Ik weet het niet. Mijn Nederlandse ex vond het systeem in België uiteindelijk en goedkoper en vrijer en simpeler en hij kreeg meer terugbetaald.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bedankt voor je lange uitleg, stuk helderder nu.
Dit systeem lijkt me eerlijk gezegd best wel ingewikkeld en omslachtig, zo op het 1e gezicht zou ik dan toch het systeem in NL prefereren (wat eenvoud betreft).
Dat was hierzo:quote:Op zondag 12 juni 2016 14:10 schreef Samzz het volgende:
Ik pikte ergens op dat er over de TT getwijfeld werd, is dit collectief zo? Of slechts één persoon?
Ik kan me er wel in vinden eerlijk gezegd (ook in een aantal andere dingen in Kuo's post).quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:01 schreef kuolema het volgende:
Misschien is de topictitel niet zo handig en is iets als ‘chronisch psychische klachten’ beter.
Wisselend.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:04 schreef isax het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van de kwaliteit van zorg?
Dit herken ik wel.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef MarieAlice het volgende:
Ik denk dat vandaag zo'n dag is waarop ik weer eens tegen mijn eigen limieten ben gelopen. En dat vind ik dan weer zo erg omdat ik hele dagen niks anders doe dan mensen wijzen op hun limieten en hun grenzen en bladiela. Geldt voor iedereen, maar voor Marie? Maar how maar, neen maar!
Maar daar was ie dan weer. De muur waar ik met m'n kop tegenaan liep. Deze keer niet letterlijk wel.
Zucht. Leven lang leren, zoiets.
Bewustzijn is er al heel lang. Maar het is niet omdat je kan fietsen, dat je nooit meer valt. Zeker niet als de weg ineens vol gaten blijkt te zitten...quote:Op zondag 12 juni 2016 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit herken ik wel.
Anderen helpen met dingen, terwijl je jezelf met dezelfde dingen niet kunt (of eigenlijk wilt) helpen.
Maar het is op zich al goed dat je dit nu beseft, bewustwording is de 1e stap.
Is toch heel normaal? Afstand geeft overzicht. Bij jezelf heb je de minste afstand. Die muur is 'fijn'. Die zorgt ervoor dat je niet compleet het ravijn in looptquote:Op zondag 12 juni 2016 22:25 schreef MarieAlice het volgende:
Ik denk dat vandaag zo'n dag is waarop ik weer eens tegen mijn eigen limieten ben gelopen. En dat vind ik dan weer zo erg omdat ik hele dagen niks anders doe dan mensen wijzen op hun limieten en hun grenzen en bladiela. Geldt voor iedereen, maar voor Marie? Maar how maar, neen maar!
Maar daar was ie dan weer. De muur waar ik met m'n kop tegenaan liep. Deze keer niet letterlijk wel.
Zucht. Leven lang leren, zoiets.
True... maar ik vind dan van mezelf dat ik het gewoon zou moeten weten. Of dat ik zelf alles altijd op orde zou moeten hebben vooraleer ik anderen wil gaan adviseren. En dat klopt ook niet, ik weet het. Ik *weet* het. Maar dat internaliseren he..quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef Koral het volgende:
[..]
Is toch heel normaal? Afstand geeft overzicht. Bij jezelf heb je de minste afstand. Die muur is 'fijn'. Die zorgt ervoor dat je niet compleet het ravijn in loopt
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.quote:
Ik hoop met je mee. Haar laatste posts gingen over paniek. Ik hoop echt dat ze in orde is.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.
Als je dit al veel langer weet en je er sindsdien al die tijd nog steeds last van hebt gehad, impliceert dit toch dat je al geprobeerd hebt hieraan te werken? En zo ja, dan niet met het gewenste effect (blijkbaar heb je er nog steeds last van).quote:Op zondag 12 juni 2016 22:38 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Bewustzijn is er al heel lang. Maar het is niet omdat je kan fietsen, dat je nooit meer valt. Zeker niet als de weg ineens vol gaten blijkt te zitten...
Edit. Mhm. Dit bedoel ik neutraler en vriendelijker dan het er zo getypt uitziet.
Ze postte toch ook in relaties sc? Zit ze dan niet daar nog?quote:Op zondag 12 juni 2016 23:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fripsel post(e) in D&A. Maar die werd daar nogal eeuh "eigenaardig" bejegend, dus mogelijk komt ze er daarom niet meer. Hopelijk is het daarom.
Niemand kan gewoon zomaar iets weten, denk dat je jezelf hiermee teveel blaam geeft dan terecht is (dit is wel vaker zo (bij anderen danquote:Op zondag 12 juni 2016 22:45 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
True... maar ik vind dan van mezelf dat ik het gewoon zou moeten weten. Of dat ik zelf alles altijd op orde zou moeten hebben vooraleer ik anderen wil gaan adviseren. En dat klopt ook niet, ik weet het. Ik *weet* het. Maar dat internaliseren he..
't Is gewoon allemaal even blah. Blah en ugh.
De eerste keer ging ik naar een zelfstandige psycholoog, toen kon ik meteen terecht (denk ik, mijn moeder stuurde me).quote:Op zaterdag 11 juni 2016 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat zijn trouwens jullie ervaringen met wachttijden en waren die wachttijden achteraf het waard?
Het is al gezegd, maar het kan duidelijker. Eerst moest je voor minimaal 25% arbeidsongeschikt worden verklaard om in aanmerking te komen voor WAjong. Nu hebben alleen mensen die permanent volledig (dus 100%) afgekeurd zijn recht op de uitkering. Mijn aanvraag kwam op 9 september 2014 binnen, de nieuwe regeling ging in op 10 september. Dat gaf even stress omdat ik niet wist of ik op tijd zou zijn. Wel leuk achterafquote:Op zondag 12 juni 2016 12:01 schreef Murmeli het volgende:
Poepzor, lastige situatie. Ik zou denk ik ook proberen te focussen op een X aantal jaar niet werken. Wie weet hoe je nog groeit in de komende tijd. En als de situatie dan nog gelijk is aan nu kan de periode wellicht weer verlengd worden.
Ik herken het gevoel wel van niet willen werken. Voelde mij daar tot begin/midden 2012 niet toe in staat. En toen Had ik een goede therapie en goede medicijnen en nu gaat het zelfs heel goed.
Trouwens, algemene vraag: bestaat wajong nog en wat zijn daarvoor de voorwaarden?
Top!quote:Op zondag 12 juni 2016 14:34 schreef Samzz het volgende:
Ik zal ziek veranderen in klachten, dan.
Dat klinkt inderdaad beter dan ziek, wat altijd negatief is.
And done.
Ehm, goed denk ik? Over het algemeen.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:04 schreef isax het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van de kwaliteit van zorg?
Heb je er flink last van? Dan wel denk ik.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:17 schreef Moonraker2.0 het volgende:
Ben gewoon raar telt dat ook serieus verder hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |