Elk jaar een vaste verhoging van 5% levert die prijs op in 2050. Ik verwacht ook dat de overheid dit advies op zal volgen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:34 schreef Geerd het volgende:
Hu wacht ff prijs naar 23 ? Verhoging van 5%?? Pakje kost nu toch rond de 8??
Ja zo dom zijn ze wel. Minder rokers is minder belastingopbrengsten, maar dat vergeten ze dan maar even.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Elk jaar een vaste verhoging van 5% levert die prijs op in 2050. Ik verwacht ook dat de overheid dit advies op zal volgen.
Er staat toch gewoon dat ze dat in de berekening hebben meegenomen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja zo dom zijn ze wel. Minder rokers is minder belastingopbrengsten, maar dat vergeten ze dan maar even.
En dat iddquote:Op donderdag 9 juni 2016 07:44 schreef Ferdo het volgende:
Is dan ook meegenomen dat half Nederland dan voor de tabak naar België uitwijkt?
Ik denk eerder een enorme groei illegale handel in sigaretten. Toch fijn dat de overheid met crinimelen meedenkt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:43 schreef Leandra het volgende:
Gewoon een paar keer een prijsstijging van 50% per jaar.
Dan gaan mensen pas stoppen.
Dat ze ooit (toen een pakje ¤ 3,50 kostte) zeiden "ik stop als een pakje een tientje kost" zijn ze allang vergeten als ze al aan ¤ 9,50 voor een pakje gewend waren.
De overheid kennende zullen ze elders de belastingen wel weer verhogen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja zo dom zijn ze wel. Minder rokers is minder belastingopbrengsten, maar dat vergeten ze dan maar even.
Als tabaksontmoedigende maatregelen financieel aan de samenleving bijdragen, hoe ver moet het aantal rokers dan zakken vooraleer de pensioenleeftijd daalt?quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
KWF Kankerbestrijding is blij met de bevindingen. Die ontkrachten het veelgehoorde fabeltje dat rokers goed zijn voor de maatschappij, omdat ze de schatkist spekken en eerder doodgaan. ,,Dit bewijst dat tabaksontmoedigende scenario's de gezondheid bevorderen en tegelijk financieel aan de samenleving bijdragen", zegt KWF-directeur Michel Rudolphie.
Dat is een hoofddoek, zodat mannen niet geil worden van haar sexy haar.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:53 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
In Jumbo-supermarkten liggen tabakswaren inmiddels uit het zicht, zodat de klant niet op het idee kan komen te gaan roken.
Mensen zijn blijkbaar echt zo dom? Pffff.
En wat heeft zij aan?!
Ik bedoel daaronder; het lijkt wel een korset?quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is een hoofddoek, zodat mannen niet geil worden van haar sexy haar.
momenteel zitten er plaatjes op de pakjes met dode babies en open wonden. Die wil je niet in je winkel hebben!quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:53 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
In Jumbo-supermarkten liggen tabakswaren inmiddels uit het zicht, zodat de klant niet op het idee kan komen te gaan roken.
En wat heeft zij aan?!
En dan komen mensen op het idee om te gaan roken?quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
momenteel zitten er plaatjes op de pakjes met dode babies en open wonden. Die wil je niet in je winkel hebben!
Ja, elke keer als ik langs het sigaretten rek loop trap ik er weer in. Kan er niet langs zonder een slof te kopen. Inmiddels groter moeten gaan wonen want krijg ze gewoon niet meer opquote:Op donderdag 9 juni 2016 07:53 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
En wat heeft zij aan?!
Is wel een rare combinatie, korset en hoofddoekquote:Op donderdag 9 juni 2016 07:55 schreef maily het volgende:
[..]
Ik bedoel daaronder; het lijkt wel een korset?
dat is een rookgordelquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:00 schreef maily het volgende:
[..]
Hmm .... meteen alle sigaretten aansteken?
quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat is een hoofddoek, zodat mannen niet geil worden van haar sexy haar.
en dan nog hetzelfde doen met alcohol, chips en gebak en je hebt zo je AH bestekje bij elkaarquote:Op donderdag 9 juni 2016 07:46 schreef maily het volgende:
Dat gaat lekker opschieten dan met de koopzegels erbij
heroine is hipperquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:04 schreef Ringo het volgende:
Zij draagt het huispakje van de Jumbo.
Roken..
Echt zo'n achterhaalde hobby.
Lezen is niet je sterkste kant he?quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En straks lucratiever voor criminelen om te smokkelen. Nog even afgezien van het verschil in straf dat een crimineel krijgt als hij betrapt wordt met 1 van beide middelen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:06 schreef FANN het volgende:
[..]
heroine is hipperen straks nog goedkoper ook
ik heb er ook last van als ik in weer eens in de hondenstront stap, mogen ze de hondenbelasting ook wel verhogen en de kinderbijslag verlagen, soms heb ik ook last van andermans kinderen.quote:
ja écht hoor.... nog effe...quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En straks lucratiever voor criminelen om te smokkelen. Nog even afgezien van het verschil in straf dat een crimineel krijgt als hij betrapt wordt met 1 van beide middelen.
Dat is wel appels met peren vergelijken, natuurlijk. Dat je er last van hebt is natuurlijk vooral je eigen probleem. Dat die last die je er van hebt ook nog eens ongezond is, dat is het argument. En terecht.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb er ook last van als ik in weer eens in de hondenstront stap, mogen ze de hondenbelasting ook wel verhogen en de kinderbijslag verlagen, soms heb ik ook last van andermans kinderen.
Als we alles gaan opnoemen wat ongezond voor je is zijn we morgen nog bezig.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is wel appels met peren vergelijken, natuurlijk. Dat je er last van hebt is natuurlijk vooral je eigen probleem. Dat die last die je er van hebt ook nog eens ongezond is, dat is het argument. En terecht.
Als we alles gaan opnoemen wat ongezond voor je is wat iemand anders doet, zijn we een stuk sneller klaar. Roken staat dan bovenaan. Niet zo raar dat je dat dus wilt ontmoedigen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Als we alles gaan opnoemen wat ongezond voor je is zijn we morgen nog bezig.
roken en auto/bus/scooter/brommer idd. Gaan die gelijk op eigenlijk? Volgens mij scheelt het niet veel.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als we alles gaan opnoemen wat ongezond voor je is wat iemand anders doet, zijn we een stuk sneller klaar. Roken staat dan bovenaan. Niet zo raar dat je dat dus wilt ontmoedigen.
Dat er dan ook niet zo moeilijk wordt gedaan over de gezondheid van mensen die langs een drukke weg wonen en gewoon 7 jaar eerder dood gaan snap ik ook niet zo goed.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
roken en auto/bus/scooter/brommer idd. Gaan die gelijk op eigenlijk? Volgens mij scheelt het niet veel.
Vergeet de alcohol en het overgewicht niet....quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
roken en auto/bus/scooter/brommer idd. Gaan die gelijk op eigenlijk? Volgens mij scheelt het niet veel.
Welk punt probeer je nou te maken?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Vergeet de alcohol en het overgewicht niet....
o ja, huidkanker is ook vét in opkomst, dus teveel zon is ook niet gezond.
dat ik de volgende keer sneller mijn AH bestekje bij elkaar kan sparen nou goedquote:
quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:02 schreef FANN het volgende:
[..]
en dan nog hetzelfde doen met alcohol, chips en gebak en je hebt zo je AH bestekje bij elkaar
Het is selectief winkelen. Het aantal doden door luchtverontreiniging door fijnstof, uitlaatgassen van gemotoriseerd verkeer en fabrieken is hoger dan het aantal doden ten gevolge van roken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:30 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik ook maar dat is niet slecht voor de gezondheid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:20 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb er ook last van als ik in weer eens in de hondenstront stap, mogen ze de hondenbelasting ook wel verhogen en de kinderbijslag verlagen, soms heb ik ook last van andermans kinderen.
Alles wat je opnoemt aan ongezonde dingen zijn dingen waarmee je vooral jezelf wat aan doet. Moet je allemaal lekker zelf weten. Net als roken. Moet je ook zelf weten. Maar dat men roken eerder probeert te ontmoedigen dan teveel in de zon liggen of vet eten snap ik wel, want als jij 8 uur per dag op het strand wil liggen bakken, loop ik geen verhoogd risico op kanker.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:34 schreef FANN het volgende:
[..]
dat ik de volgende keer sneller mijn AH bestekje bij elkaar kan sparen nou goed
[..]
Vind ik ook raar, maar het argument dat ze het niet aan zouden moeten pakken omdat iets anders ook slecht is en dat mag wel is natuurlijk ook een argument wat zo van het schoolplein weggelopen is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:36 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ze roken willen aanpakken, maar dat selectieve gedoe is te triest voor woorden.
Heb ik er last van als jij besluit vet te eten?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:32 schreef FANN het volgende:
[..]
Vergeet de alcohol en het overgewicht niet....
o ja, huidkanker is ook vét in opkomst, dus teveel zon is ook niet gezond.
Maar alcohol drinken en je vol stoppen met vieze vetten dingen zijn toch ook niet gezond?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:37 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik ook maar dat is niet slecht voor de gezondheid.
stijgende zorgkosten, daar heb je last van.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Heb ik er last van als jij besluit vet te eten?
Als ik naast je in de bus moet zitten welquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan wordt het wel duurder.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:41 schreef dimmak het volgende:
Laatst hoorde ik op het nieuws dat de meeste rokers tussen 20 en 30 nog gezelligheidsrokers waren en dat de generatie daaronder helemaal niet meer zoveel rookt.
Waar is dit dan in godsnaam nog voor nodig? Laat mij gewoon die tyfus peuk roken bij mijn biertje in het weekend.
Wel als ik daardoor ziek word en een hartvervetting oploop, dan gaan de ziektekosten weer stijgen, dat is toch vaak het argumentquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dan is dat een prima volgend target na het roken. Of tegelijkertijd. Maar ik maak het beleid niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
stijgende zorgkosten, daar heb je last van.
Maar je snapt het verschil zelf ook wel volgens mij.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Wel als ik daardoor ziek word en een hartvervetting oploop, dan gaan de ziektekosten weer stijgen, dat is toch vaak het argument![]()
rokers ''kosten'' te veel.... nou dat is met vieze vreters ook zo en trouwens bevallingen zijn
ook niet gratis![]()
zo kan ik ook wel dingen gaan verzinnen...
quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Wel als ik daardoor ziek word en een hartvervetting oploop, dan gaan de ziektekosten weer stijgen, dat is toch vaak het argument![]()
rokers ''kosten'' te veel.... nou dat is met vieze vreters ook zo en trouwens bevallingen zijn
ook niet gratis![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:31 schreef Mystikvm het volgende:
Maar dat probleem A niet wordt aangepakt betekent niet dat je probleem B dan ook maar moet laten liggen.
Sorry, maar dit komt heel erg over als een post van een verongelijkte roker. Wat je zegt is allemaal wel waar, maar dat maakt roken niet tot een klein, insignificant probleempje.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:43 schreef FANN het volgende:
[..]
ook niet gratis![]()
Nee, leg het maar uit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:44 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Maar je snapt het verschil zelf ook wel volgens mij.
Maar het roken neemt al af en is waarschijnlijk toch verdwenen over een jaar of 15. Waarom het nog moeilijker maken?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:42 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben ook zo'n gezelligheidsroker. Tsja, mij interesseert het dan niet zoveel of mijn pakje peuken 6 euro kost, of 23. Ik doe er toch twee maanden mee en snap de redenen voor het ontmoedigingsbeleid heel erg goed.
Klopt ik rookquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sorry, maar dit komt heel erg over als een post van een verongelijkte roker. Wat je zegt is allemaal wel waar, maar dat maakt roken niet tot een klein, insignificant probleempje.
Nou ja, volgens het onderzoek zou in 2050 nog een zesde van de bevolking roken. Ik denk ook dat steeds een beetje de accijnzen verhogen niet werkt als het tot doel zou hebben om rokers te ontmoedigen. Als je rokers wilt ontmoedigen, maak je het in één klap heel duur. Niet steeds een beetje.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:46 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maar het roken neemt al af en is waarschijnlijk toch verdwenen over een jaar of 15. Waarom het nog moeilijker maken?
Is hier boven al gedaan. Dat ik ziek kan worden van jouw sigaret is al aangetoond. Ik word niet ziek van de pizza's die jij eet. De gezondheidskosten zijn gelijk dat klopt.quote:
Zouden ze met vlees ook moeten doen! Beter voor de dieren, voor de mensen én voor het milieuquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou ja, volgens het onderzoek zou in 2050 nog een zesde van de bevolking roken. Ik denk ook dat steeds een beetje de accijnzen verhogen niet werkt als het tot doel zou hebben om rokers te ontmoedigen. Als je rokers wilt ontmoedigen, maak je het in één klap heel duur. Niet steeds een beetje.
Ik rook ook hoor, gelegenheidsroker, maar ik doe het wel. Toch snap ik heel goed dat het slecht is, niet alleen voor mij, maar ook voor anderen in mijn omgeving. Ik weet ook wel dat vet eten en kinderen geld kosten, maar dat is alleen financiële schade. Geen gezondheidsschade. Dus ik snap dat roken een target is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Klopt ik rookmaar als ik niet zou roken zou ik dit ook wel zo zien.
Dat geloof je natuurlijk niet, maar het is wel zo...
Al die dingen die ik opnoemde, overgewicht, kinderen etc. betaalt iedereen aan mee en laat
ik nou géén overgewicht hebben en ook geen kinderen....
Kinderen zijn geen kosten maar inkomstenbronnen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Al die dingen die ik opnoemde, overgewicht, kinderen etc. betaalt iedereen aan mee en laat
Overgewicht en kinderen is wederom appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:47 schreef FANN het volgende:
[..]
En jij meent het dat dit dezelfde problematiek is?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Zouden ze met vlees ook moeten doen! Beter voor de dieren, voor de mensen én voor het milieu
Zou je ziek kunnen worden van al die uitlaatgassen denk je?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is hier oven al gedaan. Dat ik ziek kan worden van jouw sigaret is al aangetoond. Ik wordt niet ziek van de pizza's die jij eet. De gezondheidskosten zijn gelijk dat klopt.
En verder ook eens dat beide aangepakt dient te worden.
Je valt in herhalingen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Zou je ziek kunnen worden van al die uitlaatgassen denk je?
http://www.parool.nl/amst(...)-nederland~a4298283/
Ik WORD altijd een beetje ziek van het foutief gebruik van de dt-regel.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is hier boven al gedaan. Dat ik ziek kan worden van jouw sigaret is al aangetoond. Ik wordt niet ziek van de pizza's die jij eet. De gezondheidskosten zijn gelijk dat klopt.
En verder ook eens dat beide aangepakt dient te worden.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Zou je ziek kunnen worden van al die uitlaatgassen denk je?
http://www.parool.nl/amst(...)-nederland~a4298283/
Blijf je in cirkels praten. Haal wapens en kogels er ook nog even bij. Of die bergbeklimmers die dood gaan en gezocht moeten worden. Of ga je het gewoon over het onderwerp hebben?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar dat probleem A niet wordt aangepakt betekent niet dat je probleem B dan ook maar moet laten liggen.
helemaal eens oprechte excuses, is niets voor mij.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:52 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik WORD altijd een beetje ziek van het foutief gebruik van de dt-regel.
quote:
en zijn we allemaal aan de hashpijpquote:Op donderdag 9 juni 2016 08:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Alsof Nederland nog bestaat in 2050. Tegen dan noemt het Nederlandistan.
Kinderen, roken en overgewicht zijn inderdaad allemaal hetzelfde. Rook ze.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:52 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
Tegen zoveel mensen met overgewicht en kinderen kan ik niet op![]()
ik ga koffie drinken en een sigaretje roken
Dan wordt het toch wel tijd dat een biefstukje en liter benzine richting de twintig euro gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:57 schreef HulkHeld het volgende:
Ik vind het wel terecht dat ze roken duurder maken. De discussie over dat het een eigen keuze is en anderen dingen ook duurder moeten worden omdat ze slecht zijn, blijf je altijd behouden. Echter is alcohol zelf ook aardig aan de prijs, dus ik denk dat dat wel ongeveer op 1 lijn ligt.
Verder heeft roken tot gevolg dat anderen er ook last van kunnen hebben en schadelijke gevolgen heeft. Dan krijg je natuurlijk: 'dat kan ook met alcohol hoor'. Het meest hinderlijke aan die mensen die roken is het weggooien van de peuken op straat. Dan ben je al vervuilend bezig en dan besluit je, omdat je toch bezig bent, ook nog maar effe die kenkerstaaf op straat te tyfstralen.
Het verhogen van de prijzen op dingen die het milieu aantasten vind ik niet zo gek.
Voor rokers is dat een grotere uitdaging, ja.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:00 schreef Toefjes het volgende:
2050. Dat moeten we eerst nog maar zien te halen.
Je begrjpt het niet joh. Het doel is niet om mensen te doen stoppen met roken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:43 schreef Leandra het volgende:
Als ze werkelijk willen dat veel minder mensen roken dan gaat m dat niet worden met de prijsverhoging van 5% of 10% per jaar.
Daarbij is ¤ 23 over 34 jaar ook peanuts.
Gewoon een paar keer een prijsstijging van 50% per jaar.
Dan gaan mensen pas stoppen.
Dat ze ooit (toen een pakje ¤ 3,50 kostte) zeiden "ik stop als een pakje een tientje kost" zijn ze allang vergeten als ze al aan ¤ 9,50 voor een pakje gewend waren.
Tsja.. vlees eten en het gebruik van benzine wordt als maatschappij geaccepteerd, roken blijkbaar minder. Vervelend voor de mensen die roken, maar wat wil je eraan veranderen? Roepen dat andere dingen ook duurder moeten worden gaat toch niet helpen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan wordt het toch wel tijd dat een biefstukje en liter benzine richting de twintig euro gaan.
Maar goed, ik kan er allemaal niet zo van wakker liggen. Ik blijf m'n tabak wel rechtstreeks bij de boer kopen.
Gefrustreerde roker?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je begrjpt het niet joh. Het doel is niet om mensen te doen stoppen met roken.
Als de overheid had gedacht 'je krijgt er kanker van en bezorgt mense om je heen kanker dus dit moet stoppen' hadden ze het allang verboden.
Als mensen van de sigaret afbrengen het doel was, had men dit allemaal heel anders aangepakt. Met gefaseerde prijsverhogingen blijft men roken en kan de overheid zo aan de tiet van de rokers blijven zuigen. Het is gewoon geld verdienen joh, de tabakssindustrie is nou eenmaal een van de grootste staatssponsors geworden.
Ik vind het zo'n bullshit, hoevaak zo'n pakje nu over de kop gaat dankzij de staat. Op de gezondheid van miljoenen rijk worden, je zakken vullen door kanker. Verbied het of verbied het niet, dit debiele systeem dat de overheid rijk wordt van anderen ongezond maken is te gek voor woorden
Alle zaken die het milieu vervuilen moesten toch vreselijk duur worden toch? Of bij nader inzien alleen de dingen die maatschappelijk niet geaccepteerd zijn?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Tsja.. vlees eten en het gebruik van benzine wordt als maatschappij geaccepteerd, roken blijkbaar minder. Vervelend voor de mensen die roken, maar wat wil je eraan veranderen? Roepen dat andere dingen ook duurder moeten worden gaat toch niet helpen.
Laten we het 'leven' maar verbieden of extra belasten, we gaan er namelijk aan dood of we worden er ziek vanquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Tsja.. vlees eten en het gebruik van benzine wordt als maatschappij geaccepteerd, roken blijkbaar minder. Vervelend voor de mensen die roken, maar wat wil je eraan veranderen? Roepen dat andere dingen ook duurder moeten worden gaat toch niet helpen.
Ja inderdaad moet dan alles reteduur worden, maar wellicht dat dit een eerste stap in die richting is. Ook richting de overige dingen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alle zaken die het milieu vervuilen moesten toch vreselijk duur worden toch? Of bij nader inzien alleen de dingen die maatschappelijk niet geaccepteerd zijn?
Nee, ik rook niet. Nooit gedaan ook, ik ben al ongezond genoeg van mezelf.quote:
Ik ben het er ook mee eens hoor, maar dan zouden ze het inderdaad overal op moeten doen. Ik heb het idee dat dat vast nog gaat komen, maar ik kan helaas niet in de toekomst kijken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, ik rook niet. Nooit gedaan ook, ik ben al ongezond genoeg van mezelf.
Kan je ook inhoudelijk op mijn post reageren of blijft het hierbij?
Ongeveer 2/3de van wat je aan de pomp betaalt, gaat ook naar de overheid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:05 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En toch blijf je het kopen, omdat je het nodig hebt voor naar je werk, vakantie whatever wat.. Roken heb je niet zozeer nodig en dus vind ik dat daar het verschil zit en mensen niet zozeer hoeven te piepen om een verhoging.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ongeveer 2/3de van wat je aan de pomp betaalt, gaat ook naar de overheid.
Ja daaagg, wat een ongelooflijke bullshit ditquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik twijfel altijd een beetje aan het argument dat het je eigen keuze is. Het is een verslaving en ondanks dat de indruk wordt gewekt dat je er heel makkelijk vanaf kunt komen is het dus een van de lastigste blijkbaar.
Ik geloof het dus ook niet zo als mensen dit zeggen als reactie op dit soort berichten.
Maar de stelling dat het blijkbaar wél geaccepteerd wordt, klopt dus gewoon niet. De accijns op tabak en op benzine ontlopen elkaar niet zo.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En toch blijf je het kopen, omdat je het nodig hebt voor naar je werk, vakantie whatever wat.. Roken heb je niet zozeer nodig en dus vind ik dat daar het verschil zit en mensen niet zozeer hoeven te piepen om een verhoging.
Omdat veel mensen het van de baas betaald krijgen. Ook een belangrijke.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En toch blijf je het kopen, omdat je het nodig hebt voor naar je werk, vakantie whatever wat.. Roken heb je niet zozeer nodig en dus vind ik dat daar het verschil zit en mensen niet zozeer hoeven te piepen om een verhoging.
Natuurlijk is die eerste of paar peuken je eigen keuze geweest maar daarna is het gewoon een verslaving. Ik las een keer dat gemiddeld mensen pas lukt om te stoppen bij een een derde poging is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja daaagg, wat een ongelooflijke bullshit dit
Alsof iemand anders een peuk in je broodtrommel heeft geduwd en je niet in staat was om 'nee' te zeggen. Doe effe normaal.
Als ik voor de grap eens kijk naar wat McDonalds vroeger kostte en wat het nu moet kosten, is daar toch ook wel een stijgende lijn in te zien.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:
En dan niet vergeten om de prijs van vet vreten drastisch te verhogen. De overheid weet wat goed voor u is, mensen.
Eens hoor maar de overheid is niet met dit voorstel gekomenquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef KoosVogels het volgende:
En dan niet vergeten om de prijs van vet vreten drastisch te verhogen. De overheid weet wat goed voor u is, mensen.
Ja tuurlijk, op het moment dat je begint met roken, wordt het betaald door je baas. Wat is dit nou voor stom gezever? Je bent toch ooit begonnen met roken, dat is je eigen keuze. Dat je er vervolgens niet met je rookgrage klauwen af kan blijven, is het probleem van jezelf.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Omdat veel mensen het van de baas betaald krijgen. Ook een belangrijke.
Natuurlijk!quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:44 schreef Ferdo het volgende:
Is dan ook meegenomen dat half Nederland dan voor de tabak naar België uitwijkt?
Uiteraard.quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:44 schreef Ferdo het volgende:
Klopt, het is een ideetje van KWF.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Eens hoor maar de overheid is niet met dit voorstel gekomen
Nou nou nou nou nou, moet dit nu weer zo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:17 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja daaagg, wat een ongelooflijke bullshit dit
Alsof iemand anders een peuk in je broodtrommel heeft geduwd en je niet in staat was om 'nee' te zeggen. Doe effe normaal.
ehhmm ik reageer op het bedrag aan de pomp goed lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, op het moment dat je begint met roken, wordt het betaald door je baas. Wat is dit nou voor stom gezever? Je bent toch ooit begonnen met roken, dat is je eigen keuze. Dat je er vervolgens niet met je rookgrage klauwen af kan blijven, is het probleem van jezelf.
Wat al jaren bijzonder onsuccesvol is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, het is een ideetje van KWF.
Maar doorvoeren zou gewoon een voortzetting zijn van bestaand overheidsbeleid.
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar de stelling dat het blijkbaar wél geaccepteerd wordt, klopt dus gewoon niet. De accijns op tabak en op benzine ontlopen elkaar niet zo.
De accijns op benzine vind ik inderdaad zo mogelijk nog vreemder dan die op tabak, daar je benzine echt nodig hebt zonder beter alternatief. Dat is echt uitmelken omdat men toch niet zonder kan.
Aan de andere kant kan je daarom bij benzine niet zeggen dat het slecht is en je het dus verbiedt. Bij de sogaret kan je het wel. Je krijgt er kanker van en je geeft er anderen kanker mee, verbied het dan. Of laat mensen zelf bepalen wat ze doen. Het op zo'n schofterige manier uitmelken, dat 3/4 van een pakje naar de overheid gaat, vind ik gewoon geld willen verdienen ten koste van de gezondheid van anderen. Heel raar als volksvertegenwoordiging.
De overheid weet nou eenmaal wat goed voor ons is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat al jaren bijzonder onsuccesvol is.
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Natuurlijk is die eerste of paar peuken je eigen keuze geweest maar daarna is het gewoon een verslaving. Ik las een keer dat gemiddeld mensen pas lukt om te stoppen bij een een derde poging is.
Wat ik eigenlijk bedoel dat mensen die zeggen het is je eigen keuze gewoon verslaafd zijn. Niet dat ze andere de schuld geven of zijn gedwongen.
Je hebt mij geloof ik helemaal verkeerd begrepen? Ik heb al gezegd dat ik er niet op tegen zou zijn om de prijzen te vehogen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt mij geloof ik helemaal verkeerd begrepen? Ik heb al gezegd dat ik er niet op tegen zou zijn om de prijzen te vehogen.
Heb echt nergens gezegd dat ze ons altijd moeten hebben...
Nog een keer want je hebt het totaal anders gelezen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.
De normale economische schommelingen lijken me dan ook volslagen offtopic. Het is niet zo dat je opeens 3x meer betaald voor een brood omdat de overheid dat wil. Dat is bij benzine of tabak wél het geval. Daarom hoor je mensen erover.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.
Maar, alles is in de tijd duurder geworden. Niet alleen sigaretten, benzine en alcohol. Ook simpele dingen als melk, brood en water zijn duurder geworden. Daar hoor je niemand over.
Kan je hier iemand quoten die hierover zegt 'ze moeten ons altijd hebben' of daar zaken daarmee afdoen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En dus ga je je verslaving maar goed praten in de zin van: ja de overheid moet ons altijd hebben want wij hebben in het verleden een domme keus gemaakt en moeten daarvoor nu op de blaren zitten. Ik vind dat je geen recht van spreken hebt over onderwerpen waar werkelijk niks positiefs aan is (zijn er voordelen van roken?) af te doen met: ze moeten ons elke keer hebben.
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Maar je wekt wel de indruk dat ze soort van in hun recht staan omdat het een verslaving is waar haast niet van af te komen is.. okee.
Het komt er beide op neer dat als je het niet wilt gebruiken omdat je het te duur vindt, het je dus ook niet moet kopen. Ik ben ook niet voor allerlei prijsverhogingen, maar op sommige terreinen vind ik het meer dan terecht. De negatieve gevolgen die ze hebben op niet alleen jezelf maar ook op je omgeving, vind ik dat je die meer mag belasten dan overige zaken. Hetzelfde zoals je aangeeft aan de pomp.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De normale economische schommelingen lijken me dan ook volslagen offtopic. Het is niet zo dat je opeens 3x meer betaald voor een brood omdat de overheid dat wil. Dat is bij benzine of tabak wél het geval. Daarom hoor je mensen erover.
Brood en melk zijn duurder dan pakweg 10 jaar geleden. Als het goed is heb je ook meer geld te besteden dan pakweg 10 jaar geleden om brood en melk te kopen. Dat staat niet in verhouding tot de gekke opgelegde verdrievoudiging van sigaretten of benzine. Ik snap dus ook niet wat dat ermee te maken heeft, daar het iets heel anders is. De enige overeenkomst is dat het allebei stijgt. Het een veel meer dan het andere overigens dus zelfs die overeenkomst is discutabel. Maar als we dat als maatstaaf gaan gebruiken, die overeenkomst, kunnen we mn gewicht ook wel als argument gaan gebruiken. Dat stijgt immers ook gestaag
En hier twijfel ik dus aan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.
Waarom heb jij daar zoveel moeite mee?
Ik heb gelukkig inderdaad geen mensen in mijn omgeving die klagen over de prijs van melk, brood en water. Dat is ook bewust beleid trouwens. Klagende mensen vind ik maar karige mensen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Lang leve de elektronische auto's dan. Schoner voor het milieu, minder inkomsten voor de overheid.
Maar, alles is in de tijd duurder geworden. Niet alleen sigaretten, benzine en alcohol. Ook simpele dingen als melk, brood en water zijn duurder geworden. Daar hoor je niemand over.
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar ik snap dan ook niet waarom mensen er zo een issue van maken dat ze piepen tegen prijsverhogingen of de overheid daarmee als melkkoe zien. Je bent vervuilende dus je betaalt meer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik rook af en toe een sigaret. Vind het lekker bij een biertje.
Waarom heb jij daar zoveel moeite mee?
Wat kan jou dat rotten?quote:
Was gewoon een vraag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat kan jou dat rotten?
Ik snap ook niet wat mensen lekker vinden aan karnemelk of jonge jenever. Maar als zij dat willen zuipen dan houd ik ze niet tegen.
Nou mij kan dat niet rotten, maar jouw tanden wel.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat kan jou dat rotten?
Ik snap ook niet wat mensen lekker vinden aan karnemelk of jonge jenever. Maar als zij dat willen zuipen dan houd ik ze niet tegen.
Dat is geen fabeltje, dat is harde wetenschap. Die kan niet ontkracht worden door de junk science waar KWF zich van pleegt te bedienen.quote:KWF Kankerbestrijding is blij met de bevindingen. Die ontkrachten het veelgehoorde fabeltje dat rokers goed zijn voor de maatschappij, omdat ze de schatkist spekken en eerder doodgaan.
Laten we dan eens consequent zijn, en benzine en vet vreten ook veel zwaarder belasten. Dan staat heel Nederland op z'n achterste poten.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:34 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar ik snap dan ook niet waarom mensen er zo een issue van maken dat ze piepen tegen prijsverhogingen of de overheid daarmee als melkkoe zien. Je bent vervuilende dus je betaalt meer.
Benzine wordt al zwaar belast.. Vet vreten wordt ook steeds duurder.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we dan eens consequent zijn, en benzine en vet vreten ook veel zwaarder belasten. Dan staat heel Nederland op z'n achterste poten.
Er is momenteel maar 1 met een klaagzang bezig, terwijl de rokers zich aardig chill houdenquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:34 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, maar ik snap dan ook niet waarom mensen er zo een issue van maken dat ze piepen tegen prijsverhogingen of de overheid daarmee als melkkoe zien. Je bent vervuilende dus je betaalt meer.
Vandaar ook dat ik 'nog zwaarder' schreef.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:36 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Benzine wordt al zwaar belast.. Vet vreten wordt ook steeds duurder.
Laat ik het dan nu eens wat grover stellen, wellicht heb ik dan meer succes.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:32 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het komt er beide op neer dat als je het niet wilt gebruiken omdat je het te duur vindt, het je dus ook niet moet kopen. Ik ben ook niet voor allerlei prijsverhogingen, maar op sommige terreinen vind ik het meer dan terecht. De negatieve gevolgen die ze hebben op niet alleen jezelf maar ook op je omgeving, vind ik dat je die meer mag belasten dan overige zaken. Hetzelfde zoals je aangeeft aan de pomp.
Benzine is al bijna even zwaar belast als tabakquote:Op donderdag 9 juni 2016 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we dan eens consequent zijn, en benzine en vet vreten ook veel zwaarder belasten. Dan staat heel Nederland op z'n achterste poten.
En daar is nu niks aan te doen.. dus zal je moeten betalen als je wilt blijven roken op basis van je eigen keuze in het verleden. Roepen dat ze anderen dingen duurder moeten maken heeft dus geen zin en gaat ook geen verandering brengen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laat ik het dan nu eens wat grover stellen, wellicht heb ik dan meer succes.
Van roken krijg je kanker. Van roken geef je anderen om je heen kanker.
Wat mij betreft zijn er twee keuzes. De overheid kan zeggen dat ze daar niks mee doen omdat men zelf mag kiezen wat ze willen en dan nemen ze alleen wetgevig aan die anderen beschermt van de kanker (rookvrije horeca etc) of ze vinden het niet oke dat je kanker krijgt en verbieden het.
De overheid heeft nu echter een actieve rol in het krijgen van logkanker. Wat ze nu zeggen is 'het is eigenlijk niet oke maar als je me genoeg betaalt, zie ik het wel door de vingers'. Kinderen krijgen nu, meerokend met hun ouders, een fors verhoogd risico op kanker omdat de overheid een volle portemonnee wil.
Verbied het of verbied het niet en laat men het zelf uitzoeken, er zijn voor mij maar twee zaken. De overheid faciliteert het nu.
Tjonge, topic kan wel op slot. Wat een ongelooflijk krachtig betoog.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is geen fabeltje, dat is harde wetenschap. Die kan niet ontkracht worden door de junk science waar KWF zich van pleegt te bedienen.
Nou ja, dit waag ik wel te betwijfelen. Als ik mijn ziekenhuisrekeningen af en toe zie schrik ik me een hoedje.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is geen fabeltje, dat is harde wetenschap. Die kan niet ontkracht worden door de junk science waar KWF zich van pleegt te bedienen.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Benzine is al bijna even zwaar belast als tabak
quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik 'nog zwaarder' schreef.
Dat kan ik beamen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:45 schreef hugecooll het volgende:
Is dit jaar toch al met een euro of zo gestegen?
Of rokers nou veel opleveren of niet, het lijkt me sowieso niet goed om geld te willen verdienen aan de ongezonde gewoontes van mensen als je als overheid je er op voor laat staan het beste met je burgers voor te hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een voorgenomen éxtra prijsveehoging?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:42 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En daar is nu niks aan te doen.. dus zal je moeten betalen als je wilt blijven roken op basis van je eigen keuze in het verleden. Roepen dat ze anderen dingen duurder moeten maken heeft dus geen zin en gaat ook geen verandering brengen.
Och, ik heb geen moeite met de prijsstijgingen. De overheid gooit er om de zoveel tijd een paar duppies bovenop. Helemaal prima. Maar je hoeft wat mij betreft ook niet te overdrijven.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:46 schreef HulkHeld het volgende:
[..]![]()
![]()
Alles nog duurder zodat roken weer goedkoper lijkt, goede poging wel.
In het artikel gaat het om 2050, dat kan met een paar duppies per jaar toch?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik heb geen moeite met de prijsstijgingen. De overheid gooit er om de zoveel tijd een paar duppies bovenop. Helemaal prima. Maar je hoeft wat mij betreft ook niet te overdrijven.
Tsja.. benzine, vet vreten, alcohol, drugs allemaal maar afschaffen dan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
We hebben het hier toch over een voorgenomen éxtra prijsveehoging?
Over een voorstel aan de overheid?
Lijkt me dat daar van alles aan te doen is. Ageren tegen dit draconische middel. Een ander voorstel aan de overheid doen. Dat ze het lekker afschaffen als het zo slecht is.
Als we niet over dit voorstel mogen praten ondat we ee toch niks aan kunnen doen, zijn we vrij snel uitgepraat in NWS natuurlijk
Joh, dit is een voorgenomen besluit over wat eventueel de uitwerking kan zijn over 34 jaar. Ik ben oprecht verrast dat dit zoveel losmaakt bij sommigen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik heb geen moeite met de prijsstijgingen. De overheid gooit er om de zoveel tijd een paar duppies bovenop. Helemaal prima. Maar je hoeft wat mij betreft ook niet te overdrijven.
De voorgestelde stijging is forser dan nu gebruikelijk is. Dat hoeft wat mij betreft niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:48 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
In het artikel gaat het om 2050, dat kan met een paar duppies per jaar toch?
Ik lig er verder ook niet wakker van. De reden dat ik hier reageer is omdat bepaalde lieden een waas voor de ogen krijgen en 'ROKEN MOET NOG DUURDER!!' beginnen te blèren.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Joh, dit is een voorgenomen besluit over wat eventueel de uitwerking kan zijn over 34 jaar. Ik ben oprecht verrast dat dit zoveel losmaakt bij sommigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |