abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162645748
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja precies, behalve dat je al 2 jaar geen nieuws meer kunt kijken of er is wel weer iets aan de hand wat direct of indirect daardoor veroorzaakt wordt.
Misschien ligt dat aan het nieuws wat je kijkt. Maar goed, de mediawerkelijkheid begint ook steeds meer los te raken van de daadwerkelijke werkelijkheid.

Ze schreeuwen teveel moord en brand terwijl er voor de gemiddelde burger niet aaan de hand is, waardoor mensen lekker TVOH gaan kijken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:41:47 #52
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162645782
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:40 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Misschien ligt dat aan het nieuws wat je kijkt. Maar goed, de mediawerkelijkheid begint ook steeds meer los te raken van de daadwerkelijke werkelijkheid.

Ze schreeuwen teveel moord en brand terwijl er voor de gemiddelde burger niet aaan de hand is, waardoor mensen lekker TVOH gaan kijken.
Hoe kun je weten dat de mediawerkelijkheid los begint te raken van de werkelijkheid als je niet meer weet wat de werkelijkheid is omdat je dat moet opdoen uit de mediawerkelijkheid?
pi_162645822
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hoe kun je weten dat de mediawerkelijkheid los begint te raken van de werkelijkheid als je niet meer weet wat de werkelijkheid is omdat je dat moet opdoen uit de mediawerkelijkheid?
Je kunt gewoon naar buiten gaan. En naar je werk en je familie en je vrienden.

Als we een paar maanden geleden op de media moesten vertrouwen dan zou nu iedereen zogenaamd elke dag aangerand moeten worden door asielzoekers. Ik heb geloof ik nog nooit een asielzoeker gezien. Misschien per ongeluk.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:46:12 #54
440653 BarryOSeven
pi_162645903
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je kunt gewoon naar buiten gaan. En naar je werk en je familie en je vrienden.

Als we een paar maanden geleden op de media moesten vertrouwen dan zou nu iedereen zogenaamd elke dag aangerand moeten worden door asielzoekers. Ik heb geloof ik nog nooit een asielzoeker gezien. Misschien per ongeluk.
Ja dat is natuurlijk ook maar een beperkte werkelijkheid natuurlijk. Daar kom ik niets over die migrantencrisis tegen. Sterker nog, de vluchtelingen die hier langs fietsen zijn allemaal wel aardig.

Dat neemt niet weg dat de groep op zich toch wel problematisch aan het worden is. En dat haal je niet bij de familie weg, ja of je moet geloven dat ome Herman gisteren een groepsverkrachting heeft meegemaakt.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:57:06 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162646172
Ik zit al helemaal te bedenken wat ik hier morgen ga neerzetten als de revolutie er toch niet is. ~O>
pi_162646180
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja precies, behalve dat je al 2 jaar geen nieuws meer kunt kijken of er is wel weer iets aan de hand wat direct of indirect daardoor veroorzaakt wordt.
Wellicht moet je zorgen dat je nieuwsvoorziening bestaat uit meer dan de sproten van de Telegraaf Mediagroep.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:23 #57
440653 BarryOSeven
pi_162646211
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht moet je zorgen dat je nieuwsvoorziening bestaat uit meer dan de sproten van de Telegraaf Mediagroep.
Dat doe ik ook echt wel, maak je daar maar geen zorgen om. Wellicht een idee om eens van het ANP-only abbo af te stappen?
pi_162646248
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef Hexagon het volgende:
Ik zit al helemaal te bedenken wat ik hier morgen ga neerzetten als de revolutie er toch niet is. ~O>
Als hij echt een man geweest zou zijn dan had die iets opgeofferd. Bijvoorbeeld: "in mei komt er een revolutie zo niet dan mogen jullie mij lynchen op Amsterdam centraal". Maar zo'n man van zijn woord is die niet. Hij is echt zo'n vieze slijmerige ouwe lul die alles zegt en doet voor een beetje aandacht.
pi_162646264
http://politiek.tpo.nl/20(...)oorspelde-revolutie/

Wat een arrogantie in bovenstaand stuk van Bert Brussen:

quote:
In januari van dit jaar voorspelde Arnold Karskens in een opiniestuk dat ergens rond mei de ‘Europese Lente’ zou beginnen: een revolutie, ook in Nederland. Dat mocht natuurlijk niet van de Nederlandse wegkijkelite, want dat was veel te realistisch en gaf bovendien de mensen geen veilig gevoel.

Het is nu eind mei en rancuneus als de wegkijkelite doorgaans is wordt nu het Grote Gelijk gehaald want: nog altijd geen revolutie, dus moet Karskens zich, zoals dat dan gaat, moreel verantwoorden.

Gelukkig laat Karskens zich niet uit het veld slaan: ten eerste is die revolutie al lang gestart en ten tweede is het grote Europese vluchtelingenprobleem nog maar net begonnen .

En inderdaad: driekwart van de Nederlandse bevolking denkt zoals Karskens. Een waarheid die maar niet gezegd mag worden.
De "wegkijkelite" is helemaal niet rancuneus, maar volgt gewoon de verwachting van Arnold Karskens.

Karskens had het duidelijk over "mei 2016" of zelfs "vóór mei" en ineens is het volgens Brussen: "ergens rond mei". Dat is totaal nergens terug te vinden in het originele stuk.

Karskens hoeft zich helemaal niet "moreel te verantwoorden". Iedereen zit er wel eens naast met "verwachtingen".

"de revolutie is gestart". Dan is "revolutie" een rekbaar begrip, en was die in januari ook al gestart. Dit is net zoiets als: Ik verwacht in september verkeersongelukken.

"Het vluchtelingenprobleem is nog maar net begonnen". Klopt het "hondepoepprobleem" is ook nog maar net begonnen. Het vluchtelingenprobleem was er altijd al en gaat gewoon door.

Karskens laat zich niet uit het veld slaan. Wie slaat hem uit het veld dan. We zitten gewoon vol spanning te wachten op zijn "verwachtingen".

"Driekwart van de Nederlanders denkt zoals Karskens" Graag de bron hier van.
En als het waar is, dan kan iemand toch nog ongelijk hebben. Of dan kun je iemand toch nog wel kritisch volgen. En kijken of zijn "verwachtingen" uitkomen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:02:01 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162646329
Karksens hoeft zich niet te verantwoorden maar hij verdient het gewoon om keihard in de zeik gezet te worden

Al er vanavond niet nog een revolutie is he?
pi_162646586
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk ook maar een beperkte werkelijkheid natuurlijk. Daar kom ik niets over die migrantencrisis tegen. Sterker nog, de vluchtelingen die hier langs fietsen zijn allemaal wel aardig.

Dat neemt niet weg dat de groep op zich toch wel problematisch aan het worden is. En dat haal je niet bij de familie weg, ja of je moet geloven dat ome Herman gisteren een groepsverkrachting heeft meegemaakt.
Wel grappig, in je eigen ervaring heb je niets negatiefs meegemaakt met vluchtelingen, maar door het nieuws blijf je toch volhouden dat het toch wel echt problematisch moet zijn.
pi_162646593
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:02 schreef Hexagon het volgende:
Karksens hoeft zich niet te verantwoorden maar hij verdient het gewoon om keihard in de zeik gezet te worden

Al er vanavond niet nog een revolutie is he?
Hij hoeft niet in de zeik gezet te worden, maar hij mag wel dezelfde kritiek ontvangen als welke hij altijd uitdeelt aan anderen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:12:18 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162646615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hij hoeft niet in de zeik gezet te worden, maar hij mag wel dezelfde kritiek ontvangen als welke hij altijd uitdeelt aan anderen.
Natuurlijk wel. Dit soot grootspraak dient onverbiddelijke afstraffing.
pi_162646621
Wel grappig dat je van rechts populisten nooit hun mensen belachelijk mag maken, want dan doe je elitair en demoniserend enzo.

Maar zelf mogen ze de grofste dingen roepen in het kader van VvM.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kosmoproleet op 31-05-2016 16:17:37 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:14:55 #65
440653 BarryOSeven
pi_162646688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:11 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Wel grappig, in je eigen ervaring heb je niets negatiefs meegemaakt met vluchtelingen, maar door het nieuws blijf je toch volhouden dat het toch wel echt problematisch moet zijn.
Nou nee niet echt, ik heb geen enkele moeite met de individuele vluchteling. Maar dat neemt niet weg dat de hele groep wel problematisch is.

En dat komt niet alleen door het nieuws, ik probeer me zo divers mogelijk van bronnen te voorzien.
pi_162646707
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit is niet de eerste keer dat hij de plank misslaat. Een goeie afstraffing: nooit meer ergens uitnodigen. Laat hem zijn onzin maar op YouTube verkondigen of zo.
pi_162646734
Sorry dat ik rechts zei, ik bedoel populisten.
pi_162646744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dus als jij geen internetverbinding had gehad, had het dun ook niet door je broek gelopen.

Veelzeggend wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162646755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

OK. Wellicht. Ik ben wel benieuwd wat zijn idee van "revolutie" is.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:19:15 #70
440653 BarryOSeven
pi_162646777
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als jij geen internetverbinding had gehad, had het dun ook niet door je broek gelopen.

Veelzeggend wel.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als we geen kranten/internet/media hadden gehad had iedereen het moeten doen met verbale informatie en zijn beperkte werkelijkheid.

Tja beetje nietszeggend zo.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:20:42 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162646812
Overigens hadden we ook Rita Verdonk in 2008 oid dat alle vrouwen over 5 jaar in hoofddoek zouden lopen.

Al was ze niet relevant meer toen de termijn verstreek.
pi_162646918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als we geen kranten/internet/media hadden gehad had iedereen het moeten doen met verbale informatie en zijn beperkte werkelijkheid.

Tja beetje nietszeggend zo.
Er is dan ook weinig mis met die 'beperkte werkelijkheid'. Tegenwoordig maken mensen in de Achterhoek zich druk als er een oud vrouwtje wordt beroofd in Rotterdam. Ze verbinden bovendien allerlei apocalyptische conclusies aan dergelijke gebeurtenissen. Er wordt gedacht dat ons land volledig naar de klote gaat. Dat terwijl in hun eigen gehucht zelden iets gebeurt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162646944
Ik weet niet wie gekker is, Arnold zelf of degene die Arnold serieus neemt :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:28:09 #74
440653 BarryOSeven
pi_162646973
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is dan ook weinig mis met die 'beperkte werkelijkheid'. Tegenwoordig maken mensen in de Achterhoek zich druk als er een oud vrouwtje wordt beroofd in Rotterdam. Ze verbinden bovendien allerlei apocalyptische conclusies aan dergelijke gebeurtenissen. Er wordt gedacht dat ons land volledig naar de klote gaat. Dat terwijl in hun eigen gehucht zelden iets gebeurt.
Op zich ben ik het daar mee eens alleen hebben we het hier natuurlijk niet over een beroving. Verder zijn de signalen nou niet echt te ontwijken.

Dat je dat in je beperkte werkelijkheid nog niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat dit niet kan gaan gebeuren.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 16:28:30 #75
440653 BarryOSeven
pi_162646983
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik weet niet wie gekker is, Arnold zelf of degene die Arnold serieus neemt :')
Of diegene die denkt te kunnen bepalen of een ander gek is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')