Laten we alle mensen met een tint in de gevangenis gooien want zij zijn de daders, kijk maar eens naar dat Opsporing Verzocht.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:28 schreef Zweetteef het volgende:
Zoals jullie allemaal al hebben gehoord is typhoon aangehouden om zijn huidskleur, zegt hij zelf. Nu wordt direct weer de racisme kaart getrokken door de donkere medemens zoals zij dit bij alles doen en niet eerst nadenken.
Maar het is gewoon heel terecht dat een donkere jongeman wordt aangehouden in een semi dikke auto om te kijken of de auto niet met drugs geld is betaald. Deze groep is gewoon oververtegenwoordigd in dit soort delicten. En past dus een zekere aaname. En is het ridicuul dat direct de racisme kaart wordt getrokken!
niet puur op huidskleur. Ook op basis van auto. En leeftijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:34 schreef Durmada het volgende:
Puur op huidskleur iemand staande houden kan toch gewoon echt niet. Dat is werkelijk puur racisme.
Een muzikant.quote:
Maar wel alleen bij mensen met een donkere huidskleur?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
niet puur op huidskleur. Ook op basis van auto. En leeftijd.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:34 schreef Durmada het volgende:
Puur op huidskleur iemand staande houden kan toch gewoon echt niet. Dat is werkelijk puur racisme.
Sterker nog, hij heeft een jaar of langer zelfs in zijn auto geleefd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft ook wel een beetje het hoofd van een drugsdealer, niet.
Nee dit doen ze ook bij blanken e.d. Dus racisme kaart niet op zijn plaats.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar wel alleen bij mensen met een donkere huidskleur?
Ja op combinatie van huidskleur, auto en leeftijd dan. Ja, Surinamers zijn meer vertegenwoordigd in criminaliteit. Mag je daarom iedere Surinamer gaan controleren? Nee, dat is racisme. 90% van de Surinamers is even heilig als de jij en ik.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
niet puur op huidskleur. Ook op basis van auto. En leeftijd.
Nee hoor. Althans, absoluut niet in dezelfde mate.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:38 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee dit doen ze ook bij blanken e.d. Dus racisme kaart niet op zijn plaats.
Agent heeft zelf gezegd dat zijn huidskleur meespeelde, dus waarom je dat nu gaat zitten verdedigen is erg vreemd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:38 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Dat baseer je op?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:38 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
De onderbuik. Daar heeft deze TS wel vaker last van.quote:
Nee die niet, maar een jong blank ventje met gouden kampersieraden om in een dure Mercedes halen ze ook gewoon van de weg.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:41 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat baseer je op?
De directeur van een of ander dik bedrijf die in een mooi pak in zijn dikke waggie over de a12 rijdt wordt echt niet of minder snel om die reden aangehouden.
tuurlijk als ze een donkere jongeman in en duurdere auto zien dat ze die eerder aanhouden dan een blanke jongeman in een auto. Dit omdat de eerste groep oververtegenwoordigd is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:40 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Agent heeft zelf gezegd dat zijn huidskleur meespeelde, dus waarom je dat nu gaat zitten verdedigen is erg vreemd.
Maar dat is onderscheid op basis van huidskleur. Is dat tegenwoordig al niet eens racisme meer?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:44 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
tuurlijk als ze een donkere jongeman in en duurdere auto zien dat ze die eerder aanhouden dan een blanke jongeman in een auto. Dit omdat de eerste groep oververtegenwoordigd is.
Hij is dan ook behoorlijk bekend.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:45 schreef M2theC het volgende:
Erger nog: Hij brengt het allemaal alsof mensen hem ook echt kennen....
Zie hier: racisme in zijn puurste vorm.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:44 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
tuurlijk als ze een donkere jongeman in en duurdere auto zien dat ze die eerder aanhouden dan een blanke jongeman in een auto. Dit omdat de eerste groep oververtegenwoordigd is.
Niet ieder onderscheid op basis van huidskleur is automatisch racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar dat is onderscheid op basis van huidskleur. Is dat tegenwoordig al niet eens racisme meer?
ik vind dat geen racisme. De racisme kaart wordt veel en veel te snel getrokken. Zoals eerder genoemd een blanke jongeman met dubieuze look en petjes zal ook eerder worden aangehouden. Deze groep oppert dan ook niet direct dat er sprake is van racisme. De gekleurde medemens is met een aardige racisme lobby bezig.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar dat is onderscheid op basis van huidskleur. Is dat tegenwoordig al niet eens racisme meer?
Nou, vertel eens.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Niet ieder onderscheid op basis van huidskleur is automatisch racisme.
Als je er cijfers bijpakt en je vergelijkt die witte gangsterboii met zn blingbling ketting tegenover iemand als typhoon dan zie je echt een verschil durf ik je te verzekeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
ik vind dat geen racisme. De racisme kaart wordt veel en veel te snel getrokken. Zoals eerder genoemd een blanke jongeman met dubieuze look en petjes zal ook eerder worden aangehouden. Deze groep oppert dan ook niet direct dat er sprake is van racisme. De gekleurde medemens is met een aardige racisme lobby bezig.
ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je er cijfers bijpakt en je vergelijkt die witte gangsterboii met zn blingbling ketting tegenover iemand als typhoon dan zie je echt een verschil durf ik je te verzekeren.
Jij mag dat best vinden, maar dat is het dus wel. Je kunt discussiëren in hoeverre je dat wenselijk vindt om criminelen beter aan te kunnen pakken, maar racisme blijft het.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
ik vind dat geen racisme. De racisme kaart wordt veel en veel te snel getrokken. Zoals eerder genoemd een blanke jongeman met dubieuze look en petjes zal ook eerder worden aangehouden. Deze groep oppert dan ook niet direct dat er sprake is van racisme. De gekleurde medemens is met een aardige racisme lobby bezig.
Dat kan, maar die cijfers zullen toch echt niet liegen hoor. Kan jouw mening niet tegenop.quote:
Hoezo zou dat maf zijn? Een blanke kan zich niet gediscrimineerd voelen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:52 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jij mag dat best vinden, maar dat is het dus wel. Je kunt discussiëren in hoeverre je dat wenselijk vindt om criminelen beter aan te kunnen pakken, maar racisme blijft het.
En ja, je zegt het al goed: een donkere jongeman in een dure auto is genoeg om verdacht te zijn. Bij de blanke jongeman heb je het dan weer over dubieuze looks en petjes. En nee, waarom zou die groep opperen dat er sprake is van racisme? Dat zou nogal maf zijn hè.
Dat is echt totaal niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:53 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Hoezo zou dat maf zijn? Een blanke kan zich niet gediscrimineerd voelen?
Een zonnebrandverkoper die gratis zonnebrandsamples uitdeelt aan alleen witte mensen. Een opsporingsteam dat onderzoek doet naar de straatverkoop van qat.quote:
Waarom zou dat geen racisme zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een zonnebrandverkoper die gratis zonnebrandsamples uitdeelt aan alleen witte mensen.
Zwarte mensen zijn minder gevoelig voor de zon, en sommige mensen denken zelfs dat zwarte mensen überhaupt geen zonnebrand nodig hebben. Als iemand op basis daarvan dan onderscheid maakt, is diegene geen racist.quote:
Dat klopt. Op welke grond zou de dubieuzepetjeslookblankeboi in dit geval het idee kunnen krijgen dat er sprake is van racisme? Discriminatie valt dan nog iets voor te zeggen op basis van kledingstijl ofzo, maar dat lijkt me niet heel relevant.quote:
Ja nog los van dat het dus inderdaad niet klopt dat zwarte mensen geen zonnebrandcrème nodig hebben, is het gewoon racisme. Het onderscheid maakt het racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zwarte mensen zijn minder gevoelig voor de zon, en sommige mensen denken zelfs dat zwarte mensen überhaupt geen zonnebrand nodig hebben. Als iemand op basis daarvan dan onderscheid maakt, is diegene geen racist.
Nee, alleen als er onderscheid wordt gemaakt zonder grond is het racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja nog los van dat het dus inderdaad niet klopt dat zwarte mensen geen zonnebrandcrème nodig hebben, is het gewoon racisme. Het onderscheid maakt het racisme.
dat hij wordt aangehouden omdat hij blank is en een dubieuze kledingstijl op nahoudt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat klopt. Op welke grond zou de dubieuzepetjeslookblankeboi in dit geval het idee kunnen krijgen dat er sprake is van racisme? Discriminatie valt dan nog iets voor te zeggen op basis van kledingstijl ofzo, maar dat lijkt me niet heel relevant.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, alleen als er onderscheid wordt gemaakt zonder grond is het racisme.
Stel dat er een medicijn beschikbaar komt dat alleen effectief blijkt te zijn bij zwarte mensen. Is het feit dat alleen zwarte mensen dat medicijn vergoed krijgen dan ook racisme? Natuurlijk niet.quote:
Maar hij wordt niet aangehouden omdat hij blank is. Huidskleur is in dit geval niet de bepalende factor. Zoals ik al zei valt er iets voor discriminatie op kledingstijl te zeggen, maar daar gaat het hier niet om.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:03 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat hij wordt aangehouden omdat hij blank is en een dubieuze kledingstijl op nahoudt.
In principe wel ja. In de praktijk werkt zoiets dan natuurlijk wel anders.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat er een medicijn beschikbaar komt dat alleen effectief blijkt te zijn bij zwarte mensen. Is het feit dat alleen zwarte mensen dat medicijn vergoed krijgen dan ook racisme? Natuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:34 schreef Durmada het volgende:
In de praktijk krijgen witte mensen dat medicijn dan niet voorgeschreven, omdat ze wit zijn, blatant racism!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
In principe wel ja. In de praktijk werkt zoiets dan natuurlijk wel anders.
niet alle racisme is verkeerdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef deadprez het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar racial profiling is wel degelijk racisme.
Wel mager en ingevallen wangen toch? En spierwitte tanden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft ook wel een beetje het hoofd van een drugsdealer, niet.
Precies die inderdaadquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wel mager en ingevallen wangen toch? En spierwitte tanden.
Is toch die gast die bij De Wereld Draait Door weleens rapt?
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.quote:
Ja, dat is dan toch ook racial profiling?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef Mortaxx het volgende:
Als jij als blanke vanuit de hood komt wordt je ook aangehouden omdat de popo denkt dat je drugs hebt gehaald
ja ik lees nooit hele topicsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.
begrijpelijk ook welquote:
Een blanke knaap in zo'n auto is een jongeman in de auto van zijn vader. Ook als hij een petje draagt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
de kleur was ook niet de hoofdzaak in deze zaak. Alleen één van de variabele waarop geselecteerd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar hij wordt niet aangehouden omdat hij blank is. Huidskleur is in dit geval niet de bepalende factor. Zoals ik al zei valt er iets voor discriminatie op kledingstijl te zeggen, maar daar gaat het hier niet om.
ja maar ik vind zoiets niet perse heel kwalijkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat is dan toch ook racial profiling?
Waar komt jouw definitie van racisme vandaan? In ieder geval niet uit de Van Dale of van mensenrechtenverdragen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.
Wauw! Racist in hart en nieren dus. Lekker op huidskleur mensen gaan selecteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:44 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
"witte mensen"quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In de praktijk krijgen witte mensen dat medicijn dan niet voorgeschreven, omdat ze wit zijn, blatant racism!
heel kortzichtig persoon ben jij. Het is toch gewoon op basis van statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Wauw! Racist in hart en nieren dus. Lekker op huidskleur mensen gaan selecteren.
De complete basisbetekenis zeg maar; je maakt onderscheid op basis van "rassen", huidskleur dus. En daar hoeft niet per se iets mis mee te zijn, zie bijvoorbeeld het voorbeeld van die medicijnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waar komt jouw definitie van racisme vandaan? In ieder geval niet uit de Van Dale of van mensenrechtenverdragen.
Denk niet dat deze meid het onderscheid kent tussen racisme en discriminatie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat klopt. Op welke grond zou de dubieuzepetjeslookblankeboi in dit geval het idee kunnen krijgen dat er sprake is van racisme? Discriminatie valt dan nog iets voor te zeggen op basis van kledingstijl ofzo, maar dat lijkt me niet heel relevant.
Jij bedoelt dus gewoon onderscheid op basis van ras, dat is niet hetzelfde als racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
De complete basisbetekenis zeg maar; je maakt onderscheid op basis van "rassen", huidskleur dus. En daar hoeft niet per se iets mis mee te zijn, zie bijvoorbeeld het voorbeeld van die medicijnen.
Voor zover bekend kan dat gewoon allebei.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:13 schreef Sapstengel het volgende:
"witte mensen"voor zover bekend heet dat gewoon blank.
Je gaat iemand benadelen op basis van zijn huidkleur. Zoals gezegd, misschien 10% van de Surinamers is crimineel. Dan vind jij dus alle Surinamers automatisch verdacht zijn? Als ik nu zeg dat 10% van de Amsterdammers crimineel is, ga je dan iedere Amsterdammer ook zo benaderen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:14 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
heel kortzichtig persoon ben jij. Het is toch gewoon op basis van statistiek.
Hmm. Ik snap je punt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:17 schreef Childofthe90s het volgende:
Jij bedoelt dus gewoon onderscheid op basis van ras, dat is niet hetzelfde als racisme.
In de praktijk is het denk ik haast onmogelijk om mensen niet te beperken of benadelen op het moment dat je onderscheid gaat maken.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Precies, er moet wel een element van ongeoorloofde benadeling inzitten. Voor het topic is het in zoverre relevant, omdat je je kunt afvragen of het onderscheid in dit geval ongeoorloofd is, iets waar ik zelf niet ondubbelzinnig ja op zou antwoorden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:26 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap je punt.
[..]
In de praktijk is het denk ik haast onmogelijk om mensen niet te beperken of benadelen op het moment dat je onderscheid gaat maken.
Maar deze discussie lijkt me gezien het onderwerp van het topic ook niet heel erg belangrijk.
Nee dan snap jij het niet. Niet elke Surinamer moet dan staande worden gehouden. Het gaat om een zeker profiel en niet elke Surinamer in Nederland.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Je gaat iemand benadelen op basis van zijn huidkleur. Zoals gezegd, misschien 10% van de Surinamers is crimineel. Dan vind jij dus alle Surinamers automatisch verdacht zijn? Als ik nu zeg dat 10% van de Amsterdammers crimineel is, ga je dan iedere Amsterdammer ook zo benaderen?
Ik vind het echt heel moeilijk. Het is misschien tot op bepaalde hoogte ook een noodzakelijk kwaad, zoals discriminatie op kledingstijl dat in principe ook is. Maar niemand kiest zijn huidskleur en toch ondervinden heel veel mensen er nadelen van en eigenlijk is dat ook niet wenselijk. Maar het alternatief maakt de maatschappij een heel stuk moeilijker werkbaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Precies, er moet wel een element van ongeoorloofde benadeling inzitten. Voor het topic is het in zoverre relevant, omdat je je kunt afvragen of het onderscheid in dit geval ongeoorloofd is, iets waar ik zelf niet ondubbelzinnig ja op zou antwoorden.
Het is inderdaad een dilemma, aan de ene kant wil je goedwillende mensen niet lastigvallen op basis van hun huidskleur, maar het is ook niet efficiënt om iedereen aan te houden, tot aan iedere bejaarde aan toe. Er zal bewust of onbewust onderscheid worden gemaakt op basis van ervaring, en mogelijk bij sommigen ook op basis van racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel moeilijk. Het is misschien tot op bepaalde hoogte ook een noodzakelijk kwaad, zoals discriminatie op kledingstijl dat in principe ook is. Maar niemand kiest zijn huidskleur en toch ondervinden heel veel mensen er nadelen van en eigenlijk is dat ook niet wenselijk. Maar het alternatief maakt de maatschappij een heel stuk moeilijker werkbaar.
echt fucking ingewikkeld dit, maar er is natuurlijk ook niet voor niets enorm veel discussie omtrent racial profiling.
Maar dan moet je dus als Surinamer maar rekening mee gaan houden hoe je jezelf aankleedt? Jij snapt gewoon niet dat elke negatieve selectie of uitsluiting van iets op basis van ras racisme is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:33 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee dan snap jij het niet. Niet elke Surinamer moet dan staande worden gehouden. Het gaat om een zeker profiel en niet elke Surinamer in Nederland.
Ja maar een blanke kamper van 23 in een dure auto is ook al weer iets heel anders dan een zwarte man van 23 in een dure auto.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:44 schreef epicbeardman het volgende:
Alsof een blanke kamper van 23 niet wordt gecontroleerd als hij in een BMW M6 2016 rijdt..
Tis alleen zo dat die kamper niet aan de racisme kaart trekt en aandacht wil via de media.
Nee dat hoeft niet. Maar als je als 23 jarige Surinamer in een dikke auto rijdt kan het natuurlijk zijn dat je wordt aangehouden. Net zoals bijeen 23 jarige blanke. Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten uit het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:41 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus als Surinamer maar rekening mee gaan houden hoe je jezelf aankleedt? Jij snapt gewoon niet dat elke negatieve selectie of uitsluiting van iets op basis van ras racisme is.
Maar dan is de racismekaart toch niet onterecht? Er zou dan alleen niet direct een oplossing voor zijn en het is dus een noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:48 schreef Zweetteef het volgende:
Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten op het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.
waarom is dat anders?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja maar een blanke kamper van 23 in een dure auto is ook al weer iets heel anders dan een zwarte man van 23 in een dure auto.
Het is een extra criterium. Een blanke kamper van 23 zou je dan eerder moeten vergelijken met een zwarte man in "straatkleding" van 23.quote:
dan is de racisme kaart zeker onterecht. Het heeft niks met racisme te maken. Het konden net zo goed blanken zijn maar dat blijkt niet uit de statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:49 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar dan is de racismekaart toch niet onterecht? Er zou dan alleen niet direct een oplossing voor zijn en het is dus een noodzakelijk kwaad.
Maar onschuldige mensen ondervinden er wel nadelen van, door hun huidskleur.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:51 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dan is de racisme kaart zeker onterecht. Het heeft niks met racisme te maken. Het konden net zo goed blanken zijn maar dat blijkt niet uit de statistiek.
Maar goed dat vind je dus akkerman maar prima. Dan voldoe je gewoon aan de beschrijving van racisme. Het is pas geen racisme zodra er niet op huidskleur geselecteerd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Maar als je als 23 jarige Surinamer in een dikke auto rijdt kan het natuurlijk zijn dat je wordt aangehouden. Net zoals bijeen 23 jarige blanke. Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten uit het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.quote:
Dat vind jij. Je kunt niet voor iemand anders bepalen wat hij/zij als racistisch ervaart. En je laatste zin zrgt veel over jou.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.
Oké, dit heeft geen zin. Je doet geen enkele moeite om je in te leven in de standpunten van anderen, want dat is hun mening.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:57 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Dat vind jij. Je kunt niet voor iemand anders bepalen wat hij/zij als racistisch ervaart. En je laatste zin zrgt veel over jou.
Dan is de enige conclusie die men kan trekken dat racisme niet altijd verkeerd is. In dit geval is racisme gewoon goed en terecht.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef deadprez het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar racial profiling is wel degelijk racisme.
Nee, dat doet het niet. Je kunt ook niet echt spreken van een "mislukte" samenleving. En dat is inderdaad een andere discussie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:59 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.
Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is verkeerd, racisme is nooit goed. Maar het is wellicht tot op bepaalde hoogte in dit soort gevallen gewoonweg niet te voorkomen. Net als dus bijvoorbeeld de discriminatie op kledingstijl die al een paar keer aangehaald is. Of leeftijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:00 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dan is de enige conclusie die men kan trekken dat racisme niet altijd verkeerd is. In dit geval is racisme gewoon goed en terecht.
Dat doet de persoon in kwestie toch ook?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee het feit dat je dat roept terwijl je juist een voorbeeld geeft van een Surinamer die hard werkt en een milieuvriendelijke auto rijdt. Denk dat hij meer participeert dan menig blanke Nederlander.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:59 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.
racisme is niet goed nee, daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dit ook geen racisme meer een schreeuw om aandacht van typhoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is verkeerd, racisme is nooit goed. Maar het is wellicht tot op bepaalde hoogte in dit soort gevallen gewoonweg niet te voorkomen. Net als dus bijvoorbeeld de discriminatie op kledingstijl die al een paar keer aangehaald is. Of leeftijd.
Typhoon krijgt genoeg aandacht hoor, die heeft zo'n actie niet nodig. Maar goed, hier gaan we gewoon echt niet uitkomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:05 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
racisme is niet goed nee, daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dit ook geen racisme meer een schreeuw om aandacht van typhoon.
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat doet de persoon in kwestie toch ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |