Vond ik een betere topictitel. Speciaalbier bij de barbecue.quote:
Geloof ook twee ja. Meest fruitig. De rest was peperiger en dat vond ik niet zo goed matchen bij Duvelquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tasting box Duvel Tripel Hop is van het weekend op gegaan. Nog meer hier die 'm geprobeerd hadden en waar kwamen jullie op uit? Ik ben geen IPA-liefhebber, dus dat was al lastigVond 5 en 6 daarom het lekkerst smaken, maar IPA-technisch vond ik 2 de beste.
Zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Vond ik een betere topictitel. Speciaalbier bij de barbecue.![]()
Dat moet je dan maar eens proberen. Vind het zelf veel beter dan pils.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Vond ik een betere topictitel. Speciaalbier bij de barbecue.![]()
Ja da's niet slecht...quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:57 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijk rijtje toch lijkt me
Sinds wanneer is een weizener speciaalbier?quote:Op woensdag 1 juni 2016 03:50 schreef jaipurholic het volgende:
[..]
Zie niet in wat daar mis mee is.
Als het heet is, is een visje van de bbq en een goede weizen een mooie combi. Een dunkelweizen kan ook goed bij een wat geroosterd vlees/smaken en drinkt evengoed makkelijk genoeg met het zonnetje op je pan.
Ik snap het overigens best dat de meerderheid naar een lekker fris pilsje grijpt bij de bbq en niet te moeilijk wil doen. Heb alleen vrijwel nooit pils in huis
Heb wel eens een setje Palm Nelson Sauvin gekocht om snel weg te klokken bij een hete bbq. Was wel geslaagd. Smaakt nog net wat spannender bij t eten dan gewoon pils.
Voor mij veruit nummer 2 als beste!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Tasting box Duvel Tripel Hop is van het weekend op gegaan. Nog meer hier die 'm geprobeerd hadden en waar kwamen jullie op uit? Ik ben geen IPA-liefhebber, dus dat was al lastigVond 5 en 6 daarom het lekkerst smaken, maar IPA-technisch vond ik 2 de beste.
Ik weet het gewoon niet helemaal uit m'n hoofdquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:29 schreef mckroket het volgende:
Is het verboden om te noemen welke hop je het lekkerste vond??
Heb ze in 1 keer achter elkaar gedronken, zat niet erg goed op te lettenquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:57 schreef mckroket het volgende:
staat gewoon op het flesje hoor(in spiegelbeeld)
Waar ligt de grens dan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een weizener speciaalbier?
Fixed!quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:28 schreef Den_Haag het volgende:
Al ut bier smaakt heel goed bij een winter bbq
Die is inderdaad prima te drinkenquote:Op donderdag 2 juni 2016 00:57 schreef jaipurholic het volgende:
Zit nu aan Harviestoun Old Engine Oil. Niet verkeerd voor motorolie hoor.
Leuk verhaal en er zijn meer van dit soort wandeltochten mogelijk; komend weekeinde in Zeeland (Emelisse en Kees) https://bierwandeltochten.blogspot.nl/p/bierwandel-agenda.html.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:50 schreef Eleiko het volgende:
Een beetje laat, zo na de week van het speciaalbier, maar wel een erg leuke blog (naar mijn mening):
http://uithetvat.nl/2016/05/25/bierwandeltocht-oersoep/
Klopt!..quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:12 schreef drexciya het volgende:
[..]
Brouwerij Rodenburg krijgt in dit topic niet zoveel aandacht.
Inderdaad, er zijn zoveel brouwerijen dat het lastig is om ze allemaal langs te laten komen. Maar de vaste posters hebben wel een ietwat duidelijke voorkeur voor bepaalde brouwerijen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Klopt!..Net als 50000 andere brouwerij(en)(tjes)..
Ik ben naar de proeverij in de grote kerk geweest. Was wel weer geslaagd. Andere opzet dan vorig jaar maar weer veel speciale biertjes kunnen drinken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:50 schreef Eleiko het volgende:
Een beetje laat, zo na de week van het speciaalbier, maar wel een erg leuke blog (naar mijn mening):
http://uithetvat.nl/2016/05/25/bierwandeltocht-oersoep/
Prachtig nieuws... Waar heb je 't gelezen, Saind?..quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:37 schreef Saind het volgende:
Volgende week nieuwe release van 3F, Armand & Gaston blend. Helemaal gemaakt van hun eigen lambic op de nieuwe installatie.
Talkbeer.comquote:Op vrijdag 3 juni 2016 17:10 schreef Seul het volgende:
[..]
Prachtig nieuws... Waar heb je 't gelezen, Saind?..
Distributie is de grootste uitdaging voor brouwerijen lijkt me. Zeker nu het aantal brouwerijen steeds verder toeneemt komt er steeds meer concurrentie om in de schappen van winkels te komen. Het is gunstig dat de supermarktketens dat gedeeltelijk hebben opgepakt, maar dat houdt een keer op.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:58 schreef mckroket het volgende:
Die kleine brouwerijen uit nl kan ik iig bijna nergens kopen, vandaar. En soms zijn die ook achterlijk geprijsd.
St bern 12quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Okee, ik mag van mijzelf 4 speciaalbiertjes binnenkort
Welke MOET ik echt proberen?
Drinken
Bieren
Op de tap:
Blondebrij
Weizenbrij
De Koninck Triple D`Anvers
De Koninck amber
Brigand
Gulpener Geradus dubbel
Kasteel Cuvée Chateau
Vast op fles":
Barbar
Brigand
Chimay rood-wit-blauw-goud
Corsendonk tripel-dubbel
Delirium nocturnum
Delirium tremens
Deugniet
Duivels bier
Duvel
Duvel tripel hop
Gentse strop
Gouden Carolus Ambrio
Gouden carolus classic
Gouden carolus hopsinjoo
Gouden carolus tripel
Grottenbier
Hopus
Jopen mooie Nel
Jopen jacobus RPA
Jopen hoppenbier
Jopen koyt
Jopen ongelovige Thomas
Jopen trinitas Tripel
Judas
Barbe noire
Barbe rufa
Barbe D`or
La corne blond
La corne tripel
La guillotine
Lucifer
Omer
Orval
Rochefort 6-8-10
Sallands dubbel-blond
St bernardus abt 12
St bernardus pater 6
St bernardus prior 8
Tempelier
Troubadour magma
Vedett blond
Vedett white
Vedett ipa
Ik hou van tripels maar ipa heb ik nog nooit gehad.
Blond bier niet zo'n fan van.
Gouden Corolus Classic vind ik een heeeeeeeeeeeeeerlijk bierjte.
Dus.....
St. Bernardus 12quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Drinken
Bieren
[...]
Troubadour magma..quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Drinken
Dus.....
Nice! Hoeveel betaal je nou voor een Cascade fles bij jou? Er staan er hier nog diverse in de schappen maar ik vind ze eigenlijk te duur t.o.v. naar Portland rijden en de bieren daar te drinken..quote:Op zondag 5 juni 2016 03:15 schreef OMG het volgende:
De Saint Bon Chiens gaan er komen (zag vanavond dat de Grand Crus $24 voor een flesje waren), heb vanavond het volgende meegenomen;
Rodenbach Grand Cru, Cascade Brewing Apricot Ale 2015, Dogfish Head Squall IPA 2016;
[ afbeelding ]
Dat is wel een geografisch voordeel van in Vancouver zitten jaquote:Op zondag 5 juni 2016 05:49 schreef OMG het volgende:
$29.99 voor die Apricot Ale. Er stond een rijtje flessen van iets uit 2013 (even vergeten of het de Kriek, Blueberry of Sang Royal was) die voor $36.99 gingen.
Naar Portland rijden lukt me niet voor $120, dus met die prijzen moet ik het maar doen.
Als je in de buurt woont is het misschien leuk, maar zou er niet voor naar de andere kant van het land komen.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:31 schreef jaipurholic het volgende:
Gisteren naar de open dag van de Brandbierbrouwerij geweest. Was echt de moeite waard.
Gezellige muziek, Brand pils en UP a 1 euro per glas, speciaalbieren a 2 euro per glas, spotgoedkoop dus. Gratis rondleiding, masterclass bierproeven en tapworkshop, niet dat ik die nodig had maar blijft leuk om te doen :p
Entree was trouwens gratis (wel van te voren gratis kaartje reserveren) en dan krijg je nog goodies mee naar huis ook nog (een stoffen Brand tasje met een setje van Brand IPA, Saison en Zwaar Blond en een leuke opener.
Alle Brand glazen waren ook te krijgen a 1 euro per stuk. Daar 4 van aangeschaft, 5 biertjes gedronken en voor 10 euro dus met een volle draagtas (en bierbuik) naar huis.
Geslaagd dagje, en petje af voor Brand.
Mocht je een keer naar het Hollandse willen komen, over twee weken tap takeover van ze in Amsterdamquote:Op maandag 6 juni 2016 18:07 schreef Seul het volgende:
The colour had me thinking my tapwater had been laced with LSD... Spectacular stuff really.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed om te zien dat Hof ten Dormaal weer terug is. Ze hebben gelukkig ook wat hulp van bevriende brouwers gekregen nadat er brand is geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:55 schreef Tism het volgende:
Deze was innovatief lekker....Een Imperial Stout met een zuurtje, deze drink je dus niet met het idee dat je een pot augurken achterover slaat..![]()
[ afbeelding ]
Wat een vieze tafel, woon je naast een ring/snelweg?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:12 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]
Nog maar 1 over van de twee bakken. Maar weer eens nieuwe halen voor een nieuwe poging ze te rijpen
Studentenhuis.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat een vieze tafel, woon je naast een ring/snelweg?
BET is geslotenquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:42 schreef Tism het volgende:
[..]
hèhè..Eindelijk..Thx!..![]()
Serieuze zaken horen niet BET..
..quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:44 schreef borisz het volgende:
[..]
BET is geslotenDerhalve is deze reeks weer terug
Waar doe jij 'm? Ik denk skippen en hem een keer daar drinkenquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:29 schreef opperkleurder het volgende:
Dear Zwanzeurs,
Zwanze Day 2016 will take place on October 1st.
Locations will follow.
Santeï!
Voor in de agenda
Liefst bij Moeder, als het in Nederland enkel in Amsterdam is dan niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:48 schreef Saind het volgende:
[..]
Waar doe jij 'm? Ik denk skippen en hem een keer daar drinken
Vraag me af wat hier speciaal aan is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:50 schreef killerkip69 het volgende:
Gisteren 2 van deze gedronken, heerlijk
[ afbeelding ]
Als je die niet binnen de Nederlandse landsgrenzen drinkt is hij best wel speciaal volgens mij..quote:
Zeeland is geen Nederlandquote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:21 schreef Tism het volgende:
[..]
Als je die niet binnen de Nederlandse landsgrenzen drinkt is hij best wel speciaal volgens mij..
Sommige internethelden vinden Limburg of Friesland ook geen Nederland, misschien was jij een Zeeland hater. Dit biertje van de Texelse brouwerij vond ik gewoon niks bijzonders. Denk dat het speciale aan deze brouwerij is dat het van een eiland komt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:25 schreef Tism het volgende:
[..]
Jawel..Ik zei "niet binnen de Nederlandse landsgrenzen"..
Ik dacht dat we deze lui nu weer kwijt waren vanwege de sluiting van het subforum. Kom op hey, het moet allemaal wel een beetje exclusief en inner circle blijven.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:28 schreef RacerDKB het volgende:
Jongens niet iedereen gaat direct voor de barrel aged imperial stouts en coffee double ipa'sHet is het begin van een proces.
Killerpik heeft de Zeeuwse vlag als ava.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:29 schreef Tism het volgende:
Dude.. ik haat geen provincies...en Texel ligt niet in Zeeland..Het is geen export bier, dus als je deze in het buitenland drinkt is dat speciaal, dat zeg ik alleen maar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |