SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Ik zei 'de buienradar' niet 'buienradar'quote:Op zondag 5 juni 2016 23:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ligt niet aan buienradar
http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/actueel-weer/neerslagradar
Ohquote:Op zondag 5 juni 2016 23:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei 'de buienradar' niet 'buienradar'
Tja dat heet onstabiel weertjequote:Op zondag 5 juni 2016 22:27 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een vreemde week is het toch met dit weertype.
Ik vind het als spannend weer fan wel leuk. We hadden net zo goed een week lang een westelijke stroming kunnen hebben, uiterst saai en fris.quote:Op maandag 6 juni 2016 01:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja dat heet onstabiel weertje![]()
Vooral het zuiden heeft al heel wat te verwerken gekregen. Maandhoeveelheden vielen op sommige plekken zelfs het dubbele en dan te bedenken dat de maand nog maar 5 dagen en 1:42 oud is
Ik ben fan van storm en zwaar onweer met randverschijnselenquote:Op maandag 6 juni 2016 01:52 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik vind het als spannend weer fan wel leuk. We hadden net zo goed een week lang een westelijke stroming kunnen hebben, uiterst saai en fris.
En al die onweersbuien uit Frankrijk die de helft van de tijd de noordzee in vlogen begon me ook te vervelen (en ja, vorig jaar toch heerlijk wat klappers kunnen ontvangen in Breda).
Om te zeggen dat ik snertweer heb gehad, mah sommige dagen kon inderdaad beter maar we hebben ook dagen gehad die prachtig weertje opleverdequote:Op maandag 6 juni 2016 01:53 schreef Rabieluh het volgende:
En ik heb medelijden met de mensen die aan de kust wonen, wat een snertweer hebben die gehad van de week.
Daar is het zeker een lastige plek voor ferm onweer, voor storm zit je dan weer prima, ik ook als ik in het weekend in Zeeland zit, die ruige brullende wind door de bomen hier die woest heen en weer zwiepenquote:Op maandag 6 juni 2016 02:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben fan van storm en zwaar onweer met randverschijnselenmaar helaas zit dat er niet altijd in, vooral in het noorden is dat best lastig om te halen. Positie hier moet precies goed vallen anders wordt het niks. Ik moet het hebben van los ontstaande buien ivp buien die komen opzetten vanuit het zuiden of zuidwesten, meestal in de tijd dat het hier aankomt is het meestal te laat.
Wat dat betreft zit ik hier wel verkeerd, en het is omdat ik kinderen en vriendin heb maar anders was ik vertrokken![]()
Qua stormen zit ik hier wel goed, spoken kan het genoeg doenmaar onweer heb je per jaar meer dan storm helaas.
[..]
Om te zeggen dat ik snertweer heb gehad, mah sommige dagen kon inderdaad beter maar we hebben ook dagen gehad die prachtig weertje opleverde![]()
Alleen gisteren was het een tegenvallende dag, de noorden wind bracht genoeg bewolking met zich mee helaas. Morgen noordoosten wind en dan zou het weer beter moeten zijn
In Zeeland wil het ook wel spokenquote:Op maandag 6 juni 2016 02:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Daar is het zeker een lastige plek voor ferm onweer, voor storm zit je dan weer prima, ik ook als ik in het weekend in Zeeland zit, die ruige brullende wind door de bomen hier die woest heen en weer zwiepen.
Als het zwaar weer is bij jou kijk ik geregeld mee op de cam.
aan de kust in NoordHolland was het schitterend weer deze weekquote:Op maandag 6 juni 2016 01:53 schreef Rabieluh het volgende:
En ik heb medelijden met de mensen die aan de kust wonen, wat een snertweer hebben die gehad van de week.
Mooi gevangenquote:
Morgen waarschijnlijk het grootste deel van het land, met uitzondering van Noord-Holland en de Wadden. Ik zie hier morgen wederom niks gebeuren.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:17 schreef Crazy-M het volgende:
Die code geel zit aardig vast op de kaarten bij het KNMI.
Vandaag weer voor gelderland, noord brabant en limburg
Jammer dat ie geen kaarten laadtquote:Op maandag 6 juni 2016 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe Buienradar website online:
http://www.buienradar.nl/
quote:Op maandag 6 juni 2016 10:54 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe Buienradar website online:
http://www.buienradar.nl/
http://www.weerplaza.nl/actueel/grafieken-per-meetpunt/quote:Op maandag 6 juni 2016 12:57 schreef Rabieluh het volgende:
Waardeloos, die site is bijna nutteloos geworden. Waar zijn de gegevens per meetstation gebleven? Waar je die grafieken kon instellen.
Wat een kak.
http://www.buienradar.nl/(...)ienradar-terugkijkenquote:Op maandag 6 juni 2016 12:45 schreef Resistor het volgende:
[..]wat een baggersite is het geworden. Lijkt wel of het voor en tablet gemaakt is. En tabletten moet je nemen als je ziek bent.
Ik wil eenvoudig de beelden van een aantal uren terug zien en zo zelf mijn conclusies trekken (ik kan zelf veel beter zien of er in een paar uur wat ontstaat of niet dan een computer, die mist nogal eens kleine stipjes die snel groeien)
Herstel NNW of NNNWquote:Op maandag 6 juni 2016 14:35 schreef Drugshond het volgende:
Hmmzz, de vooruitzichten zijn best wel goed. Trekrichting NWW
Ja nee, dat snap ik, we hebben n fantastisch mooi 🌞 weekend gehad! Omgeving Alkmaar - Egmond heb ik het dan over.quote:Op maandag 6 juni 2016 06:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben flink verbrand te Bergen deze week
voorspelling?quote:Op maandag 6 juni 2016 16:13 schreef Ener-G het volgende:
Ho wat komt daar ineens aanzetten uit het zuidoosten:
http://nl.sat24.com/nl/nl/visual
Boem, flits, natquote:
ik woon niet in brabant. gaat het nog regenen richting gouda die kant op?quote:Op maandag 6 juni 2016 16:30 schreef d.k. het volgende:
[..]
Boem, flits, nat
De sluierbewolking ervan is in bij Eindhoven.
Heerlijk, het is hier maar 17 graden.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog warmer? Drijf nu al m'n kamer uit
Kom in Twente wonen dan, 25 gradenquote:Op maandag 6 juni 2016 17:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heerlijk, het is hier maar 17 graden.
dat is een kwestie van de slomo aanpassenquote:Op maandag 6 juni 2016 09:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mooi gevangen![]()
Alleen jammer dag de framerate zo laag ligt, anders was het nog mooier geweest
Mijn camera schiet 25fps in 1080p en 25/30/50fps in 720p, daarom film ik dus in 720p op 50fps.
Kleur Limburg ook maar paars inquote:Op maandag 6 juni 2016 16:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weerwaarschuwingen: Nordrhein-Westfalen
[..]
Irritant is dat idd.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:24 schreef Infection het volgende:
Ben ik na al die jaren net gewend aan de onoverzichtelijkheid van buienradar, wordt het nog onoverzichtelijker.
mooie foto'squote:Op maandag 6 juni 2016 17:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kleur Limburg ook maar paars in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar het verplaatst zich heel langzaam
Dan heb je weer 3 weken meer regen per jaar.quote:
Ik wil gewoon de actuele temp/wind/zon/regen kaart zien, nu moet ik naar beneden scrollen, op overzicht klikken, dan nog op het juiste kaartje, en als ik dan temp gehad heb weer terug naar hoofdpagina en dat opnieuw doen voor wind/zon/regen. Eerst stond onder de temperatuurkaart gewoon de regenkaart etc.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:43 schreef AGFNick het volgende:
Ik snap niet wat jullie opeens zo moeilijk vinden aan de nieuwe buienradar site. Alles is juist makkelijker geworden!
Klik gewoon bovenin op Nederland, en dan wat je wilt zien. bv neerslag.. en dan staan links alle mogelijke radars. En vanuit daar kan je 3 tot 24 uur vooruit selecteren. Misschien een paar handelingen meer, en staat beter bij elkaar.
Ik vind het moeilijk dat ik geen overzicht over heel Nederland meer heb.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:43 schreef AGFNick het volgende:
Ik snap niet wat jullie opeens zo moeilijk vinden aan de nieuwe buienradar site. Alles is juist makkelijker geworden!
Klik gewoon bovenin op Nederland, en dan wat je wilt zien. bv neerslag.. en dan staan links alle mogelijke radars. En vanuit daar kan je 3 tot 24 uur vooruit selecteren. Misschien een paar handelingen meer, en staat beter bij elkaar.
Kan nog steeds, pijltje naast "temperatuur"quote:Op maandag 6 juni 2016 18:40 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk dat ik geen overzicht over heel Nederland meer heb.
Voor kitesurfen kon ik op 1 beeld, de buienradar zien, temperaturen en windsnelheden van alle grote plaatsen.
Of mis ik iets?
Klik je abp aan, element blokkeren, en blokkeer die melding, klaar!quote:Op maandag 6 juni 2016 18:53 schreef Nattekat het volgende:
We zien dat je waarschijnlijk onze banners blokkeert. Buienradar stelt zijn radarbeelden voor iedereen gratis beschikbaar. Om Buienradar te kunnen onderhouden en door te kunnen ontwikkelen is geld nodig, dit wordt mogelijk gemaakt door de reclames. Help ons door Buienradar op je whitelist te plaatsen.
Fack...
Op m'n pc nog wel te fixen, maar mobiel niet.
Ik zei: pc lukt nog wel, maar op mobiel ga ik die niet weg krijgen. Dat is een proxy-server.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Klik je abp aan, element blokkeren, en blokkeer die melding, klaar!
Slecht moment van buienradar om dit te vragen.
Ze hebben zojuist geld uitgeven aan een site die nog slechter was dan de vorige... lol
heel snel heen en weer bewegenquote:Op maandag 6 juni 2016 21:06 schreef Fred0w het volgende:
En dat vooruit kijken op buienradar gaat ook nergens over.
Ik vind het echt gevaarlijk, je denkt dat het onweer langs gaat maar er kan zo een nieuwe pit ontstaan.quote:
pics?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Trekt hier een spook over. Zeker flink aan het onweren ergens in het zuiden? Hoe verder ik kijk, hoe donkerder de lucht wordt
Lees: bovenkant van een aanbeeld
Donker is-ie zeker. Beweegt heel traag en lijkt in kracht af te nemen.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Trekt hier een spook over. Zeker flink aan het onweren ergens in het zuiden? Hoe verder ik kijk, hoe donkerder de lucht wordt
Lees: bovenkant van een aanbeeld
quote:Op maandag 6 juni 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor een mooie hoek moet ik naar buiten, heb ik weinig zin in nu
Misschien als ie wat verder naar rechts is getrokken, ziet de foto er wat beter uit.quote:
Zie het noorden wordt net als gewoonlijk weer overgeslagen. Overegens verwacht ik hier in hrt noorden geen buien, misschien in Groningen een verdwaalde bui?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |