pics?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Trekt hier een spook over. Zeker flink aan het onweren ergens in het zuiden? Hoe verder ik kijk, hoe donkerder de lucht wordt
Lees: bovenkant van een aanbeeld
Donker is-ie zeker. Beweegt heel traag en lijkt in kracht af te nemen.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:30 schreef Nattekat het volgende:
Trekt hier een spook over. Zeker flink aan het onweren ergens in het zuiden? Hoe verder ik kijk, hoe donkerder de lucht wordt
Lees: bovenkant van een aanbeeld
quote:Op maandag 6 juni 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor een mooie hoek moet ik naar buiten, heb ik weinig zin in nu
Misschien als ie wat verder naar rechts is getrokken, ziet de foto er wat beter uit.quote:
Zie het noorden wordt net als gewoonlijk weer overgeslagen. Overegens verwacht ik hier in hrt noorden geen buien, misschien in Groningen een verdwaalde bui?quote:
Interessant.quote:Hoe kan het dat er op de neerslagradar buien te zien zijn terwijl het onbewolkt is boven de Nederlandse kust? Het antwoord is zeeclutter. Dit is de benaming van het verstoord signaal dat ontstaat als de radarstralen door de atmosfeer worden afgebogen en op het zeeoppervlak terecht komen. De zeegolven veroorzaken reflecties die door de radar als neerslag wordt weergegeven.
Volgens mij is dat de buienradar die aan het baggeren is. Als ik op de satellietbeelden kijk zie ik die bui naar het oosten groeien, en niet richting Limburg.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:56 schreef Twiitch het volgende:
Kruipt zo te zien een flinke bui langzaaaaaam richting Limburg. Weinig wind dus kan wel weer redelijk wat neerslag uit komen.
Werkelijk ongelooflijk dit.quote:
Dat het precies boven jouw huis geen kutweer is, wil nog niet zeggen dat het een paar km verderop wel kut kan zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Werkelijk ongelooflijk dit.
Al sinds vorige week maandag iedere dag (m.u.v. zondag) code geel en gewoon geen enkele keer ook maar iets van ellende gehad. Welgeteld 3x een regenbuitje en that's it.
Afschaffen die codes
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat het precies boven jouw huis geen kutweer is, wil nog niet zeggen dat het een paar km verderop wel kut kan zijn
Bovendien is zo'n code ook maar een waarschuwing, ik wil eigenlijk ook wel garantie op kutweer met die codes
ZH is wel ietsje groter dan Rotterdam en Den Haagquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:18 schreef zlotka het volgende:
[..]
ZH is wel ietsje groter dan Rotterdam en Den Haag
De zekerheid van code geel is >60%quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Werkelijk ongelooflijk dit.
Al sinds vorige week maandag iedere dag (m.u.v. zondag) code geel en gewoon geen enkele keer ook maar iets van ellende gehad. Welgeteld 3x een regenbuitje en that's it.
Afschaffen die codes
Eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.
Naja, begint hier in het diepe zuiden nu toch echt te rommelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de buienradar die aan het baggeren is. Als ik op de satellietbeelden kijk zie ik die bui naar het oosten groeien, en niet richting Limburg.
Wel een flinke bui trouwens.
Het beweegt echt amper ook, hangt er al sinds de late ochtend, die zullen zo onderhand wel weggespoeld zijnquote:
Vanaf code oranje wordt het interessant om te volgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.
Nederland an sich lijkt wel een schild. Alleen Limburg heeft wat neerslag. Maar dat is dan ook niet zo Nederlands meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
Wat een pitten boven Beglië en Duitsland. Zit zelfs paars in.
Overal om Nederland heen, behalve in Nederland zelfquote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:50 schreef Infection het volgende:
Wat een pitten boven Beglië en Duitsland. Zit zelfs paars in.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nederland an sich lijkt wel een schild. Alleen Limburg heeft wat neerslag. Maar dat is dan ook niet zo Nederlands meer.
Ik weet niet of je die buien hier wel wilt hebben. Komt volgensmij heel wat ellende uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:51 schreef zlotka het volgende:
[..]
Overal om Nederland heen, behalve in Nederland zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit wil je echt niet 6 uur lang in Nederland hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:51 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ligt er maar aan waar je woont.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:53 schreef tralalala het volgende:
Het is hier in vergelijking met afgelopen dagen ook absoluut niet benauwd, dus zal wel niets worden.
Altijd weer dat klote Limburg. Annexeren dat gebied!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:55 schreef Aelse het volgende:
Limburg telt niet mee ofzo? Het gaat aardig los hier. Sommige straten staan aardig blank en het ziet er niet naar uit dat het snel ff overwaait op dit moment.
Gaat maar traag.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:55 schreef Aelse het volgende:
Limburg telt niet mee ofzo? Het gaat aardig los hier. Sommige straten staan aardig blank en het ziet er niet naar uit dat het snel ff overwaait op dit moment.
Maar ik wil wel onweerquote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:54 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dit wil je echt niet 6 uur lang in Nederland hoor
Ik mag er alleen naar kijken. Ik zie de wolken in Duitsland vanaf Twente.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:51 schreef zlotka het volgende:
[..]
RIP noordelijk ruhrgebied.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:46 schreef zlotka het volgende:
[ afbeelding ]
De bui die nu in noord Duitsland hangt
Ik ookquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik mag er alleen naar kijken. Ik zie de wolken in Duitsland vanaf Twente.
Moest echt heel goed kijken welke richting ze eigenlijk hebben. Lijkt nog het meest op NOOOquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:09 schreef Infection het volgende:
Die buien worden ook maar niet kleiner. En ze hangen gewoon echt bijna helemaal stil.
Hoe hoog zit je? Met helder weer is een afstand van 60km goed te zien, maar Gouda lijkt me toch iets te ver weg. Heb je een foto?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:29 schreef kiwiko het volgende:
Kan het zijn dat ik die buien in duitsland in Gouda zie.... Nee toch? En ik zie hier toch echt behoorlijke fronten maar niks op buienradar
Wat mij opvalt is dat de buien praktisch stil staan, maar dat er steeds nieuwe ontploffingen zijn die dichter bij de Nederlandse grens komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik zie ze vanaf Enschede, als ik naar het oosten kijk.![]()
Trouwens, ligt het aan mij, of draaien de buien gek op de radar?
Ja. Die lijn met buien lijkt zich uit te breiden richting Nederland, of op weg te zijn naar een soort horizontaal, ofzo.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de buien praktisch stil staan, maar dat er steeds nieuwe ontploffingen zijn die dichter bij de Nederlandse grens komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |