abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:37:19 #251
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162868408
Waarschijnlijk een botsing geweest met een andere van de Zwitsers, er vliegt er nog 1 rond met een aileron die mist.


  donderdag 9 juni 2016 @ 17:24:21 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162869216
Wow, da´s lastig vliegen :D Maar intussen was die toch geland op Leeuwarden?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_162869316
Gelukkig geen F16 of F35, hebben we nu namelijk al niet genoeg :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:28:44 #254
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162869349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:24 schreef flipsen het volgende:
Wow, da´s lastig vliegen :D Maar intussen was die toch geland op Leeuwarden?
Yes al veilig geland! Piloot is alleen gewond.
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:24:34 #255
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162870508
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:30 schreef Blistering het volgende:
Toch niet die F35 hé :o Zou wat zijn zeg.

edit: Oh team suisse, nvm dan.
Tarzan :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162871736
Roept toch de vraag op wanneer de eerste F-35 het wad in gaat, toch soort van traditie bij de luchtmacht, kunnen de zeehondjes ook alvast wennen aan wat er straks met enige regelmaat in zee stort.
pi_162874488
quote:
- KLM is een stuk sterker gegroeid dan Air France.
Men vindt dat beide maatschappijen evenredig zouden moeten groeien en naar verdeling in activiteit van 63% Air France en 37% KLM zoals in 2006 afgesproken zou zijn.

- De SNPL - grootste vakbond onder de AF-piloten - eist bij de directie dat er tot 2020 26 nieuwe wide-body toestellen in de
AF-vloot worden opgenomen om het balans met KLM te herstellen.
Met een huidige wide-body vloot van 107 toestellen is dat een groei van bijna 25%.
Dus omdat ze AF kapot hebben gestaakt in het verleden, wat de verhouding heeft veranderd, moet er nu meer groei komen. Om die groei te 'bevorderen' eisen ze meer loon en meer personeel... Dat de leden van de bonden dat pikken is wel erg vreemd. Verder slachten ze de (NL) kip met de gouden eieren. Als KLM momenteel meer toestellen had gehad zouden ze meer verdienen. Het is maar de vraag of dat voor AF ook geldt.

[ Bericht 9% gewijzigd door inkjet op 09-06-2016 21:21:19 (Typevaud.) ]
--
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:41:53 #258
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162883086
quote:
Dijsselbloem: geen capaciteit KLM naar Air France

AMSTERDAM - Het kabinet verzet zich tegen het overhevelen van internationale vluchten van KLM naar Air France. "Daar trekken wij echt de streep", zei minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën donderdag in RTL Late Night. Dijsselbloem erkent dat hij weinig macht heeft in de kwestie.

De Nederlandse staat is maar een kleine aandeelhouder in alleen KLM, maar we hebben wel "invloed op de landingsrechten en die zijn heel belangrijk voor het bedrijf", zegt Dijsselbloem.

Hij heeft in een gesprek met zijn Franse collega eerder op de dag over de onrust bij Air France "niet gewezen" op de mogelijkheid dat Nederland landingsrechten kan afnemen. "Ze weten hoe het werkt", aldus de bewindsman. "Ik ga niet dreigen."

Staking
De piloten van Air France gaan zaterdag, net als het EK voetbal in Frankrijk op stoom komt, voor een paar dagen staken. Ze zijn tegen kostenbesparingen en willen vluchten van KLM naar hun eigen luchtvaartmaatschappij overzetten.

De leiding van Air France-KLM zou die laatste eis van de piloten wel gerechtvaardigd vinden. Maar Dijsselbloem wil daar niets van weten dus. "We gaan niet de problemen in Frankrijk oplossen door hier werk en vluchten weg te halen", zei hij.

(c) Reismedia / AFN
pi_162883122
Pfff dat KLM en AF moet echt uit elkaar. Achterlijke Fransen. Zich niet richten op de concurrenten maar intern elkaar de tent uit vechten.

Als een splitsing al mogelijk is wat moet KLM dan?
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:46:21 #260
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162883139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 08:44 schreef Godtje het volgende:
Pfff dat KLM en AF moet echt uit elkaar. Achterlijke Fransen. Zich niet richten op de concurrenten maar intern elkaar de tent uit vechten.

Als een splitsing al mogelijk is wat moet KLM dan?
Samen gaan werken met Etihad of Emirates lijkt mij het meest ideale.
pi_162883157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 08:46 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Samen gaan werken met Etihad of Emirates lijkt mij het meest ideale.
Alsof die een spaan heel laten van KLM met de olie dollars.
Die zijn naar mijn inschatting niet van het samenwerken maar van het kapot concurreren.
pi_162883895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:21 schreef NewHorizon het volgende:
Alleen als piloten bij KLM 50% moeten inleveren dan heb je een halfjaar later geen piloten meer.
Als de salarissen bij Sleazyjet en RyanAir nog steeds lager zijn dan KLM-50% dan is dat wel gunstig op zich - vacatures bij KLM → leegloop bij die kutmaatschappijen. Ik zeg doen! *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:56:25 #263
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162884059
Ben al ruim een half uur thuis van de luchtmachtdagen _O-
pi_162884193
Laten we alsjeblieft niet doen alsof KLM nu zo'n geoliede moneymaker is na een paar bescheiden kwartaalwinstjes waar de olieprijs een belangrijke rol in speelde. Daarnaast was het onvermijdelijk om samen te gaan met een partij, je kan echter wel vraagtekens zetten bij de 'match' tussen een Frnse en Nederlandse carrier.

Het grappigste blijft echter dat ze nooit zijn samen gegaan, maar nog steeds 2 airlines runnen onder een holding. Daarnaast blijft het een overname en is die 'stoere taal' van de politici puur voor de bühne, aangezien AF toch wel de macht in handen heeft. De eisen die nu gesteld worden zijn pure waanzin, maar keer op keer is gebleken dat het langzaamaan heus die kant op zal gaan...

Samenwerken / integreren met een van de ME3 gaat hem ook niet worden. Al is het maar vanwege de scheve verhoudingen die dan ontstaan wat betreft beloning en rechten voor cabin / flight crew. Laat staan dat het een complete mismatch is qua cultuur, nog wel erger dan Nederland - Frankrijk denk ik...
Jack does it in real time...
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:34:46 #265
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162887593
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162902269
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 09:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben al ruim een half uur thuis van de luchtmachtdagen _O-
Hoe dat zo?
Ik nu namelijk pas ruim anderhalf uur.

Overigens een tip aan mensen die van plan zijn om morgen te gaan; ga vroeg. Héél vroeg.
En kan dat niet; ga dan met OV of parkeer je auto elders en ga met de fiets verder.
De parkeerplaatsen waren rond 10/11 uur o.i.d. al vol.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2016 21:53:09 ]
pi_162909031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Ik nu namelijk pas ruim anderhalf uur.

Overigens een tip aan mensen die van plan zijn om morgen te gaan; ga vroeg. Héél vroeg.
En kan dat niet; ga dan met OV of parkeer je auto elders en ga met de fiets verder.
De parkeerplaatsen waren rond 10/11 uur o.i.d. al vol.
Ik woon er naast en was als eerste op de basis :s) En als eerste weer weg dus :P Maar goed ik was er puur voor het grondmaterieel
pi_162909390
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef DeeBee het volgende:
Laten we alsjeblieft niet doen alsof KLM nu zo'n geoliede moneymaker is na een paar bescheiden kwartaalwinstjes waar de olieprijs een belangrijke rol in speelde. Daarnaast was het onvermijdelijk om samen te gaan met een partij, je kan echter wel vraagtekens zetten bij de 'match' tussen een Frnse en Nederlandse carrier.

Het grappigste blijft echter dat ze nooit zijn samen gegaan, maar nog steeds 2 airlines runnen onder een holding. Daarnaast blijft het een overname en is die 'stoere taal' van de politici puur voor de bühne, aangezien AF toch wel de macht in handen heeft. De eisen die nu gesteld worden zijn pure waanzin, maar keer op keer is gebleken dat het langzaamaan heus die kant op zal gaan...

Samenwerken / integreren met een van de ME3 gaat hem ook niet worden. Al is het maar vanwege de scheve verhoudingen die dan ontstaan wat betreft beloning en rechten voor cabin / flight crew. Laat staan dat het een complete mismatch is qua cultuur, nog wel erger dan Nederland - Frankrijk denk ik...
Dat denk ik ook inderdaad. Delta zou wellicht een interessante optie zijn.
pi_162911627
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 03:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik woon er naast en was als eerste op de basis :s) En als eerste weer weg dus :P Maar goed ik was er puur voor het grondmaterieel
Ah zo. Dat is wel relaxt dan; fiets je iedereen voorbij die chagrijnig staan te wachten om binnen te komen. :P
pi_162912325
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:01 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En dat 'offer' van die 12% moet ik altijd hartelijk om lachen, aangezien 88% van ¤400000 natuurlijk nog steeds idioot veel geld is en er alsnog genoeg tegenover staat.
Als je een discussie voert, ken dan wel de feiten. Er is geen enkele piloot bij KLM die 4 ton verdient, met mogelijke uitzondering van René de Groot, welke zowel vliegt als net onder Elbers in het management zit (CFO).
Ik wil absoluut niet zeggen dat de salarissen slecht zijn, maar kom eerst met kloppende feiten in plaats van een ridicuul verzinsel.
Plus dat percentage geldt voor elke vlieger, dus ook de meerderheid die niet het maximale eind salaris krijgen.
Daarnaast kun je er om lachen en het wegwimpelen, maar feit is wel dat de 300 miljoen die Cash van de vliegers richting KLM gingen rechtstreeks de financiering van de 787 mogelijk maakte.
quote:
Alleen vind ik dat de salarissen niet in lijn zijn met hoe moeilijk de industrie het heeft en veel te weinig geevolueerd zijn in de laatste jaren.

Je vergeet dat de salarissen bij KLM helemaal niet zo uit de pas lopen bij de concurrenten. Sterker nog, een paar jaar geleden kwam uit een onderzoek van de concurrent dat het prima op een lijn ligt.
Waar het scheef loopt is de productie voor dat salaris, waar Elbers nu ook eisen en afspraken over heeft gemaakt. Salaris neemt af en de productie moet toenemen.
Een vlieger bij KLM kan meer verdienen in het Midden Oosten, in de VS (voor zover je dat een baan zou kunnen vinden).

Uiteraard kun je het populistisch (en blijkbaar zonder de feiten te kennen) roepen dat de problemen bij KLM komen door de te hoge lonen in de cockpit, maar je zou ook eens goed naar de cijfers kunnen kijken en zien dat de overhead het probleem is.
Er zijn 270 mensen in dienst per vliegtuig, ruim boven alle concurrenten. Er zijn afdelingen met negen manager lagen waarbij sommige managers 2 of 3 mensen onder zich hebben.
Ook al zou elke vlieger een jaar lang gratis vliegen, dan nog zorgt dat waterhoofd van teveel mensen voor problemen. KLM is te log en er moeten mensen uit, naast productie verhoging en salaris mindering.
En nogmaals, je kan lachen om de 12% inleveren, maar het is wel de enige groep die daadwerkelijk inlevert, in tegenstelling tot de andere bonden die juist weer loonsverhoging en meer vrij willen in deze cao overlegronde.

Het is natuurlijk lekker Nederlands om te wijzen naar diegenen die meer verdienen dan de rest en zonder de feiten te kennen lekker te roeptoeteren, maar heel constructief en doordacht is het niet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:10:02 #271
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_162922517
Van de livestream









[ Bericht 63% gewijzigd door spapaars op 11-06-2016 19:24:24 ]
pi_162925412
Van de DSLR :7



pi_162930064
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 20:31 schreef CrashO het volgende:
Van de DSLR :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goede platen!
Moet nog met die van mij bezig (500+ RAW's :') )

Is al een tijd online maar laat ik het toch nog maar even noemen:

https://www.schiphol100jaar.nl/
quote:
Welkom in 100 jaar Schiphol!
Maak een reis door de tijd en ontdek de rijke geschiedenis van Nederlands nationale luchthaven. Het begon allemaal in 1916, op een drooggemalen stukje grond in de Haarlemmermeer. In 2016, 100 jaar later, is de luchthaven door lef en pioniersgeest uitgegroeid tot een wereldspeler…

Ontdek de 100-jarige geschiedenis van Schiphol of deel je eigen verhaal!
Staan erg mooie foto's tussen:






EDIT: Solar Impulse is aangekomen in New York. Volgende halte; Europa.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 11-06-2016 22:51:11 ]
pi_162930105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Moet nog met die van mij bezig (500+ RAW's :') )
Valt nog mee. Ik heb er 2000.. :') ! Blijven er uiteindelijk 100 over gok ik. Ben nu op de helft na een dag uitzoeken..
Spray and pray baby :+





[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 22:40:33 ]
pi_162930372
* Iemand91 delete alle RAW's na het zien van andermans werk ;( -O-
  zondag 12 juni 2016 @ 00:22:49 #276
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_162933787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:43 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 delete alle RAW's na het zien van andermans werk ;( -O-
A for effort :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_162934983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:43 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 delete alle RAW's na het zien van andermans werk ;( -O-
Gras is altijd groener bij de buren :Y
Als ik foto's zie van anderen is het ook vaak beter dan mijn eigen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 02:04:05 ]
  zondag 12 juni 2016 @ 09:58:09 #278
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_162937005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ah zo. Dat is wel relaxt dan; fiets je iedereen voorbij die chagrijnig staan te wachten om binnen te komen. :P
ik was lopend, gelukkig maar de fietsenstalling was ook meteen vol _O-
pi_162950346
Vrijdag de Red Arrows in Leeuwarden; zaterdag boven Londen:







En Martinair en KLM waren gisteren blijkbaar ook van de partij in Leeuwarden...heb ik weer moeten missen...

KLM met PH-AON, Martinair met de PH-MCP; een van hun overgebleven 2 MD-11s...

Airforce days Leeuwarden 2016 by william klerx, on Flickr


[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2016 19:04:14 ]
  zondag 12 juni 2016 @ 18:28:53 #280
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162950412
A330 nou nou
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162958018
Het weer was zaterdag nogal kut met peren al had dat bij deze pass van de F35 wel zo zijn charme

F-35 Lightning II by Ouwesok, on Flickr
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 21:39:02 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162959046
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:28 schreef Woods het volgende:
A330 nou nou
Wat is daar mis mee?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 13 juni 2016 @ 18:35:30 #283
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_162981505
Heeft er iemand wel eens op CLT een domestic transfer gemaakt met American Airlines? Heb een vlucht op het oog met 41 minuten transfer
  maandag 13 juni 2016 @ 20:14:36 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162985188
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef airportmadness het volgende:
Heeft er iemand wel eens op CLT een domestic transfer gemaakt met American Airlines? Heb een vlucht op het oog met 41 minuten transfer
Dat is toch die AA hub waar 90% van het totaal AA vluchten zijn. Waar start en landingsrechten mega goedkoop zijn en dus het vliegveld met het grootste aantal overstappers ter wereld (dus weinig mensen met CLT als start/eind bestemming?)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162986682
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef airportmadness het volgende:
Heeft er iemand wel eens op CLT een domestic transfer gemaakt met American Airlines? Heb een vlucht op het oog met 41 minuten transfer
Topicreeks: Vragen over vliegen ;)
pi_162987373
KLM twitterde op maandag 13-06-2016 om 17:03:41 Busy adding a touch of Dutch. ;-)https://t.co/zolUHtZ5eg reageer retweet
Komt ie hoor die half blauw / half oranje 777:)
pi_162989122
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:11 schreef Mikey92 het volgende:
KLM twitterde op maandag 13-06-2016 om 17:03:41 Busy adding a touch of Dutch. ;-)https://t.co/zolUHtZ5eg reageer retweet
Komt ie hoor die half blauw / half oranje 777:)
Was al benieuwd wanneer er beeldmateriaal zou komen :P
Lijkt erop dat deze morgen ook een testvlucht gaat maken.




KrisPronk twitterde op maandag 13-06-2016 om 19:44:43 Een eerste foto van de oranje Boeing 777-300ER PH-BVA van de @KLM reageer retweet


[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 13-06-2016 23:18:27 ]
pi_162996856
Zou het?


  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:56:44 #289
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163000043
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 06:43 schreef akaQ het volgende:
Zou het?


[ afbeelding ]
Dat was de 1 aprilgrap toch?
Volgens mij is de bies ook oranje gemaakt.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:20 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163004706
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 06:43 schreef akaQ het volgende:
Zou het?


[ afbeelding ]
Leuke kist om alle sporters mee naar Rio te vervoeren :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163018389
Ziet er goed uit:)
pi_163018743
Nice!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 22:23:38 #295
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_163019342
Wow, heel mooi :o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 juni 2016 @ 22:26:46 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163019480
Geniaal _O_
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 22:31:01 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163019664
Erg gaaf inderdaad. Vooral die rood/wit/blauwe bies is geslaagd
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 juni 2016 @ 22:31:35 #298
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163019693
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Leuke kist om alle sporters mee naar Rio te vervoeren :D
Andersom dus:
quote:
The aircraft will debut this summer and will be in operation on the Rio de Janeiro-Amsterdam route during the Olympic Games. On 22 August, KLM will use its orange Boeing to operate the “Medal Flight” that brings the Dutch Olympic heroes home.
http://news.klm.com/orang(...)ote-the-netherlands/
pi_163020824
En omdat zo'n schokkerige filmpje ook niet alles is:


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')