twitter:DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
Een vrouw heeft een andere mening, dus is een stoephoer. Nederlandse manieren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eigenlijk teveel eer voor die stoephoer.
Aandachtshoer kan ook nog.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een vrouw heeft een andere mening, dus is een stoephoer. Nederlandse manieren.
Tijd dat DENK wat fatsoen komt brengen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een vrouw heeft een andere mening, dus is een stoephoer. Nederlandse manieren.
In tegendeel. Zou me niks verbazen als ze de genocides die in Afrika en Azië zijn gepleegd erkennen en daarna een programma opstellen om herstelbetalingen te doen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 01:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Door genocides te ontkennen? Merkwaardige manier.....
Heel goed verwoord!quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is ook wel een verschil tussen allochtonen en autochtonen, even heel ruw geschetst dan. Autochtonen hebben over het algemeen nog een soort van liefde voor Nederland en willen ook dat het land in de toekomst bewoonbaar blijft. Voor allochtonen, de DENK mensen dan, geen expats ofzo, is dit land een mooi grasveldje om leeg te grazen, maar verder hebben ze er ook niets mee. Het is leuk voor zolang het duurt maar er hoeft geen toekomst in te zitten, alles mag op.
ze weet nu al dat blanken ook slavenhouders waren, dus hoezo is dat boeiend?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wanneer zal Sylvana er achter komen dat de Ottomanen fervent slavenhouders en -handelaars waren?
Maar de grap is dat geen enkele Nederlander die eigen geschiedenis ontkent. In tegenstelling tot een flink aantal Turken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:05 schreef Atak het volgende:
[..]
In tegendeel. Zou me niks verbazen als ze de genocides die in Afrika en Azië zijn gepleegd erkennen en daarna een programma opstellen om herstelbetalingen te doen.
En de stammen onderling in afrika die na een oorlogje de verliezer massaal te koop aanboden of als slaaf gebruikten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wanneer zal Sylvana er achter komen dat de Ottomanen fervent slavenhouders en -handelaars waren?
Wat dat betreft is het puur een kwestie van hoe ver terug je wilt gaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:49 schreef flibber het volgende:
[..]
En de stammen onderling in afrika die na een oorlogje de verliezer massaal te koop aanboden of als slaaf gebruikten.
Of dat ook veel europeanen als slaaf zijn weg gehaald...
Maar wat wil ze dan? geschiedenis terug draaien?
dus ze wil liever weer in een plaggenhut zitten in afrika terwijl ze door een aidsneger word verkracht?
dat haar voorouders slaaf waren heeft haar en haar voorouders ook een betere toekomst gegeven.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:49 schreef flibber het volgende:
[..]
...
dat haar voorouders slaaf waren heeft haar en haar voorouders ook een betere toekomst gegeven.
Door een Westerse bril bekeken misschien. Je moet niet vergeten dat heel veel tribale samenlevingen vernietigd zijn door Westerse kolonisten en zendelingen. En hoewel die samenlevingen hier 'primitief' worden genoemd zijn/waren ze niet per se inferieur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Liever in Europa/Amerika zitten dan in Afrika, toch?
Volgens mij staan Westerse landen hoger op de ranglijst als landen die migratie aantrekken dan Afrikaanse landen dus Westerse samenlevingen zijn wel zeker in alle opzichten superieur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Door een Westerse bril bekeken misschien. Je moet niet vergeten dat heel veel tribale samenlevingen vernietigd zijn door Westerse kolonisten en zendelingen. En hoewel die samenlevingen hier 'primitief' worden genoemd zijn/waren ze niet per se inferieur.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij staan Westerse landen hoger op de ranglijst als landen die migratie aantrekken dan Afrikaanse landen dus Westerse samenlevingen zijn wel zeker in alle opzichten superieur.
Ligt er aan wat voor maatstaf je hanteert.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij staan Westerse landen hoger op de ranglijst als landen die migratie aantrekken dan Afrikaanse landen dus Westerse samenlevingen zijn wel zeker in alle opzichten superieur.
Ik hanteer de maatstaf van de wereld. Waar wil men het liefste wonen en de wereld heeft gesproken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor maatstaf je hanteert.
Vanuit westers perspectief staat 'welvaart' en 'technologische vooruitgang' erg hoog op deze maatstaf. Maar ben je dan superieur aan bv een samenleving die in harmonie met de natuur leeft en niets geeft om 'welvaart' of 'technologische vooruitgang'?
Met een beetje historisch besef kun je zien dat het wel iets genuanceerder ligt. Een van de redenen van die migratiestromen is dat de oude tribale samenlevingen min of meer vernietigd zijn door de westerse samenlevingen. In de kolonieen werden de bestaande oude samenlevingen in hoog tempo ontmanteld, bekeerd en omgevormd naar een westers model. Dat westerse samenlevingen daar de boel op zijn kop hebben gezet wil nog niet zeggen dat een tribale samenleving inferieur is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik hanteer de maatstaf van de wereld. Waar wil men het liefste wonen en de wereld heeft gesproken.
Heb je het nu over ontkenning van genocide?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen van in paniek raken/bang van worden.
Andere mensen? Andere? Wat bedoel je precies daarmee???!!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
Sylvana for president! Zegt wat andere mensen denken.
Zo klopt tie wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen boos van worden.
Ik ga dit nog één keer (tevergeefs) uitleggen:quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het puur een kwestie van hoe ver terug je wilt gaan.
De Romeinen maakten ook slaven van volken uit de veroverde gebieden.
Een aantal hiervan waren zeker ook Germaans/Angels/Saksisch.
Moeten we dan ook herstelbetalingen bij de huidige Italianen gaan eisen of?
Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo klopt tie wel.
Sylvana is gewoon een irritante aandachtshoer met een chronisch minderwaardigheidscomplex waar mensen moe van worden.
Ze voelt zich ook om het minste of geringste aangevallen, dat zag je ook bij DWDD.
Sowieso spoor je niet als je zwarte piet verschrikkelijk vindt maar de Armeense genocide niet zo belangrijk vindt (niet belangrijk genoeg om daar een mening over te vormen in ieder geval).
Als Sylvana Simons moet ze inderdaad zelf weten of ze zich wil uitspreken over óf Zwarte Piet óf de Armeense genocide óf beide óf geen van beide.quote:Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.
Ik snap dat de effecten op de nakomelingen anders zijn, maar dat maakt de huidige generatie nog steeds niet verantwoordelijk voor wat hun over-over-over-grootouders fout hebben gedaan (wat mijn voornamelijke punt was).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik ga dit nog één keer (tevergeefs) uitleggen:
Er is een enorm verschil tussen het houden en handelen van slaven door bijvoorbeeld de Romeinen, Ottomanen en verscheidene Afrikaanse rijken dan de transatlantische slavernij. Dit verschil heeft geen invloed op hoe de beleving van de slavernij was voor de daadwerkelijke slaven, maar wel op hun nakomelingen.
Bij de meeste vormen van slavernij integreerden de slaven of hun nakomelingen in de samenleving. De Ottomanen handelden voornamelijk vrouwelijke slaven waarmee zij zichzelf voortplantten. Romeinse en Afrikaanse slaven konden bij het herwinnen van hun vrijheid gewoon zich mengen in de samenleving en voortplanten met de rest van de bevolking. Aan de nakomelingen is dus niet echt te achterhalen wie er slaven als voorouders heeft en wie niet. En een bevrijde slaaf stond natuurlijk niet heel hoog op de sociale ladder en zal logischerwijs meer nakomelingen hebben in de sociale onderlaag dan een willekeurig edelman, maar het is allemaal behoorlijk gemengd.
In de koloniën werd er daarentegen heel erg op toegezien dat blanken en zwarten zich zo min mogelijk voortplantten en de nakomeling van zo'n gemengd stel was per definitie minderwaardig aan de gemiddelde bevolking. Die slaven zijn dus in de eerste plaats verplaatst naar een gebied waar ze niet vandaan kwamen en daarbij nog eens actief gehinderd om simpelweg op te gaan in de bevolking. Dat heeft een veel grotere invloed gehad op de nakomelingen en maakt ze ook duidelijk aanwijsbaar. Dit geldt niet voor de nakomelingen van de slaven waar jij het over hebt.
Bovendien zijn de redenen voor de teringzooi in Afrikaanse landen bijna altijd terug te voeren op religieuze of tribale kwesties.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik snap dat de effecten op de nakomelingen anders zijn, maar dat maakt de huidige generatie nog steeds niet verantwoordelijk voor wat hun over-over-over-grootouders fout hebben gedaan (wat mijn voornamelijke punt was).
Zij vindt het goed dat Ebru Umar veroordeeld wordt voor het geven van haar mening. Dat is inderdaad beangstigend.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:13 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat er al 5 delen zijn zegt ook genoeg; Sylvana zegt iets waar mensen van in paniek raken/bang van worden.
Waarom hebben turkse nederlanders er dan zo'n sterke mening over?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.
Amen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik snap dat de effecten op de nakomelingen anders zijn, maar dat maakt de huidige generatie nog steeds niet verantwoordelijk voor wat hun over-over-over-grootouders fout hebben gedaan (wat mijn voornamelijke punt was).
Ik ben ook maar toevallig in dit land geboren als een blanke man, net zoals Sylvana Simons toevallig als donkere vrouw is geboren. Dat soort toevalligheden elkaar gaan verwijten is pas racisme.
Maar je moest geen schoon toiletje willen. En de hoge kindersterfte was ook niet per sé inferieur, ze maakten gewoon weer nieuwe, toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Door een Westerse bril bekeken misschien. Je moet niet vergeten dat heel veel tribale samenlevingen vernietigd zijn door Westerse kolonisten en zendelingen. En hoewel die samenlevingen hier 'primitief' worden genoemd zijn/waren ze niet per se inferieur.
Dat zal niet gaan gebeuren, die club heeft nu eenmaal een doelgroep.....dus die 1 of 2 zetels zullen er helaas wel komen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:36 schreef Berk-24 het volgende:
Ik hoop oprecht dat de partij DENK 0 zetels gaat halen bij de verkiezingen
Armeense genocide ontkennen is een grote no-go
Dat is de vraag. Het is namelijk niet puur een toevalligheid, maar die afkomst heeft invloed gehad op waar je vandaag bent. Als je daarbij om de zoveel tijd blanke Nederlanders hoort spreken over hoe hun voorouders dit land hebben opgebouwd, neemt de relevantie ervan nog wat toe.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben ook maar toevallig in dit land geboren als een blanke man, net zoals Sylvana Simons toevallig als donkere vrouw is geboren. Dat soort toevalligheden elkaar gaan verwijten is pas racisme.
Is dat zo? Ik heb nog geen enkele Turkse Nederlander die ik heb ontmoet horen spreken over de Armeense genocide. Wel over de Koerdische kwestie en over de herkomst van baklava. Ik denk dat het nogal ligt aan jezelf en de Turken die je toevallig spreekt, waarover je ze op een sterke mening betrapt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Waarom hebben turkse nederlanders er dan zo'n sterke mening over?
De christelijke moraal leert je ook voorover bukken en nemen wat je krijgt. Dat heeft veel donkere mensen ook niet heel ver gebracht.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:20 schreef DustPuppy het volgende:
Het voornaamste punt is dat je bij herstelbetalingen hele generaties Nederlanders verantwoordelijk stelt voor iets waar zij part noch deel aan hebben gehad en waar waarschijnlijk 99% van hen (je hebt altijd idioten) mordicus op tegen zijn.
En wat de christelijke moraal ons ook leert, in een rechtvaardige samenleving gaan de zonden van de vader niet over naar de zoon.
Volgens mij heb je het nu over de situatie nadat het westen zijn sausje over die samenlevingen heeft gegooid. Er zijn, behoudens enkele geisoleerde plaatsen diep in het Amazonegebied, geen plekken meer op aarde waar oorspronkelijke, niet door het Westen beinvloede samenlevingen nog bestaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:18 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Maar je moest geen schoon toiletje willen. En de hoge kindersterfte was ook niet per sé inferieur, ze maakten gewoon weer nieuwe, toch?
Fuck de christelijke moraal, het is gewoon van de zotte, het is gewoon logisch dat 'zonden' niet van vader op zoon overgaan, zou me een mooie boel worden zeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Het is namelijk niet puur een toevalligheid, maar die afkomst heeft invloed gehad op waar je vandaag bent. Als je daarbij om de zoveel tijd blanke Nederlanders hoort spreken over hoe hun voorouders dit land hebben opgebouwd, neemt de relevantie ervan nog wat toe.
[..]
Is dat zo? Ik heb nog geen enkele Turkse Nederlander die ik heb ontmoet horen spreken over de Armeense genocide. Wel over de Koerdische kwestie en over de herkomst van baklava. Ik denk dat het nogal ligt aan jezelf en de Turken die je toevallig spreekt, waarover je ze op een sterke mening betrapt.
[..]
De christelijke moraal leert je ook voorover bukken en nemen wat je krijgt. Dat heeft veel donkere mensen ook niet heel ver gebracht.
Als dat voor zonden geldt, geldt het ook voor deugden en die consequente instelling kan ik helaas maar weinigen op betrappen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Fuck de christelijke moraal, het is gewoon van de zotte, het is gewoon logisch dat 'zonden' niet van vader op zoon overgaan, zou me een mooie boel worden zeg.
Ik vind haar vooral een lekker ding dus met het sowieso met haar eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:11 schreef Wimperkruller het volgende:
Sylvana for president! Zegt wat andere mensen denken.
twitter:arnoldkarskens twitterde op woensdag 18-05-2016 om 19:25:50Niet willen erkennen Armeense/Assyrische genocide (>1 miljoen doden) maakt #Denk en dus Sylvana Simons heel erg 'fout'. #DWDD reageer retweet
Dat klopt, het zou andersom ook zo moeten zijn, daar ben ik het volkomen mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als dat voor zonden geldt, geldt het ook voor deugden en die consequente instelling kan ik helaas maar weinigen op betrappen.
Nee, dat is niet zo. Want we kunnen niet kiezen waar we geboren worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dat is de vraag. Het is namelijk niet puur een toevalligheid, maar die afkomst heeft invloed gehad op waar je vandaag bent. Als je daarbij om de zoveel tijd blanke Nederlanders hoort spreken over hoe hun voorouders dit land hebben opgebouwd, neemt de relevantie ervan nog wat toe.
Daarom zeg ik ook dat de Christelijke moraal nergens op slaat. En jij bevestigt dit nu.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
De christelijke moraal leert je ook voorover bukken en nemen wat je krijgt. Dat heeft veel donkere mensen ook niet heel ver gebracht.
Ja maar, dat is toch niets nieuws.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Want we kunnen niet kiezen waar we geboren worden.
[..]
Daarom zeg ik ook dat de Christelijke moraal nergens op slaat. En jij bevestigt dit nu.
Meestal wel ja. Ik vraag me trouwens af hoe je dat deugden overgeven aan je nakomelingen voor je ziet? Ik snap namelijk de vergelijking niet zo goed. Heb je er een praktisch voorbeeld van?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja maar, dat is toch niets nieuws.
Maar dat geldt natuurlijk voor de moraal van al die andere geloven net zo.
Deugden van mezelf kwam niet uit mijn mond, ik noemde dat je als zoon niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zonden van je vader en daarop noemde FlyDutchMan de deugden, en de vraag of voor deugden hetzelfde geldt als voor zonden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Ik vraag me trouwens af hoe je dat deugden overgeven aan je nakomelingen voor je ziet? Ik snap namelijk de vergelijking niet zo goed. Heb je er een praktisch voorbeeld van?
Ja, dat snap ik. Maar bij zonden denk ik aan een zoon die gestraft wordt voor de misdaden van zijn vader. Hoe werkt dat bij deugden dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Deugden van mezelf kwam niet uit mijn mond, ik noemde dat je als zoon niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zonden van je vader en daarop noemde FlyDutchMan de deugden, en de vraag of voor deugden hetzelfde geldt als voor zonden.
Als je miljoenen erftquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar bij zonden denk ik aan een zoon die gestraft wordt voor de misdaden van zijn vader. Hoe werkt dat bij deugden dan?
Je vader doet een goede daad en de zoon wordt daarvoor beloond? Maar daarmee beloon je indirect de vader toch ook? Ik zie gewoon even geen vergelijkbaar voorbeeld.
Eerlijk gezegd weet ik vrij weinig over deugden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar bij zonden denk ik aan een zoon die gestraft wordt voor de misdaden van zijn vader. Hoe werkt dat bij deugden dan?
Je vader doet een goede daad en de zoon wordt daarvoor beloond? Maar daarmee beloon je indirect de vader toch ook? Ik zie gewoon even geen vergelijkbaar voorbeeld.
Ja, ok maar een beetje 'deudgzaam' persoon zal toch ook blij zijn met het feit dat zijn kinderen iets krijgen? Dus indirect beloon je hem dan ook.quote:
Ik vind het ook onzin hoor. Ik speelde alleen advocaat van den duivelquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, ok maar een beetje 'deudgzaam' persoon zal toch ook blij zijn met het feit dat zijn kinderen iets krijgen? Dus indirect beloon je hem dan ook.
En zo beland je ineens in een theologische discussie
Het zou me niet eens verbazen dat ze zich tot in de uitzending niet eens gerealiseerd heeft dat ze daar ooit een vraag over zou krijgen. Die hele toetreding tot de engnekken van DENK voelt als een hele rare zijsprong.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:arnoldkarskens twitterde op woensdag 18-05-2016 om 19:25:50Niet willen erkennen Armeense/Assyrische genocide (>1 miljoen doden) maakt #Denk en dus Sylvana Simons heel erg 'fout'. #DWDD reageer retweet
Dat dus, ze is ontevreden over het een of ander, geen idee waarover, Zwarte Piet of zo, en dan komt er een partij langs die ook tegen van alles is, en Sylvana springt lekker op de kar, kunnen ze samen overal tegenaan schoppen, verder is er geen enkele link tussen die partij en deze mevrouw.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen dat ze zich tot in de uitzending niet eens gerealiseerd heeft dat ze daar ooit een vraag over zou krijgen. Die hele toetreding tot de engnekken van DENK voelt als een hele rare zijsprong.
Of ze is inderdaad finaal fout of ze bewijst hier inderdaad dat ze altijd maar wat heeft geluld en geen flauw idee heeft waar ze over spreekt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen dat ze zich tot in de uitzending niet eens gerealiseerd heeft dat ze daar ooit een vraag over zou krijgen. Die hele toetreding tot de engnekken van DENK voelt als een hele rare zijsprong.
Het is een partij van 'de allochtonen tegen de rest' die zich vooral heel verongelijkt voelen en overal een aanval of onderdrukking in zien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat dus, ze is ontevreden over het een of ander, geen idee waarover, Zwarte Piet of zo, en dan komt er een partij langs die ook tegen van alles is, en Sylvana springt lekker op de kar, kunnen ze samen overal tegenaan schoppen, verder is er geen enkele link tussen die partij en deze mevrouw.
Ik gok op dat laatste.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Of ze is inderdaad finaal fout of ze bewijst hier inderdaad dat ze altijd maar wat heeft geluld en geen flauw idee heeft waar ze over spreekt.
Beide einde TV carriere. Want het establishment accepteert geen verraad.
Ik ook en dat maakt haar meteen absoluut incapabel plaats te nemen in de Tweede Kamer. Maar daar komt ze nog wel achter, want Van Nieuwkerk was nog zo aardig om een moeilijke vraag toch maar even over te slaan. ("We gaan snel verder naar de volgende vraag")quote:
Of dat het belangrijkste is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik ook en dat maakt haar meteen absoluut incapabel plaats te nemen in de Tweede Kamer. Maar daar komt ze nog wel achter, want Van Nieuwkerk was nog zo aardig om een moeilijke vraag toch maar even over te slaan. ("We gaan snel verder naar de volgende vraag")
Maar in de kamer komt ze niet weg met: "Ik vind niets van de Armeense genocide"
Wat overigens wel prachtige beelden gaat opleveren.
Als je zelf geen standpunt hebt omtrent de Armeense genocide komt je er niet mee weg door alleen naar anderen te wijzen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Of dat het belangrijkste is.Als Nederland Turkije zo gaat kwallen over zijn geschiedenis dan weet ik zeker dan ze het ook terug kunnen doen. Er is genoeg stof (zwarte bladzijdes) in de Nederlandse geschiedenis dat nog niet erkent is.
Het is vrij simpel. Als het over slavernij, of herstelbetalingen gaat roept de meerderheid van Nederland in koor: Dat is zo lang geleden, je kan mensen niet de schuld geven van de daden van hun voorouders. Maar ondertussen is het wel "onze voorouders die dit land hebben opgebouwd" en wordt een allochtoon met een mening afgedaan als een gast die het waagt allerlei eisen te stellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Precies. Als Nederland zo'n harde stelling over de zogenaamde Armeense genocide neemt dan kan Turkije in de nabije toekomst ook een harde stelling nemen over zwarte piet. En dan wordt het weer huilie huilie geblazen omdat een Verweggistan in de interne zaken van Nederland bemoeit. Doe het dan zelf niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik ga dit nog één keer (tevergeefs) uitleggen:
Er is een enorm verschil tussen het houden en handelen van slaven door bijvoorbeeld de Romeinen, Ottomanen en verscheidene Afrikaanse rijken dan de transatlantische slavernij. Dit verschil heeft geen invloed op hoe de beleving van de slavernij was voor de daadwerkelijke slaven, maar wel op hun nakomelingen.
Bij de meeste vormen van slavernij integreerden de slaven of hun nakomelingen in de samenleving. De Ottomanen handelden voornamelijk vrouwelijke slaven waarmee zij zichzelf voortplantten. Romeinse en Afrikaanse slaven konden bij het herwinnen van hun vrijheid gewoon zich mengen in de samenleving en voortplanten met de rest van de bevolking. Aan de nakomelingen is dus niet echt te achterhalen wie er slaven als voorouders heeft en wie niet. En een bevrijde slaaf stond natuurlijk niet heel hoog op de sociale ladder en zal logischerwijs meer nakomelingen hebben in de sociale onderlaag dan een willekeurig edelman, maar het is allemaal behoorlijk gemengd.
In de koloniën werd er daarentegen heel erg op toegezien dat blanken en zwarten zich zo min mogelijk voortplantten en de nakomeling van zo'n gemengd stel was per definitie minderwaardig aan de gemiddelde bevolking. Die slaven zijn dus in de eerste plaats verplaatst naar een gebied waar ze niet vandaan kwamen en daarbij nog eens actief gehinderd om simpelweg op te gaan in de bevolking. Dat heeft een veel grotere invloed gehad op de nakomelingen en maakt ze ook duidelijk aanwijsbaar. Dit geldt niet voor de nakomelingen van de slaven waar jij het over hebt.
[..]
Als inwoner van Nederland is de Armeense genocide veel minder relevant dan de kwestie Zwarte Piet. De laatste is actueel, speelt zich af in ons eigen gebied en heeft in deze tijd invloed. De Armeense genocide is een kwestie van een ander land, van heel lang geleden. Natuurlijk is genocide veel erger dan een karikatuur, máár er is geen reden waarom je er per se een mening over zou moeten hebben, vooral als je er nauwelijks in hebt verdiept. Het zou meer mensen sieren om zich niet zo sterk uit te laten over zaken waar ze weinig van weten. Zeker als deze zaken nauwelijks relevant zijn voor henzelf.
1,5 miljoen mensen die vermoord zijn in opdracht van jouw heimat. Inderdaad behoorlijk belangrijk, of zullen we 4 en 5 mei ook gewoon afschaffen. Triviaal onderdeel van de geschiedenis die miljoenen vergaste Joden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Of dat het belangrijkste is.Als Nederland Turkije zo gaat kwallen over zijn geschiedenis dan weet ik zeker dan ze het ook terug kunnen doen. Er is genoeg stof (zwarte bladzijdes) in de Nederlandse geschiedenis dat nog niet erkent is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |