EuropeElects heeft die tweet weer verwijderdquote:Op zondag 22 mei 2016 21:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Troll, EuropeElects heeft dat niet getweet
Meen je dat serieus of bedacht je dat net zelf?quote:Op zondag 22 mei 2016 21:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
EuropeElects heeft die tweet weer verwijderd
quote:Op zondag 22 mei 2016 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Meen je dat serieus of bedacht je dat net zelf?
P.S. Briefstemmers worden morgen pas geteld trouwens
Prognose is dat de briefstemmers VdB tóch aan een meerderheid gaan helpen.quote:Die Prognose der Briefwahl
Wovon Sora in seiner Hochrechnung ausgeht. Heute wurden 3.731.720 Stimmen ausgezählt, Hofer bekam davon 51,9 Prozent, Van der Bellen 48,1 Prozent. Für die Briefwahlstimmen - die erst morgen ausgezählt werden - prognistiziert Sora 412.988 Stimmen für Van der Bellen, 266.094 für Hofer. Van der Bellen käme also auf 60,8 Prozent der Briefwahlstimmen, so die Sora-Prognose. Gesamt ergibt das die Prognose von ungefähr 50 Prozent für beide, wobei Van der Bellen rund 3000 Stimmen vorne liegen soll.
>BNWquote:Op zondag 22 mei 2016 21:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja sorry, ik bedoelde natuurlijk: Briefstemmer stemaantallen worden morgen pas verzonnen.
quote:Op zondag 22 mei 2016 21:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja sorry, ik bedoelde natuurlijk: Briefstemmer stemaantallen worden morgen pas verzonnen.
Hoe krijg je dit soort dwaasheid toch verzonnen?quote:Op zondag 22 mei 2016 21:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 mei 2016 20:45 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed kan er nog steeds niet bij dat er toch nog zoveel mensen zijn die voor zelfvernietiging kiezen.
Ene poll neemt broefstemmen wel mee, andere niet.quote:
Ik hoop het.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Prognose is dat de briefstemmers VdB tóch aan een meerderheid gaan helpen.
Inderdaad, nu komen er nog meer gelukszoekers hun kant op.quote:
Een bepaald deel van de kiezers voelt zich in de steek gelaten en is chronisch ontevreden. Dat valt ergens ook wel te begrijpen. Maar deze mensen komen van een koude kermis thuis als ze denken dat er een magische oplossing bestaat voor hun problemen. Want ook als je de grenzen sluit en alle allochtonen het land uit schopt, wordt de sociaal-economische onderlaag niet plots welvarend.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ten eerste, Hofer is niet extreem rechts, maar een rechts populist.
De vraag, die vooral de gevestigde politieke partijen zich moeten stellen is, waarom grijpt het populisme zo om zich heen. Van PVV tot SP, van de AFD tot Die linke, van Bermie tot Trump.
Overal in Europa maar ook daarbuiten zijn partijen die inspelen op de linkse en de rechtse onderbuik in opmars. De kiezer voelt zich klaarblijkelijk genaaid.
Is dat in het verleden niet vrijwel altijd zo geweest als men in economisch zwaar weer verkeerde?quote:Op maandag 23 mei 2016 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:
De kiezer voelt zich klaarblijkelijk genaaid.
De meeste seinen staan op groen voor de Oostenrijkse economie. Eigenlijk gaat het allemaal redelijk goed met het land. Het lijkt me volledig te wijten aan het thema immigratie.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Is dat in het verleden niet vrijwel altijd zo geweest als men in economisch zwaar weer verkeerde?
Ook op dat punt staan de seinen (voorlopig althans) nog op groen, sinds het ingaan van de Turkijedeal is de stroom vluchtelingen grotendeels opgedroogd.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De meeste seinen staan op groen voor de Oostenrijkse economie. Eigenlijk gaat het allemaal redelijk goed met het land. Het lijkt me volledig te wijten aan het thema immigratie.
Dat is waar, maar het sentiment is niet zo snel verdwenen.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook op dat punt staan de seinen (voorlopig althans) nog op groen, sinds het ingaan van de Turkijedeal is de stroom vluchtelingen grotendeels opgedroogd.
En een afkeer van de roodzwarte coalitie die al sinds WOII bijna onafgebroken geregeerd heeft.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het lijkt me volledig te wijten aan het thema immigratie.
Als bijna 50% van de kiezer op Hofer stemt, met een hoge opkomst als deze kan je niet de conclusie trekken dat het een sociale onderlaag is.quote:Op maandag 23 mei 2016 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een bepaald deel van de kiezers voelt zich in de steek gelaten en is chronisch ontevreden. Dat valt ergens ook wel te begrijpen. Maar deze mensen komen van een koude kermis thuis als ze denken dat er een magische oplossing bestaat voor hun problemen. Want ook als je de grenzen sluit en alle allochtonen het land uit schopt, wordt de sociaal-economische onderlaag niet plots welvarend.
Betreft economie wel dan? Ik heb de indruk dat in Nederland een aantal mensen nog steeds in de veronderstelling verkeerd dat het economisch slecht gaat.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het sentiment is niet zo snel verdwenen.
Migratie leeft dus onder de Nederlandse bevolking, al leefde het afgelopen verkiezingen wel minder dan economische onderwerpen. Toen maakte 59% zich zorgen om de eigen financiële situatie en 65% om die van Nederland als geheel.quote:Zoals aangegeven is ook de minderhedenproblematiek nog altijd een onderwerp dat als redelijk urgent wordt ervaren door de bevolking. Vaak gaat het hierbij om de vraag in hoeverre allochtonen zich moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Het NKO heeft kiezers echter ook gevraagd te reageren op de stelling dat de Nederlandse cultuur wordt bedreigd. Van de volwassen bevolking is 45 procent het eens met deze stelling, terwijl iets meer dan een kwart het hiermee oneens is. Ouderen vinden vaker dat de Nederlandse cultuur wordt bedreigd dan jongeren. Zo ervaart 35 procent van de jongeren in de leeftijd van 18 tot 35 jaar een culturele dreiging, tegenover 55 tot 60 procent van de 55-plussers. Ook opleiding doet er toe. Van de laagst opgeleiden vindt 64 procent dat de Nederlandse cultuur bedreigd wordt, tegenover 44 procent van de middelbaar opgeleiden en 30 procent van de hoogst opgeleiden. Bij de sociale klasse waartoe personen zichzelf indelen zien we hetzelfde patroon: van de arbeidersklasse is 56 procent van mening dat de Nederlandse cultuur wordt bedreigd, van de hogere klasse is dit maar 32 procent.
Wellicht dat de centrum-rechtse middenklasse ook op Hofer gestemd, uit onvrede over de tegenkandidaat.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als bijna 50% van de kiezer op Hofer stemt, met een hoge opkomst als deze kan je niet de conclusie trekken dat het een sociale onderlaag is.
Maar die economieprofessor die voor zowel de sociaaldemocraten als de groenen actief is geweest, is zelfs in de verste verte niet extreem-links hoor. Zoek maar eens op de standpunten die hij vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:16 schreef skysherrif het volgende:
Is dit niet stiekem een goede uitkomst voor die partij van hofer? Het lijkt mij dat populistisch rechts veel beter gebaat is in de oppositie...., nu een extreem linkse minister president daar aangesteld is zal zijn steun enkel toenemen vermoed ik....
Ik ben totaal niet op de hoogte van de standpunten van beide heren, behalve dan dat die partij van Hofer eurokritisch is en tegen komst vluchtelingen en de andere beste man het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar die economieprofessor die voor zowel de sociaaldemocraten als de groenen actief is geweest, is zelfs in de verste verte niet extreem-links hoor. Zoek maar eens op de standpunten die hij vertegenwoordigt.
Ik denk eerder dat je moet spreken van FPO en niet-FPO, dan dat er onder de niet-FPO-partijen nou echt zozeer een is die als 'het andere extreme' beschouwd kan worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet op de hoogte van de standpunten van beide heren, behalve dan dat die partij van Hofer eurokritisch is en tegen komst vluchtelingen en de andere beste man het tegenovergestelde.
Was wat meer voor de beeldspraak omdat beide partijen waarschijnlijk wel de extremen zijn als je ze tegenover elkaar zet in de oostenrijkse politiek"?
Is FPO nu wel echt zo extreem dan? Wat verstaan we eigenlijk onder extreemquote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je moet spreken van FPO en niet-FPO, dan dat er onder de niet-FPO-partijen nou echt zozeer een is die als 'het andere extreme' beschouwd kan worden.
Hopelijk komt er uit wat de mensen hebben gestemd ongeacht het resultaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:40 schreef Gutmensch het volgende:
Hopelijk komt er hetzelfde resultaat uit.
Is dat niet wat te populistisch gedacht?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:47 schreef Pendora het volgende:
[..]
Hopelijk komt er uit wat de mensen hebben gestemd ongeacht het resultaat.
Voor mij is dat eerder democratisch.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is dat niet wat te populistisch gedacht?
Lijkt mij overkill, als je ziet wat er feitelijk gebeurd is. Helemaal zonder precedent is het niet, om vergelijkbare redenen is in Oostenrijk ook wel eens herstemd in een aantal kiesdistricten bij de parlementsverkiezingen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:32 schreef Pendora het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)-moeten-opnieuw.html
Het hof daar heeft bepaald dat de verkiezing opnieuw moet.
Mij niet. De meerderheid was minimaal, er is bewezen fout geteld met meer dan twee keer de hoeveelheid stemmen dan de meerderheid die er was voor de winnnaar.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:41 schreef freako het volgende:
[..]
Lijkt mij overkill, als je ziet wat er feitelijk gebeurd is.
Dat was toch ook al overduidelijk ver voor de verkiezingen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En nee, ik heb geen behoeft aan stropoppen over welke kandidaat mijn voorkeur heeft
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |