SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest lachenquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:45 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit lijkt mij een vergissing van de supermarkt in uw voordeel, u verlaat de gevangenis zonder te betalen
Dat dacht ik ook, daarom vroeg ik me ook af waarom de politie zich verlaagd met zo'n domme post.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:45 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit lijkt mij een vergissing van de supermarkt in uw voordeel, u verlaat de gevangenis zonder te betalen
Ik zeg niet dat ik er recht op heb, ik vroeg me af hoe dit te bewijzen valt. Bij wijze van spreke heb ik het gewoon blind in mijn portemonnee gestopt en vervolgens in de gezamenlijke pot in het café gedaan. Geen idee wat ik uit het apparaat heb gekregen, volgens het apparaat 80 euroquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is hetzelfde als wanneer je per vergissing 10000 euro krijgt overgemaakt van iets of iemand. Je hebt er geen recht op. Teruggeven dus. En ja, dat is een misdaad en ja, de politie gaat daar achteraan.
Waarom kom je het hier dan vragen? Negeer het lekker en geniet van je 200 flappen. Ik hoop dat ze je strafblad waard zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:46 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, daarom vroeg ik me ook af waarom de politie zich verlaagd met zo'n domme post.
Ze weten tussen welke tijden het was, de automaat houdt bij wie er toen gepind heeft en uit welke cassette er geld gegeven is. Bovendien zijn er camerabeelden. Zij vertellen tussen welke tijd het gebeurd is, jij weet wanneer je gepind hebt en hoeveel. Je kunt je dus niet beroepen op 'kon ik niet weten'.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:48 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er recht op heb, ik vroeg me af hoe dit te bewijzen valt. Bij wijze van spreke heb ik het gewoon blind in mijn portemonnee gestopt en vervolgens in de gezamenlijke pot in het café gedaan. Geen idee wat ik uit het apparaat heb gekregen, volgens het apparaat 80 euro
Als jij een x bedrag overmaakt naar een verkeerd persoon, ben je gewoon je geld kwijt. Politie doet al helemaal niks. Je kan je bank vragen contact op te nemen met die persoon om te vragen of ze het terug willen storten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is hetzelfde als wanneer je per vergissing 10000 euro krijgt overgemaakt van iets of iemand. Je hebt er geen recht op. Teruggeven dus. En ja, dat is een misdaad en ja, de politie gaat daar achteraan.
Er zal wel ergens opgeslagen zijn wie er hebben gepind (rekeningnummers). Sowieso is het tijdslot van de verkeerde transacties bekend. Dus aan je bon heb je niks (want staat tijdstip op). Als ze weten wanneer je hebt gepind (na vullen en voor correctie fout) en wie er heeft gepind kunnen ze je vast vinden..quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:48 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er recht op heb, ik vroeg me af hoe dit te bewijzen valt. Bij wijze van spreke heb ik het gewoon blind in mijn portemonnee gestopt en vervolgens in de gezamenlijke pot in het café gedaan. Geen idee wat ik uit het apparaat heb gekregen, volgens het apparaat 80 euro
Ik zei 'krijgt'. En wat je zegt is niet waar. Als jij per vergissing geld overmaakt (dus niet naar een verkoper op marktplaats die een oplichter is) is de ontvanger verplicht dat terug te storten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:50 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Als jij een x bedrag overmaakt naar een verkeerd persoon, ben je gewoon je geld kwijt. Politie doet al helemaal niks. Je kan je bank vragen contact op te nemen met die persoon om te vragen of ze het terug willen storten.
Hoezo kan ik me niet beroepen op 'kon ik niet weten'? Ik ben niet doelbewust gaan pinnen omdat ik iets gehoord heb. Ik kreeg het nu toevallig mee vanwege die bewuste kennis. Waar deze vraag dus over gaat is, hoe kunnen ze bewijs bij elkaar krijgen, want dat is er dus niet. Ik heb een pinbon, hoe gaan ze vertellen dat er iets anders uit de automaat is gekomen dan wat er op mijn bonnetje en mijn afschrift staat?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze weten tussen welke tijden het was, de automaat houdt bij wie er toen gepind heeft en uit welke cassette er geld gegeven is. Bovendien zijn er camerabeelden. Zij vertellen tussen welke tijd het gebeurd is, jij weet wanneer je gepind hebt en hoeveel. Je kunt je dus niet beroepen op 'kon ik niet weten'.
Lees het topic nog eens terug.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:55 schreef Wasmachinu het volgende:
Waar deze vraag dus over gaat is, hoe kunnen ze bewijs bij elkaar krijgen, want dat is er dus niet.
Dat leg ik je net uit. Automaat houdt het bij, er zijn videobeelden en er is bekend tussen welke tijden er foute bedragen uitgekeerd zijn. 1en 1 is 2.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:55 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Hoezo kan ik me niet beroepen op 'kon ik niet weten'? Ik ben niet doelbewust gaan pinnen omdat ik iets gehoord heb. Ik kreeg het nu toevallig mee vanwege die bewuste kennis. Waar deze vraag dus over gaat is, hoe kunnen ze bewijs bij elkaar krijgen, want dat is er dus niet. Ik heb een pinbon, hoe gaan ze vertellen dat er iets anders uit de automaat is gekomen dan wat er op mijn bonnetje en mijn afschrift staat?
Was er niet laatst een hele hijsa over het feit dat er geen naamcontrole op IBAN zit en mensen daarom kunnen fluiten naar hun geld? Was zo'n domme doos die geld naar haar spaarrekening wilde overschrijven wat een Roemeen ofzo bleek te zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zei 'krijgt'. En wat je zegt is niet waar. Als jij per vergissing geld overmaakt (dus niet naar een verkoper op marktplaats die een oplichter is) is de ontvanger verplicht dat terug te storten.
http://www.wetrecht.nl/onverschuldigde-betaling/
dat maakt geen opzetquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat leg ik je net uit. Automaat houdt het bij, er zijn videobeelden en er is bekend tussen welke tijden er foute bedragen uitgekeerd zijn. 1en 1 is 2.
Nee. Maar het houden als bekend is, dat er iets fout is, maakt het wel opzet.quote:
Daardoor is er nog geen sprake van diefstal, opzet of bewuste verduistering. Overigens zie je op de video alleen gezichten, niet wat er uit de pinautomaat komt rollen. Het is dus mijn bewijs, bankafschrift en pinbon, tegenover het bewijs van de supermarkt; 'we hebben een foutje gemaakt'.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat leg ik je net uit. Automaat houdt het bij, er zijn videobeelden en er is bekend tussen welke tijden er foute bedragen uitgekeerd zijn. 1en 1 is 2.
Televaagquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:58 schreef Mr.Ping het volgende:
In dé krant spreken ze zelfs van misbruik!
Dat valt natuurlijk nooit te bewijzenquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar het houden als bekend is, dat er iets fout is, maakt het wel opzet.
Ik pinde 80 euro uit zo'n neergezet apparaat, maar kreeg 200quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef fs180 het volgende:
strafrecht vereist inderdaad dat je er vanaf bewust bent, dus nee dat word geen stradfblad
Je kunt er idd naar fluiten. Er zijn mensen die zelfs hun hele spaarrek hebben overgemaakt per ongeluk. Paar duizendjes weg, daag.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Was er niet laatst een hele hijsa over het feit dat er geen naamcontrole op IBAN zit en mensen daarom kunnen fluiten naar hun geld? Was zo'n domme doos die geld naar haar spaarrekening wilde overschrijven wat een Roemeen ofzo bleek te zijn.
Krijg je nooit meer terug.
Nee, zo werkt het nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Maar het houden als bekend is, dat er iets fout is, maakt het wel opzet.
Wat wil je nou horen? Misschien kunnen we dat gewoon zeggen danquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:59 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Daardoor is er nog geen sprake van diefstal, opzet of bewuste verduistering. Overigens zie je op de video alleen gezichten, niet wat er uit de pinautomaat komt rollen. Het is dus mijn bewijs, bankafschrift en pinbon, tegenover het bewijs van de supermarkt; 'we hebben een foutje gemaakt'.
Ondanks dat je w.s. gelijk hebt is wat Jumbo stelt: "dat Jumbo aangifte ter zake diefstal cq. verduistering zal doen" toch wel iets te sterk gesteld m.i. Het zou iets ludieker kunnen. De oorzaak is een blunder van de Jumbo en er zullen geen tonnen "verduisterd" zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zei 'krijgt'. En wat je zegt is niet waar. Als jij per vergissing geld overmaakt (dus niet naar een verkoper op marktplaats die een oplichter is) is de ontvanger verplicht dat terug te storten.
http://www.wetrecht.nl/onverschuldigde-betaling/
Je wordt er op attent gemaakt en de politie verspreid een bericht om iedereen de kans te geven om zich te melden. Dat niet doen maakt het diefstal.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:59 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Daardoor is er nog geen sprake van diefstal, opzet of bewuste verduistering. Overigens zie je op de video alleen gezichten, niet wat er uit de pinautomaat komt rollen. Het is dus mijn bewijs, bankafschrift en pinbon, tegenover het bewijs van de supermarkt; 'we hebben een foutje gemaakt'.
Je gaat het doel van het topic echt volledig voorbij, want dit valt nooit te bewijzen. Waar het om ging was het kansloze dreigement van de politie, want dit houdt voor een rechter nooit stand. Daar vroeg ik jullie meningen over, die overigens gewaardeerd worden hoor. Ik ben het er alleen niet mee eensquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik pinde 80 euro uit zo'n neergezet apparaat, maar kreeg 200
TS was zich dus vanaf het begin bewust van de fout.
oh fout? net was het nog een misdrijf met opzet?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik pinde 80 euro uit zo'n neergezet apparaat, maar kreeg 200
TS was zich dus vanaf het begin bewust van de fout.
bitch fucking pleasequote:Op donderdag 19 mei 2016 21:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je wordt er op attent gemaakt en de politie verspreid een bericht om iedereen de kans te geven om zich te melden. Dat niet doen maakt het diefstal.
De fout van de automaat. Dus jouw actie blijft een misdrijf met opzet, ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
oh fout? net was het nog een misdrijf met opzet?
Politie Lingewaard moet je hebben!quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Topic even naar politie Bemmel gestuurd }:-)
Ze zullen idd contact met TS opnemen na die termijn, maar dat iemand geld uit een pinautomaat niet heeft nageteld en niet op Facebook kijkt is toch geen misdaad?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee echt nietquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De fout van de automaat. Dus jouw actie blijft een misdrijf met opzet, ja.
Computer says no. Het is een fout van (een medewerker van) Jumbo. Gevalletje ondernemersrisico zou het zelfs kunnen zijn.quote:
Dat maakt het helemaal geen diefstal. Dom gelul. Ik ben na het pinnen niet verplicht alle nieuwssites te lezen om te kijken of er toevallig door een 14 jarige slavenarbeider een fout is gemaakt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je wordt er op attent gemaakt en de politie verspreid een bericht om iedereen de kans te geven om zich te melden. Dat niet doen maakt het diefstal.
En ik kan er nog inkomen dat je zonder te kijken het geld in je portemonnee doet, maar er komt een moment dat je ergens gaat betalen en veel meer in je portemonnee hebt zitten dan je dacht.
En ook als je zo'n bericht van de politie leest zou je kunnen denken "ik heb daar gepind, klopt 't bij mij dan wel?"
Precies. Heldere kijk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze zullen idd contact met TS opnemen na die termijn, maar dat hij geld uit een pinautomaat niet heeft nageteld en niet op Facebook kijkt is toch geen misdaad?
Hij wil het niet echt begrijpen geloof ik. Het gaat me ook niet om zijn oordeel, maar om de justitiële motivatie die de politie mogelijk kan hebben. Wat kunnen ze nou doen als ze aan de voordeur staan, zonder bewijs? Ik vind het gewoon een interessante kwestie, hoef mijn gelijk niet perse te halenquote:
je kan hooguit civielrechtelijk aansprakelijk zijn voor onverschuldigde betaling maar zelfs dat is onduidelijk, je hebt namelijk van je eigen rekening gepind, vermoedelijk is het zelfs feitelijk onmogelijk na te gaan hoe veel er uitbetaaldquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:06 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Hij wil het niet echt begrijpen geloof ik. Het gaat me ook niet om zijn oordeel, maar om de justitiële motivatie die de politie mogelijk kan hebben. Wat kunnen ze nou doen als ze aan de voordeur staan, zonder bewijs? Ik vind het gewoon een interessante kwestie, hoef mijn gelijk niet perse te halen
precies. Wie eist, bewijst. Zou een mooie boel worden als iedereen dit zomaar kan roepen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:06 schreef BadderAapje het volgende:
Iedereen kan wel zeggen dat het geld omgewisseld is...
Alsof iedereen dat bijhoudt. Ik zou het ieg niet opmerken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:02 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En ik kan er nog inkomen dat je zonder te kijken het geld in je portemonnee doet, maar er komt een moment dat je ergens gaat betalen en veel meer in je portemonnee hebt zitten dan je dacht.
Laat de bank dat eerst maar eens aantonen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dit is onverschuldigde betaling. En je moet het teruggeven.
Bovendien ben je ook nog TEGOEDERTROUW!
Dus dubbel schuldig.
Je vroeg om 60/80 euro en je kreeg 200 zonder dat daarvoor dus een rechtsgrond is!
Ben je nou echt zo dom? Je zegt zelf al dat er biljetten verwisseld zijn, ze weten dat tijdens welke vulling dat gebeurd is en wanneer het is hersteld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:06 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Hij wil het niet echt begrijpen geloof ik. Het gaat me ook niet om zijn oordeel, maar om de justitiële motivatie die de politie mogelijk kan hebben. Wat kunnen ze nou doen als ze aan de voordeur staan, zonder bewijs? Ik vind het gewoon een interessante kwestie, hoef mijn gelijk niet perse te halen
Laat ze het dan maar officieel opeisen. Een Facebook bericht lijkt me daarmee niet voldoende.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Je zegt zelf al dat er biljetten verwisseld zijn, ze weten dat tijdens welke vulling dat gebeurd is en wanneer het is hersteld.
Iedereen de desbetreffende coupures in de tussentijd heeft gepind heeft teveel of te weinig gehad. Apparaat logt natuurlijk gewoon wie wanneer wat pint en welke biljetten hij (denkt dat hij) uitgeeft.
Daarnaast sta je óók nog op camera en kunnen ze ook alle verschillen wel verrekenen en dan precies nog jouw 140¤ tekort komen.
Er zijn camerabeelden plus dit topic.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Laat de bank dat eerst maar eens aantonen.
Dan moet het rekeningnummer gekoppeld worden aan een persoon dat kan alleen de bank. Pinautomaat was van derden niet van een bank, wordt nog een hele lastige zaak voor die partij.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Er zijn camerabeelden plus dit topic.
Hoeveel mensen zullen er zijn die het bedrag van TS pinden?
Even terugzoeken wel rekeningnummer dit was en welke naam. Hebbes.
Bewijs eerst maar eens dat TS niet gewoon ¤80 gekregen heeft. Zie (scherpe) post van Chai.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Niet zomaar nee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:05 schreef Kreator het volgende:
Als ze het komen halen, moet je niet te moeilijk doen, maar zelfs dan hrbbdn ze er niet zomaar recht op.
proestquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:11 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dit is onverschuldigde betaling. En je moet het teruggeven.
Bovendien ben je ook nog TEGOEDERTROUW!
Dus dubbel schuldig.
Je vroeg om 60/80 euro en je kreeg 200 zonder dat daarvoor dus een geldige overeenkomst is.
En de politie gaat echt geen bericht vrijgeven als daarvoor geen geldige rechtsgrond is.
Dat geloof ik allemaal wel, maar ze kunnen nooit bewijzen dat ik niet gewoon ¤80 heb gekregen. Als dat kan op het woord van een jumbo-manager, wordt het wel heel mooi.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Je zegt zelf al dat er biljetten verwisseld zijn, ze weten dat tijdens welke vulling dat gebeurd is en wanneer het is hersteld.
Iedereen de desbetreffende coupures in de tussentijd heeft gepind heeft teveel of te weinig gehad. Apparaat logt natuurlijk gewoon wie wanneer wat pint en welke biljetten hij (denkt dat hij) uitgeeft.
Daarnaast sta je óók nog op camera en kunnen ze ook alle verschillen wel verrekenen en dan precies nog jouw 140¤ tekort komen.
camerabeeld van WAT precies?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook niet. Het apparaat zegt dat je gekregen hebt wat je gepind hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:17 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat geloof ik allemaal wel, maar ze kunnen nooit bewijzen dat ik niet gewoon ¤80 heb gekregen. Als dat kan op het woord van een jumbo-manager, wordt het wel heel mooi.
daarbij, het is het gewoon bedrijfsrisico; fout medewerker in beoefening beroepquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:17 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat geloof ik allemaal wel, maar ze kunnen nooit bewijzen dat ik niet gewoon ¤80 heb gekregen. Als dat kan op het woord van een jumbo-manager, wordt het wel heel mooi.
Mensen denken dat dit soort zaken net zoals NCIS worden opgelost met een heel team die wel achterkomt waar je huis woont en dan je komen opzoeken, net voordat je je wapen trekt wordt je neergeschoten door de te lekkere politieagente.quote:
Waar denk je dat die 60 euro wordt afgeschreven dan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan moet het rekeningnummer gekoppeld worden aan een persoon dat kan alleen de bank. Pinautomaat was van derden niet van een bank, wordt nog een hele lastige zaak voor die partij.
Van een rekeningnummer maar die is niet gekoppeld in een database. Wat ze overigens wel willen gaan doen. Alleen de bank waar TS zijn rekening heeft weet dat die rekeningnummer bij zijn persona hoort.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar denk je dat die 60 euro wordt afgeschreven dan?
Bij een derden in de cloud ofzo?
ja dit dus:quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen denken dat dit soort zaken net zoals NCIS worden opgelost met een heel team die wel achterkomt waar je huis woont en dan je komen opzoeken, net voordat je je wapen trekt wordt je neergeschoten door de te lekkere politieagente.
Op het bonnetje staat mijn naam niet, alleen het rekeningnummer. Ik neem aan dat de bewuste bank niet zomaar toestemming geeft als een bedrijf die gegevens opvraagt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar denk je dat die 60 euro wordt afgeschreven dan?
Bij een derden in de cloud ofzo?
Nee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Van een rekeningnummer maar die is niet gekoppeld in een database. Wat ze overigens wel willen gaan doen. Alleen de bank waar TS zijn rekening heeft weet dat die rekeningnummer bij zijn persona hoort.
Dat kunnen ze dus vrij simpel, aangezien gewoon aan te tonen is dat jij het betreffende tijdsbestek die bepaalde coupures hebt gepind.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:17 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zeker van.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
De betalingsverkeerverwerker (Equens) weet dat ook.
Dus?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus vrij simpel, aangezien gewoon aan te tonen is dat jij het betreffende tijdsbestek die bepaalde coupures hebt gepind.
dat zeg je wel makkelijk, maar hoe wil je dat doen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus vrij simpel, aangezien gewoon aan te tonen is dat jij het betreffende tijdsbestek die bepaalde coupures hebt gepind.
Is het zeker dat te achterhalen is welke biljetten (of iig welke hij denkt) het apparaat tijdens de transactie van TS heeft uitgegeven dan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je denkt niet dat zo'n apparaat alle transacties logt? En ze weten wanneer hij gevuld is en de fout is herstelt? 1+1=2, alle transacties in de tussentijd die 20 of 50 biljetten bevatten zijn dus foutief.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat zeg je wel makkelijk, maar hoe wil je dat doen?
quote:
Nee, er wordt alleen bijgehouden welke munten en biljetten eruit gegeven worden. Op de kwitantie staat uiteindelijk de spreiding van de munten en biljetten. Als je een munt in een verkeerde koker stopt zal hij gewoon tellen als de munt die daarin hoort 't zelfde met biljetten. Er zit geen controle op de uitvoer van biljetten (anders zal de automaat uberhaupt geen biljetten uitgeven die niet uitgegeven horen te worden)quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je denkt niet dat zo'n apparaat alle transacties logt? En ze weten wanneer hij gevuld is en de fout is herstelt? 1+1=2, alle transacties in de tussentijd die 20 of 50 biljetten bevatten zijn dus foutief.
Ik welquote:
Natuurlijk, da's sowieso basisfunctionaliteit. Hoe weet men anders hoeveel het apparaat nog bevat, wanneer hij bijgevuld moet etcquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:28 schreef Chai het volgende:
[..]
Is het zeker dat te achterhalen is welke biljetten (of iig welke hij denkt) het apparaat tijdens de transactie van TS heeft uitgegeven dan?
Bij zo'n supermarktkast?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk, da's sowieso basisfunctionaliteit. Hoe weet men anders hoeveel het apparaat nog bevat, wanneer hij bijgevuld moet etc
quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee, er wordt alleen bijgehouden welke munten en biljetten eruit gegeven worden. Op de kwitantie staat uiteindelijk de spreiding van de munten en biljetten. Als je een munt in een verkeerde koker stopt zal hij gewoon tellen als de munt die daarin hoort 't zelfde met biljetten. Er zit geen controle op de uitvoer van biljetten (anders zal de automaat uberhaupt geen biljetten uitgeven die niet uitgegeven horen te worden)
Maar als er verkeerd gevuld wordt, is die hele functie natuurlijk weg. Het enige denkbare bewijs is het woord van de supermarkt. Het apparaat heeft gelogd, gerekend en mij een bon gegeven. Dat er iets anders uit het apparaat komt, tja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk, da's sowieso basisfunctionaliteit. Hoe weet men anders hoeveel het apparaat nog bevat, wanneer hij bijgevuld moet etc
Hier ben ik opgehouden met lezen, TS wil geen advies, TS wil horen dat hij het geld mag houden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:59 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Nope.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geld is wel het laatste waar ik me druk om maak. Waar ik me druk om maak, is de bewijslast. Die is er toch simpelweg niet?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hier ben ik opgehouden met lezen, TS wil geen advies, TS wil horen dat hij het geld mag houden.
Open dan een topic in KLB.
Er is je in het begin al verteld hoe het zit, maar dat wil jij allemaal niet horen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geld is wel het laatste waar ik me druk om maak. Waar ik me druk om maak, is de bewijslast. Die is er toch simpelweg niet?
Ik vind het inderdaad een interessante en behoorlijk unieke case.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geld is wel het laatste waar ik me druk om maak. Waar ik me druk om maak, is de bewijslast. Die is er toch simpelweg niet?
Volgens mij wil hij weten of er wel grond is voor het dreigement aangifte van diefstal als hij zich niet binnen 2 weken meldt nav een Facebook bericht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hier ben ik opgehouden met lezen, TS wil geen advies, TS wil horen dat hij het geld mag houden.
Open dan een topic in KLB.
Natuurlijk is die grond er. Hoe kan daar nog aan getwijfeld worden?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij wil hij weten of er wel grond is voor het dreigement aangifte van diefstal als hij zich niet binnen 2 weken meldt nav een Facebook bericht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |