abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162342156
DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32 Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet

Game on! ^O^
pi_162342161
Eigenlijk teveel eer voor die stoephoer.
pi_162342281
Lekker boeien wat ze vinden.
pi_162342302
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eigenlijk teveel eer voor die stoephoer.
Een vrouw heeft een andere mening, dus is een stoephoer. Nederlandse manieren. _O_

:')
pi_162342334
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een vrouw heeft een andere mening, dus is een stoephoer. Nederlandse manieren. _O_

Aandachtshoer kan ook nog.
pi_162342343
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Aandachtshoer kan ook nog.
Succes met het vinden van een vrouw.
pi_162342363
Vrouwen denken anders, ik denk dat het genetisch bepaald is.
pi_162342369
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Succes met het vinden van een vrouw.
LoL.
pi_162342476
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tijd dat DENK wat fatsoen komt brengen. :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 01:52:20 #10
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162342564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Tijd dat DENK wat fatsoen komt brengen. :')
Door genocides te ontkennen? Merkwaardige manier.....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162342671
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

Door genocides te ontkennen? Merkwaardige manier.....
In tegendeel. Zou me niks verbazen als ze de genocides die in Afrika en Azië zijn gepleegd erkennen en daarna een programma opstellen om herstelbetalingen te doen.
pi_162342776
Het is wachten op de eerste serieuze journalist die haar interviewt en ze staat met een bek vol tanden. Kan alleen maar misgaan dit _O-
  vrijdag 20 mei 2016 @ 02:36:26 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_162342884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dat is ook wel een verschil tussen allochtonen en autochtonen, even heel ruw geschetst dan. Autochtonen hebben over het algemeen nog een soort van liefde voor Nederland en willen ook dat het land in de toekomst bewoonbaar blijft. Voor allochtonen, de DENK mensen dan, geen expats ofzo, is dit land een mooi grasveldje om leeg te grazen, maar verder hebben ze er ook niets mee. Het is leuk voor zolang het duurt maar er hoeft geen toekomst in te zitten, alles mag op.
Heel goed verwoord! ^O^
pi_162342900
Eerst dacht ik, ze moet het zelf weten, maar toen ze vond dat Ebru terecht opgepakt was en dat het haar eigen schuld was vond ik haar vooral zielig.
Je zult maar politieke ambities hebben, bij de eerste beste partij ongezien ja hebben gezegd, vervolgens je ziel verkopen aan de lange arm van Ankara en zo je geloofwaardigheid om zeep brengen. En dat nog voor je begonnen bent.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 05:37:41 #15
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162343138
Feministisch boos vrouwtje die vindt dat alle blanke Nederlanders racisten zijn, gaat het nog heel gezellig krijgen bij deze islampartij. Van mij mag ze een Burka aantrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Old_Pal op 20-05-2016 06:45:01 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_162343147
Deel 5 :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 20 mei 2016 @ 06:58:46 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162343223
Wanneer zal Sylvana er achter komen dat de Ottomanen fervent slavenhouders en -handelaars waren?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162343256
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 06:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wanneer zal Sylvana er achter komen dat de Ottomanen fervent slavenhouders en -handelaars waren?
ze weet nu al dat blanken ook slavenhouders waren, dus hoezo is dat boeiend?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 07:35:33 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162343357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:05 schreef Atak het volgende:

[..]

In tegendeel. Zou me niks verbazen als ze de genocides die in Afrika en Azië zijn gepleegd erkennen en daarna een programma opstellen om herstelbetalingen te doen.
Maar de grap is dat geen enkele Nederlander die eigen geschiedenis ontkent. In tegenstelling tot een flink aantal Turken.

Over of er wel of niet herstelbetalingen gedaan moeten worden en hoeveel dan kun je over discussiëren, maar dat het gebeurd is zal niemand ontkennen.

Een volk dat haar eigen verleden ontkent is gedoemd het te herhalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door DustPuppy op 20-05-2016 07:42:49 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_162343433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 06:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
En de stammen onderling in afrika die na een oorlogje de verliezer massaal te koop aanboden of als slaaf gebruikten.
Of dat ook veel europeanen als slaaf zijn weg gehaald...

Maar wat wil ze dan? geschiedenis terug draaien?
dus ze wil liever weer in een plaggenhut zitten in afrika terwijl ze door een aidsneger word verkracht?

dat haar voorouders slaaf waren heeft haar en haar voorouders ook een betere toekomst gegeven.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 07:51:50 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162343452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:49 schreef flibber het volgende:

[..]

En de stammen onderling in afrika die na een oorlogje de verliezer massaal te koop aanboden of als slaaf gebruikten.
Of dat ook veel europeanen als slaaf zijn weg gehaald...

Maar wat wil ze dan? geschiedenis terug draaien?
dus ze wil liever weer in een plaggenhut zitten in afrika terwijl ze door een aidsneger word verkracht?

dat haar voorouders slaaf waren heeft haar en haar voorouders ook een betere toekomst gegeven.
Wat dat betreft is het puur een kwestie van hoe ver terug je wilt gaan.
De Romeinen maakten ook slaven van volken uit de veroverde gebieden.
Een aantal hiervan waren zeker ook Germaans/Angels/Saksisch.

Moeten we dan ook herstelbetalingen bij de huidige Italianen gaan eisen of?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_162343687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:49 schreef flibber het volgende:

[..]
...
:?

Lol????
pi_162343794
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

:?

Lol????
Liever in Europa/Amerika zitten dan in Afrika, toch?
pi_162343908
Ik hoop oprecht dat de partij DENK 0 zetels gaat halen bij de verkiezingen

Armeense genocide ontkennen is een grote no-go
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162344117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Liever in Europa/Amerika zitten dan in Afrika, toch?
Door een Westerse bril bekeken misschien. Je moet niet vergeten dat heel veel tribale samenlevingen vernietigd zijn door Westerse kolonisten en zendelingen. En hoewel die samenlevingen hier 'primitief' worden genoemd zijn/waren ze niet per se inferieur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 08:56:09 ]
pi_162344198
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Door een Westerse bril bekeken misschien. Je moet niet vergeten dat heel veel tribale samenlevingen vernietigd zijn door Westerse kolonisten en zendelingen. En hoewel die samenlevingen hier 'primitief' worden genoemd zijn/waren ze niet per se inferieur.
Volgens mij staan Westerse landen hoger op de ranglijst als landen die migratie aantrekken dan Afrikaanse landen dus Westerse samenlevingen zijn wel zeker in alle opzichten superieur.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:04:08 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162344237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Volgens mij staan Westerse landen hoger op de ranglijst als landen die migratie aantrekken dan Afrikaanse landen dus Westerse samenlevingen zijn wel zeker in alle opzichten superieur.
pi_162344297
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor maatstaf je hanteert.

Vanuit westers perspectief staat 'welvaart' en 'technologische vooruitgang' erg hoog op deze maatstaf. Maar ben je dan superieur aan bv een samenleving die in harmonie met de natuur leeft en niets geeft om 'welvaart' of 'technologische vooruitgang'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162344325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor maatstaf je hanteert.

Vanuit westers perspectief staat 'welvaart' en 'technologische vooruitgang' erg hoog op deze maatstaf. Maar ben je dan superieur aan bv een samenleving die in harmonie met de natuur leeft en niets geeft om 'welvaart' of 'technologische vooruitgang'?
Ik hanteer de maatstaf van de wereld. Waar wil men het liefste wonen en de wereld heeft gesproken.
pi_162344356
Sylvana for president! Zegt wat andere mensen denken.
pi_162344377
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen van in paniek raken/bang van worden.
pi_162344497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik hanteer de maatstaf van de wereld. Waar wil men het liefste wonen en de wereld heeft gesproken.
Met een beetje historisch besef kun je zien dat het wel iets genuanceerder ligt. Een van de redenen van die migratiestromen is dat de oude tribale samenlevingen min of meer vernietigd zijn door de westerse samenlevingen. In de kolonieen werden de bestaande oude samenlevingen in hoog tempo ontmanteld, bekeerd en omgevormd naar een westers model. Dat westerse samenlevingen daar de boel op zijn kop hebben gezet wil nog niet zeggen dat een tribale samenleving inferieur is.
pi_162344662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen van in paniek raken/bang van worden.
Heb je het nu over ontkenning van genocide?
wat zegt ze exact waar we bang van worden?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_162344696
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
Andere mensen? Andere? Wat bedoel je precies daarmee???!!

/Sylvana
pi_162345145
quote:
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen boos van worden.
Zo klopt tie wel. :)

Sylvana is gewoon een irritante aandachtshoer met een chronisch minderwaardigheidscomplex waar mensen moe van worden.

Ze voelt zich ook om het minste of geringste aangevallen, dat zag je ook bij DWDD.

Sowieso spoor je niet als je zwarte piet verschrikkelijk vindt maar de Armeense genocide niet zo belangrijk vindt (niet belangrijk genoeg om daar een mening over te vormen in ieder geval). :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162345234
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het puur een kwestie van hoe ver terug je wilt gaan.
De Romeinen maakten ook slaven van volken uit de veroverde gebieden.
Een aantal hiervan waren zeker ook Germaans/Angels/Saksisch.

Moeten we dan ook herstelbetalingen bij de huidige Italianen gaan eisen of?
Ik ga dit nog één keer (tevergeefs) uitleggen:

Er is een enorm verschil tussen het houden en handelen van slaven door bijvoorbeeld de Romeinen, Ottomanen en verscheidene Afrikaanse rijken dan de transatlantische slavernij. Dit verschil heeft geen invloed op hoe de beleving van de slavernij was voor de daadwerkelijke slaven, maar wel op hun nakomelingen.

Bij de meeste vormen van slavernij integreerden de slaven of hun nakomelingen in de samenleving. De Ottomanen handelden voornamelijk vrouwelijke slaven waarmee zij zichzelf voortplantten. Romeinse en Afrikaanse slaven konden bij het herwinnen van hun vrijheid gewoon zich mengen in de samenleving en voortplanten met de rest van de bevolking. Aan de nakomelingen is dus niet echt te achterhalen wie er slaven als voorouders heeft en wie niet. En een bevrijde slaaf stond natuurlijk niet heel hoog op de sociale ladder en zal logischerwijs meer nakomelingen hebben in de sociale onderlaag dan een willekeurig edelman, maar het is allemaal behoorlijk gemengd.

In de koloniën werd er daarentegen heel erg op toegezien dat blanken en zwarten zich zo min mogelijk voortplantten en de nakomeling van zo'n gemengd stel was per definitie minderwaardig aan de gemiddelde bevolking. Die slaven zijn dus in de eerste plaats verplaatst naar een gebied waar ze niet vandaan kwamen en daarbij nog eens actief gehinderd om simpelweg op te gaan in de bevolking. Dat heeft een veel grotere invloed gehad op de nakomelingen en maakt ze ook duidelijk aanwijsbaar. Dit geldt niet voor de nakomelingen van de slaven waar jij het over hebt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo klopt tie wel. :)

Sylvana is gewoon een irritante aandachtshoer met een chronisch minderwaardigheidscomplex waar mensen moe van worden.

Ze voelt zich ook om het minste of geringste aangevallen, dat zag je ook bij DWDD.

Sowieso spoor je niet als je zwarte piet verschrikkelijk vindt maar de Armeense genocide niet zo belangrijk vindt (niet belangrijk genoeg om daar een mening over te vormen in ieder geval). :')
Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.

[ Bericht 13% gewijzigd door FlyDutchMan op 20-05-2016 09:59:39 ]
pi_162345478
quote:
Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.
Als Sylvana Simons moet ze inderdaad zelf weten of ze zich wil uitspreken over óf Zwarte Piet óf de Armeense genocide óf beide óf geen van beide.

Als lid van een politieke partij lijkt me dat zij met name over een politieke kwestie als de Armeense genocide wél een mening moet hebben. Zeker als we het over een partij hebben die graag een hoofdelijke stemming wil. Sta je achter alle standpunten van deze partij of ben je een dissident op bepaalde punten. DENK wil dat graag weten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:07:16 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162345530
Wel grappig dat een feminist (waar overigens niks mis mee is, haar voortdurende slachtofferrol, dat ergert...) zich aansluit bij een islamistische partij. Dat is per definitie contradictorisch als je het mij vraagt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:09:04 #39
242879 Onnoman
The On And Only
pi_162345559
jongens. geloof mij.. S.S. zal werkloos blijven
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:12:14 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162345642
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:53 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Er is een enorm verschil tussen het houden en handelen van slaven door bijvoorbeeld de Romeinen, Ottomanen en verscheidene Afrikaanse rijken dan de transatlantische slavernij. Dit verschil heeft geen invloed op hoe de beleving van de slavernij was voor de daadwerkelijke slaven, maar wel op hun nakomelingen.

Bij de meeste vormen van slavernij integreerden de slaven of hun nakomelingen in de samenleving. De Ottomanen handelden voornamelijk vrouwelijke slaven waarmee zij zichzelf voortplantten. Romeinse en Afrikaanse slaven konden bij het herwinnen van hun vrijheid gewoon zich mengen in de samenleving en voortplanten met de rest van de bevolking. Aan de nakomelingen is dus niet echt te achterhalen wie er slaven als voorouders heeft en wie niet. En een bevrijde slaaf stond natuurlijk niet heel hoog op de sociale ladder en zal logischerwijs meer nakomelingen hebben in de sociale onderlaag dan een willekeurig edelman, maar het is allemaal behoorlijk gemengd.

In de koloniën werd er daarentegen heel erg op toegezien dat blanken en zwarten zich zo min mogelijk voortplantten en de nakomeling van zo'n gemengd stel was per definitie minderwaardig aan de gemiddelde bevolking. Die slaven zijn dus in de eerste plaats verplaatst naar een gebied waar ze niet vandaan kwamen en daarbij nog eens actief gehinderd om simpelweg op te gaan in de bevolking. Dat heeft een veel grotere invloed gehad op de nakomelingen en maakt ze ook duidelijk aanwijsbaar. Dit geldt niet voor de nakomelingen van de slaven waar jij het over hebt.
Ik snap dat de effecten op de nakomelingen anders zijn, maar dat maakt de huidige generatie nog steeds niet verantwoordelijk voor wat hun over-over-over-grootouders fout hebben gedaan (wat mijn voornamelijke punt was).

Ik ben ook maar toevallig in dit land geboren als een blanke man, net zoals Sylvana Simons toevallig als donkere vrouw is geboren. Dat soort toevalligheden elkaar gaan verwijten is pas racisme.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:15:54 #41
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_162345719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik snap dat de effecten op de nakomelingen anders zijn, maar dat maakt de huidige generatie nog steeds niet verantwoordelijk voor wat hun over-over-over-grootouders fout hebben gedaan (wat mijn voornamelijke punt was).
Bovendien zijn de redenen voor de teringzooi in Afrikaanse landen bijna altijd terug te voeren op religieuze of tribale kwesties.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:16:25 #42
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162345734
quote:
Zij vindt het goed dat Ebru Umar veroordeeld wordt voor het geven van haar mening. Dat is inderdaad beangstigend.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_162345760
quote:

Waarom hebben turkse nederlanders er dan zo'n sterke mening over?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:17:35 #44
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162345763
quote:

[..]

Ik ben ook maar toevallig in dit land geboren als een blanke man, net zoals Sylvana Simons toevallig als donkere vrouw is geboren. Dat soort toevalligheden elkaar gaan verwijten is pas racisme.
Amen.
- Charlton Heston
pi_162345798
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar je moest geen schoon toiletje willen. En de hoge kindersterfte was ook niet per sé inferieur, ze maakten gewoon weer nieuwe, toch?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:20:32 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162345842
Het voornaamste punt is dat je bij herstelbetalingen hele generaties Nederlanders verantwoordelijk stelt voor iets waar zij part noch deel aan hebben gehad en waar waarschijnlijk 99% van hen (je hebt altijd idioten) mordicus op tegen zijn.

En wat de christelijke moraal ons ook leert, in een rechtvaardige samenleving gaan de zonden van de vader niet over naar de zoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 20-05-2016 10:25:43 ]
pi_162345936
Partij voor querulanten dus...
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 10:30:42 #48
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162346056
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:36 schreef Berk-24 het volgende:
Ik hoop oprecht dat de partij DENK 0 zetels gaat halen bij de verkiezingen

Armeense genocide ontkennen is een grote no-go
Dat zal niet gaan gebeuren, die club heeft nu eenmaal een doelgroep.....dus die 1 of 2 zetels zullen er helaas wel komen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_162346226
quote:

[..]

Dat is de vraag. Het is namelijk niet puur een toevalligheid, maar die afkomst heeft invloed gehad op waar je vandaag bent. Als je daarbij om de zoveel tijd blanke Nederlanders hoort spreken over hoe hun voorouders dit land hebben opgebouwd, neemt de relevantie ervan nog wat toe.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Waarom hebben turkse nederlanders er dan zo'n sterke mening over?
Is dat zo? Ik heb nog geen enkele Turkse Nederlander die ik heb ontmoet horen spreken over de Armeense genocide. Wel over de Koerdische kwestie en over de herkomst van baklava. Ik denk dat het nogal ligt aan jezelf en de Turken die je toevallig spreekt, waarover je ze op een sterke mening betrapt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:20 schreef DustPuppy het volgende:
Het voornaamste punt is dat je bij herstelbetalingen hele generaties Nederlanders verantwoordelijk stelt voor iets waar zij part noch deel aan hebben gehad en waar waarschijnlijk 99% van hen (je hebt altijd idioten) mordicus op tegen zijn.

En wat de christelijke moraal ons ook leert, in een rechtvaardige samenleving gaan de zonden van de vader niet over naar de zoon.
De christelijke moraal leert je ook voorover bukken en nemen wat je krijgt. Dat heeft veel donkere mensen ook niet heel ver gebracht.
pi_162346327
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:18 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar je moest geen schoon toiletje willen. En de hoge kindersterfte was ook niet per sé inferieur, ze maakten gewoon weer nieuwe, toch?
Volgens mij heb je het nu over de situatie nadat het westen zijn sausje over die samenlevingen heeft gegooid. Er zijn, behoudens enkele geisoleerde plaatsen diep in het Amazonegebied, geen plekken meer op aarde waar oorspronkelijke, niet door het Westen beinvloede samenlevingen nog bestaan.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 10:42:58 #51
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162346354
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:37 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Het is namelijk niet puur een toevalligheid, maar die afkomst heeft invloed gehad op waar je vandaag bent. Als je daarbij om de zoveel tijd blanke Nederlanders hoort spreken over hoe hun voorouders dit land hebben opgebouwd, neemt de relevantie ervan nog wat toe.

[..]

Is dat zo? Ik heb nog geen enkele Turkse Nederlander die ik heb ontmoet horen spreken over de Armeense genocide. Wel over de Koerdische kwestie en over de herkomst van baklava. Ik denk dat het nogal ligt aan jezelf en de Turken die je toevallig spreekt, waarover je ze op een sterke mening betrapt.

[..]

De christelijke moraal leert je ook voorover bukken en nemen wat je krijgt. Dat heeft veel donkere mensen ook niet heel ver gebracht.
Fuck de christelijke moraal, het is gewoon van de zotte, het is gewoon logisch dat 'zonden' niet van vader op zoon overgaan, zou me een mooie boel worden zeg.
pi_162346371
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:42 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Fuck de christelijke moraal, het is gewoon van de zotte, het is gewoon logisch dat 'zonden' niet van vader op zoon overgaan, zou me een mooie boel worden zeg.
Als dat voor zonden geldt, geldt het ook voor deugden en die consequente instelling kan ik helaas maar weinigen op betrappen.
pi_162346458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik vind haar vooral een lekker ding dus met het sowieso met haar eens. *;
5 Ferrari's op videoband!
pi_162346520
arnoldkarskens twitterde op woensdag 18-05-2016 om 19:25:50 Niet willen erkennen Armeense/Assyrische genocide (>1 miljoen doden) maakt #Denk en dus Sylvana Simons heel erg 'fout'. #DWDD reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 10:50:05 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162346523
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:44 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Als dat voor zonden geldt, geldt het ook voor deugden en die consequente instelling kan ik helaas maar weinigen op betrappen.
Dat klopt, het zou andersom ook zo moeten zijn, daar ben ik het volkomen mee eens.
Er is dus nog een hoop te doen, hoewel ik niet denk dat een partij als DENK daar een rol in zou kunnen spelen, met of zonder Sylvana.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:58:56 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162346784
quote:
Nee, dat is niet zo. Want we kunnen niet kiezen waar we geboren worden.
quote:
Daarom zeg ik ook dat de Christelijke moraal nergens op slaat. En jij bevestigt dit nu.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:03:08 #57
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162346899
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Want we kunnen niet kiezen waar we geboren worden.

[..]

Daarom zeg ik ook dat de Christelijke moraal nergens op slaat. En jij bevestigt dit nu.
Ja maar, dat is toch niets nieuws.
Maar dat geldt natuurlijk voor de moraal van al die andere geloven net zo.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:04:39 #58
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162346944
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:03 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ja maar, dat is toch niets nieuws.
Maar dat geldt natuurlijk voor de moraal van al die andere geloven net zo.
Meestal wel ja. Ik vraag me trouwens af hoe je dat deugden overgeven aan je nakomelingen voor je ziet? Ik snap namelijk de vergelijking niet zo goed. Heb je er een praktisch voorbeeld van?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:13:06 #59
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162347176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Meestal wel ja. Ik vraag me trouwens af hoe je dat deugden overgeven aan je nakomelingen voor je ziet? Ik snap namelijk de vergelijking niet zo goed. Heb je er een praktisch voorbeeld van?
Deugden van mezelf kwam niet uit mijn mond, ik noemde dat je als zoon niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zonden van je vader en daarop noemde FlyDutchMan de deugden, en de vraag of voor deugden hetzelfde geldt als voor zonden.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:15:10 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162347243
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:13 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Deugden van mezelf kwam niet uit mijn mond, ik noemde dat je als zoon niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zonden van je vader en daarop noemde FlyDutchMan de deugden, en de vraag of voor deugden hetzelfde geldt als voor zonden.
Ja, dat snap ik. Maar bij zonden denk ik aan een zoon die gestraft wordt voor de misdaden van zijn vader. Hoe werkt dat bij deugden dan?

Je vader doet een goede daad en de zoon wordt daarvoor beloond? Maar daarmee beloon je indirect de vader toch ook? Ik zie gewoon even geen vergelijkbaar voorbeeld.
pi_162347295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar bij zonden denk ik aan een zoon die gestraft wordt voor de misdaden van zijn vader. Hoe werkt dat bij deugden dan?

Je vader doet een goede daad en de zoon wordt daarvoor beloond? Maar daarmee beloon je indirect de vader toch ook? Ik zie gewoon even geen vergelijkbaar voorbeeld.
Als je miljoenen erft _O_
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:17:24 #62
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162347310
quote:

[..]

Eerlijk gezegd weet ik vrij weinig over deugden.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:19:56 #63
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162347404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als je miljoenen erft _O_
Ja, ok maar een beetje 'deudgzaam' persoon zal toch ook blij zijn met het feit dat zijn kinderen iets krijgen? Dus indirect beloon je hem dan ook.

En zo beland je ineens in een theologische discussie :)
pi_162347579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, ok maar een beetje 'deudgzaam' persoon zal toch ook blij zijn met het feit dat zijn kinderen iets krijgen? Dus indirect beloon je hem dan ook.

En zo beland je ineens in een theologische discussie :)
Ik vind het ook onzin hoor. Ik speelde alleen advocaat van den duivel :P
pi_162347793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
arnoldkarskens twitterde op woensdag 18-05-2016 om 19:25:50 Niet willen erkennen Armeense/Assyrische genocide (>1 miljoen doden) maakt #Denk en dus Sylvana Simons heel erg 'fout'. #DWDD reageer retweet
Het zou me niet eens verbazen dat ze zich tot in de uitzending niet eens gerealiseerd heeft dat ze daar ooit een vraag over zou krijgen. Die hele toetreding tot de engnekken van DENK voelt als een hele rare zijsprong.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:35:49 #66
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162347884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het zou me niet eens verbazen dat ze zich tot in de uitzending niet eens gerealiseerd heeft dat ze daar ooit een vraag over zou krijgen. Die hele toetreding tot de engnekken van DENK voelt als een hele rare zijsprong.
Dat dus, ze is ontevreden over het een of ander, geen idee waarover, Zwarte Piet of zo, en dan komt er een partij langs die ook tegen van alles is, en Sylvana springt lekker op de kar, kunnen ze samen overal tegenaan schoppen, verder is er geen enkele link tussen die partij en deze mevrouw.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:37:16 #67
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162347923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of ze is inderdaad finaal fout of ze bewijst hier inderdaad dat ze altijd maar wat heeft geluld en geen flauw idee heeft waar ze over spreekt.

Beide einde TV carriere. Want het establishment accepteert geen verraad.
pi_162347943
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:35 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat dus, ze is ontevreden over het een of ander, geen idee waarover, Zwarte Piet of zo, en dan komt er een partij langs die ook tegen van alles is, en Sylvana springt lekker op de kar, kunnen ze samen overal tegenaan schoppen, verder is er geen enkele link tussen die partij en deze mevrouw.
Het is een partij van 'de allochtonen tegen de rest' die zich vooral heel verongelijkt voelen en overal een aanval of onderdrukking in zien.

Totaal geen verbindende factor die je eigenlijk zou moeten zijn als dat onderwerp je echt aan het hart gaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:37:54 #69
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162347945
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Of ze is inderdaad finaal fout of ze bewijst hier inderdaad dat ze altijd maar wat heeft geluld en geen flauw idee heeft waar ze over spreekt.

Beide einde TV carriere. Want het establishment accepteert geen verraad.
Ik gok op dat laatste. :7
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:39:45 #70
440653 BarryOSeven
pi_162348001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik gok op dat laatste. :7
Ik ook en dat maakt haar meteen absoluut incapabel plaats te nemen in de Tweede Kamer. Maar daar komt ze nog wel achter, want Van Nieuwkerk was nog zo aardig om een moeilijke vraag toch maar even over te slaan. ("We gaan snel verder naar de volgende vraag")

Maar in de kamer komt ze niet weg met: "Ik vind niets van de Armeense genocide"

Wat overigens wel prachtige beelden gaat opleveren.
pi_162348162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik ook en dat maakt haar meteen absoluut incapabel plaats te nemen in de Tweede Kamer. Maar daar komt ze nog wel achter, want Van Nieuwkerk was nog zo aardig om een moeilijke vraag toch maar even over te slaan. ("We gaan snel verder naar de volgende vraag")

Of dat het belangrijkste is. :') Als Nederland Turkije zo gaat kwallen over zijn geschiedenis dan weet ik zeker dan ze het ook terug kunnen doen. Er is genoeg stof (zwarte bladzijdes) in de Nederlandse geschiedenis dat nog niet erkent is.
pi_162348272
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:45 schreef Atak het volgende:

[..]

Of dat het belangrijkste is. :') Als Nederland Turkije zo gaat kwallen over zijn geschiedenis dan weet ik zeker dan ze het ook terug kunnen doen. Er is genoeg stof (zwarte bladzijdes) in de Nederlandse geschiedenis dat nog niet erkent is.
Als je zelf geen standpunt hebt omtrent de Armeense genocide komt je er niet mee weg door alleen naar anderen te wijzen.
pi_162348294
quote:

[..]

Het is vrij simpel. Als het over slavernij, of herstelbetalingen gaat roept de meerderheid van Nederland in koor: Dat is zo lang geleden, je kan mensen niet de schuld geven van de daden van hun voorouders. Maar ondertussen is het wel "onze voorouders die dit land hebben opgebouwd" en wordt een allochtoon met een mening afgedaan als een gast die het waagt allerlei eisen te stellen.
pi_162348313
quote:

[..]

[..]

Precies. Als Nederland zo'n harde stelling over de zogenaamde Armeense genocide neemt dan kan Turkije in de nabije toekomst ook een harde stelling nemen over zwarte piet. En dan wordt het weer huilie huilie geblazen omdat een Verweggistan in de interne zaken van Nederland bemoeit. Doe het dan zelf niet. :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:50:59 #75
440653 BarryOSeven
pi_162348327
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:45 schreef Atak het volgende:

[..]

1,5 miljoen mensen die vermoord zijn in opdracht van jouw heimat. Inderdaad behoorlijk belangrijk, of zullen we 4 en 5 mei ook gewoon afschaffen. Triviaal onderdeel van de geschiedenis die miljoenen vergaste Joden.

Het maakt namelijk nog al een verschil of je zaken doet met een normaal land of met een moordenaarsnest. En dat tweede kan diplomatiek nog wel wat consequenties hebben.

Er niets van vinden is ontzettend 'fout' je negeert miljoenen doden die vermoord zijn om hun ras. Rascisme. Lijkt me wel wat voor DENK en Sylvana eerlijk gezegd.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:52:06 #76
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162348364
quote:

[..]

En dat is nou net wat het voor haar zo interessant maakt, dat ze 'in de politiek zit'. :Y
Misschien gaan we er nog lol aan beleven. :s)
pi_162348381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je zelf geen standpunt hebt omtrent de Armeense genocide komt je er niet mee weg door alleen naar anderen te wijzen.
Precies. Wijzen naar Turkije gaat zeker niet helpen. We moeten maar eens beginnen met het beamen van de Nederlandse geschiedenis.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 11:53:36 #78
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162348406
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:50 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Het is vrij simpel. Als het over slavernij, of herstelbetalingen gaat roept de meerderheid van Nederland in koor: Dat is zo lang geleden, je kan mensen niet de schuld geven van de daden van hun voorouders. Maar ondertussen is het wel "onze voorouders die dit land hebben opgebouwd" en wordt een allochtoon met een mening afgedaan als een gast die het waagt allerlei eisen te stellen.
Afhankelijk van zijn/haar mening.
pi_162348470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

1,5 miljoen mensen die vermoord zijn in opdracht van jouw heimat. Inderdaad behoorlijk belangrijk, of zullen we 4 en 5 mei ook gewoon afschaffen. Triviaal onderdeel van de geschiedenis die miljoenen vergaste Joden.

Het maakt namelijk nog al een verschil of je zaken doet met een normaal land of met een moordenaarsnest. En dat tweede kan diplomatiek nog wel wat consequenties hebben.

Er niets van vinden is ontzettend 'fout' je negeert miljoenen doden die vermoord zijn om hun ras. Rascisme. Lijkt me wel wat voor DENK en Sylvana eerlijk gezegd.
Volgens mij zijn er veel meer dood gegaan door de Nederlandse slavendrijvers. Wijzen naar Turkije is natuurlijk geen strategie om Sylvi te sussen. Ze komt gewoon haar recht halen van haar voorouders.
pi_162348488
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Afhankelijk van zijn/haar mening.
O ja, dat is waar. Zolang je meepraat met autochtone Nederlanders ben je wel een goede. Maar bij het volgende onderwerp, waar je mening te sterk afwijkt is het snel vergeten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:56:25 #81
440653 BarryOSeven
pi_162348501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En dat is nou net wat het voor haar zo interessant maakt, dat ze 'in de politiek zit'. :Y
Misschien gaan we er nog lol aan beleven. :s)
Nouja ik zou die 3 jaar wachtgeld liever iemand gunnen die weet wat hij doet maar faalt wegens gebrek aan draagvlak eerlijk gezegd.

Als we het referendum duur en onzinnig vinden is deze publieke afgang van Sylvana het al helemaal niet waard. Er zou een noodrem moeten zijn, democratisch beslissen dat ze in elk geval geen wachtgeld krijgt.

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het daar niets mee van doen heeft. Vooral omdat blijkbaar iemand bij de VARA al eens heeft gezegd tegen haar: "Je hebt geen normale baan" omdat ze tijdens de uitzending zei: "Nu heb ik eindelijk een normale baan Mathijs!"

ZZP'en met schnabbels kan natuurlijk wel wat jaartjes, maar je bouwt natuurlijk geen pensioen op als ZZP'er (een enkele verstandige daargelaten, maar daartoe acht ik Sylvana niet in staat)

Dus al met al denk ik dat er ook een heel zwaar financieel motief meespeelt bij deze achterlijke zet.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:58:33 #82
440653 BarryOSeven
pi_162348564
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef Atak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er veel meer dood gegaan door de Nederlandse slavendrijvers. Wijzen naar Turkije is natuurlijk geen strategie om Sylvi te sussen. Ze komt gewoon haar recht halen van haar voorouders.
Nou ik ben wel benieuwd wanneer Nederland 1,5 miljoen mensen heeft vermoord eigenlijk.

We hebben inderdaad op sommige plekken niet zo'n nette geschiedenis, maar er is een verschil tussen het structureel afmaken van een bevolkingsgroep of het incidenteel overlijden van een gevangene. Wat het overigens absoluut niet goed praat.

In mijn optiek staat de Armeense genocide gelijk aan de Holocaust, en dit ontkennen maakt je gelijkwaardig aan een nazi.
pi_162348568
quote:

[..]

Euhm ja, daar kom je heel makkelijk mee weg.

Iedereen in de tweede kamer heeft namelijk een eigen portefeuille. Je hoeft niet over elk onderwerp een mening te hebben en als iemand je naar je mening over de Armeense genocide vraagt, terwijl jij over een heel andere zaak aan het woord bent hoef je daar natuurlijk geen antwoord op te geven.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:59:22 #84
440653 BarryOSeven
pi_162348595
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:58 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Euhm ja, daar kom je heel makkelijk mee weg.

Iedereen in de tweede kamer heeft namelijk een eigen portefeuille. Je hoeft niet over elk onderwerp een mening te hebben en als iemand je naar je mening over de Armeense genocide vraagt, terwijl jij over een heel andere zaak aan het woord bent hoef je daar natuurlijk geen antwoord op te geven.
Nou heb ik het niet paraat maar stond dit niet in het partijprogramma zelfs? Dat DENK het ontkent?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:00:48 #85
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162348642
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

O ja, dat is waar. Zolang je meepraat met autochtone Nederlanders ben je wel een goede. Maar bij het volgende onderwerp, waar je mening te sterk afwijkt is het snel vergeten.
Het is de afgelopen jaren alleen maar erger geworden voor wat betreft het 'wij en zij' denken, maar daar kan je m.i. niet alleen Geert W en voorheen Fortuyn en Janmaat en zijn/hun volgers verantwoordelijk voor houden, er zijn bij de andere partij net zoveel haatzaaiers aanwezig, het is juist de kunst om zowel als autochtoon en als allochtoon alles in perspectief te blijven zien.
Helaas gaat het aan beide zijden fout.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:02:11 #86
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162348684
Mensen die Sylvana verdedigen :') Is een incompetente trut, en nee dat ligt niet aan haar kleurtje.
- Charlton Heston
pi_162348693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou ik ben wel benieuwd wanneer Nederland 1,5 miljoen mensen heeft vermoord eigenlijk.

We hebben inderdaad op sommige plekken niet zo'n nette geschiedenis, maar er is een verschil tussen het structureel afmaken van een bevolkingsgroep of het incidenteel overlijden van een gevangene. Wat het overigens absoluut niet goed praat.

In mijn optiek staat de Armeense genocide gelijk aan de Holocaust, en dit ontkennen maakt je gelijkwaardig aan een nazi.
Incidenteel overlijden van een gevangene?

quote:
Het bloedbad van Rawagede vond plaats op 9 december 1947 in het dorp Rawagede, het huidige Balongsari (West-Java), op zo’n 100 kilometer ten oosten van de Indonesische hoofdstad Jakarta. Op die dag is bijna de gehele mannelijke bevolking, 431 mannen, vermoord door Nederlandse militairen die in het dorp op zoek waren naar een onafhankelijkheidsstrijder

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:03:23 #88
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162348716
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja ik zou die 3 jaar wachtgeld liever iemand gunnen die weet wat hij doet maar faalt wegens gebrek aan draagvlak eerlijk gezegd.

Als we het referendum duur en onzinnig vinden is deze publieke afgang van Sylvana het al helemaal niet waard. Er zou een noodrem moeten zijn, democratisch beslissen dat ze in elk geval geen wachtgeld krijgt.

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het daar niets mee van doen heeft. Vooral omdat blijkbaar iemand bij de VARA al eens heeft gezegd tegen haar: "Je hebt geen normale baan" omdat ze tijdens de uitzending zei: "Nu heb ik eindelijk een normale baan Mathijs!"

ZZP'en met schnabbels kan natuurlijk wel wat jaartjes, maar je bouwt natuurlijk geen pensioen op als ZZP'er (een enkele verstandige daargelaten, maar daartoe acht ik Sylvana niet in staat)

Dus al met al denk ik dat er ook een heel zwaar financieel motief meespeelt bij deze achterlijke zet.
Alweer raak, daarom moet dat hele wachtgeldgebeuren sowieso eens nodig op de schop. :Y
pi_162348743
quote:

[..]

Slachtoffers van de slavernij van zwarte mensen zijn 40-100 miljoen mensen. Dat is een van de ergste tragedies van de geschiedenis van de mensheid en er wordt bijna niks aan gedaan om het te herinneren en de pijn de verzachten van de nakomelingen. Misschien tijd dat Turkije een vinger in de pap steekt?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:05:56 #90
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162348782
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Incidenteel overlijden van een gevangene?

[..]

Het punt blijft wel staan dat Nederlznd geen genocide gepleegd heeft en onze Turke/Ottomaanse vrienden wel.

Een dorp uitmoorden noem ik overigens zeker geen incidenteel overlijden, laat dat duidelijk zijn. Maar zover ik weet zijn de Indonesiers zeker niet massaal en puur omdat ze Indo waren uitgemoord.
- Charlton Heston
pi_162348785
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef Atak het volgende:

[..]

Er is notabene een slavernij monument en het staat in de geschiedenisboeken.

Nog een monument erbij? Kan. Staat in Rotterdam.

Opdat wij niet vergeten. Ik kan niet zeggen dat ik betreffende Turkije en de Armeense genocide hetzelfde gevoel heb.
pi_162348811
quote:
Ze komt gewoon haar recht halen van haar voorouders.
Daar heeft ze helemaal geen recht op.
Conscience do cost.
pi_162348829
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Er is notabene een slavernij monument en het staat in de geschiedenisboeken.
[ afbeelding ]

Nog een monument erbij? Kan. Staat in Rotterdam.
[ afbeelding ]
Zo makkelijk kan je er natuurlijk niet van afkomen....
pi_162348838
Nu we toch met wikipagina's aan het strooien zijn.

Tussen de 600.000 en 1.500.000 vermoorde Armeniërs.

quote:
Hoewel er geen consensus is over de vraag hoeveel Armeniërs werden vermoord tijdens de Armeense genocide, is er algemene overeenstemming onder westerse geleerden dat er meer dan 500.000 Armeniërs stierven tussen 1914 en 1918. De schattingen variëren tussen de 600.000[28] tot 1.500.000 (volgens westerse geleerden[29], Argentinië[30] en andere staten).

Volgens nieuw ontdekte documenten die ooit toebehoorden aan Talaat Pasha, verdwenen er meer dan 970.000 Ottomaanse Armeniërs uit het officiële bevolkingsregister tussen 1915 en 1916. Volgens de documenten bedroeg het aantal levende Armeniërs in het Ottomaanse Rijk vóór 1915 1.256.000 en daalde het tot 284.157 twee jaar later in 1917.[31]

De Amerikaanse historicus Bernard Lewis houdt het op 'vele honderdduizenden tot misschien wel een miljoen' slachtoffers.[25] Volgens de Britse historicus Martin Gilbert ligt het aantal slachtoffers rond het miljoen, waarvan 600.000 vermoord in bloedbaden in Anatolië en 400.000 door geweld en hongersterfte tijdens deportaties naar woestijnen in het huidige Syrië en Irak. Nog 200.000 Armeniërs werden verplicht zich te bekeren tot de islam.[26] De Britse historicus Peter Mansfield schat het aantal slachtoffers op één-en-een-kwart miljoen tot anderhalf miljoen.[32] De Nederlandse wetenschapper Erik-Jan Zürcher houdt het op 600.000 tot 800.000 slachtoffers.[33] Ton Zwaan schat het aantal op 800.000 tot 1 miljoen [34] De Amerikaanse politicoloog Rudolph J. Rummel heeft berekend dat tussen 1900 en 1924 circa 1,8 miljoen Armeniërs zijn gedood.[35]

Massamoorden werden onder de Republiek Turkije voortgezet tijdens de Turks-Armeense Oorlog fase van de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog.[36][37] 60.000 tot 98.000 Armeense burgers werden naar schatting zijn gedood door het Turkse leger.[38]
pi_162348852
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:05 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het punt blijft wel staan dat Nederlznd geen genocide gepleegd heeft en onze Turke/Ottomaanse vrienden wel.

Een dorp uitmoorden noem ik overigens zeker geen incidenteel overlijden, laat dat duidelijk zijn. Maar zover ik weet zijn de Indonesiers zeker niet massaal en puur omdat ze Indo waren uitgemoord.
Je zou de massamoord die in de 17e eeuw is gepleegd door Jan Pieterszoon Coen in Nederlands-Indie, anders wel kunnen beschouwen als genocide.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162348855
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:04 schreef Atak het volgende:

[..]

Slachtoffers van de slavernij van zwarte mensen zijn 40-100 miljoen mensen. Dat is een van de ergste tragedies van de geschiedenis van de mensheid en er wordt bijna niks aan gedaan om het te herinneren en de pijn de verzachten van de nakomelingen. Misschien tijd dat Turkije een vinger in de pap steekt?
Nederland heeft gewoon een slavernijmonument hoor?

Overigens, pijn verzachten van de nakomelingen? Serieus? :')

We zijn meer dan 100 jaar en talloze generaties verder. Ik kan echt niet tegen dat zielige gedoe hoor. Totaal geen nut om je nu nog te beroepen op het slavernijverleden, behalve als je hoopt er nog een slaatje uit te slaan, maar dat is pas respectloos.

Het lijkt me meer gaan om een structureel minderwaardigheidscomplex. Ga daar eens aan werken zou ik willen zeggen tegen een ieder die dat slavernijverleden nu nog met zich meedraagt.
pi_162348860
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Het is beter om de hele boel te ontkennen ter eer en meerdere glorie van het grote Ottomaanse rijk.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08:56 #98
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162348868
quote:

[..]

De ergste tragedie in de geschiedenis van de mensheid waren de plundertochten van Djenzis Khan en de mongolenhorden. Nooit is zo'n groot deel van de wereldbevolking uitgemoord, WO 1 en 2 noch de zwarte slavenhandel komen überhaupt in de buurt- , waaronder ook heel veel (Oost-Europeanen). Wanneer gaan we dat herdenken?

De Arabieren hebben ook enorm veel zwarten en Europeanen slaaf gemaakt. Wanneer gaan we dat herdenken? Jezus
- Charlton Heston
pi_162348876
quote:

[..]

Volgens de algemene consensus was de Armeense genocide een verplaatsing van mensen, terwijl er onvoldoende voedsel en drinkwater was om deze mensen in leven te houden. Dat is dus niet heel anders dan de mensen die stierven als gevolg van de tocht over de Atlantische oceaan. Het verschil is dat bij de Armenen het doel was ze allemaal te laten sterven, terwijl bij de slaven bewust het risico werd genomen dat velen erdoor zouden sterven. Voor de doden maakt het niks uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou heb ik het niet paraat maar stond dit niet in het partijprogramma zelfs? Dat DENK het ontkent?
Dus? Ik weet niet of dat zo is, maar dat maakt niet uit

Sylvana hoeft er geen mening over te hebben om capabel te zijn voor de tweede kamer. Ze hoeft alleen een mening te hebben over haar eigen portefeuille en de kwesties waarvan ze kiest anderen daarop aan te spreken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:00 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het is de afgelopen jaren alleen maar erger geworden voor wat betreft het 'wij en zij' denken, maar daar kan je m.i. niet alleen Geert W en voorheen Fortuyn en Janmaat en zijn/hun volgers verantwoordelijk voor houden, er zijn bij de andere partij net zoveel haatzaaiers aanwezig, het is juist de kunst om zowel als autochtoon en als allochtoon alles in perspectief te blijven zien.
Helaas gaat het aan beide zijden fout.
Ik hou allang niet meer enkel Fortuyn, Wilders en hun directe volgelingen daarvoor verantwoordelijk. Het is doorgedrongen tot diep in de bevolking. Het is geen kwestie van een klein groepje haatzaaiers, het zit in de gehele samenleving.

Ja, ook veel allochtonen doen daaraan mee en DENK mobiliseert mensen uit die groep. Ik ben dan ook niet van mening dat zij het land gaan verbinden zoals ze beweren, maar ze vertegenwoordigen wel een groep die (enigszins terecht) zegt "nu gaan wij onze frustraties ook eens uiten".
pi_162348896
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De ergste tragedie in de geschiedenis van de mensheid waren de plundertochten van Djenzis Khan en de mongolenhorden. Nooit is zo'n groot deel van de wereldbevolking uitgemoord, WO 1 en 2 noch de zwarte slavenhandel komen überhaupt in de buurt- , waaronder ook heel veel (Oost-Europeanen). Wanneer gaan we dat herdenken?
Ach, eerlijk is eerlijk. Genghis gaf ze meestal wel een kans om te buigen. Toffe dude was het.
Conscience do cost.
pi_162348922
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Het gaat om verantwoordelijkheid nemen. Monumenten zijn daar een zeer expliciete uitdrukking van. Je rekent af met een deel van je verleden.

Turkije heeft daar niet eens een begin mee gemaakt.
pi_162348933
Sylvi mond houden want want want we hebben een monument voor je gemaakt. :') _O-
pi_162348944
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:09 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Volgens de algemene consensus was de Armeense genocide een verplaatsing van mensen, terwijl er onvoldoende voedsel en drinkwater was om deze mensen in leven te houden. Dat is dus niet heel anders dan de mensen die stierven als gevolg van de tocht over de Atlantische oceaan. Het verschil is dat bij de Armenen het doel was ze allemaal te laten sterven, terwijl bij de slaven bewust het risico werd genomen dat velen erdoor zouden sterven. Voor de doden maakt het niks uit.
Hoofden van Armenen op palen.

Opgehangen Armenen.
pi_162348956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:11 schreef Atak het volgende:
Sylvi mond houden want want want we hebben een monument voor je gemaakt. :') _O-
Volgens mij snap je het prima maar is de wil niet aanwezig. Kan. Vrij land. :)
pi_162348971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:11 schreef Atak het volgende:
Nee, maar nu nog beroepen op het slavernijverleden is een beetje zielig. :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:13:41 #106
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162348989
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je zou de massamoord die in de 17e eeuw is gepleegd door Jan Pieterszoon Coen in Nederlands-Indie, anders wel kunnen beschouwen als genocide.
Heb je ook een punt. Voor mij allemaal prima, net zoals de Belgen met Congo etc. Ik weiger er alleen verantwoordelijk voor gehouden te worden en die slachtofferrol is ook heel ergerlijk. We leven in het nu en er leven in Europa geen mensen meer die überhaupt ooit slavernij meegemaakt hebben. Ik denk dat je de arbeidssituatie aan het eind van de 19de eeuw nog het meest ik verband kunt krijgen met slavernij dan.

Waarmee ik nogmaals niks wil minimaliseren, maar je beroepen op het feit dat je betbetbetovergrootvader een slaaf was is belachelijk. Veel kans dat dat voor mij of jou ook geldt namelijk. Of een horige, wat de facto ook een slaaf was. Nogmaals, we leven in het nu. Pak racisme en andere uitwassen aan. Kom niet steeds met boehoehoe slavernij white privilege en andere Amerikaanse nonsens.

Amen.
- Charlton Heston
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:16:29 #107
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162349075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is net dom zo als dat je nu de hedendaagse Duitse bevolking kwalijk gaat nemen dat er ooit een figuur als Hitler aan de macht kwam, met alle gevolgen vandien.
Het ontkennen er van is iets anders.
pi_162349119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het prima maar is de wil niet aanwezig. Kan. Vrij land. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Eigenlijk is het best wel zielig dat sommige mensen de geschiedenis van een Verwegistan erbij moeten halen om een punt hier in Nederland te maken terwijl jezelf de leed van 40-100 miljoen zwarten ontkent. Een of ander monument in een achter wijk telt natuurlijk niet mee. Wat er zou moeten gebeuren:
-Elk jaar stil staan bij de genocide op zwarten
-Op school voorlichting geven aan de kinderen
-Herstelbetalingen aan de betreffende landen
-etc

Dan pas kan je praten over een erkenning.
pi_162349178
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:18 schreef Atak het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk is het best wel zielig dat sommige mensen de geschiedenis van een Verwegistan erbij moeten halen om een punt hier in Nederland te maken terwijl jezelf de leed van 40-100 miljoen zwarten ontkent. Een of ander monument in een achter wijk telt natuurlijk niet mee. Wat er zou moeten gebeuren:
-etc

Kijk eens naar de balk in je eigen oog.
pi_162349204
quote:

[..]

[..]

Eigenlijk is het best wel zielig dat sommige mensen de geschiedenis van een Verwegistan erbij moeten halen om een punt hier in Nederland te maken terwijl jezelf de leed van 40-100 miljoen zwarten ontkent. Een of ander monument in een achter wijk telt natuurlijk niet mee.
-Elk jaar stil staan van de genocide op zwarten
-etc

Het slavernijverleden wordt helemaal niet ontkend. Er wordt alleen ontkend dat dat nu nog tot psychische of materiele schade zou moeten leiden bij de bevolking die nu leeft. :')

Dat bedoel ik nou met dat calimerogedrag, totaal geen nuance ook.

Herstelbetalingen aan leeggeroofde landen daar zie ik inderdaad wel enige logica in.

Overigens waarom alleen stilstaan bij genocide op zwarten? Er wordt in die slavernij-discussie continu vergeten dat er voorheen ook slaven bestonden met een blanke huidskleur.

Dat bedoel ik nou, wel miepen over racisme en tweedeling, maar zelf totaal niet verbindend zijn, polariseren in het wij - zij denken, en geen bruggen willen slaan.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:22:42 #111
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162349253
quote:

[..]

[..]

-etc

Ik krijg de indruk dat jij Nederland een eng land vindt.
pi_162349286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het slavernijverleden wordt helemaal niet ontkend. :')

Herstelbetalingen aan leeggeroofde landen daar zie ik inderdaad wel enige logica in.

Overigens waarom alleen stilstaan bij genocide op zwarten? Er wordt in die slavernij-discussie continu vergeten dat er voorheen ook slaven bestonden met een blanke huidskleur.

Dat bedoel ik nou, wel miepen over racisme en tweedeling, maar zelf totaal niet verbindend zijn, polariseren in het wij - zij denken, en geen bruggen willen slaan.
Je mist het punt. Zonder verzachting van de pijn en herstelling van de eer van zwarte mensen kan je helemaal niet praten over een erkenning. Als je naar de zwarten in Nederland kijkt zijn ze allemaal achtergesteld. Er kan heel veel gedaan worden om die zwarte Nederlanders op hetzelfde niveau te krijgen als witte Nederlanders. In de VS bijv hebben zwarten mensen speciale rechten. Dit is nodig omdat ze qua groep achtergesteld zijn door wat hun is aangedaan.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:24:26 #113
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_162349295
quote:

[..]

En hoe zit het met de Afrikanen zelf? Zij hielden niet alleen zelf slaven maar vingen er zoveel dat ze ze als warme broodjes verkochten aan iedereen (arabieren, westerlingen) die ze maar
hebben wilde. wanneer gaan de Afrikanen dat eens erkennen? En waarom blijven figuren als Sylvana maar hakken op blanke mensen terwijl die nou juist als enige volkeren openlijk spijt hebben betuigt en door het stof zijn gegaan.

Waarom vallen ze blanke mensen aan op 300 jaar slavernij maar durven ze hun mond niet open te trekken tegen de Arabieren die 1400 jaar lang slaven hebben gekocht in Afrika. En waarom moeten Nederlanders zich schuldig voelen over iets
wat PARTICULIERE bedrijven, want dat waren de VOC en WIC, eeuwen geleden hebben uitgespookt? Ik zelf denk dat mensen als Sylvana vaak duistere motieven
hebben. Dit soort figuren handelen vaak uit racisme, een minderwaardigheidscomplex of financiële motieven.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_162349297
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haten op Coen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Coen, held!!!

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

EINDBAAS ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ *O* *O* *O* *O* *O* *O*

8} 8} 8} 8} 8} ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O>
pi_162349298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoofden van Armenen op palen.
[ afbeelding ]

Opgehangen Armenen.
[ afbeelding ]
Moet ik nu foto's van gelynchte zwarte mensen posten of wat?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:25:07 #116
440653 BarryOSeven
pi_162349310
quote:

[..]

Toch zie ik toch regelmatig excuses hier voor langs komen, verder is Nederland natuurlijk niet verantwoordelijke voor 40-100 miljoen doden. Nu gooi je de complete ellende uit de geschiedenis op de schoot van Nederland.

Zoals KV zei hierboven heeft NL inderdaad niet zo netjes gedaan. Zoals bijvoorbeeld die 500 doden. Nederland erkent dit ook en biedt excuses plus schadevergoeding aan.

Dit zijn natuurlijk nog lang geen 1,5 mensen waarvan het bestaan ook nog eens ontkent wordt.

Totaal achterlijke vergelijking dus.
pi_162349318
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Je mist het punt. Zonder verzachting van de pijn en herstelling van de eer van zwarte mensen kan je helemaal niet praten over een erkenning. Als je naar de zwarten in Nederland kijkt zijn ze allemaal achtergesteld. Er kan heel veel gedaan worden om die zwarte Nederlanders op hetzelfde niveau te krijgen als witte Nederlanders. In de VS bijv hebben zwarten mensen speciale rechten. Dit is nodig omdat ze qua groep achtergesteld zijn door wat hun is aangedaan.
Zwarten speciale rechten, heb ik iets gemist?
pi_162349340
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwarten speciale rechten, heb ik iets gemist?
Voorgetrokken bij solicitatie voor overheidsdiensten en universiteiten.
pi_162349364
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een bullshit krijg jij uit je toetsenbord. :')

Over een chronisch minderwaardigheidscomplex gesproken.

Je meent serieus dat de zwarte bevolking in Nederland nu nog achtergesteld wordt en dat ze nu nog pijn ervaren van het slavernijverleden?

en aan wat voor verzachting van de pijn zat je dan te denken?

Eigenlijk wil je gewoon meer rechten voor de zwarte medemens dan voor de blanke medemens, dat is wat je bedoelt toch? Dat lijkt me alleen net zo goed een vorm van discriminatie.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:27:34 #120
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162349375
quote:

[..]

Het slavernijverleden wordt helemaal niet ontkend. :')

Dat wij zij denken noemde ik zojuist al, zo kom je nooit tot een oplossing, begraaf dat verleden gewoon eens een keer maar ontken het niet, dat is toch wat 'we' hier in Nederland toch al sinds de jaren 50 (trachten te) doen, ontwikkelingshulp, mensen uit den vreemde opnemen, etc. etc.
Maar blijkbaar zijn er lieden die vinden dat de autochtone Nederlanders niet nog steeds niet voldoende doen.
Wat is het volgende?
Even bukken?
pi_162349380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:26 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Fantastisch hoor om aangenomen te worden omdat je een kleurtje in plaats van de kwaliteiten hebt.
pi_162349402
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:26 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post over dat de Armenenen vooral omgekomen zouden zijn vanwege een volksverhuizing.
pi_162349411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:24 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

En hoe zit het met de Afrikanen zelf? Zij hielden niet alleen zelf slaven maar vingen er zoveel dat ze ze als warme broodjes verkochten aan iedereen (arabieren, westerlingen) die ze maar
hebben wilde. wanneer gaan de Afrikanen dat eens erkennen? En waarom blijven figuren als Sylvana maar hakken op blanke mensen terwijl die nou juist als enige volkeren openlijk spijt hebben betuigt en door het stof zijn gegaan.

Waarom vallen ze blanke mensen aan op 300 jaar slavernij maar durven ze hun mond niet open te trekken tegen de Arabieren die 1400 jaar lang slaven hebben gekocht in Afrika. En waarom moeten Nederlanders zich schuldig voelen over iets
wat PARTICULIERE bedrijven, want dat waren de VOC en WIC, eeuwen geleden hebben uitgespookt? Ik zelf denk dat mensen als Sylvana vaak duistere motieven
hebben. Dit soort figuren handelen vaak uit racisme, een minderwaardigheidscomplex of financiële motieven.
Vele Afrikaanse landen erkennen dat gewoon en verder heb ik in mijn eerste post in dit topic uitgelegd wat het verschil is tussen de traditionele slavenhandel van Arabieren en Afrikanen en die van Europeanen.

En de VOC en WIC waren natuurlijk niet zomaar particuliere bedrijven natuurlijk, maar leuke poging.
pi_162349439
...
-etc

[/quote]

genocide op zwarten heeft, als dat gebeurd is, niet met slavenhandel te maken. Beide slecht maar geen relatie met elkaar. Handelswaar ga je niet systematisch uitmoorden. Over welke genocide hebben we het eigenlijk in jouw voorbeeld?
Op school leerde ik over ons verleden in de slavenhandel en vooral ook de slechte kanten er van. Momenteel zijn zeker op sommige scholen onderwerpen niet meer bespreekbaar zoals holocaust ed.
Herstelbetalingen is natuurlijk het issue waar eigenlijk alles op gericht is. Zou een complexe berekening worden, hoeveel krijgen de armeniers? en welk land krijgt die herstelbetaling dan? Betalen we de landen waar de slaven vandaan kwamen of de landen waar ze naar toe gingen? Welke bijdragen kunnen wel en welke niet in mindering op de herstelbetalingen gebracht worden?
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_162349440
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:28 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Vele Afrikaanse landen erkennen dat gewoon en verder heb ik in mijn eerste post in dit topic uitgelegd wat het verschil is tussen de traditionele slavenhandel van Arabieren en Afrikanen en die van Europeanen.

En de VOC en WIC waren natuurlijk niet zomaar particuliere bedrijven natuurlijk, maar leuke poging.
Slavenhandel heeft veel negers van de hongerdood gered.
pi_162349442
Volgens mij leven we allang in een samenleving waarin huidskleur er helemaal niet meer toedoet, al ontken ik niet dat Marokkanen nog wel gediscrimineerd worden (bij sollicitaties bijvoorbeeld).

Maar het maakt het wel lastig als er dan een partij als DENK tussenzit, die het ongetwijfeld goed bedoeld, die continu op hun huidskleur zit te hameren.
pi_162349507
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij leven we allang in een samenleving waarin huidskleur er helemaal niet meer toedoet, al ontken ik niet dat Marokkanen nog wel gediscrimineerd worden (bij sollicitaties bijvoorbeeld).
Afkomst doet er wel toen. Ik zou veel eerder een blanke aannemen dan een neger of een marokkaan als ik een bedrijf had. Net zoals het grootste deel van de mensen in dit land. Lijkt me ook niks mis mee.
pi_162349520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een bullshit krijg jij uit je toetsenbord. :')

Over een chronisch minderwaardigheidscomplex gesproken.

Je meent serieus dat de zwarte bevolking in Nederland nu nog achtergesteld wordt en dat ze nu nog pijn ervaren van het slavernijverleden?

en aan wat voor verzachting van de pijn zat je dan te denken?

Eigenlijk wil je gewoon meer rechten voor de zwarte medemens dan voor de blanke medemens, dat is wat je bedoelt toch? Dat lijkt me alleen net zo goed een vorm van discriminatie.
Waarom zijn zwarte Nederlanders vergeleken met witte Nederlanders dan achtergesteld? Dat komt natuurlijk niet door de slavenhandel en eeuwenlang verwaarloosd te zijn. :')

Verzachting van de pijn kan je verdelen in:
1. Emotionele verzachting door de slavenhandel/genocide jaarlijks te herdenken.
2. Financiële herstelbetalingen aan de betreffende landen
3. Zwarte Nederlanders die achtergesteld zijn helpen om op hetzelfde niveau als witte Nederlanders te krijgen.
pi_162349533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Waarom zijn zwarte Nederlanders vergeleken met witte Nederlanders dan achtergesteld? Dat komt natuurlijk niet door de slavenhandel en eeuwenlang verwaarloosd te zijn. :')
Nee, dat komt omdat zwarten over het algemeen minder intelligent zijn en minder hard werken.
pi_162349567
quote:

Maar het maakt het wel lastig als er dan een partij als DENK tussenzit, die het ongetwijfeld goed bedoeld, die continu op hun huidskleur zit te hameren.
Huidskleur en afkomst zijn beide helaas nog een behoorlijk issue, zoals uit diverse wetenschappelijke publicaties blijkt. Bij allerlei alledaagse zaken (recht, sollicitatie, hypotheek) wordt gediscrimineerd, dat is empirisch aangetoond.

Afgezien daarvan merk je dat ook wel door gewoon een beetje in NWS mee te lezen. Iemands kleurtje is voor een enorm deel van de users hier genoeg reden om die persoon af te serveren.
pi_162349583
quote:

[..]

Het slavernijverleden wordt helemaal niet ontkend. Er wordt alleen ontkend dat dat nu nog tot psychische of materiele schade zou moeten leiden bij de bevolking die nu leeft. :')

Dat ontkennen is gewoon dom. Er is enorme materiële schade aangedaan door het verplaatsen van een groep mensen, ze te dwingen tot gratis arbeid en daarbij actief tegenwerken dat ze zich in de samenleving omhoog konden werken. Die mensen hadden bij het afschaffen van de slavernij herstelbetalingen moeten krijgen, zo simpel is het. Dat is niet gebeurd, er is compensatie betaald aan de houders van deze slaven voor verloren inkomsten. Daarmee hebben de nakomelingen van slaven een enorme achterstand in al die samenlevingen gekregen en wat meer dan 100 jaar is een schijntje om dat weg te werken.

Of daarmee het recht op herstelbetalingen vervalt op de generaties van nu is een tweede kwestie. Helemaal prima dat je het daar niet mee eens bent. Maar de bewering dat er geen materiële schade is, is simpelweg idioot.
pi_162349588
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Huidskleur en afkomst zijn beide helaas nog een behoorlijk issue, zoals uit diverse wetenschappelijke publicaties blijkt. Bij allerlei alledaagse zaken (recht, sollicitatie, hypotheek) wordt gediscrimineerd, dat is empirisch aangetoond.
Hoezo helaas?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:22 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_162349597
quote:

[..]

Dat is in ieder geval een zin die ik nooit in de mond zou nemen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:53 #134
440653 BarryOSeven
pi_162349614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:33 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat zwarten over het algemeen minder intelligent zijn en minder hard werken.
Je mag het niet zeggen natuurlijk want dan ben je een racist maar het is natuurlijk goed mogelijk dat er een andere genetische samenstelling is wat evolutionair zo is ontwikkeld.

Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat een brein in een koude omgeving beter zijn hitte kwijt kan (hoge processingpower) dan in de sahara en dat we daarom anders zijn door geëvolueerd.

Ik zie de racisme kaart wel verschijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 20-05-2016 12:54:50 ]
pi_162349616
quote:

[..]

Afgezien daarvan merk je dat ook wel door gewoon een beetje in NWS mee te lezen. Iemands kleurtje is voor een enorm deel van de users hier genoeg reden om die persoon af te serveren.
Vooral hier op fok, enorm veel users worden om hun kleurtje afgewezen (want dat is ook heel duidelijk welke kleur iemand heeft).
pi_162349618
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Verzachting van de pijn kan je verdelen in:
1. Emotionele verzachting door de slavenhandel/genocide jaarlijks te herdenken.
2. Financiële herstelbetalingen aan de betreffende landen
3. Zwarte Nederlanders die achtergesteld zijn helpen om op hetzelfde niveau als witte Nederlanders te krijgen.
Zwarte mensen worden in Nederland niet structureel achtergesteld, dat betwist ik.

Hooguit is er een relatief grote groep zwarte mensen die aan de onderkant van de sociaal-economische ladder functioneren. Maar dat zie je ook structureel bij bepaalde blanke families en komt niet zo zeer door achterstelling en discriminatie maar door een slecht functionerende meritocratie.
pi_162349622
quote:

[..]

Racisme bestaat niet, toch? :') Als jouw voorouders eeuwenlang verwaarloosd waren dan was jouw familie in een andere positie.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:37:25 #138
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162349635
quote:

[..]

Gelukkig dat je dat erbij schrijft.
pi_162349639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Slavenhandel heeft veel negers van de hongerdood gered.
Ahaa, cool we zijn aanbeland bij het punt waarop negers dankjewel moeten zeggen.
pi_162349641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je mag het niet zeggen natuurlijk want dan ben je een racist maar het is natuurlijk goed mogelijk dat er een andere genetische samenstelling is wat evolutionair zo is ontwikkeld.

Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat een brein in een koude omgeving beter zijn hitte kwijt kan (hoge processingpower) dan in de sahara en dat we daarom anders zijn doorgevolueerd.

Ik zie de racisme kaart wel verschijnen.
Het is ook gewoon waar. Negers hebben ook kleinere hersens. Iedere bioloog weet dit maar als je het zegt ben je racistisch.
pi_162349652
die achterstelling kan je ook staven met gegevens? Volgens mij zijn ze niet minder intelligent.
pi_162349671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een zin die ik nooit in de mond zou nemen.
Ik zou zeggen dan bepalen we of iemand al dan niet hoeft bij te dragen aan herstelbetalingen op basis van de vraag of iemand dat weleens heeft gedaan.
pi_162349673
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Racisme bestaat niet, toch? :') Als jouw voorouders eeuwenlang verwaarloosd waren dan was jouw familie in een andere positie.
Waarom zou racisme niet bestaan?

Mijn voorouders waren van moederskant arme boeren die hoogstwaarschijnlijk ook zijn uitgebuit door hun heren. Zie je mij klagen?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:38:59 #144
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162349674
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ook gewoon waar. Negers hebben ook kleinere hersens. Iedere bioloog weet dit maar als je het zegt ben je racistisch.
Sprak laatst een blanke Zuid Afrikaan en die zei ook dat ze minder goed kunnen zien in het donker.
pi_162349690
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:35 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat ontkennen is gewoon dom. Er is enorme materiële schade aangedaan door het verplaatsen van een groep mensen, ze te dwingen tot gratis arbeid en daarbij actief tegenwerken dat ze zich in de samenleving omhoog konden werken. Die mensen hadden bij het afschaffen van de slavernij herstelbetalingen moeten krijgen, zo simpel is het. Dat is niet gebeurt, er is compensatie betaald aan de houders van deze slaven voor verloren inkomsten. Daarmee hebben de nakomelingen van slaven een enorme achterstand in al die samenlevingen gekregen en wat meer dan 100 jaar is een schijntje om dat weg te werken.

Of daarmee het recht op herstelbetalingen vervalt op de generaties van nu is een tweede kwestie. Helemaal prima dat je het daar niet mee eens bent. Maar de bewering dat er geen materiële schade is, is simpelweg idioot.
Natuurlijk is er destijds sprake geweest van schade, maar ik heb het over de mensen die nu leven waarvan de bet-bet-bet-betovergrootouders misschien te maken hebben gehad met slavernij.

De hedendaagse samenleving ondervindt echt geen schade / naweeën van het slavernijverleden hoor.

Dat beweren is pas idioot, en dan heb ik het niet over de landen die destijds ongeveer zijn leeggeplunderd, want dat is een ander verhaal.
pi_162349700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Gelukkig dat je dat erbij schrijft.
Altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:37 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ahaa, cool we zijn aanbeland bij het punt waarop negers dankjewel moeten zeggen.
Oh nee hoor, wij hebben er ook aan verdient. Win-win situatie. WIC verdiende goed geld en de negers werden niet door een naburige stam afgeslacht of stierven door honger.
pi_162349704
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Sprak laatst een blanke Zuid Afrikaan en die zei ook dat ze minder goed kunnen zien in het donker.
Blauwe en lichtkleurige ogen zijn zo geëvolueerd dat ze meer licht kunnen opvangen. De donkere kleur biedt dan weer meer bescherming tegen licht.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:40:23 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162349708
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

ze weet nu al dat blanken ook slavenhouders waren, dus hoezo is dat boeiend?
Het was sarcastisch bedoeld. Mevrouw Simons is 1 van het stel zeurzwarten die altijd denken te worden achtergesteld en gediscrimineerd omdat ze zwart zijn. Een typische tafelgast net als Quinsey Gario, die weer van stal worden gehaald om om de paar weken bij DWDD en Pauw zielig te gaan zitten doen over discriminatie en zwarte piet. En dat de witman moet boeten voor het slavenhouden en -handelen van de voorouders van enkelen van ons. 'Salvernij' an sich zal mevrouw Simons geen flikker interesseren; de Nepalezen die onder erbarmelijke omstandigheden werken aan voetbalstadia in Quatar, Filippijnse dienstmeisje die in S-A door hun werkgevers worden verkracht en mishandeld en daar een fooi voor krijgen als salaris, meisjes die door loverboys worden verleid en zich door honderden mannen moeten laten neuken, ik noem maar wat hedendaagse voorbeelden. Mensen als mevrouw Simons zal je daar echter niet zo snel over horen; de afstammelingen van de afrikaanse slaven hebben 'de slavernij' gekaapt en zullen proberen deze voor hun eigen positie en gewin uit te melken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft zich nu aangesloten bij een clubje van de neo-Ottomanen, dat ook kunstig de hele tijd de slachtofferrol speelt. Misschien zal ze zich op gegeven moment realiseren dat men haar daar als kiezerstrekker ziet, maar in de ogen van een moslim blijft zij; ongelovig, zwart en vrouw. Dan ben je in hun ogen meervoudig gehandicapt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162349714
quote:

[..]

Dat is evolutionair bepaald.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162349721
Oh er is wel een monument voor de Armeense genocide.

In Almelo. Sylvana Simons zal er wel geen mening over (mogen) hebben.
pi_162349764
quote:
Nee, dat is niet zo. Lees dit forum, lees de reaguurders bij GS en Dumpert maar eens. De trend gaat al een aantal jaar de andere kant op. Ik denk dat dat ook de belangrijkste reden is dat Zwarte Piet ineens een probleem werd. Als je nou in een niet-racistisch land woont wat zich steeds verder ontwikkelt tot racismevrij land dan stap je vrij makkelijk over dergelijke folklore heen.
quote:
Het lijkt me helemaal niet goed bedoeld. Het lijken mij een stelletje opportunisten die met alle plezier buitenlandse kwesties importeren voor politiek gewin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162349808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo. Lees dit forum, lees de reaguurders bij GS en Dumpert maar eens. De trend gaat al een aantal jaar de andere kant op. Ik denk dat dat ook de belangrijkste reden is dat Zwarte Piet ineens een probleem werd. Als je nou in een niet-racistisch land woont wat zich steeds verder ontwikkelt tot racismevrij land dan stap je vrij makkelijk over dergelijke folklore heen.
Heb je ook onderzoek gedaan naar die zogenaamde trend?
pi_162349809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:38 schreef kiekjesdief het volgende:
die achterstelling kan je ook staven met gegevens? Volgens mij zijn ze niet minder intelligent.
Oh zeker wel, alle wetenschappelijk onderzoek wijst dat uit. Qua IQ, voor wat dat waard is, scoren ze het laagst van alle rassen. En zo zijn er nog wel meer feiten. De kleinere hersenen zijn natuurlijk een goede verklaring. Ook andere genetische verklaringen, zoals het onderzoek van Watson uitwijst.
pi_162349811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:36 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoezo helaas?
Wat ben jij een schattig trolletje. Ik wil in je wangetjes knijpen. :D
pi_162349826
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geen idee of dat zo is.
pi_162349865
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat ben jij een schattig trolletje. Ik wil in je wangetjes knijpen. :D
Waarom zouden mensen niet zelf mogen bepalen wie er in hun bedrijf komen werken?
pi_162349873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:29 schreef kiekjesdief het volgende:
genocide op zwarten heeft, als dat gebeurd is, niet met slavenhandel te maken. Beide slecht maar geen relatie met elkaar. Handelswaar ga je niet systematisch uitmoorden. Over welke genocide hebben we het eigenlijk in jouw voorbeeld?
Op school leerde ik over ons verleden in de slavenhandel en vooral ook de slechte kanten er van. Momenteel zijn zeker op sommige scholen onderwerpen niet meer bespreekbaar zoals holocaust ed.
Herstelbetalingen is natuurlijk het issue waar eigenlijk alles op gericht is. Zou een complexe berekening worden, hoeveel krijgen de armeniers? en welk land krijgt die herstelbetaling dan? Betalen we de landen waar de slaven vandaan kwamen of de landen waar ze naar toe gingen? Welke bijdragen kunnen wel en welke niet in mindering op de herstelbetalingen gebracht worden?
Ik leerde vooral veel over de VS. Bijzonder weinig over de favoriete straffen van Nederlandse slavenhouders; Ook nogal weinig over de enorme Nederlandse weerstand tegen het afschaffen van de slavernij, toen de meeste andere dat al gedaan hadden; Niet zoveel over het geld dat de Nederlandse overheid betaalde aan slavenhouders; Of de behandeling van voormalige slaven in Nederlandse kolonies. Wat ze in de VS deden was interessanter.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:45:53 #158
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162349885
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:43 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Geen idee of dat zo is.
Wie weet, je zegt ook dat ze kleinere hersenen hebben.
pi_162349926
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een documentaire gezien over waar blauwe ogen vandaan komen. Heeft met evolutie en zonopbrengst te maken. Donkere ogen bieden dan weer meer bescherming tegen de zon.
pi_162349937
Ik zou ook niet zeggen dat zwarte Nederlanders dezelfde kansen krijgen als witte Nederlanders. Op de arbeidsmarkt is er sowieso discriminatie maar zelfs als dat er niet is verandert het feit niet dat zwarte Nederlanders systematisch eeuwenlang verwaarloosd zijn. Je kan simpelweg niet zeggen. Ok, na al deze tijd heb je eindelijk gelijke rechten en nu staan we quitte.
pi_162349946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is een feit hè, niet iets wat ik zo even beweer.

On average, the brains of African-Americans are 5% smaller than the brains of Whites and 6% smaller than East Asians, according to studies of brain weight at autopsy, endocranial volume of empty skulls, head size measurements by the U.S. military and NASA, and two dozen MRI volumetric studies.

Beals, K. L., Smith, C. L., & Dodd, S. M. (1984). Brain size, cranial morphology, climate, and time machines. Current Anthropology 25, 301–330.

Ho, K. C., Roessmann, U., Straumfjord, J. V., & Monroe, G. (1980). Analysis of brain weight: I and II. Archives of Pathology and Laboratory Medicine 104, 635–645.
Johnson F. W. & Jensen (1994). Race and sex differences in head size and IQ. Intelligence 18: 309–33

Rushton JP. (1997). Cranial size and IQ in Asian Americans from birth to age seven. Intelligence 25: 7–20.

Rushton JP (1991). Mongoloid-Caucasoid differences in brain size from military samples [and NASA]. Intelligence 15: 351–9.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:48:36 #162
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162349953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een documentaire gezien over waar blauwe ogen vandaan komen. Heeft met evolutie en zonopbrengst te maken. Donkere ogen bieden dan weer meer bescherming tegen de zon.
Dat zou kunnen ja. Maar twijfel of ze slechter kunnen zien. Maar hij zei wel meer gekke dingen dus.
pi_162349960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk is er destijds sprake geweest van schade, maar ik heb het over de mensen die nu leven waarvan de bet-bet-bet-betovergrootouders misschien te maken hebben gehad met slavernij.

De hedendaagse samenleving ondervindt echt geen schade / naweeën van het slavernijverleden hoor.

Dat beweren is pas idioot, en dan heb ik het niet over de landen die destijds ongeveer zijn leeggeplunderd, want dat is een ander verhaal.
Mensen zijn begonnen met een materiële achterstand. Psychologische schade en naweeën zal allemaal wel, daar heb ik niet zoveel interesse in. Het racisme dat je in de Nederlandse samenleving aantreft heeft niet zoveel met de slavernij te maken.
pi_162349987
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Maar twijfel of ze slechter kunnen zien. Maar hij zei wel meer gekke dingen dus.
Die dingen die jij gek vindt zijn misschien wel gewoon waar.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:49:46 #165
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:49 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Die dingen die jij gek vindt zijn misschien wel gewoon waar.
Hij zei dat Afrikanen allemaal hun kinderen verkrachten.....
pi_162350029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hij zei dat Afrikanen allemaal hun kinderen verkrachten.....
Dat lijkt me niet geloofwaardig.
pi_162350068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen niet zelf mogen bepalen wie er in hun bedrijf komen werken?
Dat mag gewoon grapjas. :P Er is ook rechtsongelijkheid. Ik las recent bijvoorbeeld een studie waaruit bleek (in de VS, waar ze juryrechtspraak hebben) dat een zwarte man voor een all-white jury een 16% (!) grotere kans heeft om veroordeeld te worden voor hetzelfde vergrijp dan een blanke man. Dat gebeurt onbewust, maar is zo onconstitutioneel als de pest. Racisme ligt overal op de loer.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:51:47 #168
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet geloofwaardig.
Joh...
pi_162350088
wie weet, een maagd neuken is de remedie tegen aids daar.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:52:21 #170
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:48 schreef Atak het volgende:
Ik zou ook niet zeggen dat zwarte Nederlanders dezelfde kansen krijgen als witte Nederlanders. Op de arbeidsmarkt is er sowieso discriminatie maar zelfs als dat er niet is verandert het feit niet dat zwarte Nederlanders systematisch eeuwenlang verwaarloosd zijn. Je kan simpelweg niet zeggen. Ok, na al deze tijd heb je eindelijk gelijke rechten en nu staan we quitte.
Ik vind dat je dat wel kan (en eigenlijk zou moeten) zeggen, omdat als je dat niet doet, je over het verleden blijft door zeiken het de verdeeldheid alleen weer telkens groter maakt in plaats van kleiner.
De vraag is dus eigenlijk willen we samen verder of niet, richting toekomst in plaats van verleden.
pi_162350139
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat mag gewoon grapjas. :P Er is ook rechtsongelijkheid. Ik las recent bijvoorbeeld een studie waaruit bleek (in de VS, waar ze juryrechtspraak hebben) dat een zwarte man voor een all-white jury een 16% (!) grotere kans heeft om veroordeeld te worden dan een blanke man. Dat gebeurt onbewust, maar is zo onconstitutioneel als de pest. Racisme ligt overal op de loer.
Het is ook zo dat zwarten door zwarte jury's vaker worden vrijgesproken dan blanken. Misschien zit daar ook wel een racistische component in.
pi_162350155
quote:

[..]

Dat mag gewoon grapjas. :P Er is ook rechtsongelijkheid. Ik las recent bijvoorbeeld een studie waaruit bleek (in de VS, waar ze juryrechtspraak hebben) dat een zwarte man voor een all-white jury een 16% (!) grotere kans heeft om veroordeeld te worden voor hetzelfde vergrijp dan een blanke man. Dat gebeurt onbewust, maar is zo onconstitutioneel als de pest. Racisme ligt overal op de loer.
Dat klopt, maar je kunt de Amerikaanse situatie niet zomaar naar Europa of Nederland vertalen.

Racisme jegens zwarten zit in Amerika veel dieper verankerd dan hier. Zie ook de oververtegenwoordiging van zwarten in de schreeuwerige journaals in Amerika. Dat is hier ook heel anders.
pi_162350162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]
De vraag is dus eigenlijk willen we samen verder of niet, richting toekomst in plaats van verleden.
Nee.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:54:38 #174
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee.
Dan moet je mensen gaan 'ruimen'.
Of 'geruimd' worden.
pi_162350211
quote:

[..]

Dichter bij huis worden vooral Turkse en Surinaamse jongens strenger gestraft voor dezelfde misdrijven.

Lijkt me belangrijk om dat ook te benoemen, want met die constante focus op de VS lijken mensen nogal eens te vergeten dat het geen Amerikaanse kwestie is.
pi_162350214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:53 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ook zo dat zwarten door zwarte jury's vaker worden vrijgesproken dan blanken. Misschien zit daar ook wel een racistische component in.
Uit die studie bleek dat nu dus juist niet. En ik twijfel heftig of jij er ook werkelijk wetenschappelijke publicaties over hebt gelezen.
pi_162350219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:54 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dan moet je mensen gaan 'ruimen'.
Nee hoor, wel een goede remigratiepolitiek voeren die ook wat oplevert voor de remigranten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:56:14 #178
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162350244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:53 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

OJ zegt hoi.
Die Lebenslust bringt dich um.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 12:56:31 #179
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:55 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee hoor, wel een goede remigratiepolitiek voeren die ook wat oplevert voor de remigranten.
Daar ben ik voor.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:56:42 #180
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:55 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wie moeten er dan weg?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:57:06 #181
440653 BarryOSeven
pi_162350275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt me helemaal niet goed bedoeld. Het lijken mij een stelletje opportunisten die met alle plezier buitenlandse kwesties importeren voor politiek gewin.
Zwarte piet heeft voor ons autochtonen gewoon helemaal geen racistische grondslag. Het feit dat we worden ontdaan van cultuur is wat de autochtoon sterkt. Niet het beschuldigen van racisme want daar heeft Zwarte Piet gewoon helemaal niets mee van doen.

Wat men boos maakt is het feit dat Zwarte Piet niet mag, maar een moskee waar haat tegen ongelovigen wordt gepredikt wel.

Zwarte Piet heeft alleen met racisme te maken voor de mensen die toevallig donker zijn.
pi_162350276
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Uit die studie bleek dat nu dus juist niet. En ik twijfel heftig of jij er ook werkelijk wetenschappelijke publicaties over hebt gelezen.
http://www.allgov.com/new(...)m-150818?news=857222
pi_162350291
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie moeten er dan weg?
Mensen die op DENK stemmen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:58:16 #184
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350315
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Mensen die op DENK stemmen.
Hoezo? Je wilt alleen mensen hier die het met jouw eens zijn?
pi_162350324
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:48 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Mensen zijn begonnen met een materiële achterstand. Psychologische schade en naweeën zal allemaal wel, daar heb ik niet zoveel interesse in. Het racisme dat je in de Nederlandse samenleving aantreft heeft niet zoveel met de slavernij te maken.
Het probleem is dat Denk het doet voorkomen dat discriminatie op huidskleur een one-way street is en daar een one-issue partij van maakt, terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Denk aan wrijvingen in Suriname tussen hisdoestanen en Surinamers van creoolse afkomst. Of Sylvana zelf die Jan Roos een "tatta" noemde. Afrikanen die mensen met zeer donkere huid minderwaardig vinden. Of moslims bij wie het huis te klein is als hun dochter met een blanke autochtoon thuis komt (of andersom).

Discriminatie op welke grond dan ook moet je aanpakken, maar dan niet via een polariserende splinterpartij die er juist wel een one-way street van probeert te maken en zo de waarheid geweld aandoet.
pi_162350370
quote:
Ze spreken dus iedereen sneller vrij. Leuke geframed wel. :')
pi_162350372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo? Je wilt alleen mensen hier die het met jouw eens zijn?
Dat zou wel fijn zijn ja, en goed voor dit land.

Maar dat was natuurlijk een grapje. Je kan niemand dwingen Nederland te verlaten. Je kan wel een goede beloning geven aan mensen met een dubbel paspoort die de Nederlandse nationaliteit opgeven en naar Marokko of Turkije gaan.
pi_162350402
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:59 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ze spreken dus iedereen sneller vrij. Leuke geframed wel. :')
Even verder lezen dan de eerste zin, grapjas.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:00:40 #189
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:59 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat zou wel fijn zijn ja, en goed voor dit land.

Maar dat was natuurlijk een grapje. Je kan niemand dwingen Nederland te verlaten. Je kan wel een goede beloning geven aan mensen met een dubbel paspoort die de Nederlandse nationaliteit opgeven en naar Marokko of Turkije gaan.
Maar zoiets bestaat toch al. Dacht voor Surinamers en Marokkanen? Een vergoeding als ze vrijwillig terugkeren?
pi_162350431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar zoiets bestaat toch al. Dacht voor Surinamers en Marokkanen? Een vergoeding als ze vrijwillig terugkeren?
Voor de eerste generatie alleen. Ik zou juist de derde generatie willen overhalen om weg te gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:03:22 #191
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350492
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zie maar weinig mensen die als ze eenmaal hier zijn, vrijwillig terugkeren.
We zitten sinds vorige maand op 17+ miljoen inwoners.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:03:30 #192
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:01 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Voor de eerste generatie alleen. Ik zou juist de derde generatie willen overhalen om weg te gaan.
Waarom? Die zijn hier geboren.
pi_162350510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het probleem is dat Denk het doet voorkomen dat discriminatie op huidskleur een one-way street is en daar een one-issue partij van maakt, terwijl iedereen weet dat dat niet zo is. Denk aan wrijvingen in Suriname tussen hisdoestanen en Surinamers van creoolse afkomst. Of Sylvana zelf die Jan Roos een "tatta" noemde. Afrikanen die mensen met zeer donkere huid minderwaardig vinden. Of moslims bij wie het huis te klein is als hun dochter met een blanke autochtoon thuis komt (of andersom).

Discriminatie op welke grond dan ook moet je aanpakken, maar dan niet via een polariserende splinterpartij die er juist wel een one-way street van probeert te maken en zo de waarheid geweld aandoet.
Dat zal allemaal best, maar met de PVV hebben we nu een partij die de aandacht constant vestigt op misstanden bij niet-westerse allochtonen en moslims en dat heeft invloed op de politiek. Zij krijgen punten op de agenda en andere partijen nemen visies van ze over, zelfs al zien ze de PVV niet als serieuze regeringskandidaat.

DENK is een partij die hetzelfde kan doen voor de andere zijde. Zij willen de aandacht vestigen op onterecht benadelen van niet-westerse allochtonen en moslims en ondanks dat het waarschijnlijk geen grote partij wordt, kunnen ze mogelijk wel de visie van een deel van de samenleving op de agenda van de politiek zetten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:04:03 #194
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:03 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik zie maar weinig mensen die als ze eenmaal hier zijn, vrijwillig terugkeren.
We zitten sinds vorige maand op 17+ miljoen inwoners.
Geloof dat er wel oudere terug gaan toch? Denk meer Marokkanen dan Surinamers.
pi_162350536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan mogen ze zich ook wel zo gedragen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:04:27 #196
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162350540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Grapjas. De blankmensch excuus witte mens is altijd de racist. De slavenhouder. Moet voor altijd boeten. Niet zoveel zeveren dus.

Heil Sylvana, heil Denk, heil Erdogan
- Charlton Heston
pi_162350557
quote:

[..]

Dat zijn voor een deel wel de mensen die niet Nederlands willen zijn. Die erdohan als hun president zien en dat kan nou eenmaal beter in Turkije
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:04 #198
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoe dan? Je bent een beetje vaag :p
pi_162350573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat er wel oudere terug gaan toch? Denk meer Marokkanen dan Surinamers.
Suriname herkoloniseren lijkt me ook een goed plan. Kunnen die ook weer terug en zijn de Surinamers die daar nog wonen af van het criminele bewind aldaar.
pi_162350579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:00 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Even verder lezen dan de eerste zin, grapjas.
Heb ik gedaan, ze spreken iedereen sneller vrij, de aanname is omdat er veel zwarte mensen tussenzitten.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:06:03 #201
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350598
quote:

[..]

Velen laten blijken zich hier niet thuis voelen en aangezien ze een dubbel paspoort hebben zou je ze dan toch de keus kunnen geven met een premie, maar dan wel voorgoed, te vertrekken.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:06:09 #202
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162350602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Stoppen met het aanbidden van Erdogan en co, Turkse nationaliteit opgeven en dergelijke is al een mooie start. Je bent een Nederlander of je bent het niet.
- Charlton Heston
pi_162350642
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:03 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar met de PVV hebben we nu een partij die de aandacht constant vestigt op misstanden bij niet-westerse allochtonen en moslims en dat heeft invloed op de politiek. Zij krijgen punten op de agenda en andere partijen nemen visies van ze over, zelfs al zien ze de PVV niet als serieuze regeringskandidaat.

DENK is een partij die hetzelfde kan doen voor de andere zijde. Zij willen de aandacht vestigen op onterecht benadelen van niet-westerse allochtonen en moslims en ondanks dat het waarschijnlijk geen grote partij wordt, kunnen ze mogelijk wel de visie van een deel van de samenleving op de agenda van de politiek zetten.
In wat voor zin is dat een goede ontwikkeling?

Het leidt enkel tot meer polarisering, meer tweedeling, en absoluut niet tot meer begrip.

Daarnaast gaat het vaak ook nog eens over non-issues zoals zwarte piet of vergezocht racisme dat overal met de haren wordt bijgesleept.
pi_162350649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Door niet op Erdogan te stemmen bijvoorbeeld, door niet massaal in antisemitische en antiwesterse complottheorieën te geloven, door geen rotzooi te trappen in Ede en Gouda, door normaal werk te doen en door niet langer de Koran te zien als waarheid.
pi_162350652
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:03 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ze hebben het democratisch recht om dat te doen maar ik vraag me af in hoeverre ze autonoom zijn of gelieerd aan Ankara. Hun aanvraag tot hoofdelijke stemming omtrent de Armeense kwestie was puur intimiderend.
Ik vind het prima als zo'n partij toekomst voor zichzelf ziet, uiteindelijk bepaalt de kiezer. Maar ik heb natuurlijk het recht om het een stel engnekken te vinden waarvan ik vermoed dat dat lange arm van Erdogan het voor het zeggen heeft.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:07:39 #206
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350662
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Stoppen met het aanbidden van Erdogan en co, Turkse nationaliteit opgeven en dergelijke is al een mooie start. Je bent een Nederlander of je bent het niet.
Denk dat als ze echt een Erdogan willen ze wel zouden vertrekken. Doen ze niet, ze blijven hier en zijn toch Nederlandser dan dat ze zelf willen toegeven.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:08:00 #207
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:06 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Velen laten blijken zich hier niet thuis voelen en aangezien ze een dubbel paspoort hebben zou je ze dan toch de keus kunnen geven met een premie, maar dan wel voorgoed, te vertrekken.
Ja maar blijkbaar willen ze dat niet :p
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:08:30 #208
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat als ze echt een Erdogan willen ze wel zouden vertrekken. Doen ze niet, ze blijven hier en zijn toch Nederlandser dan dat ze zelf willen toegeven.
Waarom gedragen ze zich daar dan niet naar?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:08:44 #209
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350690
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Door niet op Erdogan te stemmen bijvoorbeeld, door niet massaal in antisemitische en antiwesterse complottheorieën te geloven, door geen rotzooi te trappen in Ede en Gouda, door normaal werk te doen en door niet langer de Koran te zien als waarheid.
Dus islam afzweren?
pi_162350693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:04 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoe precies?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:09:29 #211
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Hoe precies?
Dooddoener.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:09:34 #212
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:08 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Waarom gedragen ze zich daar dan niet naar?
Ja ik weet niet precies hoe ze zich dan zouden moeten gedragen? Meeste werken, betalen belasting en leven gewoon hun leven..
pi_162350729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In wat voor zin is dat een goede ontwikkeling?

Het leidt enkel tot meer polarisering, meer tweedeling, en absoluut niet tot meer begrip.

Daarnaast gaat het vaak ook nog eens over non-issues zoals zwarte piet of vergezocht racisme dat overal met de haren wordt bijgesleept.
In de zin dat dat is hoe ons parlement werkt. Het is een verzameling partijen die verscheidene achterbannen vertegenwoordigen en zo wordt het gehele land zo goed mogelijk vertegenwoordigd.

Alleen als een groep vertegenwoordigd wordt die je liever in de pas ziet lopen is het opeens een tweedeling. Op die manier kunnen we net zo goed een eenpartijstelsel voeren. Dan is er helemaal geen tweedeling. Iedereen met de neus dezelfde kant op. Helemaal mooi.
pi_162350731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus islam afzweren?
Ja.
pi_162350745
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Want Nederlanders mogen het niet met Erdogan eens zijn? En waarom zou je niet in antiwesterse complottheorieën mogen geloven maar bijvoorbeeld wel dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden? Wat is normaal werk? En waarom zouden ze de Koran niet als waarheid mogen zien maar de Bijbel wel?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:11:15 #216
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:10 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja.
Je hebt er last van dat ze moslim zijn?
pi_162350770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:09 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dooddoener.
Dat je geen antwoord hebt op die vraag maakt het geen dooddoener natuurlijk. (Ik zag dat JD inmiddels gereageerd heeft overigens.)
pi_162350801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Want Nederlanders mogen het niet met Erdogan eens zijn? En waarom zou je niet in antiwesterse complottheorieën mogen geloven maar bijvoorbeeld wel dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden?
Klopt ja.

quote:
Wat is normaal werk?
Iets anders dan drugdealer of witwasser in een shoarmazaak.

quote:
En waarom zouden ze de Koran niet als waarheid mogen zien maar de Bijbel wel?
Omdat het christendom hier hoort en de islam niet.
pi_162350808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je hebt er last van dat ze moslim zijn?
Ja.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:13:02 #220
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:12 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja.
Hoe precies?
pi_162350835
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:10 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

In de zin dat dat is hoe ons parlement werkt. Het is een verzameling partijen die verscheidene achterbannen vertegenwoordigen en zo wordt het gehele land zo goed mogelijk vertegenwoordigd.

Alleen als een groep vertegenwoordigd wordt die je liever in de pas ziet lopen is het opeens een tweedeling. Op die manier kunnen we net zo goed een eenpartijstelsel voeren. Dan is er helemaal geen tweedeling. Iedereen met de neus dezelfde kant op. Helemaal mooi.
Nee, je ziet de partij DENK zelf als tegenpool van de PVV.

De PVV kunnen we moeilijk een verrijking van de politiek noemen. Natuurlijk is het goed als problemen benoemd worden, maar het gaat ook om de manier waarop.

Dat leidt bij zowel de PVV als bij DENK tot meer wanorde, polarisatie en onbegrip dan tot oplossingen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:13:41 #222
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162350853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar blijkbaar willen ze dat niet :p
Nou ze willen een staat naar Erdogan's model, is dan de enige logische conclusie, als je die kloefklapper loopt te steunen.

En surprise, dat staat haaks op waar de Nederlandse staat momenteel voor staat. Imo kun je hen dus ook niet benoemen als echte Nederlanders. En ja dat geldt wat mij betreft ook voor blanke, sorry witte medemenschen met gelijkaardige ideeën.
- Charlton Heston
pi_162350875
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe precies?
Omdat ik volgens de islam ter dood gebracht mag worden en minderwaardig ben aan moslims.
pi_162350889
quote:

[..]

Klopt ja.
Klopt ja als antwoord op een waarom vraag slaat natuurlijk nergens op. Toegeven dat je iets onzinnigs hebt gezegd zou je sieren.
quote:
Iets anders dan drugdealer of witwasser in een shoarmazaak.
Dat doet de overgrote meerderheid ook (iets anders dus), dus dat lijkt me geen probleem.
quote:
Klinkt nogal conservatief eerlijk gezegd. Waarom zou het Christendom wel oké zijn, enkel omdat het Christendom al langer aanwezig is?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:14:31 #225
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162350891
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Omdat ik volgens de islam ter dood gebracht mag worden en minderwaardig ben aan moslims.
Maar dat is maar 1 procent!!!11111!!!1111!!!
- Charlton Heston
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:14:41 #226
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350898
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:13 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou ze willen een staat naar Erdogan's model, is dan de enige logische conclusie, als je die kloefklapper loopt te steunen.

En surprise, dat staat haaks op waar de Nederlandse staat momenteel voor staat. Imo kun je hen dus ook niet benoemen als echte Nederlanders. En ja dat geldt wat mij betreft ook voor blanke, sorry witte medemenschen met gelijkaardige ideeën.
Ze kunnen zoveel willen... Feit is dat het niet gaat gebeuren en toch blijven ze. Ze zijn vrij om te gaan namelijk.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:15:01 #227
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162350909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Maar dat is nog niet gebeurt toch :p
pi_162350923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ze hebben het democratisch recht om dat te doen maar ik vraag me af in hoeverre ze autonoom zijn of gelieerd aan Ankara. Hun aanvraag tot hoofdelijke stemming omtrent de Armeense kwestie was puur intimiderend.
Ik vind het prima als zo'n partij toekomst voor zichzelf ziet, uiteindelijk bepaalt de kiezer. Maar ik heb natuurlijk het recht om het een stel engnekken te vinden waarvan ik vermoed dat dat lange arm van Erdogan het voor het zeggen heeft.
Ik vind dat Kuzu daar een punt had.

Ja, je kan zeggen dat ze Turkse Nederlanders wilden intimideren, maar je kan natuurlijk ook gewoon stellen dat ze zo die mensen dwingen om hun mening uit te dragen. Als je als Turkse Nederlander voor de erkenning van de Armeense genocide bent, zou je dat natuurlijk ook gewoon moeten aangeven in een groep andere Turkse Nederlanders.

Waarom zou je je daarover moeten schamen? Waarom zou je dat slinks onder het tapijt schuiven? Ik lees aan de ene kant gezeur dat zoveel Turken de Armeense genocide ontkennen, maar dan is het niet goed om politici die het wel erkennen ertoe te bewegen dat altijd uit te dragen?
pi_162350937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef Operc het volgende:

[..]

Klopt ja als antwoord op een waarom vraag slaat natuurlijk nergens op. Toegeven dat je iets onzinnigs hebt gezegd zou je sieren.
Jawel, nee.

quote:
Dat doet de overgrote meerderheid ook (iets anders dus), dus dat lijkt me geen probleem.
Er zijn er anders verbazend veel crimineel.

quote:
Klinkt nogal conservatief eerlijk gezegd. Waarom zou het Christendom wel oké zijn, enkel omdat het Christendom al langer aanwezig is?
Juist daarom dus. Zo'n 1500 jaar langer.
pi_162350954
quote:

[..]

Nee, omdat we in een samenleving wonen waar gedachten vrij horen te zijn. Het is niet aan de overheid om te bepalen welke religie de inwoners wel en niet mogen aanhangen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:16:08 #231
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162350957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze kunnen zoveel willen... Feit is dat het niet gaat gebeuren en toch blijven ze. Ze zijn vrij om te gaan namelijk.
Hun aandeel blijft groeien. Ze richten hun islamistische partij op. Je hebt geen meerderheid nodig om de heersende macht omver te werpen. Pakweg GroenLinks of PvdA zouden nog eerder een Erdogan 2.0 steunen dan de PVV om te voorkomen dat zo'n type aan de macht komt.

Lees het boek Onderwerping van Michel Houellebecq maar eens.
- Charlton Heston
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:16:32 #232
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162350971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:15 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Jawel, nee.

[..]

Er zijn er anders verbazend veel crimineel.

[..]

Is dat zo?
pi_162350981
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat is nog niet gebeurt toch :p
En dat wil ik graag zo houden. Een dergelijke ideologie hoort niet thuis in het westen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:17:30 #234
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, omdat we in een samenleving wonen waar gedachten vrij horen te zijn. Het is niet aan de overheid om te bepalen welke religie de inwoners wel en niet mogen aanhangen.
Grappig dat Erdogan - de grote held en fuhrer - helemaal niet zo happig is op "iedereen mag denken wat ie wilt".
- Charlton Heston
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:17:35 #235
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351014
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hun aandeel blijft groeien. Ze richten hun islamistische partij op. Je hebt geen meerderheid nodig om de heersende macht omver te werpen. Pakweg GroenLinks of PvdA zouden nog eerder een Erdogan 2.0 steunen dan de PVV om te voorkomen dat zo'n type aan de macht komt.

Lees het boek Onderwerping van Michel Houellebecq maar eens.
Ben niet zo'n lezer :p

Maar ik zie verder ook niks in islamitische partijen of welke religieuze dan ook maar dat is toch juist democratie? Dat is toch waar we zo blij mee zijn?
pi_162351023
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:15 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik vind dat Kuzu daar een punt had.

Ja, je kan zeggen dat ze Turkse Nederlanders wilden intimideren, maar je kan natuurlijk ook gewoon stellen dat ze zo die mensen dwingen om hun mening uit te dragen. Als je als Turkse Nederlander voor de erkenning van de Armeense genocide bent, zou je dat natuurlijk ook gewoon moeten aangeven in een groep andere Turkse Nederlanders.

Waarom zou je je daarover moeten schamen? Waarom zou je dat slinks onder het tapijt schuiven? Ik lees aan de ene kant gezeur dat zoveel Turken de Armeense genocide ontkennen, maar dan is het niet goed om politici die het wel erkennen ertoe te bewegen dat altijd uit te dragen?
Ik vind dit ook behoorlijk engnekkerig.
pi_162351037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, je ziet de partij DENK zelf als tegenpool van de PVV.

De PVV kunnen we moeilijk een verrijking van de politiek noemen. Natuurlijk is het goed als problemen benoemd worden, maar het gaat ook om de manier waarop.

Dat leidt bij zowel de PVV als bij DENK tot meer wanorde, polarisatie en onbegrip dan tot oplossingen.
Ik ben geen fan van de PVV, maar ze zijn er en het heeft effect. Ik vind een tegenpool dan zeker nuttig, om het wat gelijker te trekken.

Daar tweedeling, polarisatie, wanorde en wat nog niet van maken doe jij. Je kan inderdaad ook alle partijen die te ver van het midden afwijken ruimen, VVD en PvdA samenvoegen en het democratisch centralisme invoeren. Dan maken we zeker een einde aan de tweedeling.
pi_162351044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zolang je er niks mee doet, prima. Ik heb ook niet gezegd dat ik de islam zou willen verbieden in de persoonlijke sfeer. Maar het is wel een uiting van anti-westers gedachtegoed.
pi_162351053
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:16 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ja.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:18:55 #240
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar ik zie verder ook niks in islamitische partijen of welke religieuze dan ook maar dat is toch juist democratie? Dat is toch waar we zo blij mee zijn?
Nah, de enige partijen die wat mij betreft onwenselijk zijn zijn momenteel SGP en nu dus ook DENK. Een islamistische grondslag is niet verkeerd, maar ik word ziek van die aartsconservatieve ideeën. En als vrouw zou je daar al helemaal afkeer van moeten hebben. De vrijheid die we hier genieten is een groot goed, en ik zie dat liever niet weggegooid worden door hordes Erdogan-adepten.
- Charlton Heston
pi_162351081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat is de consequentie van massa-immigratie icm democratie inderdaad. Daarom moeten we ook zorgen dat mensen met achterlijke ideeën lekker terug gaan.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:19:59 #242
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351098
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nah, de enige partijen die wat mij betreft onwenselijk zijn zijn momenteel SGP en nu dus ook DENK. Een islamistische grondslag is niet verkeerd, maar ik word ziek van die aartsconservatieve ideeën. En als vrouw zou je daar al helemaal afkeer van moeten hebben. De vrijheid die we hier genieten is een groot goed, en ik zie dat liever niet weggegooid worden door hordes Erdogan-adepten.
Nja die vrijheid is dus dat mensen met deze gedachtes dit kunnen doen...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:20:41 #243
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:19 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is de consequentie van massa-immigratie icm democratie inderdaad. Daarom moeten we ook zorgen dat mensen met achterlijke ideeën lekker terug gaan.
Nja de Nederlandse christelijke partijen bedoel ik natuurlijk ook. Dus die dan ook maar vertrekken toch?
pi_162351128
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Verschil is dan wel dat de SGP een Nederlandse traditie van zo'n 500 jaar oud vertegenwoordigt terwijl de traditie van DENK hier zo'n 50 jaar is.
pi_162351135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vind dit ook behoorlijk engnekkerig.
Hoezo is dat engnekkig? Vind jij niet dat (Turkse) Nederlanders die de Armeense genocide erkennen, dit gewoon netjes moeten uitdragen, zodat andere (Turkse) Nederlanders zien, dat de Armeense genocide een kwestie is die algemeen erkend wordt.?

Of zie jij liever dat ze het zelf wel erkennen, maar dat ze in een groep dat niet durven toegeven en lekker meelullen met de rest, zodat die geen weerstand krijgt?
pi_162351144
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van de PVV, maar ze zijn er en het heeft effect. Ik vind een tegenpool dan zeker nuttig, om het wat gelijker te trekken.

Daar tweedeling, polarisatie, wanorde en wat nog niet van maken doe jij. Je kan inderdaad ook alle partijen die te ver van het midden afwijken ruimen, VVD en PvdA samenvoegen en het democratisch centralisme invoeren. Dan maken we zeker een einde aan de tweedeling.
Nou, je kunt moeilijk ontkennen dat dat toenemende wij - zij denken leidt tot meer spanningen en niet tot oplossingen, die je zegt te willen vinden.

Volgens mij ben je meer gebaat bij een pragmatische instelling, als men echt meent waarom men het te doen is, dan kun je beter proberen te verbinden, bruggen te bouwen en de nuance zoeken en proberen autochtonen met je verhaal mee te krijgen, dan je hier tegen af te zetten en continu de confrontatie te zoeken.
pi_162351148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja de Nederlandse christelijke partijen bedoel ik natuurlijk ook. Dus die dan ook maar vertrekken toch?
Zie mijn vorige post. En het Christendom heeft natuurlijk veel bijgedragen aan onze beschaving. Zonder reformatie geen verlichting.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:22:24 #248
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:21 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post. En het Christendom heeft natuurlijk veel bijgedragen aan onze beschaving. Zonder reformatie geen verlichting.
Ja en nu is het niet meer nodig.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:22:44 #249
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja die vrijheid is dus dat mensen met deze gedachtes dit kunnen doen...
Ja, maar de vraag is of dat wenselijk is. Jij vindt blijkbaar van wel. Nederland naar een model van de huidige Turkse staat. Erdowie erdowo erdogan _O_

Als je in Nederland geboren wordt, dan kweek je normaal niet zo'n gedachtegoed. Er gaat dus iets goed mis in de opvoeding. En dat kunnen we best bij de immigranten zelf gaan zoeken, dat is een feit.
- Charlton Heston
pi_162351207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De Christelijke traditie is prima, maar de Bijbel is natuurlijk niet waar. Dat vinden de meeste mensen hier ook.
pi_162351208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, je kunt moeilijk ontkennen dat dat toenemende wij - zij denken leidt tot meer spanningen en niet tot oplossingen, die je zegt te willen vinden.

Volgens mij ben je meer gebaat bij een pragmatische instelling, als men echt meent waarom men het te doen is, dan kun je beter proberen te verbinden, bruggen te bouwen en de nuance zoeken en proberen autochtonen met je verhaal mee te krijgen, dan je hier tegen af te zetten en continu de confrontatie te zoeken.
Soms moet je je bewegen in een niche om effect te sorteren.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:23:26 #252
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De SGP zal nooit zal groeien, die veroorzaken wat kleine ergernis maar verder heb je daar geen last van en dat gedachtengoed is uitstervende.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:23:54 #253
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351232
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag is of dat wenselijk is. Jij vindt blijkbaar van wel. Nederland naar een model van de huidige Turkse staat. Erdowie erdowo erdogan _O_

Als je in Nederland geboren wordt, dan kweek je normaal niet zo'n gedachtegoed. Er gaat dus iets goed mis in de opvoeding. En dat kunnen we best bij de immigranten zelf gaan zoeken, dat is een feit.
Het is toch meer Erdoganachtige om dingen te verbieden?
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:23:55 #254
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351233
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post.
pi_162351234
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De SGP zal nooit zal groeien, die veroorzaken wat kleine ergernis maar verder heb je daar geen last van en dat gedachtengoed is uitstervende.
In een districtenstelsel, wat ik voorsta, zou zo'n partij niet bestaan. DENK ook niet overigens.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:16 #256
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:23 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

De Christelijke traditie is prima, maar de Bijbel is natuurlijk niet waar. Dat vinden de meeste mensen hier ook.
Wat is een christelijke traditie zonder de bijbel?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:36 #257
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351261
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:20 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Verschil is dan wel dat de SGP een Nederlandse traditie van zo'n 500 jaar oud vertegenwoordigt terwijl de traditie van DENK hier zo'n 50 jaar is.
Klopt. Alsnog vind ik de SGP best extreem. Wat positief is, is dat ze hun gedoe voor zover ik weet niet echt opdringen. DENK zijn een stelletje klaptosti's die Nederland graag willen terugkatapulteren naar een achterlijke samenleving met islamistische grondslag.

En het meest treurige zijn niet Kuzu en co, maar de "Nederlanders" die hen steunen. Blijkbaar toch iets misgelopen daar zoals ik al zei.
- Charlton Heston
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:49 #258
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ja en wie zegt dat mensen last gaan krijgen van een partij als DENK dan?
pi_162351283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk in wezen de basis van ons rechtssysteem en de grondlegging van de verlichting. Dus historisch gezien iets goeds. En christelijke muziek/kunst etc. is ook wel iets moois.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:26:07 #260
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Natuurlijk in wezen de basis van ons rechtssysteem en de grondlegging van de verlichting. Dus historisch gezien iets goeds. En christelijke muziek/kunst etc. is ook wel iets moois.
Ja dat zijn dan jouw interesses :p
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:26:12 #261
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Meh ik ken wel wat christenen en die zijn allemaal wel chill. Gedragen zich normaal, kleden zich normaal en houden zich in hun vrije tijd bezig met zondags naar de kerk gaan, Geloven niet letterlijk in de bijbel maar doen wel aan naastenliefde en dergelijke. Ik zou durven zeggen dat ze meevoelender zijn de gemiddelde atheïst.

Met zulke mensen is niks mis. Met achterlijke fundamentalisten wel.
- Charlton Heston
pi_162351314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klopt. Alsnog vind ik de SGP best extreem. Wat positief is, is dat ze hun gedoe voor zover ik weet niet echt opdringen.
Waar is de SGP extreem in eigenlijk? Ik weet alleen dat ze tegen abortus zijn, maar dat ben ik ook. Op seculiere gronden welteverstaan.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:26:48 #263
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351327
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:24 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

In een districtenstelsel, wat ik voorsta, zou zo'n partij niet bestaan. DENK ook niet overigens.
Denk heeft nog een potentiële groeiende achterban, die heeft de SGP echt niet.
pi_162351331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat zijn dan jouw interesses :p
Ons rechtssysteem is wel meer dan alleen mijn interesse mag ik hopen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:27:05 #265
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351334
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:26 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Meh ik ken wel wat christenen en die zijn allemaal wel chill. Gedragen zich normaal, kleden zich normaal en houden zich in hun vrije tijd bezig met zondags naar de kerk gaan, Geloven niet letterlijk in de bijbel maar doen wel aan naastenliefde en dergelijke. Ik zou durven zeggen dat ze meevoelender zijn de gemiddelde atheïst.

Met zulke mensen is niks mis. Met achterlijke fundamentalisten wel.
Ik ken ook veel van dit soort moslims :P
pi_162351338
Joostbakkerr twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 13:25:14 Ook @PeterRdeV werd benaderd door DENK, meldt hij zojuist bij @denieuwsbv reageer retweet
_O-
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:27:22 #267
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:26 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ons rechtssysteem is wel meer dan alleen mijn interesse mag ik hopen.
Je had het over muziek en kunst.
pi_162351350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:26 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Denk heeft nog een potentiële groeiende achterban, die heeft de SGP echt niet.
Jawel hoor, ook een groeiend aantal proteststemmende conservatieven.
pi_162351351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:15 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Jawel, nee.
:') Jammer dat je niet kunt (wil) discussiëren.
quote:
Wat een non-argument. Als we dingen moeten afwijzen enkel omdat ze nieuw zijn, komen we nergens natuurlijk. Ik verbaas me erover hoeveel mensen kunnen zeiken over zaken die geen enkele invloed hebben op hun leven.
pi_162351353
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:23 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Soms moet je je bewegen in een niche om effect te sorteren.
Waarmee je eerder het tegenovergestelde effect zal sorteren. Lekker slim.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:27:42 #271
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351360
Ik heb helemaal geen christelijke traditie.
pi_162351369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je had het over muziek en kunst.
Niet alleen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:27:59 #273
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is toch meer Erdoganachtige om dingen te verbieden?
Nou dan zullen we maar afwachten tot die idioten het hier voor het zeggen krijgen. Eens zien of ze dan nog rekening houden met onze vrijheid.

Kankergezwellen moet je op tijd verwijderen, voor ze gaan woekeren. DENK, en dan voornamelijk het gedachtegoed erachter, is een kankergezwel. En daar gebruik je wel buitengewone middelen voor. Even het mes erin en opgelost.

#radicaal
- Charlton Heston
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:28:06 #274
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Jawel hoor, ook een groeiend aantal proteststemmende conservatieven.
En daar heb jij last van :?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:28:22 #275
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Niet alleen.
Ja de grondwet en muziek en kunst :p
pi_162351389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarmee je eerder het tegenovergestelde effect zal sorteren. Lekker slim.
Dat komt op mij meer over als jouw eigen wens dan de werkelijke situatie.
pi_162351397
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Operc het volgende:

[..]

:') Jammer dat je niet kunt (wil) discussiëren.
Ik heb allang antwoord gegeven kerel.

quote:
Wat een non-argument. Als we dingen moeten afwijzen enkel omdat ze nieuw zijn, komen we nergens natuurlijk. Ik verbaas me erover hoeveel mensen kunnen zeiken over zaken die geen enkele invloed hebben op hun leven.
Alle religies zijn onwaar, maar het christendom heeft een lange traditie en een grote bijdrage geleverd aan onze beschaving en verdient daarom respect. Islam niet.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:29:01 #278
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351404
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou dan zullen we maar afwachten tot die idioten het hier voor het zeggen krijgen. Eens zien of ze dan nog rekening houden met onze vrijheid.

Kankergezwellen moet je op tijd verwijderen, voor ze gaan woekeren. DENK, en dan voornamelijk het gedachtegoed erachter, is een kankergezwel. En daar gebruik je wel buitengewone middelen voor. Even het mes erin en opgelost.

#radicaal
Ik maak me meer zorgen om de PVV dan DENK eigenlijk.
pi_162351410
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik heb helemaal geen christelijke traditie.
Je leeft er in.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:28 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En daar heb jij last van :?
Nee?
pi_162351424
Is dit de nieuwe NWS slowchat?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:29:37 #281
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ken ook veel van dit soort moslims :P
Ik ook. Ik ken helaas ook een heleboel fundamentalisten die zich hullen in lange gordijnen, weigeren handjes te geven, geen Nederlands/Frans kunnen en je komen bedreigen als je hun wijk in wilt gaan.

#molenbeek
- Charlton Heston
pi_162351430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja de grondwet en muziek en kunst :p
Ons rechtssysteem. Veel belangrijker dan welke wet dan ook.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:30:48 #283
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351455
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik ook. Ik ken helaas ook een heleboel fundamentalisten die zich hullen in lange gordijnen, weigeren handjes te geven, geen Nederlands/Frans kunnen en je komen bedreigen als je hun wijk in wilt gaan.

#molenbeek
Dit soort Christenen kun je ook vinden in bepaalde delen in Nederland. Lekker alles afkeuren wat niet in hun straatje past.

Eigenlijk zijn dit soort mensen ongeacht welke religie niet zo tof. Gelukkig zijn de meeste gewoon normaal.
pi_162351469
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:27 schreef Infection het volgende:
Joostbakkerr twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 13:25:14 Ook @PeterRdeV werd benaderd door DENK, meldt hij zojuist bij @denieuwsbv reageer retweet
_O-
_O-
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:31:07 #285
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:29 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je leeft er in.

[..]

Nee?
Dat weet ik.
Maar ben niet zo opgevoed en heb mijn kinderen ook niet zo opgevoed en er zijn velen met mij die ook niets met religie hebben.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:31:23 #286
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen om de PVV dan DENK eigenlijk.
Er is feitelijk een cordon sanitaire rond de PVV. GroenLinks, PvdA en dergelijke staan te springen om met DENK samen te werken als hun dat uitkomt. Echt, lees dat boek wat ik je zei eens, is interessante lectuur. Dan begrijp je beter wat ik bedoel.
- Charlton Heston
pi_162351512
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit soort Christenen kun je ook vinden in bepaalde delen in Nederland. Lekker alles afkeuren wat niet in hun straatje past.
Die vliegen niet in een gebouw of blazen zich op in een bus. En nog pregnanter: die gaan zulke acties niet in hun zondagse dienst zitten verheerlijken.

Het ergste wat ik van orthodoxe christenen kan bedenken is een mazelenepidemie in Staphorst, maar dat is dan echt de fringe van de fringe.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:32:44 #288
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351526
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:31 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Er is feitelijk een cordon sanitaire rond de PVV. GroenLinks, PvdA en dergelijke staan te springen om met DENK samen te werken als hun dat uitkomt. Echt, lees dat boek wat ik je zei eens, is interessante lectuur. Dan begrijp je beter wat ik bedoel.
Dat zie je dus heel goed. :Y
pi_162351533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:31 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat weet ik.
Maar ben niet zo opgevoed en heb mijn kinderen ook niet zo opgevoed en er zijn velen met mij die ook niets met religie hebben.
Christelijke traditie is niet noodzakelijk religieus maar vooral historisch. Zonder Luther en Calvijn geen Jefferson en Thorbecke.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:33:07 #290
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn dit soort mensen ongeacht welke religie niet zo tof. Gelukkig zijn de meeste gewoon normaal.
Ik weet van het bestaan van de Bible Belt ja. Ben er al meermaals geweest. Hoewel ik me in hun standpunten totaal niet kan vinden kan ik er gewoon rustig doorwandelen en met mensen praten over vanalles en nog wat. Ik vind het weinig wenselijk maar persoonlijk heb ik er geen last van. Dat is bij onze moslimvrienden wel anders.

En zoals iemand al zei, de SGP zal uiteindelijk ophouden te bestaan wegens steeds kleiner potentieel. DENK kan potentieel nog veel groter worden door de aanhoudende import.
- Charlton Heston
pi_162351547
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:28 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat komt op mij meer over als jouw eigen wens dan de werkelijke situatie.
Dat is geen wens, maar een onvermijdelijk feit met de opstelling zoals die is bij de voorstanders van DENK.

Ik wens een solidaire en tolerante samenleving, en ik ben zwaar tegen racisme. Ik ben links als hell notabene, maar ik vind de racismekaart van de DENK voorstanders zwaar overtrokken en getuigen van Calimerogedrag, en het bevordert de samenleving niet.

Ik zie het als een gevaar voor de samenhang van de samenleving, ook al zie ik DENK hoog uit met 1 of 2 zetels in de Tweede Kamer komen bij de verkiezingen in 2017.
pi_162351553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zwarte piet heeft voor ons autochtonen gewoon helemaal geen racistische grondslag. Het feit dat we worden ontdaan van cultuur is wat de autochtoon sterkt. Niet het beschuldigen van racisme want daar heeft Zwarte Piet gewoon helemaal niets mee van doen.

Wat men boos maakt is het feit dat Zwarte Piet niet mag, maar een moskee waar haat tegen ongelovigen wordt gepredikt wel.

Zwarte Piet heeft alleen met racisme te maken voor de mensen die toevallig donker zijn.
Dat is wel vaker zo met racisme. Ik ga hier de ZP-discussie niet over doen, maar er heeft natuurlijk altijd een luchtje aan gezeten, dat had ik op de lagere school al door. Dat hoeft alleen helemaal niet zo'n punt te zijn, het is een traditie uit een andere, racistischer, tijd, het is allemaal goed bedoeld, ZP is niet meer de boeman maar juist de kindervriend. Als dat dan allemaal gebeurt in een land wat zich daarin goed ontwikkeld heeft en zich goed blijft ontwikkelen is het makkelijker daar overheen stappen dan wanneer kinderen voor Zwarte Piet worden uitgescholden en het klimaat rondom huidskleur in het algemeen veel guurder is.

Als je ziet hoeveel gezeik ze alleen al over haar heen kreeg omdat ze heel beleefd vroeg naar de term 'zwartje', 20 jaar geleden was het Simek geweest die van alle kanten keihard was aangevallen, en niet door een zwarte. We moeten vooral op haar zeiken, maar dan vooral omdat ze van muziek een huidskleurkwestie maakt, dat is niet alleen raar omdat je huidskleur niet kunt horen, maar ook omdat dat dat een geimporteerd onderscheid is, heel on-Nederlands.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34:26 #293
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:33 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Christelijke traditie is niet noodzakelijk religieus maar vooral historisch. Zonder Luther en Calvijn geen Jefferson en Thorbecke.
Ik weet, maar doe er alles aan om vrij te leven van elke vorm van religie en te streven naar een vrije vreedzame samenleving zonder welke vorm van religie dan ook.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34:46 #294
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351584
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Die vliegen niet in een gebouw of blazen zich op in een bus. En nog pregnanter: die gaan zulke acties niet in hun zondagse dienst zitten verheerlijken.

Het ergste wat ik van orthodoxe christenen kan bedenken is een mazelenepidemie in Staphorst, maar dat is dan echt de fringe van de fringe.
Ik heb geen last van ze nee. Maar mensen die in die omgeving wonen en niet meedoen aan hun sprookjes hebben er wel last van. En we hebben hier geen moslims die zichzelf opblazen in bussen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:35:28 #295
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_162351600
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik weet van het bestaan van de Bible Belt ja. Ben er al meermaals geweest. Hoewel ik me in hun standpunten totaal niet kan vinden kan ik er gewoon rustig doorwandelen en met mensen praten over vanalles en nog wat. Ik vind het weinig wenselijk maar persoonlijk heb ik er geen last van. Dat is bij onze moslimvrienden wel anders.

En zoals iemand al zei, de SGP zal uiteindelijk ophouden te bestaan wegens steeds kleiner potentieel. DENK kan potentieel nog veel groter worden door de aanhoudende import.
Waar kan je in Nederland niet door een wijk lopen waar voornamelijk moslims wonen dan?
pi_162351601
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:34 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik weet, maar doe er alles aan om vrij te leven van elke vorm van religie en te streven naar een vrije vreedzame samenleving zonder welke vorm van religie dan ook.
En dat idee is mede mogelijk gemaakt door het christendom ;)
pi_162351619
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:28 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik heb allang antwoord gegeven kerel.
Ik lees het anders nergens. Kun je dat bericht van je even quoten? :)
quote:
Alle religies zijn onwaar, maar het christendom heeft een lange traditie en een grote bijdrage geleverd aan onze beschaving en verdient daarom respect. Islam niet.
Het gaan eigenlijk niet om respect, maar het fatsoen dat mensen dingen anders mogen doen dan jij. Dat lijkt me nou een typisch Nederlandse waarde.
pi_162351633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb geen last van ze nee. Maar mensen die in die omgeving wonen en niet meedoen aan hun sprookjes hebben er wel last van.
Is dat zo? Noem eens een voorbeeld? Ik heb er geen enkele last van en ik heb in de biblebelt gewoond.

quote:
En we hebben hier geen moslims die zichzelf opblazen in bussen.
Nog niet nee, maar we hebben wel hele volksstammen moslims die dat goedkeuren of toejuichen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:36:47 #299
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat zie je dus heel goed. :Y
Vroeger:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu:
SPOILER
- Charlton Heston
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:37:34 #300
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162351666
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar kan je in Nederland niet door een wijk lopen waar voornamelijk moslims wonen dan?
Geen ervaring mee. Ik blijf liever weg waar ik niet heen moet. Maar ik kom regelmatig in Molenbeek en Schaarbeek (daar heb ik een studentenkamertje). Lekker gezellig zo 's avonds.
- Charlton Heston
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2016 @ 13:37:56 #301
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162351683
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:36 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vroeger:
SPOILER
Nu:
SPOILER
Dat is toch triest, ik ken die eerste poste nog van in het echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')