quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
Klopt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:00 schreef Niek92 het volgende:
Dat transferrapport was toch helemaal niet de opdracht van de licentiecommissie?
Dan snap ik niet waarom de advocaat dit inbrengt. Dat wordt direct onderuit gehaald in het verweer.quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:01 schreef Plasterk het volgende:
12:00 De advocaat van de KNVB is niet goed te volgen voor de zaal
Follow
Fardau Wagenaar @FardauW
De hele zaal kijkt wat hoofdschuddend en niet begrijpend naar de advocaat van de KNVB. Massaal de draad kwijt hier. #fctwente
11:59 AM - 27 May 2016
4 4 Retweets 5 5 likes
11:59
Inmiddels is vrijwel iedereen de draad kwijt hier.
11:58
Gemompel in de zaal tijdens betoog advocaat KNVB
twitter:FardauW twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 11:59:34De hele zaal kijkt wat hoofdschuddend en niet begrijpend naar de advocaat van de KNVB. Massaal de draad kwijt hier. #fctwente reageer retweet
Gebruik de tweet functie.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:01 schreef Plasterk het volgende:
12:00 De advocaat van de KNVB is niet goed te volgen voor de zaal
Follow
Fardau Wagenaar @FardauW
De hele zaal kijkt wat hoofdschuddend en niet begrijpend naar de advocaat van de KNVB. Massaal de draad kwijt hier. #fctwente
11:59 AM - 27 May 2016
4 4 Retweets 5 5 likes
11:59
Inmiddels is vrijwel iedereen de draad kwijt hier.
11:58
Gemompel in de zaal tijdens betoog advocaat KNVB
Hij stopt bij elk tweede woord.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:02 schreef groenen het volgende:
Rechter ergert zich aan de advocaat van de KNVB. Wat een prutser
o sorryquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:02 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dit is liveblog wat hij kopieert.
Een vrouw..... die is nog bezig met het begrip 'buitenspel'quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:01 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]twitter:FardauW twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 11:59:34De hele zaal kijkt wat hoofdschuddend en niet begrijpend naar de advocaat van de KNVB. Massaal de draad kwijt hier. #fctwente reageer retweet
En jij bent nog bezig met hoe je een zin afsluit. PUNT ( . )quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Een vrouw..... die is nog bezig met het begrip 'buitenspel'
1/10. Kom op man, dat kan beter.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Een vrouw..... die is nog bezig met het begrip 'buitenspel'
Klopt, de rechter de KNVB vindt dat ze tussentijds (vanaf begin januari 2016) niet duidelijk op informatie hebben gereageerd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:58 schreef Plasterk het volgende:
De rechter volgt de advocaat van de knvb niet
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:03 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
En jij bent nog bezig met hoe je een zin afsluit. PUNT ( . )
Slide 3 KNVB; EUH.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:11 schreef cofox het volgende:
[..]
Beter hadden ze beiden een mooie powerpoint presentatie gemaakt en daar voorgedragen
Die uitspraak mag hij niet doen denk ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat de voorzieningenrechter gaat beslissen dat de licentiecommissie de besluitvorming nog eens over moet doen (en tevens adviseert om in het vervolg duidelijker te communiceren).
Ze doen ook niet echt de moeite om de zaak sterker te maken als je dat warrige verhaal zo hoort.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
Als ik het een beetje ok lees dan heeft de LC van de KNVB toch niet zo'n sterke zaak als gedacht
hij kan ook gaan optreden als mediator.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Die uitspraak mag hij niet doen denk ik.
Hij mag alleen het geding goed -of afkeuren toch?
Jaquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:13 schreef Moody het volgende:
Beroepscommissie is toch ook een orgaan van de KNVB?
Dus het ene orgaan van de KNVB (LC) legt een voorwaardelijke straf op. Als deze niet bevalt, mag je klagen bij het andere orgaan van de KNVB (beroepscommissie). Ok dan!quote:
Ja?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Dus het ene orgaan van de KNVB (LC) legt een voorwaardelijke straf op. Als deze niet bevalt, mag je klagen bij het andere orgaan van de KNVB (beroepscommissie). Ok dan!
Klopt, al een kwartier minstens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:15 schreef iBenny het volgende:
Er zit soms een irritante bas in het geluid.
Ik dacht dat de beroepscommissie juist een extern orgaan was.quote:
Nee, bestaat uit onafhankelijke advocaten, juristen etc die gewoon ander werk hebben en die lopen dus niet op het KNVB-kantoor rond.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik dacht dat de beroepscommissie juist een extern orgaan was.
De KNVB oordeelt dus over de KNVB. Weliswaar een andere afdeling, maar ze zullen elkaar vast wel tegenkomen bij het koffieautomaat.
Ok thnxquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, bestaat uit onafhankelijke advocaten, juristen etc die gewoon ander werk hebben en die lopen dus niet op het KNVB-kantoor rond.
In de toekomst?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de KNVB op 15 december 2016 al wilde dat FC Twente niet door het zogenaamde muizengaatje nog kon ontsnappen voor verlenging van het Eredivisieschap.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:15 schreef Friek_ het volgende:
Een prima verdediging van de KNVB. FC Twente heeft maar een zwak verhaal.
Ik luister op grote speakers, de hele tijd is het. Als ik het volume vrij hard zet trillen er dingen op m'n bureau.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:15 schreef iBenny het volgende:
twitter:FardauW twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 12:23:07Rechter zegt na verhaal KNVB: 'Okaaayyyy'. #fctwente reageer retweet
Het spel wordt hoog gespeeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:15 schreef iBenny het volgende:
FC Twente zat toen in categorie 1, door de transfer van Tadic was er ruimte om hem te halen, maar die transfer was dus niet goed. Op dat moment had Twente dus geen toestemming gehad om hem te halen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:22 schreef Idisrom het volgende:
Zyjech erbij halen, die was al ver voor 15 december 2015 al aangekocht
Boete voor gehad = gestraft.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:24 schreef Tweek het volgende:
[..]
FC Twente zat toen in categorie 1, door de transfer van Tadic was er ruimte om hem te halen, maar die transfer was dus niet goed. Op dat moment had Twente dus geen toestemming gehad om hem te halen.
Zij hoort ook alleen wat ze wilt horen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:24 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:FardauW twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 12:23:07Rechter zegt na verhaal KNVB: 'Okaaayyyy'. #fctwente reageer retweet
Zou Tubantia niet objectief zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zij hoort ook alleen wat ze wilt horen.
Hij zei op een normale wijze okee, daarmee niets suggererend, wat zij wel doet.
Ik volg haar ook, maar wat een irritant wicht inderdaadquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is zij van Tubantia?quote:
Haar commentaar is sowieso vrij slecht.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Heulen met de vijand.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:26 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Huh, sinds wanneer is iemand strafbaar voor een feit dat hij niet pleegt?
http://www.tubantia.nl/extra/blogs/fardau-wagenaarquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is zij van Tubantia?
Objectiviteit is ver te zoeken daar dan.
Vrij kortzichtig. Moordenaars en verkrachters krijgen ook advocaten toegewezen, veelal door de staat. Graag een beetje meer inzicht.quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:29 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Vrij kortzichtig. Moordenaars en verkrachters krijgen ook advocaten toegewezen, veelal door de staat. Graag een beetje meer inzicht.
Probeer eens iets te posten zonder taalfoutenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tekenend is ook dat de licentiecommissie zegt dat ze nooit Ziyech hadden mogen kopen als toen volledige duidelijkheid was geweest over de prestaties van Twente. Zonder Ziyech had Twente nooit handhaving bereikt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Persoonlijk verit ik FC Twente nog het meest dat ze willens en wetens de competitie vervalst hebben waardoor willekeurige andere clubs grote schade zouden lijden en de voetballiefhebbers een aantal nepjaren in de Eredivisie hebben bezorgd.
Ik vind het volledig te vergelijken met Lance Armstrong die ons naar 7 nep-Tour de France's heeft laten kijken. En daarvoor levenslang geschorst werd...
Ik zie de fout niet?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Probeer eens iets te posten zonder taalfouten
Speculatie.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tekenend is ook dat de licentiecommissie zegt dat ze nooit Ziyech hadden mogen kopen als toen volledige duidelijkheid was geweest over de prestaties van Twente. Zonder Ziyech had Twente nooit handhaving bereikt.
Ach man, alsof mijn posts vol staan met taalfouten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Probeer eens iets te posten zonder taalfouten
Ik verweid het ook. Zeker wat Twente zij als verweer.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Persoonlijk verweit ik FC Twente nog het meest dat ze willens en wetens de competitie vervalst hebben waardoor willekeurige andere clubs grote schade zouden lijden en de voetballiefhebbers een aantal nepjaren in de Eredivisie hebben bezorgd.
Ik vind het volledig te vergelijken met Lance Armstrong die ons naar 7 nep-Tour de France's heeft laten kijken. En daarvoor levenslang geschorst werd...
Hij was verantwoordelijk voor meer dan de helft van de doelpunten van Twente en werd vrijwel elke wedstrijd uitgeroepen tot beste speler. Ja, het is speculatie, maar het is echt geen onredelijke stelling.quote:
Jaja i knowquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:31 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ik verweid het ook. Zeker wat Twente zij als verweer.
Er had ook een andere speler aangetrokken kunnen worden, er had een jeugdspeler kunnen opstaan, god kon zich in persoon naar de aarde stralen en meedoen met Twente. Speculatie Speculatie Speculatie.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij was verantwoordelijk voor meer dan de helft van de doelpunten van Twente en werd vrijwel elke wedstrijd uitgeroepen tot beste speler. Ja, het is speculatie, maar het is echt geen onredelijke stelling.
Zo'n beetje elke post welquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach man, alsof mijn posts vol staan met taalfouten.
Begin jij eerst eens met inhoudelijk posten.
Thats life.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:35 schreef MPC60 het volgende:
Ben boodschappen gaan doen kom ik thuis, zet ik de tv aan is die knakker nog steeds aan het ouwehoeren.
Is er wel al iemand anders aan het woord geweest?quote:
Welnee, af en toe zit er een d/t fout tussen, maar er zijn posters die het veel bonter maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:33 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke post wel
En inhoudelijk posten begin ik niet aan op Fok!
Ja die van de KNVB. Heel veel Euhs en onduidelijkheden. Rechter heeft meermaals gevraagd om opheldering. Advocaat KNVB was vaak de draad kwijt maar kwam wel met wat harde feiten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:36 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is er wel al iemand anders aan het woord geweest?
Tussen "FOK!kers" en "al" zou ik een komma zetten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, af en toe zit er een d/t fout tussen, maar er zijn posters die het veel bonter maken.
Taalkundig hoor ik bij de 20% best postende FOK!kers al zeg ik het zelf.
Nee, dat is geen prestatiemaar je gezeur is een beetje vergezocht.
Harry warrie.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu wordt het een herhaling van zetten.
Wat is die advocaat van de KNVB arrogant trouwens.
Nee, het verlenen van de licentie is niet mogelijk. Maar dat is in het voordeel van Twente.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:44 schreef Shadowkid053 het volgende:
Gaat hij nu beginnen over een democratisch tot stand gekomen licentie reglement? Is de huidige straf dan ook terug te vinden in het democratisch tot stand gekomen licentie reglement?
Euh.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:44 schreef MPC60 het volgende:
Die gast van de KNVB heeft geen presentatieskills.
Die gast van de KNVB is een eindbaasquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:44 schreef MPC60 het volgende:
Die gast van de KNVB heeft geen presentatieskills.
Dit gaat echt nergens overquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, af en toe zit er een d/t fout tussen, maar er zijn posters die het veel bonter maken.
Waar gáát dit overquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgende meetmoment is het laatste moment voor Twente. Echter, als Twente degradeert zoals het nu is, dan worden de meetmomenten gereset. Als Twente in de ED blijft, is het financieel weer wat gezonden en gaat het uit cat. 1.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Klopt het dat als FC Twente 1 van de komende 5 meetmomenten niet haalt, en in categorie 1 blijft, de licentie verloopt?
Als dat waar is lijkt FC Twente sowieso ten dode opgeschreven.
Kritiek op mijn beheersing van de Nederlandse taal.quote:
Maar ik hoorde de advocaat van de KNVB praten over de komende 5 meetmomenten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:48 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Volgende meetmoment is het laatste moment voor Twente. Echter, als Twente degradeert zoals het nu is, dan worden de meetmomenten gereset. Als Twente in de ED blijft, is het financieel weer wat gezonden en gaat het uit cat. 1.
Ik denk dat Twente, indien ze in de ED blijven, vervolgens eenmaal in cat.1 komen dat het einde verhaal is. Het kan dus zo zijn dat Twente de komende 4x in cat. 2 komt terwijl het 5e meetmoment een cat. 1 wordt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik hoorde de advocaat van de KNVB praten over de komende 5 meetmomenten.
Zo lang heb ik me nog nooit met FC Twente beziggehouden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:52 schreef Pino112 het volgende:
Ik ben al drie uur naar ge-ehm en allerlei ander gelul aan het luisteren.
Twente had gewoon de uitspraak van de KNVB moeten respecteren nu helpen ze de club alleen maar verder naar de klote met dat gebitch van zequote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik denk dat Twente, indien ze in de ED blijven, vervolgens eenmaal in cat.1 komen dat het einde verhaal is. Het kan dus zo zijn dat Twente de komende 4x in cat. 2 komt terwijl het 5e meetmoment een cat. 1 wordt.
rasta rostelli.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:54 schreef Idisrom het volgende:
Wie is die influisteraar bij de KNVB op de rij daarachter?
Dat is een buiksprekerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:54 schreef Idisrom het volgende:
In Nederland heb je altijd de mogelijkheid van een beroep. We hebben een rechtstaat en daar hebben we ons maar aan te houden. Indien men het hier niet mee eens is, kunnen ze eerst volgende boot naar Syrië pakken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:54 schreef cofox het volgende:
[..]
Twente had gewoon de uitspraak van de KNVB moeten respecteren nu helpen ze de club alleen maar verder naar de klote met dat gebitch van ze
Je zal eerst moeten nadenken of beroep überhaupt wel zinvol is in dit geval had Twente eieren voor zijn geld moeten kiezenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:55 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
In Nederland heb je altijd de mogelijkheid van een beroep. We hebben een rechtstaat en daar hebben we ons maar aan te houden. Indien men het hier niet mee eens is, kunnen ze eerst volgende boot naar Syrië pakken.
Edit:
Of een referendum opzetten.
Jan van Halstquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:54 schreef Idisrom het volgende:
Hij had liever een rode kaart gehad wat een jankerds daar bij Twentequote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:02 schreef Idisrom het volgende:
Onno Jacobs maakt het er niet sterker op met zijn paarse kaart.
Beterquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:04 schreef superniger het volgende:
Hier verder: VBL / [Oefeninterland] Ierland - Nederland
het gaat uiteindelijk om de stukken maar ook gehoord dat die man lachwekkend wasquote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:40 schreef hafcfan het volgende:
Wat was die advocaat van de KNVB lachwekkend slecht. Dit wint Twente simpel.
Nu maar hopen dat ze die ook krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:03 schreef cofox het volgende:
[..]
Hij had liever een rode kaart gehad wat een jankerds daar bij Twente
Kortzichtig is dat. Hij haperde inderdaad, maar dat zegt verder geen drol over de inhoudelijke punten. Hij had een paar hele goede argumenten waar Twente geen weerlegging tegen had.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk om de stukken maar ook gehoord dat die man lachwekkend was
Zoals?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kortzichtig is dat. Hij haperde inderdaad, maar dat zegt verder geen drol over de inhoudelijke punten. Hij had een paar hele goede argumenten waar Twente geen weerlegging tegen had.
Maar goed dat rechtszaken meestal niet live op TV zijn.
Vooral:quote:
Hmm, ok bedankt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vooral:
- Dat de gang naar de rechter zorgt voor een rare doorkruising, omdat de beroepstermijn van de KNVB vijf dagen is (vanaf gister). Als ze in beroep gaan tegen het besluit van de licentiecommissie is er 6 juni een hoorzitting en volgt de uitspraak +- 2 weken daarna, wat dus betekent dat de rechter en de beroepscommissie elkaar kruisen (leidt tot nog meer verwarring). Twente is dus eigenlijk te vroeg naar de rechter gegaan.
- Twente stelde dat de LC had gesteld dat er niet tot intrekking van de licentie zou worden overgegaan op basis van oude zaken, terwijl wat er écht was gesteld is dat er niet zou worden overgegaan tot intrekking op basis van dat er oude zaken nog niet waren gemeld op dat moment.
Heb z'n dupliek niet gezien want zat ook te studeren. Maar inhoudelijk juridisch was hij sterker dan de advocaat van Twente. Hij hield zich in elk geval vooral aan formele argumenten en daarom was het wat lastig te volgen voor niet-juristen.
Plus dus echt verschrikkelijk hakkelende presentatie, na elke drie woorden viel hij stil. Erg irritant.
Maandag. En scriptie over drie weken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm, ok bedankt.
Binnenkort ook tentamens?
De onderliggende stukken (producties) kan ik niet controleren. Maar het zwakke van de LC is dan weer, dat zij met de gegeven informatie door Twente inzake Tadic op 14 januari 2016 niks hebben ondernomen. Dat de LC op dat moment dan niks met dit gegeven doet, geeft dan een willekeur aan van dit rechtsprekend orgaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vooral:
- Dat de gang naar de rechter zorgt voor een rare doorkruising, omdat de beroepstermijn van de KNVB vijf dagen is (vanaf gister). Als ze in beroep gaan tegen het besluit van de licentiecommissie is er 6 juni een hoorzitting en volgt de uitspraak +- 2 weken daarna, wat dus betekent dat de rechter en de beroepscommissie elkaar kruisen (leidt tot nog meer verwarring). Twente is dus eigenlijk te vroeg naar de rechter gegaan.
- Twente stelde dat de LC had gesteld dat er niet tot intrekking van de licentie zou worden overgegaan op basis van oude zaken, terwijl wat er écht was gesteld is dat er niet zou worden overgegaan tot intrekking op basis van dat er oude zaken nog niet waren gemeld op dat moment.
Heb z'n dupliek niet gezien want zat ook te studeren. Maar inhoudelijk juridisch was hij sterker dan de advocaat van Twente. Hij hield zich in elk geval vooral aan formele argumenten en daarom was het wat lastig te volgen voor niet-juristen.
Plus dus echt verschrikkelijk hakkelende presentatie, na elke drie woorden viel hij stil. Erg irritant.
Indien dit waar is dan wint Twente gemakkelijk. Het begint steeds meer op een toneelspel van de KNVB te lijken.quote:Zowel op 13 april als op 3 mei zou de licentiecommissie, bij monde van voorzitter Reinout Vriesendorp, de tukkers hebben verklaard dat - indien de club aan alle voorwaarden zou voldoen - het de proflicentie terug zou krijgen.
„Dat is op 4 april en 22 april ook nog mondeling verklaard, maar door die e-mails staat het zwart op wit”, stelde interim-directeur Onno Jacobs, bijgestaan door advocaat Dolf Segaar, bron: telegraaf
Thanks, helder verhaal ja.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Van Tubantia, voor mij het eerst een wat helderder verhaal van wat er afgelopen vrijdag is gebeurd.
-knip-
Goed verhaal. Zou toch wel grappig zijn als Twente de kNVB tussen de ogen heeft geraaktquote:Op zondag 29 mei 2016 12:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Van Tubantia, voor mij het eerst een wat helderder verhaal van wat er afgelopen vrijdag is gebeurd.
“Als je niet schiet, ken je niet scoren”, zei Johan Cruijff ooit. FC Twente heeft vrijdag in elk geval scherp geschoten. Of het ook raak was, horen we bij het vonnis.
http://www.tubantia.nl/ex(...)nte-scoren-1.6058214
Het gaat niet om het laatst, het gaat om ofwel zijn inkomende transfer van 2006 van Genk of zijn vertrek in 2008 naar Schalke. Wat daar precies mis mee is kan ik niet vinden. In elk geval vindt de Licentiecommissie het ernstig genoeg voor een sanctie (zie punt 8 en 9 hier) en het was mede argument om de licentie in te trekken.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:25 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie steeds de zaak Orlando Engelaar. Maar wat was daar nou verkeerd aan?
Ik meende dat hij op het laatst zonder club zat, toen mocht hij meetrainen met FC Twente. In de loop van het seizoen heeft hij nog een contract getekend om dat seizoen verder af te maken bij FC Twente. Daarna heeft hij zijn voetballoopbaan beëindigd.
Ik zie in zo'n verhaal maar weinig speelruimte voor malversaties. Wat is hier dan gebeurd?
Ik meende, ook bij de rechtszitting van vrijdag dat ik gevolgd heb, dat het ging om de periode vanaf 2012.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat niet om het laatst, het gaat om ofwel zijn inkomende transfer van 2006 van Genk of zijn vertrek in 2008 naar Schalke. Wat daar precies mis mee is kan ik niet vinden. In elk geval vindt de Licentiecommissie het ernstig genoeg voor een sanctie (zie punt 8 en 9 hier) en het was mede argument om de licentie in te trekken.
https://www.twenteinsite.(...)rlandse-voetbal.htmlquote:KNVB faalt volgens RUG: “Slechte zaak voor het Nederlandse voetbal”
Volgens de hoogleraren Harry Garretsen en Janka Stoker van de Rijksuniversiteit Groningen is de KNVB zelf ook voor een deel verantwoordelijk voor de huidige financiële chaos bij FC Twente. De twee verwijten de voetbalbond dan ook een ‘gebrek aan beleid’.
“Vriend en vijand zijn het erover eens dat de timing van het besluit van de licentiecommissie hoogst ongelukkig was, daar is echt geen evaluatie voor nodig”, schrijven ze op de website van de Universiteit. “Maar veel wezenlijker is dat het hier eigenlijk om een ander probleem gaat, namelijk om falend toezicht.”
“En dat gaat dan niet alleen over het gebrekkige interne toezicht bij FC Twente, maar ook over de rol die de KNVB zelf daarin zou kunnen of eigenlijk zou moeten spelen. Maar de KNVB lijkt vooralsnog niet te willen reflecteren op het feit dat zij zelf veel te veel langs de zijlijn staat en heeft gestaan, als het om het reilen en zeilen van clubs als FC Twente gaat.”
“De vraag die zich inmiddels opdringt is of de KNVB zichzelf überhaupt wel als toezichthouder ziet, en of zij van mening is dat zij in deze functie een (pro-)actieve rol heeft te vervullen. Het handelen van de KNVB wekt de indruk dat, zolang de boeken door de accountant worden goedgekeurd, zij zich weinig zorgen maakt over het functioneren van een profclub. Dat is een riskant model, zo laat het geval van FC Twente zien”, vervolgen Garretsen en Stoker.
“Immers, aangezien de KNVB hier laat en dus welhaast per definitie té laat optrad, restte er uiteindelijk niet veel meer dan ingrijpen met draconische maatregelen. Een ‘laissez-faire’ houding als toezichthouder is bovendien des te riskanter, omdat – meer dan wellicht bij andere organisaties – juist bij voetbalclubs zaken als opportunisme en dubbele petten, en onduidelijke verantwoordelijkheden en bevoegdheden, een grote rol spelen.”
“Voor je het weet is de club verkocht aan een onbekende bieder uit een ver land, waarbij de club (en vaak ook de gemeente) alles prima vindt, zolang de miljoenen en daarmee het gehoopte succes maar binnen handbereik komen. Wie de nieuwe eigenaar dan vervolgens in de touwen houdt, lijkt van ondergeschikt belang (daar weten ze bij ADO Den Haag inmiddels ook alles van). Bovendien, zie helaas ook weer FC Twente, zijn de sleutelfiguren bij een club vaak op diverse manieren bij de club betrokken, en niet zelden doet de halve familie mee. Profvoetbalclubs hebben daarmee kenmerken die overeenkomen met vrijwilligersorganisaties of familiebedrijven, en inmiddels weten we uit onderzoek dat juist daar de kwaliteit van het management vaak ondermaats is.”
Garretsen en Stoker zijn van mening dat goed extern toezicht in de sportwereld ‘van cruciaal belang’ is. “Want, anders dan in het bedrijfsleven, is het in deze sector juist niet de “een z’n dood, de ander z’n brood’. Ook streekgenoot en ‘rivaal’ Heracles bijvoorbeeld kan uiteindelijk niet gelukkig zijn met de problemen bij FC Twente.”
“Een goede, eerlijke (en spannende) competitie in de professionele sport is in het grootste belang van alle deelnemers. Zo bezien kent de neergang van FC Twente alleen maar verliezers. Het gemeenschappelijke belang van een eerlijke en serieuze wedstrijdcompetitie is dus een extra reden voor de externe toezichthouder als de KNVB om alert te zijn op mogelijk bestuurlijk falen bij profclubs.”
De huidige situatie bij FC Twente is dan ook een noodoproep. “Het betaalde voetbal in Nederland vraagt daarom bij uitstek om goed toezicht en dan bij voorkeur binnen de club zelf. Maar dat begint misschien wel bij actief en professioneel extern toezicht. Dat de KNVB vanaf de zijlijn en op de nodige afstand, pas op een laat moment bij FC Twente ingreep, en bovendien de uitkomst in het geheel niet op zichzelf lijkt te betrekken, is niet alleen een slechte zaak voor FC Twente, maar voor het gehele Nederlandse voetbal.”
Met de huidige gang van zaken vreest het duo voor de toekomst van het betaalde voetbal. “Het zou verstandig zijn als bij de leiding van de KNVB het besef doordringt dat zij zelf, door een gebrekkige toezichtstructuur en reactief optreden, de problemen bij FC Twente mede hebben laten escaleren. Dit vraagt niet om een evaluatie van het proces rondom het licentie-besluit, maar om een diepgaande analyse van de rol als extern toezichthouder. Als dit niet gebeurt, is het wachten op de volgende club die onderuit gaat”, besluiten Garretsen en Stoker kritisch ten opzichte van de KNVB.
Nou, RUG god, dat is overdreven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
https://www.twenteinsite.(...)rlandse-voetbal.html
RUG god
Het probleem van Twente is ook helemaal niet het creatief boekhouden. Het is het creatief boekhouden, op je vingers getikt worden en daarna vrolijk verder gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, RUG god, dat is overdreven.
Maar ik vraag mij ook al de hele tijd af, hoe de KNVB niet kon zien, dat deze club qua financiën zo snel kon afglijden.
En over de malversaties vraag ik mij ook af, of FC Twente daarin de enige club is. Ik kan mij dat niet voorstellen, en het zou ook te veel eer zijn, dat alleen Tukkers zo creatief kunnen boekhouden.
Nieuw artikel van VI waar het een en ander in wordt gesteld:quote:Op maandag 30 mei 2016 03:19 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik meende, ook bij de rechtszitting van vrijdag dat ik gevolgd heb, dat het ging om de periode vanaf 2012.
http://www.vi.nl/premium/de-dikke-ikke-eredivisie.htmquote:IVY is een advocatenbureau dat FC Twente in de arm nam voor een forensisch onderzoek. (..) De entree van IVY stond los van de komst van onderzoeker Ben Knüppe, die op verzoek van de KNVB werd aangesteld. (..) Overigens was het IVY-onderzoek snel ten einde, omdat de club nogal schrok van de factuur.
IVY hield meerdere transfers tegen het licht. Zo bleken er twee versies te bestaan van het contract van de Mexicaan Corona. Bij Engelaar ging het om een mogelijke omzeiling van het plan van aanpak. Als lid van het zorgenklasje Categorie 1 had FC Twente in zijn begroting weinig speelruimte. Net als bijvoorbeeld NAC, dat in dat seizoen zou degraderen, stond de club onder curatele. Toch kwam Engelaar. Voor een bescheiden bedragje, dacht de KNVB. Nu achteraf informatie opdook dat Engelaar naast het opgegeven salaris ook recht zou hebben op geld in zijn bedrijf Part Two BV, vermoeden leden van de licentiecommissie dat ze opnieuw om de tuin zijn geleid.
De Tukkers dachten desondanks onschendbaar te zijn zolang het Knüppe-rapport werd nageleefd, temeer omdat IVY (dat de nieuwe informatie naar boven haalde) nota bene op eigen initiatief was binnengehaald, terwijl de licentiecommissie juist meent dat vrijspraak nooit vooraf kan worden gegarandeerd.
Orlando heeft wel humor met de keuze van de naam voor z'n BV'tje.quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nieuw artikel van VI waar het een en ander in wordt gesteld:
[..]
http://www.vi.nl/premium/de-dikke-ikke-eredivisie.htm
Goed stuk wel. Samenvatting: de andere clubs hebben boter op hun hoofd, Twente speelt met vuur en het is een schande voor ons voetbal.
Factuurtje niet betaald.quote:
Werkte net alweer even (en nu weer niet).quote:
Heerenveen boeit het niet zo, ze stemden immers vóór de huidige situatie.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:38 schreef Plasterk het volgende:
Hoe kijken de fans van fc Heerenveen tegen het failliet gaan van fc Twente? Ze lopen dan miljoenen mis.
Bij Heerenveen hoor je ze alleen maar over gemiste tv-gelden, terwijl ze zelf enorm geprofiteerd hebben van het misbruik van Twente bij de verkoop van Ziyech. Geldt voor Groningen (Tadic) overigens net zo goed.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:38 schreef Plasterk het volgende:
Hoe kijken de fans van fc Heerenveen tegen het failliet gaan van fc Twente? Ze lopen dan miljoenen mis.
Als je Foppe als woordvoerder hiervoor mag gebruiken, dan is hij het absoluut niet eens met een eventuele degradatie van FC Twentequote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Heerenveen hoor je ze alleen maar over gemiste tv-gelden, terwijl ze zelf enorm geprofiteerd hebben van het misbruik van Twente bij de verkoop van Ziyech. Geldt voor Groningen (Tadic) overigens net zo goed.
Niemand neemt Foppe de Haan nog serieus.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je Foppe als woordvoerder hiervoor mag gebruiken, dan is hij het absoluut niet eens met een eventuele degradatie van FC Twente
Wanneer wordt de uitspraak in het beroep bekend?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:33 schreef Scrummie het volgende:
De week van de waarheid voor FC Twente. Maandag word het beroep behandeld (besloten) en vrijdag dus de uitspraak van het kort geding.
Waarschijnlijk vrijdagmiddag half 1.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wanneer wordt de uitspraak in het beroep bekend?
Vrijdag kunnen we dus weer lachen. Is er nog een mogelijkheid dat ze stug gaan doorprocederen?quote:
Volgens mij wel, bovendien loopt beroep bij beroepscommissie ook nog.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vrijdag kunnen we dus weer lachen. Is er nog een mogelijkheid dat ze stug gaan doorprocederen?
Ja, dat staat er toch. 11:30 Kort Geding uitspraak, 12:30 beroepscommissiequote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij wel, bovendien loopt beroep bij beroepscommissie ook nog.
Ja, na de uitspraak in kort geding is een bodemprocedure mogelijk (duurt meestal bijna een jaar) en dan nog hoger beroep (nog minstens een jaar).quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vrijdag kunnen we dus weer lachen. Is er nog een mogelijkheid dat ze stug gaan doorprocederen?
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja, dat staat er toch. 11:30 Kort Geding uitspraak, 12:30 beroepscommissie
Hier niet in elk geval.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Voorzieningenrechter Heinemann komt aanstaande vrijdag met zijn oordeel in de zaak tussen FC Twente en de licentiecommissie van de KNVB. De uitspraak wordt om 11.30 uur schriftelijk bekend gemaakt.
Maar dan hebben ze wel een bevriezing op al hun zaken dus redelijk onrealisties.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, na de uitspraak in kort geding is een bodemprocedure mogelijk (duurt meestal bijna een jaar) en dan nog hoger beroep (nog minstens een jaar).
Caland.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waar staat dat?
[..]
Hier niet in elk geval.
Hoe bedoel je? Het is best mogelijk dat Twente bij degradatie gewoon blijft doorprocederen. Als ze dan over één hele tijd alsnog gelijk krijgen kunnen ze fikse schade claimen bij de KNVB.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar dan hebben ze wel een bevriezing op al hun zaken dus redelijk onrealisties.
Overdrijf nog eens, héquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, neem hem even serieus.
Bovendien kan je ook normaal tegen mij praten, ben je moeder niet.
Ah, zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het is best mogelijk dat Twente bij degradatie gewoon blijft doorprocederen. Als ze dan over één hele tijd alsnog gelijk krijgen kunnen ze fikse schade claimen bij de KNVB.
Ik denk dat de LC gewoon meegaat in het oordeel van de rechtbank. Vandaar mijn 12:30 opmerking. Zie de PI.quote:
twitter:rechtbankMNL twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 14:08:57De rechter doet vrijdag 10 juni schriftelijk uitspraak in de zaak FCTwente vs KNVB. De rechtbank komt 14.00 uur met een persbericht. reageer retweet
Precies, dat zegt TV Oost ook, vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Wacht wat is het opeens naar 14:00 gegaan?
WAT IS DIT
En Tubantia, kwam dus net ook een tweet tegen. Vreemd want eerst allemaal 11:30 uitspraak bla bla.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Precies, dat zegt TV Oost ook, vandaar mijn vraag
Je wil het online plaatsen van een perbsbericht 'live' volgen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:28 schreef MPC60 het volgende:
Ik zat al te balen dat ik het niet live kon volgen, dat kan nu wel. RechtbankMNLgod
Misschien zit hij naast de persoon die het in zit te typenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je wil het online plaatsen van een perbsbericht 'live' volgen?
Dan duurt het geen 2 weken.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik een voorspelling mag doen: De uitspraak is dat de rechtbank niet-ontvankelijk is en de zaak wordt verwezen naar de KNVB beroepscommissie. Dat is ook de reden dat men volstaat met een schriftelijke uitspraak en een persbericht.
Dit lijkt mij ookquote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik een voorspelling mag doen: De uitspraak is dat de rechtbank niet-ontvankelijk is en de zaak wordt verwezen naar de KNVB beroepscommissie. Dat is ook de reden dat men volstaat met een schriftelijke uitspraak en een persbericht.
uitspraak is maandag as meen ikquote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En de beroepscommissie heeft maandag al gehoord, toch?
HIJ DRUKT NU OP <ENTER> JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:05 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien zit hij naast de persoon die het in zit te typen
quote:
Dat zal ook niet lang meer duren inderdaad.quote:Twente spande niet alleen een kort geding aan. De club zat maandag ook al om de tafel met de licentiecommissie. De beroepscommissie licentiezaken heeft het bezwaar inmiddels óók in behandeling. Die uitspraak zal waarschijnlijk binnen een week volgen.
Ik dacht eigenlijk een uur na de uitspraak van de rechtbankquote:
DAT WAS EEN GRAPquote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:10 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk een uur na de uitspraak van de rechtbank
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
DAT WAS EEN GRAP
Al denk ik dat de KNVB de uitspraak van vandaag gewoon gaat volgen. Die hebben al netjes 2 scenarios uitgetikt klaarliggen.
denk het niet, die kunnen gewoon niet gaan toegevenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
DAT WAS EEN GRAP
Al denk ik dat de KNVB de uitspraak van vandaag gewoon gaat volgen. Die hebben al netjes 2 scenarios uitgetikt klaarliggen.
Het persbericht komt om 14:00 uur.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Wacht wat is het opeens naar 14:00 gegaan?
WAT IS DIT
Laat die hoer opschieten dan goftedommequote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het persbericht komt om 14:00 uur.
De griffier moet de uitspraak (van waarschijnlijk om 11:30 uur) eerst nog schriftelijk uitwerken.
quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je wil het online plaatsen van een persbericht 'live' volgen?
Onderschat de underdog niet. Als die de bus parkeren en de vleugels er niet door komen, dan kan het zo gek aflopen.quote:
Het is 11 tegen 11, de bal is rond, iedereen kan vrijlopen.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:28 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Onderschat de underdog niet. Als die de bus parkeren en de vleugels er niet door komen, dan kan het zo gek aflopen.
Geen liveshow deze keer dus?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je wil het online plaatsen van een perbsbericht 'live' volgen?
Dat lijkt me sterk. De uitspraak wordt eerst geschreven, daarna opgelezen. Daar is juist (mede) die twee weken voor.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het persbericht komt om 14:00 uur.
De griffier moet de uitspraak (van waarschijnlijk om 11:30 uur) eerst nog schriftelijk uitwerken.
tjokquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De uitspraak wordt eerst geschreven, daarna opgelezen. Daar is juist (mede) die twee weken voor.
Dat lijkt me geen grond voor niet-ontvankelijkheid. Alleen als er verkeerde procedure is gekozen (bestuurs of straf ipv civiel).quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
tjok
is de rechtbank wel ontvankelijk als er een beroepsprocedure bij de knvb openstaat?
De rechter post het vonnis in dit topicquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Maareh, waar gaat dit nieuws droppen? Site van Twente? De rechtbank? Journalistje met inside info even paar minuten eerder? Krijgen die sowieso het vonnis al onder embargo?
Persbericht dat wordt rondgestuurd vanuit de rechtbank. Of het als eerste op rechtspraak.nl, knvb of op een nieuwssite is te zien weet ik niet. In elk geval krijgen procespartijen en pers het tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Maareh, waar gaat dit nieuws droppen? Site van Twente? De rechtbank? Journalistje met inside info even paar minuten eerder? Krijgen die sowieso het vonnis al onder embargo?
En daarna sms-t hij het aan Munsterman en dan een fax naar Twentequote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:43 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
De rechter post het vonnis in dit topic
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:43 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
De KNVB krijgt het per postkoetsquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:44 schreef XL het volgende:
[..]
En daarna sms-t hij het aan Munsterman en dan een fax naar Twente
Plottwist; Tong80 is de rechter, vonnis is uitgesteld omdat hij ff moest pissen, en staat vol met kreten als 'de triestheid' 'zure mensen maakten FC Twente kapot' en 'Ha ha ha ga door'quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:43 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Denk ik ookquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef ender_xenocide het volgende:
Rechter zal wel zeggen dat de uitspraak van beroepscommissie moet worden afgewacht...
twitter:ErikvHaren twitterde op vrijdag 10-06-2016 om 13:51:49Breek: KNVB wint kort geding van FC Twente. reageer retweet
Dit afwacten kost FC Twente toch een miljoen per dag?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef ender_xenocide het volgende:
Rechter zal wel zeggen dat de uitspraak van beroepscommissie moet worden afgewacht...
quote:13:53 BREAKING: FC Twente verliest kort geding
De KNVB mocht de licentie van de Eredivisie van FC Twente intrekken. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag beslist. FC Twente vocht de intrekking van de licentie aan in een kort geding.
Hoe kan dit al gelekt zijn dan?quote:
pushberichtje van Nu.nl nu. Lijkt me niet dat zowel Telegraaf, Nu.nl en regionale media als Tubantia er naast zitten.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:55 schreef ReMcOrE het volgende:
ik lees op Twitter zowel berichten over winst als over verlies![]()
het is verliesquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:55 schreef ReMcOrE het volgende:
ik lees op Twitter zowel berichten over winst als over verlies![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |