heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 02:40 | |
24 Heures Du Mans 2016 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (pdf) Onboard (Pole 2015): Nieuw in 2016 • Aangepaste run-off Porsche curves • SAFER barriers in Porsche Curves Entry list 2016 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:18 (schatting) • 875kg (hybride), 855kg (non-hybride) • 49.9L tank voor diesel diesel, 62.5L voor hybride benzine, 67.4L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 850 kilo). Vorig jaar waren de auto's sneller dan ooit, de ronderecords op de huidige configuratie van het circuit sneuvelden in zowel kwalificatie als race. Om dit jaar de snelheid terug te dringen zijn er twee maatregelen genomen: de teams mogen minder brandstof gebruiken en voor le Mans geldt een restrictie op het hybride vermogen dat de teams per ronde mogen gebruiken. De vraag is in hoeverre dit de teams heeft vertraagd. Wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn is het de vraag of het afstandsrecord uit 2010 kan blijven staan. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 • 900kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor chassis: ¤388,500 (open), ¤463,500 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:54 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en sinds dit jaar ook Ford, met maar liefst 4 auto's. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Elk jaar wordt er ook een startbewijs toegekend aan een innovatie inschrijving. Die gaat dit jaar naar de #84 LMP2 van Oak racing. Hierin rijdt Frederic Sausset, een coureur die beide armen en benen moest laten amputeren na een infectie. Meer info hier Zondag 5 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 15 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 16 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 18 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2016, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series [ Bericht 11% gewijzigd door Nattekat op 12-06-2016 22:14:30 ] | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 08:14 | |
Dat ging niet helemaal goed. Die links is over de kop geslagen, maar beide coureurs zijn gelukkig zelf uit hun auto's gekomen. Onderkant van de Porsche: | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 08:41 | |
De #18 rijdt weer, die BMW van die magistrale plof gisteren | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 09:26 | |
Lamborghini in het midden gaat even vol het gevecht aan met de twee leiders die hem op vijf rondjes willen zetten. Knipperen met z'n lampen, binnenbocht nemen, uit de slipstream duiken etc Commentator was woedend en vond dat ze die auto gelijk aan de kant moeten zetten. | ||
Fer | zondag 29 mei 2016 @ 09:27 | |
Een vraagje, zo'n goedkoop ticket voor alleen Mulsanne en Arnage, is dat wat? Of kun je beter een vol ticket kopen? | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 09:32 | |
Dat ging ook niet goed. | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 09:47 | |
That's all folks | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 09:48 | |
Het is weer een echt slachtveld wel tof dat ze die #18 weer aan de praat hebben gekregen | ||
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 10:01 | |
Opsplitsen die handel. 24h Nurburgring kan naar dit topic: SPT / GT racen #1 Porsche Supercup, Blancpain en veel meer! Wat mij betreft ka dit topic leeg gemaakt worden, en alle posts die over de 24h gaan naar daar.... | ||
Nieuwschierig | zondag 29 mei 2016 @ 10:04 | |
Dat is niet de afspraak. Om leven in de brouwerij te houden zou alles vanaf 4 uur racen in het LM24h topic komen | ||
Nattekat | zondag 29 mei 2016 @ 10:05 | |
Laten we eerst maar eens de race hier afmaken | ||
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 10:26 | |
toon me die afspraken eens, want ik weet niet tussen wie die afspraken gemaakt zijn WEC blijft sowieso altijd redelijk actief. Daarbij kunnen ALMS en ELMS hier gewoon besproken worden omdat ze relevant zijn voor de 24h Le Mans. Blancpain, Porsche en de 24h Nurburgring zijn dat niet. | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 10:28 | |
Maar hier nog even de 24h van de Nürburgring afmaken en vanaf dan dergelijke races in dat GT-topic is toch een prima compromis? Porsche Supercup is al naar het GT-topic gegaan, Blancpain zal dat bij de volgende race ongetwijfeld ook doen en na vandaag dingen als de 24h Nürburgring dus ook lijkt me | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 10:31 | |
Regen.. ook weer deel van het circuit | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 10:32 | |
Met Uwe Alzen die een van de co-commentaarmicrofoons opgepakt heeft, ook leuk | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 10:34 | |
die plof van de #18 blijft ook zonde enige niet Mercedes die echt een kans had op de overwinning? | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 10:35 | |
Denk het wel ja. We hebben nog een Porsche en BMW en twee Audi's die al de hele nacht ongeveer in dezelfde ronde als de leider rond hebben gereden, maar dat is een soort surplace. | ||
daNpy | zondag 29 mei 2016 @ 10:40 | |
Haribo | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 10:41 | |
#912
| ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 11:18 | |
Bleekemolen nu bij radio le mans [ Bericht 7% gewijzigd door M90 op 29-05-2016 11:28:49 ] | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 12:12 | |
Renger van der Zande neemt de leiding over | ||
Ferry_76 | zondag 29 mei 2016 @ 12:28 | |
Buurman 3, Frijns 9, Van Dam aan de leiding in zijn klasse. | ||
TargaFlorio | zondag 29 mei 2016 @ 13:08 | |
Ik las het. Dus motor wisselen mag gewoon? Had die Duitse commentator toch gelijk. | ||
TargaFlorio | zondag 29 mei 2016 @ 13:12 | |
Concurrenten Audi TT, SEAT Leon...Subaru fabrieksteam...AWD tegen FWD...niet echt verrassend. | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 13:51 | |
Weer 2 eraf
| ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 15:24 | |
Spannend einde nog 1 ronde.. 0.7s [ Bericht 11% gewijzigd door M90 op 29-05-2016 15:30:38 ] | ||
Nieuwschierig | zondag 29 mei 2016 @ 15:32 | |
Dat zag er illegaal uit | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 15:34 | |
dat was dubieus idd, kwam wel van heel ver | ||
Nieuwschierig | zondag 29 mei 2016 @ 15:40 | |
Beter had ie zijn plek teruggegeven en het nog een keer opnieuw geprobeerd | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 15:41 | |
Eens Ben benieuwd of daar nog iets van komt.. spannend einde, maar buiten het weer van gisteren om niet zo'n hele bijzondere editie dit jaar, behoorlijke overmacht van Mercedes, jammer van de #18 plof die konden nog mee in het geweld | ||
Schaafkaas | zondag 29 mei 2016 @ 15:52 | |
Kwartier voor het einde overgeschakeld vanaf de Formule 1. Geen spijt van! Op het puntje van mijn stoel gezeten de laatste twee ronden. Ik ben het met de RLM commentatoren eens: de deur stond open. Erg riskant, wel legaal. | ||
M90 | zondag 29 mei 2016 @ 16:27 | |
1. #4 - Schneider/Engel/Christodoulou/Metzger (Mercedes-AMG GT3) - 134 laps 2. #29 - Vietoris/Seefried/Hohenadel/Van der Zande (Mercedes-AMG GT3) - 5.697 3. #88 - Alzen/Arnold/Götz/Seyffarth (Mercedes-AMG GT3) - 133 laps Participants started 159 Total laps by all participants 13742 Total pitstops by all participants 2039 Volgende week Le Mans test day | ||
Fir3fly | zondag 29 mei 2016 @ 20:07 | |
Geweldig, twee pagina's gelul over de Nurburgring in het Le Mans topic . Gelukkig kunnen we nu weer ontopic. Test day komt er aan . | ||
Nieuwschierig | zondag 29 mei 2016 @ 20:33 | |
Misschien dat je de OP even helemaal kunt lezen, voordat je je excuses aanbiedt? | ||
Nattekat | zondag 29 mei 2016 @ 20:35 | |
De komende 3 weken zijn niks dan Le Mans | ||
TargaFlorio | dinsdag 31 mei 2016 @ 11:21 | |
Gisteren laatste 90 minuten van 24u van Nurburgring gekeken. Spannend einde. Met de inhaalactie was overigens niks mis. Wel jammer van de overmacht van Mercedes. BMW had wat pech, maar Audi heeft nooit meegedaan voor de prijzen. | ||
M90 | dinsdag 31 mei 2016 @ 18:52 | |
Meanwhile in France
In de tussentijd heeft de FIA een 3-tal aanpassingen in huidige regelgeving aangekondigd waaronder het volgende: Het lijkt er dus op dat teams niet langer mogen racen zonder werkend hybride systeem...of we hier nu zo blij van worden... | ||
Fir3fly | dinsdag 31 mei 2016 @ 19:06 | |
Dat is denk ik vooral gedaan om teams als Rebellion te paaien. Het was namelijk flink pijnlijk dat de Porsche #2 zonder hybride systeem nog steeds een seconde per ronde sneller was op Spa dan de Rebellion... | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 09:35 | |
Test day inmiddels begonnen, tijden al onder de 3:30 live via radio le mans (audio) live timing http://live.fiawec.com/ http://www.lemans.org/fr/24-hours-of-le-mans | ||
heywoodu | zondag 5 juni 2016 @ 09:49 | |
Is dit de goede audio? http://radiolemans.0157.org/nplayer.php Op hun site zelf zie ik nergens een link naar iets waar je kunt luisteren Edit: Ja dit klinkt live | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 09:55 | |
| ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 10:52 | |
Test day . | ||
TargaFlorio | zondag 5 juni 2016 @ 12:04 | |
Le Mans is coming | ||
heywoodu | zondag 5 juni 2016 @ 12:05 | |
Vier auto's binnen een halve seconde | ||
franklop | zondag 5 juni 2016 @ 12:18 | |
Doet Giedo het nog een beetje goed? | ||
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 12:23 | |
staat op dit moment 23e in de tijdenlijst met de #38 Gibson-Nissan van G-Drive Racing | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 12:30 | |
Live timing hier: http://live.fiawec.com/ | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 12:35 | |
| ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 13:03 | |
Alle LMP1H auto's binnen anderhalve seconde. Ziet er goed uit. | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 13:07 | |
Lunch break
| ||
Nattekat | zondag 5 juni 2016 @ 13:16 | |
Hup Porsche En die verschillen, geweldig Zelfs in de Formule 1 zijn die verschillen niet zo klein. | ||
PierreTT | zondag 5 juni 2016 @ 13:39 | |
| ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 13:48 | |
Nu eerst MotoGP kijken, daarna lekker weer buiten zitten met Radio Le Mans in de oren. | ||
MrBanaan1 | zondag 5 juni 2016 @ 13:51 | |
Klote timing dit jaar. Kan amper kijken... Werk, verplichtingen, tentamens... En het weekend erna helemaal niks gepland natuurlijk | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 13:52 | |
Ook irritant dat de TT in hetzelfde weekend is... | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 13:53 | |
Speed trap (mulsanne straight)
| ||
Sinister-D- | zondag 5 juni 2016 @ 14:00 | |
niet. 26ste. | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 14:03 | |
| ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 14:15 | |
Oh echt? Hoe kom ik daar dan weer bij . Nou ja, goed nieuws dus . | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 14:30 | |
| ||
TargaFlorio | zondag 5 juni 2016 @ 14:58 | |
sandbagging? | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 15:02 | |
Ik denk het niet. Ik las ook ergens dat Porsche teruggegaan is naar het hybridesysteem van 2015 omwege de betrouwbaarheid. Dus pure snelheid leveren ze misschien wat in. | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 15:05 | |
Over het algemeen laten de top teams in lmp1 niet het achterste van hun tong zien tijdens test day | ||
heywoodu | zondag 5 juni 2016 @ 15:05 | |
Waarom is een lagere fuel capacity en ruim lagere engine capacity een verbetering? | ||
Peterselieman | zondag 5 juni 2016 @ 15:08 | |
de kleinere motor zal wel minder zuipen en doordat dingen kleiner worden heb je daar weer aerodynamisch voordeel van. | ||
Nattekat | zondag 5 juni 2016 @ 15:09 | |
Zuiniger | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 15:30 | |
Niet per se, turbomotoren zijn over het algemeen niet minder zuinig. Gaat vooral om gewicht en inderdaad aerodynamische redenen. | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 15:52 | |
Di Grassi - 3:21.375
| ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 16:16 | |
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 17:26 | |
Red flag edit: Dat was het dus voor vandaag . maar over anderhalve week mogen weer | ||
Fir3fly | zondag 5 juni 2016 @ 17:33 | |
Wat is de reden voor de rode vlag? | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 17:37 | |
Schijnt een crash van de #89 Porsche te zijn maar volgens mij nog niet bevestigd edit: RLM bevestigt dit net ook | ||
M90 | zondag 5 juni 2016 @ 21:12 | |
Gecombineerde tijdenlijst van de hele dag
| ||
sasquatsch | vrijdag 10 juni 2016 @ 13:44 | |
Nick Catsburg snelste tijd tijdens een GTE AM test voor Le Mans heeft niet mogen baten. Larbre gaat voor Jean-Philippe Belloc om de opengevallen plaats bij het team in te vullen. Mogelijk kan Catsburg wel tijdens de overige WEC races rijden. | ||
M90 | zondag 12 juni 2016 @ 22:12 | |
Raceweek Vernieuwde OP voor dit jaar: 24 Heures Du Mans 2016 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (pdf) Onboard (Pole 2015): Nieuw in 2016 • Aangepaste run-off Porsche curves • SAFER barriers in Porsche Curves Entry list 2016 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:18 (schatting) • 875kg (hybride), 855kg (non-hybride) • 49.9L tank voor diesel diesel, 62.5L voor hybride benzine, 67.4L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 850 kilo). Vorig jaar waren de auto's sneller dan ooit, de ronderecords op de huidige configuratie van het circuit sneuvelden in zowel kwalificatie als race. Om dit jaar de snelheid terug te dringen zijn er twee maatregelen genomen: de teams mogen minder brandstof gebruiken en voor le Mans geldt een restrictie op het hybride vermogen dat de teams per ronde mogen gebruiken. De vraag is in hoeverre dit de teams heeft vertraagd. Wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn is het de vraag of het afstandsrecord uit 2010 kan blijven staan. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 • 900kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor chassis: ¤388,500 (open), ¤463,500 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:54 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en sinds dit jaar ook Ford, met maar liefst 4 auto's. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Elk jaar wordt er ook een startbewijs toegekend aan een innovatie inschrijving. Die gaat dit jaar naar de #84 LMP2 van Oak racing. Hierin rijdt Frederic Sausset, een coureur die beide armen en benen moest laten amputeren na een infectie. Meer info hier Zondag 5 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 15 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 16 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 18 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2016, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series
| ||
Nattekat | zondag 12 juni 2016 @ 22:14 | |
Het is weer zo ver | ||
PierreTT | zondag 12 juni 2016 @ 23:00 | |
En ik ga het missen omdat ik op vakantie ben | ||
Nattekat | zondag 12 juni 2016 @ 23:02 | |
Hoe kan je dat nou weer uitgerekend deze week inplannen | ||
PierreTT | zondag 12 juni 2016 @ 23:04 | |
Zo gaat het helaas, het was de enige tijd dit jaar dat ik op vakantie kon. Vorige jaren altijd 20 van de 24 uur gekeken, nu mag ik blij zijn met een livetiming | ||
Fir3fly | maandag 13 juni 2016 @ 02:54 | |
Ik las ergens op twitter dat Toyota al aan het werken is aan de auto voor 2017 en voor 2018. Goed nieuws dus. Sorry geen bron even. Edit: hier dus http://www.dailysportscar(...)scrutineering-1.html | ||
Schaafkaas | maandag 13 juni 2016 @ 10:55 | |
Zijn er hier nog mensen die ernaartoe gaan?
| ||
PierreTT | maandag 13 juni 2016 @ 12:49 | |
Nice, veel plezier alvast | ||
Schaafkaas | maandag 13 juni 2016 @ 15:27 | |
Dank je! Dat gaat wel goed komen lijkt me. Ik vertrek donderdag btw, eerst die ochtend nog een tentamen maken. | ||
Sinister-D- | maandag 13 juni 2016 @ 17:44 | |
Eurosport heeft deze week ook weer het nodige geprogrammeerd in de aanloop naar deze Le Mans 24h: Maandag: 20:30 AUTOSPORT 2015 24 hours of Le Mans - Best of (61min) 21:30 AUTOSPORT Le Mans 24 minutes (31min) Dinsdag: 22:00 AUTOSPORT: Le Mans 24 minutes (30min) Woensdag: 21:30 AUTOSPORT: Le Mans 24 minutes (30min) 22:00 AUTOSPORT: 24 uur van Le Mans - Kwalificatie (120min) Donderdag: 19:00 AUTOSPORT: 24 uur van Le Mans - Kwalificatie (120min) 21:00 AUTOSPORT: Le Mans 24 minutes (30min) 22:00 AUTOSPORT: 24 uur van Le Mans - Kwalificatie (120min) Vrijdag: 20:00 AUTOSPORT: 24 uur van Le Mans - Kwalificatie (55min) 21:00 AUTOSPORT: Le Mans 24 minutes (30min) | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 11:47 | |
Nog maar 4 dagen . Mooi stuk over wat oude monsters die ooit Le Mans onveilig maakten: http://www.racer.com/more(...)showall=&limitstart= | ||
M90 | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:16 | |
Morgen begint het dan echt helaas wel eerste 1,5-2u missen vanwege werk | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 19:51 | |
23 (!) LMP2 auto's aan de start dit jaar trouwens . | ||
Wertha | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:10 | |
Zin in! | ||
Sinister-D- | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:48 | |
Iemand hier die de Eurosport player geprobeerd heeft? Hoe zit het met reclames en zo dan? Welk commentaar krijg je dan,lokaal? Wil wel die ¤5.99 betalen als ik niet elke 15 minuten te lange reclames krijg, anders kijk ik wel via TV. Ik hoop sowieso ergens een IPtv stream te vinden in 720p van de WEC app Radio Le Mans En RIP Peter Beart | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 20:49 | |
Vorig jaar gedaan. Geen spijt van, dit jaar weer. Er zijn meerdere kanalen (onboards), geen reclame en zelfs een stream zonder commentaar. Die laatste gebruikte ik, met RLM voor commentaar. Ideaal, alles in HD en zonder ook maar een seconde buffer . RLM zit niet op de officiele stream btw. | ||
Sinister-D- | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:25 | |
2 jaar geleden toch wel nog? | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:26 | |
Geen idee, maar vorig jaar ook niet geloof ik. | ||
M90 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:17 | |
In mijn herinnering vorig jaar wel? Maar als het dit jaar niet zo is ga ik ook voor de Eurosport player zonder commentaar en RLM | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:20 | |
Voor dit jaar weet ik het zeker, RLM zit niet op de officiele stream. | ||
M90 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:22 | |
Twijfel eerlijk gezegd ook wel erg over vorig jaar nu goede info, thnx | ||
Fir3fly | dinsdag 14 juni 2016 @ 23:56 | |
Deze poster moet ik hebben . | ||
TargaFlorio | woensdag 15 juni 2016 @ 11:16 | |
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 13:44 | |
Vanmiddag eerste training. Ik kan niet wachten . | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 13:52 | |
En het mooiste is, niemand heeft een idee wie er gaat winnen . Porsche is wellicht de snelste maar heeft problemen met de betrouwbaarheid, Audi is snel maar kan waarschijnlijk een ronde minder op een tank, en Toyota heeft niet de ultieme pace maar is blijkbaar wat vriendelijker voor de banden... Dit zou wel eens de meest onvoorspelbare Le Mans ooit kunnen worden . | ||
Schaafkaas | woensdag 15 juni 2016 @ 14:29 | |
Ik hoop op Porsche. Toyota mag ook. Audi liever niet wéér. | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 15:46 | |
We gaan juichen voor Toyota dit jaar Enfin, eigenlijk maakt het me vrij weinig uit, zolang het maar niet al uren van te voren echt duidelijk is. | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 15:57 | |
We gaan zo beginnen . | ||
Lavenderr | woensdag 15 juni 2016 @ 16:02 | |
Dit. Het moet wel spannend zijn. | ||
Schaafkaas | woensdag 15 juni 2016 @ 16:08 | |
Dat is waar. Zo lang het een mooie wedstrijd is maakt het allemaal niet zoveel uit. Het ziet er tot nu toe in ieder geval goed uit voor een spannende race! | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 16:11 | |
Live timing: http://live.fiawec.com/ | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:29 | |
Tijd dat Ziggo de rechten van het WEC opkoopt. Eurosport vindt een stom nikszeggend wielrentochtje blijkbaar belangrijker | ||
heywoodu | woensdag 15 juni 2016 @ 16:41 | |
Ik hoop vooral dat er een strijd tussen de merken is (Toyota, Porsche en Audi nu binnen 3 tienden bijvoorbeeld ). Zo'n race met de ene Audi tegen de andere Audi en de andere andere Audi kan me echt niks boeien.. | ||
heywoodu | woensdag 15 juni 2016 @ 16:42 | |
Wat een onzin. Natuurlijk kiest Eurosport voor een World Tour-wedstrijd (waar daadwerkelijk prijzen te halen zijn) en niet voor een of andere vrije training. Kom op zeg, dat is toch niet meer dan logisch | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:44 | |
Ik weet niks van wielrennen, ik hoor het al Maar ook niet op ES2, daar wordt gewoon onzin uitgezonden. | ||
heywoodu | woensdag 15 juni 2016 @ 16:46 | |
Straks herhaling van wielrennen uitzenden is wel onzin ja, nu iets over richting Rio is ook vrij normaal. Je kunt niet zomaar verwachten dat even elke training van 4 uur integraal uitgezonden wordt he | ||
heywoodu | woensdag 15 juni 2016 @ 16:47 | |
Ik zie wel dat Eurosport zo ongeveer 22 uur live uitzendt komend weekeinde | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:47 | |
Ik heb geen flauw idee, want ik kan ES2 niet vinden op m'n decoder | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:48 | |
Ja dag, dan hebben we RTL7 al met de volle 24 | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 16:58 | |
http://www.spotterguides.(...)2016/06/LM_16_V2.pdf Deze kan natuurlijk ook niet ontbreken. Leek er even op dat ie niet gemaakt zou worden, maar gelukkig heeft de maker een sponsor gevonden | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 17:44 | |
Nu live op ES1 | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 17:50 | |
Code rood. Bykolles wagen in de fik... | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 18:18 | |
wel schade, maar niet onherstelbaar zo te zien
| ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 18:30 | |
Domme regen steeds. Hopen dat het verder droog blijft. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 18:53 | |
Hi wat later dan gepland door verkeer maar vanaf nu erbij damp track? | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 18:56 | |
Zo nu en dan een bui. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:01 | |
Okido, merci! RLM zegt verder droog, let's hope so. Eurorsport player + RLM prima setup zo | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 19:02 | |
Die tijden van de top 6 als dat een voorbode is voor de race zelf | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:15 | |
Di Grassi- Audi #8 3:22.985 Edit: en daar is de Porsche #1 3:22.550 | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:20 | |
Lekke band voor Di Grassi? | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:20 | |
#8 langzaam
| ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:24 | |
rode vlag | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:24 | |
En rood. Plek zonder camera's | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:24 | |
| ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:28 | |
Valt nog erg tegen hoor. Vorig jaar snelste ronde was in de 3:16 . Vorig jaar op woensdagmiddag 3:21. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:29 | |
Gaat om het verschil natuurlijk. Niemand verwacht dat dat record nu gaat sneuvelen | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:32 | |
Neel Jani zei dat hij verwacht van wel... ondanks dat de motoren 7% minder brandstof per ronde mogen gebruiken. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:32 | |
en ook nog de beperking op hybride vermogen dat zou wel sensationeel zijn. | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:33 | |
Waarom is er rood? Ik heb een uurtje gemist. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:34 | |
| ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:34 | |
Het grappige is dat daardoor de topsnelheid weer hoger ligt dan vorig jaar... | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:35 | |
Dank u. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:35 | |
Die krengen zijn lichter hè | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:35 | |
En weer groen | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:37 | |
Ieder jaar weer de uitdaging om al die liveries uit m'n hoofd te leren | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:37 | |
lmp2 is een goede uitdaging dit jaar | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:39 | |
In de GT-klasses is ook een hoop veranderd. | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 19:41 | |
Nieuwe brute auto's | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:41 | |
| ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:45 | |
Één kapotte #66 Ford, nog 4 te gaan. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:52 | |
En de #28 eraf. Vrouw achter het stuur, tja... En einde sessie | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:53 | |
dit is wel klaar dus wat betreft free practise | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 19:53 | |
. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 19:55 | |
Ga me niet zeggen dat die neus tijdens deze code rood kapot gereden is... | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 19:55 | |
"session will not be resumed" Qualifying 1 @ 22:00 Wow #6 Toyota [ Bericht 17% gewijzigd door M90 op 15-06-2016 20:03:07 ] | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 20:31 | |
De mooiste Le Mans-bioscoop ter wereld | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 20:38 | |
Update over de #8 audi en (http://www.gt3lemanscup.com/fr/live, vandaag geen stream morgen wel tijdens qualifying en zaterdag tijdens de race)
[ Bericht 17% gewijzigd door M90 op 15-06-2016 20:47:56 ] | ||
TargaFlorio | woensdag 15 juni 2016 @ 20:52 | |
Het jaarlijkse hoogtepunt van de (auto)sport is begonnen. Ik ben eigenlijk een Porsche man maar hoop ook op Toyota. Als Audi het maar niet wordt. En inderdaad graag spannend tot het einde. Bij GTE hoop ik op Porsche. | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 21:24 | |
ik bedoelde uiteraard de verschillen op moment van posten was p6 1,3s trager, indrukwekkend op 13,2km. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:30 | |
De Fords blijven ook wel erg gaaf | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 21:32 | |
Aha. Ja het zit erg dicht bij elkaar, vorige week bij de testdag ook al. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:52 | |
Ben benieuwd wat voor tijden we gaan zien | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 21:52 | |
Ik verwacht niet veel, het regent nog steeds in Le Mans . | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 21:53 | |
Het lijkt droog op de beelden die ik zie? edit: lijkt nog droog
| ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:00 | |
green green green voor quali 1 | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 22:04 | |
Iemand op Facebook loog tegen me . | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:07 | |
Sarrazin 3:20.737 | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:10 | |
Ik snap het format niet Iedere coureur een sessie, beste totale tijd? | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:11 | |
Jani 3:19.733! en hij werd nog behoorlijk opgehouden door Sarrazin ook | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 22:12 | |
Jezus, wat een tijden alweer. | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:16 | |
3.52.0 voor de GTE Pro Ford van Oliver Pla. Dat is best rap in die klasse | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:16 | |
snelste tijd per auto over 3 sessies bepaalt de uiteindelijke startup line, coureurs mogen ze in principe vrij inzetten (edit: zijn volgens mij wel paar eisen met betrekking tot minimaal aantal ronden). 6 uur qualifying in totaal, vaak ook voor groot deel gewijd aan race setup GTE pro ook al 3:52 | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:19 | |
3.51,5 zelfs al Flink sneller dan in de afgelopen jaren | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:19 | |
echt bizar snel | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:22 | |
De Ferrari zit ook al op 3.52,0. De Ford is dus ietsje sneller | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 22:23 | |
De Ford heeft wat minder gewicht... Ik vind het maar niks al die BoP. Gaat bijna GT3 kant op . | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 22:23 | |
ik dacht dat er sowieso een getimede lap van elke rijder in het donker moest bijzitten? | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:24 | |
Bruni 3:51.568 | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 22:24 | |
Zoiets ja. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:25 | |
even opgezocht, inderdaad: 10.4.1 Drivers and cars éligible All drivers must cover at least 5 laps of the practice sessions by night (timing of the practice sessions by night: from 10 p.m. to 12 p.m., Wednesday 15th and Thursday 16th June), two days taken together, and are obliged to cross 1 time at least the start/finish line. | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 22:30 | |
Fisico er dus af in Porsche-curve. | ||
Peterselieman | woensdag 15 juni 2016 @ 22:31 | |
met dat soort tijden gaan een aantal LMP2's het lastig krijgen om de GTE's achter zich te houden | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:32 | |
rode vlag denk ik ook ja net al momentje van een LMP2 met één van de GTE Pro Porsches, ging maar net goed. | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 22:32 | |
Rood. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 22:33 | |
Godverdomme | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:37 | |
LMP2 ook close
| ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 22:51 | |
Oei Corvette eraf Eén van de GTE coureurs: "the lights of the LMP1s are so strong that it's really had to judge where the are" Benieuwd of dat nog problemen gaat geven in de race... zou niet de eerste keer zijn | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 22:57 | |
Al die rode en gele vlaggen zijn altijd zo irritant... Maar dat krijg je met al die waardeloze amateurs. | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 23:02 | |
Morgen zetten ze een session clock bij de studio cam van Radio Le Mans dan kan ik eindelijk de ononderbroken stream syncen met RLM | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 23:03 | |
De klok is er al! Eurosport player is fijn he? Die stream zonder commentaar en zonder reclame is heerlijk. | ||
Nieuwschierig | woensdag 15 juni 2016 @ 23:03 | |
Best wel lastig als je voortdurend in de spiegels te moeten kijken en in moet schatten waar je ruimte moet maken. | ||
Geralt | woensdag 15 juni 2016 @ 23:08 | |
Ik ben voornemens om een groot gedeelte te gaan zien met een schuin oog. Wel zit ik 's avonds op de terugweg van Rotterdam naar Limburg. Is hier ergens een live verslag van op een zender die ik in de auto kan ontvangen? | ||
Sinister-D- | woensdag 15 juni 2016 @ 23:10 | |
heb nu nog geluisterd naar Nelson en Melvin omdat die timer er nog niet was, en ik zo autistisch ben dat dat perfect moet lopen nee, kreeg de bluetooth van de soundvbar nog niet werkende. Morgen even wat beunen.... | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 23:14 | |
#5 Toyota met een probleempje? | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 23:16 | |
| ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 23:17 | |
Heeft iemand al een onboard stream gevonden die nu al werkt? | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 23:18 | |
#5 is alweer onderweg schijnbaar. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 23:19 | |
Nou, tot zo ver de hoogst gerankte Nederlander. | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 23:20 | |
dat ging ook maar net goed allemaal met die andere auto's | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 23:20 | |
Godver, nog geen 10 seconden groen. | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 23:25 | |
Scherm te klein, first world problems. | ||
Fir3fly | woensdag 15 juni 2016 @ 23:44 | |
Toch nog wat snelle tijden nu . | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 23:46 | |
LMP2 Rene Rast #26 3:36.605 GTE Pro Ryan Briscoe #69 3:51.497 | ||
M90 | woensdag 15 juni 2016 @ 23:50 | |
RLM "There can still be a balance of performance adjustment before the race" Benieuwd wat er gaat veranderen voor GTE Pro | ||
Nattekat | woensdag 15 juni 2016 @ 23:51 | |
Verstappen over zijn kansen in Le Mans interview op Eurosport morgen Die oude dan. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 00:04 | |
3:51.185 Ford #68 | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 00:06 | |
Hopen dat het morgen droog is. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 00:06 | |
tot morgen! | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 00:09 | |
Porsche gaat lekker op de gladde baan iig | ||
THEFXR | donderdag 16 juni 2016 @ 01:37 | |
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 11:23 | |
Dankzij die waardeloze amateurs is er wel een volle grid en verdienen veel pro's een aardige boterham. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 11:24 | |
Bij de LMP1 teams gaat het nog niet van harte. Hopelijk nog een BoP aanpassing in GTE. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 11:40 | |
Liever een kleinere grid. De GTE-Am klasse kan prima geschrapt worden. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 11:48 | |
Het ergste nog is dat de rode vlag niet eens door amateurs veroorzaakt zijn. | ||
Sinister-D- | donderdag 16 juni 2016 @ 15:56 | |
dankzij die waardeloze amateurs hebben wij elke editie fijn leedvermaak met de #40, Tracy Krohn | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 18:18 | |
nee gewoon nee | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 18:23 | |
En waarom niet? Zorgen alleen maar voor gezeur en crashes. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 18:25 | |
Het hoort er bij, punt. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 18:26 | |
Gisteren crashten pro's als Taylor en Fisichella ook. Gentlemen drivers horen bij endurance racen. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 18:56 | |
Eurosport weer live. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 18:58 | |
Slecht argument. Als ze er moeten zijn dan niet in een aparte klasse. Laat ze maar gewoon meedoen met de pros. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 19:01 | |
Dus als ze bij de pro's rijden dan crashen ze niet meer? | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:12 | |
Evening | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:12 | |
Flinke lading donkere wolken in de omgeving. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 19:15 | |
Regen zou jammer zijn want dan kunnen we een spannende kwalificatie wel vergeten. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 19:19 | |
Als ze er per se moeten zijn. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 19:19 | |
Kunnen we sowieso wel denk ik, Toyota heeft al opgegeven en Audi heeft te veel problemen. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:23 | |
| ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:25 | |
Knap, als de buien uit het zuiden komen | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:30 | |
dat wordt een beste bui | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 19:31 | |
Bah, regen. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:34 | |
Porsche op pole | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:34 | |
Flink buitje | ||
Sinister-D- | donderdag 16 juni 2016 @ 19:36 | |
Hoppa, RLM en de continue stream van Eurosport draaiend wel moeten foefelen met laptop/boxjes en een smart-tv app | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:38 | |
Zuidkant van de baan nog gortdroog, aan de noordkant kan je zwemmen | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:40 | |
| ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:49 | |
buien komen vanaf links.. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 19:51 | |
Meh. Kwalificatie afgelopen helaas. Iedereen gaat een paar rondjes doen in de regen en daarna in de garage zitten duimendraaien. | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 19:52 | |
| ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:53 | |
Ze groeien naar onder, dus ook Mulsanne zal uiteindelijk nat worden Tevens is deze bui uit het niets ontstaan vlak bij het circuit, kan net zo hard verdwijnen. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 19:56 | |
Zelfs al stopt het nu met regenen, het circuit droogt niet meer op. De zon is weg en de drainage zit nog vol met regen van gisteren. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:57 | |
Iets wat zich een drainage noemt is wel gedraineerd na een hele dag... | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 19:59 | |
Le Mans droogt over het algemeen snel, als het mee valt krijgen we ondanks temperatuur aan het einde nog wel droog denk ik, maar dan moet het niet te lang blijven regenen | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 20:06 | |
Trivia van de dag: Fabien Barthez (ja, die) doet mee in het team van Olivier Panis. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 20:20 | |
Alleen sector 1 en deel sector 2 nat volgens team radio #2 Porsche | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 20:23 | |
Tijden gaan weer flink omlaag | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 20:24 | |
Een set slicks op de Ferrari... | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 20:27 | |
Geel, dat duurde alweer veel te lang. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 20:38 | |
Coole onboard op de #36 lmp2 | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 20:45 | |
Regent nu wel erg hard | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 20:46 | |
Gaat helaas ook niet weer droog worden. Misschien tegen middernacht. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 20:49 | |
Tracy Krohn weer met een jaarlijks terugkerend incidentje | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 20:50 | |
Hij weet hem uit de muur te houden vandaag | ||
Waffle | donderdag 16 juni 2016 @ 21:00 | |
Hoe krijgen jullie Radio le Mans gesynct met het beeld? Het scheelt bij mij gewoon het halve rechte stuk | ||
TargaFlorio | donderdag 16 juni 2016 @ 21:01 | |
Via VLC player? | ||
Waffle | donderdag 16 juni 2016 @ 21:01 | |
Ja maar hoe weet je goed waar je moet zitten. Of is het een beetje gokken? | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 21:02 | |
Deze heeft een klok. | ||
Waffle | donderdag 16 juni 2016 @ 21:03 | |
Ah oké nice bedankt. Deze gasten doen normaal wel het commentaar bij de streams in de app. Veel enthousiaster dan die gasten die de 24h doen helaas. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 21:17 | |
Ook tof: | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 21:19 | |
Derde kwalificatiesessie lijkt droog te gaan verlopen vanaf een uurtje of 22:30 als ik buienradar mag geloven. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 21:56 | |
Tijd voor de laatste kwalificatie | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 22:00 | |
Rain is coming . | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 22:01 | |
| ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 22:02 | |
Wordt weer helemaal niks dus. | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 22:07 | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:14 | |
Baan doorweekt... einde oefening. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:16 | |
Malucelli met een prachtige 360 | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 22:16 | |
oeii... | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 22:16 | |
Rode vlag zometeen. Afgelopen. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:18 | |
Rood... | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 22:20 | |
Kan ik in ieder geval op tijd naar bed. | ||
caspervc | donderdag 16 juni 2016 @ 22:28 | |
Vette Safetycar drift skills net! | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 22:28 | |
sow momentje voor die R8 | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:29 | |
Godver, zat niet op te letten | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 22:31 | |
| ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:32 | |
Had het al teruggezien | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 22:58 | |
Het is droog, soort van. | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 23:01 | |
Sowieso nog rood tot 23:10. | ||
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 23:11 | |
We gaan weer | ||
M90 | donderdag 16 juni 2016 @ 23:13 | |
Groen om 23:15 | ||
Fir3fly | donderdag 16 juni 2016 @ 23:17 | |
Het mooiste aan de nacht is altijd de lange onboards . | ||
M90 | vrijdag 17 juni 2016 @ 00:02 | |
En dat was Q3, wel eens een interessantere qualifying gehad maargoed. Op naar de race | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 00:07 | |
Deze hele dag was min of meer zinloos inderdaad. Eigenlijk hebben we helemaal geen kwalificatie gehad want in de eerste sessie gaf iedereen na een minuut of 20 ook al op . | ||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 09:25 | |
Zinloos nou ook weer niet. | ||
M90 | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:38 | |
En gelukkig een BoP aanpassing voor de race: meer gewicht voor Ferrari en Ford en kleinere restrictors voor Aston Martin en Corvette. Meer details en overzicht alle aanpassingen hier Nog wat info over de regels vanaf 2018: engine tokens en 10MJ hybride systemen: http://www.motorsport.com(...)8-lmp1-rules-785917/ | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:40 | |
Godverdomme. | ||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:50 | |
Goed... Bernie, je weet welk weekend je vrij moet houden. | ||
TargaFlorio | vrijdag 17 juni 2016 @ 17:53 | |
F1 in hetzelfde weekend als Le Mans is een regelrechte schoffering richting Audi, Porsche en Toyota. | ||
Lavenderr | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:42 | |
Ja, zo kun je dat idd opvatten. | ||
sasquatsch | vrijdag 17 juni 2016 @ 18:55 | |
Bewust, omdat zij geen F1 willen doen. | ||
TargaFlorio | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:19 | |
Lijkt me ook bewust gedaan van F1. LMP1 mag dan wat publieke belangstelling geen concurrent zijn voor F1 maar voor fabrikanten is het natuurlijk wel een concurrerende klasse. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:30 | |
Le Mans an sich is zeker een bedreiging voor Formule 1. Zeker als bijvoorbeeld Alonso mee zou doen, wat vrijwel zeker is volgend jaar. Misschien met McLaren Honda in LMP1 in 2018. | ||
sasquatsch | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:34 | |
Le Mans is totaal geen bedreiging voor de populariteit van de F1. Daarvoor zijn de races te lang voor het gemiddelde F1 publiek. Alleen voor fanaten zoals wij is het een mooie klasse. Maar beiden kunnen prima naast elkaar bestaan. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:37 | |
Er kijken naar en zijn bij Le Mans veel meer mensen dan bij een F1 race. Dus absoluut een bedreiging, dat is de reden dat Baku dit weekend is. De cijfers voor F1 dalen al jaren terwijl er steeds meer mensen naar WEC races en Le Mans komen. Het hoeft geen concurrentiestrijd te zijn, maar door Baku op dit weekend te zetten heeft de FIA dat er nu wel van gemaakt. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:39 | |
Maar het mooiste aan Le Mans is dat er vooral autosport fans naar kijken en bij zijn. Bij F1 is het tegenovergestelde het geval. | ||
sasquatsch | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:40 | |
De 24 uur misschien wel, maar de WEC races in het algemeen niet. Zeker niet wat aantal TV kijkers betreft. | ||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42 | |
We zullen zien... de kijkcijfers van RTL7 kunnen we gewoon zien. Al denk ik niet dat de F1 dit weekend een hoogstandje wordt | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:44 | |
Dat is inderdaad precies wat ik zeg. Lengte van de race is niet het probleem. Heel veel mensen kijken gewoon alleen omdat het Le Mans is. Net zoals het grootste gedeelte van de kijkers naar de tour verder nooit een wielerwedstrijd kijkt. Of zoals het grootste gedeelte van de F1 kijkers niet kijken voor de sport. | ||
TargaFlorio | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:47 | |
Ik denk dat de kijkcijfers voor Le Mans in het niet vallen in vergelijking met F1. Maar dat is niet erg, laat Le Mans maar een beetje voor de echte fans blijven. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 19:58 | |
Wereldwijd niet. Kijken veel meer mensen naar Le Mans dan naar een F1 race. Is ook niet zo gek, een F1 race is kort in vergelijking natuurlijk. | ||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:06 | |
Dat is onzin en je weet het... | ||
Fir3fly | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:21 | |
Nee hoor. Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Le Mans haalt makkelijk de 100 miljoen kijkers, in een weekend dus. F1 komt alles bij elkaar opgeteld in het seizoen tot 400 miljoen. Dus per race veel minder. Dat ligt rond de 40-50 miljoen. Moeilijk te vinden maar dat is wat men zegt over Australië 2014: http://www.abc.net.au/new(...)e-grand-prix/5326138 | ||
Geralt | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:33 | |
Alsnog een filmpje dan maar, gewoon omdat vet =edit= En in het kader van waarom ook niet start ik nu een 2 uurs race op Le Mans in Project Cars met de Oreca LMP2 en mijn nieuwe T300 met 599xx alcantara stuur [ Bericht 11% gewijzigd door Geralt op 17-06-2016 20:44:03 ] | ||
M90 | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:43 | |
Morgen in elk geval onboards van Ford en Audi openbaar toegankelijk
| ||
Geralt | vrijdag 17 juni 2016 @ 20:45 | |
Ik kan morgen vermoedelijk weinig zien ivm bezoek aan schoonouders in Rotterdam. Dat is sowieso 2x een uur en 3 kwartier in de auto zitten. Morgenavond als we thuis zijn schakel ik in. Start pak ik sowieso wel even mee, net als de Q van de F1 natuurlijk. Dan ben ik maar even niet gezellig | ||
TargaFlorio | vrijdag 17 juni 2016 @ 21:01 | |
Lekker in de auto naar Radio Le Mans luisteren. Dan maar even niet gezellig babbelen tegen de vrouw. | ||
Nattekat | vrijdag 17 juni 2016 @ 21:19 | |
Je doet het hem er gewoon om hè? |