Je weet wel dat dienstplicht niet vrijwillig is he? Het is namelijk nogal dwangmatig. Dus wat ga je zeggen als er 2-4 MP's voor je deur staan om jou op te halen omdat je niet bent komen opdagen in de kazerne/meldpunt?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:17 schreef Rezania het volgende:
Ja dag, ik kan toch zeker niet het leger in als ik ook kan studeren?
Ja, maar die staat op non-actief.quote:
Ja, en daarom ben ik tegen. Verplicht worden om te werken voor de overheid, kom nou. Ze zoeken het maar uit. Als er niet genoeg geschikt personeel bij ze terecht komt is dat duidelijk hun probleem, verplichte arbeid invoeren is niet de oplossingen. Zit je met een hoop ongemotiveerd personeel.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:19 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat dienstplicht niet vrijwillig is he? Het is namelijk nogal dwangmatig. Dus wat ga je zeggen als er 2-4 MP's voor je deur staan om jou op te halen omdat je niet bent komen opdagen in de kazerne/meldpunt?
Maken die dienstplichtigen dan het verschil? De oorlogstechniek heft natuurlijk niet stilgestaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:13 schreef D1990 het volgende:
Klopt, maar dat is in vredestijd. Wat als er een reële oorlogsdreiging is, wat dan?
Militairen zijn al niet echt de meest snuggere, die zijn nogal agressief en emotioneel(en vaak een torenhoog ego). Dus hoe gaan hun reageren als je hun wilt ontslaan, en ervoor in de plaats burgermilities creëert?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Dienstplicht is een moderne variant van lijfeigenheid. Ben daar sterk tegen.
Veel liever zie ik dan een variant op het second amendment zoals ze dat in de VS kennen, zodat we in Nederland ook burgermilities zouden hebben die bij kunnen dragen aan de verdediging van het grondgebied. Kost geen belastinggeld en geeft burgers zelfbeschikking over hun land. Natuurlijk is dat wel een stuk minder gecoördineerd dan een centraal aangestuurd leger, maar het zou mogelijk zijn voor het beroepsleger om bijvoorbeeld trainingen te organiseren voor de milities, en communicatieprotocollen te bespreken, waardoor in het onwaarschijnlijke geval van een aanval op Nederland in ieder geval gecoördineerd gereageerd kan worden.
Nouja, we hebben geen opkomstplicht. Ik kreeg op mijn 17e ook nog een brief over mijn dienstplichtigheid.quote:
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maken die dienstplichtigen dan het verschil? De oorlogstechniek heft natuurlijk niet stilgestaan.
Het zou me niks verbazen als de beroepssoldaten minstens net zo ongemotiveerd zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Dienstplicht lijkt me tamelijk nutteloos. Het leger heeft weinig aan ongemotiveerde lui die alleen maar heel veel geld kosten.
Haha, wat?!quote:Op zondag 22 mei 2016 23:21 schreef D1990 het volgende:
[..]
Militairen zijn al niet echt de meest snuggere, die zijn nogal agressief en emotioneel(en vaak een torenhoog ego).
Niet ontslaan. Het beroepsleger blijft wat mij betreft (natuurlijk) gewoon bestaan. Burgermilities vormen slechts een aanvulling. Daar waar het beroepsleger ook over de landsgrenzen Nederlandse belangen kan verdedigen, dienen burgermilities slechts om het eigen grondgebied te verdedigen.quote:Dus hoe gaan hun reageren als je hun wilt ontslaan, en ervoor in de plaats burgermilities creëert?
Hoe weet jij hoe onze regering denkt? Want dit hebben ze namelijk nooit gecommuniceerd. Dus kom op met je inside informatie.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.
Ga maar eens naar het defensie sub-forum, en stel voor burgermilities te creëren voor territoriale verdediging. Kijken wat voor reacties je gaat krijgen, ze zullen namelijk met behoorlijke minachting reageren.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Haha, wat?!
[..]
Niet ontslaan. Het beroepsleger blijft wat mij betreft (natuurlijk) gewoon bestaan. Burgermilities vormen slechts een aanvulling. Daar waar het beroepsleger ook over de landsgrenzen Nederlandse belangen kan verdedigen, dienen burgermilities slechts om het eigen grondgebied te verdedigen.
Nee, zo werkt dat niet. De politiek raadpleegt ook militairen in hun politieke afwegingen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.
Kijk naar wat landen doen in tijden van oorlog, vooral als hun land bedreigd wordt door een invasie. Jij denk niet dat ze elke man/vrouw die kan vechten gaan bewapenen?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe onze regering denkt? Want dit hebben ze namelijk nooit gecommuniceerd. Dus kom op met je inside informatie.
Ik wilde onderofficier worden, geen soldaat. En volgens mij reageren mensen gewoon rustig en redelijk in dit topic, zelfs de mod doet mee. Of wil je zeggen dat elk topic dat niet positief is over het leger op slot moet? Heel democratisch van je.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:25 schreef Bouke-p het volgende:
Topic nummer zoveel om reacties uit te lokken. Toch grappig om te zien dat ts eerst in dienst wil, dit niet lukt en vervolgens als en klein kind dat geen snoepje krijgt aandacht gaat treken.
Maar goed, als er een shitload geld bijkomt dan zou het kunnen. Er is nu geen infra, materiaal en budget voor een lading dienstplichtigen.
Ja, maar kijk naar de Koude Oorlog, toen was er toch ook de dienstplicht omdat ze bang waren van een invasie van de Sovjet-Unie en haar bondgenoten? Dus waarom zou het nu anders zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. De politiek raadpleegt ook militairen in hun politieke afwegingen.
Bovendien 200.000 soldaten kosten ook veel meer geld.
Omdat de wereld/techniek anders is dan toen?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, maar kijk naar de Koude Oorlog, toen was er toch ook de dienstplicht omdat ze bang waren van een invasie van de Sovjet-Unie en haar bondgenoten? Dus waarom zou het nu anders zijn?
Ja, maar een existentiële dreiging is er niet minder op geworden. Een kogel is dodelijk, of het nou wordt afgevuurd door een commando die 6 jaar in training is geweest, of een dienstplichtige met een maand aan training. Als ze hun(de regering) domein willen verdedigen, dan zullen ze iedereen inzetten om het land te verdedigen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat de wereld/techniek anders is dan toen?
Oh, dus dat is de reden waarom je constant links naar mijn topics dumpt in het defensie-subforum. Enkel uit bezorgdheid? Totaal niet om te provoceren en flame wars te stoken?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:35 schreef Awsom het volgende:
Zeg, D1990, wat vind jij zelf eigenlijk?
Je opent 10 topics per dag (op de dagen dat je er bent), maar geeft eigenlijk nooit je eigen mening. Je pleurt een nieuwsbericht/column/iets neer, wacht op reacties, gaat dan commentaar lopen geven, en vervolgens word je boos op mensen die het niet met jouw (onbekende) mening eens zijn.
Denken dat er ooit nog een simpele landoorlog komt in Nederland, dat is naïef.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef D1990 het volgende:
[..]
Kijk naar wat landen doen in tijden van oorlog, vooral als hun land bedreigd wordt door een invasie. Jij denk niet dat ze elke man/vrouw die kan vechten gaan bewapenen?
Jij bent zo naïef om te denken dat enkel beroepsmilitairen zullen gaan vechten, terwijl jij lekker naar go-pro beelden kijkt op youtube over de oorlog met een zak chips?
Je hebt dienstplicht nu, in vredestijd. En je hebt dienstplicht in oorlogstijd, zit een groot verschil.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:40 schreef Awsom het volgende:
Om dan ook nog maar even ontopic te blijven en mijn mening te geven. Ik geloof niet dat het op dit moment haalbaar is om de dienstplicht in Nederland weer in te voeren. Simpelweg omdat er niet voldoende geld voor vrijgemaakt kan worden.
Daarnaast denk ik dat de Nederlandse samenleving anno 2016 een dienstplicht simpelweg niet zal accepteren. Dit past m.i. niet bij het huidige 'denken'.
Wat gaat een leger voor verschil maken dan?quote:In een tijd van toenemende terreurdreiging is ons land misschien wel gebaat bij een sterker leger.
Ja klopt, er zal nooit meer een oorlog komen in Europa. Beter heffen we allemaal onze legers op, en samen kumbaja zingen rond het kampvuur.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Denken dat er ooit nog een simpele landoorlog komt in Nederland, dat is naïef.
Allemaal in een rijtje langs de grens staan en iedereen die het ook maar waagt om in de buurt te komen neerknallen, dat zal ze leren!quote:Op zondag 22 mei 2016 23:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Wat gaat een leger voor verschil maken dan?
We leven niet in een dictatuur dus dat valt ook wel mee.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:41 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, maar een existentiële dreiging is er niet minder op geworden. Een kogel is dodelijk, of het nou wordt afgevuurd door een commando die 6 jaar in training is geweest, of een dienstplichtige met een maand aan training. Als ze hun(de regering) domein willen verdedigen, dan zullen ze iedereen inzetten om het land te verdedigen.
En het is wellicht duur, maar geld maakt niet meer zoveel uit als je je land verliest, toch? Dan is het alles op alles zetten om hun macht te kunnen behouden. Want als het land weg is, zijn ze ook hun hoge socio-economische positie en macht kwijt. Dus die zullen er niet om schuwen om miljoenen Nederlanders de dood in te sturen in een poging om hun macht en positie te behouden.
Ik heb het over een simpele landoorlog. Die zijn er eigenlijk sowieso niet meer, op wat burgeroorlogjes na. Het gaat veel minder om simpel poppetjes en aantallen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja klopt, er zal nooit meer een oorlog komen in Europa. Beter heffen we allemaal onze legers op, en samen kumbaja zingen rond het kampvuur.
Wat is het verschil?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je hebt dienstplicht nu, in vredestijd. En je hebt dienstplicht in oorlogstijd, zit een groot verschil.
Ja en? Het nieuwsbericht in de TS lijkt in ieder geval te doelen op een actieve dienstplicht (zoals je die vroeger had).quote:Op zondag 22 mei 2016 23:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je hebt dienstplicht nu, in vredestijd. En je hebt dienstplicht in oorlogstijd, zit een groot verschil.
Nee, klopt. In een oligarchie wel, is niet veel beter. Dus jij denkt dat er niets zal veranderen? Dus als de Russische legers oost-Europa onder de voet wordt gelopen, zal er niks veranderen?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We leven niet in een dictatuur dus dat valt ook wel mee.
Hoe wil je territorium dan veroveren, met drones? Als je territorium wilt veroveren en behouden heb je toch echt "boots on the ground" nodig.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik heb het over een simpele landoorlog. Die zijn er eigenlijk sowieso niet meer, op wat burgeroorlogjes na. Het gaat veel minder om simpel poppetjes en aantallen.
Voor sommige jongeren is zo'n militair bootcamp wel goed, maar niet voor de meesten.quote:Alleen opkomstplicht uitgesteld
In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Deze is niet afgeschaft. Wel is er sprake van een opschorting van de opkomstplicht sinds 1 mei 1997. Defensie roept daarom sinds 1 augustus 1996 geen nieuwe dienstplichtigen meer op.
17-jarige mannen ontvangen wel een brief waarin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht.
Het Russische leger heeft al moeite genoeg gehad om Tsjetjenie onder de duim te krijgen dus ik maak me er niet zo druk om.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Nee, klopt. In een oligarchie wel, is niet veel beter. Dus jij denkt dat er niets zal veranderen? Dus als de Russische legers oost-Europa onder de voet wordt gelopen, zal er niks veranderen?
Dus als er een bom ontploft op Amsterdam Centraal en honderden mensen gedood of verminkt zijn, dan zal er paniek uitbreken en zijn mensen bereid om al hun burgerlijke vrijheden op te geven, in ruil voor "veiligheid".
Maar als het Russische legers complete landen omver werpt, dan zal dat geen veranderen teweeg brengen in de Nederlandse samenleving, geen paniek etc? Is dat niet een beetje erg naïef?
Maar goed, stel jij hebt het mis. En ook Hexagon wordt opgeroepen, wat ga je dan doen? Verzetten of meegaan? Aangezien jezelf weet dat de overlevingskansen vrij laag zijn als je het opneemt tegen het leger van een grootmacht. Vooral als die grootmacht net oost-Europa verovert heeft.
Eh, nee. Topics zijn vrij voor iedereen zolang ze zich aan de regels houden.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:51 schreef D1990 het volgende:
Oh, en Hexagon....kan je Achja en Awsom verbannen van mijn topic? Aangezien ze erop uit zijn om stennis te schoppen.
DEF / [DEF SC]#765 Go No-Go/ Fire No-Fire.
Kan ook een ander land zijn, zoals Frankrijk of Duitsland. Als je dat meer als dreiging ziet.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het Russische leger heeft al moeite genoeg gehad om Tsjetjenie onder de duim te krijgen dus ik maak me er niet zo druk om.
Apart, ik heb namelijk al meerdere malen een ban gekregen vanwege persoonlijke aanvallen. Maar provoceren en flame wars uitlokken mag dus blijkbaar wel.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh, nee. Topics zijn vrij voor iedereen zolang ze zich aan de regels houden.
Als mensen flamen moet je een topicreport aanmaken daaroverquote:Op zondag 22 mei 2016 23:55 schreef D1990 het volgende:
[..]
Apart, ik heb namelijk al meerdere malen een ban gekregen vanwege persoonlijke aanvallen. Maar provoceren en flame wars uitlokken mag dus blijkbaar wel.
Is dit een ban aanvraag?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:51 schreef D1990 het volgende:
Oh, en Hexagon....kan je Achja en Awsom verbannen van mijn topic? Aangezien ze erop uit zijn om stennis te schoppen.
Verbannen van mijn topic is wat anders dan een ban.quote:
Wehe, die indruk had ik vreemd genoeg al van TS. Mag ik TS vragen op welke gronden hij is afgekeurd?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:25 schreef Bouke-p het volgende:
Toch grappig om te zien dat ts eerst in dienst wil, dit niet lukt
Nouja, lekker boeiend wat men er in DEF van vindt. Het Nederlandse electoraat bestaat uit meer dan die leden.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ga maar eens naar het defensie sub-forum, en stel voor burgermilities te creëren voor territoriale verdediging. Kijken wat voor reacties je gaat krijgen, ze zullen namelijk met behoorlijke minachting reageren.
PS: Maar waar wil je dan de wapens vandaan halen om die milities te trainen, als je dan ook gewoon een beroepsleger wilt behouden? Hoe wil je ze uitrusten, voeden etc?
En wat kan die burgermilitie wat het huidige Korps Nationale Reserve dan niet kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |