quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:08 schreef DonRaja het volgende:
Mijn voorspelling:
- Twente wint vrijdag het kort geding
- KNVB durft niet in beroep te gaan
- Bert legt de verantwoordelijkheid bij de LC en die 'zijn niet de KNVB'
- De Graafschap gaat piepen
- Nac gaat piepen
- Cambuur gaat piepen
- Competitie met 22 teams
Mijn voorspelling:quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:08 schreef DonRaja het volgende:
Mijn voorspelling:
- Twente wint vrijdag het kort geding
- KNVB durft niet in beroep te gaan
- Bert legt de verantwoordelijkheid bij de LC en die 'zijn niet de KNVB'
- De Graafschap gaat piepen
- Nac gaat piepen
- Cambuur gaat piepen
- Competitie met 22 teams
Ajax gaat pas piepen als Twente de licentie wél verliestquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh wacht, ik vergeet nog een partij:
- Ajax gaat piepen
- Niemand geeft een neuk
Dit zal het wel worden ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn voorspelling:
- Besluit licentiecommissie blijft staan
- FC Twente gaat in beroep
- Heel het betaalde voetbal in onzekerheid tot begin augustus
- Om dat te voorkomen gaat de KNVB toch bemiddelen tussen licentiecommissie en FC Twente en komt er een slap compromis uit.
Zoiets zal het wel worden, ik verwacht in ieder geval een enorme anti-climax.
-Fifa mietert Twente uit het voetbal en wist elk spoor van ze.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn voorspelling:
- Besluit licentiecommissie blijft staan
- FC Twente gaat in beroep
- Heel het betaalde voetbal in onzekerheid tot begin augustus
- Om dat te voorkomen gaat de KNVB toch bemiddelen tussen licentiecommissie en FC Twente en komt er een slap compromis uit.
Zoiets zal het wel worden, ik verwacht in ieder geval een enorme anti-climax.
ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:14 schreef DonRaja het volgende:
Maar stel: ze worden er alsnog uitgeflikkerd. Dan gaan ze failliet en kunnen degenen die hun sc hebben verlengd dus naar hun centen fluiten?
Ze verliezen volgens Bert dan hun licentie niet, ze krijgen gewoon geen nieuwe...quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax gaat pas piepen als Twente de licentie wél verliest
oh ja,quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:15 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ze verliezen volgens Bert dan hun licentie niet, ze krijgen gewoon geen nieuwe...
Is nog niet afgeschrevenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:14 schreef DonRaja het volgende:
Maar stel: ze worden er alsnog uitgeflikkerd. Dan gaan ze failliet en kunnen degenen die hun sc hebben verlengd dus naar hun centen fluiten?
dat heb je ook als je cadeaubonnen van de V&D hebt, of iets bestelt via een webshop en die ondertussen failliet gaat. jammer, maar helaasquote:
Ik wist het!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:16 schreef Adames het volgende:
[..]
oh ja,
dan heeft ajax niks in te brengen.
sowieso zou ajax al op de banken moeten staan bij degradatie, dat is namelijk al een groot complot van ajax. aldus twentenaren.
Nee dat heeft Twente bewust gedaan en ook zo richting de supporters gecommuniceerd; Verlengen kan al, maar het wordt pas afgeschreven wanneer alles definitief is.quote:
Hehe, bij ons hadden ze het alvast dubbel afgeschreven..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:18 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nee dat heeft Twente bewust gedaan en ook zo richting de supporters gecommuniceerd; Verlengen kan al, maar het wordt pas afgeschreven wanneer alles definitief is.
Trouwe supporters daar, die verlengen natuurlijk direct voor 2 seizoenen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hehe, bij ons hadden ze het alvast dubbel afgeschreven..
Nee, maar ons bestuur bestaat uit mislukte joden: Zijn gierig op de verkeerde momenten en kunnen niet met geld omgaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Trouwe supporters daar, die verlengen natuurlijk direct voor 2 seizoenen.
Alles voor de top aankopen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, maar ons bestuur bestaat uit mislukte joden: Zijn gierig op de verkeerde momenten en kunnen niet met geld omgaan.
Hij kijkt verslagen, maar vanbinnen....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Ties02 het volgende:
Onno valt me tot nu toe trouwens niets tegen, niet verwacht van zo'n drama Feyenoorder
hij heeft namelijk ervaring met grote teleurstellingquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Hij kijkt verslagen, maar vanbinnen....
twitter:deBankzitter twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 22:09:55Twente bestrijdt woorden van Van Oostveen over eigen rapport naar onderzoek transfer. Zie Tubantia.nl reageer retweet
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef Adames het volgende:
[..]
hij heeft namelijk ervaring met grote teleurstelling
http://www.tubantia.nl/sp(...)ver-elkaar-1.6045618quote:ZEIST - FC Twente heeft het gevoel dat het heeft meegewerkt aan de eigen veroordeling. Volgens directeur betaald voetbal Bert van Oostveen wordt het de club kwalijk wordt genomen dat het het eigen onderzoek naar transfers niet meteen heeft gedeeld.
,,De licentiecommissie heeft herhaaldelijk naar dat rapport moeten vragen'', zegt Van Oostveen. ,,En toen het rapport eindelijk binnen was, bleek dat er maar onderzoek was gedaan naar 1 transfer, terwijl er wel vraagtekens zijn te plaatsen bij meerdere'', aldus Van Oostveen.
Geen opdracht
FC Twente kan daar tegenin brengen dat het eigen onderzoek niet tot de opdrachten behoorde die de licentiecommissie in december de club meegaf. Naast het rapport Knuppe besloot Twente zelf tot het onderzoek naar transfers. Hoewel dat niet afgesproken was gaf Twente de bevindingen wel ter inzage aan de licentiecommissie en andere partijen.
Godverquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/sp(...)ver-elkaar-1.6045618
Joe![]()
Ik vond hem in die persco laatst niet bijzonder sterk overkomen juist, maar geen idee wat hij achter de schermen doet.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Ties02 het volgende:
Onno valt me tot nu toe trouwens niets tegen, niet verwacht van zo'n drama Feyenoorder
Schutrups, dat is een goeie inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond hem in die persco laatst niet bijzonder sterk overkomen juist, maar geen idee wat hij achter de schermen doet.
Die jurist ernaast kon mij dan weer wel bekoren.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:37 schreef Shadowkid053 het volgende:
[ afbeelding ]
Bertje vrijdag na de uitspraak.
En hoe kan je dit verhaal dan kwalificeren?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:07 schreef Adames het volgende:
En Caland, Casa Mateus dus in Portugal 2006. Fifa had veel gedreigd, uiteindelijk met een sisser afgelopen omdat het geding ging om een conflict op een contract/werkgelegenheid. Enkel als het om een zuivere sportgelegenheid gaat, heeft in Portugal (en waarschijnlijk veel landen) de FIFA en daarboven het CAS het monopolie op het recht.
komen we deze zomer achterquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:39 schreef Caland het volgende:
[..]
En hoe kan je dit verhaal dan kwalificeren?
Tot nu toe meestal vrij objectief tegenover Twente. Was ook een van de eerste kranten die aan de stoelpootjes van Joop aan het zagen was.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:40 schreef hafcfan het volgende:
Tubantia is natuurlijk geen juiste bron. Die lui kennen geen enkele objectiviteit. Echt een hele slechte krant. Die zijn net zo serieus te nemen als Bert. Niet dus
Mwoa dat valt wel mee, waren tijdens Munsterman al erg kritisch, vooral Ten Voorde. Daarnaast hebben ze gewoon een verklaring van FC Twente afgenomen, daar is weinig te veranderen aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:40 schreef hafcfan het volgende:
Tubantia is natuurlijk geen juiste bron. Die lui kennen geen enkele objectiviteit. Echt een hele slechte krant. Die zijn net zo serieus te nemen als Bert. Niet dus
De haat tegen ten Voorde zit bij veel fans nog steeds diep, terwijl die man gewoon gelijk had.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mwoa dat valt wel mee, waren tijdens Munsterman al erg kritisch, vooral Ten Voorde. Daarnaast hebben ze gewoon een verklaring van FC Twente afgenomen, daar is weinig te veranderen aan.
quote:'FC Twente is niets meer dan NEC of Willem II'
Ronald Waterreus haalt in zijn column van deze week in Voetbal International hard uit naar FC Twente. De vroegere goalie stoort zich aan de wijze waarop de Tukkers zich in de rol van slachtoffer manoeuvreren, nu degradatie naar de Jupiler League dreigt.
Volgens de Limburger moet de landskampioen van 2010 blij zijn dat het überhaupt nog een tweede kans krijgt. 'Daarom stoor ik me zo aan de krokodillentranen in Enschede, nu degradatie naar de Eerste Divisie dreigt. Moraal van de frustraties: de KNVB heeft de pik op FC Twente. Een "corrupte bende is het in Zeist", las ik zelfs. Ja, hallo! FC Twente heeft de laatste jaren elke regel overtreden, bewezen fraude gepleegd, collega-clubs gedupeerd en is ook nog eens hoofdverantwoordelijk voor de chaos waarin de play-o ffs om promotie/degradatie zijn uitgemond.'
'Hoe durf je dit dan zo te stellen?', vraagt Waterreus zich af in zijn column. 'FC Twente mag blij zijn dat het überhaupt nog een tweede kans krijgt. "Ja, maar in de Eerste Divisie gaan we failliet", wordt er dan gezegd. "En de vierde club van Nederland mag niet uit het betaalde voetbal verdwijnen." Ze vergissen zich een beetje in Enschede.'
'FC Twente is helemaal niet de vierde club van Nederland. De waarheid is dat FC Twente een grote club is geworden dankzij een beleid dat gestoeld was op gebakken lucht en geslepen foefjes. Dát leidde tot succes. En tot een vol stadion. Maar in essentie is FC Twente niets meer dan NEC of Willem II: een aardige provincieclub. Enige verschil is dat ze zich in Nijmegen en Tilburg wél aan hun huishoudboekje houden.'
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/f(...)nec-of-willem-ii.htm
Die bekerfinale zit em nog steeds diep.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Niek92 het volgende:
Ho, nu komt het. Ronald Waterreus heeft een mening.
[..]
Heeft wel een punttwitter:deBankzitter twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 22:37:20De licentiecommissie heeft onafhankelijk geoordeeld. Is t dan niet vreemd dat de ECV en de KNVB zich ermee bemoeien en met compromis komen? reageer retweet
Bertje met zn onafhankelijk orgaan gelul.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Heeft wel een punttwitter:deBankzitter twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 22:37:20De licentiecommissie heeft onafhankelijk geoordeeld. Is t dan niet vreemd dat de ECV en de KNVB zich ermee bemoeien en met compromis komen? reageer retweet
Mwah die Leon Ten Voorde vind ik echt een hele nare man. Dat van Joop klopt idd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Tot nu toe meestal vrij objectief tegenover Twente. Was ook een van de eerste kranten die aan de stoelpootjes van Joop aan het zagen was.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het compromis van de televisiegelden en de extra plek in de Jupiler League die direct promoveert?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Misschien is dit dan het moment om te gaan twijfelen aan jouw standpunt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Kan me grotendeels wel in het betoog van Waterreus vinden, dat ik dat ooit nog zou zeggen.
goeie column. Alleen zijn NEC En Willem 2 beiden categorie 1 clubs (geweest) geloof ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:51 schreef Ties02 het volgende:
Wat een onzin die laatste alinea
Volgens mij zit Waterreus op FOK! trouwens
NEC nog steeds.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:58 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
goeie column. Alleen zijn NEC En Willem 2 beiden categorie 1 clubs (geweest) geloof ik.
NEC stond op het punt van omkiepen als ze niet weer direct gepromoveerd waren. Onverantwoord was dat.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:58 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
goeie column. Alleen zijn NEC En Willem 2 beiden categorie 1 clubs (geweest) geloof ik.
Over welke club ging dat? Ik dacht dat Gijp dit ooit zei over Heerenveenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:57 schreef Caland het volgende:
Al vind ik zijn oude wereldberoemde citaat wat beter
Opdoeken die club, doe uit dat licht.
Wat er moet gebeuren? "Iedereen weg. De hele club weg. Dan hoeven we het er nooit meer over te hebben."quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Over welke club ging dat? Ik dacht dat Gijp dit ooit zei over Heerenveen
Watergod over Ajax.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien onverantwoord, maar de gok pakte goed uit. Een risicootje nemen mag, stelselmatig de boel bedonderen niet en dan moet je op de blaren zittenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:00 schreef Adames het volgende:
[..]
NEC stond op het punt van omkiepen als ze niet weer direct gepromoveerd waren. Onverantwoord was dat.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat er moet gebeuren? "Iedereen weg. De hele club weg. Dan hoeven we het er nooit meer over te hebben."
En Ajax natuurlijk
Ah tuurlijk, wie andersquote:
En dan is er altijd nog Boekhoorn die de gaten dicht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik geef het niet graag toe, maar Ronald heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Met het behoud van die mediagelden zouden ze, financieel gezien althans, toch wel veilig moeten zitten?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij bedoelt het compromis van de televisiegelden en de extra plek in de Jupiler League die direct promoveert?
[..]
Nieuw bestuurslid:quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat er moet gebeuren? "Iedereen weg. De hele club weg. Dan hoeven we het er nooit meer over te hebben."
En Ajax natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Nee, volgens mij bij lange na niet. Het behoud van de mediagelden scheelt zo'n 5 miljoen geloof ik, maar een degradatie naar de Jupiler League zou FC Twente best weleens zo'n 15 a 20 miljoen aan omzet kunnen kosten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met het behoud van die mediagelden zouden ze, financieel gezien althans, toch wel veilig moeten zitten?
Zijn de uitgaven niet ook minder?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, volgens mij bij lange na niet. Het behoud van de mediagelden scheelt zo'n 5 miljoen geloof ik, maar een degradatie naar de Jupiler League zou FC Twente best weleens zo'n 15 a 20 miljoen aan omzet kunnen kosten.
Denk alleen maar aan lagere sponsorinkomsten, lagere inkomsten uit wedstrijdopbrengsten en lagere transferopbrengsten, al mag je transferopbrengsten niet (structureel) meenemen in de begroting geloof ik, maar daar betalen ze wel een gedeelte van de schulden mee af als het goed is.
Hihahotwitter:deBankzitter twitterde op dinsdag 24-05-2016 om 23:12:49Munsterman zegde onlangs lidmaatschap KNVB op. , hij was ons net voor", was t enige grapje van Bert deze avond reageer retweet
Voor het stadion niet natuurlijk, dat drukt zwaar op de begroting.quote:
Ik blijf gewoon mijn broodje beenham halen hoor, bohhhquote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor het stadion niet natuurlijk, dat drukt zwaar op de begroting.
Maar voor de spelersgroep, werknemers, en de inkoop van eten, drinken en merchandising zullen ze ongetwijfeld minder kwijt zijn ja. Maar ja, ze zullen op die laatste zaken ook minder verdienen natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon mijn broodje beenham halen hoor, bohhh
Hoezo goeie column? Twente is qua prestaties de 4e club van Nederland, 4e grootste stadion, veel Europese wedstrijden.. NEC en Willem 2 kan je daar niet mee vergelijkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:58 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
Voor welke schade zou FC Twente dan gecompenseerd moeten worden volgens jou?quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:39 schreef Hexagon het volgende:
Heel benieuwd naar de uitslag van het geding. Als het fout loopt voor de KNVB dan kan Twente een dikke schadeclaim indienen denk ik.
[..]
Ik zie het ook niet helemaal.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor welke schade zou FC Twente dan gecompenseerd moeten worden volgens jou?
RRrrrrrrrrrroooooooonaaaaald Koeman!!!!quote:Op woensdag 25 mei 2016 01:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Waterkneus zit dit nog een beetje dwars denk ik
Say what?quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:39 schreef Hexagon het volgende:
Heel benieuwd naar de uitslag van het geding. Als het fout loopt voor de KNVB dan kan Twente een dikke schadeclaim indienen denk ik.
Op basis van wat precies?quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:39 schreef Hexagon het volgende:
Nog maar wat extra popcorn inslaanquote:Achter de schermen hebben de controleurs van de KNVB verbaasd gereageerd op het beeld van 'het oude en nieuwe FC Twente' dat directeur Onno Jacobs in twee persconferenties heeft neergezet.
Jacobs stelde dat aan alle voorwaarden voor het behoud van de licentie was voldaan en dat de club nu wordt gestraft voor wanbeleid van oude roergangers. Maar van het risico om echt de licentie te verliezen was FC Twente wel op de hoogte gebracht door de controleurs uit Zeist.
In april is de club duidelijk gemaakt dat invoering van de aanbevelingen uit het rapport-Knüppe geen garantie was voor groen licht. Destijds was de commissie onaangenaam verrast door de publicaties in de media over Dusan Tadic en Jesús Corona. Ze voelde zich om de tuin geleid door de nieuwe onthullingen.
De licentiecommissie gaf vervolgens bij de club aan dat zij de informatie die na december bekend was geworden zou meewegen, tevens wilde de commissie de garantie dat ze niet weer verrast zou worden door nieuwe onregelmatigheden.
Beide partijen vliegen elkaar aanstaande vrijdag om tien uur in de haren voor de rechter in Utrecht tijdens het dan dienende kort geding.
Ik denk dat wat er nu gebeurt Is wel schadelijk zal zijn voor FC Twente, ook al wordt het teruggedraaid. Anderhalve week bungelen kan bijvoorbeeld eventuele sponsors kosten of spelers den besluiten te vertrekken. En dan nog alle juridische kosten. En het imago van FC Twente is extra beschadigd (al is dat in deze situatie natuurlijk zeer relatief).quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor welke schade zou FC Twente dan gecompenseerd moeten worden volgens jou?
Serieus ja?quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat wat er nu gebeurt Is wel schadelijk zal zijn voor FC Twente
Slecht geschreven stukje.quote:
Dat staat juist in die column: die prestaties, stadion en vele Europese wedstrijden zijn voor een groot deel gerealiseerd door fraude en bedrog. Haal dat weg en er blijft een provincieclub over.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo goeie column? Twente is qua prestaties de 4e club van Nederland, 4e grootste stadion, veel Europese wedstrijden.. NEC en Willem 2 kan je daar niet mee vergelijken
Welnee, het ging pas mis nadat Twente de titel haalde en voor die tijd was het ook al de 4e club van het land. Al die papegaaien hier..quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:34 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat staat juist in die column: die prestaties, stadion en vele Europese wedstrijden zijn voor een groot deel gerealiseerd door fraude en bedrog. Haal dat weg en er blijft een provincieclub over.
Johan Cruijff is gecremeerd, dit bericht kan je dus niet serieus nemen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:42 schreef Caland het volgende:
https://www.twenteinsite.(...)aien-in-zn-graf.html
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Welke idioot schrijft nou zoietsquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:42 schreef Caland het volgende:
Oh ik heb helemaal geen medelijden met ze. Maar ik denk alleen dat als blijkt dat de KNVB ze onterecht anderhalve week heft laten bungelen ze een case hebben om geld te eisen. Zelfs al vonden we het het verdiende loon.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Serieus ja?je snapt niet dat wat Twente jáááren deed schadelijk was voor zo'n beetje de hele verdere ED? Dat clubs Europees voetbal of kampioenschap zijn misgelopen doordat Twente punten pakte door fraude? Dat om diezelfde reden clubs zijn gedegradeerd of spelers zijn misgelopen doordat Twente ze wonderbaarlijk meer kon bieden?
Billen branden > blaren zitten. En die smoesjes van 'het was het oude bestuur' of 'het is niet eerlijk, ze zeiden ruim je kamer op en we deden dat en nu krijgen we nog straf' zijn zo ontzettend kansloos dat het geen uitleg behoeft.
Er zijn wel meer clubs die op die titel aanspraak maken.. zoiets is niet de definiëren. Er is ook een tijd geweest dat Heerenveen dit bijvoorbeeld prima kon claimen, met gezond beleid, dat ook nog eens.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welnee, het ging pas mis nadat Twente de titel haalde en voor die tijd was het ook al de 4e club van het land. Al die papegaaien hier..
Om Johan Cruijff er nu bij te halen, dat laat ik in het midden. Maar de teneur vind ik wel kloppen. Dat is de geringe solidariteit van de andere Eredivisieclubs. Dit gebrek aan solidariteit viel mij destijds ook op toen Glasgow Rangers in de problemen kwam. De Schotse competitie is de laatste jaren daardoor helemaal een 'geen-zak-aan'-competitie geworden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:42 schreef Caland het volgende:
Cruijff draai om zn as?quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:46 schreef Sked het volgende:
[..]
Johan Cruijff is gecremeerd, dit bericht kan je dus niet serieus nemen.
Gebrek aan solidariteit?quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Om Johan Cruijff er nu bij te halen, dat laat ik in het midden. Maar de teneur vind ik wel kloppen. Dat is de geringe solidariteit van de andere Eredivisieclubs. Dit gebrek aan solidariteit viel mij destijds ook op toen Glasgow Rangers in de problemen kwam. De Schotse competitie is de laatste jaren daardoor helemaal een 'geen-zak-aan'-competitie geworden.
En toch heb ik het gevoel dat het allemaal met een enorme anticlimax eindigt en FC Twente komend seizoen gewoon Eredivisie speeltquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gebrek aan solidariteit?
Gast, ze bedonderden de boel keer op keer. En toen ze onder zwaar toezicht stonden, knoopten ze leugen aan leugen om maar door te kunnen gaan.
Vind je het gek dat andere clubs Twente als een baksteen laten vallen? Twente, de club die keer op keer de regels aan de laars lapte, en nu hoopt op aalmoes van de overige clubs?![]()
![]()
Laat de rechter vrijdag maar het laatste gat in de romp van het zinkende schip dat FC Twente heet slaan.
Dat gevoel heb ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En toch heb ik het gevoel dat het allemaal met een enorme anticlimax eindigt en FC Twente komend seizoen gewoon Eredivisie speelt
Wat natuurlijk het einde van de LC betekent en mogelijk het einde van de oude KNVBquote:
Die uitspraken van Johan Cruijff zijn hét bewijs dat hij ook ontzettend vaak totale nonsens verkocht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Om Johan Cruijff er nu bij te halen, dat laat ik in het midden. Maar de teneur vind ik wel kloppen. Dat is de geringe solidariteit van de andere Eredivisieclubs. Dit gebrek aan solidariteit viel mij destijds ook op toen Glasgow Rangers in de problemen kwam. De Schotse competitie is de laatste jaren daardoor helemaal een 'geen-zak-aan'-competitie geworden.
Dit moet gemanipuleerd zijnquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:39 schreef Caland het volgende:
Opdat wij nooit vergeten!
Gepubliceerd op 25 mei 2016 - 11:18
De teloorgang van FC Twente’04 en de verplichte degradatie naar de Jupiler League zoals de KNVB dat wil, kunnen we alleen maar heel hard om lachen. Een club, waar de supporters zo’n hekel aan onze club hebben, dat ze in het supportershome van Vak P een bijl in een Feyenoord-shirt hebben opgehangen. Daarom alleen mogen de Tukkers van ons doodvallen.
De club die volgens onze visionair Eric Gudde de Stadionclub voorbij was gestreefd en als voorbeeld diende hoe het zou moeten, bleek werkelijk iedereen voor de gek te hebben gehouden. Wat ons betreft hadden ze in Zeist de licentie gewoon in mogen trekken van de club waar leugens en bedrog voorop stonden.
Eerder op deze dag plaatste we al een artikel ‘Het Jacobs casino is terug’, over de rol van Onno Jacobs in het verleden bij Feyenoord en vandaag de dag in Tukkerland. Een club en een directeur die elkaar in alle facetten verdienen. Wat de voormalig directeur van de Stadionclub in zijn Feyenoord-tijd heeft gedaan, zijn wij nog altijd niet vergeten. Dat hij regelmatig Feyenoord-supporters zwart heeft proberen te maken, zijn we al helemaal niet vergeten!
Het is bizar dat in de tijd dat Onno Jacobs bij Feyenoord zat, we nooit iets hebben vernomen (na vele vragen van supporters) over de stukken rondom de Talentpools en het FIF. Dit werd altijd weggehoond, maar blijkt nu dus gewoon keihard waar te zijn.
Onze verbazing was groot toen er vanmorgen een lachwekkende email op de burelen van Lunatic News binnen kwam van niemand minder dan de interim-directeur van de Tukkers, Onno Jacobs. In de bewuste email vraagt hij ons het volgende:
“Heren van LN,
Kunnen jullie dat stuk over mij per direct verwijderen. A.s. vrijdag heb ik een kort geding en dit zal niet bijdragen aan de kans van slagen van de club waar ik nu bij zit.”
Alvast bedankt,
Onno”
Blijkbaar vind Onno Jacobs op dit moment het lezen van Lunatic News belangrijker dan zich bezighouden waar hij riant voor betaald wordt in het oosten van het land. Aan deze oproep gaan we dus ook absoluut geen gehoor geven.
Sterker: zijn email aan Lunatic News plaatsen we gewoon online! Opdat wij nooit vergeten!
Doei Onno!
[ afbeelding ]
Onno Jacobsgod
http://www.lunaticnews.nl/nieuws/opdat-wij-nooit-vergeten-2/
Wat een dom gelul zeg. Als jij op je werk een collega naast je hebt, die ineens fantastische resultanten haalt, werknemer van de maand, promotie, dikke leasebak alles, terwijl jij nog op 1800 bruto zit en op je fiets naar het werkt komt ga jij zeker ook zeggen 'oh nee joh, laat maar op die plek zitten en z'n salaris houden' als je baas erachter komt dat hij de boel bedonderde en aan jou vraagt wat je mening erover is?quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Genot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En toch heb ik het gevoel dat het allemaal met een enorme anticlimax eindigt en FC Twente komend seizoen gewoon Eredivisie speelt
Ik ook, maar dan wordt het met afstand de club waar ik het meest van walg.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar gaan ze zeker van wakker liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan wordt het met afstand de club waar ik het meest van walg.
Heb die oude stukken over Jacobs gelezen. Wat een dramatisch wanbeleid. Goed uiteengezet en onderbouwd wel.quote:
Dat gaat dan ook gebeuren, de knvb heeft er nog een groter zooitje van dan Fc Twentequote:En toch heb ik het gevoel dat het allemaal met een enorme anticlimax eindigt en FC Twente komend seizoen gewoon Eredivisie speelt
Op zeker. De KNVB heeft alleen dit toneelstuk volledig uit de hand laten lopen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hoewel ik ook een anti-climax verwacht, vind ik wel dat hoe meer er over deze zaak naar buiten komt hoe meer de licentiecommissie in hun recht staat wat betreft het intrekken van de licentie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:23 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook gebeuren, de knvb heeft er nog een groter zooitje van dan Fc Twente
Kunnen ze gewoon echt niet maken. Niemand wil Twente meer, de bond zelf niet, de clubs niet, en het gros van de voetballiefhebbers al helemaal niet. Het is alleen weer onwijs kansloos hoe en wanneer de KNVB hiermee komt. En dat Twente beroep zou aantekenen lijkt me ook vrij logisch, die móeten wel, al is het alleen maar voor de buhne wellicht. Je kan moeilijk je hierbij neerleggen en volgend jaar failliet gaan omdat je inkomsten grotendeels opgedroogd zijn doordat je in de JL speelt. Dan is dít bestuur weer de gebeten hond omdat ze deze straf direct accepteerden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Jij niet alleen, denk dat Ajax dan de nummer 2 van Nederland wordt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan wordt het met afstand de club waar ik het meest van walg.
Absoluut mee oneens. Ik zie voornamelijk dat de licentiecommissie de keuze had uit het intrekken van de licentie of het beboeten van Twente. Omdat voldaan was aan de voorwaarden voor behoud van licentie, bleef enkel de boete over. Dat vonden ze een te lichte straf, dus besloten ze alsnog de licentie in te trekken. Volgens mij gaat het daar mis, want die mogelijkheid was er niet meer doordat Twente voldeed aan de eisen. Dat nu alsnog degradatie als straf wordt opgenomen, bewijst dat punt en sterkt het gevoel van Twente dat ze het beroep gaan winnen. Ook het nieuwe voorstel van de KNVB sterkt Twente.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoewel ik ook een anti-climax verwacht, vind ik wel dat hoe meer er over deze zaak naar buiten komt hoe meer de licentiecommissie in hun recht staat wat betreft het intrekken van de licentie.
Maar qua timing is het allemaal dramatisch natuurlijk, evenals alle betrokken clubs die zich in de strijd mengen. Dat levert echter wel een heerlijke soap op.
In dat geval kan Twente niet in beroep gaan bij de rechter, dan wordt het weer een totaal nieuwe zaak aangezien het dan een definitieve straf is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ik me overigens afvraag; hoe reëel is dit scenario:
De rechter neemt in het kort geding vrijdag een besluit over een niet definitief besluit van de licentiecommissie.
Als het oordeel van de rechter in het voordeel uitvalt van FC Twente, dan kan de licentiecommissie toch nog altijd besluiten de licentie te ontnemen in het definitieve besluit? Het ontnemen van de licentie is hoe dan ook mogelijk binnen de bepalingen van de licentiecommissie namelijk.
Als de rechter de licentiecommissie in het gelijk stelt dan kan de licentiecommissie het huidige voorstel natuurlijk gaan uitwerken tot een definitief besluit, maar FC Twente zal dan wel in beroep gaan neem ik aan.
Goed, jij snapt er dus nog altijd he-le-maal niets van.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Ik zie voornamelijk dat de licentiecommissie de keuze had uit het intrekken van de licentie of het beboeten van Twente. Omdat voldaan was aan de voorwaarden voor behoud van licentie, bleef enkel de boete over. Dat vonden ze een te lichte straf, dus besloten ze alsnog de licentie in te trekken. Volgens mij gaat het daar mis, want die mogelijkheid was er niet meer doordat Twente voldeed aan de eisen. Dat nu alsnog degradatie als straf wordt opgenomen, bewijst dat punt en sterkt het gevoel van Twente dat ze het beroep gaan winnen. Ook het nieuwe voorstel van de KNVB sterkt Twente.
Dat Twente gestraft moet worden is duidelijk, maar de manier waarop is gewoon ontzettend klunzig aangepakt door de KNVB. Dat nu Bert van Oostveen z'n eigen straatje schoon probeert te vegen, is daar wel het voorbeeld van.
Maar wie zegt dat die nieuwe feiten niet naar boven zijn gekomen als gevolg van het onderzoek dat Twente heeft moeten instellen van de licentiecommissie? Dan heeft Twente wel weer een punt namelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goed, jij snapt er dus nog altijd he-le-maal niets van.
Geeft niet, daar hebben meer Twentefans last van.
Voor de zoveelste keer dan maar weer: dat FC Twente heeft voldaan aan die afgesproken voorwaarden pleit ze niet vrij om met andere zaken weg te komen en opnieuw in de fout te gaan.
De opgelegde sanctie staat dan ook los van de afgesproken voorwaarden maar wordt opgelegd omdat FC Twente ten tijde van het maken van die afspraken om de licentie te mogen behouden opnieuw zaken heeft verzwegen / onvoldoende heeft gedeeld met de licentiecommissie.
Daar krijgen ze nu de sanctie voor.
Maar telkens blijven die Twentefans terugkomen op die afgesproken voorwaarden die zouden garanderen dat ze de licentie zouden mogen behouden. Alsof dat een vrijbrief is.
Er wordt in Overijssel wel heel selectief overheen gelezen elke keer.
Dat zou goed kunnen, maar er is nergens gezegd dat feiten die uit dat onderzoek naar boven komen geen verdere consequenties hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:24 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat die nieuwe feiten niet naar boven zijn gekomen als gevolg van het onderzoek dat Twente heeft moeten instellen van de licentiecommissie? Dan heeft Twente wel weer een punt namelijk.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:30 schreef AFCNiels het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/f(...)ijk-van-risicos-.htm
quote:Voor mij als Twente liefhebber is er maar 1 optie: licentie afnemen en bij de amateurs opnieuw beginnen en hopen en werken aan sportieve revanche , want zoals de rest van voetballend Nederland nu over Twente praat en denkt, doet meer pijn dan een herstart
Dat LC club op de hoogte heeft gebracht doet niets af aan wat FC Twente zegt natuurlijk. Wederom lekkere onzin van die LC.quote:Jacobs stelde dat aan alle voorwaarden voor het behoud van de licentie was voldaan en dat de club nu wordt gestraft voor wanbeleid van oude roergangers. Maar van het risico om echt de licentie te verliezen was FC Twente wel op de hoogte gebracht door de controleurs uit Zeist.
In april is de club duidelijk gemaakt dat invoering van de aanbevelingen uit het rapport-Knüppe geen garantie was voor groen licht. Destijds was de commissie onaangenaam verrast door de publicaties in de media over Dusan Tadic en Jesús Corona. Ze voelde zich om de tuin geleid door de nieuwe onthullingen.
Als de licentiecommissie Twente daarop zou veroordelen, zou Twente op straffe van het intrekken van de licentie hebben mee moeten werken aan het alsnog intrekken van de licentie. Kan me niet voorstellen dat dat stand gaat houden in de rechtszaal.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:42 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, maar er is nergens gezegd dat feiten die uit dat onderzoek naar boven komen geen verdere consequenties hebben.
Hahahaha..quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
“Naar verwachting doet de rechter op 27 mei nog geen uitspraak, maar uiterlijk twee weken na de zitting”, aldus de rechtbank Midden-Nederland volgens TC Tubantia in een verklaring. Tijdens de zitting onderzoekt de rechter welke methode het best bij de situatie past: mediation, een schikking of een ‘harde’ uitspraak.
Uitspraak in kort geding is altijd na uiterlijk twee weken. Alleen bij extreme spoed (denk aan een gebouw wat de dag er na gesloopt wordt of zo) doen ze dezelfde dag nog uitspraak.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
“Naar verwachting doet de rechter op 27 mei nog geen uitspraak, maar uiterlijk twee weken na de zitting”, aldus de rechtbank Midden-Nederland volgens TC Tubantia in een verklaring. Tijdens de zitting onderzoekt de rechter welke methode het best bij de situatie past: mediation, een schikking of een ‘harde’ uitspraak.
Cambuur heeft weer negen meetmomentenquote:Op woensdag 25 mei 2016 17:11 schreef Shadowkid053 het volgende:
Twente moet niet vergeten dat ze ook nog maar 1 meet moment hebben. Zijn de financien dan nog steeds ruk, is het alsnog einde verhaal. Als ze het laten zoals het nu is en naar de Juup gaan, begin je weer op 0 en heb je weer 9 meetmomenten.
Is dat zo? is cambuur de licentie kwijt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Cambuur heeft weer negen meetmomenten
Wilfred Genee is hier wel goed scherpquote:
Wilfred is de beste anchorman van Nederlandquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wilfred Genee is hier wel goed scherp
#pray4tiesquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wilfred is de beste anchorman van Nederland
Toch heeft die zn mondje wel heel vaak open.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:39 schreef Moody het volgende:
Waarom zie ik het hoofd van Van Oostveen steeds opduiken, terwijl de KNVB op dit moment helemaal niet te doen heeft met de licentie van Twente?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat stoute Bertje stiekem toch weleens bij het koffieautomaat praat met werknemers van de afdeling licentiecommissie.
Omdat niemand snapt/wil begrijpen dat de KNVB en de Licentiecommissie los van elkaar staan. Lekker op de KNVB kankeren, dat is wat mensen willen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:39 schreef Moody het volgende:
Waarom zie ik het hoofd van Van Oostveen steeds opduiken, terwijl de KNVB op dit moment helemaal niet te doen heeft met de licentie van Twente?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat stoute Bertje stiekem toch weleens bij het koffieautomaat praat met werknemers van de afdeling licentiecommissie.
Kort geding is bij de rechtbank Utrecht, op steenworp afstand van Zeist.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:40 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Toch heeft die zn mondje wel heel vaak open.
Er kan niet ontkent worden dat de Heer van Oostveen een uitgesproken mening heeft over deze situatie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat niemand snapt/wil begrijpen dat de KNVB en de Licentiecommissie los van elkaar staan. Lekker op de KNVB kankeren, dat is wat mensen willen.
Staan ze wel los van elkaar dan?quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat niemand snapt/wil begrijpen dat de KNVB en de Licentiecommissie los van elkaar staan. Lekker op de KNVB kankeren, dat is wat mensen willen.
dus?quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Kort geding is bij de rechtbank Utrecht, op steenworp afstand van Zeist.
Gewoon een constatering. Er zijn vele rechtbanken in Nederland, dus vraag me af waarom het de rechtbank Utrecht is.quote:
Absoluut, wat ook logisch is als voorzitter van de Nationale Voetbalbond.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:42 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Er kan niet ontkent worden dat de Heer van Oostveen een uitgesproken mening heeft over deze situatie.
Nee, de licentiecommissie is geheel autonoom. Zitten juristen en accountants in, vooral.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Staan ze wel los van elkaar dan?
Kan me niet voorstellen dat ze onderling dingen bespreken. Ze zitten nota bene in hetzelfde gebouw.
Bureau Licentiezaken is echter niet onafhankelijkquote:Op woensdag 25 mei 2016 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut, wat ook logisch is als voorzitter van de Nationale Voetbalbond.
[..]
Nee, de licentiecommissie is geheel autonoom. Zitten juristen en accountants in, vooral.
Dat klopt, maar die hebben dan weer weinig met Twente te maken. Wel met het gedoe rond FC Utrecht (al leven ze in die zaak alleen maar UEFA-regels na).quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Bureau Licentiezaken is echter niet onafhankelijk
Klopt, gewoon goed journalistiek werk.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die hebben dan weer weinig met Twente te maken. Wel met het gedoe rond FC Utrecht (al leven ze in die zaak alleen maar UEFA-regels na).
Ik snap Bert wel. Hij is voorgelogen en wil niet de hoon van Nederland over zich heen. Hij heeft er baat bij dat de LC een flinke straf uitdeelt aan Twente.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:50 schreef Tchock het volgende:
Nee, de licentiecommissie is geheel autonoom. Zitten juristen en accountants in, vooral.
Die straffen waren allemaal voor aparte vergrijpen. Ik vind het onterecht en bijzonder dat Twentefans zo makkelijk stellen dat het nu wel genoeg geweest moet zijn. Als je vijf keer door rood rijdt ga je toch ook niet tegen het OM zaniken dat vier boetes wel genoeg isquote:Op woensdag 25 mei 2016 21:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap Bert wel. Hij is voorgelogen en wil niet de hoon van Nederland over zich heen. Hij heeft er baat bij dat de LC een flinke straf uitdeelt aan Twente.
Als fan snap ik de straf ook wel hoor, ware het niet dat er de afgelopen maanden al zoveel andere straffen zijn uitgedeeld. Op een gegeven moment heb je al voetbalbond je punt wel gemaakt en moet de focus weer op het voetbal liggen lijkt me. Twente is vanaf nu de laatste club die het in zijn hoofd haalt om de KNVB te bedonderen lijkt me.....
Blijkbaar dus niet anders zaten we nu niet in deze klucht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Twente is vanaf nu de laatste club die het in zijn hoofd haalt om de KNVB te bedonderen lijkt me.....
Dat is het lastige. Twente beweert anders. We zullen zien.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die straffen waren allemaal voor aparte vergrijpen. Ik vind het onterecht en bijzonder dat Twentefans zo makkelijk stellen dat het nu wel genoeg geweest moet zijn. Als je vijf keer door rood rijdt ga je toch ook niet tegen het OM zaniken dat vier boetes wel genoeg is
Ja, Twente blijft maar hangen in het mantra "dat was het oude Twente en je moet het nieuwe Twente niet straffen". Wat natuurlijk volslagen kolder is, de organisatie als geheel wordt gestraft en daar veranderen andere poppetjes niets aan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is het lastige. Twente beweert anders. We zullen zien.
Je snapt dat ik strijdbaar ben toch? En wellicht niet 100% objectief, maar dat zijn de mensen die Twente liever zien verdwijnen ook niet.
Ik begrijp het wel dat ze stellen dat het genoeg moet zijn, want als dat het niet is is het einde verhaal (volgens FC Twente). Denk niet dat je dan staat te springen om de straf die er nu ligtquote:Op woensdag 25 mei 2016 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die straffen waren allemaal voor aparte vergrijpen. Ik vind het onterecht en bijzonder dat Twentefans zo makkelijk stellen dat het nu wel genoeg geweest moet zijn. Als je vijf keer door rood rijdt ga je toch ook niet tegen het OM zaniken dat vier boetes wel genoeg is
Geloof ik niks van. Die blijven er wel inquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, Twente blijft maar hangen in het mantra "dat was het oude Twente en je moet het nieuwe Twente niet straffen". Wat natuurlijk volslagen kolder is, de organisatie als geheel wordt gestraft en daar veranderen andere poppetjes niets aan.
Ik hoop echt dat Twente behouden blijft maar ze zijn op een slechte koers. Ze hebben nu zó veel coulance gehad van KNVB en de andere Eredivisieclubs. Ik denk echt dat ze vrijdag (of als de uitspraak is) de deksel op hun neus krijgen.
Dan stuur je ze meteen de JL in. Iedereen gaat al weg deze zomer.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Misschien is een transferverbod wel iets. Dwing je de club direct te investeren in eigen jeugd die ook een kans krijgt, en mocht het dan alsnog misgaan door degradatie, heb je een jaar de tijd te geven een goeie begroting te maken voor de JL. En gaat het niet mis, dan is het knap gedaan.
Als de rechter oordeelt dat terugzetting in strijd met het reglement is blijft intrekken van de licentie (wat al gebeurd is natuurlijk) of een boete over. Dat gaat echt niet goed uitpakken voor Twente.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:14 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Die blijven er wel in
Ja, misschien. Maar wat ik zeg; dan hebben ze een jaar de tijd om die begroting voor de jupiler wél sluitend te krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:14 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dan stuur je ze meteen de JL in. Iedereen gaat al weg deze zomer.
Een paar mensen hebben de club verneukt. De KNVB wil de stekker er uit trekken en ik als fan moet de coulance voelen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, Twente blijft maar hangen in het mantra "dat was het oude Twente en je moet het nieuwe Twente niet straffen". Wat natuurlijk volslagen kolder is, de organisatie als geheel wordt gestraft en daar veranderen andere poppetjes niets aan.
Ik hoop echt dat Twente behouden blijft maar ze zijn op een slechte koers. Ze hebben nu zó veel coulance gehad van KNVB en de andere Eredivisieclubs. Ik denk echt dat ze vrijdag (of als de uitspraak is) de deksel op hun neus krijgen.
Jij als fan niet per se, je bent ten slotte geen bestuurder.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Een paar mensen hebben de club verneukt. De KNVB wil de stekker er uit trekken en ik als fan moet de coulance voelen?
Bedoel je het Spanje waar de twee topclubs meer schuld hebben dan de begroting van alle Eredivisieclubs samen, of een ander Spanje?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:21 schreef Evertjan het volgende:
in Spanje lachen ze ons uit om deze licentie regels
Daarom lachen ze ons toch ook uit?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedoel je het Spanje waar de twee topclubs meer schuld hebben dan de begroting van alle Eredivisieclubs samen, of een ander Spanje?
Dat is de vraag. Misschien winnen ze het geding en blijven ze in de eredivisie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij als fan niet per se, je bent ten slotte geen bestuurder.
Maar degradatie met behoud van mediageld + een extra promotieplek is verreweg de beste uitkomst die nog realistisch op tafel ligt (lag). Dan verlies je nauwelijks omzet (als de fans iig blijven komen) en je hebt een levensgrote kans binnen een jaar weer terug te zijn. Twente zou daar meer waardering voor moeten tonen dan enkel zeggen "We kunnen niet anders", zeker omdat dat laatste niet waar is.
De uitspraak van het geding kan volgens mij niet zijn dat ze in de Eredivisie blijven. Ofwel de (voorgenomen) straf van de licentiecommissie gaat van tafel, waarna ze het dus opnieuw moeten bekijken, of hij blijft in stand. Vervolgens moet de licentiecommissie dus met het hand over het hart strijken en alleen een boete opleggen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:22 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Misschien winnen ze het geding en blijven ze in de eredivisie.
Ik zou dat als fan direct aanpakken als het een garantie was dat de club zou blijven bestaan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij als fan niet per se, je bent ten slotte geen bestuurder.
Maar degradatie met behoud van mediageld + een extra promotieplek is verreweg de beste uitkomst die nog realistisch op tafel ligt (lag). Dan verlies je nauwelijks omzet (als de fans iig blijven komen) en je hebt een levensgrote kans binnen een jaar weer terug te zijn. Twente zou daar meer waardering voor moeten tonen dan enkel zeggen "We kunnen niet anders", zeker omdat dat laatste niet waar is.
Bij de garantstelling door de gemeente is door Twente onderbouwd dat ze het twee jaar redden in de Juup.
De houding van bestuur en supporters helpt hun bepaalt niet. Ze zijn de afgelopen dagen veel te veel in de slachtofferrol gekropen, terwijl nederig en schuldbewust gedrag veel verstandiger was geweest. De club is veel goodwill verloren en dat zou nog wel eens de doorslag kunnen geven. Ik kan mij niet voorstellen dat de KNVB en LC gaat toekijken hoe Twente hun de schuld van alles geeft,quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bert van Anti-Oostveen dit dat.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:53 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel humor hoe Twentesupporters opeens doen alsof zij de schoonste club van het land zijn en dat het allemaal 1 groot complot is van Bert van Oostveen. Want die probeert bewust de vierde club van Nederland kapot te maken. Ofzo.
Twentelogic
Daarom is dat Twente forum zo ontzettend vermakelijk om te lezen.quote:
Ik heb je intellectueel vrij hoog zitten, maar het verbaast me dat je de situatie niet zo goed kan plaatsen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:53 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel humor hoe Twentesupporters opeens doen alsof zij de schoonste club van het land zijn en dat het allemaal 1 groot complot is van Bert van Oostveen. Want die probeert bewust de vierde club van Nederland kapot te maken. Ofzo.
Twentelogic
Je quote nu Martie uit Oldenzaal die 15 posts heeft. Zou er ook geen Marco uit Rotterdam met 16 posts zijn die onzin verkondigd op een Feyenoord forum?quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom is dat Twente forum zo ontzettend vermakelijk om te lezen.
[ afbeelding ]
Ik snap de redenatie wel. En dat Twente niet akkoord gaat staat ze vrij, groot gelijk. Denk dat ze vrijdag nog best een goede zaak hebben ook.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb je intellectueel vrij hoog zitten, maar het verbaast me dat je de situatie niet zo goed kan plaatsen.
Uiteraard zijn er blaaskaken die alles verafschuwen dat hun clubje in diskrediet brengt. Maar zulke mensen lopen er bij elke club. Doe maar topics doorlopen van toen Feyenoord vrijwel failliet was of PSV op het randje van de afrond stond....
De supporters die ik ken zijn allemaal zeer kritisch tegen de eigen club, zelf tegen het zogenaamde "nieuwe Twente". Velen vinden zelfs de straffen gerechtvaardigd en vinden het geen probleem om in de JL een nieuwe start te moeten maken, tenzij het niet het einde van de club betekent.
Vooral dat laatste is nogal een dingetje voor fans die al 20+ jaar bij een club lopen. Zal je kunnen begrijpen toch?
Dat zeg ik net. Je gaat uit van wat fanatieke lui op een supportersforum (je vindt het leuk om dat te lezen blijkbaar), maar wie van de Twente-supporters op Fok zijn er blind voor de rotzooi die er nu ligt? Namen graagquote:Op woensdag 25 mei 2016 23:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap de redenatie wel. En dat Twente niet akkoord gaat staat ze vrij, groot gelijk. Denk dat ze vrijdag nog best een goede zaak hebben ook.
Ken persoonlijk nauwelijks Twente-supporters. Maar als ik her en der wat dingen doorlees is het (op een enkele realist na) constant dezelfde toon. Doorgaans de volgende one-liners:
-Ach, bij andere clubs gaat het er precies hetzelfde aan toe maar Twente wordt nu van binnen en buiten gecontroleerd. Laat ze dat ook maar eens bij die andere clubs doen dan
-Bij andere clubs is er ook wanbeleid geweest en die werden nauwelijks gestraft.
-De KNVB is er op uit om Twente kapot te maken
-Het nieuwe Twente treft geen blaam dus straffen zijn eigenlijk niet eens nodig
Maar het is eigenlijk totaal niet te vergelijken met het wanbeleid dat er, inderdaad, bij andere clubs ook is. Op het moment dat daar het wanbeleid aan het licht komt/kwam eist de licentiecommissie net zo goed openheid van zaken en eigenlijk in alle gevallen wordt dat dan ook gegeven. Twente is nadat het herhaaldelijk op de vingers is getikt gewoon doorgegaan met liegen en bedriegen. Vooral daar ligt het probleem en echt niet bij het gevoerde wanbeleid of een schimmige deal. Volgens de licentiecommissie is dat zelfs doorgegaan tot 15 december jl. Dat zullen ze moeten kunnen aantonen vrijdag (geloof ik). Ben benieuwd.
Nou niet blind, maar net wat meer de hand in eigen boezem zou niet heel verkeerd zijn voor sommigen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Je gaat uit van wat fanatieke lui op een supportersforum (je vindt het leuk om dat te lezen blijkbaar), maar wie van de Twente-supporters op Fok zijn er blind voor de rotzooi die er nu ligt? Namen graag
Ik denk dat mensen in Twente niet zo heel veel verschillen van de Caland's van deze wereld hoor.
Ik zeg niet dat je er blind voor bent, maar jij hebt het net zo goed over niet straffen "omdat de focus weer op het voetbal moet liggen". Dat is volgens mij precies het struisvogelgedrag dat Caland bedoelt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Je gaat uit van wat fanatieke lui op een supportersforum (je vindt het leuk om dat te lezen blijkbaar), maar wie van de Twente-supporters op Fok zijn er blind voor de rotzooi die er nu ligt? Namen graag
quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:56 schreef Moody het volgende:
...ware het niet dat er de afgelopen maanden al zoveel andere straffen zijn uitgedeeld. Op een gegeven moment heb je als voetbalbond je punt wel gemaakt en moet de focus weer op het voetbal liggen lijkt me.
True.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:51 schreef eight het volgende:
[..]
De houding van bestuur en supporters helpt hun bepaalt niet. Ze zijn de afgelopen dagen veel te veel in de slachtofferrol gekropen, terwijl nederig en schuldbewust gedrag veel verstandiger was geweest. De club is veel goodwill verloren en dat zou nog wel eens de doorslag kunnen geven. Ik kan mij niet voorstellen dat de KNVB en LC gaat toekijken hoe Twente hun de schuld van alles geeft,
Ik zie dat in ieder geval dat die Jacobs er niet zeker van is. Ik kan die man ook niet goed plaatsen als ik hem in de media hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou niet blind, maar net wat meer de hand in eigen boezem zou niet heel verkeerd zijn voor sommigen.
Ik vind het vooral een erg interessante zaak omdat het op veel gebieden (niet alleen voor Twente) verstrekkende gevolgen kan hebben denk ik. Een soort Bosman-arrest van deze tijd.
Al lijkt het me ook wel erg gevaarlijk spel dat Twente nu speelt. Men komt erg zelfverzekerd over iig.
Ik denk trouwens dat het met de gevolgen wel mee zal vallen, vooral omdat net is besloten terugzetting naar een lagere divisie als straf op te nemen. Eventuele uitval van de uitspraak van de rechter is dus binnen een paar jaar achterhaald als de nieuwe regels zijn ingevoerd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou niet blind, maar net wat meer de hand in eigen boezem zou niet heel verkeerd zijn voor sommigen.
Ik vind het vooral een erg interessante zaak omdat het op veel gebieden (niet alleen voor Twente) verstrekkende gevolgen kan hebben denk ik. Een soort Bosman-arrest van deze tijd.
Al lijkt het me ook wel erg gevaarlijk spel dat Twente nu speelt. Men komt erg zelfverzekerd over iig.
Ik zeg juist dat de reeds opgelegde straffen terecht zijn. De gigantische schulden moeten afbetaald worden en de straffen zullen nog jarenlang doordreunen in de club en zorgen ervoor dat Twente de komende jaren geen enkele betekenis zal spelen in de competitie. Dat is meer dan verdiend.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je er blind voor bent, maar jij hebt het net zo goed over niet straffen "omdat de focus weer op het voetbal moet liggen". Dat is volgens mij precies het struisvogelgedrag dat Caland bedoelt.
[..]
De nieuwe regels zijn een farce. Alsof een andere Nederlandse club het ooit in zijn hoofd zal halen om te doen wat Twente nu gedaan heeft.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat het met de gevolgen wel mee zal vallen, vooral omdat net is besloten terugzetting naar een lagere divisie als straf op te nemen. Eventuele uitval van de uitspraak van de rechter is dus binnen een paar jaar achterhaald als de nieuwe regels zijn ingevoerd.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als een club dit soort trucs uithaalt kan het gewoon véél eerder direct degraderen. Dan heb je ook niet het probleem dat de Licentiecommissie een sanctie op moet leggen die ze niet wil, zoals bij Twente.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:57 schreef Moody het volgende:
[..]
De nieuwe regels zijn een farce. Alsof een andere Nederlandse club het ooit in zijn hoofd zal halen om te doen wat Twente nu gedaan heeft.
En als het zou doen wat Twente gedaan heeft, zal het nooit meer straf kunnen krijgen dan Twente gehad heeft.
De KNVB had harder moeten ingrijpen of duidelijker moeten zijn.
Clubs kunnen altijd teruggrijpen op een eerdere situatie.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als een club dit soort trucs uithaalt kan het gewoon véél eerder direct degraderen. Dan heb je ook niet het probleem dat de Licentiecommissie een sanctie op moet leggen die ze niet wil, zoals bij Twente.
Hoe de nieuwe regels enige invloed hebben op gedane zaken is me een raadsel. Daarnaast schuif je wéér dingen die de KNVB niet heeft gedaan in haar schoenen.
Dan kan de KNVB het beroep verwerpen met de mededeling dat er nieuwe straffen zijn en Twente die ook gehad zou hebben, als ze er toen al waren. Echt een non-discussie dit.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Clubs kunnen altijd teruggrijpen op een eerdere situatie.
Als bijv. Zwolle fraude zou plegen en de LC zou dreigen om de club terug te zetten naar de JL (volgens de nieuwe regels), zou Zwolle beroep aan kunnen tekenen met als argument dat het een onevenredig zware straf is. Twente hoefde immers 5 jaar eerder na tal van fraude-zaken niet te degraderen.
Regels van een bepaalde organisatie zeggen een publiekszaak minder. Het verleden ebt altijd een tijdje door
Dit vind ik vrij naïef eerlijk gezegd. Niemand dacht ook dat Twente de boel zó zou belazeren. Nu deden ze dat wel en was de passende straf, degradatie, niet beschikbaar. Nu wordt via een discutabele omweg alsnog hetzelfde gedaan en moet nog maar blijken of dat stand houdt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:57 schreef Moody het volgende:
[..]
De nieuwe regels zijn een farce. Alsof een andere Nederlandse club het ooit in zijn hoofd zal halen om te doen wat Twente nu gedaan heeft.
En als het zou doen wat Twente gedaan heeft, zal het nooit meer straf kunnen krijgen dan Twente gehad heeft.
De KNVB had harder moeten ingrijpen of duidelijker moeten zijn.
Daar heb je wel een punt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:15 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Dit vind ik vrij naïef eerlijk gezegd. Niemand dacht ook dat Twente de boel zó zou belazeren. Nu deden ze dat wel en was de passende straf, degradatie, niet beschikbaar. Nu wordt via een discutabele omweg alsnog hetzelfde gedaan en moet nog maar blijken of dat stand houdt.
Ja da was nog es een slimme en legale deal van topclub PSV .quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen in 2011 ook over PSV, maar toen kregen ze ze 48 miljoen overgemaakt op hun rekening.
allang niet meer , hebben fans wereldwijd en ook Europese successen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:07 schreef Tchock het volgende:
Dat gesmijt met "provincieclub" is ook echt hilarisch. Alsof PSV geen provincieclub is.
Dus? Kom je dan ineens niet meer uit de provincie of zo?quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
allang niet meer , hebben fans wereldwijd en ook Europese successen.
Mooie Europese subtopper waar Twente ook van droomde na 1 kampioenschap.
Wat een misplaatste arrogantie
De term slaat op boerenclubs waar men godverdomme met de trekker naar het stadion komt. Klinkt als Twente, niet?quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Kom je dan ineens niet meer uit de provincie of zo?
Sowieso geen arrogantie van mijn kant, hoe kom je daar bij. Eerder van jou dat je de term "provincieclub" van Amsterdammers en Rotterdammers overneemt terwijl die natuurlijk werkelijk nergens op slaat.
Welke clubs komen niet in aanmerking voor de complimenteuze titel "provincieclub"?quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:50 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
De term slaat op boerenclubs waar men godverdomme met de trekker naar het stadion komt. Klinkt als Twente, niet?
Fixed.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke clubs komen niet in aanmerking voor de complimenteuze titel "provincieclub"?
Feyenoord, PSV (?), Ajax, FC Utrecht, ADO, Excelsior, Sparta, [s]Haarlem, Vitesse (?) en AZ?
Dat was het al denk ik
Feyenoord, Ajax, Utrecht, ADO, Sparta en Excelsior.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke clubs komen niet in aanmerking voor de complimenteuze titel "provincieclub"?
Feyenoord, PSV (?), Ajax, FC Utrecht, ADO, Excelsior, Sparta, Haarlem, Vitesse (?) en AZ?
Dat was het al denk ik
quote:,,Maar we lopen zonder directe plaatsing wel 10 miljoen euro mis. Dat doet pijn. Nu moeten we tegen waarschijnlijk exotische ploegen trachten om opnieuw de groepsfase van de Champions League te halen. En deelname aan de Europa League kost alleen maar geld. Het is jammer dat die basis van 10 miljoen euro nu is weggevallen.''
Voor Munsterman kwam de nederlaag in de ArenA als een onaangename verrassing. ,,Bij 2-1 dacht ik nog, het gaat zoals het gaat, we pakken die 2-2 nog wel. Die 3-1 tikte dan ook hard aan. Ik ben ook best teleurgesteld. Ik had niet verwacht dat het verkeerd zou aflopen tegen Ajax.''
Dat sprookje wil men je bij Twente vooral laten geloven heb ik het idee. Je kan mij niet vertellen dat een man die frauduleus handelen er zo organisatiebreed heeft ingebracht dat van het één op het andere moment doet.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:34 schreef Idisrom het volgende:
Ten eerste hoop ik dat FC Twente in de Eredivisie blijft.
Maar er moet achteraf wel een soort enquête-onderzoek komen hoe het mogelijk is, dat een gezonde voorbeeldclub zo snel richting een megaschuld gaat.
Ik heb gelezen dat het omslagpunt gebeurd is in de uitwedstrijd tegen Ajax op het einde van het seizoen 2010/2011.
Munsterman had een nieuwe CL al in gedachten, toen het alsnog misging. En sindsdien zijn er dus onverantwoorde kamikaze-risico's genomen om later weer kampioen te kunnen worden.
Op 15 mei 2011 moet het gezonde verstand bij Munsterman verdwenen zijn.
http://www.rtvoost.nl/sport/default.aspx?nid=125501
[..]
Nee, meer dat alle macht al bij Munsterman lag en hij de optie had om precies te doen waar hij zelf zin in had, maar hij dat pas deed vanaf dat moment. De macht lag al jaren bij Munsterman, maar tot dan toe ging het altijd goed.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat sprookje wil men je bij Twente vooral laten geloven heb ik het idee. Je kan mij niet vertellen dat een man die frauduleus handelen er zo organisatiebreed heeft ingebracht dat van het één op het andere moment doet.
twitter:knipping_tom twitterde op donderdag 26-05-2016 om 11:31:20Er is een advies van spelersraad naar licentiecommissie KNVB gestuurd. Volgens meerdere bronnen een negatief advies. Steun aan #fctwente dus reageer retweet
quote:ENSCHEDE - De Centrale Spelersraad (CSR) is het niet eens met de straf die de licentiecommissie FC Twente heeft opgelegd. Tenminste, dat meldt Voetbal International-journalist Tom Knipping op Twitter. Hij baseert zich naar eigen zeggen op meerdere bronnen.
De licentiecommissie bestrafte FC Twente voor financieel wanbeleid met degradatie naar de Jupiler League. Formeel wil de commissie FC Twente haar licentie voor het spelen van betaald voetbal afpakken, maar daarna meteen een nieuwe verstrekken.
Niet-bindend
Eerder werd al bekend dat de CSR, bestaande uit Nederlandse profvoetballers, een advies uit moest brengen aan de licentiecommissie. Dat advies is echter niet-bindend.
Vrijdag dient er een kort geding waarin FC Twente de uitspraak van de licentiecommissie aanvecht.
Precies, en waar je op de platte kar wordt rondgereden als je een prijs wint.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:50 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
De term slaat op boerenclubs waar men godverdomme met de trekker naar het stadion komt. Klinkt als Twente, niet?
Steun aan FC Twente? Dat lijkt me wat prematuur, een negatief advies kan ook betekenen dat ze van mening zijn dat de licentie moet worden ingetrokken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:18 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:knipping_tom twitterde op donderdag 26-05-2016 om 11:31:20Er is een advies van spelersraad naar licentiecommissie KNVB gestuurd. Volgens meerdere bronnen een negatief advies. Steun aan #fctwente dus reageer retweet
Ja. Of dat ze vinden dat er geen nieuwe licentie verstrekt mag worden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Steun aan FC Twente? Dat lijkt me wat prematuur, een negatief advies kan ook betekenen dat ze van mening zijn dat de licentie moet worden ingetrokken.
Ik neem aan dat als zijn bronnen zeggen; Het advies is negatief, dan zeggen ze ook wel wat het betekend.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Steun aan FC Twente? Dat lijkt me wat prematuur, een negatief advies kan ook betekenen dat ze van mening zijn dat de licentie moet worden ingetrokken.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
allang niet meer , hebben fans wereldwijd en ook Europese successen.
Mooie Europese subtopper waar Twente ook van droomde na 1 kampioenschap.
Wat een misplaatste arrogantie
Dat soort mongolen heb je natuurlijk letterlijk overal. De 'het is áltijd, maar dan ook áltijd de schuld van een ander ík wordt altijd, áltijd genaaid'-types.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:53 schreef Caland het volgende:
Twentelogic
Of nu de 'Ja toevallig zien ze het nu bij ons maar wedden dat de rest ook wat lijken in de kast heeft, die worden alleen niet doorgelicht'-smoezen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat soort mongolen heb je natuurlijk letterlijk overal. De 'het is áltijd, maar dan ook áltijd de schuld van een ander ík wordt altijd, áltijd genaaid'-types.
Onder voetbalsupporters vind je die types volgens mij dan ook nog eens net wat vaker dan gemiddeld.
Uitweg voor de licentiecommissie/KNVB dus. Als ze de zaak dan afdoen met de boete-optie is dat de minst chaotische en snelste oplossing. De Graafschap zal furieus zijn maar die hebben juridisch dan verder geen poot om op te staan. De rest van de clubs zal wat morren dat Twente wel héél makkelijk weg komt maar verder blij zijn dat er duidelijkheid is. De KNVB zal beterschap beloven voor dit soort gevallen in de toekomst en onmiddellijk een werkgroep/commissie aanstellen en nog voor de eerste bal weer rolt in augustus heeft niemand het er meer over....quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:18 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uitweg voor de licentiecommissie/KNVB dus. Als ze de zaak dan afdoen met de boete-optie is dat de minst chaotische en snelste oplossing. De Graafschap zal furieus zijn maar die hebben juridisch dan verder geen poot om op te staan. De rest van de clubs zal wat morren dat Twente wel héél makkelijk weg komt maar verder blij zijn dat er duidelijkheid is. De KNVB zal beterschap beloven voor dit soort gevallen in de toekomst en onmiddellijk een werkgroep/commissie aanstellen en nog voor de eerste bal weer rolt in augustus heeft niemand het er meer over....
Het "JA MAAR HULLIE DOEN OOK *random amoreel/illegaal iets*"-excuus. Zeer populair bij fraudeurs, ook weer niet alleen in het voetbalquote:Op donderdag 26 mei 2016 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Of nu de 'Ja toevallig zien ze het nu bij ons maar wedden dat de rest ook wat lijken in de kast heeft, die worden alleen niet doorgelicht'-smoezen.
Eens, het is een veelgehoord excuus. Zodra anderen het ook doen is het minder erg en/of een vrijbrief het zelf ook te doen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het "JA MAAR HULLIE DOEN OOK *random amoreel/illegaal iets*"-excuus. Zeer populair bij fraudeurs, ook weer niet alleen in het voetbal
En het gezichtsverlies praat je weg onder het mom van:"Wij volgen slechts het advies van de spelersraad op. Ja, dat is wel niet bindend maar we vragen natuurlijk niet voor niks advies hè?".quote:
Hoezo juridisch geen poot om op de staan? Zij blijven toch in de eredivisie volgens de vooraf gedefinieerde regels? Of ben je soms jurist?quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uitweg voor de licentiecommissie/KNVB dus. Als ze de zaak dan afdoen met de boete-optie is dat de minst chaotische en snelste oplossing. De Graafschap zal furieus zijn maar die hebben juridisch dan verder geen poot om op te staan. De rest van de clubs zal wat morren dat Twente wel héél makkelijk weg komt maar verder blij zijn dat er duidelijkheid is. De KNVB zal beterschap beloven voor dit soort gevallen in de toekomst en onmiddellijk een werkgroep/commissie aanstellen en nog voor de eerste bal weer rolt in augustus heeft niemand het er meer over....
Daar hoef je geen jurist voor te zijn. De Graafschap is gewoon netjes volgens de normale procedure gedegradeerd, of niet soms? Willen ze daar tegen gaan procederen soms? Good luck.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:48 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Hoezo juridisch geen poot om op de staan? Zij blijven toch in de eredivisie volgens de vooraf gedefinieerde regels? Of ben je soms jurist?
De Graafschap zal hoe dan ook een rechtszaak aanspannen, waardoor er alsnog geen duidelijkheid is.
De Graafschap staat nu letterlijk stil. Daar waar andere clubs al bezig zijn om de organisatie/selectie rond te krijgen voor volgend seizoen. Daar hebben ze terecht bezwaar tegen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar hoef je geen jurist voor te zijn. De Graafschap is gewoon netjes volgens de normale procedure gedegradeerd, of niet soms? Willen ze daar tegen gaan procederen soms? Good luck.
Volgens de huidige regels kan Twente eigenlijk alleen bestraft worden met een boete of intrekking licentie. Tenminste, dat lees ik overal dus ik neem dat maar even voor 'waar' aan.
Mocht Twente nu gematst worden dan is alles dus netjes volgens de regels gegaan. Dan zie ik geen gronden waarop de Graafschap nog aanspraak kan maken op een plek in de eredivisie.
Twente is dan gewoon bestraft voor hun overtredingen en de Graafschap is gewoon op de doodnormale manier via de nacompetitie gedegradeerd.
Maar daar helpt geen rechtszaak aan, sterker nog, elke nieuwe zaak zal die onzekerheid alleen maar langer voort laten duren.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:48 schreef Caland het volgende:
[..]
De Graafschap staat nu letterlijk stil. Daar waar andere clubs al bezig zijn om de organisatie/selectie rond te krijgen voor volgend seizoen. Daar hebben ze terecht bezwaar tegen.
Ik ook, maar de vraag is vooral: wat dan? Boete of gewoon einde licentie? Dat zijn dan de keuzes. Twente speelt wdb hoog spel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:15 schreef falling_away het volgende:
Hoewel de situatie nu anders is geef ik Twente best een goede kans om het kort geding ook te winnen aangezien de KNVB zich niet aan hun eigen regels heeft gehouden.
Met het advies van de spelersraad in de achterzaak zal het wel op een boete uitdraaien.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook, maar de vraag is vooral: wat dan? Boete of gewoon einde licentie? Dat zijn dan de keuzes. Twente speelt wdb hoog spel.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar hoef je geen jurist voor te zijn. De Graafschap is gewoon netjes volgens de normale procedure gedegradeerd, of niet soms? Willen ze daar tegen gaan procederen soms? Good luck.
Wie niet.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:58 schreef Coco98 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje geniet van deze soap.
Dat denk ik ook wel ja.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
als Twente er alsnog met slechts een boete vanaf zou komen dan heeft de Graafschap oneindig veel meer last van het wangedrag van Twente en het gestuntel van de KNVB/LC gehad dan Twente zelf.
De KNVB-licentiecommissie heeft zijn voorgenomen besluit, dat erop neerkomt dat FC Twente rechtstreeks degradeert, definitief gemaakt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:06 schreef Caland het volgende:
Maar ik begrijp dus dat het nu geen voorgenomen besluit meer is? Niet helemaal duidelijk
Jup. kan nu niet meer ontvankelijk worden verklaard dacht ik.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:14 schreef Niek92 het volgende:
Twente heeft toch een kort geding aangespannen tegen het voorgenomen besluit? Gaat dat dan automatisch over tegen een kort geding tegen een definitief besluit? Of moeten ze nu een nieuw kort geding aanspannen?
Twente heeft volgens mij om nakoming gevraagd van het rapport Knuppe (?)quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:14 schreef Niek92 het volgende:
Twente heeft toch een kort geding aangespannen tegen het voorgenomen besluit? Gaat dat dan automatisch over tegen een kort geding tegen een definitief besluit? Of moeten ze nu een nieuw kort geding aanspannen?
twente gaat morgenquote:Op donderdag 26 mei 2016 18:18 schreef Scrummie het volgende:
Topshow morgen. Echt benieuwd naar wat FC Twente te melden heeft.
Wat is daar aan na te komen? Dat was toch alleen een rapport met aanbevelingen die ze moesten opvolgen. Dan zou het de nakoming van de afspraken uit het rapport van december moeten zijn? Of gaat Twente klagen dat de straf niet redelijk is en direct leid tot een faillissement?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Twente heeft volgens mij om nakoming gevraagd van het rapport Knuppe (?)
Hoezo morgen al? Duurt nog wel evenquote:Op donderdag 26 mei 2016 18:18 schreef Scrummie het volgende:
Topshow morgen. Echt benieuwd naar wat FC Twente te melden heeft.
Blij dat we het eens zijn.quote:
De uitspraak ja, maar ik ben erg benieuwd naar waar ze morgen mee gaan komen. Argumenten enzo. Dat is ook al een topshow wat mij betreft.quote:
Hopelijk lekt dat weer uit jaquote:Op donderdag 26 mei 2016 18:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De uitspraak ja, maar ik ben erg benieuwd naar waar ze morgen mee gaan komen. Argumenten enzo. Dat is ook al een topshow wat mij betreft.
De LC heeft (volgens Twente) afgesproken dat als de aanbevelingen in het rapport Knuppe worden opgevolgd Twente haar licentie terugkrijgt. Twente eist morgen slechts nakoming van die afspraak. Voor zover ik heb begrepen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:22 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Wat is daar aan na te komen? Dat was toch alleen een rapport met aanbevelingen die ze moesten opvolgen. Dan zou het de nakoming van de afspraken uit het rapport van december moeten zijn? Of gaat Twente klagen dat de straf niet redelijk is en direct leid tot een faillissement?
Ik snap er geen hol van in ieder geval. Morgen maar even kijken. Is live op RTV Oost zag ik net ergens staan.
Een kort geding wordt toch doorgaans juist niet heel inhoudelijk?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De uitspraak ja, maar ik ben erg benieuwd naar waar ze morgen mee gaan komen. Argumenten enzo. Dat is ook al een topshow wat mij betreft.
Ja, dat weten we. Ik stel alleen dat ik zo 1-2-3 geen gronden zie om als Twente níét degradeert de Graafschap een plek in de ED te geven. Graafschap ís formeel en op correcte wijze gewoon uit de ED gedegradeerd.quote:
Nee joh, die wassen hun handen in onschuld.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zou de KNVB nog in beroep gaan als ze in het ongelijk worden gesteld?
Geen ideequote:Op donderdag 26 mei 2016 18:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Een kort geding wordt toch doorgaans juist niet heel inhoudelijk?
Het kan moeilijk gaan van;quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee. Maar lijkt me dat FC Twente toch wel het 1 en ander moet toelichten.
Zijn nieuwe feiten opgedoken, met als hoogtepunt 30 december waarbij twente willens en wetens zaken verzwegen heeft voor de knvb. Terwijl ze wisten dat ze dat moesten melden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:34 schreef Caland het volgende:
[..]
De LC heeft (volgens Twente) afgesproken dat als de aanbevelingen in het rapport Knuppe worden opgevolgd Twente haar licentie terugkrijgt. Twente eist morgen slechts nakoming van die afspraak. Voor zover ik heb begrepen.
Hoezo een doodsteek voor NLD ?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:30 schreef Smoofie het volgende:
FCT failliet is echt een doodsteek voor NLD. BeNeliga moet dan wel komwn.
De tijd is aan hun zijde dus waarom niet?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zou de KNVB nog in beroep gaan als ze in het ongelijk worden gesteld?
Misschien dat de regio eronder gaat lijden maar voor de rest gaat niemand ze missen in NLquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Inderdaad, sinds 2011/12 zijn ze alleen in 2013/14 nog 'goed' bezig geweest.
Wat baal ik nu dat kakkerlak FC niet helemaal naar de tyfus is gegaan.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:36 schreef Caland het volgende:
Twente verdwijnt, Heracles wordt groter.
Same shit, different name.
Je klinkt mad. Zou ik ook zijn als je clubje de nek omgedraaid wordt omdat je zonodig een keer kampioen wilde worden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:44 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Wat baal ik nu dat kakkerlak FC niet helemaal naar de tyfus is gegaan.
Drama much?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:30 schreef Smoofie het volgende:
FCT failliet is echt een doodsteek voor NLD. BeNeliga moet dan wel komwn.
Sandertje Boscker en Heubachquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Twente heeft historie, als wat dan?wat een lachwekkend betoog.
Mooie weerlegging hoor, één punt uit mijn ''betoog'' halen en het vervolgens als compleet lachwekkend afdoen. Stik in die drop van je.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Een chillpil op zijn minst inderdaadquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Kreator het volgende:
Neem een chillpil, stevanovic. Je ziet het niet helemaal objectief of helder.
Elke club heeft 'historie' natuurlijk, de één wat meer dan de ander alleenquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Nog een tering club met een kunstgrasveld ipv een relatief grote clubquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Drama much?
Het is uitermate kut voor de Twentesupporter, voor de rest zullen de gevolgen minimaal zijn hoor...
Ik ben het met je eens dat de KNVB slecht gehandeld heeft echter als ze juist handelde dan hadden ze de licentie ingenomen ipv deze constructiequote:Op donderdag 26 mei 2016 19:56 schreef Stefanovich het volgende:
Ik mag toch hopen dat jullie op zijn minst de werkwijze van ''onze'' bond zeer merkwaardig / amateuristisch vinden en dat die B. van Oostveen al helemaal niet meer houdbaar is?
Dat je verder Twente graag zie degraderen oid is jullie goed recht, maar de hele gang van zaken nu is toch uitermate triest.....wat een bananenrepubliek zijn we, helemaal wat voetbal betreft...
''Welke neger moet ik opstellen in mijn 5-mans aanval ?''quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dorpsidioot Preud'homme en Adriaanse maakten nog wel leuke dingetjes.
En dat laatste is dus maar de vraag. Niemand van ons kent de volledige ins en outs. We gaan het zien morgen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:15 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Zijn nieuwe feiten opgedoken, met als hoogtepunt 30 december waarbij twente willens en wetens zaken verzwegen heeft voor de knvb. Terwijl ze wisten dat ze dat moesten melden.
Dat betwijfel ik, net als Twente dus ook. FCT zou schoonschip maken, diverse onderzoeken laten doen en de aanbevelingen opvolgen. Dat hebben ze gedaan. Logisch dat er dan nieuwe zaken aan het licht komen?! Dat is toch juist de bedoeling van dat fucking onderzoek? Vervolgens zou FCT de licentie terugkrijgen.... Daar hadden ze zich dan gewoon aan moeten houden. Maar opeens worden we weer beoordeeld op sentiment en het verleden. En als je als bond zijnde de ene straf te licht vind, en de andere mogelijke optie te zwaar, en dat zijn je enige opties, hoor je voor de lichtste te kiezen juridisch gezien. Je kan niet opeens zelf regels gaan bedenken. De LC is zogenaamd onafhankelijk maar B. van Oostveen van de KNVB zit steeds op de stoel van de LC in de media. Wat een mafklapper. Die hele zogenaamde handreiking van degradatie, met behoud van tv geld en 1 extra gegarandeerde promotie plek is toch ook schandalig? Dus moet er vervolgens 1 extra direct uit de eredivisie degraderen? De hele gang van zaken stinkt en verdient het om juridisch keihard weerlegd te worden en dat gaat FCT doen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de KNVB slecht gehandeld heeft echter als ze juist handelde dan hadden ze de licentie ingenomen ipv deze constructie
Wel jammer joh dat jullie nu net niet dat jeugdspelertje konden huren van ons. Zwolle troefde Twente af.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:44 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Wat baal ik nu dat kakkerlak FC niet helemaal naar de tyfus is gegaan.
nee dankje, Ik hoef geen kakkerlakken meer in ons mooie rode shirt, nooit een succes geweestquote:Op donderdag 26 mei 2016 20:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel jammer joh dat jullie nu net niet dat jeugdspelertje konden huren van ons. Zwolle troefde Twente af.
Het is broddelwerk van de KNVB. In de toekomst zal dat anders moeten. Wmb gaat terugzetten naar de JL in de regels komen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:56 schreef Stefanovich het volgende:
Ik mag toch hopen dat jullie op zijn minst de werkwijze van ''onze'' bond zeer merkwaardig / amateuristisch vinden en dat die B. van Oostveen al helemaal niet meer houdbaar is?
Dat je verder Twente graag zie degraderen oid is jullie goed recht, maar de hele gang van zaken nu is toch uitermate triest.....wat een bananenrepubliek zijn we, helemaal wat voetbal betreft...
quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is broddelwerk van de KNVB. In de toekomst zal dat anders moeten. Wmb gaat terugzetten naar de JL in de regels komen.
Voor zover ik het kan zien zou degradatie imho ook gewoon een terechte straf zijn voor de streken die FC Twente geleverd heeft. Maar dat betekent niet dat ik 'Twente graag zie degraderen'. Dat is echt jouw 'huiliehuilie, iedereen is tegen ons'-bril die je op hebt. Je hebt er altijd eikels tussen zitten die leven op leedvermaak natuurlijk maar ik vind de toon richting Twente uitermate mild nog hier op fok gezien de omstandigheden. Het gaat er wel eens hatelijker aan toe om het zo maar eens te zeggen.
Persoonlijk hoop ik ook dat de club het overleeft en ik denk dat er ook een goede kans is dat dat gebeurt, mits er niet nog meer stront boven komt drijven. Ook als de club degradeert. In dat geval zal het uiterst zwaar worden maar de potentie die Twente heeft (middenmotor-subtop) is natuurlijk niet in één klap weg. Het zal alleen hard saneren en zwoegen worden om op de middellange termijn die positie weer in te nemen. En veel mag er niet verkeerd gaan dan.
Mócht de club echt definitief omvallen dan zou het me niks verbazen als er een opvolger komt, als is dat nog wel heel erg koffiedik kijken.
Voor FC Twente was dat anders echt een mooie handreiking. Dat er dan idd één club extra direct degradeert zou ik ook vreemd hebben gevonden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:03 schreef Stefanovich het volgende:
Die hele zogenaamde handreiking van degradatie, met behoud van tv geld en 1 extra gegarandeerde promotie plek is toch ook schandalig? Dus moet er vervolgens 1 extra direct uit de eredivisie degraderen? De hele gang van zaken stinkt en verdient het om juridisch keihard weerlegd te worden en dat gaat FCT doen.
Het complete bestuur was corrupt ook de mensen met wie dat akkoord gesloten is en die wisten op dat moment al dat er nog meer was en hielden het achter. Het enige wat je de knvb kan verwijten is dat ze FC Twente niet al tijdens het seizoen uit de competitie hebben gehaald.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:03 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, net als Twente dus ook. FCT zou schoonschip maken, diverse onderzoeken laten doen en de aanbevelingen opvolgen. Dat hebben ze gedaan. Logisch dat er dan nieuwe zaken aan het licht komen?! Dat is toch juist de bedoeling van dat fucking onderzoek? Vervolgens zou FCT de licentie terugkrijgen.... Daar hadden ze zich dan gewoon aan moeten houden. Maar opeens worden we weer beoordeeld op sentiment en het verleden. En als je als bond zijnde de ene straf te licht vind, en de andere mogelijke optie te zwaar, en dat zijn je enige opties, hoor je voor de lichtste te kiezen juridisch gezien. Je kan niet opeens zelf regels gaan bedenken. De LC is zogenaamd onafhankelijk maar B. van Oostveen van de KNVB zit steeds op de stoel van de LC in de media. Wat een mafklapper. Die hele zogenaamde handreiking van degradatie, met behoud van tv geld en 1 extra gegarandeerde promotie plek is toch ook schandalig? Dus moet er vervolgens 1 extra direct uit de eredivisie degraderen? De hele gang van zaken stinkt en verdient het om juridisch keihard weerlegd te worden en dat gaat FCT doen.
Door m'n rode bril; de straffen zoals die uitgedeeld werden voordat het bericht naar buiten kwam dat de KNVB de licentie wilde intrekken. Die dag gingen de geruchten dat de KNVB met nieuws omtrent FCT naar buiten kwam, iedereen in het Twentse ging er eigenlijk van uit dat dit positief nieuws zou zijn. Dus dat kwam als een klap. Gezien het feit dat FCT keihard werkte aan herstel en zuivering, vind ik licentie intrekken te zwaar. Dan blijft alleen die andere straf over, ook al is die te licht. Zo zijn de reglementen. En mijns inziens heeft FCT ook voldaan aan het PVA, wat licentieteruggave zou betekenen volgens de afspraken. Dus als laatste straf dan die boete van 45.000. Maar goed, ben heel benieuwd naar het kort geding. Slaap trouwens slecht sinds vorige week. M'n rode hart bloed.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor FC Twente was dat anders echt een mooie handreiking. Dat er dan idd één club extra direct degradeert zou ik ook vreemd hebben gevonden.
Maar ik ben wel benieuwd wat de gemiddelde Twentesupporter zelf een gepaste straf had gevonden eigenlijk.
Volgens de licentiecommissie heeft Twente tijdens en na het gesprek op 15 december nog dingen (bewust) verzwegen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:19 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Door m'n rode bril; de straffen zoals die uitgedeeld werden voordat het bericht naar buiten kwam dat de KNVB de licentie wilde intrekken. Die dag gingen de geruchten dat de KNVB met nieuws omtrent FCT naar buiten kwam, iedereen in het Twentse ging er eigenlijk van uit dat dit positief nieuws zou zijn. Dus dat kwam als een klap. Gezien het feit dat FCT keihard werkte aan herstel en zuivering, vind ik licentie intrekken te zwaar. Dan blijft alleen die andere straf over, ook al is die te licht. Zo zijn de reglementen. En mijns inziens heeft FCT ook voldaan aan het PVA, wat licentieteruggave zou betekenen volgens de afspraken. Dus als laatste straf dan die boete van 45.000.
Als dat keiharde feiten zijn is dat een hele kwalijke zaak natuurlijk....maar daar weet ik het fijne niet van, dus kan daar moeilijk over oordelen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens de licentiecommissie heeft Twente tijdens en na het gesprek op 15 december nog dingen (bewust) verzwegen.
Uiteraard mee eens. Zwaar amateuristisch.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:56 schreef Stefanovich het volgende:
Heb je dit wel gelezen: http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twentequote:Op donderdag 26 mei 2016 20:01 schreef Plasterk het volgende:
[..]
En dat laatste is dus maar de vraag. Niemand van ons kent de volledige ins en outs. We gaan het zien morgen.
Leesvoer: http://www.knvb.nl/downlo(...)ecommissie-fc-twentequote:Op donderdag 26 mei 2016 20:22 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Als dat keiharde feiten zijn is dat een hele kwalijke zaak natuurlijk....maar daar weet ik het fijne niet van, dus kan daar moeilijk over oordelen.
Dit staat daarover in het verslag van de licentiecommissie, het is op het moment hun woord tegen het woord van Twente over dit punt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:22 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Als dat keiharde feiten zijn is dat een hele kwalijke zaak natuurlijk....maar daar weet ik het fijne niet van, dus kan daar moeilijk over oordelen.
Dat is gebeurd, en dat is ook als positief ervaren (dat was verwacht).quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:03 schreef Stefanovich het volgende:
Logisch dat er dan nieuwe zaken aan het licht komen?! Dat is toch juist de bedoeling van dat fucking onderzoek?
http://www.fctwente.nl/wp(...)oek-FCT-20160301.pdfquote:Op donderdag 26 mei 2016 20:32 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dit staat daarover in het verslag van de licentiecommissie, het is op het moment hun woord tegen het woord van Twente over dit punt.
[ afbeelding ]
Ja, ze stellen dus misleid te zijn door Twente en Twente bestrijdt dat weer. Morgen zullen we wel zien. Ik denk zelf dat ze dat laatste aanbod, degradatie met behoud van Tv-gelden het beste aan hadden kunnen nemen. Ik vind dat ze nu wel heel erg gevaarlijk aan het gokken zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:37 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.fctwente.nl/wp(...)oek-FCT-20160301.pdf
Kopje 10 over Tadic.
Wat is daarmee?quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:37 schreef Tweek het volgende:
[..]
http://www.fctwente.nl/wp(...)oek-FCT-20160301.pdf
Kopje 10 over Tadic.
Dat kun je Onno Jacobs wel toevertrouwen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:43 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ja, ze stellen dus misleid te zijn door Twente en Twente bestrijdt dat weer. Morgen zullen we wel zien. Ik denk zelf dat ze dat laatste aanbod, degradatie met behoud van Tv-gelden het beste aan hadden kunnen nemen. Ik vind dat ze nu wel heel erg gevaarlijk aan het gokken zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |