Had m vanmiddag besteld en lees nu je bericht.. Ben benieuwd hoe ver ik kom, ben van plan een malletje te maken en hopen op t bestequote:Op maandag 6 juni 2016 18:32 schreef flibber het volgende:
[..]
die heb ik toevallig zelf...
er zit geen steenboor bij, wel een gat waar een boor in past en een schroefgat om de boor te klemmen, maar dan is dat heel provisorisch....
en eigenlijk zegt de naam het al... tegelboor...
Als je de koppen van een tegelboor en diamantboorkroont vergelijkt is dat heel verschillend...
Ik heb mijn twijfels of zo'n tegelboor "blij" word van een klinker....
Ik heb zelf ook led spotjes geboord in buitenbestrating. iets groter (dacht 70 mm) maar dan gewoon met een diamantboor en uit het handje. En dan moet je de boor al schuin erop zetten en langzaam overdrukken, dat gaat je de eerste paar maal grandioos mis en met een beetje pech heb je een verzwikte pols of een hap uit je schoen
voor 5 tientjes diamantboor met kolom huren is makkelijker, vraag je de buurman of die ook mee doet met spotjes en ben je voor 25 euro klaar
Keek net in de grote glazen bol en zag dat je wikkelingen van de motor gesneuveld zijn. Dus gewoon weggooien en een nieuwe kopen.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Wat is er al kapot als je een $willekeurige ventilator met 3 standen hebt, echter er geen teken van leven in lijkt te zitten? en je knoppen wel werken? :-)
afbeelding ter referentie
[ afbeelding ]
misschien wel een kabel breukquote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:14 schreef jpajs het volgende:
[..]
Keek net in de grote glazen bol en zag dat je wikkelingen van de motor gesneuveld zijn. Dus gewoon weggooien en een nieuwe kopen.
ik weet het niet gister overal de multimeter opgehad.en de enige draad waar ik niks van terug krijg is de N die de motor in gaat.. dus ik vermoed dat die gesneuveld is..quote:
Je link naar wat je wilt ophangen werkt niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:25 schreef Ethanolic het volgende:
Hi guys&girls, ik wil een pull up bar (http://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d002/) monteren. Ik wilde dit met keilbouten doen, maar ik weet niet zeker dat geschikt is voor de muur; ik weet niet wat er achter zit Het is geen tussenwand, aan de andere kant van de muur is een kamer van de buren. Het is een goed onderhouden gemetseld huis, dus er zullen bakstenen tussen zitten? Zal het lukken met https://www.gamma.nl/asso(...)b_product_b021458122?
Haakje weghalen: http://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d002/ .quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je link naar wat je wilt ophangen werkt niet.
In een gemetselde muur zou ik geen keilbouten maken. Zeker nu niet omdat je niet ziet waar in de baksteen je boort.
Ik zou gewoon gaan voor houtdraadbouten van 10mm dik en SX12 pluggen. Daar Til je jezelf makkelijk aan op.
verzeker eerst jezelf ervan welk materiaal de muur is, voor hetzelfde geld is ie van gipsplaat. Sta je met je keilbouten, of houtdraadboutenquote:Op woensdag 8 juni 2016 00:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je link naar wat je wilt ophangen werkt niet.
In een gemetselde muur zou ik geen keilbouten maken. Zeker nu niet omdat je niet ziet waar in de baksteen je boort.
Ik zou gewoon gaan voor houtdraadbouten van 10mm dik en SX12 pluggen. Daar Til je jezelf makkelijk aan op.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een houtdraadbout met een goede plug dan een keilbout.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:01 schreef Ethanolic het volgende:
Want wat zou er gebeuren als ik zomaar keilbouten er in sla? Is toch altijd steviger dan houtdraadbouten, of ik nou in baksteen of beton boor?
http://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d002/
In de reviews staan ook vooral keilbouten namelijk.
Bakstenen muur kan barsten door keilbouten.quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:01 schreef Ethanolic het volgende:
Houtdraagbouten heb ik wel, die keilbouten zou ik moeten kopen. Ik wil het liefst voorkomen dat het stucwerk van de muur scheurt omdat de bar niet goed genoeg vast zit Want wat zou er gebeuren als ik zomaar keilbouten er in sla? Is toch altijd steviger dan houtdraadbouten, of ik nou in baksteen of beton boor?
http://www.fitness-seller.nl/marbo-optrekstang-mh-d002/
In de reviews staan ook vooral keilbouten namelijk.
Gewoon voorzichtig krabben is niet voldoende ?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:00 schreef dedodo het volgende:
Is er een manier om (latex)muurverf eenvoudig van stopcontacten en dergelijke af te halen mocht de woningbouw moeilijk doen? Iemand had ze in zijn enthousiasme in de muurkleur geverfd.
Ik zou zeggen losschroeven en in een sopje met een schuursponsje. Anders krabben met een houtje.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:00 schreef dedodo het volgende:
Is er een manier om (latex)muurverf eenvoudig van stopcontacten en dergelijke af te halen mocht de woningbouw moeilijk doen? Iemand had ze in zijn enthousiasme in de muurkleur geverfd.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:
krabben ?, misschien springen de stukken er van af.
quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gewoon voorzichtig krabben is niet voldoende ?
Thanks!, was er al wat bang voor. Hoop eigenlijk (nou ja, m'n zus vooral) dat er niets van gezegd wordt, maar weet dan iig wat ons maandag te wachten staat eventueel (Kleur stopcontacten is geen punt op het overnameformulier )quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen losschroeven en in een sopje met een schuursponsje. Anders krabben met een houtje.
Als je voorganger het zo aan jou heeft overgelaten en jaar dus niet op je eigen overnameformulier voor hebt getekend zou ik die WBV-medewerker duidelijk maken dat je het achterlaat in dezelfde staat als je het gehuurd hebt. Anders is het ook weer niet zoveel werk, even laten weken. Of je koopt nieuwe, het lijkt me niet dat ze heel duur zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:56 schreef dedodo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks!, was er al wat bang voor. Hoop eigenlijk (nou ja, m'n zus vooral) dat er niets van gezegd wordt, maar weet dan iig wat ons maandag te wachten staat eventueel (Kleur stopcontacten is geen punt op het overnameformulier )
Ze hebben het zelf gedaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je voorganger het zo aan jou heeft overgelaten en jaar dus niet op je eigen overnameformulier voor hebt getekend zou ik die WBV-medewerker duidelijk maken dat je het achterlaat in dezelfde staat als je het gehuurd hebt. Anders is het ook weer niet zoveel werk, even laten weken. Of je koopt nieuwe, het lijkt me niet dat ze heel duur zijn.
Gewoon schoonkrabben met bijv een plamuurmes (krast niet maar is dun genoeg om grip te krijgen) en dan schoonmaken met een sopje. Niet teveel water gebruiken bij de stopcontacten als je besluit om ze niet eerst te demonteren, en ik zou voor de zekerheid de stroom er even afhalen tevoren .quote:Op zaterdag 11 juni 2016 14:08 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf gedaan.
Kosten lopen wel op, ook lichtknoppen enzo. Nu hoeft het maar gamma kwaliteit te zijn, maar toch.
nachtje in spiritus laten weken.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:00 schreef dedodo het volgende:
Is er een manier om (latex)muurverf eenvoudig van stopcontacten en dergelijke af te halen mocht de woningbouw moeilijk doen? Iemand had ze in zijn enthousiasme in de muurkleur geverfd.
Dan zullen we hier binnenkort de nieuwe bewoner wel tegenkomen.quote:
Die hebben het zelf gezien en niets van gezegd. Het is in de kleuren van de muren, dus opzich best netjes vind ik zelf (behalve dat het de verkeerde verf is).quote:Op maandag 13 juni 2016 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan zullen we hier binnenkort de nieuwe bewoner wel tegenkomen.
De middelste is voor de tijd. Meestal is helemaal linksom (je kan niet helemaal rond als het goed is) het laagste, en zoveel mogelijk rechtsom het hoogste.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:40 schreef Fliepke het volgende:
Hoe ver moet ik draaien om het een of het ander geregeld te krijgen?
Heb je nog meer licht daar? Want (geen idee of het klopt, mijn duits is niets) de linker is vaak de lichtsterkte vanaf wanneer hij reageert, met andere woorden: Dat hij niet aan gaat als het al licht is.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:40 schreef Fliepke het volgende:
Ik heb een sensorlamp gekocht voor in de badkamer, maar ik snap niets van de manier van instellen. Hoe ver moet ik draaien om het een of het ander geregeld te krijgen?
[ afbeelding ]
Ik heb alle kanten op gedraaid, maar na 3 secondes gaat de lamp toch echt uit. Hij is superfel (mag best hoor) en hij gaat aan als ik in een andere kamer beweeg.
Help?
Eh ja. Maar in die rode poreuse steen zit toch geen wapening? Je kan ook proberen met een steenboor flink wat gaten te boren langs de omtrek, en dan met een koudbeitel de rest weg te bikken. Dat rode spul is relatief licht en zacht.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:54 schreef valentijn101 het volgende:
Dank je wel. Mocht er toch een wapening in zitten, maakt dat veel uit met slijtage?
Ja, dat kan dus wel... En wellicht heb ik hem nu 3 rondjes gedraaid, of 4, of 1?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Nixxor het volgende:
[..]
De middelste is voor de tijd. Meestal is helemaal linksom (je kan niet helemaal rond als het goed is) het laagste, en zoveel mogelijk rechtsom het hoogste.
Kun je misschien een foto maken? Soms zijn het hex-switches die kun je inderdaad ronddraaien. Maar single-turn potmeters (de meest gekozen goedkopere oplossing) kunnen dat (van origine ) nietquote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:47 schreef Fliepke het volgende:
Ja, dat kan dus wel... En wellicht heb ik hem nu 3 rondjes gedraaid, of 4, of 1?
Oke, dank je welquote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Eh ja. Maar in die rode poreuse steen zit toch geen wapening? Je kan ook proberen met een steenboor flink wat gaten te boren langs de omtrek, en dan met een koudbeitel de rest weg te bikken. Dat rode spul is relatief licht en zacht.
9 mm multiplex geen optie?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Hoe zouden jullie een OSB ondervloer uitvlakken? .
De zoldervloer ligt erin, maar er zit hier en daar 1 a 2mm hoogte verschil tussen de platen.
Op internet hebben ze het over egalisatiespul, maar dat kan toch niet goed gaan op een houten ondervloer? Ik zat zelf te denken om er haaks spaanplaat op te schroeven van een mm of 8. Maar ik weet niet of dat niet gaat veren en kraken .
Er komt overigens visgraatparket overheen, moet verlijmd/verspijkerd worden. Dus de ondervloer moet echt netjes vlak zijn.
Dat is ook wel een idee! Ik ga eens meten en kijken of ik goedkope platen van 1-2-3mm kan vinden.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:46 schreef Barrah het volgende:
Zijn de individuele platen van zichzelf wel egaal? Maw zit er alleen verschil in dikte tussen de platen? Dan zou ik het eerder in dun plaatmateriaal zoeken om de dunnere platen op te dikken. Als er nog een vloer overheen gaat is een klein kiertje bij de overgangen geen ramp.
Een beetje ondervloer belooft dit soort verschillen ook aardig op te kunnen vangen trouwens.
Mja, het parket wordt verlijmd op de ondergrond, dus dit soort platen gaat helaas niet werken vrees ik. Zo wel ideaal zijn als het kon trouwens .quote:Op maandag 20 juni 2016 23:02 schreef DarkE het volgende:
Groene viltplaten? Op deze site wordt beweerd dat ze tot 4 mm kunnen egaliseren...
Is multiplex beter dan spaanplaat voor dit soort dingen?quote:
Ik heb jou eigenlijk hoger zitten dan mezelf qua kennis van hout ed.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ook wel een idee! Ik ga eens meten en kijken of ik goedkope platen van 1-2-3mm kan vinden.
[..]
Mja, het parket wordt verlijmd op de ondergrond, dus dit soort platen gaat helaas niet werken vrees ik. Zo wel ideaal zijn als het kon trouwens .
[..]
Is multiplex beter dan spaanplaat voor dit soort dingen?
Ik heb geen idee eigenlijk .
Jah, hey!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:30 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb jou eigenlijk hoger zitten dan mezelf qua kennis van hout ed.
Mij lijkt dat spaanplaat zich naar de vorm gaat zetten en multiplex t beter opvangt.
Wat voor plafondplaten hebben we het over?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:25 schreef Andromache het volgende:
De sleuven tussen betonplaten in het plafond dichtmaken, hoe en waarmee doe je dat nou eigenlijk? Bij googlen kom ik zowel opbouwen met simpele muurvuller als geheel stucwerk tegen. Wat is nu waar?
Kanaalplaten?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:27 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat voor plafondplaten hebben we het over?
Nou, gewoon, zulke? Zijn er soorten dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:27 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat voor plafondplaten hebben we het over?
En om voor jou maar gelijk het verschil aan te geven, kanaalplaat vloerplaten zijn 120cm breed, dan liggen de V-naden dus 120cm uit elkaarquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:25 schreef Andromache het volgende:
De sleuven tussen betonplaten in het plafond dichtmaken, hoe en waarmee doe je dat nou eigenlijk? Bij googlen kom ik zowel opbouwen met simpele muurvuller als geheel stucwerk tegen. Wat is nu waar?
Was ook waar ik onder andere aan dacht. Of heel dun mdf (wat eigenlijk bijna hetzelfde is)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:57 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hardboard een optie? Gebruikten ze vroeger om plankenvloeren te prepareren voor vloerbedekking, vaak ook met planken waar flinke hoogteverschillen in zitten. Zal niet zo snel kraken denk ik, weet alleen niet of het genoeg uitvlakt om een houten vloer te kunnen lijmen.
Dus een voorzetwand en geen tussenwand? Dan is 44 x 66 een flinke maat maar wel praktisch.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is eigenlijk doorgaand een redelijke balk maat om een voorzetwandje in op te trekken ?
Ik neig naar vuren hout van 44 x 66 oid.
We willen een keer de wand in de schuur gaan afwerken; daar waar de wasmachine en eventueel ooit de droger komt te staan. Hoogstens dat boven de wasmachine nog een keukenkastje komt te hangen oid. voor de nodige wasmiddelen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus een voorzetwand en geen tussenwand? Dan is 44 x 66 een flinke maat maar wel praktisch.
Alternatief waar ik meer tevreden over ben, zijn metalstuds. Maar alleen als ze tegen een andere wand aankomen, vandaar mijn vraag over voorzetwand, (tegen bestaande wand)
Ja, dat stukje wand wil ik meteen even mee isolerenquote:Op woensdag 29 juni 2016 18:03 schreef Gieliovd het volgende:
Afhankelijk van wat je wilt... Isolatie?
44*44 of 44*69.
Jup, werkt primaquote:Op woensdag 29 juni 2016 19:33 schreef koffielepel het volgende:
44x70 ribbetjes gebruiken op een afstand van +/- 1cm van je bestaande wand. Dichtzetten met rockwool 70mm, dampdichte folie ervoor, 9mm osb (kun je nog een keer normaal wat ophangen). Afwerken naar eigen inzicht (gips bijvoorbeeld).
Zo zou ik het doen
Wassen en drogen geeft nogal wat waterdamp, dus op zich wel raadzaam een dampdichte folie te plaatsen om risico op natte isolatie tegen te gaan. Een lap landbouwfolie volstaat en kost je ook de kop niet.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Moet ik dan eigenlijk nog folie oid. aanbrengen ? Of kan de isolatie "zo" op de wand ?
Ja, dat stukje wand wil ik meteen even mee isoleren
Tussen de isolatie en de OSB-plaat.quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:47 schreef Atmoz het volgende:
En aan welke kant komt die folie? (En waar tussenin?)
Om vochtdoorslag vanaf de steensmuur in de isolatie te voorkómen. Alternatief is een dampopenfolie, maar dat is ook weer zoveel extra werk en kostenquote:
quote:
Hmzz, ok. Maar hoe zorg je dan ervoor dat de isolatie de muur niet raakt? Moet je dan niet bijna overal op de muur "afstandhouders" maken omdat anders de isolatie gewoon tegen de muur aan valt?quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:50 schreef blomke het volgende:
Om vochtdoorslag vanaf de steensmuur in de isolatie te voorkómen. Alternatief is een dampopenfolie, maar dat is ook weer zoveel extra werk en kosten
Zal prima werken; maar is het niet wat overkill voor een wandje van maar laten we zeggen 1.50 meter breed bij 2.00 meter ? Waarom mogen die balken niet strak op de bestaande wand ?quote:Op woensdag 29 juni 2016 19:33 schreef koffielepel het volgende:
44x70 ribbetjes gebruiken op een afstand van +/- 1cm van je bestaande wand. Dichtzetten met rockwool 70mm, dampdichte folie ervoor, 9mm osb (kun je nog een keer normaal wat ophangen). Afwerken naar eigen inzicht (gips bijvoorbeeld).
Zo zou ik het doen
Oh, top!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:11 schreef elhasa het volgende:
b-keuze is prima. Ze vallen vaak net buiten de eisen die de fabrikant stelt aan de platen. Er zit bijvoorbeeld een verkeerd kleurtje folie op, net 1 mm te dun, deukje links en rechts etc etc. Prima toepasbaar!
Daar zit toch standaard zo'n beschermende coating/laag plastic omheen? Het lijkt me dat een verflaag zelfs eerder beschadigt dan dat de standaard aanwezige bescherming stuk gaat.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 22:58 schreef Teslynd het volgende:
Is het mogelijk om droogrekjes die je buiten aan de muur hangt preventief te schilderen?
Ze zijn niet meer wat ze waren. Het brokkelt er sneller af en dan heb je roestlijnen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 23:01 schreef Barrah het volgende: [..]
Daar zit toch standaard zo'n beschermende coating/laag plastic omheen? Het lijkt me dat een verflaag zelfs eerder beschadigt dan dat de standaard aanwezige bescherming stuk gaat.
Punt is dat de nieuwe slapper dan slap zijn.quote:Op zondag 3 juli 2016 00:28 schreef Barrah het volgende:
Hoe lang heb je deze? Veel buiten laten hangen? Tijd voor vervanging?
Altrex verkoopt vlizotrappen vanaf ¤170,- Wij hebben een houten vlizotrap en ik vind het een onding. Zou nu een schaartrap of een metalen trap overwegen.quote:Op zondag 3 juli 2016 20:48 schreef Puala het volgende:
Ik heb nu geen trap naar zolder en die wil ik wel graag. Gewoon een luik waar je een trap uit kan laten klappen/schuiven. Heeft iemand tips qua merk, leverancier, waar op te letten?
Een schaartrap vind ik er eng uit zien met mijn hoogtevreesquote:Op maandag 4 juli 2016 11:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Altrex verkoopt vlizotrappen vanaf ¤170,- Wij hebben een houten vlizotrap en ik vind het een onding. Zou nu een schaartrap of een metalen trap overwegen.
Let erop dat ie niet te steil komt te staan en dat je voldoende grip op de treden hebt. Evt. met armleuning.
Ja, dat had ik er misschien bij moeten zeggen. Dat is op.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:40 schreef tanteklara het volgende:
Weer met behangplaksel. Dezelfde die je gebruikt hebt. De hoeken en naden van het behang weer vol plaksel smeren. Wat laten intrekken en dan aanduwen.
Behangrandenlijmquote:Op maandag 4 juli 2016 15:26 schreef avotar het volgende:
[..]
Ja, dat had ik er misschien bij moeten zeggen. Dat is op.
Kan ouderdom van die trap zijn, maar bij het openklappen, dondert het luik met een vaart open en moet je er niet onder staan. Klap je de trap uit, idem, stort het onderste deel met een klap naar beneden.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:41 schreef Puala het volgende:
Waarom vind jij het een onding? Ben wel benieuwd.
Ga naar de actionquote:Op maandag 4 juli 2016 15:44 schreef avotar het volgende:
In mijn hoofd kost dat een euro of 15.
Ik schaam me en ga naar de bouwmarkt.
Bedankt.
Ah oke. Mijn ouders hadden er eentje vroeger en die had dit probleem totaal niet. Ging prima, dus ik denk inderdaad ouderdom.quote:Op maandag 4 juli 2016 15:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan ouderdom van die trap zijn, maar bij het openklappen, dondert het luik met een vaart open en moet je er niet onder staan. Klap je de trap uit, idem, stort het onderste deel met een klap naar beneden.
Om op te staan vind ik het een gammel gevalletje en smalle treden hebben.
Kortom, een noodoplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 juli 2016 23:43 schreef Burdie het volgende:
Wie weet toevallig hoe zo'n strip heet en/of waar ik die kan kopen?Een slotplaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een ijzerwarenzaak zullen ze die sowieso verkopen.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op maandag 4 juli 2016 23:43 schreef Burdie het volgende:
Wie weet toevallig hoe zo'n strip heet en/of waar ik die kan kopen?Opdek sluitplaat. Zal niet bij elke ijzerhandel liggen, als je zoekt op polynorm sluitplaat zal je er wel een via internet kunnen bestellen. Hier bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt er stucwerk op? Zoja, stucplaten van 9mm voldoen. Zo niet 12,5 mm dikke platen nemen met afgeschuinde kanten. Dan kan je gaasband aanbrengen en opvullen met uniflott. Eventueel afwerken met stucpasta. Voor een badkamerplafond kan je gewone platen nemen, voor wanden neem je groene platen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:08 schreef draadstalig het volgende:
Ik ga dit weekend beginnen met het plaatsen van gipsplaten en daarbij heb ik de volgende vragen:
- Welke dikte moet ik gebruiken voor het plafond. 12 mm of 9,5?
- Ik ga alleen deze platen plaatsen. Wat is jullie ervaring met een gipsplatenlier?
- Voorkeur voor 200x60 of 260x60?
- Dien ik in de badkamer andere platen te gebruiken?
- Waarom kan ik deze het goedkoopst krijgen (ben zelf al bij de Gamma, Praxis, hornback etc. aan het kijken, maar wellicht weet iemand nog elders)
- 12,5 mmquote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:08 schreef draadstalig het volgende:
Ik ga dit weekend beginnen met het plaatsen van gipsplaten en daarbij heb ik de volgende vragen:
- Welke dikte moet ik gebruiken voor het plafond. 12 mm of 9,5?
- Ik ga alleen deze platen plaatsen. Wat is jullie ervaring met een gipsplatenlier?
- Voorkeur voor 200x60 of 260x60?
- Dien ik in de badkamer andere platen te gebruiken?
- Waarom kan ik deze het goedkoopst krijgen (ben zelf al bij de Gamma, Praxis, hornback etc. aan het kijken, maar wellicht weet iemand nog elders)
Dan heb je stucplaten nodig (die bruine). Tussen de platen een paar mm open laten. Zijn in 400mm en 600mm breed verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:21 schreef draadstalig het volgende:
Er komt inderdaad stucwerk op. Dus 9,5?
Hornbach zat ik al op te kijken. Ziet er goed uit.
2,6m is beter in dit geval. Enige probleem is dat ik ze ook nog 3 hoog moet tillen, waardoor 2m wellicht wat fijner gaat voelen
Nee, dat zijn niet de goede. Je moet stucplaten hebben, geen gipsplaten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:24 schreef draadstalig het volgende:
Ja ik heb nu het raggelwerk op 30cm zitten, dus 60 gaat het worden.
Ik heb grijze gevonden. Kan dat:
leverancier 1
Leverancier 2
Nou, de Pontmeyer heeft die wel in 600mm breedte (zie link vorige post). Kan je als particulier gewoon een pasje aanvragen. Bij de GPK verkopen ze ook gewoon niks fatsoenlijks, daarom moet je je materiaal gewoon bij een goede bouwhandel halen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:40 schreef draadstalig het volgende:
Hmmm dan moet ik even terug naar de tekentafel wellicht.
Plaats ik mijn stucplaten nou haaks op het raggelwerk of juist niet?
Aangezien ik steeds om de 30cm heb geraggeld, leek het mij logisch dat de gipsplaten (van 60cm) hier dus steeds opkomen.
EDIT: al op het forum gelezen dat dit niet noodzakelijk is. Ik zoek dus stucplaten van 60 cm breed.. Dit lijken de bouwmarkten niet te hebben. Waarom geen gipsplaten dan?
Zelf voorstrijken kan ookquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:26 schreef draadstalig het volgende:
Aahh dat moet ik dus even met m'n stucadoor overleggen waar hij nu vanuit is gegaan.
Ik denk dat laatste maar 100% zeker ben ik daar niet van.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:53 schreef dedodo het volgende:
ook soepele draad met aangekrompen adereindhuls?
Of moet je dan perse die met het hendeltje hebben?
f*ck Moet ik weer terug. Was er ook niet helemaal bij. Had deze eerder gezien en vond ze wel mooiquote:Op woensdag 6 juli 2016 10:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste maar 100% zeker ben ik daar niet van.
Ik heb ze nog niet in het echt gezien maar ze zijn volgens mij wel stukken compacter dan de oudere variant. Eerst maar eens mijn voorraad opmaken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:27 schreef dedodo het volgende:
Ik heb nu de wago 221, wel mooi zo klein.
Met een goede kwaliteit glasweefselbehang moet het lukken. Dat verhult kleine oneffenheden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 08:41 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand welk behang of verf je op een niet-helemaal-egale muur munt doen zodat het weer mooi wordt zonder dat je het eerst helemaal hoeft te (laten) egaliseren?
En wat in de volksmond renovlies genoemd wordt? Dat is glad, en bedoeld voor dit soort situaties.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:06 schreef Burdie het volgende:
En qua verf? Iets met een heel lichte korrel oid, bestaat dat? Zowel mijn man als ik vinden glasweefselbehang het lelijkste wat er bestaat .
Als er uitstulpsels, zoals gipskorrels of richels op zitten, zou ik die wel zo goed mogelijk proberen weg te schuren. Vooral bij strijklicht blijf je dit soort oneffenheden vaak wel zien.quote:Op donderdag 7 juli 2016 09:48 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Met een goede kwaliteit glasweefselbehang moet het lukken. Dat verhult kleine oneffenheden.
Grote gaten e.d. zul je altijd eerst moeten vullen.
Verf gaat niks oplossen, ook structuurverf niet. Zelfs de kleinste oneffenheid zie je daar nog doorheen. (been there, done that...)quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:06 schreef Burdie het volgende:
En qua verf? Iets met een heel lichte korrel oid, bestaat dat? Zowel mijn man als ik vinden glasweefselbehang het lelijkste wat er bestaat .
't Is voor op de slaapkamer en van mij hoeft het allemaal niet super glad, maar ik had er nu gewoon papierbehang op gedaan, zoals in de rest van de kamers, en dat is toch niet zo heel mooi geworden... Het liefst verf ik er overheen met een structuurtje, of anders is inderdaad dat renovlies misschien een optie. Ik ga zo eens in de bouwmarkt kijken (en in de familie peilen of iemand zin heeft om te komen behangen want afgezien van een muurtje van twee banen op de toekomstige babykamer begin ik daar voorlopig niet meer zelf aan ).quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:24 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Verf gaat niks oplossen, ook structuurverf niet. Zelfs de kleinste oneffenheid zie je daar nog doorheen. (been there, done that...)
Je kan ook kijken naar glasvlies behang. Dat is glad dus zonder structuurtje.
Is dat ook geschikt voor vochtige ruimtes, i.c. de keuken?quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:09 schreef Chicolade het volgende: [..]
En wat in de volksmond renovlies genoemd wordt? Dat is glad, en bedoeld voor dit soort situaties.
Ik heb net het hele huis laten voorzien van renovlies (exc badkamer).quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat ook geschikt voor vochtige ruimtes, i.c. de keuken?
Een specifieke couting, dus geen latex?quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:36 schreef Isane het volgende:
[..]
Ik heb net het hele huis laten voorzien van renovlies (exc badkamer).
De gedeeltes boven het aanrechtblad zijn nog extra voorzien van een coating zodat je vuil er af kan halen.
Dat denk ik niet, behanger doet t voor me. Het is een beschermlaag over het schilderwerk zodat je vuil er makkelijk af kan halen zonder het behang te vervuilen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Een specifieke couting, dus geen latex?
Gelukkig zitten hier tegels boven het aanrechtblok. Maar de andere muur mag van mij goed wasbaar zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:39 schreef Isane het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, behanger doet t voor me. Het is een beschermlaag over het schilderwerk zodat je vuil er makkelijk af kan halen zonder het behang te vervuilen.
ja hoor dat hebben wij erop zitten, inclusief muurverf en laklaag voor de waterdichtingquote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat ook geschikt voor vochtige ruimtes, i.c. de keuken?
Gisteren een wandje met vliesbehang geplakt (geen renovlies), dat is echt 1000x makkelijker dan papierbehang! Dus volgens mij is renovlies best een optie. Er bestaat ook een zelfklevende variant geloof ik?quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:09 schreef Chicolade het volgende:
[..]
En wat in de volksmond renovlies genoemd wordt? Dat is glad, en bedoeld voor dit soort situaties.
Geen idee . Ik heb in de keuken zelf gestuct, icm Sigmapearl latex verf, afneembaar met een nat doekje.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:32 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat ook geschikt voor vochtige ruimtes, i.c. de keuken?
Heb je de voetventielen ook opengezet? Boven zoals Barrah meldt: een radiator open zetten met ontluchtingsventiel.quote:Nu moet ik de oude radiator verwijderen en daarop zit geen afsluitdop dus het hele systeem moet leeg. Nu heb ik beneden het water afgetapt en overal alles open gezet. Nu komt er alleen nog wel water uit het ontluchting schroefje en niet een beetje ook. Is dit normaal?
quote:
Op een ander forum las ik dat het niet goed hecht en dat je het dus moet verwijderen en er niet overheen kunt behangen, ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar hier is de linkquote:Op maandag 11 juli 2016 13:30 schreef Burdie het volgende:
Iemand die dit toevallig weet? Google helpt niet.
[..]
Ik heb zowel een puin container van Beelen als Bouwbakkie voor de deur gehad, er zit niet echt verschil in. De 1 is 5 euro goedkoper als de ander, maar iedereen kan hem de volgende dag leveren etc.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toevallig het wiel al uitgevonden voor wat betreft een goed bedrijf om een 10m3 container voor bouwpuin bij te huren?
Dank je, ik kan ook nog niet veel verschil tussen aanbieders ontdekken. Ik laat hem op mijn eigen terrein zetten, ik ga er vanuit dat er geen vergunning nodig is. Hmm, nu ik dit typ twijfel ik of ik morgen toch de gemeente even zal bellen. Ik denk dat ik de gok neem.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:14 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik heb zowel een puin container van Beelen als Bouwbakkie voor de deur gehad, er zit niet echt verschil in. De 1 is 5 euro goedkoper als de ander, maar iedereen kan hem de volgende dag leveren etc.
Morgen krijg ik er weer een van Beelen, keuze puur omdat ik daar her eerst op kwam
Sommige gemeentes willen graag dat je een vergunning aanvraagt als je hem langere tijd plaatst, niet dat ik daar ooit problemen mee gehad hebt, maar misschien zijn ze bij jou heel streng.
Het maakt geen enkel verschil. Ik heb een lokale containerboer de container er neer laten zetten, want dat was het makkelijkste zaken doen.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toevallig het wiel al uitgevonden voor wat betreft een goed bedrijf om een 10m3 container voor bouwpuin bij te huren?
Of zelf afsmeren met fix en finish? Als er behang overheen komt hoeft het niet super extreem strak te zijn en dat is zelf nog wel te doenquote:Op maandag 11 juli 2016 16:32 schreef Burdie het volgende:
Mja dat schiet dan het doel voorbij, want de muur moet strak zijn voor nieuw behang, maar dat waarmee ik de muur strak zou willen maken (renovlies), kan je niet overheen behangen .
Voor die anderhalve muur op de slaapkamer ga ik geen stukadoor laten komen.
Misschien moeten we ipv behang naar muurstickers gaan kijken. Of alles lekker zo laten als het nu is .
Hmm dat zou niet mogen. Ik weet dat die van de action wel zo werkt. Misschien even vragen bij de gamma?quote:
containeronline, goede ervaringen mee en volgens mij de goedkoopste.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier toevallig het wiel al uitgevonden voor wat betreft een goed bedrijf om een 10m3 container voor bouwpuin bij te huren?
Als het een verf op waterbasis is dan duurt het inderdaad even voordat die "boenvast" is. Kan rustig meer dan een week tot een maand duren (afhankelijk van de omstandigheden)quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:07 schreef Burdie het volgende:
Hoort het zo dat je dit de dag na verven relatief eenvoudig met een nat doekje af kunt boenen (en zo ja: blijft dat zo )
Afhankelijk of er een schakelaar aan de ventilator zit (touwtje?) kan de ventilator dan alleen aan als je lamp brandt. Of als er geen schakelaar (touwtje?) aan zit is 'ie altijd en alleen maar aan als de lamp aan is...quote:Op zondag 17 juli 2016 14:42 schreef Gia het volgende:
Op de ventilator zitten een bruine draad, een blauwe draad en een geel/groene aardedraad.
Is het voldoende als we alleen de draden van de lamp verbinden met de bruine en blauwe van de ventilator?
Is een ventilator met afstandsbediening. Trento van Karwei.quote:Op zondag 17 juli 2016 14:57 schreef DarkE het volgende:
[..]
Afhankelijk of er een schakelaar aan de ventilator zit (touwtje?) kan de ventilator dan alleen aan als je lamp brandt. Of als er geen schakelaar (touwtje?) aan zit is 'ie altijd en alleen maar aan als de lamp aan is...
Wat wil je qua aan- en uitzetten van de ventilator?
Okay. Maakte me een beetje ongerust omdat het een houten plafond met gipsplaten is, geen beton, dus. Brandgevaar bij kortsluiting? Maar alle bedrading was met een kliksysteem, dus wel veilig, neem ik aan.quote:Op zondag 17 juli 2016 16:10 schreef bleiblei het volgende:
Geen aarde is niet een drama bij een plafondventilator op een slaapkamer .
Die bruine draden, ook wel de fase draad genoemd, lopen naar je wcd's en naar je lichtschakelaar. Vanuit je lichtschakelaar loopt er een zwarte schakeldraad weer naar je lichtpunt toe...zonder die bruine draad zou je ventilator dus ook niet draaien....quote:Op zondag 17 juli 2016 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
en ik snap niet wat die 4 bruine draden zijn die, naast de zwarte en blauwe draad, ook nog in die verdeeldoos zitten, in één lasklem.
Gasleiding kan je nu al door een loodgieter laten doen, vervolgens moet je weten hoe en wat waar moet komen, dan kan je een klusbedrijf de leidingen laten freezen en je elektra aanleggen dat doet een electricienquote:Op zondag 17 juli 2016 22:48 schreef Andromache het volgende:
Er steken nu twee leidingen uit een voormalige muur recht omhoog de kamer in. Een gasleiding die afgedopt moet worden en een loze leiding waar ik later elektriciteit door wil hebben, maar die wel naar een zijmuur moet lopen, alleen de plaats waar die vervolgens omhoog in de muur gefreesd moet worden weet ik nog niet. Wie kan zulke klussen doen? Een loodgieter?
En combineren en nu doen, combineren en later, of eerst de gasleiding en later de loze leiding?
Nooit een spade gebruikt. Altijd alles met de bats gedaan. Was dan wel op zandgrond.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 07:44 schreef Barrah het volgende:
De spade gebruik je vooral om te spitten en te graven. De bats is handiger voor het verplaatsen van grond. Welke je precies voor welke taak kunt gebruiken hangt ook een beetje af van je grondsoort.
Let bij het kopen van tuingereedschap altijd op de steel. Als je het van voren bekijkt wil je dunne nerven zien. De nerf loopt dan namelijk dwars op de richting waarop je kracht gaat zetten, waardoor de steel minder gauw breekt.
Met de draaiknop kan je instellen hoe heet het water is dat door de vloerleiding stroomt, 45-50 graden is normaal. Dit is hetzelfde als de draaiknop op een radiator. Je moet het niet heter doen wat dat kan je vloer aantasten. De thermostaat geeft aan hoe warm je de lucht temperatuur in je kamer wilt.quote:Op maandag 18 juli 2016 23:18 schreef xzaz het volgende:
Even een vraagje over vloerverwarming; nu we in ons nieuwe huis zitten en de vloer er nu een goede 3 weken in zitten hoe gebruiken we de vloerverwarming?
De vloer is op dit moment echt koud; hoe regel je dit? Bij de oplevering is ons vertelt de draaiknop gewoon op 50 graden? Waarvoor dient die als de thermostaat op 20 graden staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke draaidop moet/kan ik daar het beste dan bij bestellen?
Ga ik dat redden met deze?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of is deze alleen maar draai en niet druk? Moet er verder nog iets bij om het compleet te maken?Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
45 a 50 graden aanvoer kan flink teveel zijn bij bepaalde vloeren. Dus handig om even op te zoeken wat je vloer aankan en dan langzaam de temperatuur opvoeren terwijl je de vloertemperatuur regelmatig meet.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:26 schreef Yoica1606 het volgende:
[..]
Met de draaiknop kan je instellen hoe heet het water is dat door de vloerleiding stroomt, 45-50 graden is normaal. Dit is hetzelfde als de draaiknop op een radiator. Je moet het niet heter doen wat dat kan je vloer aantasten. De thermostaat geeft aan hoe warm je de lucht temperatuur in je kamer wilt.
Als je kamer warmer is dan 20 graden zal je verwarming niet aan gaan en dus je vloer niet verwarmen. Aangezien het al een tijdje rond of boven de 20 graden is zal je verwarming al een tijdje niet hebben aangestaan en is het water in de leidingen koud.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:27 schreef draadstalig het volgende:
Stel ik bestel de volgende dimmer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke draaidop moet/kan ik daar het beste dan bij bestellen?
Ga ik dat redden met deze?Over het algemeen past dat prima op elkaar. Zelfde merk en zulks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of is deze alleen maar draai en niet druk? Moet er verder nog iets bij om het compleet te maken?
Kwestie van proberen, denk ik...
Er zat een zwarte en een blauwe, die nu zijn aangesloten op de ventilatorlamp. Die zaten op het peertje dat er zat. Die vier bruine draden lijken nutteloos. Komen van vier kanten en zitten bij elkaar in een lasklem. Zitten gezamelijk in de verdeeldoos gepropt en gaan verder nergens naartoe.quote:Op zondag 17 juli 2016 21:26 schreef bleiblei het volgende:
Al zijn vier bruinen draden en 1 blauwe wel apart natuurlijk
Dan zou ik ze verwijderen. Met alleen de fasedraad (bruin) kan je toch niets en leidt alleen maar tot verwarring.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zat een zwarte en een blauwe, die nu zijn aangesloten op de ventilatorlamp. Die zaten op het peertje dat er zat. Die vier bruine draden lijken nutteloos. Komen van vier kanten en zitten bij elkaar in een lasklem. Zitten gezamelijk in de verdeeldoos gepropt en gaan verder nergens naartoe.
Heb dat wel meer gezien, grote kans dat er nog een verdeeldoos met de blauwe en evt geel/groen vlak bij zit, dan paste het niet in 1 verdeeldoos....quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan zou ik ze verwijderen. Met alleen de fasedraad (bruin) kan je toch niets en leidt alleen maar tot verwarring.
We hadden in ons huis hier en daar ook nog kabels liggen waar niets uit kwam en heb een keer perongeluk op een plek waar ik geen elektraleiding verwachtte er doorheen geboord met als gevolg, gelijk kortsluiting. Ik schrok mijzelf een hoedje (en dat is beschaafde versie tov. wat ik toen riep & dacht ).
In principe moet je dan een lasdoos buiten (boven) de groepenkast plaatsen in de buis vanaf een bestaande groep en daarop de draden (fase, nul én aarde) aftakken. Het maken van lassen in de groepenkast is nl. niet toegestaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:08 schreef Sirmixalot het volgende:
Ik heb ook een noob-vraagje die ik graag beantwoord zou hebben:
Alleen waar haal ik de stroom vanaf? Moet ik die bij een groep bijsteken? Of vanuit een stopcontact doorlussen?
Het zit allemaal in de meterkast, dus geen idee vanuit hoe ik daar verder kom. Alvast bedankt!
Of er een heel eigen groep voor pakken vanuit de meterkast. Gezien dat de loze leiding daar toch al naar toe ligtquote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:42 schreef blomke het volgende:
[..]
In principe moet je dan een lasdoos buiten (boven) de groepenkast plaatsen in de buis vanaf een bestaande groep en daarop de draden (fase, nul én aarde) aftakken. Het maken van lassen in de groepenkast is nl. niet toegestaan.
Uiteraard alles spanningsloos tijdens de werkzaamheden.
Waarom? Voor die paar lampjes? Naar mijn beperkte ervaring worden alle groepen in een groepenkast op de huisinstallatie aangesloten. Waarschijnlijk baseer je je op de loze leiding naar de keuken die i.d.d. op een aparte kookgroep moet worden aangesloten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:03 schreef NotToBe het volgende:
Of er een heel eigen groep voor pakken vanuit de meterkast. Gezien dat de loze leiding daar toch al naar toe ligt
Aangezien het lampen/aansluitingen voor in de tuin zijn, zou ik dat wel doen. I.v.m. kortsluiting enz. Wel lekker als je binnen nog wat kan zien als je buiten nog niet weet wat het "probleem" isquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Voor die paar lampjes? Naar mijn beperkte ervaring worden alle groepen in een groepenkast op de huisinstallatie aangesloten. Waarschijnlijk baseer je je op de loze leiding naar de keuken die i.d.d. op een aparte kookgroep moet worden aangesloten.
Nee de loze leiding ligt naar de tuin. Er zou dan vanuit de meterkast een paar draden ergens naar een lasdoos getrokken moeren worden. Om selectiviteit te behouden kan er makkelijk een extra aparte groep in de kast bijgeplaatst worden. Bovendien is buiten altijd vocht gevoelig en kan het lekker zijn het apart te kunnen schakelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Voor die paar lampjes? Naar mijn beperkte ervaring worden alle groepen in een groepenkast op de huisinstallatie aangesloten. Waarschijnlijk baseer je je op de loze leiding naar de keuken die i.d.d. op een aparte kookgroep moet worden aangesloten.
Selectiviteit heeft hier weinig mee te maken...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:33 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Nee de loze leiding ligt naar de tuin. Er zou dan vanuit de meterkast een paar draden ergens naar een lasdoos getrokken moeren worden. Om selectiviteit te behouden kan er makkelijk een extra aparte groep in de kast bijgeplaatst worden. Bovendien is buiten altijd vocht gevoelig en kan het lekker zijn het apart te kunnen schakelen.
Het mooiste is wel gewoon een nieuwe groep eigenlijk. Anders kan je een lasdoos tussen een bestaande buis plaatsen, wel even kijken of t een algemene groep is en niet een voor de wasmachine ofzo. Maar om die lasdoos er tussen te plaatsen moet je ook de meterkast open maken en kan je eigenlijk net zo goed een groepje bij plaatsen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:44 schreef Sirmixalot het volgende:
Zou ik dan in de meterkast een extra groep moeten plaatsen? Ik kan verder geen lasdoos vinden waarvan ik zou kunnen aftakken helaas. In de meterkas zit wel een stopcontact, waarvan het eventueel kan.
Slagpluggen. Die zijn helemaal speciaal precies exact voor deze situatie verzonnen én gemaakt:quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:01 schreef Atmoz het volgende:
Hoe zet ik het beste underlayment platen vast op cellenbeton?
Ik heb (8mm) nylon pluggen gekocht wat volgens de leverancier geschikt moeten zijn voor celbeton. Schroeven heb ik ook, maar wat is een handige methode om vervolgens te werk te gaan?
Uiteindelijk moet er een 8mm gat in het celbeton voor de plug (duh) en idealiter een iets kleiner gat (5mm) in het underlayment voor de schroef. Maar dat zou betekenen dat ik eerst alle gaten met 5mm door het underlayment moet boren, en dan zeer minimaal aantikken op het celbeton, vervolgens de plaat weghalen, en dan 8mm boren in het celbeton. Vervolgens pluggen erin, de plaat weer op precies dezelfde plek proberen te krijgen, en schroeven erin draaien.
Niet echt super handig. Hoe doen jullie zoiets? Gewoon 8mm gaten in beide en dan plug dóór het underlayment heen de beton in? Vervolgens een ring op de schroef zodat deze nog "houvast" heeft op het hout? Met als nadeel dus een schroef (en ringetje) wat uitsteekt boven de plaat?!
Er moet toch iets beters zijn of niet?
Daarom zit verlichting altijd verdeeld over verschillende groepen en ALS-en. Heeft weinig voordeel om een extra groep te plaatsen. Doe je toch ook niet als je een paar lampen op zolder bijplaatst?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:23 schreef Luuk84 het volgende:
Aangezien het lampen/aansluitingen voor in de tuin zijn, zou ik dat wel doen. I.v.m. kortsluiting enz. Wel lekker als je binnen nog wat kan zien als je buiten nog niet weet wat het "probleem" is
Makkelijk een extra groep bijplaatsen? Je weet zeker niet waar je 't over hebt. In de eerste plaats zijn de meeste kasten al vol op de ALS-en met groepen, dus waarschijnlijk moet je ook een ALS bijplaatsen. Plus de vereiste ruimte op de rail. Dus dan moet je al achter de hoofdzekering aftakkingen maken. Haal daar maar de electricien bij.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:33 schreef NotToBe het volgende:
Nee de loze leiding ligt naar de tuin. Er zou dan vanuit de meterkast een paar draden ergens naar een lasdoos getrokken moeren worden. Om selectiviteit te behouden kan er makkelijk een extra aparte groep in de kast bijgeplaatst worden. Bovendien is buiten altijd vocht gevoelig en kan het lekker zijn het apart te kunnen schakelen.
Er zijn speciale verdeeldozen, waarop je een stopcontact kunt schroeven. Je haalt tijdelijk dat stopcontact even weg, plaatst daar een verdeeldoos waarin je draden naar de loze leiding aansluit op de bestaande aansluiting en je schroeft de stopcontact op de verdeeldoos.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:44 schreef Sirmixalot het volgende:
Zou ik dan in de meterkast een extra groep moeten plaatsen? Ik kan verder geen lasdoos vinden waarvan ik zou kunnen aftakken helaas. In de meterkas zit wel een stopcontact, waarvan het eventueel kan.
Klopt, men roept maar wat kreten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:46 schreef Makrolon het volgende:
Selectiviteit heeft hier weinig mee te maken...
Wederom.....ach, ik geef 't op zo langzamerhand.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:48 schreef Makrolon het volgende:
Het mooiste is wel gewoon een nieuwe groep eigenlijk. Anders kan je een lasdoos tussen een bestaande buis plaatsen, wel even kijken of t een algemene groep is en niet een voor de wasmachine ofzo. Maar om die lasdoos er tussen te plaatsen moet je ook de meterkast open maken en kan je eigenlijk net zo goed een groepje bij plaatsen.
Dan ligt dus al je verlichting eruit op die bestaande groep, superhandig.... Zeker als je het probleem niet direct kan lokaliseren. Het gaat om de tuin, vocht, knaagdieren enz. Op zolder heb je daar toch een stuk minder last van lijkt me.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarom zit verlichting altijd verdeeld over verschillende groepen en ALS-en. Heeft weinig voordeel om een extra groep te plaatsen. Doe je toch ook niet als je een paar lampen op zolder bijplaatst?
Prima dan was selectiviteit niet het juiste woord maar het idee dat zo'n vochtige omgeving op een eigen griep wel handig kan zijn komt er wel vandaan want dan beperk je het gedeelte dat zonder stroom kan komen te zitten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:26 schreef blomke het volgende:
Makkelijk een extra groep bijplaatsen? Je weet zeker niet waar je 't over hebt. In de eerste plaats zijn de meeste kasten al vol op de ALS-en met groepen, dus waarschijnlijk moet je ook een ALS bijplaatsen. Plus de vereiste ruimte op de rail. Dus dan moet je al achter de hoofdzekering aftakkingen maken. Haal daar maar de electricien bij.
[..]
Klopt, men roept maar wat kreten.
Je woont in een huurhuis? Wat heb je hier in K&W dan te zoeken?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:06 schreef NotToBe het volgende:
.............. en mijn eigen huis is huur dus heb ik niets mee te maken
Thanks Ik dacht al dat ik moeilijk bezig wasquote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:06 schreef DonJames het volgende:
Slagpluggen. Die zijn helemaal speciaal precies exact voor deze situatie verzonnen én gemaakt:
[ afbeelding ]
Deze dus. Bij elke bouwmarkt verkrijgbaar.
Want in een huurhuis mag je niet klussen...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Je woont in een huurhuis? Wat heb je hier in K&W dan te zoeken?
Mag je in een huurhuis het elektrische circuit aanpassen met een extra groep??quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:28 schreef Luuk84 het volgende:
Want in een huurhuis mag je niet klussen...
Je moet wel zeker zijn dat je ouders het waarderen als er tijdens hun afwezigheid wat verbouwd wordt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:12 schreef faptist het volgende:
Weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar hopelijk is er iemand die me kan helpen.
Mijn ouders hebben een geiser in de keuken hangen die het hele huis voorziet van warm water. Dus ook de douche..
Het laatste jaar is dat ding zo rot als het maar zijn kan.
Nu zijn ze op vakantie en willen wij als verrassing een nieuwe geiser (of is er een beter alternatief?) laten plaatsen.
Maar nu vraag ik me af.. Zo'n geiser is natuurlijk behoorlijk ouderwets. Is er niet een beter alternatief?
Mijn ouders hebben geen verwarming, maar stoken met een gaskachel.
Tips/raad zijn welkom!
Alvast bedankt
Waar hangt die geiser eigenlijk? In mijn herinnering hangen ze in de keuken, wat niet meer mag, dus net als de cv ergens boven. Dus geiser en badkamerkraan vervangen? Meteen een invalidenkraan nemen, met zo'n lange stang, die krijg je ook met weinig kracht open/dicht, desnoods met twee handen duwend of trekkend.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:45 schreef faptist het volgende:
Bedankt pj,
Ik zal daar opletten.
Normaal gesproken doet m'n vader alle klussen in huis.
Ze zouden eigenlijk cv aanleggen dit jaar, maar door gezondheidsredenen is dit niet door gegaan.
Mijn moeder zal een gat in de lucht springen ivm haar artrose. Ze krijgt deze kraan niet open en kan tijdens het douchen de kraan niet uitzetten ivm het uitvallen van de geiser.
Ik denk dus dat ze het geweldig zullen vinden als het gemaakt is. Al is het maar tijdelijk tot volgend jaar ofzo.
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:41 schreef PJ het volgende:
Neem er ook een die zijn aanvoer en afvoer naar buiten heeft. Dat is CO veiliger.
In de keuken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Waar hangt die geiser eigenlijk? In mijn herinnering hangen ze in de keuken, wat niet meer mag, dus net als de cv ergens boven. Dus geiser en badkamerkraan vervangen? Meteen een invalidenkraan nemen, met zo'n lange stang, die krijg je ook met weinig kracht open/dicht, desnoods met twee handen duwend of trekkend.
Ik zag dat voor het eerst als kind in het ziekenhuis. De verpleegsters openden/sloten de kraan met hun elleboog, wat toen waarschijnlijk uit hygiënisch oogpunt gebeurde.
Die 4 balken, welke breedte moeten ze overspannen? Welke balkhoogte en -dikte?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:25 schreef bleiblei het volgende:
Morgen wil ik een vliering gaan maken en begin nu ineens te twijfelen of mijn plan wel gaat werken .
Het idee is om de gordingen iets te verhogen tot een hoogte van 2,3m.
Dan liggen er balken klaar van 3,90m die ik schuin wil afzagen en bovenop die verhoging wil schroeven.
Dan heb ik dus over de breedte van de zolder 4 balken liggen op 160cm dus ze komen ongeveer 55cm hoh.
Ik vraag mij alleen af of dat wel goed gaat. Kunnen de gordingen uberhaupt een vliering wel hebben?
Of kan ik beter stutten ergens op de helft? Ik kan mooi stutten op muren die tot aan de fundering naar beneden lopen omdat de vliering boven de trap komt.
https://www.warmteservice(...)lator-CW2/p/17252605quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:54 schreef faptist het volgende:
[..]
In de keuken.
Er gaat een wereld voor me open. Meen ik echt.
Moet er ook bij zeggen: ik dacht gewoon 'even' een geiser te kunnen vervangen. Nu blijkt er alweer veel meer gedaan te moeten worden.
Snap nu wel waarom m'n pa het niet meer voor elkaar kreeg. Het werd hem gewoon te veel. En als je dan steeds naar een ziekenhuis moet.. Zucht.
Maandag even contact opnemen met de lokale installateur.
Ja, daarom lees ik hier mee. Je denkt even dit of dat en dan zie je wat je er allemaal over moet weten. Die keukengeisers boven de gootsteen zorgden voor koolmonoxidevergiftigingen. En het werden er méér door de jacht op kieren, dus door minder ventilatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 12:54 schreef faptist het volgende:
[..]
In de keuken.
Er gaat een wereld voor me open. Meen ik echt.
Moet er ook bij zeggen: ik dacht gewoon 'even' een geiser te kunnen vervangen. Nu blijkt er alweer veel meer gedaan te moeten worden.
Snap nu wel waarom m'n pa het niet meer voor elkaar kreeg. Het werd hem gewoon te veel. En als je dan steeds naar een ziekenhuis moet.. Zucht.
Maandag even contact opnemen met de lokale installateur.
Ik zat eerst te denken aan klossen. Maar heb het nu anders opgelost. Zal morgen ff foto's posten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 13:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Die 4 balken, welke breedte moeten ze overspannen? Welke balkhoogte en -dikte?
Verder ziet je plan er wel goed uit. Ik dacht eerst dat je de gordingen hoger wilde plaatsen, maar je zet er op 8 plekken, klossen op?
Die in de keuken gaan nog wel. Mensen die die dingen met open vlam op de badkamer hebben hangen.... levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, daarom lees ik hier mee. Je denkt even dit of dat en dan zie je wat je er allemaal over moet weten. Die keukengeisers boven de gootsteen zorgden voor koolmonoxidevergiftigingen. En het werden er méér door de jacht op kieren, dus door minder ventilatie.
Zo heb ik het nu opgelost .quote:Op zaterdag 23 juli 2016 13:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Die 4 balken, welke breedte moeten ze overspannen? Welke balkhoogte en -dikte?
Verder ziet je plan er wel goed uit. Ik dacht eerst dat je de gordingen hoger wilde plaatsen, maar je zet er op 8 plekken, klossen op?
Vast wel. Icm met een multiconstruction boor is het waarschijnlijk als de brandweer gegaanquote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:13 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks Ik dacht al dat ik moeilijk bezig was
Zojuist even 2 dozen opgehaald Eens kijken of 't gaat lukken.
True! Maar hoe ik het nu doe (6mm gat in underlayment met houtboortje, en erna 6mm met steenboortje in boorhamer) gaat het ook prima. Eigenlijk zeer goed zelfsquote:Op zondag 24 juli 2016 22:23 schreef derLudolf het volgende:
Vast wel. Icm met een multiconstruction boor is het waarschijnlijk als de brandweer gegaan
Waarom, binnenkant van die garage is toch kalkzandsteen? Ben je geen boorhamer bij nodig.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
True! Maar hoe ik het nu doe (6mm gat in underlayment met houtboortje, en erna 6mm met steenboortje in boorhamer) gaat het ook prima. Eigenlijk zeer goed zelfs
Klopt, de naam zegt het al, slagpluggenquote:Moest alleen even wennen aan het feit dat die slagschroeven eigenlijk geen schroeven zijn. Ze "vreten" zich dan ook niet vast tijdens het indraaien. En achteraf kwam ik erachter dat ze me bij de leverancier verkeerd hadden ingelicht: die dingen moet je er gewoon in slaan, niet schroeven. Waarschijnlijk zit dat schroefkopje er alleen op zodat je ze er weer uit kunt draaien, right?!
Ziet er degelijk uit.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:56 schreef bleiblei het volgende:
Zo heb ik het nu opgelost .
De lichte balken zijn nieuw.
[ afbeelding ]
1936 .quote:Op maandag 25 juli 2016 08:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Ziet er degelijk uit.
Aan het dakbeschot te zien: woon je in een jaren '50 of '60 huis?
Dacht ik al .quote:
Ik vind slagpluggen zoiets als kruiskopschroeven. Opeens waren ze er. Wat zijn de specifieke eigenschappen van slagpluggen? Moet je het duo plug & schroef er samen in 1x inslaan?quote:Op zondag 24 juli 2016 22:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
True! Maar hoe ik het nu doe (6mm gat in underlayment met houtboortje, en erna 6mm met steenboortje in boorhamer) gaat het ook prima. Eigenlijk zeer goed zelfs
Moest alleen even wennen aan het feit dat die slagschroeven eigenlijk geen schroeven zijn. Ze "vreten" zich dan ook niet vast tijdens het indraaien. En achteraf kwam ik erachter dat ze me bij de leverancier verkeerd hadden ingelicht: die dingen moet je er gewoon in slaan, niet schroeven. Waarschijnlijk zit dat schroefkopje er alleen op zodat je ze er weer uit kunt draaien, right?!
Oeps, te snel op send geramd.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik vind slagpluggen zoiets als kruiskopschroeven. Opeens waren ze er. Wat zijn de specifieke eigenschappen van slagpluggen? Moet je het duo plug & schroef er samen in 1x inslaan?
Laminaat in keuken én badkamer. Bevalt prima.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:15 schreef Spetz het volgende:
Ik ben van plan laminaat (IKEA Tundra) te leggen in mijn huis maar mijn vraag is of ik dit ga laten doorlopen tot in de keuken (open keuken in woonkamer)..
Ik heb gelezen dat de laminaat slecht tegen vocht kan maar zolang je het snel opveegt prima is.
Als alternatief had ik vinyl in gedachten met overloop naar laminaat in de woonkamer maar laminaat oogt toch mooier als geheel.
Zijn er anderen hier die ervaring hebben met IKEA Tundra laminaat (of vergelijkbaars) in de keuken?
Echt in de badkamer? ook in de douche enzo?quote:
Hoe lang heb je 't al? En geen vorm van beschadig oid?quote:Op maandag 25 juli 2016 12:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Laminaat in keuken én badkamer. Bevalt prima.
Zelf de materialen kopen (bij bijv bouwmarkt of outlet) en de klus op Werkspot zetten is bijna altijd goedkoper. Badkamerboeren zijn in mijn ervaring altijd duurder, want die maken marge op de materialen en krijgen commissie op de montage (die uitgevoerd wordt door zelfstandigen, die niet in dienst zijn van de winkel, en zelf ook nog winst moeten maken). Laat een paar mensen van Werkspot langskomen, en ga in zee met degene die met je meedenkt en die je vertrouwt. Die kan je ook advies geven over materiaalkeuzes.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoi hoi,
Ik heb een vraag aan alle verbouwers. Wij willen onze badkamer aanpakken.
We willen het graag zo simpel mogelijk houden, mooie tegels, mooie vloer. een normale pot, waarbij de achterkant wel word ingebouwd. en dan een inloop douche en een wasbak.
Het is ongeveer 2.10 bij 2.70, met een hoek eruit waar de boiler in hangt.
Nu zijn we met onze plannen bij 3 badkamer boeren geweest, en we krijgen quotes van 9.000 tot 21.000. Nu vinden we deze bedragen echt absurd hoog voor wat we wilden..
Zijn onze wensen echt zo duur? Waar zouden we vanuit moeten gaan? Kan je bij dit soort volk ook afdingen?
( wel van belang, de waterleidingen moeten ingevreest worden. De pot blijft op dezelfde plaats)
Alleen op de vloer. We hebben een aparte douchecabine (stalen bak) met schuifdeuren en een apart ligbad. Daarnaast ligt 't laminaat. Rondom dichtgekit met siliconenkit en een geschilderd plintje erover.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Echt in de badkamer? ook in de douche enzo?
Daar heb je zeker een speciaal soort laminaat voor lijkt me? Niet dat IKEA laminaat iig.
> 10 jaar. Zoals gezegd: alleen in het "loopgedeelte" niet in de natte delen.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:58 schreef Spetz het volgende:
Hoe lang heb je 't al? En geen vorm van beschadig oid?
Badkamer lijkt me overdreven eerlijk gezegd.. :p
quote:Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind slagpluggen zoiets als kruiskopschroeven. Opeens waren ze er. Wat zijn de specifieke eigenschappen van slagpluggen? Moet je het duo plug & schroef er samen in 1x inslaan?
De slagpluggen wat ik heb die moet je samen met de schroef erin slaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:14 schreef bleiblei het volgende:
Oeps, te snel op send geramd.
Nee, eerst de plug in het gat duwen en dan de schroef er in slaan. Soms draai ik em het laatste stukje erin om te voorkomen dat ik de schroef krom sla.
Aha, maar dan heb je toch geen IKEA Tundra laminaat neem ik aan? Dat is daar helemaal niet voor geschikt?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef blomke het volgende:
Alleen op de vloer. We hebben een aparte douchecabine (stalen bak) met schuifdeuren en een apart ligbad. Daarnaast ligt 't laminaat. Rondom dichtgekit met siliconenkit en een geschilderd plintje erover.
Een "rozet" of zoiets heet dat toch?quote:Op maandag 25 juli 2016 14:16 schreef bleiblei het volgende:
Heeft die kraan zo een rond afwerkding? Dan zou ik die mooi in de steenstrips laten vallen.
Welke locatie hebben we het over? Een buitenkraantje met uitgietbak? of de badkamer?quote:Op maandag 25 juli 2016 13:45 schreef Atmoz het volgende:
Hoe zouden jullie een waterkraan op een steenstrip-muur bevestigen? Die steenstrips zijn niet overal even dik, dus er is geen vlak stuk waar je mooi die kraan aan kunt bevestigen...
Locatie: garage.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:30 schreef Nixxor het volgende:
Welke locatie hebben we het over? Een buitenkraantje met uitgietbak? of de badkamer?
Ja precies. Daar was ik al bang voor.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:55 schreef Nixxor het volgende:
Als je het netjes wil hebben zou ik eerst de kraan/wasbak ophangen en dan met streenstrips eromheen gaan tegelen, en dan de rand afkitten.
Als het namelijk van die hele ongelijke steenstrips hebt ga je met een rozet ook niets uithalen omdat je muur niet vlak is. Hetzelfde geld voor je wasbak.
Met zo'n ontdreuningsplaat kun je amper dikteverschillen opvangen. Dus op de steenstrips daarmee gaat niet werken. je kunt hem er nog tussen doen voor het erom heen tegelen zodat je wasbak niet teveel "naar binnen" valt. (aka de steen strips er ver overheen uitsteken) Maar of je dat wil...quote:Op maandag 25 juli 2016 15:01 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja precies. Daar was ik al bang voor.
Bij zo'n sanitairwebshop raadde ze me een zogenaamde "ONTDREUNINGSPLAAT" aan...
Maar volgens mij werkt dat met zulke dikteverschillen ook niet.
Ik heb een leuke kraan gezien, maar die heeft ook een warm-water knop erop zitten (een dubbele kraan dus). Dat maakt niets uit als ik alleen koud water in de garage heb, right?
Idd, eerst met rozet en alles monteren, en dan netjes eromheen tegelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:30 schreef bleiblei het volgende:
Daarom ook de rozet verzinken tussen de steenstrips
Ik hoop dat je vanaf de (groene) coax die vanaf buiten binnenkomt eerst een galvanische scheiding / isolator hebt geplaatst. (Zit ook meestal in zo'n kastje van UPC/Ziggo)quote:Op maandag 25 juli 2016 15:55 schreef xzaz het volgende:
Ik heb voor Kabel TV een edc1000 geïnstalleerd, kabel getrokken en aangesloten. TV van Ziggo werkt, moet er nu een splitter op voor radio of zit dat in de edc1000? Een splitter ziet er weer zo lelijk uit.
Check, gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:43 schreef Nixxor het volgende:Ik hoop dat je vanaf de (groene) coax die vanaf buiten binnenkomt eerst een galvanische scheiding / isolator hebt geplaatst. (Zit ook meestal in zo'n kastje van UPC/Ziggo)
Het werkt ook gewoon netjes, moet alleen nog de kabel maken voor de TV; nu gewoon zo'n standaard kabel. Als we een nieuwe TV nemen maak ik hem gelijk . Alles is van Hirschmann.quote:Daarna ben je eigenlijk vrij om dingen direct aan te sluiten. Splitters zijn alleen nodig als je meerdere apparaten wilt aansluiten. Let daarbij ook op de dempingswaarden van de uitgangen.
Een goede antenneversterker is vaak aan te raden als je na binnenkomst van de kabel nog afstanden moet afleggen.
Voor radio heb je tegenwoordig geen splitter/scheider meer nodig. Het signaal zit allemaal op dezelfde kabel. Maar oudere apparatuur kon niet tegen die signalen, dus moest dat gefilterd worden.
Edit:
Hier vind je nog een goede uitleg over COAX in je huis:
http://www.robertwebbe.nl(...)-een-coax-kabel.html
Dik 6 jaar verbouwd hier enigste wat ik als advies kan geven goedkoop is duurkoop.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoi hoi,
Ik heb een vraag aan alle verbouwers. Wij willen onze badkamer aanpakken.
We willen het graag zo simpel mogelijk houden, mooie tegels, mooie vloer. een normale pot, waarbij de achterkant wel word ingebouwd. en dan een inloop douche en een wasbak.
Het is ongeveer 2.10 bij 2.70, met een hoek eruit waar de boiler in hangt.
Nu zijn we met onze plannen bij 3 badkamer boeren geweest, en we krijgen quotes van 9.000 tot 21.000. Nu vinden we deze bedragen echt absurd hoog voor wat we wilden..
Zijn onze wensen echt zo duur? Waar zouden we vanuit moeten gaan? Kan je bij dit soort volk ook afdingen?
( wel van belang, de waterleidingen moeten ingevreest worden. De pot blijft op dezelfde plaats)
Helemaal goed!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:25 schreef xzaz het volgende:
Het werkt ook gewoon netjes, moet alleen nog de kabel maken voor de TV; nu gewoon zo'n standaard kabel. Als we een nieuwe TV nemen maak ik hem gelijk . Alles is van Hirschmann.
Maar zo'n rozet is ook niet "hoog" genoeg (aan de buitenrand) om de dikte van sommige steenstrips te "matchen".quote:Op maandag 25 juli 2016 15:30 schreef bleiblei het volgende:
Daarom ook de rozet verzinken tussen de steenstrips
Deze kraan had ik in gedachte:quote:Op maandag 25 juli 2016 18:43 schreef Nixxor het volgende:
Met zo'n ontdreuningsplaat kun je amper dikteverschillen opvangen. Dus op de steenstrips daarmee gaat niet werken. je kunt hem er nog tussen doen voor het erom heen tegelen zodat je wasbak niet teveel "naar binnen" valt. (aka de steen strips er ver overheen uitsteken) Maar of je dat wil...
Wat voor kraan hebben we het nu over? Zo'n volledig in de wand weggewerkte kraan? of een douche/badkraan achtig model die op een muurplaat moet? In het laatste geval heb je wel een dubbele muurplaat nodig (warm/koud).
Tja, het moet ten eerste functioneel zijn, dus zo'n Gardena aansluiting erop wilt ik niet. Hij moet gewoon als "normale" kraan dienen om bijvoorbeeld m'n handen te wassen. Zo'n tuinslang-cassette heb ik al (3 meter verder) in de tuin hangen, dus zo'n koppeling hoeft er niet op. En ten 2e moet het inderdaad redelijk mooi zijn. Ik kijk er geregeld naar, want ik kom er naast te zitten als ik aan het programmeren/knutselen (elektronica/fijn mechanica) ben.quote:Idd, eerst met rozet en alles monteren, en dan netjes eromheen tegelen.
Maar eeh, waarom al die moeite voor een kraan in je garage? Dat je er water in wil hebben snap ik. Maar ik denk me bij een kraan in de garage een wasmachine kraantje in met zo'n gardena aansluiting erop. en dan een uitstortbak (is een type wasbak) eronder. Of denk ik nu niet des Atmoz?
Rechts koud en links bier?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:27 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Maar zo'n rozet is ook niet "hoog" genoeg (aan de buitenrand) om de dikte van sommige steenstrips te "matchen".
[ afbeelding ]
Dat ziet er volgens mij ook niet zo mooi uit...
[..]
Deze kraan had ik in gedachte:
[ afbeelding ]
(wel k*t dat deze 2 draaiknoppen heeft, eigenlijk heb ik alleen koud nodig. Wie weet een betere?)
[..]
Tja, het moet ten eerste functioneel zijn, dus zo'n Gardena aansluiting erop wilt ik niet. Hij moet gewoon als "normale" kraan dienen om bijvoorbeeld m'n handen te wassen. Zo'n tuinslang-cassette heb ik al (3 meter verder) in de tuin hangen, dus zo'n koppeling hoeft er niet op. En ten 2e moet het inderdaad redelijk mooi zijn. Ik kijk er geregeld naar, want ik kom er naast te zitten als ik aan het programmeren/knutselen (elektronica/fijn mechanica) ben.
Liever iets te mooi zegmaar
Maar ik ben er dus nog steeds niet uit wat nu wijsheid is wat betreft het ophangen van de wasbak ( deze trouwens: https://www.saniweb.nl/vi(...)TetM0CFWgW0wodMFQOAQ )
Over de ophang methode van de kraan trouwens ook nog niet
Zou een witte plank (een soort achterwand/bord) niets zijn? Dan kunnen daar beide stevig op vastgemaakt, en daaromheen (vierkant) de steenstrips.
Lol, kon niet uitblijven natuurlijk hequote:
Ja, dat was dus dat idee met die "plaat". Een tegel moet dan een redelijke dikke zijn, én de zijkanten moeten ook "betegeld" zijn anders kijk je daar weer tegenaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:35 schreef Makrolon het volgende:
Enne een grote tegel oid achter je kraan?
Gewoon een dunne tegel op de steenstrips en de randen afkitten? Of zou dat niet mooi worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:46 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol, kon niet uitblijven natuurlijk he
[..]
Ja, dat was dus dat idee met die "plaat". Een tegel moet dan een redelijke dikke zijn, én de zijkanten moeten ook "betegeld" zijn anders kijk je daar weer tegenaan.
Denk dat iets (plaat) van hout wat goed geschilderd is makkelijker gaat. Ook met gaten boren en de hele boel bevestigen...
Die kraan bestaat ook als een mono uitvoering:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:27 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Maar zo'n rozet is ook niet "hoog" genoeg (aan de buitenrand) om de dikte van sommige steenstrips te "matchen".
[ afbeelding ]
Dat ziet er volgens mij ook niet zo mooi uit...
[..]
Deze kraan had ik in gedachte:
[ afbeelding ]
(wel k*t dat deze 2 draaiknoppen heeft, eigenlijk heb ik alleen koud nodig. Wie weet een betere?)
[..]
Tja, het moet ten eerste functioneel zijn, dus zo'n Gardena aansluiting erop wilt ik niet. Hij moet gewoon als "normale" kraan dienen om bijvoorbeeld m'n handen te wassen. Zo'n tuinslang-cassette heb ik al (3 meter verder) in de tuin hangen, dus zo'n koppeling hoeft er niet op. En ten 2e moet het inderdaad redelijk mooi zijn. Ik kijk er geregeld naar, want ik kom er naast te zitten als ik aan het programmeren/knutselen (elektronica/fijn mechanica) ben.
Liever iets te mooi zegmaar
Maar ik ben er dus nog steeds niet uit wat nu wijsheid is wat betreft het ophangen van de wasbak ( deze trouwens: https://www.saniweb.nl/vi(...)TetM0CFWgW0wodMFQOAQ )
Over de ophang methode van de kraan trouwens ook nog niet
Zou een witte plank (een soort achterwand/bord) niets zijn? Dan kunnen daar beide stevig op vastgemaakt, en daaromheen (vierkant) de steenstrips.
Huh, hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:53 schreef Makrolon het volgende:
Gewoon een dunne tegel op de steenstrips en de randen afkitten? Of zou dat niet mooi worden?
Uhmm nee hoorquote:En je gaat nu niet voor de makkelijkste weg opeens toch?
Oh chill, thanksquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:55 schreef PJ het volgende:
[..]
Die kraan bestaat ook als een mono uitvoering:
http://www.grohe.com/be-n(...)01&material=30484001
Ze zijn er met verschillende maten van uitloop 15 en 20 cm diep.
Lijkt mij wel de beste optie ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:58 schreef Atmoz het volgende:
De wasbak hang ik dan wel eerst op, en betegel ik wel gewoon langsop. En dan netjes/waterdicht afkitten. Toppie, opgelost toch?!
Zit even mee te lezen maar als je nou nu zelf die rozet gaat maken van bijvoorbeeld rvs. Bij een bedrijf ( draaibank ) en dan zorg je dat je rechte rand ( dat deel dat tegen muur zit ) breed genoeg is, bijvoorbeeld 1,5 - 2 cm en dan kun je meten met de muur en dan uitsparingen in frezen zodat het retestrak past.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:58 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Huh, hoe bedoel je dat precies?
Kan me er even niets bij voorstellen...
Je bedoeld toch niet die tegel OP de steenstrips die misschien wel 1cm in dikte verschillen?! Als je dat moet gaan afkitten wordt volgens mij extreem lelijk
[..]
Uhmm nee hoor
Maar wil het wel graag hebben zonder dat het nog maanden gaat duren.
Effe wat slims verzinnen dus
[edit]
[..]
Oh chill, thanks
Dat maakt het een stuk makkelijker: hoef ik maar een steenstrip uit te zoeken die op de plek waar de kraan uit de muur komt overal even vlak is
De wasbak hang ik dan wel eerst op, en betegel ik wel gewoon langsop. En dan netjes/waterdicht afkitten. Toppie, opgelost toch?!
Nou, ik denk dat sommige zeker 1.5 tot 2cm zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:05 schreef bleiblei het volgende:
Hoe dik zijn die steenstrips dan?
Die van mij waren max 5mm dik namelijk.
Ahja, die is wel mooi idd. Dank!quote:En er zijn ook wel mooiere rozetten te vinden (zoals die op onderstaande plaatje bijv.).
Ik dacht eerlijk gezegd dat je zoiets gekocht had:
[ afbeelding ]
Dan kan je de draaiknop voor warm water gewoon weg laten .
Jep, ga inderdaad voor de mono. Thanks ook voor de tip wat betreft die grondplaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:10 schreef Nixxor het volgende:
Lijkt mij wel de beste optie ja.
Vergeet geen muurplaat te monteren voor je kraan.
Die dubbele had je op zo'n ding moeten bevestigen: http://magazijnblijdorp.n(...)gemini-1-2x-15cm.jpg
Dus die mono is voor jou veel beter.
Ik ga me idd eens wat bedenkenquote:Dat idee van een tegel is trouwens ook zo slecht nog niet, Zou je niet precies op de afmeting van je wasbak "footprint" goedkope dunne witte tegels doen, die dunner zijn dan je steenstrips. Zodat die achter je wasbak vallen, en dan met steenstrips erom heen.
Dan valt je wasbak niet zo "diep" achter de steenstrips.
Kan handig zijn idd, maar ga het toch maar niet doen. Even via de achterdeur het huis in (nog geen 10 sec.) en ik ben in de keukenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:45 schreef PJ het volgende:
Met klein close-in boilertje heb je evt toch warm water. Kan soms handig zijn.
Tja, dan moet ik al iemand kennen met zo'n apparaat... (Ken ik wel, maar is geen vriend ofzo). Dus dan wordt het al snel (veel) te duur denk ik. Mijn idee met die mono-kraan gaat volgens mij ook wel (steenstrips van zelfde dikte op dat punt vinden).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:23 schreef Attitude het volgende:
Zit even mee te lezen maar als je nou nu zelf die rozet gaat maken van bijvoorbeeld rvs. Bij een bedrijf ( draaibank ) en dan zorg je dat je rechte rand ( dat deel dat tegen muur zit ) breed genoeg is, bijvoorbeeld 1,5 - 2 cm en dan kun je meten met de muur en dan uitsparingen in frezen zodat het retestrak past.
Ik beveel https://www.denbraven.com(...)cryl-anti-crack_173/ aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:30 schreef Atmoz het volgende:
Gewone acrylaatkit goed? Of beter iets "dedicated" voor hout nemen?
Thanks!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:37 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Ik beveel https://www.denbraven.com(...)cryl-anti-crack_173/ aan.
Heb je de minste kans op scheurtjes in je latex. Wel geruime tijd laten drogen, en niet met een te natte vinger afstrijken.
En de naam "Anti-Crack" is ook veelbelovend. Toppie, merciquote:TOEPASSINGSGEBIEDEN
Zwaluw Acryl Anti-Crack is speciaal ontwikkeld voor het afdichten van aansluitvoegen tussen vensterbanken, trappen, plafonds, wanden, plinten, houten en metalen kozijnen, beton, metselwerk en het vullen van scheuren, kieren, spijker- en schroefgaten in muren, wanden en plafonds van hout, pleisterwerk, gips, steen, beton enz.
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
Klinkt inderdaad zeer goed:
[..]
En de naam "Anti-Crack" is ook veelbelovend. Toppie, merci
Action polymeerkit , acrylaatkit is een technisch inferieure kit met een beperkte levensduur. Probeer altijd een polymeer of urethaankit te gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:30 schreef Atmoz het volgende:
Met welk "spul" (kit?) kan ik het beste naadjes (max 3mm ofzo) tussen vuren balken en underlayment afwerken? Ik wil deze erna gaan verven (spuiten) met latex...
Wat is daar geschikt voor? Gewone acrylaatkit goed? Of beter iets "dedicated" voor hout nemen? Maar wat?
Ideale dingen inderdaad! Heb hier ook een setje. van de gamma, met 20% kortingsbon. De voordeligste die ik kon vinden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die kit is inderdaad prima. Haal dan ook even zo'n setje kitspatels. Zou niet weten waar je ze online kan krijgen, had ze eerst bij de Action gekocht maar daar hadden ze ze niet meer, laatste setje komt bij gamma of praxis vandaan. Daarmee krijg je elke kitrand netjes. Geen geklungel met water, gewoon droog afmessen. Wel een breed plamuurmes bij de hand houden zodat je regelmatig de spatels van overtollige kit kan ontdoen.
Helaas zegt de naam niet alles, ik had 1 kier in huis waar de kit meerdere keren scheurde tijdens het drogen . Verder prima spul! Is te koop bij toolstation voor weinig.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:51 schreef Atmoz het volgende:
En de naam "Anti-Crack" is ook veelbelovend. Toppie, merci
Met zo'n kittooltje gaat het vele malen strakker/netter dan met een vinger of plamuurmes, vooral als je nette strakke hoeken wil.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:27 schreef machtpen het volgende:
Afmessen doe je gewoon met een vinger of een plamuurmes. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Meer oefenenen dan krijg je het zelfs strakker.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:58 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Met zo'n kittooltje gaat het vele malen strakker/netter dan met een vinger of plamuurmes, vooral als je nette strakke hoeken wil.
Een plamuurmes en mijn vinger hebben geen haakse hoek, dus die kunnen dat niet. Dat tooltje wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:01 schreef machtpen het volgende:
[..]
Meer oefenenen dan krijg je het zelfs strakker.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Met je vinger krijg je vieze handen en een lelijk resultaat, met die spatels werk je schoon, netjes en je krijgt een prachtige kitvoeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:27 schreef machtpen het volgende:
Afmessen doe je gewoon met een vinger of een plamuurmes. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Als je al niet eens weet dat acrylaatkit technisch inferieur is dan heb je totaal geen verstand van kit. Dan kun je beter verder je mond houden want het staat domquote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:14 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Met je vinger krijg je vieze handen en een lelijk resultaat, met die spatels werk je schoon, netjes en je krijgt een prachtige kitvoeg.
Acrylaatkit is het aangewezen product, rommel van de Action zeker niet gebruiken.
Houd dan lekker zelf je mondquote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:34 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je al niet eens weet dat acrylaatkit technisch inferieur is dan heb je totaal geen verstand van kit. Dan kun je beter verder je mond houden want het staat dom
Pcies !quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:45 schreef Barrah het volgende:
Lekker niveautje hier
[ afbeelding ]
Laat iedereen lekker klussen op de manier en met de materialen waarbij hij/zij zich het meest prettig voelt. Ervaringen uitwisselen prima, laten we daar allemaal ons voordeel mee doen, maar respecteer elkaar en het feit dat niet iedereen dezelfde voorkeur en ideeën heeft.
Binnen pak je daar normaal gewoon acrylaatkit voor. Maar van die polymeren kit werkt volgens mij ook wel prettig. Wel heel ander spul. Maar eens proberen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:30 schreef Atmoz het volgende:
Met welk "spul" (kit?) kan ik het beste naadjes (max 3mm ofzo) tussen vuren balken en underlayment afwerken? Ik wil deze erna gaan verven (spuiten) met latex...
Wat is daar geschikt voor? Gewone acrylaatkit goed? Of beter iets "dedicated" voor hout nemen? Maar wat?
En even een vraag in het verlengde van dit verhaal; kan ik die wand dan zomaar met een muurverf schilderen of moet ik dan een lak op terpetine basis hebben oid. ?quote:Op zondag 31 juli 2016 12:17 schreef Gieliovd het volgende:
Alkyd over acryl gaat niet zeggen ze maar gaatjes zou ik me niet zo druk over maken.
Waar is de wand van gemaakt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En even een vraag in het verlengde van dit verhaal; kan ik die wand dan zomaar met een muurverf schilderen of moet ik dan een lak op terpetine basis hebben oid. ?
Heb mij er nog weinig in verdiept maar ergens op zolder komt blijkbaar een omvormer te hangen. Daar moet vanuit de meterkast dan een loze leiding naar toe. Maar vanaf de zonnepanelen zelf zal dan toch een kabel naar diezelfde omvormer moeten komen? Het leek mij wel een idee om ergens tegen het huidige dakbeschot een inbouwdoos te monteren met de open kant tegen het nu nog dichte dakbeschot. Klein schroefje door het dakbeschot heen om hem later vanaf buiten terug te kunnen vinden. En dan die doos vast met een loze leiding aan te sluiten op de plek waar ook de omvormer komt te hangen. Praat ik nu poep of kan dit inderdaad handig zijn? En wat is dan een logische plek voor die doos? Ergens halverwege het dakvlak, of juist onder of bovenaan?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 07:11 schreef Gieliovd het volgende:
Daar waar jij makkelijk naar je omvormer komt met je bedrading.
Het betreft een houten underlayment plaat 18mm die al wel 2 keer in de grondverf gezet isquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:32 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Waar is de wand van gemaakt?
kan met alle vervenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het betreft een houten underlayment plaat 18mm die al wel 2 keer in de grondverf gezet is
ja, wij hebben latex op het dakbeschot gedaan. Geeft een heel andere uitstraling dan die groene vezelplatenquote:
Kan gewoon met latex.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het betreft een houten underlayment plaat 18mm die al wel 2 keer in de grondverf gezet is
Als je goed schuurt & lakt dan is het vuren ook wel glad. Je gaat de plamuurplekken niet meer zien .quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:20 schreef DennieM het volgende:
heb een vraag waar ik via google niet echt uitkom;
ik ga mijn trap schuren, plamuren, schuren, gronden, schuren en aflakken
er zitten vanuit de bouw wat putjes in die ik weg wil hebben en daarom ga plamuren of 2 componenten.
echter; trap is van vuren? hout wat betekend dat deze niet volledig glad is. Wanneer ik dit plamuur is dit stukje wel glad.
Hoe zorg ik ervoor dat je bij het aflakken geen plekken ga zien die wel glad zijn op een niet gladde trap?
Hoop dat ik het een beetje logisch heb kunnen uitleggen
Residu van plamuur volledig wegschuren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:20 schreef DennieM het volgende:
heb een vraag waar ik via google niet echt uitkom;
ik ga mijn trap schuren, plamuren, schuren, gronden, schuren en aflakken
er zitten vanuit de bouw wat putjes in die ik weg wil hebben en daarom ga plamuren of 2 componenten.
echter; trap is van vuren? hout wat betekend dat deze niet volledig glad is. Wanneer ik dit plamuur is dit stukje wel glad.
Hoe zorg ik ervoor dat je bij het aflakken geen plekken ga zien die wel glad zijn op een niet gladde trap?
Hoop dat ik het een beetje logisch heb kunnen uitleggen
ok het is dus een kwestie van de gehele treden helenmaal glad schuren, niet alleen het geplamuurde gedeelte en een stukje eromheen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Residu van plamuur volledig wegschuren.
Dit is ook precies de reden waarom ik bij massief hout altijd spijkers in plaats van schroeven gebruik. Spijkergaatjes zijn nagenoeg onzichtbaar weg te werken, met schroeven blijf je het altijd zien.
Warmteservice misschien?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:11 schreef PasopA het volgende:
Ik heb van familie eens een jacuzzi pomp gekregen, aangezien hun de jacuzzi weg deden. En ze dachten dat ik er nog wel iets mee kon/ wou doen.
Nu ben ik spullen aan het zoeken om de pomp te testen of die het nog goed doet/hoeveel water die verpompt. Voor de aansluitingen op de pomp heb ik pakkingringen (liefst epdm rubber) van 10mm dik rond 75x40mm nodig, nu ben ik hiervoor aan het zoeken op het internet en kom ik al niet veel tegen van zo dik. Had ik net een site met mooie prijzen (¤2,80 p.stuk), is die prijs pas vanaf 50stuks... En ik ben er dus maar 2 nodig, kun je daarvoor 19¤ p.stuk betalen.
Nu is mijn vraag, kent er iemand een adres voor (epdm rubber) pakkingringen, waar je niet gelijk zo word afgezet? (mogen dus ook pakkingplaten zijn dat we ze zelf moeten uitsnijden)
Anders zal ik het toch maar gaan proberen met meerdere losse pakkingringen op elkaar..
edit: Dit is misschien nog mooier:quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:11 schreef PasopA het volgende:
(mogen dus ook pakkingplaten zijn dat we ze zelf moeten uitsnijden)
Anders zal ik het toch maar gaan proberen met meerdere losse pakkingringen op elkaar..
royaal gat voor de pijp en een rvs dakje aan de pijp. Het dakje moet lekker groter zijn dan het gat, dan valt de regen op het dakquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:31 schreef revpolen het volgende:
Iemand tips?
Ik wil hier over heen een afdakje maken, maar...
Wil ook graag zonlicht houden.. Dus dacht aan soort verranda met glasplaten er op. Alleen zit ik met de schoorsteen! ( en ja die word so hoog heet!)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |