Interessant.quote:Hoe kan het dat er op de neerslagradar buien te zien zijn terwijl het onbewolkt is boven de Nederlandse kust? Het antwoord is zeeclutter. Dit is de benaming van het verstoord signaal dat ontstaat als de radarstralen door de atmosfeer worden afgebogen en op het zeeoppervlak terecht komen. De zeegolven veroorzaken reflecties die door de radar als neerslag wordt weergegeven.
Volgens mij is dat de buienradar die aan het baggeren is. Als ik op de satellietbeelden kijk zie ik die bui naar het oosten groeien, en niet richting Limburg.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:56 schreef Twiitch het volgende:
Kruipt zo te zien een flinke bui langzaaaaaam richting Limburg. Weinig wind dus kan wel weer redelijk wat neerslag uit komen.
Werkelijk ongelooflijk dit.quote:
Dat het precies boven jouw huis geen kutweer is, wil nog niet zeggen dat het een paar km verderop wel kut kan zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Werkelijk ongelooflijk dit.
Al sinds vorige week maandag iedere dag (m.u.v. zondag) code geel en gewoon geen enkele keer ook maar iets van ellende gehad. Welgeteld 3x een regenbuitje en that's it.
Afschaffen die codes
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:15 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat het precies boven jouw huis geen kutweer is, wil nog niet zeggen dat het een paar km verderop wel kut kan zijn
Bovendien is zo'n code ook maar een waarschuwing, ik wil eigenlijk ook wel garantie op kutweer met die codes
ZH is wel ietsje groter dan Rotterdam en Den Haagquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:18 schreef zlotka het volgende:
[..]
ZH is wel ietsje groter dan Rotterdam en Den Haag
De zekerheid van code geel is >60%quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er in de omtrek van pak hem beet 50 kilometer rondom Den Haag ook maar iets boeiends is gebeurd op weerkundig gebied, afgelopen week. M.u.v. 1x Rotterdam misschien?
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Werkelijk ongelooflijk dit.
Al sinds vorige week maandag iedere dag (m.u.v. zondag) code geel en gewoon geen enkele keer ook maar iets van ellende gehad. Welgeteld 3x een regenbuitje en that's it.
Afschaffen die codes
Eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.
Naja, begint hier in het diepe zuiden nu toch echt te rommelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de buienradar die aan het baggeren is. Als ik op de satellietbeelden kijk zie ik die bui naar het oosten groeien, en niet richting Limburg.
Wel een flinke bui trouwens.
Het beweegt echt amper ook, hangt er al sinds de late ochtend, die zullen zo onderhand wel weggespoeld zijnquote:
Vanaf code oranje wordt het interessant om te volgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ze zouden die codes per plaats moeten doen, niet per provincie. Meerdere keren code geel voor Utrecht gehad, maar geen één keer echt noodweer gehad in mijn woonplaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |