abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2016 @ 21:08:39 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162957121
Tientallen doden bij schietpartij in gayclub in Orlando Video afspelen 02:12
Een Amerikaan van Afghaanse afkomst heeft in een gaybar in Orlando, in Florida, vijftig mensen doodgeschoten. Er zijn 53 gewonden naar ziekenhuizen in de stad gebracht. Een aantal van hen is in levensgevaar en een chirurg verwacht dat het dodental nog zal stijgen. Het is de dodelijkste schietpartij in de Amerikaanse geschiedenis. Dertig gijzelaars zijn gered.

Over een motief is nog niets bekend. De schutter was alleen, maar niet bekend is of hij bij de voorbereiding hulp heeft gehad. Dat moet blijken uit het onderzoek. Zijn vader heeft gezegd dat hij mogelijk tot zijn daad is gekomen omdat hij een paar maanden geleden twee mannen zag zoenen in Miami.

De schutter is doodgeschoten in een vuurgevecht met de politie. Hij had een semi-automatisch machinegeweer van het type AR-15 bij zich en een pistool bij zich en droeg mogelijk explosieven op zijn lijf.

Wapentraining

De binnenlandse veiligheidsdienst meldt dat de schutter een Amerikaan is met Afghaanse ouders, de 29-jarige moslim Omar Mateen uit Port St. Lucie. Hij had een wapentraining gehad.

Volgens de tv-zender Fox News had hij een licentie om als beveiliger te werken. Hij had ook een wapenvergunning voor de staat Florida. Onderzocht wordt of hij banden onderhield met radicale moslims. In de stad Fort Pierce, zo'n 180 kilometer ten zuidoosten van Orlando, is een huiszoeking gaande in een appartement dat met Mateen in verband wordt gebracht.

De man drong tegen sluitingstijd, 02.00 's nachts lokale tijd, de bar binnen. Er waren toen zo'n 300 mensen binnen. Hij heeft een tijdje een aantal mensen gegijzeld gehouden in het gebouw. Dat heeft ongeveer tot 05.00 uur geduurd, toen bestormde een speciale politie-eenheid de bar en schoot de dader dood. Het is nog onduidelijk wanneer hij zijn slachtoffers heeft gedood.

Volgens de burgemeester van Orlando zijn alle slachtoffers omgebracht met het machinegeweer. "Overal zit bloed", zei hij.

Explosieven

De doden liggen nog in de nachtclub. Pas als helemaal zeker is dat er geen explosieven in het gebouw zijn, kan worden begonnen met het onderzoek en het identificeren van de slachtoffers.

In Orlando is de noodtoestand uitgeroepen.
De club, Pulse, is een gaybar in het toeristische uitgaanscentrum van de stad.

Kleine update van de nos.
pi_162957151
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ik op één plek ga kijken zegt dat niks. Het zegt pas wat als je het vergelijkt met iets anders.
Marxist gespot.

Je zult in elk geval segregatie op lokaal niveau zien. Tip: de Nederlanders staan te dansen of bier te drinken op de vloer, de Marokkanen staan in een hoek en bij de deur met energy drank ruzie te zoeken.
pi_162957163
Weer een moslim, het zal ook eens niet. Zijn dit de joden van de jaren 30?
pi_162957172
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt het over iets van 10.000 3e-generatie-Marokkanen in heel Nederland (inclusief iedereen met bijv. drie Nederlandse grootouders en één Marokkaanse). Het is maar wat je een groot aantal noemt.

Maar je mag juist blij zijn dat in Nederland niet alles totaal gesegregeerd is. Dat is juist positief. Het lijkt me geen wonder dat juist in België, met zo'n sterke segregatie, radicale moslims zo onopgemerkt kunnen blijven.
10.000 is niet veel. Dan is het een klein groepje dat al rondtrekkend problemen veroorzaakt in de wijken.
pi_162957182
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:04 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik beschuldig jou niet van dingen, ik probeer de consequenties aan te halen van dergelijke vooroordelen. "Verwijfd" op zich is al een vooroordeel. Wie heeft bepaald dat mensen zich per se moeten conformeren aan één standaard rol per geslacht?
Je noemt het onderbuik en kortzichtig.

De consequenties van mijn mening zijn heel erg simpl. Ik zal dus het contact tussen mij en die persoon zo beperkt mogelijk houden want ik vind je geen leuk persoon. En die persoon gaat dan gewoon verder met zijn leven en ik met de mijne.

Zij hoeven zich niet te houden aan hun geslacht net zo min dat ik bepaald gedrag irritant mag vinden.

Het gaat mij puur om het gedrag. En jij blijft de hele tijd vooroordelen over hoofddoekjes er bij halen.
pi_162957207
Deel 6 alweer? Dan was de dader zeker een moslim.
pi_162957219
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:05 schreef FANN het volgende:

[..]

Noem het gewoon ''vrouwelijk'' sommige mannen zijn iets ''vrouwelijker''

verder niks mis mee toch?
Inderdaad, behalve de neerbuigende term "verwijfd". :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_162957243
Mag verwijfd ook al niet meer?
pi_162957248
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor mensen die er om treuren dat dit soort wijken niet meer overwegend cultureel Nederlands zijn is dat wel een punt. Volgens mij ging het daar om?

En er zijn volgens mij best wel wat wijken tussen waar andere ethisch-culturele groepen wel degelijk de meerderheid vormen?
Zoals ik zei: de enige wijk die ik heb kunnen vinden waar dat zo is, zijn bepaalde buurten in de Bijlmer en daar zijn het Surinamers die doorgaans geen moslims zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:08 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Marxist gespot.

Je zult in elk geval segregatie op lokaal niveau zien. Tip: de Nederlanders staan te dansen of bier te drinken op de vloer, de Marokkanen staan in een hoek en bij de deur met energy drank ruzie te zoeken.
Dan kom je mekaar in ieder geval nog tegen. Is dat in België of Frankrijk of de VS ook zo? Dat betwijfel ik, maar daar ben ik nooit (uit) geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 21:10:55 ]
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 juni 2016 @ 21:10:51 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_162957253
Hallo dit heeft niets met de islam te maken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_162957284
Weer een nieuwe topic zie verde weinig nieuws.
pi_162957286
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef gelly het volgende:
Hij kwam uit Drenthe.
I´m back.
pi_162957298
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef Paul het volgende:
Hallo dit heeft niets met de islam te maken
haha spuit11
pi_162957299
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:11 schreef Barcadicolla het volgende:
Weer een nieuwe topic zie verde weinig nieuws.
Hoe ver ben je met je baco'tje?
pi_162957301
Hé kijk nou zeg, misschien zal het wel te maken hebben met deze frisse imam die onlangs nog in Orlando voorging.

Fucking hell man...
pi_162957302
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Inderdaad, behalve de neerbuigende term "verwijfd". :P
''verwijfd'' klinkt ook zo negatief... ;( ik heb er niet zoveel moeite mee eigenlijk, behalve als het mijn eigen vent zou zijn :D

dat dan weer wel,dat zeg ik er eerlijk bij :+
  zondag 12 juni 2016 @ 21:11:42 #17
323401 Kijkertje
met filter
pi_162957308
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef gelly het volgende:
:Y Het volk roert zich _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162957313
quote:
10s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Bijna 2/3 van elk voetbalteam is tegenwoordig verwijfd
pi_162957325
quote:
10s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:
1 van de 63 officiële gendertypes hè.
I´m back.
pi_162957330
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

10.000 is niet veel. Dan is het een klein groepje dat al rondtrekkend problemen veroorzaakt in de wijken.
Hoe weet je dat het alleen de 3e generatie kan zijn? Als eentje uit de 2e generatie een importbruid hierheen heeft gehaald dan heb je daarna gewoon weer een 2e generatie. Maar die zitten dan dus al in de gewone statistieken.

Je stelling dat de cijfers over het aantal allochtonen in de wijken niks zegt vanwege de enorme aantallen 3e generatie is i.i.g. gewoon dikke bullshit.
  zondag 12 juni 2016 @ 21:12:09 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 juni 2016 @ 21:12:25 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162957344
Waarom verbiedt men de islam niet gewoon?
pindazakje
pi_162957363
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tussen de 25 en 65 doden, dan kom je op ongeveer 10 delen.
Nah... een dooie gorilla doet het ook goed :')
pi_162957374
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je noemt het onderbuik en kortzichtig.

De consequenties van mijn mening zijn heel erg simpl. Ik zal dus het contact tussen mij en die persoon zo beperkt mogelijk houden want ik vind je geen leuk persoon. En die persoon gaat dan gewoon verder met zijn leven en ik met de mijne.

Zij hoeven zich niet te houden aan hun geslacht net zo min dat ik bepaald gedrag irritant mag vinden.

Het gaat mij puur om het gedrag. En jij blijft de hele tijd vooroordelen over hoofddoekjes er bij halen.
Prima, dan haal ik er een ander voorbeeld bij: een enorme zwarte Afrikaan die Mamadou heet. Ik word aan m voorgesteld op mijn werkvloer en ik mag m meteen al niet. Pikzwart, en ostentatief Afrikaans. Kan die man niet even wat minder zwart doen? Ik vind m irritant, geen leuk persoon.

Verder is ie wel okay: hij doet zijn werk. Maar ja, toch vind ik m irritant. Niks mis mee natuurlijk, dat ik dat meteen vind. Dat is toch geen discriminatie!?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_162957381
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom verbiedt men de islam niet gewoon?
Omdat dat niet kan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')