Briljant, wie verzint nou weer zoiets xDquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
Briljant komisch duo dit:
[ afbeelding ]
Wel met F1 gifjesquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:25 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... moblo hoort SC en slaat meteen aan het slowchatten...
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:25 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... moblo hoort SC en slaat meteen aan het slowchatten...
Nattekat nu:quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:35 schreef Nattekat het volgende:
Noot aan zelf: gebruik nooit meer het woord SC in dit topic.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:34 schreef Wolve000 het volgende:
Als we dan toch Raikkonen dingen plaatsen...
Verder zijn alle nieuwsbronnen elkaar aan het na-papegaaien met het nieuws dat Magnussen en Ricciardo een nieuwe motor gaan rijden. De een is nog stelliger dan de ander.quote:“It is more a question of just being sure that we have got the engine in a good state to race it,” he explained. “It is not a matter of just turning up with a mechanical lump.
“It all has to be mapped properly and it has to deal with all operational circumstances because, with these V6 engines, there are a lot of conditions with which you have to make sure the engine is mapped properly for.
“Monaco has some particularly unusual ones: quite low revs, and you need to make sure the engine is all good for that. It is just about making sure that the engine is absolutely the way we want it to be.”
quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:01 schreef S95Sedan het volgende:
Knoop is al doorgehakt.
http://www.f1today.net/nl(...)gnussen-en-ricciardo
Zoals boven gezegd: iedereen praat elkaar na. Even afwachten of 't inderdaad zo is van de directe bron, zou ik zeggen.quote:meldt Auto Bild Motorsport.
Ik ga er vanuit dat het klopt, qua nieuws dat Max in spanje al zou gaan rijden voor RBR hadden ze het ook als eerste bij het rechte eind. Ruim voordat de rest met dat nieuws kwam.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Zoals boven gezegd: iedereen praat elkaar na. Even afwachten of 't inderdaad zo is van de directe bron, zou ik zeggen.
Alleen komt dit niet van hun zelf maar van een ander zoals in het artikel staat en staat de titel tussen quotes, dus houden ze zelf nog een slag om de arm.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het klopt, qua nieuws dat Max in spanje al zou gaan rijden voor RBR hadden ze het ook als eerste bij het rechte eind. Ruim voordat de rest met dat nieuws kwam.
Goeie timing wel, zo net voor hij iets heeft gewonnen. Mag die persoon nu ook niet meer zeuren.quote:
F1 Today is echt een ruksite. Die brengen elk gerucht als nieuws.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:10 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het klopt, qua nieuws dat Max in spanje al zou gaan rijden voor RBR hadden ze het ook als eerste bij het rechte eind. Ruim voordat de rest met dat nieuws kwam.
quote:Ricciardo got a good jump on Max Verstappen in qualifying in Spain, by adding in a couple of turns of front wing for his final run, something Verstappen was not aware possible as such a move would have destabilised the Toro Rosso. He has had some more time to learn the car this week with a day’s testing, but he’ll still be improvising next week in Monaco.
quote:Renault admit that they took some wrong directions in evolving the hybrid turbo engine, after three wins in the inaugural 2014 season with Ricciardo. Renault sources suggest that one of the root causes of their relative weakness in the early years of hybrid was the reduction in headcount at the engine base in Viry-Chatillon when Flavio Briatore was in charge of Renault F1 operations in 2009, at the time when KERS hybrid system was being developed. He wanted the expertise in electrification and energy harvesting to be at the chassis headquarters in Enstone.
Conversely Mercedes built on its work at its engine base in Brixworth, making it a centre of excellence for hybrid technology, batteries and high density electric motors. Those missing years and difficulty of hiring talented engineers to work in Paris, have cost Renault, and it was not able to invest enough and early enough to recover.
Ik zat ook al... op Monaco heb je meer aan een betrouwbare motor dan aan een snelle motor. Straks is Ric. weer het haasje en dat gun ik hem echt niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Ach, wat maakt het uit. Op Monaco heb je er zo goed als niks aan.
Ze hebben 200 rondes zonder problemen gereden, met betrouwbaarheid zal het wel snor zitten denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zat ook al... op Monaco heb je meer aan een betrouwbare motor dan aan een snelle motor. Straks is Ric. weer het haasje en dat gun ik hem echt niet.
Bochten bepalen 95% van de rondetijd op Monaco.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze hebben 200 rondes zonder problemen gereden, met betrouwbaarheid zal het wel snor zitten denk ik.
Ik denk dat die snellere motor ( als hij daadwerkelijk zoveel sneller is ) echt wel invloed heeft. De kwalificatie is bij Monaco zo ontzettend belangrijk dat elke tiende van een seconde zal tellen.
Nee, ze mogen maximaal 5 motoren per seizoen gebruiken daarna krijg je straf, maar als het team nog tokens heeft mogen ze die tokens inzetten voor motor upgrades.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:30 schreef Re het volgende:
krijg je trouwens geen strafplekken bij een nieuwe motor of kan dat gewoon (snap toch niets van die regels dus)
ja dat dacht ik ook al meteen, maar monaco is geloof ik niet lief voor motoren, beter lijkt me de volgende race... en dan allebei de nieuwe motorquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee, ze mogen maximaal 5 motoren per seizoen gebruiken daarna krijg je straf, maar als het team nog tokens heeft mogen ze die tokens inzetten voor motor upgrades.
Monaco is niet echt zwaar voor de motor, eerder voor de versnellingsbak zou ik zeggen... wat Nattekat ook al zei, 95% van Monaco is downforce/techniek 5% is motorvermogen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:39 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook al meteen, maar monaco is geloof ik niet lief voor motoren, beter lijkt me de volgende race... en dan allebei de nieuwe motor
het is de versnellingsbak die zwaar te verduren krijgt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:39 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook al meteen, maar monaco is geloof ik niet lief voor motoren, beter lijkt me de volgende race... en dan allebei de nieuwe motor
Mooi, en dat VES dan maar boven RIC eindigt, dan kunnen alle "it's webber all over again" alu hoedjes weer naar binnen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:51 schreef caspervc het volgende:
Gerucht gaat dat Magnussen en Ricciardo in Monaco al de nieuwe Renault engine krijgen en max en palmer niet...
Als Max nou "ff" wint in Monaco doet ie gewoon mee voor het kampioenschapquote:
Rosberg neemt wraak -> Max doet mee voor het kampioenschap, Grosjean rijdt ver achter hem gelukkig.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als Max nou "ff" wint in Monaco doet ie gewoon mee voor het kampioenschap*droomt weer "ff" verder.
Kan je mij als leek een kleine samenvatting van het Webber verhaal geven?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi, en dat VES dan maar boven RIC eindigt, dan kunnen alle "it's webber all over again" alu hoedjes weer naar binnen.
weet weinig van Barnsley maar Wembleyquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
Kunnen jullie nu er verder niets te doen is even duimen voor Barnsley FC? Staan nu met één voet in Wembley in de halve finale van de play-offsleiden cumulatief met 4-0, met nog 45 mins! Als ze winnen ga ik voor het eerst een voetbalwedstrijd meemaken in Wembley
Ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
Kunnen jullie nu er verder niets te doen is even duimen voor Barnsley FC? Staan nu met één voet in Wembley in de halve finale van de play-offsleiden cumulatief met 4-0, met nog 45 mins! Als ze winnen ga ik voor het eerst een voetbalwedstrijd meemaken in Wembley
Ik snap er geen bal van, maar ik duim ff mee!quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
Kunnen jullie nu er verder niets te doen is even duimen voor Barnsley FC? Staan nu met één voet in Wembley in de halve finale van de play-offsleiden cumulatief met 4-0, met nog 45 mins! Als ze winnen ga ik voor het eerst een voetbalwedstrijd meemaken in Wembley
Ja, maar Felipinho heeft natuurlijk de baan vooraf kunnen verkennen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:45 schreef Geralt het volgende:
Ricardo had verloren van dat snooterkuuk toch of niet?
toftoftof!quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef SnowOokami het volgende:
Jeuj, we gaan naar Spa![]()
Nu nog de shit regelen :effort:
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:21:05FOM maakt ook van elke race een highlight. Deze is om in te lijsten F1 GP Spanje https://t.co/OCU7NuYeef reageer retweet
Campingplek met mij en Waffle?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef SnowOokami het volgende:
Jeuj, we gaan naar Spa![]()
Nu nog de shit regelen :effort:
Die race is niet samen te vatten, daarom maar de hele race ingelijstquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:21:05FOM maakt ook van elke race een highlight. Deze is om in te lijsten F1 GP Spanje https://t.co/OCU7NuYeef reageer retweet
Webber werd benadeeld door RBR en Vettel voorgetrokken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef j95 het volgende:
[..]
Kan je mij als leek een kleine samenvatting van het Webber verhaal geven?
2008 Vettel knalt achterop Webber die in een leidende positie rijdt, Webber maakt hem uit voor damn kid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef j95 het volgende:
[..]
Kan je mij als leek een kleine samenvatting van het Webber verhaal geven?
Maleisië 2013quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:37 schreef j95 het volgende:
[..]
Kan je mij als leek een kleine samenvatting van het Webber verhaal geven?
quote:Vettel went on to finish first and win the race followed by Webber, Hamilton, Rosberg, Massa, Grosjean, Räikkönen, Hülkenberg, Pérez, and Vergne. Following the race Webber and Vettel had a brief exchange before the podium ceremony. Webber commented, "Multi-21, Seb. Multi-21," which is in reference to the team order issued, which specifies that car no. 2 (Webber) is to finish the race in front of car no.1 (Vettel) .[13]
During the post-race podium questions Webber said that "I want to race as well but in the end the team made the decision ... we look after the tyres, get the car to the end. In the end Seb made his own decisions today, not respected team orders, but will have protection as usual and that's the way it goes."[14] Horner later acknowledged Vettel had ignored team orders as well as Webber's own history of following similar orders
Het enige stukje wat ik kan bedenken waar het nut zou hebben is exit hairpin en daarna tunnel. Maar daar zitten ze maar heel kort en daarna is het weer flink remmen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Monaco is niet echt zwaar voor de motor, eerder voor de versnellingsbak zou ik zeggen... wat Nattekat ook al zei, 95% van Monaco is downforce/techniek 5% is motorvermogen.
Dus hoe dan ook, de RBR zal Monaco erg goed liggen... of een motor upgrade echt nut heeft voor die race betwijfel ik ook.
Wow, supergaaf!quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:50 schreef exile79 het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)-from-barcelona.html
Mooie onboard beelden van de start van Max, maar vooral even verderop van de finish, was volgens mij nog niet voorbij gekomen.
Zo waren er 2 Mercedessen, zo stonden ze allebei in het grind. Geweldige hoekquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:50 schreef exile79 het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)-from-barcelona.html
Mooie onboard beelden van de start van Max, maar vooral even verderop van de finish, was volgens mij nog niet voorbij gekomen.
Natuurlijk heeft extra vermogen nut. Dat het bij Monaco nihil is snap ik ook wel. Maar net dat kleine beetje extra kan wel de kwalificatie en dus race bepalen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:30 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Het enige stukje wat ik kan bedenken waar het nut zou hebben is exit hairpin en daarna tunnel. Maar daar zitten ze maar heel kort en daarna is het weer flink remmen.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:50 schreef exile79 het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)-from-barcelona.html
Mooie onboard beelden van de start van Max, maar vooral even verderop van de finish, was volgens mij nog niet voorbij gekomen.
Dit. Plus: men denkt de hele tijd aan topsnelheden en rauwe pk's, maar extra acceleratie en meer driveability zijn ook op Monaco hartstikke welkom.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef Fopje het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft extra vermogen nut. Dat het bij Monaco nihil is snap ik ook wel. Maar net dat kleine beetje extra kan wel de kwalificatie en dus race bepalen.
Buigende marshals op 1:15 (die van het gifje)quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:50 schreef exile79 het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)-from-barcelona.html
Mooie onboard beelden van de start van Max, maar vooral even verderop van de finish, was volgens mij nog niet voorbij gekomen.
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Director's_Cut__Spain_2016.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:40 schreef Nizno het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)ideo/2016/5/Director's_Cut__Spain_2016.html
Geen idee of hij al voorbij is gekomen, maar ik vond het wel een leuk overzichtje.
Fucking kippenvelquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:40 schreef Nizno het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)ideo/2016/5/Director's_Cut__Spain_2016.html
Geen idee of hij al voorbij is gekomen, maar ik vond het wel een leuk overzichtje.
Heerlijk!quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:46 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Director's_Cut__Spain_2016.html
Fixed![]()
(en was idd al voorbij gekomen, in een quote van een tweet van Olav)
thanks, had niet gezien dat het fout gepakt had.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:46 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Director's_Cut__Spain_2016.html
Fixed![]()
(en was idd al voorbij gekomen, in een quote van een tweet van Olav)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |