Domme mensen, die Zwitsers.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jammer. Het zou de kwaliteit van leven voor veel mensen verhogen. En hun kinderen.
Het is een zeer onfrisse attitude. "Iedere gezonde burger kan..." wat betekent dat je gaat verdienen aan andere "burgers" die blijkbaar niet zo "gezond" zijn om hetzelfde te doen. Het is m.i. heel fout om zo te denken en je er niet eens voor te schamen.quote:
Egoïstisch lijkt me een betere omschrijving.quote:
Dan hadden ze voor gestemd, want het was toch zo goed voor ze?quote:Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Egoïstisch lijkt me een betere omschrijving.
Het is niet veel meer of minder fout dan te stellen dat gewone burgers door een of andere externaliteit "gedwongen" worden om te werken, alsof ze iets veel belangrijkers en urgenters te doen hebben dan productief bezig te zijn en ze hun leven foutief vormgeven door hun tijd daaraan te besteden. Tevens neem ik heel duidelijk het woordje "kan" op in m'n zin. Als mensen toch echt een hekel hebben aan arbeid, dan kunnen ze maatregelen treffen om dat minder uur te doen. Die ruimte hebben ze al. Dat een hoop mensen er uit zichzelf niet voor kiezen, wil niet zeggen dat we het moeten faciliteren middels een basisinkomen.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een zeer onfrisse attitude. "Iedere gezonde burger kan..." wat betekent dat je gaat verdienen aan andere "burgers" die blijkbaar niet zo "gezond" zijn om hetzelfde te doen. Het is m.i. heel fout om zo te denken en je er niet eens voor te schamen.
Als je in een referendum al niet egoistisch mag zijn.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Don't feed the troll.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zo zie jij dat dus.quote:
En met mij een meerderheid in Nederland, dus "we".quote:
En wat maakt dat uit en hoe is dat relevant moeder?quote:Op zondag 5 juni 2016 21:57 schreef JeMoeder het volgende:
Toch geeft een basisinkomen minder aansporing om te gaan werken, vooral als het een baan is waarmee je niets over je basisinkomen verdiend.
Het is geen bijstandsuitkering, hetgeen je verdient wordt niet gekort op je basisinkomen (als je dat bedoelt)quote:Op zondag 5 juni 2016 21:57 schreef JeMoeder het volgende:
Toch geeft een basisinkomen minder aansporing om te gaan werken, vooral als het een baan is waarmee je niets over je basisinkomen verdiend.
Wacht even, het basisinkomen was toch een vooruitgang voor iedereen?quote:Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de samenleving als geheel, zeker. Maar kennelijk ziet niet iedereen dat zo, en gaan ze uit van het beschermen van hun eigen situatie.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wacht even, het basisinkomen was toch een vooruitgang voor iedereen?
geen gezeik, iedereen rijk, das mooiquote:Op zondag 5 juni 2016 21:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jammer. Het zou de kwaliteit van leven voor veel mensen verhogen. En hun kinderen.
Dan is het dus niet een verbetering.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de samenleving als geheel, zeker. Maar kennelijk ziet niet iedereen dat zo, en gaan ze uit van het beschermen van hun eigen situatie.
Oh, dat valt me dan vies tegen. Het basisinkomen wordt namelijk verkocht als de Totaaloplossing.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de samenleving als geheel, zeker. Maar kennelijk ziet niet iedereen dat zo, en gaan ze uit van het beschermen van hun eigen situatie.
Dus even resumeren:quote:
Niet voor mij blijkbaar.quote:
Mensen stemmen tegen omdat ze het een slecht idee vinden. Dat maakt nog niet dat ze gelijk hebben.quote:
Dat betekent dat je vindt dat 75% van de Zwitserse stemmers ongelijk hebben. Nogal een stellingname.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mensen stemmen tegen omdat ze het een slecht idee vinden. Dat maakt nog niet dat ze gelijk hebben.
Eat shit. One billion flies can't be wrong.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat betekent dat je vindt dat 75% van de Zwitserse stemmers ongelijk hebben. Nogal een stellingname.
Waarvan akte.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eat shit. One billion flies can't be wrong.
Of gewoon 2-verdieners? Of mensen die 100 euro per uur verdienen?quote:Op zondag 5 juni 2016 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch ken ik mensen die het doen, een 4 of 10-urige werkweek.
Wat is dat dan, een economisch wonder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |