat oefeningen op Yousician, onbetaald.
Blijf een beetje hangen op level 4 en ik vind de powerakkoorden niet leuk
Hiermee begonnen en heel heel veel geleerd van Andy.
Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om gitaar te leren spelen dat ik al snel door de bomen het bos niet zag. Ik merkte ook dat ik van de hak op de tak sprong en dat er geen enkel plan of lijn in zat. Ik bleef een beetje in hetzelfde hangen ook. Ik ben uiteindelijk maar gewoon les gaan nemen, bij een rock gitarist. Tegenwoordig zijn er best veel docenten die je NIET met klassieke gitaren laten beginnen en je kinderliedjes laten spelen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:55 schreef Loveless85 het volgende:
Maar dan begint het echt! Nu gaan spelen... Er zit een 'proefles' van eMediaMusic bij, die bijzonder weinig voorstelt, maar in ieder geval even een paar akkoorden leren is. Maar daarna? Ik las over de app 'Yousician', die heb ik ook gedownload maar moet ik nog mee starten. Wat zijn jullie ervaringen? Het kan zoveel kanten op tegenwoordig (opa vertelt). Ouderwets boek? YouTube? App? Software? Of gewoon 'ouderwets' wat tabs van simpele beginnersnummer download en die tot in den treure oefenen?
Achja hendrix speelde van jongs af aan in bandjes je leert ook van je peers...quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:09 schreef starla het volgende:
De befaamde reactie is dan vaak: ja maar Hendrix had ook geen les etc.
Precies. Er is dus persoonlijke feedbackquote:Op donderdag 28 juli 2016 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja hendrix speelde van jongs af aan in bandjes je leert ook van je peers...
Ik merkt trouwens dat ik veel meer improviseer dan stukken nadoe... op een of andere manier gaat het nadoen snel vervelen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:13 schreef starla het volgende:
[..]
Precies. Er is dus persoonlijke feedback
Ik begin op m'n 30equote:Op donderdag 28 juli 2016 10:13 schreef starla het volgende:
[..]
Precies. Er is dus persoonlijke feedback
En als je op je 34ste begint, kun je op je 44ste niet knettergoed zijn en de oren van je buren eraf shredden?
Geen persoonlijke aanval: maar juist dit soort 'justifications' is waar ik een beetje moe van wordt.
Zo lang je goed en gedisciplineerd lest, kan iedereen retegoed worden. Retegoed betekent nog geen virtuoos, maar dat is voor weinigen weggelegd.
Met elke avond die paar uur ben je toch de nieuwe Jimi Hendrix?quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal het nooit leren maar toch vind ik elke avond een paar uurtjes pielen veel te verslavend om er mee te stoppen.
Dan was ik al eerder in mijn kots gestikt. En had ik een beter kledingsmaak gehad.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Met elke avond die paar uur ben je toch de nieuwe Jimi Hendrix?
Najah, die is natuurlijk heel makkelijk te counteren met 'waarom zou je ermee de geschiedenisboeken in moeten'? Vrijwel iedereen raakt geïnspireerd of gemotiveerd door idolen. Of dat nou Slash en Jimi Hendrix, Cristiano Ronaldo en Messi of Daphne Schippers en Tom Dumoulin zijn. Weinigen zullen ook echt het niveau evenaren, maar dat betekent toch niet dat je er geen lol in kan hebben? Of er inspiratie uit kan putten maar uiteindelijk je 'eigen' kant mee op gaat?quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:07 schreef Drieklank het volgende:
Alsof idolen kunnen imiteren het summum van muziek maken is. Wat bereik je ermee? Als je Jimi Hendrix na kunt spelen, dan kun je misschien je brood verdienen in een Jimi Hendrix cover band. Zou je daar de geschiedenisboeken mee ingaan denk je?
Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah, die is natuurlijk heel makkelijk te counteren met 'waarom zou je ermee de geschiedenisboeken in moeten'? Vrijwel iedereen raakt geïnspireerd of gemotiveerd door idolen. Of dat nou Slash en Jimi Hendrix, Cristiano Ronaldo en Messi of Daphne Schippers en Tom Dumoulin zijn. Weinigen zullen ook echt het niveau evenaren, maar dat betekent toch niet dat je er geen lol in kan hebben? Of er inspiratie uit kan putten maar uiteindelijk je 'eigen' kant mee op gaat?
Reken maar dat jimi opkeek naar motown mensen en blues gitaristen en reken maar dat hij ze nadeed. Het ene sluit het andere niet uit. De rest is talent en persoonlijke insteek. Het is niet voor niets dat zoveel muzikanten die daadwerkelijk vernieuwend zijn vaak ook "stark raving mad" zijn. Zie de nina simone of jaco pistorius docu bijvoorbeeld. Je hebt best wel wat vreemde eigenschappen nodig om helemaal je eigen ding te doen en er volledig achter te staan.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:27 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.
Wat als Jimi Hendrix had opgekeken tegen Fernando Sor en Andrés Segovia? Dan zat hij in zijn slaapkamer te oefenen als een matige wannabe klassieke gitarist met een idee van ach ja, het is maar een hobby voor de lol. Net als de mensen in dit topic.
Hij zal ongetwijfeld de 'mosterd' ergens hebben gehaald, en er vervolgens verder mee gegaan zijn en zijn eigen ding hebben gedaan. Verder snap ik je insteek niet, het is ineens verkeerd als je 'gewoon' een beetje wil spelen ter ontspanning of als hobby? Zonder de ambitie er beroemd mee te worden of je geld mee te verdienen?quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:27 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik bekritiseer de inspiratie en motivatie door idolen, omdat Jimi Hendrix nooit bekend zou zijn geworden, nooit als virtuoos zou zijn beschouwd en nooit zijn geidoliseerd als hij niet gewoon zijn eigen ding deed. Hij ging uit van zijn eigen talent, zijn eigen manier van spelen, zijn eigen creativiteit.
Wat als Jimi Hendrix had opgekeken tegen Fernando Sor en Andrés Segovia? Dan zat hij in zijn slaapkamer te oefenen als een matige wannabe klassieke gitarist met een idee van ach ja, het is maar een hobby voor de lol. Net als de mensen in dit topic.
quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij zal ongetwijfeld de 'mosterd' ergens hebben gehaald, en er vervolgens verder mee gegaan zijn en zijn eigen ding hebben gedaan. Verder snap ik je insteek niet, het is ineens verkeerd als je 'gewoon' een beetje wil spelen ter ontspanning of als hobby? Zonder de ambitie er beroemd mee te worden of je geld mee te verdienen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik zing wel in mijn hoofd...quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Erbij zingen vind ik trouwens het moeilijkste wat er is.. maar mij horen zingen zal ik niemand aandoen.Ik kan de halve discografie van Neil Young meezingen, dus dat is wel handig. Heart of Gold ging zelfs beter met zingen dan zonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook Helpless (makkelijk) gaat goed. Pas begonnen met Razor Love, maar daar moeten nog wat overgangen soepeler, en het zingen van de versen lukt niet (is niet helemaal makkelijk in de maat
). Rockin' in the Free World ook beetje aan het zingen/spelen.
House of the Rising Sun van The Animals is ook heerlijk om te spelen en te zingen.
Of een beetje rondpielen met 2 akkoorden op Arctic Monkeys - 505, want het strummen kan bij mij nog wel beter, wil het strummen á la Johnny Cash nog wel leren.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:39 schreef clixplicity het volgende:
Kan gewoon met de rondjes. Dat is een stuk makkelijker. Met een knoop ziet het er wel mooier uit vind ik zelf.
Bedankt voor de snelle antwoorden, dan maak ik ze vast met de rondjes. Ik vind het wel wat hebben dat de uiteinde er allemaal hetzelfde uitzien, ipv net iets afwijkende knopen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het vast zit... maakt eigenlijk niet uit hoe.
Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:35 schreef davako het volgende:
Ik denk dat iemand in dit topic mij wel kan helpen. Ik ben nieuwe snaren op mijn akoestische gitaar aan het zetten en heb daar een vraagje over.
Mijn oude snaren zaten vast op ongeveer de volgende manier:
[ afbeelding ]
Ik heb nu echter snaren gekocht waar een rondje aan het uiteinde zit. Kan ik misschien gewoon de snaren door de gaatjes heen halen zodat de rondjes blijven klemmen en ik geen knoop hoef te zetten? Of moet ik de rondjes er af knippen en gewoon een knoop maken?
Goed punt. Stalen snaren op een klassieke gitaar is geen goed idee, dat kan je een kromme hals of een losse brug opleveren.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
Dat wist ik niet. Ik werd geadviseerd door een kennis. De dikte is .010 tot .048. Ik wil natuurlijk niet ineens mijn hals zo krom als een hoepel hebben.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat je nu dus snaren voor een elektrische of western op een klassieke/spaanse gitaar aan het zetten bent. Die zijn daar niet voor gemaakt (stemmechanieken, brug, hals, etc). Trekkracht is anders, ik weet niet welke dikte je er nu op zet?
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dus misschien geen advies meer geven als je het niet weet Bbquote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Het gaat er gewoon om dat het vast zit... maakt eigenlijk niet uit hoe.
Ik was er vanuit gegaan dat hij correcte snaren gekocht had.. want ze zijn er wel met ringen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
[..]
Dus misschien geen advies meer geven als je het niet weet Bb
Acoustische gitaar is niet hetzelfde als een klassieke gitaar...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:23 schreef davako het volgende:
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
In dat geval heb ik een klassieke.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Acoustische gitaar is niet hetzelfde als een klassieke gitaar...
Dus geen idee of dat gewoon kan.
Dat zijn helaas de verkeerde snaren voor jouw gitaar. Je moet geen stalen snaren hebben maar nylon (of iets vergelijkbaars). .010 is overigens wel ongeveer het dunst wat je op een western zou zetten. Ik houd zelf als ondergrens .011 aan en speel ook .013 op western. Maargoed dat gaat over westerns en jij hebt een klassieke gitaar. Zou je toch aanraden andere snaren te kopen, want buiten dat het niet heel goed is voor je gitaar is het geluid ook niet echt top.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:23 schreef davako het volgende:
De snaren die ik heb Fazley AGS01 Acoustic guitar steel strings Extra Light.
Variërend van 010 tot 048. Zijn deze niet gewoon geschikt voor een akoestisch gitaar?
Alleen als je denkt dat het uitmaaktquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
placebo snarenquote:
Elektrisch speel ik ook altijd .010. Afhankelijk van de gitaar en het aantal effecten dat je gebruikt maakt het wel uit. .008 (wat Yngwie gebruikt) en .009 klinken erg iel. Dikke snaren hebben veel meer body en klinken veel voller. Speelt ook echt veel moeilijker. SRV gebruikte .013.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wel grappig om te weten ik heb .010 op mijn electrische liggen (ernie ball regular slinky) will later als ik groot ben wel eens wat anders proberen wat zijn de grote verschillen? Maakt het veel uit voor het geluid?
Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerkenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken
[ afbeelding ]
Ik wil verdorie zelf die baslijn speulen!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of die dingen nu speciaal bedoeld zijn voor mensen die niet kunnen samenwerken
ipv nog een gitarist in de band hebben, koop je dan zo'n ding
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
hihi die veel string gitaren beginnen meer en meer op een harp te lijken
[ afbeelding ]
Wat niet? Het hele nummer niet? of stukken ervan?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]En een barré akkoord he, net zo makkelijk
Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIETEn ik baal ervan
Met dikker snaren kan je harder raggen en met dunnere snaren kan je makkelijker subtieler spelen. Ik heb me laten vertellen dat dunnere snaren mooier klinken, maar volgens mij maakt het niet veel uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Post eens een filmpje van jezelf dan, dan kunnen we je uitlachen helpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]En een barré akkoord he, net zo makkelijk
Ik heb een probleem met de strumming van Venus.
IK KAN HET NIETEn ik baal ervan
Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:37 schreef clixplicity het volgende:
Je speelt de akkoorden in groepjes van DOWN - UP - DOWN - UP. Bij de tweede upstroke mute je de snaren, zodat het akkoord gedempt wordt en je een percussieachtig geluid hoort.
Je kan proberen het nummer volledig te ontleden zodat je al tellend erachter kan komen hoe het moet, maar wat ik meestal doe is op zoek gaan naar het ritme en de groove van het nummer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja daag
Het gaat om de Em en de A.
Je mute het slagje bij de wisseling van de akkoorden. Maar ik kom er niet uit wanneer en hoe.
/beginner
Succes! Als je goed kijkt, zie je het ook terug in het filmpje wat je gepost hebt. Degene in het filmpje dempt de snaren met zijn ringvinger en pink. Als je dit niet gewend bent om te doen, begin dan in een heel laag tempo en voer de snelheid op als je de techniek door begint te krijgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok, dat ga ik morgen proberen, hier heb ik wat aan.
Hoop ik
Klinkt het ergens naar maak ik wel een audiootje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |