ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Over het spoor worden veel meer gevaarlijke stoffen vervoerd dan toegestaan. Dat meldt de NOS. Vooral bij Amersfoort en in Noord-Brabant rijden meer wagons met brandbaar gas dan eigenlijk mag. De norm wordt tot vier keer overschreden, blijkt uit cijfers die de nieuwszender heeft gekregen na een WOB-procedure.
quote:
De NOS noemt ook het traject Utrecht - Blauwkapel. Daar zouden na invoering van het zogeheten Basisnet geen gevaarlijke stoffen over mogen worden vervoerd, maar uit de stukken blijkt dat vorig jaar toch zo'n 1318 wagons met gevaarlijke stoffen over dit traject zijn gereden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Amersfoort heeft flink wat ketels omdat deze treinen vaak rijden als ze nodig zijn, en dat soort treinen wordt veel door HSL en Locon gereden. En laat die nou net met locs rijden die niet meer in Emmerich kunnen komen.... Daarnaast is er sinds begin dit jaar een nieuwe UC (wagenladingtrein) vanaf Seelze (bij Hannover) naar de Kijfhoek waar ook vaak gasketelwagens in zitten.
Utrecht-Blauwkapel snap ik dan weer niet helemaal, want normaal gaan ze via Weesp-Abcoude-Breukelen-Woerden. Het enige dat vast door Utrecht gaan vanuit het oosten is de Volvo-trein, maar daar zitten geen ketelwagens in. Of het moet gaan om Emmen-Geleen, maar dat rijdt voor zover ik weet nog altijd via dat smerige station
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het maar geneuzel... Over spoor is toch veiliger dan over de weg? Als de veiligheidsredenen verder worden nageleefd lijkt me het aantal er niet toe doen... Of een trein nou 30 of 45 wagons heeft
Op donderdag 26 mei 2016 23:35 schreef dennistd het volgende: Tja, ik heb ook nog nooit gelezen dat er teveel tankwagens met gevaarlijke stoffen over de A1 zijn gereden....
Dat zal. Maar zolang je dat spul niet per email kunt versturen zal het toch per weg of per spoor vervoerd moeten worden...
Ik vind het maar geneuzel... Over spoor is toch veiliger dan over de weg? Als de veiligheidsredenen verder worden nageleefd lijkt me het aantal er niet toe doen... Of een trein nou 30 of 45 wagons heeft
Geneuzel? Ik zou het prettig vinden als dit gewoon eerlijk werd gezegd en niet zoals het nu gaat. Dat journalisten dit uitvinden door wat te graven in gegevens en partijen zich niet aan afspraken houden. Ik zeg helemaal niks over het gevaar of voordeel van vervoer over spoor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geneuzel? Ik zou het prettig vinden als dit gewoon eerlijk werd gezegd en niet zoals het nu gaat. Dat journalisten dit uitvinden door wat te graven in gegevens en partijen zich niet aan afspraken houden. Ik zeg helemaal niks over het gevaar of voordeel van vervoer over spoor.
Blijkbaar mag het niet eerlijk gezegd worden en zijn er maxima gesteld die niet te halen zijn.
Komop tien wagons per jaar, das een per tweeënhalf jaar een trein.
Twenteaanhangers die vrijdagmorgen het kort geding van hun club tegen de KNVB wilden bijwonen, hebben vertraging opgelopen in de trein. Tussen Amersfoort en Hoevelaken werd onverwacht aan het spoor gewerkt. De groep was daardoor te laat voor het begin van de rechtszaak. In de zaal zit een handjevol supporters.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat werd in mijn voetbalwhatsapp-groepje ook hard geroepen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"Ik vind het waardeloos, echt waardeloos", zegt een reiziger. "Ik kom net uit Frankrijk waar alles perfect loopt en hier zijn ze al zo'n vijftien jaar aan het prutsen. Daar is het echt stukken beter dan hier."
Dit boerenprotesten bij die stokbroodvreters gaan ook altijd lomp zat...
Stront spuiten tegen witte overheidsgebouwen met de giertank Of ze scheppen een mestverspreider half vol mest/stro en half vol stenen en rijden dan, terwijl ze strooien, achteruit richting de oproerpolitie
Stront spuiten tegen witte overheidsgebouwen met de giertank Of ze scheppen een mestverspreider half vol mest/stro en half vol stenen en rijden dan, terwijl ze strooien, achteruit richting de oproerpolitie
Ach ja, dat overkomt de besten. Stomtoevallig zeker ook samen een bankrekening Wel lief dat je halve liters voor hem haalt
Aight! Heb ik ook een tijdje vertoefd 15 jaar in Ede gewoond, hehe.
Stomtoevallig sinds kort wel ja Betalen we gezamenlijk mee aan de halve liters, die ik uiteraard wel eerst even op de verwarming zet voor ik het serveer.
Op vrijdag 27 mei 2016 18:55 schreef Dr_Flash het volgende: Tegen jou zeggen dat je normaal moet doen heeft net zo veel zin als tegen Ebru Umar zeggen dat ze zich koest moet houden.
Op vrijdag 27 mei 2016 18:55 schreef Dr_Flash het volgende: Tegen jou zeggen dat je normaal moet doen heeft net zo veel zin als tegen Ebru Umar zeggen dat ze zich koest moet houden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
volgens mij zijn het buikspreekpoppen van Erdogan.
ik zag laats ergens "bewijs maar dat wij de lange arm van Erdogan zijn". Toen dacht ik eerst "Goh, zo had ik het nog niet eens bekeken" daarna "dat hoef ik helemaal niet te bewijzen, dat doen jullie zelf veel beter" en daarna dacht ik " "
Op vrijdag 27 mei 2016 19:41 schreef Monopoly het volgende: Ik heb afgelopen nacht heel veel gezwaaid naar Ziggy3. Het was ondanks de hectiek weer eens hard zwoegen.
Ja, je kwam bijzonder vaak langs. En je had ook bijzonder veel extra rangeerwerk. Maar om drie uur kwamen er dan ook nog treinen binnen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Toch wel opvallend dat de NS nu regelmatig de nieuwssectie gebruikt voor dit soort zaken. Tot voor kort werden dit soort nieuwtjes niet naar buiten gecommuniceerd
Op vrijdag 27 mei 2016 19:58 schreef greavy het volgende: De vakbonden in België zijn het niet eens geworden met NMBS. Ook morgen wordt er gestaakt. Mogelijk zondag ook, maar dat beslist men morgen.
Toch wel opvallend dat de NS nu regelmatig de nieuwssectie gebruikt voor dit soort zaken. Tot voor kort werden dit soort nieuwtjes niet naar buiten gecommuniceerd
Ze hebben blijkbaar geleerd, zie je ook heel erg bij Prorail
Iemand ervaring met treinen in China? Ik zit erover te denken om in september van Kirgizië via de meest westelijke Chinese grensovergang naar China te gaan en dan vanuit Kashgar met de trein naar Ürümqi te reizen. Daar rijdt een zogenaamde K-trein en die doet er 24 uur over, maar ik vraag me af wat ik me bij zo'n trein moet voorstellen en of het moeilijk is om daarvoor kaartjes te kopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2016 20:47:14 ]
Op vrijdag 27 mei 2016 20:46 schreef J.B. het volgende: Iemand ervaring met treinen in China? Ik zit erover te denken om in september van Kirgizië via de meest westelijke Chinese grensovergang naar China te gaan en dan vanuit Kashgar met de trein naar Ürümqi te reizen. Daar rijdt een zogenaamde K-trein en die doet er 24 uur over, maar ik vraag me af wat ik me bij zo'n trein moet voorstellen en of het moeilijk is om daarvoor kaartjes te kopen.
Heb je al op Google gezocht? Ik heb wel eens wat dienstregelingen uitgezocht en toen kon ik ook vrij simpel tickets kopen..
de wet in België zegt dat een werkweek bij het spoor 36 uur is, maar bij NMBS is dat 40 uur vanwege ploegendiensten. Niet-spoor heeft een wettelijke werkweek van 38 uur. Daarvoor krijgen ze recuperatiedagen en kredietdagen voor extra vrije dagen. En de kredietdagen wil de NMBS afschaffen. Dan krijgen ze alleen nog recuperatiedagen. Kredietdagen krijgt men per 18 dagen verlof (ook ziekte meegeteld) 1 dag extra. Per 4 weken werken ontvangen ze een recuperatiedag. Door bovenstaande heeft spoorpersoneel in België (volgens Cornu een tijdje terug) 53 verlofdagen per jaar. Dat zou nu 51 worden na het wegvallen van de 2 kredietdagen.
Op vrijdag 27 mei 2016 19:58 schreef greavy het volgende: De vakbonden in België zijn het niet eens geworden met NMBS. Ook morgen wordt er gestaakt. Mogelijk zondag ook, maar dat beslist men morgen.
Kan staken niet verboden worden? Is altijd hetzelfde gezeik met die Belgen en Fransen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
de wet in België zegt dat een werkweek bij het spoor 36 uur is, maar bij NMBS is dat 40 uur vanwege ploegendiensten. Niet-spoor heeft een wettelijke werkweek van 38 uur. Daarvoor krijgen ze recuperatiedagen en kredietdagen voor extra vrije dagen. En de kredietdagen wil de NMBS afschaffen. Dan krijgen ze alleen nog recuperatiedagen. Kredietdagen krijgt men per 18 dagen verlof (ook ziekte meegeteld) 1 dag extra. Per 4 weken werken ontvangen ze een recuperatiedag. Door bovenstaande heeft spoorpersoneel in België (volgens Cornu een tijdje terug) 53 verlofdagen per jaar. Dat zou nu 51 worden na het wegvallen van de 2 kredietdagen.
Die twee dagen zijn nu toch al gecompenseerd met het staken, lekker wegsnijden die flauwekul.
Op vrijdag 27 mei 2016 23:13 schreef derLudolf het volgende: Ze blijkt een tuinarchitect geweest te zijn trouwens. Ruysen in het struikgewas was wel vrij toepasselijk.
Wel jammer dat Ilse Delange is gesneuveld
De waarschijnlijke vervanger van dat stel rijdt al in Nederland rond, namelijk op de Kippenlijn. Komt wel pas beschikbaar als daar twee nieuwe treinstellen zijn ingestroomd
Kan staken niet verboden worden? Is altijd hetzelfde gezeik met die Belgen en Fransen.
Als staken verboden wordt ga ik per direct staken. Het is een belangrijk en legitiem middel, de Belgen en de Fransen en de Duitsers grijpen er gewoon veel te snel naar.
Als staken verboden wordt ga ik per direct staken. Het is een belangrijk en legitiem middel, de Belgen en de Fransen en de Duitsers grijpen er gewoon veel te snel naar.
in Nederland gaatmen naar de rechter als iemand oproept om te staken. De Belgische stakende cipiers hadden hun salarisstrook van mei ontvangen: ¤0. De vakbonden betalen wel een stakingsvergoeding per dag, dat is daar verplicht. ¤30 per dag.
in Nederland gaatmen naar de rechter als iemand oproept om te staken.
Soms. Heel soms. En de rechter verbiedt het bijna niet.
quote:
De Belgische stakende cipiers hadden hun salarisstrook van mei ontvangen: ¤0. De vakbonden betalen wel een stakingsvergoeding per dag, dat is daar verplicht. ¤30 per dag.
Dat kan. Duitsland heeft ook van dit soort regelingen.
Probleem in België is ook dat die vakbonden sterk politiek gekleurd zijn, je hebt de socialistische, christelijke en liberale vakbonden die vervolgens ook nog gesplitst zijn in een Waals en Vlaams deel. Socialisten zitten momenteel niet in de regering en van de Walen zitten enkel de liberalen in de regering, dus de stakingen komen voornamelijk van Waalse socialisten; daarin zijn ook nog eens de communisten van de partij PTB redelijk sterk vertegenwoordigd.
Er zijn ook een paar Waalse vakbondsbazen die hebben verklaard met staken door te gaan totdat de regering valt, dus het stakingsrecht wordt door sommigen misbruikt als politiek drukmiddel. Is natuurlijk mooi dom aangezien het de NVA ook weer communautaire munitie geeft.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2016 09:20:25 ]
Op zaterdag 28 mei 2016 10:01 schreef b2py het volgende: Was het ook niet zo dat die vakbonden hun geldpotjes zagen verdampen en die vergoeding niet meer konden betalen?
niet zo raar natuurlijk zo vaak als dat ze daar staken
Met welke snelheid kunnen treinen nu met DSSU uit Arnhem Utrecht binnenrijden? Reed gisteren met lijn 12 met een vaartje of 65 over de busbaan en de trein reed met dezelfde snelheid. Dacht dat het vroeger maar 40 was oid.
Op zaterdag 28 mei 2016 11:54 schreef Bitlord het volgende: Met welke snelheid kunnen treinen nu met DSSU uit Arnhem Utrecht binnenrijden? Reed gisteren met lijn 12 met een vaartje of 65 over de busbaan en de trein reed met dezelfde snelheid. Dacht dat het vroeger maar 40 was oid.
komende uit de richting van driebergen-zeist gaat de snelheid eerst terug naar 80 en dan 60
ja alleen voor het linkerspoor staat er nog een bord 60
even wat duidelijker: als je bij het nieuwe dienstregelpunt utrecht zuid aansluiting het wissel linksleidend hebt en op de nieuwe sporen uitkomt kom je vlak na het plaatselijke snelheidsbord 80 nog een snelheidsverlagingsbord 60 tegen. heb je het wissel rechtsleidend blijft het 80
[ Bericht 72% gewijzigd door Salatrel op 28-05-2016 12:13:58 ]
Op zaterdag 28 mei 2016 11:54 schreef Bitlord het volgende: Met welke snelheid kunnen treinen nu met DSSU uit Arnhem Utrecht binnenrijden? Reed gisteren met lijn 12 met een vaartje of 65 over de busbaan en de trein reed met dezelfde snelheid. Dacht dat het vroeger maar 40 was oid.
even wat duidelijker: als je bij het nieuwe dienstregelpunt utrecht zuid aansluiting het wissel linksleidend hebt en op de nieuwe sporen uitkomt kom je vlak na het plaatselijke snelheidsbord 80 nog een snelheidsverlagingsbord 60 tegen. heb je het wissel rechtsleidend blijft het 80
Wat is de reden (of wat zou die kunnen zijn) achter het feit dat je terug moet van 80 naar 60?
OdR meldt op facebook dat het panoramarailrestaurant een ommetje gaat maken nu Watergraafsmeer v 12:23 Hilversum 12.48/v.13.06 Utrecht C a 13.28
Utrecht C v 14.12 Amersfoort 14.30 Apeldoorn 15.12 Deventer 15.24 Zutphen 15.33/47 Arnhem 16.09/12 Utrecht C 17.00/01 Hilversum 17.21/26 Amsterdam C a 17.53
Volgens de NS kunnen er geen extra bussen komen, omdat die momenteel niet te krijgen zijn. De vervoerder adviseert mensen die niet per se op pad moeten om de reis uit te stellen.
Via Twitter klagen reizigers over de lange wachttijden in de warme zon. Zo vraagt iemand of er water en zonnebrand kan worden uitgedeeld. Ook zegt iemand al twee uur in de rij te staan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mensen accepteren het gewoon niet meer dat er voor elk kuttigheidje geadviseerd wordt om thuis te blijven. Een vervoerder die er veel te vaak niet in slaagt om zijn taak uit te voeren, die faalt. Simpel zat.
Op zaterdag 28 mei 2016 13:13 schreef b2py het volgende: Wtf, ik ben net in de trein in Hilversum ingestapt, echt INSANE druk.. Drukte die ik in de spits niet heb gezien
Die richting Enschede is 1e klas ook wel redelijk rustig gelukkig. Bijna de aansluiting gemist in Amersfoort maar gelukkig werd er tot +4 gewacht. Hulde aan het personeel
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wel bekend dat de pogingen om bussen te regelen, definitief gestaakt zijn?
Ik werd ernstig verbaasd doordat in Amsterdam werd omgeroepen dat er bussen zouden rijden naar Utrecht vanaf platform J door de werkzaam, dat terwijl er gewoon treinen rijden..
Ik werd ernstig verbaasd doordat in Amsterdam werd omgeroepen dat er bussen zouden rijden naar Utrecht vanaf platform J door de werkzaam, dat terwijl er gewoon treinen rijden..
Fijn Dus die bussen die in Driebergen-Zeist niet te krijgen zijn, staan niks te doen in Amsterdam. Welk een logistiek meesterwerkje weer
Op zaterdag 28 mei 2016 14:29 schreef b2py het volgende: Het wordt nog mooier. Ik zie dat er al uren treinen rijden van Amsterdam naar Utrecht maar niks in omgekeerde richting..
Er zijn zo van die momenten dat je hoopt dat alleen de informatievoorziening naar de ratsmodee is
Op zaterdag 28 mei 2016 12:53 schreef Salatrel het volgende: vraag ik me toch af wat er zo belangrijk is dat je 2 uur blijft staan wachten de huldiging van Ajax kan het niet zijn....
Ook jammer dat mensen dan niet even op 9292 kijken en zien dat er ook gewoon een lijbus naar Utrecht gaat
Op zaterdag 28 mei 2016 16:30 schreef greavy het volgende: De Waalse spoorvakbonden hebben vanochtend al door laten schemeren tot zeker dinsdag te staken. Dit omdat er toch niet eerder een akkoord komt.
Op zaterdag 28 mei 2016 16:30 schreef greavy het volgende: De Waalse spoorvakbonden hebben vanochtend al door laten schemeren tot zeker dinsdag te staken. Dit omdat er toch niet eerder een akkoord komt.
maar eigenlijk is het gewoon triest. Het is niet zo dat alles plat ligt. Nee, er rijdt steeds wel _iets_, dus als reiziger weet je nog niet precies waar je aan toe bent, dat zie je op het station pas.
maar eigenlijk is het gewoon triest. Het is niet zo dat alles plat ligt. Nee, er rijdt steeds wel _iets_, dus als reiziger weet je nog niet precies waar je aan toe bent, dat zie je op het station pas.
Hadden ze nou de NS maar gehad he "We heffen gewoon alles op Duidelijker voor de reiziger "
En blijkbaar houdt die jongen van treinen. Welk station resp. welk materieel zien we hier?
1e foto: Mijn idee zou zijn "could be anywhere" maar ik weet dat er in het spoorwereldje mensen rondlopen die aan de hand van bijvoorbeeld de beschadiging van de gele lijn kunnen zeggen welk perron op welk station dit is.
2e foto lijkt me al makkelijker, gezien de bekleding en dat rooster. Ik denk aan een Siemens Desiro ML. Al kan het net zo goed een MS96 zijn.
Op zaterdag 28 mei 2016 16:30 schreef greavy het volgende: De Waalse spoorvakbonden hebben vanochtend al door laten schemeren tot zeker dinsdag te staken. Dit omdat er toch niet eerder een akkoord komt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
En blijkbaar houdt die jongen van treinen. Welk station resp. welk materieel zien we hier?
1e foto: Mijn idee zou zijn "could be anywhere" maar ik weet dat er in het spoorwereldje mensen rondlopen die aan de hand van bijvoorbeeld de beschadiging van de gele lijn kunnen zeggen welk perron op welk station dit is.
2e foto lijkt me al makkelijker, gezien de bekleding en dat rooster. Ik denk aan een Siemens Desiro ML. Al kan het net zo goed een MS96 zijn.
Wie biedt meer?
de eerste is niet echt te raden. De tweede: MS96 sowieso niet. Ik denk Desiro. Anders moet het een M6 ziin bij de fiets/rolstoelafdeling. Interieur MS96/I11 heeft andere kleuren.
En blijkbaar houdt die jongen van treinen. Welk station resp. welk materieel zien we hier?
1e foto: Mijn idee zou zijn "could be anywhere" maar ik weet dat er in het spoorwereldje mensen rondlopen die aan de hand van bijvoorbeeld de beschadiging van de gele lijn kunnen zeggen welk perron op welk station dit is.
2e foto lijkt me al makkelijker, gezien de bekleding en dat rooster. Ik denk aan een Siemens Desiro ML. Al kan het net zo goed een MS96 zijn.
Hier moeten mensen van geweten hebben. En als je dat dan lekker voor jezelf houdt zodat je met je grote tieten het baasje kan spelen onder je vriendjes, dan ben je gewoon een zuurstofonwaardig kutpersoon en draai ik een dikke drol in je bek.
Op zaterdag 28 mei 2016 19:56 schreef Dr_Flash het volgende: Hier moeten mensen van geweten hebben. En als je dat dan lekker voor jezelf houdt zodat je met je grote tieten het baasje kan spelen onder je vriendjes, dan ben je gewoon een zuurstofonwaardig kutpersoon en draai ik een dikke drol in je bek.
Op zaterdag 28 mei 2016 19:56 schreef Dr_Flash het volgende: Hier moeten mensen van geweten hebben. En als je dat dan lekker voor jezelf houdt zodat je met je grote tieten het baasje kan spelen onder je vriendjes, dan ben je gewoon een zuurstofonwaardig kutpersoon en draai ik een dikke drol in je bek.
Ik zou het iets anders verwoord hebben maar ik ben het er wel mee eens eigenlijk
Op zaterdag 28 mei 2016 21:33 schreef Duvel het volgende: Ik kijk ff in de richting van de bank en zie dat onze katten geen ene reet geven om jouw sentiment.
Katten weten dan wel weer hoe de wereld het beste in elkaar steekt. Dat dan weer wel.
Op zaterdag 28 mei 2016 19:56 schreef Dr_Flash het volgende: Hier moeten mensen van geweten hebben. En als je dat dan lekker voor jezelf houdt zodat je met je grote tieten het baasje kan spelen onder je vriendjes, dan ben je gewoon een zuurstofonwaardig kutpersoon en draai ik een dikke drol in je bek.
Ik weet precies wat je bedoelt.
Al maak ik me daar zelf ook wel eens schuldig aan. Oorzaak-gevolg.
Mijn gezeik valt in het niet bij het gezeik van gemiddelde verzuurde r&P user hoor
Dat is dan ook niet relevant, dit lossen we zelf wel op. Even wat ruis op de lijn, heb je weleens. Duvel en ik gaan veel langer terug dan dat dit ooit een probleem zou worden
Op zaterdag 28 mei 2016 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar dankzij het nizt doorgeven van de stoomtrein aan Fles is er inmiddels wel een opvolger voor 'Dieseltractie bij ACTS'
Dat is dan ook niet relevant, dit lossen we zelf wel op. Even wat ruis op de lijn, heb je weleens. Duvel en ik gaan veel langer terug dan dat dit ooit een probleem zou worden
Gelul natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vandaag werd er in het NS Hoofdgebouw een speciale mini open dag gehouden voor spotters. Het grootste deel speelde zich af in het 'NS Trefpunt', waar diverse mock-ups staan. Er kon ook een bezoekje gebracht worden aan de 17e etage van HGB-IV. Daar kon vanuit het raam deze foto gemaakt worden van het de laatste fase van de verbouwing van Utrecht Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 29 mei 2016 04:03 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vandaag werd er in het NS Hoofdgebouw een speciale mini open dag gehouden voor spotters. Het grootste deel speelde zich af in het 'NS Trefpunt', waar diverse mock-ups staan. Er kon ook een bezoekje gebracht worden aan de 17e etage van HGB-IV. Daar kon vanuit het raam deze foto gemaakt worden van het de laatste fase van de verbouwing van Utrecht Centraal.
Nice
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 29 mei 2016 09:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij de actuele werkzaamheden stond Zwolle - Wierden toch altijd als een blok tot 30 oktober?
Op zondag 29 mei 2016 09:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bij de actuele werkzaamheden stond Zwolle - Wierden toch altijd als een blok tot 30 oktober?
Leuke site! Ik zit nu het OLDO-lijntje te bekijken, ik wist van het tableau met de naam Diepenveen-Oost maar die andere restjes in Diepenveen kende ik niet.. ik ben er stomtoevallig gisteren nog geweest xD
Werkzaamheden bij Utrecht lopen uit. Morgen in de ochtendspits in ieder geval geen sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht en mogelijk ook geen IC's tussen Den Bosch en Utrecht
Leuke site! Ik zit nu het OLDO-lijntje te bekijken, ik wist van het tableau met de naam Diepenveen-Oost maar die andere restjes in Diepenveen kende ik niet.. ik ben er stomtoevallig gisteren nog geweest xD
Ik las ODOL.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 29 mei 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende: Werkzaamheden bij Utrecht lopen uit. Morgen in de ochtendspits in ieder geval geen sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht en mogelijk ook geen IC's tussen Den Bosch en Utrecht
Nu maar hopen dat de NS voldoende bussen gaat regelen om iedereen te vervoerder. Ik vraag me af of de IC3100 Schiphol-Nijmegen wel rijdt, ding vliegt er altijd vrij snel eruit.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op zondag 29 mei 2016 18:32 schreef Maegrim het volgende: Zet de I6/I10 belgenbakken nog maar snel op de foto nu ze hier nog rijden...
Ik begrijp dat ze binnenkort weer geheel verdwijnen? Dan zal de frequentie van de Benelux wel omlaag moeten naar 1x per twee uur denk ik... Misschien toch maar wat ICK/ICL huren om in de Benelux in te zetten dan?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 29 mei 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende: Werkzaamheden bij Utrecht lopen uit. Morgen in de ochtendspits in ieder geval geen sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht en mogelijk ook geen IC's tussen Den Bosch en Utrecht
Het zou wel heel knullig zijn als er op werkdagen geen IC's rijden tussen Den Bosch en Utrecht, vanwege uitgelopen werkzaamheden in het weekend toen ze wel reden.
Ik begrijp dat ze binnenkort weer geheel verdwijnen? Dan zal de frequentie van de Benelux wel omlaag moeten naar 1x per twee uur denk ik... Misschien toch maar wat ICK/ICL huren om in de Benelux in te zetten dan?
Op zondag 29 mei 2016 18:59 schreef Peterselieman het volgende: Werkzaamheden bij Utrecht lopen uit. Morgen in de ochtendspits in ieder geval geen sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht en mogelijk ook geen IC's tussen Den Bosch en Utrecht
Op de ProRail website staat mogelijk en misschien, welke informatie heb jij die ik niet kan vinden?
Op zondag 29 mei 2016 20:37 schreef b2py het volgende: Voor kutter OV meldt dat I6/I10 voorlopig niet meer ingezet mogen worden, na hevig contact met ILT
Dat klinkt als dat er iets mis is met die bakken ipv met de kunde van het personeel.
Op zondag 29 mei 2016 20:07 schreef Bitlord het volgende: Laat ze maar een nacht flink doorwerken. Utrecht - Den Bosch verbussen is haast onbegonnen werk.
Afgelopen vrijdag reden er alleen bussen tussen Utrecht en Geldermalsen, vreemd genoeg reden er in het weekend wel intercity's.
Op de ProRail website staat mogelijk en misschien, welke informatie heb jij die ik niet kan vinden?
ik bracht het op een moment dat het nog niet zeker was, maar gezien de afgelopen dagen ging ik er vanuit dat het wel degelijk zeker zou worden dat er uitloop zou zijn
Op zondag 29 mei 2016 20:37 schreef b2py het volgende: Voor kutter OV meldt dat I6/I10 voorlopig niet meer ingezet mogen worden, na hevig contact met ILT
Na navraag blijkt dat alle Beneluxtreinen 's ochtends en 's middags met Nederlands materieel zouden rijden, en dat er dus alleen 's avonds treinen uitvallen. Raar verhaal, want dan zouden alleen de Nederlandse rijtuigen al genoeg capaciteit bieden voor de hele serie, maar goed.
Op zondag 29 mei 2016 21:39 schreef larsico het volgende: Na navraag blijkt dat alle Beneluxtreinen 's ochtends en 's middags met Nederlands materieel zouden rijden, en dat er dus alleen 's avonds treinen uitvallen. Raar verhaal, want dan zouden alleen de Nederlandse rijtuigen al genoeg capaciteit bieden voor de hele serie, maar goed.
Dat lijkt me inderdaad niet. Één rit van Amsterdam naar Brussel duurt bijna 3,5 uur (exclusief het rangeren), dus als je in de ochtend en middag alle treinen kunt laten rijden met Nederlands materieel kan dat met de avondtreinen ook.
Dat lijkt me inderdaad niet. Één rit van Amsterdam naar Brussel duurt bijna 3,5 uur (exclusief het rangeren), dus als je in de ochtend en middag alle treinen kunt laten rijden met Nederlands materieel kan dat met de avondtreinen ook.
I6/I10 reed tijdelijk in de volgende treinen: [ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
De hele dag door dus...
Ik was er al bang voor, maar dan is NS International zelf dus ook totaal niet op de hoogte over welke trein er wel of niet rijdt/met welk materieel er gereden wordt...
Terwijl ze nu best al zouden kunnen communiceren welke treinen er uitvallen, aangezien dat dan diegene moeten zijn die door de Belgen gereden werden.
Jemig, ik kom er ineens achter dat er een spoorwegmuseumpje zit in Stadtlohn. Dat het stationsgebouw en locloods daar nog steeds overeind staan. Ik heb tien jaar op een uurtje fietsen gewoond, waarom wist ik dit niet
Ik heb ff een vraagje, ik ben vandaag een beetje dom geweest.
Volgend weekend willen wij naar zandvoort vanwege de race dagen, maar nu heb ik een kaartje gekocht voor de trein (groepsticket) voor ons allemaal maar ik was even vergeten dat mijn bonuszoon werk gevonden heeft en die dag moet werken. Ik kan het ticket niet aanpassen in mijn account, wat ik ook wel begrijp in verband met oplichting.
Maar is er een manier om dit ticket toch nog aan te laten passen door NS???
Volgend weekend willen wij naar zandvoort vanwege de race dagen, maar nu heb ik een kaartje gekocht voor de trein (groepsticket) voor ons allemaal maar ik was even vergeten dat mijn bonuszoon werk gevonden heeft en die dag moet werken. Ik kan het ticket niet aanpassen in mijn account, wat ik ook wel begrijp in verband met oplichting.
Maar is er een manier om dit ticket toch nog aan te laten passen door NS???
Als het ticket nog niet gedownload is willen ze dat wel eens doen volgens mij, maar anders heb je pech.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Syntus-Buffel 3436 staat in Hengelo op spoor 11 nadat het stel op 7 december 2013 de allerlaatste rit van de Grensland Express tussen Bad Bentheim en Hengelo verzorgd heeft. Sinds die tijd is de (dure en niet frequente) IC Amsterdam-Berlijn weer de enige reizigerstrein tussen Oldenzaal en Bad Bentheim. Als het goed is komt hier vanaf 10 december 2017 verandering in, als de Regionalbahn tussen BielefeldBrake en Bad Bentheim doorgetrokken wordt naar Hengelo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nee, dit jaar is het alleen Arriva dat Limburg overneemt. Die mogen trouwens ook wel eens wat haast gaan maken met hun FLIRT3's. Volgend jaar neemt Syntus zwenzwoka over en gaat Eurobahn naar Hengelo rijden. En in december 2018 moet het reizigersvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus van start gaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze zijn al bezig met de FLIRTs voor Arriva. Ze liften handig mee op de toelating van de NS en als ik het goed begrepen heb moet ergens in juni of juli het eerste stel van Arriva in Polen naar buiten rollen.
Het is niet voor niets dat de NS 'maar' 25 stellen krijgt dit jaar, want Arriva slokt de rest van de productiecapaciteit in Polen op.
De concessie gaat eind dit jaar in, maar volgens mij mag het stuk Arnhem-Emmerich nog een half jaar later van start gaan. Het eerste stel is trouwens in Nederland op het moment maar mag nog niet zelfstandig testritten rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 29 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende: Kunnen ze die Stadler fabriek niet naar NL verplaatsen Zoveel van die dingen hier geleverd zijn/worden
Gisteren bij NS een presentatie over de nieuwe FLIRT gehad, Nederland staat inmiddels vrij hoog op de Stadler-lijstjes. Komt vooral omdat ze zo snel kunnen leveren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vraag is of dat een goed teken is dat je constant die productiefaciliteiten over hebt.
Volgens mij kunnen ze vooral snel opschalen in capaciteit als het nodig is. Ook omdat een groot deel bij onderaannemers gemaakt wordt, Stadler doet eigenlijk alleen het ontwerp en de assemblage volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vraag is of dat een goed teken is dat je constant die productiefaciliteiten over hebt.
je kunt je ook afvragen waarom die andere fabrikanten er niet in slagen om sneller te leveren.
Ergo. Snel kunnen leveren, in kunnen spelen op de wensen van de klanten en kleine deelseries kunnen leveren is juist de kracht van Stadler -> competitief voordeel
Snel kunnen leveren zegt niets over eventuele productieproblemen, hoe kom je er in godsnaam bij?
Meer van, dat ze eigenlijk de orderportefeuille niet goed gevuld hebben blijkbaar. Technisch is het spul gewoon goed, productieproblemen zeg ik niets over.
Ik hoorde trouwens ook dat CAF van de Sprinter Nieuwe Generatie eerste zes stellen bouwt. Die worden dan beproefd, vervolgens worden er op basis daarvan aanpassingen in het ontwerp doorgevoerd en dan pas begint de seriebouw. Vervolgens gaan de eerste zes stellen terug naar Spanje om daar ook deze aanpassingen te krijgen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
je kunt je ook afvragen waarom die andere fabrikanten er niet in slagen om sneller te leveren.
Ergo. Snel kunnen leveren, in kunnen spelen op de wensen van de klanten en kleine deelseries kunnen leveren is juist de kracht van Stadler -> competitief voordeel
Das een andere blik ja Kun je je afvragen ja.
En dat veel met onderaannemers verklaart ook wel wat
Met de komst van Hitachi en die Chinese treinenbouwer wordt de druk op de bestaande bedrijven groter. Het zou me dan ook niet verwonderen dat er een paar treinenbouwers in Europa gaan verdwijnen, omdat ze de strijd met de concurrentie niet aan kunnen.
Op zondag 29 mei 2016 23:09 schreef Peterselieman het volgende: Met de komst van Hitachi en die Chinese treinenbouwer wordt de druk op de bestaande bedrijven groter. Het zou me dan ook niet verwonderen dat er een paar treinenbouwers in Europa gaan verdwijnen, omdat ze de strijd met de concurrentie niet aan kunnen.
Als ik een gok moet wagen is het Siemens die dan verdwijnt. Siemens heeft al eerder geprobeerd om een deel van hun spooractiviteiten te verkopen aan Alstom.
Als ik een gok moet wagen is het Siemens die dan verdwijnt. Siemens heeft al eerder geprobeerd om een deel van hun spooractiviteiten te verkopen aan Alstom.
Als ik een gok moet wagen is het Siemens die dan verdwijnt. Siemens heeft al eerder geprobeerd om een deel van hun spooractiviteiten te verkopen aan Alstom.
Bij Bombardier is het vooral de vliegtuigentak die het moeilijk heeft, wat BBD wil financieren door een deel van Transporation naar de beurs te brengen.
Bij Bombardier is het vooral de vliegtuigentak die het moeilijk heeft, wat BBD wil financieren door een deel van Transporation naar de beurs te brengen.
Het kan de rest van het bedrijf wel meeslepen als het nog lang gaat duren