nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je gaat waarschijnlijk gewoon in de goedkoopste klasse en dan krijg je zo weinig punten dat ik er niet eens moeite in zou stoppen.
Oh? Dat heb je goed gedaan dan. Hoe heb je dat kunnen boeken?quote:Op woensdag 22 juni 2016 01:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.
nou je gaat naar skyscanner...quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh? Dat heb je goed gedaan dan. Hoe heb je dat kunnen boeken?
Aegean is nu nog een groeiende maatschappij a la Turkish Airlines eerder welke het nog niet zo nauw neemt met tarieven en te verkrijgen miles.quote:Op woensdag 22 juni 2016 01:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
nop, gewoon 100%. Best geinig, vlucht van 9 euro die 1100 milles geeft.
Aegean komt steeds boven met allerlei debiele combinaties voor heel weinig. Als je daar dan wat op door gaat zoeken kan het nog eens door de helft. Heb nu Aegean - Parijs via heraklion voor 18 euro geboekt in P.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aegean is nu nog een groeiende maatschappij a la Turkish Airlines eerder welke het nog niet zo nauw neemt met tarieven en te verkrijgen miles.
Maar dat veranderd snel, want het aantal 'frequent flyers met 10 vluchten per jaar' welke de lounges gaat opvullen die behoren natuurlijk niet tot de daadwerkelijke doelgroep voor die lounges zodat men maatregelen neemt dat je niet te makkelijk de status kan halen of behouden.
Overigens, als je zelf af en toe wat extra vluchten wilt maken kan je nog steeds veel miles halen, een internationale vlucht, gevolgd door een domestic vlucht, waarbij je ook nog een extra domestic vlucht maakt om op de eindbestemming te komen zijn over het algemeen prima trucjes om maximale miles te halen tegen relatief lage tarieven.
Leuk, had geen idee dat Aegean zo goedkoop was.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Aegean komt steeds boven met allerlei debiele combinaties voor heel weinig. Als je daar dan wat op door gaat zoeken kan het nog eens door de helft. Heb nu Aegean - Parijs via heraklion voor 18 euro geboekt in P.
Vervolgens Parijs - oslo via athene voor 52 euro.
zijn ze ook niet. Dit is echtwat de ota's er van makem.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Leuk, had geen idee dat Aegean zo goedkoop was.
Ben momenteel niet zo in vakantie stemming (ziek geworden op vakantie, maar goed wel maar 15 euro voor de vlucht retour betaald, Wizz Air) maar zal later eens kijken voor de gein.
Waarom heeft ze assistentie nodig? Die kan jij toch ook verlenen? Je bent en blijft samen. Familie van mij is ook slechtziend etc., nooit assistentie nodig gehad omdat we altijd samen gingen (natuurlijk zijn er wel verschillende gradaties in slechtziendheid).quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg 5 juli met mijn vriendin naar LAX met overstap op LHR. Nou is zij slechtziend, dus ik heb extra hulp geboekt voor alle vluchten. Op Schiphol staat er direct na inchecken iemand voor ons klaar die ons gaat begeleiden, maar hoe zit dat eigenlijk op LHR? Staat er dan direct buiten de aviobrug iemand voor ons klaar, moet ik zelf op zoek of moet ik het bij boarden in AMS aan de cabin crew vragen?
En bonusvraag, volgens de site van Schiphol krijgen we een assistent. Is dat alleen iemand die mee loopt of mogen we op een karretje mee?(dit is meer nieuwsgierigheid dan een echt vraag
)
Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegenquote:Op woensdag 22 juni 2016 19:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom heeft ze assistentie nodig? Die kan jij toch ook verlenen? Je bent en blijft samen. Familie van mij is ook slechtziend etc., nooit assistentie nodig gehad omdat we altijd samen gingen (natuurlijk zijn er wel verschillende gradaties in slechtziendheid).
Ik kan wel begrijpen waarom BA dat wil, want je mag dan bijvoorbeeld ook als één van de eersten aan boord, wat voorkomt dat bij het normale boarden iemand met slecht zicht minder snel is als gemiddeld en mogelijk een opstopping ontstaat wat ook weer frustratie bij andere passagiers veroorzaakt als men bijvoorbeeld niet gewoon snel handbagage in de bak legt en gaat zitten maar dat ontzettend traag doet of erg langzaam loopt. Men is vaak ongeduldig. (Ik persoonlijk niet, het vliegtuig gaat echt niet weg voordat boarding completed is dus ben ik bij voorkeur als laatste aan boord).quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegen
Natuurlijk kan ik haar ook assisteren en dat doe ik ook wel, maar ik ken LHR en LAX niet en ik ben ook moe na 12 uur vliegen en 3:00 m'n bed uit dus die assistentie kan nooit kwaad.
Dat zou wel top zijn, als we vroeg kunnen boardenquote:Op woensdag 22 juni 2016 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen waarom BA dat wil, want je mag dan bijvoorbeeld ook als één van de eersten aan boord, wat voorkomt dat bij het normale boarden iemand met slecht zicht minder snel is als gemiddeld en mogelijk een opstopping ontstaat wat ook weer frustratie bij andere passagiers veroorzaakt als men bijvoorbeeld niet gewoon snel handbagage in de bak legt en gaat zitten maar dat ontzettend traag doet of erg langzaam loopt. Men is vaak ongeduldig. (Ik persoonlijk niet, het vliegtuig gaat echt niet weg voordat boarding completed is dus ben ik bij voorkeur als laatste aan boord).
Op Schiphol wordt soms een karretje geregeld als de gate ver weg is en de 'beperking' daar aanleiding voor geeft. Ik kan mij dat bij slechtziend wel voorstellen, want vanaf BA incheckbalie naar D29 is nog wel een stukje lopen.
Tja onder begeleiding (meestal een jongedame) betekent dan weer dat je niet echt vrij bent om te doen en laten wat je wilt, dat is dan weer een negatief effect, meestal betekent dat je vanaf de in check balie via de priority security door de security check kan, alhoewel op dat tijdstip je dat geen tijdswinst oplevert, en vervolgens wordt je dan naar je gate 'gebracht' en moet je daar wachten, en ik heb het idee dat men vooral niet te laat wil zijn dus je bent ruim op tijd bij de gate aanwezig.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zou wel top zijn, als we vroeg kunnen boarden![]()
En een karretje ook natuurlijkals ik er maar niet achteraan hoef te rennen
Kunnen we trouwens nog wel eten of brengt zo'n vent je direct naar je gate? Want we zijn er waarschijnlijk 3 tot 3,5 uur van te voren (schijnt nodig te zijn als je assistentie hebt) dus een ontbijtje zou geen kwaad kunnen aangezien dat rond 4:00 in de ochtend is
das eenvoudiger. Enkel de security check en dat is het.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:22 schreef static het volgende:
Ik vlieg volgende week voor het eerst sinds jaren binnen Europa (meestal op Azië); gelden daar andere procedures voor op Schiphol? Ik vlieg naar Genua.
Oh, top servicequote:Op woensdag 22 juni 2016 19:59 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Klopt ook wel, maar we belden eigenlijk om te vragen of we extra dingen moesten registreren oid als we haar blindenstok mee wilden nemen en toen kwam BA zelf met het voorstel om extra assistentie voor ons te regelen. Dus daar zeggen we geen nee tegen
Natuurlijk kan ik haar ook assisteren en dat doe ik ook wel, maar ik ken LHR en LAX niet en ik ben ook moe na 12 uur vliegen en 3:00 m'n bed uit dus die assistentie kan nooit kwaad.
Ok.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
das eenvoudiger. Enkel de security check en dat is het.
KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten totquote:Op woensdag 22 juni 2016 22:34 schreef static het volgende:
[..]
Ok.
En hoe zit het met de business class op een Embraer 190? Normaal gesproken is de middelste stoel vrij, maar dit toestel heeft zo te zien maar twee stoele per rij.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:54 schreef Mandéra het volgende:
Leuk dat die Entropay mogelijkheid nog altijd werkt via edreams.co.uk. Gisteren voor 4 pond op en neer naar London geweest.
http://www.klm.com/travel(...)ng_plans/ERJ-190.htm schouder aan schouder. Dat is zelfs erger dan in een fokker 70.quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot
Echt het geld niet waard (zelfs al betaal ik niet zelf).
Bij BA is het zelfs qua beenruimte echt niet meer beter. Ik zit véél fijner in een uitgang-stoel Economy dan "Business". Enige reden om toch nog B te vliegen is voor de tier points om zo je status makkelijker aan te kunnen houden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
KLM zeker? Dan zit je gewoon schouder aan schouder links of rechts. En business op een cityhopper is kort samen te vatten tot
Ik vond Doha erg goed geregeld voor overstappen. Oké je hebt dan niet genoeg tijd om te gaan shoppen, maar als je gewoon doorloopt naar je gate zou dat geen problemen moeten opleveren. Ik had afgelopen maand 1 uur om over te stappen daar en dat ging perfect (idd nog 15 minuten speling gehad).quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:17 schreef bierjoost het volgende:
Iemand wel eens op Doha een overstap moeten maken (DOH - JKT)? Ik heb een uur wat volgens Qatar Airways ruim genoeg is (zij geven 45 minuten).
Eens ja.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:37 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bij BA is het zelfs qua beenruimte echt niet meer beter. Ik zit véél fijner in een uitgang-stoel Economy dan "Business". Enige reden om toch nog B te vliegen is voor de tier points om zo je status makkelijker aan te kunnen houden.
Rijk bedrijf heb je als ze je business zetten op een city hopper vluchtje. Dat is toch gewoon puur geld weggooien.quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
We vliegen alleen naar CGK hoor.quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:17 schreef bierjoost het volgende:
Iemand wel eens op Doha een overstap moeten maken (DOH - JKT)? Ik heb een uur wat volgens Qatar Airways ruim genoeg is (zij geven 45 minuten).
Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:36 schreef FredvZ het volgende:
KLM vliegt ook naar Moskou, volgens mij vier keer per dag. Geen idee of je daar wel bagage bij kan boeken.
Minimaal 2 stuks ruimbagage en waarschijnlijk meer. Eerste keer dat ik in het buitenland ga wonen voor een periode van meerdere maanden. Wellicht is het ook een optie dat het thuisfront nog wat spullen per post nastuurt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:37 schreef Igen het volgende:
Hoeveel bagage neem je mee? Volgens mij zijn bij Aeroflot 2 stuks ruimbagage bij de prijs inbegrepen.
KLM vliegt ook zeker zelf. Ben zelf ook met KLM naar Moskou geweest. Zie dat het aantal vluchten wel minder is geworden: dagelijks om 11:45 en 21:15 naar SVO.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:28 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.
De zitplaats zelf stelt niet veel voor op Europese vluchten met de meerste Europese maatschappijen, maar allereerst zijn business klasse tickets vaak flexibel, (bijvoorbeeld zelfde dag heen en weer, meer bagagevrijheid) en kan je via priority check in en security tijd besparen doordat dit sneller doorlopen kan worden waardoor je korter voor vertrek op de luchthaven hoeft te zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Rijk bedrijf heb je als ze je business zetten op een city hopper vluchtje. Dat is toch gewoon puur geld weggooien.
Nu is het zeker te doen, de extra (en nutteloze) beveiligingscontrole voor transit passagier staat in Doha zo afgesteld dat deze pas afgaat als je met een machinegeweer door het poortje wilt stappen en de medewerkers zelf zijn vooral druk met hun eigen mobiel en wat minder dan wat op het scherm zichtbaar is, dus ook bij het leegstromen van vliegtuigen gaat dit relatief snel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
We vliegen alleen naar CGK hoor.
Uur zou prima moeten lukken vanuit Europa, sowieso color-coden ze je boardingpass-mapje voor (short-)connections. En anders even aangeven bij ground-staff als je aankomt, dan willen ze bij checks etc. je ook nog wel voor laten gaan als je je aansluiting dreigt te missen!
Priority check in zullen de meeste zakenmannen wel al hebben dmv status, dus dat lijkt me niet echt een argument.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De zitplaats zelf stelt niet veel voor op Europese vluchten met de meerste Europese maatschappijen, maar allereerst zijn business klasse tickets vaak flexibel, (bijvoorbeeld zelfde dag heen en weer, meer bagagevrijheid) en kan je via priority check in en security tijd besparen doordat dit sneller doorlopen kan worden waardoor je korter voor vertrek op de luchthaven hoeft te zijn.
Afhankelijk van de opdracht kan dit ook betaald worden vanuit de klant en wordt dit in de prijsberekening naar de klant meegenomen.
Wanneer je zelf alles moet betalen dan is de afweging natuurlijk snel gemaakt omdat het niet heel veel toegevoegde waarde heeft.
Waarom moet je in vredesnaam zo veel troep meequote:Op donderdag 23 juni 2016 18:28 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Zijn alleen allemaal combinatievluchten met Aeroflot volgens mij. Dacht dat ze geen eigen vluchten inzetten.
[..]
Minimaal 2 stuks ruimbagage en waarschijnlijk meer. Eerste keer dat ik in het buitenland ga wonen voor een periode van meerdere maanden. Wellicht is het ook een optie dat het thuisfront nog wat spullen per post nastuurt.
Dank! Weet niet hoe ik die over het hoofd heb gezien.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
KLM vliegt ook zeker zelf. Ben zelf ook met KLM naar Moskou geweest. Zie dat het aantal vluchten wel minder is geworden: dagelijks om 11:45 en 21:15 naar SVO.
Dat vraagt ie niet he?quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom moet je in vredesnaam zo veel troep mee2 koffers van 23 kilo lijkt mij ruim voldoende, of je nu 3 maanden weg gaat of een heel jaar. Ik had 2 van zulke koffers mee toen ik 3 maanden weg ging iig.
Je kunt daar ook dingen kopen hè, of ga je een zak aardappelen meenemen in je koffer omdat je bang bent dat je daar verhongert ofzo
Als je met aeroflot vliegt, boek dan gewoon een Economy Premium of comfort ticket (wel stukje duurder, maarja) en dan mag je 2 koffers van 23 kg mee.
Ik wel.quote:
Blijkbaar gaat hij verhuizen. Kan jij alles in 2 koffer kwijt?quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik wel.
Waarom zou je meer dan 2 koffers meenemen?
Hij zegt dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat. Da's geen verhuizen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat hij verhuizen. Kan jij alles in 2 koffer kwijt?
Je wil het niet begrijpen hé? Iemand vraagt hier iets over een extra koffer, jij draait de discussie naar waarom twee koffers voor die periode. Dat laatste is geheel niet relevant hier.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat. Da's geen verhuizen.
hopa, das nog eens een smak centen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:36 schreef Igen het volgende:
Afijn: http://www.aeroflot.ru/ru(...)ation/baggage/excess
Blijkbaar 150 euro voor elk derde, vierde etc. bagagestuk.
Transitcontrole is natuurlijk niet nutteloos, vooral als je veel traffic hebt van sketchy luchthavens. Nogmaals een check doen als je van AMS afkomt is inderdaad enigszins nutteloos, maar dit hoeft niet altijd dacht ik daarom. En bij flinke vertraging is elke connectie lastig te halen ja...quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu is het zeker te doen, de extra (en nutteloze) beveiligingscontrole voor transit passagier staat in Doha zo afgesteld dat deze pas afgaat als je met een machinegeweer door het poortje wilt stappen en de medewerkers zelf zijn vooral druk met hun eigen mobiel en wat minder dan wat op het scherm zichtbaar is, dus ook bij het leegstromen van vliegtuigen gaat dit relatief snel.
(...)
Is redelijk normaal.quote:
Transitcontrole voor alle passagiers is nutteloos want compleet inefficiënt omdat je iedereen op dezelfde manier behandeld, en door de aantallen transferpassagiers welke tegelijk binnen komen kan die controle simpelweg niet zorgvuldig worden uitgevoerd, want dan zijn er veel passagiers die hun vluchten niet halen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:46 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Transitcontrole is natuurlijk niet nutteloos, vooral als je veel traffic hebt van sketchy luchthavens. Nogmaals een check doen als je van AMS afkomt is inderdaad enigszins nutteloos, maar dit hoeft niet altijd dacht ik daarom. En bij flinke vertraging is elke connectie lastig te halen ja...
En de 'marechaussee' is hilarisch inefficient (en onbeschoft vaak ja). Maar dat is op DXB bijv. ook zo, bizarre taferelen soms. Van gerust telefoongesprekken voeren tot eten bestellen tijdens je dienst, niks verbaast mij meer.
Die had ik inderdaad al gevonden. Alleen is het probleem dat je bij online boeken nergens aan kan geven dat je meer dan 1 stuk ruimbagage meeneemt. Vermoed dat het ter plekke bijbetalen is.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:36 schreef Igen het volgende:
Afijn: http://www.aeroflot.ru/ru(...)ation/baggage/excess
Blijkbaar 150 euro voor elk derde, vierde etc. bagagestuk.
Oh weer deze user die schuimbekkend reageert op alles wat ik typ in TRVquote:Op donderdag 23 juni 2016 21:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je wil het niet begrijpen hé? Iemand vraagt hier iets over een extra koffer, jij draait de discussie naar waarom twee koffers voor die periode. Dat laatste is geheel niet relevant hier.
Je zou natuurlijk ook even het callcenter kunnen bellen hè. Of vragen via social media/contactformulier/etc.quote:Op donderdag 23 juni 2016 23:01 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad al gevonden. Alleen is het probleem dat je bij online boeken nergens aan kan geven dat je meer dan 1 stuk ruimbagage meeneemt. Vermoed dat het ter plekke bijbetalen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |