abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162687731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen was dat een fantast en een praatjesmaker.
Is het? In zijn geheime dagboeken ?
Rara werd indertijd verdacht, maar er is nooit iets bewezen .
Die verdenking is blijven hangen in de publieke opinie, maar niet dat er niks bewezen werd.

Zo was er jaren eerder ook een mislukte bomaanslag op de amsterdamse metro
quote:
Van Duijn weigerde een mislukte bomaanslag op de metro in de schoenen te schuiven van linkse demonstranten op de Nieuwmarkt. CPN-wethouder Harry Verheij wilde Van Duijn slaan. De extreemrechtse activist Joop Baank bleek erachter te zitten. Dezelfde Baank had Van Duijn eerder nog ontvoerd om hem een lesje te leren
http://www.bndestem.nl/al(...)ar-politiek-1.544460
pi_162687981
er waren nog een paar enge clubjes

de mysterieuze actiegroep Militant Autonomen Front (MAF) pleegde vanwege de dreigende ontruiming van de Lucky Luijk en andere kraakpanden in de stad een aanslag op het kantoor van de Gemeentelijke Dienst Huisvesting. De schade van de provisorisch gemaakte brandbom bleef beperkt tot een paar gesneuvelde ruiten en een beschadigde voordeur. Op 31 juli werd het kunstje herhaald voor de deur van het partijbureau van de PvdA. Ondanks de geringe schade was de commotie groot

2)
molotovcocktail in het kantoor van Hillen en Roos, de projectontwikkelaar van de gehate Stopera
In de nacht van 6 op 7 november werden twee brandbommen geplaatst bij de ambtswoning van burgemeester van Thijn door actievoerders die zich de Autonome Cellen Nederland (ACN) noemden.

3)
Zo richtte de actiegroep Burn down apartheid in de nacht van 13 juni 1986 schade aan bij diverse Shellstations. In maart dat jaar pleegde het Rood revolutionair front een aanslag op het Nederlands Christelijk Werkgeversverbond en op 21 augustus lieten de Revolutionaire Cellen een brandbom ontploffen bij de Stichting Olympische Spelen. Op 17 januari 1988 voerde actiegroep DAF sabotageacties uit bij diverse bedrijven en een week later pleegde het Revolutionair Commando No Pasaran een aanslag op de drukkerij van het Nederlandse paspoort.

4)
(Revolutionaire Afbraak Maatschappij) gooide in de nacht van 3 op 4 juli een
molotovcocktail in het kantoor van Hillen en Roos, de projectontwikkelaar van de gehate Stopera.
Deze anonieme guerrilla-­‐achtige acties stootten een hoop krakers tegen de borst

De Jongens van Bluf
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162688004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is het? In zijn geheime dagboeken ?
Rara werd indertijd verdacht, maar er is nooit iets bewezen .
Die verdenking is blijven hangen in de publieke opinie, maar niet dat er niks bewezen werd.

Zo was er jaren eerder ook een mislukte bomaanslag op de amsterdamse metro

[..]

http://www.bndestem.nl/al(...)ar-politiek-1.544460
Dat is weer een andere zaak. Die Yge Grama daarover is er indertijd één of andere grote reportage geweest in een tijdschrift, en daarin kwam naar voren dat het een fantast en praatjesmaker was.
Extreemrechts is daarbij ook nooit zo goed georganiseerd geweest als extreemlinks, eenvoudigweg omdat bij rechtsen altijd het ego van de verschillende leden een dusdanig grote rol speelt dat ze stante pede ruzie krijgen. Kijk ook naar LPF. Daar waar bij extreemlinksen ook wel ruzies ontstaan, maar dat gaat dan over doel en/of middelen, niet doordat de ego'tjes opspelen. En zoals jij het nu voorstelt was er een soort extreemrechtse organisatie die aanslagen pleegde.
I´m back.
pi_162688048
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162688140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:19 schreef StaceySinger het volgende:
er waren nog een paar enge clubjes

de mysterieuze actiegroep Militant Autonomen Front (MAF) pleegde vanwege de dreigende ontruiming van de Lucky Luijk en andere kraakpanden in de stad een aanslag op het kantoor van de Gemeentelijke Dienst Huisvesting. De schade van de provisorisch gemaakte brandbom bleef beperkt tot een paar gesneuvelde ruiten en een beschadigde voordeur. Op 31 juli werd het kunstje herhaald voor de deur van het partijbureau van de PvdA. Ondanks de geringe schade was de commotie groot

2)
molotovcocktail in het kantoor van Hillen en Roos, de projectontwikkelaar van de gehate Stopera
In de nacht van 6 op 7 november werden twee brandbommen geplaatst bij de ambtswoning van burgemeester van Thijn door actievoerders die zich de Autonome Cellen Nederland (ACN) noemden.

3)
Zo richtte de actiegroep Burn down apartheid in de nacht van 13 juni 1986 schade aan bij diverse Shellstations. In maart dat jaar pleegde het Rood revolutionair front een aanslag op het Nederlands Christelijk Werkgeversverbond en op 21 augustus lieten de Revolutionaire Cellen een brandbom ontploffen bij de Stichting Olympische Spelen. Op 17 januari 1988 voerde actiegroep DAF sabotageacties uit bij diverse bedrijven en een week later pleegde het Revolutionair Commando No Pasaran een aanslag op de drukkerij van het Nederlandse paspoort.

4)
(Revolutionaire Afbraak Maatschappij) gooide in de nacht van 3 op 4 juli een
molotovcocktail in het kantoor van Hillen en Roos, de projectontwikkelaar van de gehate Stopera.
Deze anonieme guerrilla-­‐achtige acties stootten een hoop krakers tegen de borst

De Jongens van Bluf
Ze hadden het er maar druk mee.
Grappige is wel dat veel dingen op het punt stonden te veranderen: Sovjetunie was bezig met zijn laatste ademtocht, in Zuid-Afrika zou in 1990 Mandela vrijkomen.
I´m back.
  Admin donderdag 2 juni 2016 @ 11:29:04 #156
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_162688161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
Die voeren wat in hun schild dus.
Oude tijden herleven.
RAF was wel heel erg pro-Palestijnen indertijd hè.
Ze hebben ook een deel van hun training gehad in Palestijnse terrreureenheden.
wat ze ook in hun schild voeren, ik ben misschien wel zo verziekt door alles dat ik hetgeen ze doen/deden, in het niet vindt vallen bij alle terreur van de laatse jaren.

Waren toch wel interessante tijden waarin we leefden heur :7
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_162688165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hadden het er maar druk mee.
Grappige is wel dat veel dingen op het punt stonden te veranderen: Sovjetunie was bezig met zijn laatste ademtocht, in Zuid-Afrika zou in 1990 Mandela vrijkomen.
Rara is ineens verdwenen zonder dat er ooit iemand een vinger achter wist te krijgen.
  Admin donderdag 2 juni 2016 @ 11:31:10 #158
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_162688194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rote Armee Fraktion hebben in Duitsland in met name de jaren 70 heel West-Duitsland op stelten gezet. Paar schietpartijen her geweest. Wat ze deden is bankovervallen (ter financiering), ontvoeringen en een mede-gecordineerde kaping, dacht ik. Hier in NL bij schietpartijen paar agenten en douaniers omgekomen, dacht ik. Kopstukken kwamen uiteindelijk vast te zitten, waaronder Andreas Baader en Ulrike Meinhof, pleegden zelfmoord in een Duitse gevangenis, maar dat is wel altijd omstreden gebleven, geloof ik.
Dit vond ik een erg verhelderend boek.

https://www.bol.com/nl/p/(...)ex/1001004006314419/
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_162688202
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze hebben ook een deel van hun training gehad in Palestijnse terrreureenheden.
wat ze ook in hun schild voeren, ik ben misschien wel zo verziekt door alles dat ik hetgeen ze doen/deden, in het niet vindt vallen bij alle terreur van de laatse jaren.
Ja, klopt, wat we tegenwoordig zien is van een geheel andere orde. Overigens zo gek zou het niet zijn dat hoe dan ook weer wat eigen extremisme ontstaat, aan beide kanten.
quote:
Waren toch wel interessante tijden waarin we leefden heur :7
Trip down memory lane hè. ;).
I´m back.
  Admin donderdag 2 juni 2016 @ 11:33:32 #160
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_162688227
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel chaos en paniek, dat was ook hun opzet. Ze geloofden ook niet in de democratie in West-Duitsland.
Hun ontstaan kwam voort uit een voortdurende onvrede met hun omgeving, lui die in WW2 zo fout als iets waren en die gewoon verder konden gaan, in hetzelfde beroep: bankiers, politie , leraren, professoren, hun ouders.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_162688260
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze hebben ook een deel van hun training gehad in Palestijnse terrreureenheden.
wat ze ook in hun schild voeren, ik ben misschien wel zo verziekt door alles dat ik hetgeen ze doen/deden, in het niet vindt vallen bij alle terreur van de laatse jaren.

De aanslagen in die tijd waren ook al aardig heftig, wel minder gericht op de gewone burgers in de straat.
pi_162688268
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit vond ik een erg verhelderend boek.

https://www.bol.com/nl/p/(...)ex/1001004006314419/
Ja, ik heb ooit ook een boek gelezen over de RAF. Volgens mij een eerder boek. Werd ook nog goed uit de doeken gedaan wie Baader en Meinhof als persoon waren eigenlijk.

Hier nog oud topic btw: WFL / Über das Gehirn der Ulrike Meinhoff...
I´m back.
pi_162688273
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:21 schreef Ryan3 het volgende:

zoals jij het nu voorstelt was er een soort extreemrechtse organisatie die aanslagen pleegde.
Nee... ik dacht niet aan 1 organisatie wb metro1975 en Kosto.

De aanslag op het van heutszmonument in 1984 werd achteraf ook aan Rara toegeschreven.
Zonder bewijs. Bestond die organisatie toen al ?
Zie delpher
pi_162688280
ik denk dat "MAF" en "Burn down apartheid" later opgingen in RaRa
dit is een aanslag in 1983

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Admin donderdag 2 juni 2016 @ 11:36:54 #165
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_162688302
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ooit ook een boek gelezen over de RAF. Volgens mij een eerder boek. Werd ook nog goed uit de doeken gedaan wie Baader en Meinhof als persoon waren eigenlijk.

Hier nog oud topic btw: WFL / Über das Gehirn der Ulrike Meinhoff...
Nog steeds goed leesbaar ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_162688312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:36 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat "MAF" en "Burn down apartheid" later opgingen in RaRa

Ik denk dat je het aardig goed hebt.
pi_162688333
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hun ontstaan kwam voort uit een voortdurende onvrede met hun omgeving, lui die in WW2 zo fout als iets waren en die gewoon verder konden gaan, in hetzelfde beroep: bankiers, politie , leraren, professoren, hun ouders.
Ja, schuldgevoel ook uiteraard en idd de nazi-misdadigers en meelopers hadden de maatschappelijke posities in de BRD weer ingenomen. West-Duitsland kon natuurlijk ook moeilijk anders. Iedereen had een connectie met het nazi-regime. Helmutt Schmidt was ook luitenant geweest in de Wehrmacht.
I´m back.
pi_162688346
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Rara is sowieso nooit opgehelderd.
Duyvendak (GL) wordt verdacht toch? En er heeft er eentje bekend, zit nu in Zuid-Amerika bij een of andere stam.
pi_162688380
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nog steeds goed leesbaar ^O^
Beetje extreme stellingname van mij, toch wel. ;).
I´m back.
pi_162688448
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje extreme stellingname van mij, toch wel. ;).
bedoel je je nurture-nature stelling in de OP?
hummmm het woord extreem vind ik ook weer teveel gezegd.
pi_162688473
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Duyvendak (GL) wordt verdacht toch? En er heeft er eentje bekend, zit nu in Zuid-Amerika bij een of andere stam.
Verdacht maar verder 0,0 bewijs.
pi_162688482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

bedoel je je nurture-nature stelling in de OP?
hummmm het woord extreem vind ik ook weer teveel gezegd.
Ja, nu heb ik dat geschreven in 2002 en moet zeggen dat in dat debat volgens mij weinig ontwikkeling zit. Niet dat ik weet iig.
I´m back.
pi_162688542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nu heb ik dat geschreven in 2002 en moet zeggen dat in dat debat volgens mij weinig ontwikkeling zit. Niet dat ik weet iig.
ja... je zou ontdekken dat met de vooruitgang in dna-onderzoek men ook dit meer kan uitspinnen.
Zijn er dna-strengen te vinden die gewelddadigheid veroorzaken ?
Misschien wel.... Misschien niet.
pi_162688601
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:29 schreef yvonne het volgende:
Palestijnse terrreureenheden
ja trainingskampen in de Ardennen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162688627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja... je zou ontdekken dat met de vooruitgang in dna-onderzoek men ook dit meer kan uitspinnen.
Zijn er dna-strengen te vinden die gewelddadigheid veroorzaken ?
Misschien wel.... Misschien niet.
Nou ja, aangeboren idd of op jonge leeftijd verworven hè. Dat laatste is volgens mij wel redelijk bewezen al. Dat aangeboren wrs alleen voor wat betreft agressie bewezen, denk ik.
I´m back.
pi_162688659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, aangeboren idd of op jonge leeftijd verworven hè. Dat laatste is volgens mij wel redelijk bewezen al. Dat aangeboren wrs alleen voor wat betreft agressie bewezen, denk ik.
Gaat wel erg off topic nu.
pi_162688675
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gaat wel erg off topic nu.
Valt binnen de scoop, lees dat oude topic maar.
Moet niet domineren idd, maar dat is wat anders.
I´m back.
pi_162688728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Valt binnen de scoop, lees dat oude topic maar.
Moet niet domineren idd, maar dat is wat anders.
De Autonomen linkse relschoppers hoor je ook niet veel meer van, af en toe nog bij G7 conferentie maar dat is het wel
pi_162689049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

GroenLinks is gebaseerd op de communistische partij; ze hebben slechts een ander jasje aangetrokken.
Groenlinks mag dan nog altijd extreem naïef zijn (Sargentini, er zitten geen terroristen tussen die vluchtelingen hoor!) maar communistisch zijn ze echt totaal niet. Ze hebben dat vervelende weg met ons trekje maar zijn verder gewoon een vvd light.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_162689074
Cees is voor het laatst gesignaleerd op Kreta
ook wel een mooi stuk :)

4 december 1998
Gespierde frases van een infiltrant

Op 30 januari 1993 verschijnt een opmerkelijk artikel in de Gelderlander. In een verslag van rechtbankjournalist Martin Gommers onthult ene 'Rob Kamphuis', die op dat moment een gevangenisstraf uitzit, dat hij jarenlang als informant heeft gewerkt voor de Plaatselijke Inlichtingendienst (PID) in Nijmegen....
ZIJN EERSTE schreden op het pad van informant zet Cees in 1976, als hij wordt benaderd door de Nijmeegse Criminele Inlichtingendienst (CID). Cees, op 26 augustus 1952 geboren in Oss, is op dat moment al een goede bekende in het uitgaanscircuit, waar hij zich vooral in het homo-nachtleven stort. Zijn stamkroeg is Du Commerce in het centrum. Vanaf 1977 is hij portier van 't Bakkertje, Nijmegens bekendste homo-tent.Door zijn CID-bazen wordt Cees onder meer op het spoor gezet van Cors de Graaf, een van de grootste softdrughandelaren van Nijmegen op dat moment. Veel succes heeft hij niet. Een van de mensen uit de top van de organisatie van De Graaf, die anoniem blijft, omschrijft hem als een 'zuiplap die door niemand vertrouwd werd'. Wel zou Cees hebben gezorgd voor de aanhouding van een paar koppelbazen.Het 'echte' werk begint als Cees in 1978 overstapt naar de politieke tak van de Inlichtingendienst, de PID, die onder auspiciën van de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD) werkt. Op initiatief van de PID wordt Cees ingezet op het Rood Verzetsfront (RVF). Voor zijn diensten ontvangt hij 2500 gulden per maand plus onkostenvergoeding.De RVF, met hoofdkwartier in Hoogeveen, wordt in 1977 opgericht. Ondanks zijn militante naam, houdt de RVF zich vooral bezig met het uitbrengen van maandelijkse bulletins.Cees meldt zich in 1978 aan bij het RVF, afdeling Zuid in Nijmegen. In zijn aanmeldingsbrief schrijft hij dat hij homo is en voortdurend te maken heeft met discriminatie. Vandaar dat hij bereid is zijn steentje bij te dragen aan het hervormen van de samenleving, desnoods via harde actie.Binnen de RVF laat Cees zich gelden als een militante figuur. Hij presenteert zich succesvol als een 'gewone' (niet gestudeerde) jongen en beperkt zijn bijdrages aan de discussie veelal tot gespierde frases als 'alle macht komt uit de loop van een geweer'. Cees is een buitenbeentje, maar juist daarom wekt hij weinig argwaan bij de RVF-intellectuelen.Door zijn inzet groeit Cees al snel uit tot een centrale figuur binnen de afdeling Zuid. Cees maakt herhaaldelijk duidelijk niet vies te zijn van harde acties, zegt Jan van der Sloot, een Eindhovens RVF-lid uit die tijd. 'In de tijd dat wij overgingen tot incidenteel geweld tegen goederen sprak hij vaker over het toepassen van bot geweld, desnoods tegen personen.'In 1980 gaat hij over tot een provocatie. Cees zet een RVF-lid aan tot actie tegen een gevangenisbewaarder van de Koepel in Arnhem, die beschuldigd wordt van mishandeling van een gevangen RVF-activist. De RVF'er gaat poolshoogte nemen bij het huis van de bewaarder en ziet dat het wordt bewaakt door agenten in burger. Hij beseft dat er een val is gezet en blaast de actie af. Dat Cees er achter zit, komt nauwelijks bij hem op.De actie tegen de bewaarder gaat niet door, maar in februari 1980 ontploft er wel een bom bij het huis van officier van justitie J. Schampers. Schampers zag geen aanleiding tot vervolging van de van mishandeling beschuldigde gevangenisbewaarders. De explosie slaat een gat in een van de muren, ruiten vliegen uit de sponning, niemand raakt gewond. Schampers is niet thuis.De actie wordt opgeëist door het 'Rood Volksverzet', een tot dan toe onbekende organisatie. Dezelfde dag valt de politie het RVF-hoofdkantoor in Hoogeveen binnen. Op 4 maart wordt RVF-lid Adrie Eeken gearresteerd. In zijn tas vindt de politie actieverklaringen van de bomaanslag en pistoolpatronen. Eeken wordt later met een schadevergoeding vrijgelaten.Later zal Cees schrijven dat de BVD van het begin af aan op de hoogte was van plannen voor de aanslag. Feit is dat het huis van Schampers werd bewaakt. Ondanks dat kon iemand ongehinderd een bom plaatsen.Cees maakt van zijn positie binnen de RVF gebruik om ook door te dringen in de Nijmeegse actiebeweging, die in die tijd zeer actief is op allerlei fronten: kraken, anti-militarisme, kernenergie, radicaal feminisme, flikkerstrijd.Cees verzamelt een groep jonge actievoerders om zich heen, die hij inspireert tot harde actie. In april 1979 helpt hij een lid van zijn clubje een bom in elkaar te zetten. De bom moet geplaatst worden op de tentoonstelling van de International Police Association (IPA) in Nijmegen.De jongen laat een tas met de bom achter, maar bij de uitgang wijst een agent hem erop dat hij zijn tas heeft laten staan. Hij en drie anderen, onder wie ook Cees, worden aangehouden. Cees wordt later veroordeeld tot een week cel, de bommenlegger tot een maand.Een jaar later doet Cees een nieuwe poging. Met een paar actievoerders bedenkt hij een plan om een brandbom te laten ontploffen in het militaire tentenkamp in Heumensoord tijdens de Vierdaagse. In de verwarring die zal ontstaan, hoopt Cees wapens buit te maken.OOK DEZE ACTIE mislukt, omdat Frans, de 21-jarige bommenlegger op weg naar het kamp wordt aangehouden wegens door rood licht fietsen. Omdat Frans zo zenuwachtig is, kijkt de politie in de tas aan het stuur en vindt de bom. Frans wordt later vrijgesproken omdat de politie niet in de tas mocht kijken.Na de aanslag op het huis van officier Schampers groeit Cees' ster binnen de RVF.

In 1980 wordt hij betrouwbaar genoeg geacht om chauffeur te spelen voor Ronald Augustin, het Nederlandse RAF-lid dat sinds 1973 in Duitsland gevangen zat. Begin mei zegt Cees tegen bekenden dat hij naar Parijs moet om iets af te geven bij 'een afsplitsing van de RAF'. Op 5 en 6 mei, tijdens Cees' verblijf in Parijs worden daar vijf leden van de RAF en de beweging van de 2e juni gearresteerd.In dezelfde periode doet zich nog een 'toevalligheid' voor. Op 16 juni 1980 ontploft aan de Quellijnstraat in Amsterdam een bom. De huurder van het pand was Henk Wubben, een bekende linkse activist. Hij wordt kort daarop aangehouden, evenals Ciska Brakenhoff, een van zijn medestanders. In het dossier van Wubben duikt ook weer de aanslag op het huis van Schampers op. Later zal Cees bekenden zeggen dat hij die dag 'toevallig' in Amsterdam was.In de Nijmeegse actiebeweging maakt Cees intussen furore als actiefilmer. Hij filmt de kraakacties rond de Piersonstraat en de blokkade van de kerncentrale in Dodewaard. Tussendoor belooft hij nog een paar keer wapens te bezorgen aan radicale groepjes. De transacties gaan echter niet door.In de actiebeweging groeit echter wantrouwen tegen Cees. Dat wordt extra gevoed als op 8 maart 1981 brand wordt gesticht in de Westland Utrecht Bank. Cees doet niet aan de actie mee, maar bazuint wel rond dat hij erbij was. Een paar maanden later mislukt een actie waar Cees wel van weet.Op 13 november 1981 wordt Cees door actievoerders voor een 'tribunaal' gebracht in het toenmalige kraakpand De Arkstee, wat Cees later zelfs beschrijft als 'een van de angstigste belevenissen van de hele periode RVF'. Cees weet zich eruit te bluffen, maar zijn rol in de actiebeweging is uitgespeeld.Na zijn actietijd wordt het even stil rond Cees. Hij legt zich toe op het maken van films en homonaaktfoto's via zijn bedrijf Caesar Films. Ondanks grote verhalen komen weinig projecten echt van de grond. In 1986 wordt hij vanuit het niets benaderd door de Russische ambassade om een film te maken over de Russische ruimtevaarttentoonstelling Intercosmos in de Efteling.Dat kan toeval zijn, maar later zal Cees zelf verklaren dat hij van de BVD opdracht kreeg rapporten te maken over personen in de Russische ambassade. Cees is niet in zijn eerste verzinsel gestikt, maar feit is dat in zijn latere bekentenis Cees Russische diplomaten bij hun juiste naam noemt.Ook heeft hij vanaf 1990 regelmatig contact met de Nijmeegse PID-chef Herman Oolbekkink onder meer in hotel restaurant Plasmolen. Een foto van zo'n ontmoeting, waarop Cees ternauwernood herkenbaar is, verschijnt in het boek 'Tragiek van een geheime dienst', dat in datzelfde jaar uitkomt.Met de verschijning van dit boek, waarin verschillende informanten in de Nijmeegse actiebeweging worden ontmaskerd, wordt Cees de grond onder de voeten te heet. Hij duikt onder en vertrekt in 1991 naar Kreta waar hij leeft van een arbeidsongeschiktheidsuitkering (Cees heeft in de jaren zeventig een beroerte gehad en heeft sindsdien last van zijn benen).In de loop van het jaar krijgt hij echter bericht van het Gemeenschappelijk Administratiekantoor (GAK) dat zijn uitkering wordt stopgezet. Noodgedwongen keert hij terug naar Nederland, waar hij te horen krijgt dat hij geen geld meer krijgt.IN PANIEK leent Cees een auto van een vriend en pleegt met een speelgoedpistool twee overvallen op postagentschappen in Puiflijk en Reek. In Reek maakt hij 1800 gulden buit. Cees wordt dezelfde dag nog gearresteerd.Verbitterd over het feit dat de dienst hem volgens zijn idee in de steek laat, licht hij zijn advocaat R. Teekens in over zijn BVD-verleden. Teekens raadt hem aan een rapport te schrijven in de hoop dat dit door de rechter zal dienen als verzachtende omstandigheid.Het helpt niet echt veel. In september 1992 wordt hij veroordeeld tot achttien maanden cel. Woedend dreigt Cees zijn hele verhaal naar buiten te brengen. In januari 1993 verschijnt in de Gelderlander een artikel gebaseerd op Cees' zelf geschreven bekentenis. Even later krijgt hij bezoek van zijn oude chef Oolbekkink in het Huis van Bewaring. Cees slikt zijn dreigement in.Op 11 maart 1993 wordt Cees vervroegd vrijgelaten en vertrekt naar Kreta. Inmiddels heeft hij bericht gekregen dat zijn uitkering wordt hervat. Zijn advocaat verklaart later voor de VPRO-radio dat Cees een 'deal' heeft gesloten met zijn oude bazen om te voorkomen dat informatie over zijn verleden naar buiten komt. 'Hij is als een rijk man vertrokken.' Cees is voor het laatst gesignaleerd op Kreta, waar hij zich voorstelt als Kostas, een Griek die in Nederland rechten heeft gestudeerd.Operatie Homerus. Spioneren voor de BVD. ISBN 90 6778 100 X. 240 pagina's, * 29,90.

http://www.volkskrant.nl/(...)-infiltrant~a451118/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162689103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:22 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ze hebben dat vervelende weg met ons trekje maar zijn verder gewoon een vvd light.
Je bedoelt GL is niet zo nationalistisch ?
Zo hoort het ook.
pi_162689676


lammert twitterde op donderdag 02-06-2016 om 10:52:29 Hier recente foto’s van de 3 gezochte RAF terroristen die zich in Noord Nederland zouden schuilhouden https://t.co/AXxCNqHrZ6 reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162689714
mickvanwely twitterde op donderdag 02-06-2016 om 07:29:42 Onderzoek naar km-stand vluchtwagens en telecom-onderzoek doet OM Duitsland vermoeden dat RAF-terroristen/overvallers in (Noord)Ned zitten reageer retweet
mndell twitterde op donderdag 02-06-2016 om 07:40:54 Op basis van een mobiele telefoon signaal in het noorden van Nederland - Hinweise aus Holland zu RAF-Terroristen https://t.co/AF48rtVYM5 reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162690646
quote:
Uitstekend werkje weer van Andere Tijden moet ik zeggen.
Maar in feite had je dus RaRa-2 en die heeft men dus nooit kunnen oprollen.
In rechtsextremistische hoek hoeft men die dus ook wrs niet te zoeken.
Anyway, ik zie er wel een interessant filmscript in.
I´m back.
pi_162690740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitstekend werkje weer van Andere Tijden moet ik zeggen.
Maar in feite had je dus RaRa-2 en die heeft men dus nooit kunnen oprollen.
In rechtsextremistische hoek hoeft men die dus ook wrs niet te zoeken.
Anyway, ik zie er wel een interessant filmscript in.
Rara-1 is ook nooit opgerold maar dat is ook niet zo vreemd met het NL bromsnor politieapparaat.
pi_162690890
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Verdacht maar verder 0,0 bewijs.
Dat maakt niet uit, net als dat er waarschijnlijk helemaal geen bewijs is dat deze RAF-bejaarden iets anders van plan zijn dan buiten de gevangenis blijven. Maar op gezette tijden moet links even in verband worden gebracht met extreem, radicaal en gewelddadig.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:58 schreef bamibij het volgende:
Wat waren de jaren '60-'90 toch eigenlijk boeiend als je zo dit topic leest.
Ja, terrorisme was nog geen excuus om mensen massaal vrijheden te ontnemen. Er was vooruitgang en mensen waren zo naief om te denken dat ze met politiek de toekomst gunstig konden beinvloeden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162690902
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Rara-1 is ook nooit opgerold maar dat is ook niet zo vreemd met het NL bromsnor politieapparaat.
Nee, nooit echt opgerold idd, in de zin dat ze allemaal forse celstraffen hebben gekregen, maar de recherche was er wel van overtuigd dat men de juiste mensen had gevonden. Allemaal nav de vingerafdrukken van Roemersma bij een device gevonden bij Elba Schiedam aanslag. Uiteindelijk is Roemersma alleen dankzij vormfouten ook vrij gekomen.
Gekke is dat de BVD dus wel al eerder over informatie beschikte, maar niet met de recherche deelde.
En ja, dat rechercheteam was wel een beetje idd underequipped, maar toen ging dat nu eenmaal zo, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 02-06-2016 14:06:16 ]
I´m back.
pi_162691091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, nooit echt opgerold idd, in de zin dat ze allemaal forse celstraffen hebben gekregen, maar de recherche was er wel van overtuigd dat men de juiste mensen had gevonden. Allemaal nav de vingerafdrukken van Roemersma bij een device gevonden bij Elba Schiedam aanslag. Uiteindelijk is Roemersma alleen dankzij vormfouten ook vrij gekomen.
Gekke is dat de BVD dus wel al eerder over informatie beschikte, maar niet met de recherche deelde.
En ja, dat rechercheteam was wel een beetje idd underequipped, maar toen ging nu eenmaal zo, denk ik.
De BVD heeft ooit mijn telefoon getapt toen mijn broertje in Woensdrecht kampeerde en ik op pad was met Paco een belangrijk iemand in Jungle commando om dingen te regelen.
pi_162691231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, net als dat er waarschijnlijk helemaal geen bewijs is dat deze RAF-bejaarden iets anders van plan zijn dan buiten de gevangenis blijven. Maar op gezette tijden moet links even in verband worden gebracht met extreem, radicaal en gewelddadig.

[..]

Ja, terrorisme was nog geen excuus om mensen massaal vrijheden te ontnemen. Er was vooruitgang en mensen waren zo naief om te denken dat ze met politiek de toekomst gunstig konden beinvloeden.
dat er waarschijnlijk helemaal geen bewijs is dat deze RAF-bejaarden iets anders van plan zijn ? 8)7

Staub zou samen met de voormalige RAF-leden Daniela Klette en Burkhard Garweg betrokken zijn bij een gewelddadige roofoverval op een geldtransport bij Bremen in juni 2015
Er zijn dna-sporen van de drie gevonden in de auto's die de daders hebben gebruikt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162691293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat er waarschijnlijk helemaal geen bewijs is dat deze RAF-bejaarden iets anders van plan zijn ?

Staub zou samen met de voormalige RAF-leden Daniela Klette en Burkhard Garweg betrokken zijn bij een gewelddadige roofoverval op een geldtransport bij Bremen in juni 2015
Er zijn dna-sporen van de drie gevonden in de auto's die de daders hebben gebruikt
Gewoon stelletje criminelen dus net zoals we er hier vele hebben.
pi_162691443
Roemersma, die naam zocht ik. Volgens mij heeft die bekend zeer actief bij RaRa geweest te zijn.
pi_162691536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:01 schreef bamibij het volgende:
Roemersma, die naam zocht ik. Volgens mij heeft die bekend zeer actief bij RaRa geweest te zijn.
klopt :Y

Roemersma werkte bij het NIZA
Ex-kraker René Roemersma, die deze week circa 25 jaar na dato voor de VPRO-televisie heeft bekend betrokken te zijn geweest bij de golf aanslagen op o.a. de Makro, in de jaren tachtig door de terreurorganisatie RaRa, is tot drie jaar geleden werkzaam geweest voor het Nederlands Instituut Zuidelijk Afrika (NIZA).
De terreuracties van de RaRa waren destijds gericht tegen Nederlandse bedrijven met belangen in Zuid-Afrika. Moedermaatschappij SHV van de Makro capituleerde uiteindelijk voor de terreur en trok zich terug uit Zuid-Afrika.

De terrorist, die destijds in hoger beroep werd vrijgesproken vanwege vormfouten in het proces maar nu kleur bekent, meldt op zijn Linkedin-pagina dat hij voor het NIZA heeft gewerkt in de periode 1999-2007. Sinds 2007 werkt hij in Venezuela voor de Latijns-Amerikaanse organisatie voor radionetwerken Aler.

Het Niza ontstond in 1997 door een bundeling van drie organisaties: de Anti-Apartheids Beweging Nederland, de Euduardo Mondlane Stichting en het Komitee Zuidelijk Afrika. In 2006 woonde Roemersma als medewerker van het NiZA de verkiezingen van 2006 in Congo-Kinshasa bij. Juist deze maand kreeg het NIZA bericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken dat ze de komende vijf jaar een subsidie van ruim 27 miljoen euro zal ontvangen.

NIZA-directeur Ruud van den Hurk bevestigt dat Roemersma als ”consultant was ingehuurd” . Welke periode precies, is niet duidelijk. Van den Hurk zegt dat Roemersma geen dienstverband had met het NIZA. De directeur: ”Het was een driftig baasje..”

http://www.telegraaf.nl/b(...)_bij_het_NIZA__.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162691539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

Nee, nooit echt opgerold idd, in de zin dat ze allemaal forse celstraffen hebben gekregen, maar de recherche was er wel van overtuigd dat men de juiste mensen had gevonden. Allemaal nav de vingerafdrukken van Roemersma bij een device gevonden bij Elba Schiedam aanslag. Uiteindelijk is Roemersma alleen dankzij vormfouten ook vrij gekomen.
Gekke is dat de BVD dus wel al eerder over informatie beschikte, maar niet met de recherche deelde.
En ja, dat rechercheteam was wel een beetje idd underequipped, maar toen ging nu eenmaal zo, denk ik.
pi_162691606
Zeer waarschijnlijk lopen er nog wel paar vriendjes rond voor die RAF figuren.
pi_162692548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitstekend werkje weer van Andere Tijden moet ik zeggen.
Maar in feite had je dus RaRa-2 en die heeft men dus nooit kunnen oprollen.
In rechtsextremistische hoek hoeft men die dus ook wrs niet te zoeken.
Anyway, ik zie er wel een interessant filmscript in.
ik heb nooit begrepen dat iemand met de naam Rara diezelfde dag van de aanslag op Kosto en het ministerie het opeiste in een pamflet van 10 kantjes.
Ik neem aan dat politie en journalisten de teksten geanalyseerd hebben en authentiek bevonden, zeer wel mogelijk uit die activistische kringen.

Maar ja..... zoveel rumoer over 4 mensen. Alsof zij werkelijk een bedreiging zijn voor de samenleving. Eerder is het rumoer de bedreiging, dat men wetten gaan aannemen die de staat meer macht geeft en meer de privacy laat schenden.
pi_162696837
In het nieuws: RAF-terroristen in Nederland? Radio EenVandaag, 2 juni 2016

http://www.nporadio1.nl/r(...)oristen-in-nederland
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162700278
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162702086
De Nederlandse politie doet vooralsnog niks met de informatie uit Duitsland ?

waarom staan ze dan wel hier ?
Gezochte personen -https://www.politie.nl/ge(...)vallers-gezocht.html

De twee medewerkers van de geldtransportwagen worden tijdens de overval op 6 juni in hun auto beschoten met een Kalashnikov. Ze blijven in de wagen zitten en overleven de poging tot moord. Omdat hun geldwagen automatisch op slot gaat, maken de daders niets buit en vluchten.
Waarschijnlijk heeft het drietal sinds 2000 al minstens zeven van zulke gewelddadige overvallen gepleegd. Puur om in hun levensonderhoud te voorzien. Ze hebben geen officiële papieren meer, en kunnen op geen enkele manier legaal aan geld komen. Waarschijnlijk plegen de twee mannen steeds de overval, en bestuurt Daniela Klette het vluchtvoertuig.

Het is niet zeker dat ze in Nederland zijn, maar het kan zijn dat ze zich voordoen als toeristen in vakantiegebied.

Verder ook een specifieke oproep aan Nederlandse autohandelaren. Het drietal maakt steeds gebruik van goedkope occasions tijdens hun overvallen. Tijdens een proefrit met zo’n occasion willen ze nooit zelf rijden en die auto’s moeten de handelaren dan ergens op een afgesproken plek worden afgeleverd. Welke autohandelaar klinkt dit, in combinatie met het Duitse drietal, bekend in de oren?




+++

In Nieuwsuur Jacco Pekelder, assistent-hoogleraar geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en advocaat Gerard Spong. Hij verdedigde destijds RAF-terrorist Christoph Wackernagel.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162702278
Tien tips over RAF-terroristen

DRIEBERGEN - Bij de Landelijke Eenheid van de politie zijn tien tips binnengekomen over de voortvluchtige RAF-terroristen uit Duitsland.

Dat bevestigt een woordvoerder van de Landelijke Eenheid. ,,De tips komen uit Nederland. Over de inhoud van de informatie doen we geen mededelingen. Alle tips zijn naar de Duitse politie gestuurd.”

Naar aanleiding van de publicatie gisteren in deze krant over het mogelijke verblijf van de drie RAF-terroristen en verdachten van gewelddadige overvallen, hebben vakantieparken en campings in Noord-Nederland vandaag verschillend gereageerd.

Recreatieparken

Omdat volgens de Duitse politie de terroristen zich mogelijk zouden voordoen als toeristen, hebben eigenaren van recreatieparken de foto’s op paspoorten van gasten gecontroleerd om te kijken of er gelijkenissen zijn met de compositietekeningen van de twee mannen en een vrouw. Andere parken reageerden laconiek op het nieuws dat het trio zich mogelijk in ons land zouden schuilhouden.

De Duitse opsporingsautoriteiten houden er sterk rekening mee dat de Duitsers die verdacht worden van overvallen op geldtransporten en supermarkten in Noord-Duitsland, in Noord-Nederland zitten. Dat zou blijken uit onderzoek naar de kilometerteller en telecominformatie.
Roofoverval

Ernst-Volker Staub (62), Daniela Klette (57) en Burkhard Garweg (47) pleegden vorig jaar juni een mislukte roofoverval op een geldtransport in het Noord-Duitse plaatsje Stuhr. Het dna van de drie was ontdekt in een vluchtauto. De Nederlandse politie waarschuwt burgers om geen actie te ondernemen als ze de drie zien. Ze zijn levensgevaarlijk en waarschijnlijk zwaarbewapend.

De Nederlandse politie is vooralsnog niet actief op zoek naar de voortvluchtige Duitsers. Het team FastNL dat op voortvluchtige criminelen jaagt, kan eventueel ingezet worden als er concrete informatie over de drie is.

http://www.telegraaf.nl/b(...)F-terroristen__.html

De Duitse politie heeft een kaart gemaakt met het gebied waarin de drie kunnen zitten.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162709090
En lijkt het er dus op dat het hele verhaal een storm in een glas water blijkt. Als je op die kaart kijk zijn ze in ieder geval niet in het bewoonde deel van Ameland maar op Schier moeten men wel goed uitkijken net als in het zuiden van Denemarken of aan de Poolse grens. Het Alert beslaat dus het hele noorden van Duitsland en omstreken. Dat is wat anders dan waarschijnlijk in noord Nederland.

De antiklacht is dat ik met veel interesse dit draadje heb gelezen en veel van de docu's heb bekeken. Ondanks dat ik van de zelfde leeftijd ben en zelfs in Amsterdam woonde in de periode van de rellen heb ik daar nooit zoveel van begrepen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:32:58 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162709123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:28 schreef qajariaq het volgende:
En lijkt het er dus op dat het hele verhaal een storm in een glas water blijkt. Als je op die kaart kijk zijn ze in ieder geval niet in het bewoonde deel van Ameland maar op Schier moeten men wel goed uitkijken net als in het zuiden van Denemarken of aan de Poolse grens. Het Alert beslaat dus het hele noorden van Duitsland en omstreken.

Dat is wat anders dan waarschijnlijk in noord Nederland.
Noord-Nederland staat anders redelijk te boek als "Rood" :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_162709143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Noord-Nederland staat anders redelijk te boek als "Rood" :P
Maar niet in de zin van het adoreren van terrorisme. Ik ga er van uit dat niemand deze lui meer ziet als idealisten maar als bankrovers.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:43:11 #203
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162709209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar niet in de zin van het adoreren van terrorisme. Ik ga er van uit dat niemand deze lui meer ziet als idealisten maar als bankrovers.
Dat hopen we idd.

(Wat ik in dit topic nog niet gehoord heb; Bende van Nijvel. Ook zo een verschijnsel van die jaren.)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:47:09 #204
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162709238
Ah ze houden zich op op Rottumerplaat dus.
pi_162709246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat hopen we idd.

(Wat ik in dit topic nog niet gehoord heb; Bende van Nijvel. Ook zo een verschijnsel van die jaren.)
Ja, we hebben ook tijden gehad dat het journaal bestond uit IRA, Baskenland en Vietnam. De bende van NIjvel was dan wel iets dichter bij huis. Nooit gepakt, kleine buit maar grote impact altijd.
pi_162709381
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, we hebben ook tijden gehad dat het journaal bestond uit IRA, Baskenland en Vietnam. De bende van NIjvel was dan wel iets dichter bij huis. Nooit gepakt, kleine buit maar grote impact altijd.
De bende van Nijvel was het dan ook niet om de buit te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162712411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik heb nooit begrepen dat iemand met de naam Rara diezelfde dag van de aanslag op Kosto en het ministerie het opeiste in een pamflet van 10 kantjes.
Ik neem aan dat politie en journalisten de teksten geanalyseerd hebben en authentiek bevonden, zeer wel mogelijk uit die activistische kringen.
Politie gaat ervan uit dat dezelfde organisatie erachter zit. Maar wie nu in RaRa-2 zijn, is onduidelijk gebleven.
quote:
Maar ja..... zoveel rumoer over 4 mensen. Alsof zij werkelijk een bedreiging zijn voor de samenleving. Eerder is het rumoer de bedreiging, dat men wetten gaan aannemen die de staat meer macht geeft en meer de privacy laat schenden.
Dat schenden van de privacy had toen weinig om het lijf, dat is eigenlijk pas een item geworden sinds de digitale revolutie hè.
De overheid kan ook zeggen: jongens, we doen lekker helemaal niets, want de kans om thuis bij het klussen om te komen is veel groter dan om te komen bij een aanslag. Vraag is of je als politieke partij dan bij de volgende verkiezingen nog stemmen krijgt.
Daaruit volgt ook natuurlijk de complottheorie: de overheid zet de aanslagen zelf in scene (false flag), want de overheid wil onze privacy schenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 03-06-2016 12:30:02 ]
I´m back.
pi_162712445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat hopen we idd.

(Wat ik in dit topic nog niet gehoord heb; Bende van Nijvel. Ook zo een verschijnsel van die jaren.)
En de celulles communiste combattant. Volgens mij allemaal ietsje later, in de jaren 80 met name.
Overigens is die CCC opgedoekt, bende van Nijvel blijft nog een raadsel...
I´m back.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:14:10 #209
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162717552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

bende van Nijvel blijft nog een raadsel...
Men weet wel het een en ander maar men kan het niet hard maken. Er was een dadergroep (groep Bouhouche) en een ondersteunende groep (familieclan De Staercke). Veel namen zijn wel bekend maar wie nu precies wat gedaan heeft blijft een raadsel mede door zeer knullig politieonderzoek waarbij o.a. twee teruggevonden vluchtauto's 'per ongeluk' naar de sloop zijn gebracht en er ook tot tweemaal toe gevonden vingerafdrukken zijn zoekgeraakt. Ik vind het wel een van de meest mysterieuze en fascinerende misdaadzaken uit de naoorlogse geschiedenis en had gehoopt dat er met de jaren meer duidelijkheid zou komen. Mooi niet dus. Ze houden hun kaken goed op elkaar.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162719248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:14 schreef Alektorophobia het volgende:
familieclan De Staercke
https://nl.wikipedia.org/wiki/Philippe_De_Staercke
Nooit eerder van gehoord. Maar dat was dus de bende van Baasrode, maar zij gebruikten ongeveer dezelfde tactiek.
quote:
Als echte militairen gingen ze te werk tijdens hun verscheidene diefstallen en overvallen op geldtransporten. Philippe De Staercke was de leider en Dominique Salesse werd gezien als het brein achter de bende. Tijdens de overvallen werd De Staercke omschreven als een knettergek iemand. Verder was er ook de opmerkelijke samenwerking met gevangenisdirecteur Jean Bultot, die de bende meermaals aan het werk zette.
maar:
quote:
Tijdens het onderzoek tastte de politie in het duister, tot bleek dat Philippe De Staercke op de dag van de overval aanwezig was in de Delhaize van Aalst.
(Zou een mooi alibi kunnen zijn natuurlijk...)


Verder hebben ze een enorme bende gemaakt van het recherche-onderzoek idd, dat was mij wel al bekend.
I´m back.
pi_162720184
Wat te denken dat in de Voerstreek eind jaren zestig, begin zeventig. De mensen gingen elkaar met geweren te lijf toen. Burgemeester Hapart of zo iets naam. Die taalstrijd is er nog steeds, zeker in die hoek. Gelukkig is het schieten vervangen door spuitbussen die anderstalige verkeersborden onleesbaar maken.
pi_162726976
Willen ze de RAF nieuw leven inblazen.
Ура для россии
pi_162727039
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Willen ze de RAF nieuw leven inblazen.
Wrs hebben ze gewoon geld nodig om lekker van te leven. Gaan ze werken, dan worden ze gesnapt. Dus dan maar roven.
I´m back.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:55:01 #214
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162736468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Philippe_De_Staercke
Nooit eerder van gehoord. Maar dat was dus de bende van Baasrode, maar zij gebruikten ongeveer dezelfde tactiek.

[..]

maar:

[..]

(Zou een mooi alibi kunnen zijn natuurlijk...)

Verder hebben ze een enorme bende gemaakt van het recherche-onderzoek idd, dat was mij wel al bekend.
Philippe De Staercke was 2 uur voor de overval in Aalst nog in het pand gezien en was daar vermoedelijk voor een laatste verkenning. En Jean Bultot is 100% een lid van de dadergroep. In het bos van La Houssière, waar meermaals spullen van de Bende van Nijvel zijn aangetroffen, vond de politie verbrande resten van spullen die gebruikt of buitgemaakt zijn bij de overvallen in Overijse en Eigenbrakel. Daartussen bevonden zich ook persoonlijke zaken van Bultot zoals brieven die door zijn secretaresse waren geschreven en een foto van zijn zoontje. Bultot heeft ook iemand benaderd (Leopold Van Esbroeck) met de vraag of hij interesse had om mee te doen aan schijnovervallen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162736541
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:55 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Philippe De Staercke was 2 uur voor de overval in Aalst nog in het pand gezien en was daar vermoedelijk voor een laatste verkenning. En Jean Bultot is 100% een lid van de dadergroep. In het bos van La Houssière, waar meermaals spullen van de Bende van Nijvel zijn aangetroffen, vond de politie verbrande resten van spullen die gebruikt of buitgemaakt zijn bij de overvallen in Overijse en Eigenbrakel. Daartussen bevonden zich ook persoonlijke zaken van Bultot zoals brieven die door zijn secretaresse waren geschreven en een foto van zijn zoontje. Butot heeft ook iemand benaderd (Leopold Van Esbroeck) met de vraag of hij interesse had om mee te doen aan schijnovervallen.
Bultot zat dus in de Forces Nouvelles: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jean_Bultot
Maar daar heb ik dus nog nooit wat van gehoord eigenlijk. Hebben ze die organisatie bij de kladden gepakt?
I´m back.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:03:20 #216
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162736646
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bultot zat dus in de Forces Nouvelles: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jean_Bultot
Maar daar heb ik dus nog nooit wat van gehoord eigenlijk. Hebben ze die organisatie bij de kladden gepakt?
Weet ik niet meer volgens mij niet. Ook het rechtse Front de la Jeunesse en de Westland New Post worden vaak genoemd in deze zaak.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162736668
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:03 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Weet ik niet meer volgens mij niet. Ook het rechtse Front de la Jeunesse en de Westland New Post worden vaak genoemd in deze zaak.
Misschien ook connecties met Operatie Gladio dan? Dat blijft ook een heel vaag gebeuren namelijk.
I´m back.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:10:11 #218
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162736784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien ook connecties met Operatie Gladio dan? Dat blijft ook een heel vaag gebeuren namelijk.
Ik denk niet dat daar een connectie is maar wie weet hoe diep dit gaat. Als je ziet dat er verschillende rijkswachters, een gevangenisdirecteur, een lid van staatsveiligheid en leden van (rechtse) schietverenigingen bij betrokken zijn dan vraag ik me toch wel af wat hier allemaal achter heeft gezeten.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162736845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:10 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een connectie is maar wie weet hoe diep dit gaat. Als je ziet dat er verschillende rijkswachters, een gevangenisdirecteur, een lid van staatsveiligheid en leden van (rechtse) schietverenigingen bij betrokken zijn dan vraag ik me toch wel af wat hier allemaal achter heeft gezeten.
Ja, het waren ook rumoerige tijden in België in de jaren 80. Ik meen dat de regering nog een tijdje met volmachten ging werken ook. Wallonië verpauperde, hoge werkloosheid. Dan nog de nodige schandalen met politici, die pas veel later uitkwamen.
I´m back.
pi_162742656
die eerste aanslagen van RaRa zijn nogal vreemd
bijv deze

Bomaanslagen
Bom ontploft
VAN HEUTSZ MONUMENT BESCHADIGD-
Volgens de politie werd gebruik gemaakt van een zwaar kaliber kneedbom.

(citaten uit Het Parool, 12 september 1984; later heeft RaRa de aanslag opgeëist)

AMSTERDAM - De 12-jarige jongen, die gistermiddag gewond raakte bij het ontploffen van explosieven bij het Van Heutszmonument aan het Olympiaplein in Amsterdam, maakt het goed. De jongen liep verwondingen op aan armen, benen en gezicht. Door de enorme klap werd zijn trommelvlies beschadigd.

Het kind klom gisteren, samen met drie vriendjes, op het monument en ontdekte daar een aantal draden. Nieuwsgierig volgde hij het spoor tot hij een kastje aantrof dat hij aanraakte. Een van de aangebrachte dynamietstaven ontplofte daardoor. Zijn drie vriendjes bleven ongedeerd. Het monument van generaal Van Heutsz zelf werd licht beschadigd.

De politie zette direct de omgeving af, toen bleek dat er nog enkele niet ontplofe dynamietstaven met een touw rondom het middel van het Van Heutzbeeld waren gesnoerd. De explosieven Opruimings Dienst uit Culemborg werd gewaarschuwd. Tegen vijf uur 's middags wist de EOD de explosieven te verwijderen.
De groep Koetoh Reh is genoemd naar een kampong in Atjeh in Indonesië, die tijdens het bewind van gouverneur-generaal Van Heutsz door het Nederlandse leger werd uitgemoord. in de persverklaring kritiseert de groep de reis van de Amsterdamse delegatie onder leiding van burgemeester Van Thijn naar Indonesië. In de verklaring wordt verder gewezen op het al 'eeuwenoude racisme in Nederland', dat zich zou uiten in de Nederlandse steun aan Zuid-Afrika, het rechteloos houden van politieke vluchtelingen en het op grote schaal uitwijzen van vreemdelingen.
(citaten uit Het Parool, 12 september 1984; later heeft RaRa de aanslag opgeëist)

http://www.buitenbeeldinbeeld.nl/Amsterdam_Z/Van_Heutsz.htm
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162743374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:54 schreef StaceySinger het volgende:
die eerste aanslagen van RaRa zijn nogal vreemd
bijv deze

Bomaanslagen
Bom ontploft
VAN HEUTSZ MONUMENT BESCHADIGD-
Volgens de politie werd gebruik gemaakt van een zwaar kaliber kneedbom.

(citaten uit Het Parool, 12 september 1984; later heeft RaRa de aanslag opgeëist)

Wat is de bron dat Rara de aanslag heeft opgeëist ?
Link naar een krant, boek?
pi_162743531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is de bron dat Rara de aanslag heeft opgeëist ?
Link naar een krant, boek?
wordt hier ook genoemd dus zal wel kloppen

3. Aanslag Van Heutsz, 11 september 1984 in Amsterdam. Verdachten: Ronald de B., Fons B., Carole B., Bert H., Hagen, Martina K., Flip de K., Roemersma en Johan van B.

http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:35:43 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162743647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, niet echt, denk ik, Klaver is lijsttrekker van een fractie in het parlement.
En? Joschka Fisher schopte het tot minister van BUZA.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162743815
quote:
Tijdens het LCT-onderzoek bleek dat leden van wat later RaRa zou worden, al eerder, op 11 september 1984, een bomaanslag hadden gepleegd op het Van Heutsz­monument in Amsterdam, geclaimd door de Groep Koetoh Reh,
http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/

Dat vermoeden die rechercheurs van LCT , maar er is geen krantenartikel bekend dat Rara die aanslag opeiste. Was er wel een geschreven claim ?
Kwam het tot een proces met die van heutszaanklacht?
Nee of kennelijk vond de rechtbank dat er geen bewijs was.
pi_162743893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/

Dat vermoeden die rechercheurs van LCT , maar er is geen krantenartikel bekend dat Rara die aanslag opeiste. Was er wel een geschreven claim ?
Kwam het tot een proces met die van heutszaanklacht?
Nee of kennelijk vond de rechtbank dat er geen bewijs was.
later heeft RaRa de aanslag opgeëist staat erbij dus ik ga ervan uit dat dat klopt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162743989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

later heeft RaRa de aanslag opgeëist staat erbij dus ik ga ervan uit dat dat klopt
Ja... iemand beweert dat zonder bron.
Ik zoek de bron. Er is nu een schitterende krantendatabase online
Dat is Delpher
Maar daar staat niks in over een claim van rara in 1984.

Delpher heeft wel krantenscans met berichten dat een groep Koetoh Reh de aanslag claimt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 04-06-2016 17:58:35 ]
pi_162744323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... iemand beweert dat zonder bron.
Ik zoek de bron. Er is nu een schitterende krantendatabase online
Dat is Delpher
Maar daar staat niks in over een claim van rara in 1984.

Delpher heeft wel krantenscans met berichten dat een groep Koetoh Reh de aanslag claimt.
hier ook een stukje - bijft vaag ze gebruiken geclaimd en toegeschreven door elkaar heen

11 september 1984: bomaanslag bij het van Heutsz-monument in Amsterdam, die wordt opgeëist door de groep 'Koetoh Reh' (naar de versterkte kampong Kuta Reh in Atjeh (Alaslanden) waar onder verantwoordelijkheid van Heutsz in 1904 een bloedbad onder de bevolking plaatsvond), maar later wordt toegeschreven aan RaRa

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162745255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/

Dat vermoeden die rechercheurs van LCT , maar er is geen krantenartikel bekend dat Rara die aanslag opeiste. Was er wel een geschreven claim ?
Kwam het tot een proces met die van heutszaanklacht?
Nee of kennelijk vond de rechtbank dat er geen bewijs was.
quote:
Drie van de ten laste gelegde feiten waren volgens de rechtbank niet bewezen: de aanslag op het Van Heutsz-monument,
http://www.elsevier.nl/ne(...)aten-lopen-2660530W/
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:54:32 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162745395
Een paar feitjes
1. De RAF streefde geen politiek doel na, men pleegde aanslagen en bankovervallen
2. De RAF had geen duidelijke (of überhaupt) politieke ideologie
3. De RAF had lak aan het proletariaat of arbeiderbewustzijn, ze pleegden bomaanslagen waarbij men geen enkele rekening hield met de gewone arbeider
4. De eerste RAF gevangen werden niet slecht of onmenselijk behandeld, integendeel.


Ik raad iedereen aan dit boek te lezen als je wat meer over de RAF wilt lezen

Ook in dit boek wordt niet vastgesteld dat de RAF een duidelijke politieke ideologie had.
Let wel, het is wat anders dat men zegt dat men een ideologie had, of dat er daadwerkelijk eentje was.
Nadat de Crimineel (en politiek lichtgewicht) Baader in de bak belande was de voornaamste drijfveer van de rest van de RAF hem vrij te krijgen, en roofovervallen te plegen om geld te verkrijgen.
Het is natuurlijk makkelijk om achteraf te zeggen dat je random aanslagen wilde plegen om daar een volksoorlog mee te ontketenen, maar dat blijft natuurlijk een argument van een psychopaat die zijn acties cachet bij wil zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162745898
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Een paar feitjes
1. De RAF streefde geen politiek doel na, men pleegde aanslagen en bankovervallen
2. De RAF had geen duidelijke (of überhaupt) politieke ideologie
3. De RAF had lak aan het proletariaat of arbeiderbewustzijn, ze pleegden bomaanslagen waarbij men geen enkele rekening hield met de gewone arbeider
4. De eerste RAF gevangen werden niet slecht of onmenselijk behandeld, integendeel.

Ik raad iedereen aan dit boek te lezen als je wat meer over de RAF wilt lezen
[ afbeelding ]
Ook in dit boek wordt niet vastgesteld dat de RAF een duidelijke politieke ideologie had.
Let wel, het is wat anders dat men zegt dat men een ideologie had, of dat er daadwerkelijk eentje was.
Nadat de Crimineel (en politiek lichtgewicht) Baader in de bak belande was de voornaamste drijfveer van de rest van de RAF hem vrij te krijgen, en roofovervallen te plegen om geld te verkrijgen.
Het is natuurlijk makkelijk om achteraf te zeggen dat je random aanslagen wilde plegen om daar een volksoorlog mee te ontketenen, maar dat blijft natuurlijk een argument van een psychopaat die zijn acties cachet bij wil zetten.
dan staat hier toch heel iets anders :)

Ook tijdens de hoogtijdagen van het linkse gewapende verzet maakten RAF-leden zich schuldig aan overvallen. Een van hen, Jan-Carl Raspe, werd in januari 1972 door Vrij Nederland geïnterviewd. Hij meende dat de pers alle onopgeloste bankroven en moordaanslagen in de schoenen van de RAF probeerde te schuiven. ‘Ik schat het percentage bankovervallen, dat men ons terecht aanwrijft, op tien,’ zei hij. ‘En het buitgemaakte geld hebben wij niet, zoals onze vijanden beweren, ten eigen bate gebruikt.
Dat geld was en is bestemd voor onze politieke doelen. [..] Wij zijn geen misdadigers. Wij bedrijven revolutionaire arbeid. Het beroven van banken is voor ons geen doel op zich. Al onze activiteiten van de afgelopen twee jaar dienen slechts ter voorbereiding van ons praktisch, revolutionaire werk.’

https://www.vn.nl/de-raf-sie-sind-wieder-da/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:22:20 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162746007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan staat hier toch heel iets anders :)

Ook tijdens de hoogtijdagen van het linkse gewapende verzet maakten RAF-leden zich schuldig aan overvallen. Een van hen, Jan-Carl Raspe, werd in januari 1972 door Vrij Nederland geïnterviewd. Hij meende dat de pers alle onopgeloste bankroven en moordaanslagen in de schoenen van de RAF probeerde te schuiven. ‘Ik schat het percentage bankovervallen, dat men ons terecht aanwrijft, op tien,’ zei hij. ‘En het buitgemaakte geld hebben wij niet, zoals onze vijanden beweren, ten eigen bate gebruikt.
Dat geld was en is bestemd voor onze politieke doelen. [..] Wij zijn geen misdadigers. Wij bedrijven revolutionaire arbeid. Het beroven van banken is voor ons geen doel op zich. Al onze activiteiten van de afgelopen twee jaar dienen slechts ter voorbereiding van ons praktisch, revolutionaire werk.’

https://www.vn.nl/de-raf-sie-sind-wieder-da/
Claimen dat je revolutionaire arbeid bedrijft is wat anders dan het daadwerkelijk doen. Claimen dat je een politieke ideologie hebt is wat anders dan er eentje hebben. Lees dat boek een keer als je het werkelijk interesseert.

De uitspraak is uit 1972, welk revolutionaire arbeid heeft de RAF daarna gedaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:29:29 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162746180
Leuk weetje
Om de RAF op te sporen ontwikkelde de Duitse justitie samen met het Fraunhofer instituut de methodiek van Rasterfahndung. Het gebruiken van data uit heel veel verschillende bronnen. Door dit in een raster te zetten en kruisreferenties te zoeken. Men nam data uit de burgerlijke stand (wie woont waar, staat waar ingeschreven) waar worden gas water licht rekeningen cash betaald, telefoon, welke huizen staan leeg, etc etc en dit ging men analyseren.
Op deze manier werd de RAF opgerold. Deze methodiek heet tegenwoordig big data en wordt gebruikt voor bv reizigers analyse bij de NS.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163309014
RAF-trio verdacht van overval op geldwagen

CREMLINGEN - Drie voortvluchtige oud-leden van de Rote Armee Fraktion (RAF) zitten mogelijk achter een overval op een geldwagen in de Duitse deelstaat Nedersaksen. De autoriteiten zien althans veel overeenkomsten met eerdere overvallen die de afgelopen jaren door het drietal werden gepleegd.

Verdachten Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57) zijn al sinds begin jaren 90 voortvluchtig. Ze waren in de jaren 80 en 90 lid van de extreem linkse RAF en zouden onder meer betrokken zijn geweest bij bomaanslagen op een gevangenis in aanbouw in 1993. De afgelopen jaren pleegden ze volgens de politie minstens acht overvallen.

De overval van dit weekend werd gepleegd in Cremlingen, niet ver van Braunschweig. De daders waren gewapend met een automatisch geweer en een antitankwapen. Ze bedreigden de chauffeur en zijn bijrijder en schoten in de lucht. Uiteindelijk wisten ze met een buit van onbekende omvang te ontkomen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_geldwagen__.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 26 juni 2016 @ 13:31:45 #234
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163309297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is allemaal extreem-links, oftewel: weg met ons.
Ik begrijp ineens niet waarom politieke stromingen als links/rechts worden aangemerkt aangezien het in de kern eigenlijk gewoon patronen uit de DSM betreft. Het zou daarom duidelijker zijn als politieke profielen naar hun psychische stoornissen gelabeld zouden worden.
pi_163311038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Andere middelen, maar dezelfde doelen.
Jesse Klaver heeft niet als doel de democratie of kapitalisme af te schaffen.
Ik snap het wel.... als je een boel mensen kan proppen in een niet-politiekcorrect hokje dan is het makkelijker afkraken.
pi_164017685
quote:
Politie maakt jacht op drie oud-RAF-leden in Nederland

Drie zeer gewelddadige Duitse overvallers wonen mogelijk in Nederland. Dat heeft de Landelijke Eenheid vandaag laten weten.

Het gaat om de oud-RAF leden Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57). De groepsleden hebben zich tussen 2011 tot 2016 waarschijnlijk schuldig gemaakt aan zes gewelddadige overvallen op supermarkten en twee op geldtransporten in Wolfsburg en Cremlingen.

Het drietal is al sinds begin jaren 90 spoorloos en voortvluchtig. Ze waren in de jaren 80 en 90 lid van de extreem linkse RAF en zouden onder meer betrokken zijn geweest bij bomaanslagen op een gevangenis in aanbouw in 1993. De RAF, de Rote Armee Fraktion, was een links-extremistische terreurgroep.

Buit
Eind juni kwamen de RAD-leden opnieuw in het nieuws na een nieuwe overval gepleegd te hebben in Cremlingen, niet ver van Braunschweig. De daders waren gewapend met een automatisch geweer en een antitankwapen. Ze bedreigden de chauffeur en zijn bijrijder en schoten in de lucht. Uiteindelijk wisten ze met een buit van onbekende omvang te ontkomen.

De werkwijze - zware wapens en bedreigingen - komen overeen met de wijze waarop de oud-RAF-leden hun andere overvallen pleegden. Vorig jaar juni misluke zo'n overval nog in Bremen. Na een geldwagen te hebben klemgereden werd drie keer op het voertuig geschoten. Een band ging lek, het gepantserde glas splinterde en een derde kogel ging door het pantser van het voertuig.

Nederland
Staub, Garweg en Klette gingen ervandoor. Twee maanden geleden waarschuwden de Duitse autoriteiten al dat het voorvluchtige drietal zich weleens in Nederland zou kunnen schuilhouden. Een van hun mobiele telefoons werd eerder in ons land uitgezet. Ook werden de stafbare pleiten gepleegd ter hoogte van de grens met Nederland en ondanks actuele foto's werden ze niet in Duitsland gevonden.

Omdat de criminelen in geldnood zouden zitten, wordt gewaarschuwd voor mogelijk nieuwe overvallen. Volgens de politie kan het drietal verblijven op een afgelegen boerderijtje, anoniem in een stad of voortdurend wisselen van woning en zich dan bijvoorbeeld voordoen als toeristen. ,,De verdachten zijn vuurwapengevaarlijk. Benader ze niet zelf als u ze ziet maar bel in dat geval 112."

Foto's
De Duitse politie heeft recent de hand kunnen leggen op foto's die in het voorjaar van 2016 zijn gemaakt waarop Burkhard Garweg en Ernst-Volker Staub te zien zijn. Van Daniela Klette is een foto uit 1988 gepubliceerd.
http://www.ad.nl/nieuws/p(...)-nederland~abcae6c7/

Genot
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:54:28 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164017939
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
4. De eerste RAF gevangen werden niet slecht of onmenselijk behandeld, integendeel.
Ze werden als terroristen behandeld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:58:22 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164018046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze werden als terroristen behandeld.
Sta ik niet meer op je ignorelijstje? Mooi, heb je dit boek nu al eens gelezen?

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164021657


Er is mogelijk een nieuw spoor dat erop wijst dat de drie voortvluchtige, levensgevaarlijke RAF-terroristen en overvallers in Nederland zitten.

Dat bevestigt woordvoerder Lutz Gaebel van het openbaar ministerie in Duitsland aan De Telegraaf. „We gaan op korte termijn samen met de Nederlandse politie iets meer vertellen over deze mogelijke aanwijzing”, zegt Gaebel.

Het nieuwe spoor is hoogstwaarschijnlijk voortgekomen uit het huidige onderzoek naar een overval in juni in Cremlingen, die aan het RAF-trio wordt toegeschreven. Daar zou 600.000 euro zijn buitgemaakt.

Begin juni onthulde De Telegraaf dat de RAF-terroristen die verdacht worden van zeer gewelddadige roofovervallen met kalasjnikovs en een granaatwerper, zich mogelijk schuilhouden in Nederland. Een gsm-spoor leidde naar ons land.

Het gaat om Ernst-Volker Staub, Burkhard Garweg en Daniela Klette. Zij hebben zich tussen 2011 tot 2016 waarschijnlijk schuldig gemaakt aan zes gewelddadige overvallen op supermarkten en op twee geldtransporten in Wolfsburg en Cremlingen.

De politie waarschuwt dat de drie vuurwapengevaarlijk zijn. De RAF, de Rote Armee Fraktion of de Baader-Meinhof-Groep, was een links-extremistische terreurgroep. Vanaf de jaren zeventig pleegde de RAF in Duitsland bloedige aanslagen. In 1998 heeft de groep zichzelf opgeheven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)F-terroristen__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 15:24:54 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_164022472
Ik was als kind bang voor deze terroristen, mijn oom was agent en hoorde hem met m'n ouders erover praten. Je kunt het op die leeftijd geen plaats geven. Wat ik me herinner is hetzelfde als wat er nu vaak wordt gezegd: 'Het komt nu wel erg dichtbij.' Andere tijden, andere daders, andere doelstelling, maar wel dezelfde slachtoffers van hetzelfde geweld. Daarom schreef ik laatst dat het onzin is om je af te vragen in wat voor tijden we tegenwoordig leven. Terrorisme is van alle tijden in alle soorten en maten. Hele volksstammen maakte elkaar af, hele dorpen werden er platgegooid. De eerste wereldoorlog had 6 miljoen dode soldaten, de tweede wereldoorlog 90 gedode joodse slachtoffers. Vliegtuigkapingen waren in de jaren 70 vaker schering dan inslag. Het is nu misschien tastbaarder door de media inbreng, o.a. internet. Het is wel zo dat het minder grijpbaar is. Overal en iedereen kan het slachtoffer worden. Dat is wel een verschil.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164024956
WO 1 45 miljoen militaire slachtoffers
WO 2 alleen al 6 miljoen joden, dan de rest nog...

Verder wel mee eens dat het van alle tijden is en dat nu door met name sociale media de paniek veel groter is.

Denk ook nog eens aan de RAF, IRA en ETA, die beperkten zich ook niet altijd tot de eigen regio.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 19:10:04 #242
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_164027330
De RAF beschikte eind jaren zeventig over een uitgebreid steunnetwerk van artsen, advocaten en activisten in Nederland. Pieter Bakker Schut is in dat kader een bekende naam. Jacco Pekelder heeft er een alleszins leesbaar boek over geschreven.

http://www.historischnieu(...)hie-voor-de-raf.html
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_164027855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:14 schreef qajariaq het volgende:
WO 1 45 miljoen militaire slachtoffers
WO 2 alleen al 6 miljoen joden, dan de rest nog...

Verder wel mee eens dat het van alle tijden is en dat nu door met name sociale media de paniek veel groter is.

Denk ook nog eens aan de RAF, IRA en ETA, die beperkten zich ook niet altijd tot de eigen regio.
Begin jaren '80 had je bij onze zuiderburen de Bende van Nijvel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daar toen graag naar een supermarkt gingen.
pi_164027868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:10 schreef Dwersdriever het volgende:
De RAF beschikte eind jaren zeventig over een uitgebreid steunnetwerk van artsen, advocaten en activisten in Nederland. Pieter Bakker Schut is in dat kader een bekende naam. Jacco Pekelder heeft er een alleszins leesbaar boek over geschreven.

http://www.historischnieu(...)hie-voor-de-raf.html
Link werkt niet.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:27 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164029127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Link werkt niet.
Link copy pasten in je browser, dan werkt ie wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164029520
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link copy pasten in je browser, dan werkt ie wel
Al gevonden via de zoekfunctie, maar toch bedankt.
pi_164034586
Ik heb een paar jaar geleden het boek;



Gekocht om eens te lezen wat de sjoernalistiek ervan vond :7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_164067342
RAF-terroristen hadden Nederlandse krant

AMSTERDAM - Het nieuwe spoor dat wijst op de aanwezigheid van de voortvluchtige RAF-terroristen in Nederland, is een stuk van een Nederlandse krant. Dat is gevonden in een auto die door het trio bij een overval is gebruikt.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Duitsland zojuist aan De Telegraaf laten weten. Woensdag onthulde deze krant al dat er een nieuw spoor is gevonden. Eerder bleek al uit telecom-gegevens dat de RAF-terroristen vermoedelijk in Nederland zijn.

Het nieuwe spoor is ontdekt na de recente overval op een geldtransport in Cremlingen, waarbij zware wapens zijn gebruikt. Uit dna-onderzoek bleek dat in ieder geval twee van de drie RAF-terroristen bij de overval betrokken waren.

Deze krant ontving vandaag een concrete tip over de mogelijke schuilplek van de drie. Politie en justitie onderzoeken de tip nu.


http://www.telegraaf.nl/b(...)dden_krant_NL__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164068377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:45 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden het boek;

[ afbeelding ]

Gekocht om eens te lezen wat de sjoernalistiek ervan vond :7
Dat ziet er interessant uit.. goeie tip thnaks!
pi_164071429
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat ziet er interessant uit.. goeie tip thnaks!
;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_164071986
Waarom pleegden zij dan zoveel later nog deze overvallen? Zij hadden toch een soort gedachtengoed, hoe past dat daar dan in?
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:03:09 #252
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_164072209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom pleegden zij dan zoveel later nog deze overvallen? Zij hadden toch een soort gedachtengoed, hoe past dat daar dan in?
De discussies over het gedachtengoed van de RAF duren al tientallen jaren. Ze streden tegen het conservatisme en de macht van oud-nazi's in het moderne Duitsland. Het was de gewelddadige afrekening van een nieuwe generatie met het oude Duitsland. Daarna werd afgerekend met de facistische staat die een aantal RAF-leden had 'vermoord' of 'gijzelde'. De recente film Der Staat gegen Fritz Bauer geeft een aardig beeld van de tijd vlak voor de opkomst van de protestgeneratie.

Anderen wijzen erop dat de intellectuele achtergrond van de eerste generatie erg mager was en die van de volgende generaties nog minder. Het waren vooral jongeren die het leven maar saai en burgerlijk vonden, op zoek waren naar avontuur en terechtkwamen in extremistisch linkse kringen tijdens een rumoerige tijd.

Op dit moment is men vooral bezig te overleven denk ik. Om dat illegaal te doen zal er veel geld voor nodig zijn, vooral omdat ik me afvraag of er nog iets over is van het oude geheime netwerk van safe houses van sympathisanten waar men vroeger op kon rekenen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_164072559
Ik denk dat er nog zat sympathisanten rondlopen in Nederland en Duitsland.
pi_164072684
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:31 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

;)
Ze hebben het hier in de UB liggen

Studeren. _O_
pi_164073262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom pleegden zij dan zoveel later nog deze overvallen? Zij hadden toch een soort gedachtengoed, hoe past dat daar dan in?
In het verleden hebben wel meer groeperingen de overstap gemaakt van terrorisme naar gewone criminele activiteiten.
pi_164073746
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164074255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De discussies over het gedachtengoed van de RAF duren al tientallen jaren. Ze streden tegen het conservatisme en de macht van oud-nazi's in het moderne Duitsland. Het was de gewelddadige afrekening van een nieuwe generatie met het oude Duitsland. Daarna werd afgerekend met de facistische staat die een aantal RAF-leden had 'vermoord' of 'gijzelde'. De recente film Der Staat gegen Fritz Bauer geeft een aardig beeld van de tijd vlak voor de opkomst van de protestgeneratie.

Anderen wijzen erop dat de intellectuele achtergrond van de eerste generatie erg mager was en die van de volgende generaties nog minder. Het waren vooral jongeren die het leven maar saai en burgerlijk vonden, op zoek waren naar avontuur en terechtkwamen in extremistisch linkse kringen tijdens een rumoerige tijd.

Op dit moment is men vooral bezig te overleven denk ik. Om dat illegaal te doen zal er veel geld voor nodig zijn, vooral omdat ik me afvraag of er nog iets over is van het oude geheime netwerk van safe houses van sympathisanten waar men vroeger op kon rekenen.
Ah zo. Komt ook overeen met die groepering in Italië denk ik die Aldo Moro ontvoerd en vermoord heeft. Ook extreemlinks, communistisch en uiteindelijk crimineel.
  donderdag 28 juli 2016 @ 22:14:56 #258
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_164076475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah zo. Komt ook overeen met die groepering in Italië denk ik die Aldo Moro ontvoerd en vermoord heeft. Ook extreemlinks, communistisch en uiteindelijk crimineel.
Toevallig net een verhaal over aangeklikt via Blendle. Ik weet nog als klein kind dat ik mijn moeder niet kon vinden en ik mijn vader vroeg of ze misschien ontvoerd was door de Rode Brigades. Als kleuter krijg je dat soort nieuws blijkbaar toch mee.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_164077024
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Toevallig net een verhaal over aangeklikt via Blendle. Ik weet nog als klein kind dat ik mijn moeder niet kon vinden en ik mijn vader vroeg of ze misschien ontvoerd was door de Rode Brigades. Als kleuter krijg je dat soort nieuws blijkbaar toch mee.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Toevallig net een verhaal over aangeklikt via Blendle. Ik weet nog als klein kind dat ik mijn moeder niet kon vinden en ik mijn vader vroeg of ze misschien ontvoerd was door de Rode Brigades. Als kleuter krijg je dat soort nieuws blijkbaar toch mee.
Ik ook, vandaar dat ik er aan moest denken. Ben sowieso gefascineerd en lees veel over de Italiaanse mafia en andere criminaliteit, vooral uit die periode.
Maar weet inderdaad van vroeger ook nog wel dat dat allemaal speelde, als kleuter inderdaad en dat dat heel eng was allemaal. Volgens mij zei mijn vader dat wel eens voor de grap als je niet luisterde "ik stuur de Rode Brigades op je af!". Ook die gijzelingen in die tijd door Molukkers van die trein en in een school staan nog heel sterk in mijn geheugen gegrift.
pi_164080451
Leerzaam topic dit. Wil de linkjes in dit topic ook nog kijken aangezien die tijd me best intrigeert.

Tnx voor de (wrs) oudere users hiervoor.

Ik val er net een beetje tussen in om dit te begrijpen. Heb wel wat meegekregen maar toch te jong om het toen te kunnen bevatten/begrijpen/interesseren.

@BloodyMary, ze hebben nu geen organisatie/achterban meer. Zelfs als tomatenplukker moet je je nu kunnen indentificatie kunnen tonen en je rekening van de ING.

Dus die overvallen zullen zelfvoorzienend zijn om te kunnen overleven.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164080996
Hoe weet je zo zeker dat ze geen achterban meer hebben
pi_164082015
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 02:22 schreef bamibij het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat ze geen achterban meer hebben
Dat weet ik niet zeker. Maar niks wijst er meer op toch?
Of weet jij meer? :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_165008209
Duitse toeristen aangezien voor RAF-leden

MEDEMBLIK - Met veel vertoon zijn woensdagmiddag in Medemblik twee Duitse toeristen opgepakt. Gedacht werd dat het ging om voortvluchtige ex-RAF-terroristen.

Er was daarover een melding binnengekomen en hun uiterlijk leek op het signalement dat van de voortvluchtige terroristen was verspreid. Daarom rukte de politie groot uit naar de Vooroever, waar in totaal drie verdachten waren gezien, met onder meer een helikopter en verschillende politieauto's. Ook werd het gebied ruim afgezet.

De drie - twee mannen en een vrouw - gingen naar een vakantiehuisje in de buurt. Toen twee van hen de woning weer verlieten, greep de politie in. Een arrestatieteam hield het duo aan bij een supermarkt aan de Overleek in Medemblik.

Pas na onderzoek en overleg met de Duitse politie bleek dat het niet om terroristen ging, maar om Duitse toeristen. Ze zijn teruggebracht naar hun vakantieadres.

De politie laat donderdag weten nog steeds achter het grootschalige optreden te staan, maar betreurt het dat de drie onschuldige toeristen slachtoffer zijn geworden van het misverstand. Ze is nog met de Duitsers in gesprek.

http://www.telegraaf.nl/b(...)sten_opgepakt__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_165008302
MEDEMBLIK De politie is de hele middag met meerdere politiewagens en een politiehelikopters op zoek geweest naar personen die te maken hadden met een 'verdachte situatie' in West-Friesland.

Rond 17.00 uur werden er twee personen aangehouden in een Deen supermarkt in Medemblik. Dat gebeurde door een speciaal arrestatieteam. Luuk Grooteman, teamleider bij de Deen, was net even boven in de kantine, toen hij ineens veel gegil hoorde.

Twee personen aangehouden
"Ik dacht dat er een ongeluk was gebeurd. Ik rende naar beneden, maar ik werd al snel tegengehouden door leden van het arrestatieteam. Zij zeiden dat alles onder controle was." Grooteman zag dat er één persoon op de grond lag, een tweede zat al in de politieauto. De complete operatie duurde zo'n vijf minuten.

De politiehelikopter cirkelde urenlang boven onder andere Andijk en Medemblik, meldden getuigen. De grote politiemacht viel veel mensen op.



http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)a-verdachte-situatie
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_165011124
Lekker voor die lui dan.
I´m back.
pi_165013721
Kom je wel thuis met een stoer vakantieverhaal :-) Of ze daar blij mee zijn???
pi_171992361
De politie heeft nieuwe aanwijzingen dat drie oud-leden van de Duitse terreurgroep Rote Armee Fraktion (RAF) in Nederland zijn. Het drietal pleegde vorig jaar in Duitsland een gewelddadige overval en zou daarna naar Nederland zijn gevlucht. Het televisieprogramma Opsporing Verzocht toont vanavond een reconstructie van de overval.

Verdachten Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57) pleegden op 25 juni 2016 in het Duitse Cremlingen een overval op een geldwagen. De bestuurder en bijrijder werden beschoten met een kalasjnikov en bedreigd met een raketwerper. In Duitsland werd vorig jaar al een beloning van 80.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip.

http://www.ad.nl/binnenla(...)gouden-tip~adab7b64/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:49:11 #268
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171994308
Zouden ze bij Rosenmöller of Duyvendak in een logeerkamertje zitten? For old comrades' sake.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171995172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:49 schreef nixxx het volgende:
Zouden ze bij Rosenmöller of Duyvendak in een logeerkamertje zitten? For old comrades' sake.
dan denk ik meer aan Paul Moussault van het Rood Verzets Front
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171995227
Of in een oude leegstaande boerderij in noord-oost Groningen.
pi_171995328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Of in een oude leegstaande boerderij in noord-oost Groningen.
juist -- Paul Moussault komt uit Groningen

Paul Moussault wie was dat ook al weer?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 18:29:28 #272
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171995330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah zo. Komt ook overeen met die groepering in Italië denk ik die Aldo Moro ontvoerd en vermoord heeft. Ook extreemlinks, communistisch en uiteindelijk crimineel.
In die jaren waren er heel wat rode brigades actief. Action Directe was er ook een.

Achter Moro zit nog een hele samenzwering met Nixon en Kissinger in de hoofdrol. Leuke verhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171995390
Affiche van het Rood verzetsfront

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171995533
Dan hebben we nog Hans Alderkamp een maatje van Paul Moussault

Hans Alderkamp, per lijnbus onderweg in Duitsland, werd gearresteerd omdat hij tientallen exemplaren van een boek met RAF-teksten in zijn koffer had.

https://www.groene.nl/artikel/nederlanders-en-de-raf
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Beste debater 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 18:40:34 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171995574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat soort groepen had je ook binnen de NSDAP, waarmee dit eerder linkse broedertwisten.zijn.
Man, man, man...

Er is er altijd één die probeert de NSDAP tot linkse partij te bombarderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171995637
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:29 schreef Cherna het volgende:

[..]

In die jaren waren er heel wat rode brigades actief. Action Directe was er ook een.

Achter Moro zit nog een hele samenzwering met Nixon en Kissinger in de hoofdrol. Leuke verhalen.

ja en Action Directe werkte weer samen met de CCC (Pierre Carette) Cellules Communistes Combattantes (Belgie) volgens mij was dat in die tijd 1 pot nat
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 18:48:07 #277
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171995708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en Action Directe werkte weer samen met de CCC (Pierre Carette) Cellules Communistes Combattantes (Belgie) volgens mij was dat in die tijd 1 pot nat
Nu je het zegt. De CCC. Toch weer even leuk in de zin van leesstof om dat weer boven te halen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171995822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Man, man, man...

Er is er altijd één die probeert de NSDAP tot linkse partij te bombarderen.
Wat snap je niet precies aan het woord socialisme in de naam NDSAP?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Beste debater 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 18:55:58 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171995861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat snap je niet precies aan het woord socialisme in de naam NDSAP?
Zoals het woord Demokratische in Deutsche Demokratische Republik?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171996059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:33 schreef StaceySinger het volgende:
De politie heeft nieuwe aanwijzingen dat drie oud-leden van de Duitse terreurgroep Rote Armee Fraktion (RAF) in Nederland zijn. Het drietal pleegde vorig jaar in Duitsland een gewelddadige overval en zou daarna naar Nederland zijn gevlucht. Het televisieprogramma Opsporing Verzocht toont vanavond een reconstructie van de overval.

Verdachten Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57) pleegden op 25 juni 2016 in het Duitse Cremlingen een overval op een geldwagen. De bestuurder en bijrijder werden beschoten met een kalasjnikov en bedreigd met een raketwerper. In Duitsland werd vorig jaar al een beloning van 80.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip.

http://www.ad.nl/binnenla(...)gouden-tip~adab7b64/
Waarom blijven die droeftoeters niet gewoon lekker in de jaren 80? Als er een ding is dat deze wereld niet nodig heeft, dan is het wel meer terreur.
Als je zo graag communisme wil, verhuis dan lekker naar Noord-Korea.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171996182
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en Action Directe werkte weer samen met de CCC (Pierre Carette) Cellules Communistes Combattantes (Belgie) volgens mij was dat in die tijd 1 pot nat
In Frankrijk zijn toen explosieven voor mijnbouw gestolen. Sporen van diezelfde explosieven zijn later teruggevonden bij aanslagen die gepleegd zijn door Action Directe en CCC.
pi_171996555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

In Frankrijk zijn toen explosieven voor mijnbouw gestolen. Sporen van diezelfde explosieven zijn later teruggevonden bij aanslagen die gepleegd zijn door Action Directe en CCC.
ja stad-guerrilla

Book Reviews

Paul Moussault, Jan Lust, Rood verzetsfront. Aanzetten tot stadsguerrilla in Nederland.
Een reconstructie

In de herfst van 1977 kreeg het Rood Verzetsfront (RVF) een polaroid foto
toegestuurd van de – toen nog levende – Duitse industrieel Hans-Martin
Schleyer. Schleyer was door de Rote Armee Fraktion (RAF) ontvoerd en zou op
18 oktober worden vermoord. De boodschap van de RAF was duidelijk: jullie
horen erbij. Aldus begint de geschiedenis van het Rood Verzetsfront, een
kleine radicale groep in Nederland die ‘actieve solidariteit’ voorstond met
ondergrondse gewapende groepen in West-Europa

lees verder


De organisatie had echter een voorgeschiedenis. Al in de jaren zestig waren er
maoïstische jongeren in Eindhoven die de gewapende strijd propageerden. Er
werd een bomaanslag bij Philips geclaimd en er reisden zelfs leden naar Jemen
om daar een militaire training te ontvangen. Zij vormden later de harde kern
van het RVF. Daarnaast kende Groningen een actieve afdeling.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:35:34 #283
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_172015608
quote:
HILVERSUM (ANP) - De politie heeft 35 tips binnengekregen over de drie oud-leden van de Duitse terreurgroep RAF (Rote Armee Fraktion) die mogelijk in Nederland verblijven. Opsporing Verzocht besteedde dinsdagavond aandacht aan deze zaak.

De politie verdenkt de drie, Ernst-Volker Staub (61), Burkhard Garweg (47) en Daniela Klette (57), van gewelddadige overvallen op supermarkten en geldtransporten in Duitsland. In 2016 werden de bestuurder en bijrijder van een geldwagen bij Hannover beschoten met een kalasjnikov en bedreigd met een raketwerper. Volgens de politie pleegt het drietal de overvallen om aan contant geld te komen.

Na de laatste overval in 2016 gingen de daders er vandoor in een grijze Ford Mondeo waarin een stukje van een Nederlandse krant lag. Het stuk krant wijst er volgens de politie op dat de drie overvallers zich in Nederland schuilhouden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:37:24 #284
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_172015649
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:04 schreef NgInE het volgende:

[..]

Waarom blijven die droeftoeters niet gewoon lekker in de jaren 80? Als er een ding is dat deze wereld niet nodig heeft, dan is het wel meer terreur.
Het zijn feitelijk geen terroristen meer, maar criminelen op de vlucht die af en toe een grote hoeveelheid contanten nodig hebben om succesvol op de vlucht te blijven.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_175041280
Spectaculaire beelden RAF-overvallers

VERDEN - Justitie in Duitsland heeft spectaculaire beelden vrijgegeven van een roofoverval in Hildesheim, gepleegd door de drie voortvluchtige oud-leden van de terrreurbeweging RAF. Op de beelden is te zien hoe een poging de kluis van een supermarkt in Hildesheim leeg te roven, mislukt.



Ernst-Volker Staub, Burkhard Garweg und Daniela Klette worden verdacht van het plegen van negen, overwegend zeer gewelddadige, overvallen in Duitsland. De Duitse en Nederlandse politie houden er rekening mee dat de drie zich schuilhouden in Nederland. In een vluchtauto van de oud-terroristen is een Nederlandse krant gevonden.

Het lukt de drie al bijna een kwart eeuw uit handen van de politie te blijven. Het onderduiken kost geld en daarom zouden de drie gewapende overvallen plegen. Op de beelden is de mislukte overval op een supermarkt in Hildesheim op 7 mei 2016. Ernst-Volker Staub en Burkhard Garweg zijn goed in beeld gebracht door beveiligingscamera’s.

Justitie heeft ook beelden vrijgegeven van Staub en Garweg die in Osnabrück een bus pakken. Het vermoeden bestaat dat de drie regelmatig in deze Duitse stad, Bielefeld en Porta Westfalica zijn geweest.

Vorig jaar juni werd bij een zeer gewelddadige overval op een geldwagen in Cremlingen meer dan honderdduizend euro buitgemaakt. De daders maakten gebruik van een een automatisch geweer en een antitankwapen. De politie denkt dat het trio hiervoor verantwoordelijk is.

De oud-terroristen zijn inmiddels behoorlijk op leeftijd. Staub is al 63.

https://www.telegraaf.nl/(...)lden-raf-overvallers

video in link

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')