Misschien ligt dat aan het nieuws wat je kijkt. Maar goed, de mediawerkelijkheid begint ook steeds meer los te raken van de daadwerkelijke werkelijkheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja precies, behalve dat je al 2 jaar geen nieuws meer kunt kijken of er is wel weer iets aan de hand wat direct of indirect daardoor veroorzaakt wordt.
Hoe kun je weten dat de mediawerkelijkheid los begint te raken van de werkelijkheid als je niet meer weet wat de werkelijkheid is omdat je dat moet opdoen uit de mediawerkelijkheid?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Misschien ligt dat aan het nieuws wat je kijkt. Maar goed, de mediawerkelijkheid begint ook steeds meer los te raken van de daadwerkelijke werkelijkheid.
Ze schreeuwen teveel moord en brand terwijl er voor de gemiddelde burger niet aaan de hand is, waardoor mensen lekker TVOH gaan kijken.
Je kunt gewoon naar buiten gaan. En naar je werk en je familie en je vrienden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoe kun je weten dat de mediawerkelijkheid los begint te raken van de werkelijkheid als je niet meer weet wat de werkelijkheid is omdat je dat moet opdoen uit de mediawerkelijkheid?
Ja dat is natuurlijk ook maar een beperkte werkelijkheid natuurlijk. Daar kom ik niets over die migrantencrisis tegen. Sterker nog, de vluchtelingen die hier langs fietsen zijn allemaal wel aardig.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je kunt gewoon naar buiten gaan. En naar je werk en je familie en je vrienden.
Als we een paar maanden geleden op de media moesten vertrouwen dan zou nu iedereen zogenaamd elke dag aangerand moeten worden door asielzoekers. Ik heb geloof ik nog nooit een asielzoeker gezien. Misschien per ongeluk.
Wellicht moet je zorgen dat je nieuwsvoorziening bestaat uit meer dan de sproten van de Telegraaf Mediagroep.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja precies, behalve dat je al 2 jaar geen nieuws meer kunt kijken of er is wel weer iets aan de hand wat direct of indirect daardoor veroorzaakt wordt.
Dat doe ik ook echt wel, maak je daar maar geen zorgen om. Wellicht een idee om eens van het ANP-only abbo af te stappen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je zorgen dat je nieuwsvoorziening bestaat uit meer dan de sproten van de Telegraaf Mediagroep.
Als hij echt een man geweest zou zijn dan had die iets opgeofferd. Bijvoorbeeld: "in mei komt er een revolutie zo niet dan mogen jullie mij lynchen op Amsterdam centraal". Maar zo'n man van zijn woord is die niet. Hij is echt zo'n vieze slijmerige ouwe lul die alles zegt en doet voor een beetje aandacht.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:57 schreef Hexagon het volgende:
Ik zit al helemaal te bedenken wat ik hier morgen ga neerzetten als de revolutie er toch niet is.
De "wegkijkelite" is helemaal niet rancuneus, maar volgt gewoon de verwachting van Arnold Karskens.quote:In januari van dit jaar voorspelde Arnold Karskens in een opiniestuk dat ergens rond mei de ‘Europese Lente’ zou beginnen: een revolutie, ook in Nederland. Dat mocht natuurlijk niet van de Nederlandse wegkijkelite, want dat was veel te realistisch en gaf bovendien de mensen geen veilig gevoel.
Het is nu eind mei en rancuneus als de wegkijkelite doorgaans is wordt nu het Grote Gelijk gehaald want: nog altijd geen revolutie, dus moet Karskens zich, zoals dat dan gaat, moreel verantwoorden.
Gelukkig laat Karskens zich niet uit het veld slaan: ten eerste is die revolutie al lang gestart en ten tweede is het grote Europese vluchtelingenprobleem nog maar net begonnen .
En inderdaad: driekwart van de Nederlandse bevolking denkt zoals Karskens. Een waarheid die maar niet gezegd mag worden.
Wel grappig, in je eigen ervaring heb je niets negatiefs meegemaakt met vluchtelingen, maar door het nieuws blijf je toch volhouden dat het toch wel echt problematisch moet zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook maar een beperkte werkelijkheid natuurlijk. Daar kom ik niets over die migrantencrisis tegen. Sterker nog, de vluchtelingen die hier langs fietsen zijn allemaal wel aardig.
Dat neemt niet weg dat de groep op zich toch wel problematisch aan het worden is. En dat haal je niet bij de familie weg, ja of je moet geloven dat ome Herman gisteren een groepsverkrachting heeft meegemaakt.
Hij hoeft niet in de zeik gezet te worden, maar hij mag wel dezelfde kritiek ontvangen als welke hij altijd uitdeelt aan anderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:02 schreef Hexagon het volgende:
Karksens hoeft zich niet te verantwoorden maar hij verdient het gewoon om keihard in de zeik gezet te worden
Al er vanavond niet nog een revolutie is he?
Natuurlijk wel. Dit soot grootspraak dient onverbiddelijke afstraffing.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hij hoeft niet in de zeik gezet te worden, maar hij mag wel dezelfde kritiek ontvangen als welke hij altijd uitdeelt aan anderen.
Nou nee niet echt, ik heb geen enkele moeite met de individuele vluchteling. Maar dat neemt niet weg dat de hele groep wel problematisch is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel grappig, in je eigen ervaring heb je niets negatiefs meegemaakt met vluchtelingen, maar door het nieuws blijf je toch volhouden dat het toch wel echt problematisch moet zijn.
Dit is niet de eerste keer dat hij de plank misslaat. Een goeie afstraffing: nooit meer ergens uitnodigen. Laat hem zijn onzin maar op YouTube verkondigen of zo.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dit soot grootspraak dient onverbiddelijke afstraffing.
Dus als jij geen internetverbinding had gehad, had het dun ook niet door je broek gelopen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook maar een beperkte werkelijkheid natuurlijk. Daar kom ik niets over die migrantencrisis tegen. Sterker nog, de vluchtelingen die hier langs fietsen zijn allemaal wel aardig.
Dat neemt niet weg dat de groep op zich toch wel problematisch aan het worden is. En dat haal je niet bij de familie weg, ja of je moet geloven dat ome Herman gisteren een groepsverkrachting heeft meegemaakt.
OK. Wellicht. Ik ben wel benieuwd wat zijn idee van "revolutie" is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dit soot grootspraak dient onverbiddelijke afstraffing.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als we geen kranten/internet/media hadden gehad had iedereen het moeten doen met verbale informatie en zijn beperkte werkelijkheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als jij geen internetverbinding had gehad, had het dun ook niet door je broek gelopen.
Veelzeggend wel.
Er is dan ook weinig mis met die 'beperkte werkelijkheid'. Tegenwoordig maken mensen in de Achterhoek zich druk als er een oud vrouwtje wordt beroofd in Rotterdam. Ze verbinden bovendien allerlei apocalyptische conclusies aan dergelijke gebeurtenissen. Er wordt gedacht dat ons land volledig naar de klote gaat. Dat terwijl in hun eigen gehucht zelden iets gebeurt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als we geen kranten/internet/media hadden gehad had iedereen het moeten doen met verbale informatie en zijn beperkte werkelijkheid.
Tja beetje nietszeggend zo.
Op zich ben ik het daar mee eens alleen hebben we het hier natuurlijk niet over een beroving. Verder zijn de signalen nou niet echt te ontwijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook weinig mis met die 'beperkte werkelijkheid'. Tegenwoordig maken mensen in de Achterhoek zich druk als er een oud vrouwtje wordt beroofd in Rotterdam. Ze verbinden bovendien allerlei apocalyptische conclusies aan dergelijke gebeurtenissen. Er wordt gedacht dat ons land volledig naar de klote gaat. Dat terwijl in hun eigen gehucht zelden iets gebeurt.
Of diegene die denkt te kunnen bepalen of een ander gek is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik weet niet wie gekker is, Arnold zelf of degene die Arnold serieus neemt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |