Een smart heeft als minpunten:quote:Alleen op de snelweg wordt de besturing op hoge snelheid een beetje vaag
Dit is dus ook niet wat we zoeken.quote:Indirecte besturing
(zeer) zijwindgevoelig
quote:Gek genoeg komt de Arosa nog het beste tot z’n recht op de snelweg
Ik zat inderdaad ook te denken aan de Up, of de Citigo/Miiquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:56 schreef Karina het volgende:
Volkswagen UP! misschien wat? Ik heb zelf een Lupo, beetje vergelijkbaar denk ik, en die rijdt prima op de snelweg.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:21 schreef halfway het volgende:
Waarom laat je je vriendin in een zelfmoordauto rijden?
Klopt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 12:21 schreef halfway het volgende:
Waarom laat je je vriendin in een zelfmoordauto rijden?
Aahh Joh, als 2e autotje niks mis mee, voor mijn ex kocht ik ook gewoon een simpele my06 swiftjequote:Op donderdag 9 juni 2016 12:21 schreef halfway het volgende:
Waarom laat je je vriendin in een zelfmoordauto rijden?
Ik wilde juist een ouder model clio gaan voorstellenquote:Op donderdag 9 juni 2016 15:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een Twingo II staat op onderstel van ouder model Clio en rijdt prima op de snelweg wanneer je geen haast hebt.
Oja?quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:38 schreef qajariaq het volgende:
Ik ben heel erg tevreden met mn Cuore. Nieuw gekocht en in 4 1/2 jaar ongeveer 140.000 km gereden zonder onverwachte kosten. Zit prima en rijd ook best wel lekker voor een kleine auto. Dit jaar al diverse langere tochten mee gemaakt, Vogezen, Jura en Luxemburg (vanuit kop-NH). Moet wel zeggen dat in bergachtig gebied het ding niets overhoudt voor het mooie maar ik ben erg tevreden met dit ding.
Kleinere auto's zijn minder vaak betrokken bij aanrijdingen dan macho auto's, Daarnaast zijn hedendaagse auto's sowieso veiliger dan oudere auto's. Ook de kleintjes.
Ik ookquote:
Lezen is niet je sterkste kant.quote:
Man man waar zijn de echte kerels gebleven.quote:
Rijdt prima inderdaad, zo'n Aygo. Ik ben met die van mijn broer twee keer op en neer gereden van Amsterdam naar Antwerpen. Maar juist voor regelmatig snelwegverkeer zou ik deze en alle andere autootjes met een 1.0 driecilinder willen afraden. Bij invoegen moet je het gaspedaal wel heel diep intrappen en van 100 km/u naar 120 of 130km/u duurt een eeuwigheid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Toyota Aygo.
Ben er afgelopen december van Zwolle naar Heerlen mee gereden.
zet haar eens met haar bevallige billetjes in zo'n rollende krantentas en laat haar eens 200km snelweg doen, en laat haar daarna eens in een normale auto (à la Powlow ofzo) hetzelfde doen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:36 schreef boegschroef het volgende:
Budget is het probleem niet, het liefst zet ik haar in een mini of bmw 1. Maar ze wil een zo klein mogelijke auto.
Misschien toch eens kijken wat dat nu echt verschilt een up en polo.
Pcies. Ik ga een polo kopen. Niet omdat mjjn hart er sneller van gaat kloppen, maar omdat het nog een klein beetje auto is (en de diesel doet 1 op 24)quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zet haar eens met haar bevallige billetjes in zo'n rollende krantentas en laat haar eens 200km snelweg doen, en laat haar daarna eens in een normale auto (à la Powlow ofzo) hetzelfde doen.
voor comfort moet je gewoon puur kijken naar de wielbasis; hoe langer die is, hoe comfortabeler het rijdt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Pcies. Ik ga een polo kopen. Niet omdat mjjn hart er sneller van gaat kloppen, maar omdat het nog een klein beetje auto is (en de diesel doet 1 op 24)
ftfyquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor comfort moet je gewoon puur kijken naar de wielbasis; hoe langer die is, hoe comfortabeler het rijdt.
Je kunt zo'n winkelwagentje natuurlijk ook op zachtere veren zetten en/of 4 gewassem grindtegels in de kofferbak gooien, maar zachtere vering is drama voor bochtenwerk en stabiliteit op hogere snelheid (Smart is echt een dweil op de snelweg), en van 100 kilo beton in de kofferbak wordt ie niet echt sneller met een litro-prutteltje in het vooronder Achteronder.
Importeer je er een uit Holland.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:25 schreef boegschroef het volgende:
Een up/mii is interessant alleen is de 2e hands markt best schaars voor deze wagens (in belgie).
Nieuwere auto heeft ook onderhoud nodig. Als de carosserie en het blok nog gewoon goed is, kun je best overwegen om groot onderhoud uit te voeren. Ik bedoel aan 2k kun je zo een beetje al het denkbare vervangen en voor dat geld heb je geen nieuwere wagen.quote:Een andere arosa of lupo is niet echt een optie omdat je dan altijd met een oude zit en dus binnen een korte tijd waarschijnlijk met dezelfde problemen zit. We geven nu liever het geld uit aan een nieuwere auto.
Daar rij ik momenteel ook in.quote:
Mooie auto's worden al decennia lang niet meer gemaakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bestaat er überhaupt een mooie auto in dat segment
Exact dat dus! Aygo/107/C1 laten staan. Wat dacht je van een Suzuki Swift? Of wat goedkoper, een Suzuki Alto?quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Rijdt prima inderdaad, zo'n Aygo. Ik ben met die van mijn broer twee keer op en neer gereden van Amsterdam naar Antwerpen. Maar juist voor regelmatig snelwegverkeer zou ik deze en alle andere autootjes met een 1.0 driecilinder willen afraden. Bij invoegen moet je het gaspedaal wel heel diep intrappen en van 100 km/u naar 120 of 130km/u duurt een eeuwigheid.
Voor veelvuldig snelweggebruik wil ik toch iets aanraden met een grotere motor. Minimaal een 1.2 viercilinder, of eventueel minder cilinders en cilinderinhoud als er een turbo op zit. Die 1.0 blokje zonder turbo zijn lekker vlot in de stad, maar voor op de snelweg hebben ze te weinig koppel om echt prettig te rijden.
En juist op de snelweg heeft die extra cilinderinhoud vaak geen of nauwelijks negatieve invloed op het brandstofverbruik.
Vergeleken met al die andere kleine gedrochten die in dit topic voorbij komen is model <2012 zelfs een beautyquote:Op zondag 12 juni 2016 01:51 schreef ColeJ het volgende:
De A-klasse wel vanaf model 2012. Daarvoor is het net een pausmobiel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |