Definitie revolutie:quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het niet helemaalEvolutie gaat over honderden jaaaaren, een revolutie binnen enkele. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er een startschot gaat zijn.
Hoewel die 1 juli toch wel eens echt de absolute aftrap van een continentale crisis kan gaan worden.!
Middelbare school kennisquote:Een revolutie is een plotselinge opstand van het volk of verandering. Het is daarmee de tegenhanger van evolutie, wat een geleidelijke verandering is.
Je kunt in dat geval toch asiel aanvragen in Duitsland. Als Erdogan zegt dat hij dit persoon nog nooit heeft gezien is hetzelfde doel behaald.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat leven in die Germaanse weelde krijgen ze niet als ze hun paspoort verscheuren. Daarop hebben ze meer kans met hun gewone Turkse identiteit.
Turkije gaat aan allerlei asielzoekers paspoorten verstrekken? Oké..quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die asielzoekers moeten in Turkije blijven volgens de afspraak. Geef ze een Turks paspoort en stuur ze op vakantie.
Ja jij denkt dat een revolutie even lang duurt als een vingerknip, daarna is het evolutie?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Definitie revolutie:
[..]
Middelbare school kennis
Dat voorzie ik wel in mijn glimmende zwarte met kroeshaaromgeven glazen bol.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Turkije gaat aan allerlei asielzoekers paspoorten verstrekken? Oké..
Nja in mijn ogen heeft Karskens vrij gelijk gekregen. Zijn voorspelling deed hij voordat de EU afspraken had gemaakt met Turkije, en gelukkig voor de EU is het tot zover met goed resultaat in de zin van weinig nieuwkomers erbij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu is men in heel wat EU-landen concreet werk aan het maken van die opvang. De hype is wat gaan liggen en met minder ophef blijft er weinig animo over voor een revolutie.
Aha, Erdogan gaat dus miljoenen paspoorten uitdelen en jij denkt dat niemand dat merkt?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die asielzoekers moeten in Turkije blijven volgens de afspraak. Geef ze een Turks paspoort en stuur ze op vakantie.
En dan verwachten ze dat al die asielzoekers weggaan, of dat ze lekker in Turkije blijven waar ze de taal een beetje kunnen spreken en opeens ook mogen werken en huizen mogen kopen? Lijkt me een riskant plannetje van ome Erdo, een bevolkingsgroep die je juist weg wilt hebben een paspoort van je land geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat voorzie ik wel in mijn glimmende zwarte met kroeshaaromgeven glazen bol.
Als Turk krijgen ze geen asiel en als illegale immigrant is de afspraak dat Turkije ze weer opneemt. Je verhaal gaat dus nergens over.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet een normale turk, ik spreek al 10 reacties over de asielzoekers die in Turkije moeten blijven en prima te voorzien zijn van een Turks paspoort om alsnog hun doel te bereiken.
Of je moet Erdogan op zijn gitzwarte ogen geloven.
Nee, een revolutie is een plotselinge maatschappelijke verandering of opstand. De ene week is de Koning aan de macht, de week erop is er een volksparlement of legerhoofd geïnstalleerd. Dat soort dingen. Veel voorbeelden van te vinden zowel internationaal als nationaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja jij denkt dat een revolutie even lang duurt als een vingerknip, daarna is het evolutie?
Middelbareschool kennis is één, nadenken wat er mee bedoelt wordt twee.
En dat er met Turkije een deal gesloten zou gaan worden kon je ook toen Karskens zijn uitspraken deed al lang en breed voorzien. Het was vooral veel ophef om niets. populair bij de chronisch verontwaardigde mensen maar praktisch gezien niet zo spannend.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:44 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Nja in mijn ogen heeft Karskens vrij gelijk gekregen. Zijn voorspelling deed hij voordat de EU afspraken had gemaakt met Turkije, en gelukkig voor de EU is het tot zover met goed resultaat in de zin van weinig nieuwkomers erbij.
Je zag (vooral voordat die afspraak al werd gemaakt) toevallig de "voorkeurslanden" onder de vluchtelingen een grote afkeur tegen de EU en whatsnot ontwikkelen. GB met de Brexit, Oostenrijk met FPO, Nederland met PVV, Duitsland met AfD, Zweden Democraten enz.
Dusja, in mijn ogen is die afspraak met Turkije een (voorlopig) redding geweest tegen een "politieke revolutie". Want GB zal nu (net) niet uit de EU gaan, enz enz. De wind is even uit vele partijen hun zeilen ontnomen.
Over welke tijdspanne is een "plotseling" dan in jouw ogen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, een revolutie is een plotselinge maatschappelijke verandering of opstand. De ene week is de Koning aan de macht, de week erop is er een volksparlement of legerhoofd geïnstalleerd. Dat soort dingen. Veel voorbeelden van te vinden zowel internationaal als nationaal.
Karskens doelt wel op een evolutie. Namelijk een geleidelijke verandering binnen Europa die niet gestopt kan worden. Hij suggereerde echter dat in mei de bevolking in opstand zou komen, wat een revolutie zou betekenen. Hij is dus erg slordig in zijn argumentatie en formulering. Het is dan ook geen groot licht.
Ach ook daarvan merkt bijna iedereen in de praktijk amper wat.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:51 schreef BarryOSeven het volgende:
2 jaren geleden hadden we hier amper een Syrier gezien, nu zitten we met de huidige ellende.
Ja precies, behalve dat je al 2 jaar geen nieuws meer kunt kijken of er is wel weer iets aan de hand wat direct of indirect daardoor veroorzaakt wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach ook daarvan merkt bijna iedereen in de praktijk amper wat.
Ik krijg soms het idee dat je ook niet uit kunt sluiten dat je eigen schaduw in het geheim gemene plannetjes tegen je aan het smeden is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:49 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoop dat jullie gelijk hebben. Zie hier een stuk lieven een stel turken op vakantie dan dat de hele AZC's weer overstromen.
Helaas vertrouw ik het voor geen meter en dan vooral omdat Turkije gewoon ook niet de capaciteit heeft om al deze mensen opvang te bieden.
One way or another komen ze onze kant op, of Erdogan moet een herhaling van de Armeniers niet schuwen.
1 juli heb ik al wat, wat jammer nou.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat antwoord kun je zelf ook wel bedenken. Of de sluis gaat open, of de sluis blijft dicht maar gaat aan de achterkant open via het visumvrij reizen.
1 juli wordt de dag dat de revolutie ECHT gaat beginnen, schrijf maar in je agenda!
Ik denk dat eerder Turkije de EU niet kan vertrouwen. De EU komt zijn beloftes niet na. Het geld is niet overgemaakt en nog steeds geen visumvrij reizen. Die terreurwetten moet de EU door de vingers zien gezien de terreurproblemen in dat land. Zo niet dat hebben we binnenkort 3 miljoen nieuwe vrienden bij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:49 schreef BarryOSeven het volgende:
Hoop dat jullie gelijk hebben. Zie hier een stuk lieven een stel turken op vakantie dan dat de hele AZC's weer overstromen.
Helaas vertrouw ik het voor geen meter en dan vooral omdat Turkije gewoon ook niet de capaciteit heeft om al deze mensen opvang te bieden.
One way or another komen ze onze kant op, of Erdogan moet een herhaling van de Armeniers niet schuwen.
Mijn schaduw vertrouw ik nog wel, maar op het moment dat het met politiek te maken krijgt houdt het wel op.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik krijg soms het idee dat je ook niet uit kunt sluiten dat je eigen schaduw in het geheim gemene plannetjes tegen je aan het smeden is.
In de zomer is het hier altijd lekker rustig op straat joh. Lege treinen, weinig files, heerlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij wat stug dat de revolutie in de zomer begint. Nederlanders zitten dan met hun reet op het terras of het strand, en het gros dan nog in het buitenland ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |