ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Over het spoor worden veel meer gevaarlijke stoffen vervoerd dan toegestaan. Dat meldt de NOS. Vooral bij Amersfoort en in Noord-Brabant rijden meer wagons met brandbaar gas dan eigenlijk mag. De norm wordt tot vier keer overschreden, blijkt uit cijfers die de nieuwszender heeft gekregen na een WOB-procedure.
quote:
De NOS noemt ook het traject Utrecht - Blauwkapel. Daar zouden na invoering van het zogeheten Basisnet geen gevaarlijke stoffen over mogen worden vervoerd, maar uit de stukken blijkt dat vorig jaar toch zo'n 1318 wagons met gevaarlijke stoffen over dit traject zijn gereden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Amersfoort heeft flink wat ketels omdat deze treinen vaak rijden als ze nodig zijn, en dat soort treinen wordt veel door HSL en Locon gereden. En laat die nou net met locs rijden die niet meer in Emmerich kunnen komen.... Daarnaast is er sinds begin dit jaar een nieuwe UC (wagenladingtrein) vanaf Seelze (bij Hannover) naar de Kijfhoek waar ook vaak gasketelwagens in zitten.
Utrecht-Blauwkapel snap ik dan weer niet helemaal, want normaal gaan ze via Weesp-Abcoude-Breukelen-Woerden. Het enige dat vast door Utrecht gaan vanuit het oosten is de Volvo-trein, maar daar zitten geen ketelwagens in. Of het moet gaan om Emmen-Geleen, maar dat rijdt voor zover ik weet nog altijd via dat smerige station
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het maar geneuzel... Over spoor is toch veiliger dan over de weg? Als de veiligheidsredenen verder worden nageleefd lijkt me het aantal er niet toe doen... Of een trein nou 30 of 45 wagons heeft
Op donderdag 26 mei 2016 23:35 schreef dennistd het volgende: Tja, ik heb ook nog nooit gelezen dat er teveel tankwagens met gevaarlijke stoffen over de A1 zijn gereden....
Dat zal. Maar zolang je dat spul niet per email kunt versturen zal het toch per weg of per spoor vervoerd moeten worden...
Ik vind het maar geneuzel... Over spoor is toch veiliger dan over de weg? Als de veiligheidsredenen verder worden nageleefd lijkt me het aantal er niet toe doen... Of een trein nou 30 of 45 wagons heeft
Geneuzel? Ik zou het prettig vinden als dit gewoon eerlijk werd gezegd en niet zoals het nu gaat. Dat journalisten dit uitvinden door wat te graven in gegevens en partijen zich niet aan afspraken houden. Ik zeg helemaal niks over het gevaar of voordeel van vervoer over spoor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geneuzel? Ik zou het prettig vinden als dit gewoon eerlijk werd gezegd en niet zoals het nu gaat. Dat journalisten dit uitvinden door wat te graven in gegevens en partijen zich niet aan afspraken houden. Ik zeg helemaal niks over het gevaar of voordeel van vervoer over spoor.
Blijkbaar mag het niet eerlijk gezegd worden en zijn er maxima gesteld die niet te halen zijn.
Komop tien wagons per jaar, das een per tweeënhalf jaar een trein.
Twenteaanhangers die vrijdagmorgen het kort geding van hun club tegen de KNVB wilden bijwonen, hebben vertraging opgelopen in de trein. Tussen Amersfoort en Hoevelaken werd onverwacht aan het spoor gewerkt. De groep was daardoor te laat voor het begin van de rechtszaak. In de zaal zit een handjevol supporters.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...