Je hebt beide. Je psychische problemen bespreek je hier, je schildklierproblemen in het andere topicquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:11 schreef sararaats het volgende:
Ow nu wordt het ingewikkeld.
Ik zit een beetje tussen de twee.
Dat ja.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:15 schreef mootie het volgende:
[..]
Je hebt beide. Je psychische problemen bespreek je hier, je schildklierproblemen in het andere topic
De meeste zijn redelijk onder controle te houden maar nooit echt te genezen. Denk bv aan manisch depressieve mensen of schizofrenie.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Wat versta jij precies onder chronisch psychische ziektes? Want veel Psychische ziektes zijn te verhelpen.
Voorlopig even hier, misschien dat ie alsnog naar R&P gaatquote:
Je hebt meer psychische problemen dan depressie, persoonlijkheids-/angststoornissen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:38 schreef Elvi het volgende:
In R&P staan al losse topics voor psychische ziektes. Oa ook schizofrenie, depressie, angststoornissen, en persoonlijkheidsstoornissen. Beetje gek om dan ook een algmeen topic in LIF te hebben... Een psychische ziekte is geen lifestyle.
Daarom staat er ook o.a.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Je hebt meer psychische problemen dan depressie, persoonlijkheids-/angststoornissen.![]()
Ik vind het goed/fijn om dit topic te hebben!
Maar dat wil niet zeggen dat een algemeen topic over psychische chronische ziektes niet mag. "Want er zijn al topics van bla bla". Ik kan daar niet gaan posten hoor, want mijn psychische problemen komen niet door depressie of een persoonlijkheids-/angststoornis...quote:
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:38 schreef Elvi het volgende:
In R&P staan al losse topics voor psychische ziektes. Oa ook schizofrenie, depressie, angststoornissen, en persoonlijkheidsstoornissen. Beetje gek om dan ook een algmeen topic in LIF te hebben... Een psychische ziekte is geen lifestyle.
Goede vraag iddquote:
Jep. Heel erg koppig.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Goede vraag idd
Ook opvallend, pysichiatrisch zieke mensen zijn zeer vaak erg koppig mbt medicatie/life style/gezondheids supervisie.
Herkenbaar hier?
Klopt. Maar er zijn een gros aantal users die chronisch ziek zijn, in het chronisch ziek topic posten, maar ook psychische problemen hebben. Dat werkte nogal verwarrend, dus vandaar dat we nu een apart topic er voor hebben geopend in LIF. Voorlopig blijf dit topic dus even hier staan, en tzt gaat ie naar R&P.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:38 schreef Elvi het volgende:
Oh, die beslissing is ook al genomen?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 23:01 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Voorlopig blijf dit topic dus even hier staan, en tzt gaat ie naar R&P.
Ik vond het ook niet nodig. Helemaal niet zelfs. Maar er was behoefte aan en daarom hebben wij (dus ik niet alleen) toch besloten een apart topic te maken. Je kan niet iedereen blijven pleasen, en er zullen altijd wel mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Het is niet anders.quote:Op zondag 5 juni 2016 03:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, die beslissing is ook al genomen?
Doe het dan direct, waarom wachten?
Ik vind het sowieso al niet slim om het onderscheid te maken tussen lichamelijk en psychisch ziek zijn.
Er was een clubje wat goed met elkaar overweg kon maar omdat er blijkbaar verschil moet zijn mocht dat niet meer.
Mensen voelden zich vertrouwd bij elkaar maar een modje besloot dat er scheiding in moest zitten.
Voor mij had dit niet gehoeven, vind het zelfs gewoon ronduit achterlijk maar ja, wie ben ik?
Dat was geen modje die de scheiding van lichamelijk en psychisch chronisch ziek wilde hoor...quote:Op zondag 5 juni 2016 03:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, die beslissing is ook al genomen?
Doe het dan direct, waarom wachten?
Ik vind het sowieso al niet slim om het onderscheid te maken tussen lichamelijk en psychisch ziek zijn.
Er was een clubje wat goed met elkaar overweg kon maar omdat er blijkbaar verschil moet zijn mocht dat niet meer.
Mensen voelden zich vertrouwd bij elkaar maar een modje besloot dat er scheiding in moest zitten.
Voor mij had dit niet gehoeven, vind het zelfs gewoon ronduit achterlijk maar ja, wie ben ik?
Klopt, maar een centraler topic waar over de gemeenschappelijke ervaringen van de bezoekers van al deze reeksen gepraat kan worden, is denk ik wel een prima aanvulling. Denk daarbij bijvoorbeeld aan werkgerelateerde issues of de wachtlijsten of hoe je daardoor door anderen behandeld wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:38 schreef Elvi het volgende:
Die 2 slowchats hadden net zo goed in GC kunnen staan en zijn nogal gesloten van aard en hebben verder eigenlijk weinig raakvlak met de mensen die wel om persoonlijke redenen in R&P komen posten.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:40 schreef Samzz het volgende:
Nou, probeer dat hier eens zou ik zeggen. Daar is echt geen speciale SC voor nodig, hier kun je prima je ervaringen op een luchtige manier delen. Mits het over je ervaringen gaat en het dus geen echte slowchat wordt, want daar zijn er twee van.
Die zijn niet gesloten van aard. Dat jij er niet kunt aarden is wat andersquote:Op maandag 6 juni 2016 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die 2 slowchats hadden net zo goed in GC kunnen staan en zijn nogal gesloten van aard en hebben verder eigenlijk weinig raakvlak met de mensen die wel om persoonlijke redenen in R&P komen posten.
Je begrijpt het verkeerd; jij en iedereen moet zich aanpassen aan hem, niet andersom.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die zijn niet gesloten van aard. Dat jij er niet kunt aarden is wat anders.
Je kunt hier iig terecht om luchtig te praten, en er mag heus wel een grappige/vrolijke noot door, maar blijf wel ontopic. Dit gaat iig geen SC worden, dat kan ik je nu al vertellen, dan is het hele doel van dit topic verloren.
Volgens mij heb ik het prima begrepen, ik ga er alleen niet in meequote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:10 schreef Kamina het volgende:
[..]
Je begrijpt het verkeerd; jij en iedereen moet zich aanpassen aan hem, niet andersom.
zoals een gehandicapte met verschillende chronische mankementjesquote:Op zondag 5 juni 2016 10:42 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij is het de bedoeling het hier over chronisch psychische klachten te hebben.
Let's do that, then.
Preciesquote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:33 schreef sararaats het volgende:
[..]
zoals een gehandicapte met verschillende chronische mankementjes
het is moeilijk om te functioneren in een harde maatschappij
trauma's, in de knoop met mezelf, ..quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies.
Dat kan ik me goed voorstellen. Waar loop jij tegenaan op het psychische vlak?
Ik bedoel meer, hoe beinvloed dat je dagelijkse leven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
trauma's, in de knoop met mezelf, ..
ik heb een gigantische depressie maar die is nu minder actief. ik zou wel dagen kunnen janken maar op de een of andere manier lukt dat niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, hoe beinvloed dat je dagelijkse leven.
Vrijwilligerswerk is fijn, dan kun je jezelf bezig houden en draag je ook nog wat bij. Vind het over het algemeen ook heel nuttig werk. Wat doe je?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:47 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik heb een gigantische depressie maar die is nu minder actief. ik zou wel dagen kunnen janken maar op de een of andere manier lukt dat niet.
ik kan niet gaan werken omwille van problemen met mijn handicap maar hiep hoi voor vrijwilligerswerk.
cafetaria-medewerker in een Woonzorgcentrum. ik schenk drinken, doe de afwas en zorg dat de mensen tevreden zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is fijn, dan kun je jezelf bezig houden en draag je ook nog wat bij. Vind het over het algemeen ook heel nuttig werk. Wat doe je?
Ik kan me voorstellen dat je daar voldoening uit haalt. Helpt het ook om om te kunnen gaan met je depressie?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
cafetaria-medewerker in een Woonzorgcentrum. ik schenk drinken, doe de afwas en zorg dat de mensen tevreden zijn.
Ik was dan ook sarcastisch, lieve.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het prima begrepen, ik ga er alleen niet in mee.
niet altijd maar ik heb hulp van een lieve psychotherapeute.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daar voldoening uit haalt. Helpt het ook om om te kunnen gaan met je depressie?
Heel belangrijkquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:53 schreef sararaats het volgende:
[..]
niet altijd maar ik heb hulp van een lieve psychotherapeute.
Hoe maak je gebruik van die AD(H)D, may I askquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:43 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ik was dan ook sarcastisch, lieve.
Anyways, zelf AD(H)D met depressie als comorbiditeit. Eigenlijk hou ik me dagelijks bezig met mezelf wapenen tegen depressie. Gelukkig heb ik nu ambitie en succes in m'n leven, wat helpt niet terug te vallen.
Die AD(H)D maak ik slim gebruik van, of ik stuur bij met ritalin.
Ziek zou ik mezelf niet noemen. Beetje gestoord misschien. Of geestelijk gehandicapt.
Hoi Grayquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:43 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ik was dan ook sarcastisch, lieve.
Anyways, zelf AD(H)D met depressie als comorbiditeit. Eigenlijk hou ik me dagelijks bezig met mezelf wapenen tegen depressie. Gelukkig heb ik nu ambitie en succes in m'n leven, wat helpt niet terug te vallen.
Die AD(H)D maak ik slim gebruik van, of ik stuur bij met ritalin.
Ziek zou ik mezelf niet noemen. Beetje gestoord misschien. Of geestelijk gehandicapt.
Hyperfocus is wel een mooi voorbeeld vind ik zelfquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe maak je gebruik van die AD(H)D, may I ask?
En hoi weer Sararaats. Toevallig dat je dit zegt, ik kom net bij de psych vandaanquote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
trauma's, in de knoop met mezelf, ..
De hyperactiviteit en hyperfocus komen soms goed van pas. Minder snel moe zijn 's nachts helpt bij deadlines, en de willekeurige gedachtesprongen bij nieuwe ideeën aanbrengen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe maak je gebruik van die AD(H)D, may I ask?
En dit is echt een fantastische eigenschap!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:57 schreef Kamina het volgende:
[..]
De hyperactiviteit en hyperfocus komen soms goed van pas. Minder snel moe zijn 's nachts helpt bij deadlines, en de willekeurige gedachtesprongen bij nieuwe ideeën aanbrengen.
Dit topic komt uit Lifestyle. Of bedoel je een ander topic?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:28 schreef Murmeli het volgende:
Hoi! Leuk topic hoor!
Gezien de samenhang tussen dit topic en dat in lifestyle, is het een idee om in de op's van beide topics een link naar het andere topic te zetten?
Mijn eigen cv:
Depressies en adhd. Nu met meds en goed op mezelf letten weinig echte problemen mee.
Moet vooral m'n leven niet te chaotisch maken, dan is het wel leuk. En m'n meds blijven slikken. Jammer wel, maar ja.
Vind het trouwens nog steeds wel eens vervelend als mensen zeggen dat ze niet in adhd geloven. Gebeurde laatst weer en voel me dan toch soort van aangevallen. Al is dat niet nodig natuurlijk, ieder z'n visie
Sommige mensen lijken ook niet in depressie te geloven, als in: Heb je al een geprobeerd niét depressief te zijn?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:28 schreef Murmeli het volgende:
Hoi! Leuk topic hoor!
Gezien de samenhang tussen dit topic en dat in lifestyle, is het een idee om in de op's van beide topics een link naar het andere topic te zetten?
Mijn eigen cv:
Depressies en adhd. Nu met meds en goed op mezelf letten weinig echte problemen mee.
Moet vooral m'n leven niet te chaotisch maken, dan is het wel leuk. En m'n meds blijven slikken. Jammer wel, maar ja.
Vind het trouwens nog steeds wel eens vervelend als mensen zeggen dat ze niet in adhd geloven. Gebeurde laatst weer en voel me dan toch soort van aangevallen. Al is dat niet nodig natuurlijk, ieder z'n visie
Ik bedoelde het chronisch ziek topic (de fysiek ziek versie dus die nog in lif staat).quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dit topic komt uit Lifestyle. Of bedoel je een ander topic?
Ik snap je. Maar ze wilden juist lichamelijk chronisch ziek en psychisch chronisch ziek apart houden, als ik het goed heb begrepen...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik bedoelde het chronisch ziek topic (de fysiek ziek versie dus die nog in lif staat).
En dit topic dus. En dan die 2 naar elkaar linken.
(ok. Ik faal in uitleggen)
Heb je ook gelijk in.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:35 schreef Kamina het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken ook niet in depressie te geloven, als in: Heb je al een geprobeerd niét depressief te zijn?
Of: ga gewoon wat leuks doen!
Of: ach, iedereen heeft wel eens een dipje!
Niet op ingaan. Als ze het vragen, geloof jij er wel in. Als ze het vragen dan heb je het. Als ze het vragen, kan je proberen uit te leggen hoe het voelt. Als ze het vragen, kan je vertellen dat het moeilijk is uit te leggen.
Ik bedoelde ook niet samenvoegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar ze wilden juist lichamelijk chronisch ziek en psychisch chronisch ziek apart houden, als ik het goed heb begrepen...
Je bedoelt een link in de OP naar het andere topic en vice versa.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet samenvoegen.
Laat maar. Te lui om uit te leggen. Als er meer mensen hetzelfde denken komt de suggestie vast nog wel een keer naar boven door iemand die t wel kan uitleggen
Ah ik snap je. Zal vast kunnen. Zal de link naar het topic in LIF zo in de OP zetten en de mod van LIF datzelfde vragen voor dat topic.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet samenvoegen.
Laat maar. Te lui om uit te leggen. Als er meer mensen hetzelfde denken komt de suggestie vast nog wel een keer naar boven door iemand die t wel kan uitleggen
Zeg, doe dat ff in fb.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ah ik snap je. Zal vast kunnen. Zal de link naar het topic in LIF zo in de OP zetten en de mod van LIF datzelfde vragen voor dat topic.
Bij mij werkt dat pas een beetje zoals ik wil, als ik m'n medicatie gebruik.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:57 schreef Kamina het volgende:
[..]
De hyperactiviteit en hyperfocus komen soms goed van pas. Minder snel moe zijn 's nachts helpt bij deadlines, en de willekeurige gedachtesprongen bij nieuwe ideeën aanbrengen.
Ik vind dit eerlijk gezegd ook een heel goed idee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar ze wilden juist lichamelijk chronisch ziek en psychisch chronisch ziek apart houden, als ik het goed heb begrepen...
Ik gebruik het vaak niet (de ritalin dan), om meerdere redenen. Vaak hoef ik me 's avonds ook niet goed te concentreren en dan vind ik het niet echt zinvol medicatie te nemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:57 schreef Drug het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat pas een beetje zoals ik wil, als ik m'n medicatie gebruik.
Wanneer ik het gebruik, ben ik overdag energiek met voldoende focus, anders is het precies omgekeerd. Dan kan ik wel aanspraak maken op hyperfocus, maar dan moet ik een goede omgeving daarvoor hebben, wat op de werkvloer ontbreekt. Gelukkig mag ik ook thuis werken, wat me dan beter afgaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:57 schreef Drug het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat pas een beetje zoals ik wil, als ik m'n medicatie gebruik.
Goh pardon zeg.quote:
Dit echt ja. Als ik laat begin en tot laat doorwerk, kan ik sws rekenen op geen nachtrustquote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:08 schreef Kamina het volgende:
[..]
Wanneer ik het gebruik, ben ik overdag energiek met voldoende focus, anders is het precies omgekeerd. Dan kan ik wel aanspraak maken op hyperfocus, maar dan moet ik een goede omgeving daarvoor hebben, wat op de werkvloer ontbreekt. Gelukkig mag ik ook thuis werken, wat me dan beter afgaat.
Die willekeurige associaties en gedachtesprongen blijven, maar die vind ik leuk. Het is vooral heerlijk om overdag energiek te zijn en 's avonds moe, zoals het hoort. Dat werkt ook het beste in een 9 tot 18 werkschema.
quote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goh pardon zeg.
OP aangepast en link toegevoegd.
Tnxquote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ah ik snap je. Zal vast kunnen. Zal de link naar het topic in LIF zo in de OP zetten en de mod van LIF datzelfde vragen voor dat topic.
Ben ik t wel mee eens eigenlijk. Adhd is meer een soort afwijking van het gemiddelde.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:49 schreef Kamina het volgende:
Maar ADHD zie ik niet als ziek, maar eerder te vergelijken met iets als kleurenblind zijn.
Concentratieblindheid! Of concentratiekippig zijn?
Depressie daarentegen, kan echt verlammend zijn. Het kan letterlijk je leven vernietigen. Vooral klinische depressies zijn vervelend, want die hebben geen reden nodig.
Weer of geen weer, altijd onweer.
Ik realiseer me net dat ik hier nooit op gereageerd hebquote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:57 schreef Kamina het volgende:
[..]
Herkenbaar - al gaat het dan niet om huilen want dat doe ik zelden - maar ik zie dat ook als een goede eigenschap die ik niet kwijt wil.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld heel moeilijk om zwak over te komen. Zelfs bij mijn vriend. Ik huil niet graag in andermans bijzijn en laten zien dat ik zowat in slaap val in de auto* na een lange dag lopen wil ik ook niet laten zien.
*Ik slaap retemakkelijk in een bewegend/rijdend iets.
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Goede vraag idd
Ook opvallend, pysichiatrisch zieke mensen zijn zeer vaak erg koppig mbt medicatie/life style/gezondheids supervisie.
Herkenbaar hier?
Ik ben het daar wel mee eens, maar waar precies de grens ligt is nogal subjectief (duh). De DSM heeft wel (omstreden) criteria voor stoornissen maar in mijn ogen ben je niet per se ziek als je een stoornis hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 18:49 schreef Kamina het volgende:
Maar ADHD zie ik niet als ziek, maar eerder te vergelijken met iets als kleurenblind zijn.
Concentratieblindheid! Of concentratiekippig zijn?
Depressie daarentegen, kan echt verlammend zijn. Het kan letterlijk je leven vernietigen. Vooral klinische depressies zijn vervelend, want die hebben geen reden nodig.
Weer of geen weer, altijd onweer.
Ik heb zelf veel mazzel gehad qua wachttijd, was maar 3 weken. Intake duurde wel een maand ofzo (4 keer).quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met wachttijden en waren die wachttijden achteraf het waard?
Ik werd vrij snel geholpen ivm suicidaliteit wat een bijkomend iets is bij Borderline. Nu komt het grootste probleem nog > UWV. Ook al heb je mappen vol documentatie als hun zeggen ja ga maar werken dan heb je gewoon een probleem.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met wachttijden en waren die wachttijden achteraf het waard?
Op welke uitkering hoop je aanspraak te kunnen maken?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werd vrij snel geholpen ivm suicidaliteit wat een bijkomend iets is bij Borderline. Nu komt het grootste probleem nog > UWV. Ook al heb je mappen vol documentatie als hun zeggen ja ga maar werken dan heb je gewoon een probleem.
Ik heb geen idee. Maar in ieder geval iets voor altijd. Instanties zijn er ook aan uit dat het voor mij gewoonweg niet is weggelegd, zeker niet na 5 pogingen om .... (vul zelf maar in).quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:21 schreef madam-april het volgende:
[..]
Op welke uitkering hoop je aanspraak te kunnen maken?
Als ik jou was zou ik er niet op rekenen dat dat gaat lukken.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar in ieder geval iets voor altijd. Instanties zijn er ook aan uit dat het voor mij gewoonweg niet is weggelegd, zeker niet na 5 pogingen om .... (vul zelf maar in).
Wij rekenen erop dat het gewoon lukt. Mijn vader (zelfde situatie) na 4 jaar gelukt. Wij hebben al voorgesteld tot het gerecht te gaan aangezien alle doktoren en instanties zeggen nee deze man kan geen arbeid verrichten en als hun zogenaamde ''artsen'' zonder onderbouwing zeggen van wel dan snapt iedereen dat een rechter ze zeer zeker niet in het gelijk gaat stellen. Probleem is alleen je bent zo wat jaren verder.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik er niet op rekenen dat dat gaat lukken.
Ze zijn tegenwoordig heel streng, kun jij een uur per dag servetten vouwen? Dan heb je arbeidsvermogen dus geen recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Je zult waarschijnlijk aangewezen zijn op een bijstandsuitkering.
Wanneer deed jouw vader zijn aanvraag?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij rekenen erop dat het gewoon lukt. Mijn vader (zelfde situatie) na 4 jaar gelukt. Wij hebben al voorgesteld tot het gerecht te gaan aangezien alle doktoren en instanties zeggen nee deze man kan geen arbeid verrichten en als hun zogenaamde ''artsen'' zonder onderbouwing zeggen van wel dan snapt iedereen dat een rechter ze zeer zeker niet in het gelijk gaat stellen. Probleem is alleen je bent zo wat jaren verder.
3-4 jaar geleden denk ik (niet zeker). Maar ook die wilde ze uiteraard aan het werk hebben. Rechter heeft uiteindelijk dit gemeld aan het UWV:quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wanneer deed jouw vader zijn aanvraag?
Sinds 1 januari 2015 is er heel erg veel veranderd. Ik zou me niet teveel vasthouden aan de uitkomst van een situatie van voor die tijd.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
3-4 jaar geleden denk ik (niet zeker). Maar ook die wilde ze uiteraard aan het werk hebben. Rechter heeft uiteindelijk dit gemeld aan het UWV:
Psychische stoornissen/ziektes zijn zeer lastig te diagnostiseren. Helaas heeft u als UWV niet het vermogen dit vast te stellen MAAR dan kunt u ook niet zomaar ZELF een diagnose stellen. Hierbij moet gekeken worden naar rapportages van specialisten en die melden dat Dhr xxxxx dit wel en niet kan. Einde discussie.
Iets in die trand was het.
Uitkomst is pas paar maanden geleden gesteld. Aanvraag was daarvoor al.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Sinds 1 januari 2015 is er heel erg veel veranderd. Ik zou me niet teveel vasthouden aan de uitkomst van een situatie van voor die tijd.
Dat de uitspraak nu pas gedaan is, is niet van belang, het gaat erom wanneer de aanvraag is gedaan. De aanvraag van jouw vader is gedaan ná januari 2010 en vóór januari 2015. Zijn aanvraag werd dus beoordeeld aan de hand van de regels en criteria die in die periode golden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Uitkomst is pas paar maanden geleden gesteld. Aanvraag was daarvoor al.
In zekere zin wel en in zekere zin niet. Aangezien ze TOEN ook al extreem moeilijk deden over die zaak, daarin is niets veranderd. Ik ben 2 maanden geleden nog bij ze geweest dus ik heb wel een idee dat ik zeer sterk sta. Tevens is het ziektebeeld ook vergelijkbaar, alleen de leeftijd is het enige verschil eigenlijk. Tevens zit het in de familie etc.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:11 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat de uitspraak nu pas is gedaan is niet van belang, het gaat erom wanneer de aanvraag is gedaan. De aanvraag van jouw vader is gedaan ná januari 2010 en vóór januari 2015. Zijn aanvraag werd dus beoordeeld aan de hand van de regels en criteria die in die periode golden.
Aangezien jij jouw aanvraag ná januari 2015 hebt gedaan gelden er andere regels en criteria. De zaak van jouw vader is dus niet te vergelijken met die van jouw omdat de situatie drastisch gewijzigd is.
Werken is een probleem?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik werd vrij snel geholpen ivm suicidaliteit wat een bijkomend iets is bij Borderline. Nu komt het grootste probleem nog > UWV. Ook al heb je mappen vol documentatie als hun zeggen ja ga maar werken dan heb je gewoon een probleem.
De situatie toen was heel anders dan de situatie nu. Ze deden toen al extreem moeilijk, de situatie nu heeft het voor nieuwe aanvragers alleen maar moeilijker gemaakt. Dat het ziektebeeld vergelijkbaar is maakt niets uit en ook het feit dat het familiair is doet niet ter zaken.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In zekere zin wel en in zekere zin niet. Aangezien ze TOEN ook al extreem moeilijk deden over die zaak, daarin is niets veranderd. Ik ben 2 maanden geleden nog bij ze geweest dus ik heb wel een idee dat ik zeer sterk sta. Tevens is het ziektebeeld ook vergelijkbaar, alleen de leeftijd is het enige verschil eigenlijk. Tevens zit het in de familie etc.
De leeftijd is wel een belangrijke factor. Hoe ouder, hoe minder flexibel om nieuwe dingen te leren en mee om te leren gaan is vaak de gedachte. Verder lijkt het soms ook te snel en te negatief om te stellen dat een jonger iemand voor de rest van zijn of haar werkend leven afgeschreven wordt, waar een 50+ veel dichter bij pensioen zit dan een jonger iemand.quote:Op zondag 12 juni 2016 00:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In zekere zin wel en in zekere zin niet. Aangezien ze TOEN ook al extreem moeilijk deden over die zaak, daarin is niets veranderd. Ik ben 2 maanden geleden nog bij ze geweest dus ik heb wel een idee dat ik zeer sterk sta. Tevens is het ziektebeeld ook vergelijkbaar, alleen de leeftijd is het enige verschil eigenlijk. Tevens zit het in de familie etc.
WAO of WIA IVA vermoedelijk of heeft hij nauwelijks tot geen werkverleden en deze klachten vanaf jonge leeftijd?quote:Op zondag 12 juni 2016 00:58 schreef Poepz0r het volgende:
Mijn vader is 100% afgekeurd, geen idee wat voor uitkering daarbij hoort (kan hem dat eens vragen).
Altijd gewerkt (eigen zaken gehad en voor werkgevers gewerkt). In principe is het aangeboren. Klachten zijn er altijd al geweest maar zijn de laatste jaren in extreme gegroeid.quote:Op zondag 12 juni 2016 01:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
WAO of WIA IVA vermoedelijk of heeft hij nauwelijks tot geen werkverleden en deze klachten vanaf jonge leeftijd?
En jij? Heb jij een werkervaring?quote:Op zondag 12 juni 2016 01:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Altijd gewerkt (eigen zaken gehad en voor werkgevers gewerkt). In principe is het aangeboren. Klachten zijn er altijd al geweest maar zijn de laatste jaren in extreme gegroeid.
Kan je niet IETS bedenken dat je kan doen? Iets dat aansluit bij wat je nu doet in je leven?quote:Op zondag 12 juni 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor mij wel ja maar ik kan niet voor anderen spreken uiteraard.
Nee het probleem is de extreme depressies om de x-maanden terugkomen. Daarbij zit nog een angststoornis, chronisch stress syndroom en borderline. Ik wil wel misschien iets ''vrijwilligs'' doen als dat beschikbaar is, zoals een helpende hand op een kinderboerderij ofzo.quote:Op zondag 12 juni 2016 02:59 schreef Kamina het volgende:
[..]
Kan je niet IETS bedenken dat je kan doen? Iets dat aansluit bij wat je nu doet in je leven?
Dat maakt het lastig, ja. Met goede therapie echter wel mee te leven. Zou je dan niet willen werken, oa voor de regelmaat dat het meebrengt, en de collegialiteit?quote:Op zondag 12 juni 2016 03:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee het probleem is de extreme depressies om de x-maanden terugkomen. Daarbij zit nog een angststoornis, chronisch stress syndroom en borderline. Ik wil wel misschien iets ''vrijwilligs'' doen als dat beschikbaar is, zoals een helpende hand op een kinderboerderij ofzo.
En dan vergeet ik nog het extreem slecht slapen of overdreven goed slapen. Soms 3-4 dagen wakker non stop en soms 15-20 uur slapen aan een stukMaar wil liever niet over mijn problemen praten aangezien ik niet zielig gevonden wil worden ofzo. Behandelaars zijn nu bezig met medicatie etc.
Bestaat nog. Maar wel met aangescherpte regels. Op de site van de rijksoverheid vind je er meer over.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Poepzor, lastige situatie. Ik zou denk ik ook proberen te focussen op een X aantal jaar niet werken. Wie weet hoe je nog groeit in de komende tijd. En als de situatie dan nog gelijk is aan nu kan de periode wellicht weer verlengd worden.
Ik herken het gevoel wel van niet willen werken. Voelde mij daar tot begin/midden 2012 niet toe in staat. En toen Had ik een goede therapie en goede medicijnen en nu gaat het zelfs heel goed.
Trouwens, algemene vraag: bestaat wajong nog en wat zijn daarvoor de voorwaarden?
Nederland heeft geen mutualiteitquote:Op zondag 12 juni 2016 12:13 schreef sararaats het volgende:
Wat ik me afvraag: bestaat de mutualiteiten (ziekenkas) niet in Nederland?
Als mensen tegen je zeggen dat je een vijs kwijt bent (helaas ervaring mee) zegt dat meer over hen dan over jou of nie soms?
Nooit van gehoord.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nederland heeft geen mutualiteit. Vond dat altijd wel een fijn iets aan de Belgische gezondheidszorg.
Wajong bestaat idd nog. Jammer dat de wajong vrijwel ontoegankelijk is geworden, het werkte op zich prima zoals het was (is een ordinaire bezuinigingsmaatregel), de uitvoering kon op zich wel beter op bepaalde punten.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Trouwens, algemene vraag: bestaat wajong nog en wat zijn daarvoor de voorwaarden?
Edits?quote:Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Bestaat nog. Maar wel met aangescherpte regels. Op de site van de rijksoverheid vind je er meer over.
Zwart-wit gezegd, voor mensen die voor hun 18e of tijdens studie/stage ziek zijn geworden of gehandicapt geraakt en nooit meer kunnen werken.
Tot zover de edits.
Was gewoon ter infoquote:Op zondag 12 juni 2016 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, wat moet ik met deze website?
Dat is op zich een beetje ingewikkeld. De mutualiteiten, ook wel ziekenfondsen genoemd, bieden eigenlijk (onder andere) een verplichte ziekenkostenverzekering, die bepaalde delen van de kosten van door het riziv (rijksdienst voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) goedgekeurde behandelingen terugbetalen. Dit zijn dan medische en paramedische behandelingen, Zo betaal je bij een huisarts bijvoorbeeld 26 euro waarvan je er twintig terugkrijgt van d emutualiteit wanneer je een bepaald attest hebt binnengebracht bij de mutualiteit. Wanneer je een statuut van chronisch zieke of invalide hebt, of als je boven het bedrag van de maximumfactuur gaat (bedrag hangt af van je gezinssituaties etc) krijg je meer terugbetaald. Eventueel kan je ook met derdebetalersstatuut werken en alleen het remgeld (het bedrag dat je niet zou terugbetaald krijgen0 betalen aan de arts. Niet elke arts staat daar echter om te springen, aangezien het soms lang kan duren vooraleer zij dat geld zien.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Wat doet 't en waar is het goed voor?
[..]
Link naar een van de mutualiteitenquote:Op zondag 12 juni 2016 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, wat moet ik met deze website?
Bedankt voor je lange uitleg, stuk helderder nuquote:Op zondag 12 juni 2016 12:51 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is op zich een beetje ingewikkeld. De mutualiteiten, ook wel ziekenfondsen genoemd, bieden eigenlijk (onder andere) een verplichte ziekenkostenverzekering, die bepaalde delen van de kosten van door het riziv (rijksdienst voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) goedgekeurde behandelingen terugbetalen. Dit zijn dan medische en paramedische behandelingen, Zo betaal je bij een huisarts bijvoorbeeld 26 euro waarvan je er twintig terugkrijgt van d emutualiteit wanneer je een bepaald attest hebt binnengebracht bij de mutualiteit. Wanneer je een statuut van chronisch zieke of invalide hebt, of als je boven het bedrag van de maximumfactuur gaat (bedrag hangt af van je gezinssituaties etc) krijg je meer terugbetaald. Eventueel kan je ook met derdebetalersstatuut werken en alleen het remgeld (het bedrag dat je niet zou terugbetaald krijgen0 betalen aan de arts. Niet elke arts staat daar echter om te springen, aangezien het soms lang kan duren vooraleer zij dat geld zien.
Je krijgt ook geld terug voor een bril (als je effectief een bril nodig hebt), voor het inschakelen van thuiszorg,...
Dit omvat echter niet de kosten voor een opname in het ziekenhuis. De mutualiteit zal een deel van die kosten overnemen, maar meestal blijft er dan nog een groot over. Idem voor kosten bij de tandarts. Daarnaast kunnen artsen ook niet akkoord gaan met de tarieven van de mutualiteiten, zich dus niet conventioneren en hogee tarieven vragen. In dat geval betaalt de mutualiteit ook maar terug wat het volgens haar tarieven zou terugbetalen.
Daarom dat meeste mensen ook een hospitalisatieverzekering nemen, die dan zal tussenkomen in wat er nog overblijft na de tussenkomst van de ziektekostenverzekering van de mutualiteit. De mutualiteiten zelf bieden ook vaak hospitalisatieverzekeringen aan, maar veel mensen proberen een hospitalisatieverzekering te krijgen als extralegaal voordeel via hun job.
Even kort gezegd. Cm is een van de 5 mutualiteiten in België (zes als je de afsplitsing voor spoorwegpersoneel meetelt).
Joh, ik wist niet eens wat een mutualiteit was en waar die linkdump nou precies voor bedoeld wasquote:
Het probleem van de huidige wajong zit hem in vetgedrukte.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Bestaat nog. Maar wel met aangescherpte regels. Op de site van de rijksoverheid vind je er meer over.
Zwart-wit gezegd, voor mensen die voor hun 18e of tijdens studie/stage ziek zijn geworden of gehandicapt geraakt en nooit meer kunnen werken.
Tot zover de edits.
Er zijn genoeg problemen met de huidige wajong. Maar dat was de vraag niet waar ik op antwoordequote:Op zondag 12 juni 2016 13:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het probleem van de huidige wajong zit hem in vetgedrukte.
Ook heb je mensen die wel levenslang klachten (zullen) hebben, maar die met een goede portie wind-mee nog wel deels zouden kunnen werken (bij wie de belastbaarheid dus fluctueert tussen onbelastbaar zijn en deels belastbaar zijn). Probleem is ook dat de mate van belastbaarheid moeilijk te voorspellen is en bij de oude wajong kon je hoe dan ook weer op de wajong terugvallen.
Alleen al het hebben van dit veilige vangnet is voor vele wajongers die ik in de loop der tijd ben tegengekomen een reden geweest toch wat te proberen...waarbij ik -meestal- het idee had van "eh...hoe de fuk ga jij ooit slagen in betaald werk vinden? ;')" ...MAAR ze probeerden het wel mooi.
Dit mooie is nu weg en dat is jammer.
Weet ik. Het was meer een opmerking over de wajong in het algemeen.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er zijn genoeg problemen met de huidige wajong. Maar dat was de vraag niet waar ik op antwoorde.
Ik weet het niet. Mijn Nederlandse ex vond het systeem in België uiteindelijk en goedkoper en vrijer en simpeler en hij kreeg meer terugbetaald.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bedankt voor je lange uitleg, stuk helderder nu.
Dit systeem lijkt me eerlijk gezegd best wel ingewikkeld en omslachtig, zo op het 1e gezicht zou ik dan toch het systeem in NL prefereren (wat eenvoud betreft).
Dat was hierzo:quote:Op zondag 12 juni 2016 14:10 schreef Samzz het volgende:
Ik pikte ergens op dat er over de TT getwijfeld werd, is dit collectief zo? Of slechts één persoon?
Ik kan me er wel in vinden eerlijk gezegd (ook in een aantal andere dingen in Kuo's post).quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:01 schreef kuolema het volgende:
Misschien is de topictitel niet zo handig en is iets als ‘chronisch psychische klachten’ beter.
Wisselend.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:04 schreef isax het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van de kwaliteit van zorg?
Dit herken ik wel.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef MarieAlice het volgende:
Ik denk dat vandaag zo'n dag is waarop ik weer eens tegen mijn eigen limieten ben gelopen. En dat vind ik dan weer zo erg omdat ik hele dagen niks anders doe dan mensen wijzen op hun limieten en hun grenzen en bladiela. Geldt voor iedereen, maar voor Marie? Maar how maar, neen maar!
Maar daar was ie dan weer. De muur waar ik met m'n kop tegenaan liep. Deze keer niet letterlijk wel.
Zucht. Leven lang leren, zoiets.
Bewustzijn is er al heel lang. Maar het is niet omdat je kan fietsen, dat je nooit meer valt. Zeker niet als de weg ineens vol gaten blijkt te zitten...quote:Op zondag 12 juni 2016 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit herken ik wel.
Anderen helpen met dingen, terwijl je jezelf met dezelfde dingen niet kunt (of eigenlijk wilt) helpen.
Maar het is op zich al goed dat je dit nu beseft, bewustwording is de 1e stap.
Is toch heel normaal? Afstand geeft overzicht. Bij jezelf heb je de minste afstand. Die muur is 'fijn'. Die zorgt ervoor dat je niet compleet het ravijn in looptquote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef MarieAlice het volgende:
Ik denk dat vandaag zo'n dag is waarop ik weer eens tegen mijn eigen limieten ben gelopen. En dat vind ik dan weer zo erg omdat ik hele dagen niks anders doe dan mensen wijzen op hun limieten en hun grenzen en bladiela. Geldt voor iedereen, maar voor Marie? Maar how maar, neen maar!
Maar daar was ie dan weer. De muur waar ik met m'n kop tegenaan liep. Deze keer niet letterlijk wel.
Zucht. Leven lang leren, zoiets.
True... maar ik vind dan van mezelf dat ik het gewoon zou moeten weten. Of dat ik zelf alles altijd op orde zou moeten hebben vooraleer ik anderen wil gaan adviseren. En dat klopt ook niet, ik weet het. Ik *weet* het. Maar dat internaliseren he..quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef Koral het volgende:
[..]
Is toch heel normaal? Afstand geeft overzicht. Bij jezelf heb je de minste afstand. Die muur is 'fijn'. Die zorgt ervoor dat je niet compleet het ravijn in loopt
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.quote:
Ik hoop met je mee. Haar laatste posts gingen over paniek. Ik hoop echt dat ze in orde is.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.
Als je dit al veel langer weet en je er sindsdien al die tijd nog steeds last van hebt gehad, impliceert dit toch dat je al geprobeerd hebt hieraan te werken? En zo ja, dan niet met het gewenste effect (blijkbaar heb je er nog steeds last van).quote:Op zondag 12 juni 2016 22:38 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Bewustzijn is er al heel lang. Maar het is niet omdat je kan fietsen, dat je nooit meer valt. Zeker niet als de weg ineens vol gaten blijkt te zitten...
Edit. Mhm. Dit bedoel ik neutraler en vriendelijker dan het er zo getypt uitziet.
Ze postte toch ook in relaties sc? Zit ze dan niet daar nog?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.
Niemand kan gewoon zomaar iets weten, denk dat je jezelf hiermee teveel blaam geeft dan terecht is (dit is wel vaker zo (bij anderen danquote:Op zondag 12 juni 2016 22:45 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
True... maar ik vind dan van mezelf dat ik het gewoon zou moeten weten. Of dat ik zelf alles altijd op orde zou moeten hebben vooraleer ik anderen wil gaan adviseren. En dat klopt ook niet, ik weet het. Ik *weet* het. Maar dat internaliseren he..
't Is gewoon allemaal even blah. Blah en ugh.
De eerste keer ging ik naar een zelfstandige psycholoog, toen kon ik meteen terecht (denk ik, mijn moeder stuurde me).quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is al gezegd, maar het kan duidelijker. Eerst moest je voor minimaal 25% arbeidsongeschikt worden verklaard om in aanmerking te komen voor WAjong. Nu hebben alleen mensen die permanent volledig (dus 100%) afgekeurd zijn recht op de uitkering. Mijn aanvraag kwam op 9 september 2014 binnen, de nieuwe regeling ging in op 10 september. Dat gaf even stress omdat ik niet wist of ik op tijd zou zijn. Wel leuk achterafquote:Op zondag 12 juni 2016 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Poepzor, lastige situatie. Ik zou denk ik ook proberen te focussen op een X aantal jaar niet werken. Wie weet hoe je nog groeit in de komende tijd. En als de situatie dan nog gelijk is aan nu kan de periode wellicht weer verlengd worden.
Ik herken het gevoel wel van niet willen werken. Voelde mij daar tot begin/midden 2012 niet toe in staat. En toen Had ik een goede therapie en goede medicijnen en nu gaat het zelfs heel goed.
Top!quote:Op zondag 12 juni 2016 14:34 schreef Samzz het volgende:
Ik zal ziek veranderen in klachten, dan.
Dat klinkt inderdaad beter dan ziek, wat altijd negatief is.
And done.
Ehm, goed denk ik? Over het algemeen.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:04 schreef isax het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van de kwaliteit van zorg?
Heb je er flink last van? Dan wel denk ik.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:17 schreef Moonraker2.0 het volgende:
Ben gewoon raar telt dat ook serieus verder hoor.
Heb ik van jou wat weggehaald? Dacht t niet toch? Zo wel, dan sorry.quote:
Zie hierboven. Ik vond hem terug.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb ik van jou wat weggehaald? Dacht t niet toch? Zo wel, dan sorry.
Mijn ervaring is ook dat het makkelijk tot een half jaar kan duren na aanmelding voordat ik daadwerkelijk ergens terecht kon.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
De eerste keer ging ik naar een zelfstandige psycholoog, toen kon ik meteen terecht (denk ik, mijn moeder stuurde me).
De tweede keer kwam ik bij een instelling voor kinderen en jongeren. Ik stuurde in december of januari de aanmeldingsformulieren op, had in februari een intakegesprek en in juli begon de therapie. Ik vond het best vervelend dat ik nog niet terecht kon op het moment dat ik me het slechtst voelde. Vooral omdat ik het een heel moeilijke stap vond om me aan te melden. Ik werd onder druk gezet door de vertrouwenspersoon op school.
Of het het waard was? Tja, als je je niet aanmeldt heb je ook geen hulp dus dat maakt niet uit.
De derde keer kon ik meteen terecht, bij dé GGZ, waar ik nu ruim 3 jaar in behandeling ben. Als ik moest wachten op een behandeling waren er gesprekken ter overbrugging dus dat zat wel goed.
Ja heb nogal een boel typeetjes die allemaal een beetje raar zijn best wel lastig kan ik je vertellen.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:18 schreef kuolema het volgende:
[..]
Heb je er veel last van? Dan wel denk ik.
Typetjes lijkt me lastig.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:26 schreef Moonraker2.0 het volgende:
[..]
Ja heb nogal een boel typeetjes die allemaal een beetje raar zijn best wel lastig kan ik je vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |