abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164297201
President Filipijnen linkt 150 topfunctionarissen aan drugshandel

De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft meer dan 150 topfunctionarissen in zijn land openlijk in verband gebracht met drugshandel. Het gaat om politici, rechters, burgemeesters, politiemensen en militairen. Dit deed Duterte zondag tijdens een live toespraak op televisie.

Duterte stelde dat het niet van iedereen vaststaat dat ze in verband staan met drugshandel, desondanks noemt hij de namen. De militairen en politiemensen zijn tijdens de uitzending uit hun functie gezet. Duterte riep daarnaast beveiligingspersoneel van de regering op om te stoppen met het beveiligen van politici die op de lijst staan. Verder zijn de wapenvergunningen van de topfunctionarissen ingetrokken.

Iedereen die op de lijst staat moet zich binnen 24 uur melden. Volgens de president staat de betrokkenheid bij drugshandel van de genoemde mensen nog niet vast. Hij ziet het echter als zijn plicht om openheid te geven over hoe het kan dat het drugsprobleem in de Filipijnen zo hardnekkig is.

Keiharde aanpak
Duterte is bekend om zijn keiharde aanpak van drugshandel. Hij moedigt burgers aan om drugshandelaren te doden als zij zich niet laten arresteren. Ook drugsverslaafden mogen van de president worden vermoord. De president weigert het optreden van de onbekende moordenaars te veroordelen.

Duterte won in mei de verkiezingen met de belofte dat hij een eind zou maken aan de drugsproblemen in het land. Sinds zijn aanstelling eind juni zijn op de Filipijnen meer dan zevenhonderd doden gevallen, aldus internationale mensenrechtenorganisaties. Ook hebben 114 duizend mensen zichzelf uit angst aangegeven.

Bron
pi_164297696
Rodrigo Duterte wil overigens ook de macht van de kerk aanpakken en aan geboortebeperking gaan doen. Hij vindt het wel welletjes geweest met bijna 100 miljoen inwoners. Alleen aanpak van drugshandel heeft natuurlijk alle prioriteit.
pi_164297940
Burgers oproepen om anderen te vermoorden... :N

"Jij blowt een jointje? DRUGSVERSLAAFDE!!!! STERF!!!!"
Ideaal als je toch al een tyfushekel aan iemand hebt en hem stiekem wat groens ziet paffen! ^O^
pi_164308855
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:17 schreef ToT het volgende:
Burgers oproepen om anderen te vermoorden... :N

"Jij blowt een jointje? DRUGSVERSLAAFDE!!!! STERF!!!!"
Ideaal als je toch al een tyfushekel aan iemand hebt en hem stiekem wat groens ziet paffen! ^O^
Ik sta ook niet negatief tegen wiet, kerel. Daarnaast hebben hennepplanten meerdere nuttige mogelijkheden. Van mij mag vandaag nog de verkoop, distributie en winst maken in NL gelegaliseerd worden. Het hek is van de dam in de VS als het op wiet aankomt. In Colorado, één van de staten die sinds een tijd de drug gelegaliseerd heeft, is het aanbod van marihuana flink gestegen. De prijs is tegelijkertijd omlaag gegaan omdat de efficiëntie een stuk hoger ligt nu er legaal grotere hoeveelheden geproduceerd kunnen worden. Weet je, mijn part gaan ze met wiet bier produceren. Geen probleem, alleen dat gaat niet lukken met die babyboomers in de Tweede Kamer met achterhaalde standpunten. Californië staan akkers vol met bloeiende hennep en huizen die van top tot teen zijn omgebouwd tot hennepfabrieken. Daarnaast kan het miljarden aan belastinginkomsten opleveren.
pi_164310362
BMW en Mercedes smachten naar hennep. Uit Groningen.

Thee gemaakt van Hennep

Hebben de Duitse autoreuzen behoefte aan een relaxte high of is hier iets anders aan de hand? Uiteraard is dat tweede het geval, want hennep wordt lang niet alleen gebruikt om z’n verdovende werking. Wat je er zo al mee kunt doen? Je kunt je beter afvragen wat níet. De vezel is geschikt voor het maken van touwen en om de vloeren van dierenverblijven mee te bedekken, de “houtachtige” delen zijn ideaal voor het vervaardigen van bouwonderdelen en isolatiematerialen en van de gehele plant kan veevoer worden gemaakt.

Ook autofabrikanten hebben door wat je zoal met dit veelzijdige gewas kunt bewerkstelligen. Zodoende is het aantal Nederlandse hectares industriële hennep in de afgelopen zes jaar verdubbeld en dat komt voor een groot deel door de auto-industrie. Het gros van deze plantages vol wiet met een laag THC-gehalte (anders mag het niet van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) staat in het oosten van de provincie Groningen, waar zich al jaren twee grote bedrijven bevinden die hennepvezels verwerken. Aanvankelijk vooral voor de papierindustrie, maar tegenwoordig dus in toenemende mate voor autofabrikanten.

Volgens Albert Gjaltema, productieleider van Hempflax, zijn Mercedes en BMW goed voor bijna de helft van de totale omzet van het bedrijf. De vezels van de hennepplant worden namelijk gebruikt om interieurdelen mee te verstevigen. Het spul is namelijk lichter en even sterk als glasvezel, de duurzame kant van het verhaal is daarbij een mooie bonus. Zo is de teelt CO2-negatief en hoeven landbouwers niet in de weer met bestrijdingsmiddelen of kunstmest, aldus de Volkskrant.

Overigens wordt hennep al veel langer gebruikt in de auto-industrie. Zo was bijvoorbeeld Henry Ford al druk met het gewas in de weer, meer over zijn “hennepauto” lees je hier. Ook schreven we enkele jaren geleden al over deze geinige EV die werd vervaardigd uit hennep.

Bron
pi_164310764
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:56 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik sta ook niet negatief tegen wiet, kerel. Daarnaast hebben hennepplanten meerdere nuttige mogelijkheden. Van mij mag vandaag nog de verkoop, distributie en winst maken in NL gelegaliseerd worden. Het hek is van de dam in de VS als het op wiet aankomt. In Colorado, één van de staten die sinds een tijd de drug gelegaliseerd heeft, is het aanbod van marihuana flink gestegen. De prijs is tegelijkertijd omlaag gegaan omdat de efficiëntie een stuk hoger ligt nu er legaal grotere hoeveelheden geproduceerd kunnen worden. Weet je, mijn part gaan ze met wiet bier produceren. Geen probleem, alleen dat gaat niet lukken met die babyboomers in de Tweede Kamer met achterhaalde standpunten. Californië staan akkers vol met bloeiende hennep en huizen die van top tot teen zijn omgebouwd tot hennepfabrieken. Daarnaast kan het miljarden aan belastinginkomsten opleveren.
Haha, was ook niet tegen jou bedoeld, maar meer om een probleem aan te kaarten; als je tegen burgers zegt dat ze iedereen af mogen knallen die ook maar iets met drugs te maken heeft, en je hebt een hekel aan iemand die toevallig ook af en toe een jointje paft, is dat dan meteen een geldig excuus om van diegene af te komen? :)
Heel enge situatie daar!
pi_164310845
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, was ook niet tegen jou bedoeld, maar meer om een probleem aan te kaarten; als je tegen burgers zegt dat ze iedereen af mogen knallen die ook maar iets met drugs te maken heeft, en je hebt een hekel aan iemand die toevallig ook af en toe een jointje paft, is dat dan meteen een geldig excuus om van diegene af te komen? :)
Heel enge situatie daar!
Het is goed voor de Filipijnen. Corruptie gelinkt aan drugshandel maakt dat land kapot en houdt vooruitgang tegen. De Filipijnse onder- en middenklasse is daar de dupe van. De Westerse aanpak is maar een deel van de wereld. Laat Duterte zijn gang gaan en we zullen de resultaten over een tijd evalueren.
pi_164310937
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:38 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het is goed voor de Filipijnen. Corruptie gelinkt aan drugshandel maakt dat land kapot en houdt vooruitgang tegen. De Filipijnse onder- en middenklasse is daar de dupe van. De Westerse aanpak is maar een deel van de wereld. Laat Duterte zijn gang gaan en we zullen de resultaten over een tijd evalueren.
Ja op de lange duur zal het land an sich er wel beter van worden, maar hoeveel kleinere boefjes of zelfs onschuldigen worden er omgebracht?
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:42:27 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164311021
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:38 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het is niet nodig om na 40 jaar War on Drugs net te doen alsof we het nog een moeten proberen omdat we anders niet weten hoe het af loopt, we weten hoe het af loopt.

De geschiedenis wijst uit dat dit uitdraait op nutteloze moord- en doodslag. Corruptie zal toenemen en de drugs verdwijnen niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164311070
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:40 schreef ToT het volgende:
Ja op de lange duur zal het land an sich er wel beter van worden, maar hoeveel kleinere boefjes of zelfs onschuldigen worden er omgebracht?
Helaas, oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers. Het is ethiek: afweging die gemaakt zal moeten worden. Ik zou ook honderdduizenden mensen laten ombrengen als daarmee een goede toekomst voor de rest van het volk gebracht kan worden. Als 20% onschuldig is, spijtig, maar niet anders.
pi_164311829
Duurzaam wonen in een huis van hennep

Hennepboerderij Groningen

Bij het woord hennep denken we toch vooral aan illegale wietplantages en softdrugs in coffeeshops. Inmiddels is de hennepplant bezig aan een gestage opmars als duurzame grondstof in talloze toepassingen. Van textiel tot isolatiemateriaal, van voeding tot papier en van medicijnen tot bioplastic in de auto-industrie.

Een prefabhuisje gemaakt van hennepbeton

We hebben het dan wel over de industriële vezelhennep, een variant van de cannabisplant, die met een verwaarloosbaar gehalte aan geestverruimende stoffen (THC- waarde lager dan 0,2 procent) niet geschikt is om een joint van te draaien. “Ik noem het maar het alcoholvrije bier van de hennepteelt”, zegt Mark Reinders van hennepbedrijf HempFlax. “Stoned zul je er niet van worden.”

Reinders levert onder andere isolatiemateriaal van hennep voor de bouw. De vraag neemt toe, maar het gaat langzaam. “De bouwwereld is vrij conservatief. De grote leveranciers van isolatiemateriaal beheersen de distributieketen en het is moeilijk om daartussen te komen. Ook moeten belemmeringen in de bouwregelgeving worden weggenomen.”

De vezelhennep was al honderden jaren een belangrijke grondstof, totdat de opkomst van katoen en kunstvezels begin vorige eeuw de plant op de achtergrond drong. Toen de plant ook nog op de lijst van verdovende middelen kwam te staan, raakte de vezelhennep uit de gratie.

Hennephuis
Sinds de jaren 90, toen hennepteelt onder voorwaarden weer was toegestaan in Nederland, zijn twee bedrijven in het Groningse Oude Pekela bezig met de ontwikkeling van duurzame industriële toepassingen voor hennep. Naast HempFlax is dat Dun Agro, dat eind van dit jaar met een prefab-hennephuis op de wil markt komen, een wereldprimeur in de bouwwereld.

Het huis van hennepbeton wordt grotendeels in de fabriek gemaakt en kan in korte tijd op locatie worden neergezet. Volgens het bedrijf is het bouwen van prefab-hennephuizen niet duurder dan de traditionele woningbouw.

“Het voordeel van een huis van hennepbeton is dat de isolatiewaarde hoog is, net als de vochtregulering, en dat zorgt voor een lage energierekening,” zegt Albert Dun van Dun Agro. “En het huis is CO2-negatief, omdat hennep meer CO2 opneemt, dan het uitstoot. ”

“Hennep is nu nog relatief onbekend. En onbekend maakt onbemind”, zegt Dun. “Maar als er straks meer hennephuizen zijn, zal de vraag toenemen. Daar ben ik van overtuigd.”

Hennepjeans
In de textielindustrie kan hennep, naast vlas, een duurzaam alternatief zijn voor katoen, dat door het hoge gebruik van water, bestrijdingsmiddelen en kunstmest zeer milieubelastend is.

Stexfibers, een start-up bedrijf in Arnhem, is bezig om via de technologie van stoomexplosie de van nature nogal grove hennepvezel zodanig te verfijnen dat er op industriële schaal kwalitatief hoogwaardig garen van kan worden gemaakt. Daar komen geen chemicaliën aan te pas, zoals nu nog in de Chinese henneptextielindustrie gebeurt.

“Ons doel is op een schone manier een zo fijn mogelijke vezel te maken voor zo mooi mogelijk textiel. Daar kun je kleding van maken zoals jeans, maar ook meubelstoffen of badkamertextiel,” zegt Ben Ratelband van Stexfibers. “En behalve dat hennep duurzaam is, is het ook sterker dan katoen.”

Stexfibers verwacht volgend jaar zo ver te zijn dat er in Nederland een fabriek gebouwd kan worden voor de vezelverwerking op grote schaal. Als de fabriek een succes wordt, kan dat ook een impuls zijn om de textielindustrie in Twente nieuw leven in te blazen, denkt Ratelband. “Er zijn al initiatieven op dat gebied.”

Bron
pi_164314771
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:43 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Helaas, oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers. Het is ethiek: afweging die gemaakt zal moeten worden. Ik zou ook honderdduizenden mensen laten ombrengen als daarmee een goede toekomst voor de rest van het volk gebracht kan worden. Als 20% onschuldig is, spijtig, maar niet anders.
Dat is dus precies wat er mis met je is.

Voorstanders van dit soort ongein zouden zichzelf moeten opwerpen vind ik. Begin maar bij jezelf en je omgeving, dan geef je het goede voorbeeld en laat je ook zien dat het voor de rest van de 20% ook niet zo erg.

In hoeverre een land "beter" wordt als er 20.000 onschuldige mensen worden omgebracht is natuurlijk de vraag, maar goed, dat is wel vaker zo bij fascistische fantasieën. Alle nabestaanden van die onschuldige mensen zullen natuurlijk ook gewoon normaal functioneren en het land wordt "beter".
  maandag 8 augustus 2016 @ 02:55:54 #238
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164320585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat een figuren slingeren in dit topic rond, die gewoon een mindset uit de middeleeuwen goed praten. :')

Ik hoop van harte dat we we als westerse wereld nooit meer vervallen tot zulk primair dierlijk haantjes gedrag waarbij weer het recht van de sterkste gaat gelden. Dan stopt in ieder geval de geestelijke menselijk evolutie en krijgen we weer een stel apen.
Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt.

De toestand van de Filipijnen laat zich het beste omschrijven als wat je stelt: daar waar het recht van de sterkste geldt. Ken je de situatie op Mindanao? Heb je met Filipijnen gesproken? Ken je de tribale structuren? Weet je überhaupt iets van de stabiliteit in Davao City, een stad die ligt op een eiland waar de MILF, Abu Sayaf en de NPA actief zijn? Waar steden als Cotabato, Sultan Kudarat en Zamboanga absolute no-go areas zijn? Het is Duterte die ervoor heeft gezorgd dat Davao City wat een zeer gevaarlijke stad was stabiel is geworden. Dat het terrorisme, de vele ontvoeringen en bomaanslagen zich niet naar Davao hebben verspreid. Ik kon overal rondlopen, zelfs in sloppenwijken waar ik met mensen heb gedronken en gegeten. Dat is ondenkbaar in Manilla en Cebu en was vroeger ook niet zo. Zou ik naar Zamboanga of Cotabato gaan zou ik een grote kans hebben op ontvoering. Of er zou een bomaanslag plaatsvinden in de bus.

Niemand die ik heb ontmoet was tegen zijn beleid in Davao. En ik heb VEEL Filipino's ontmoet. Dat geeft toch te denken. Als hij te ver zou gaan zou hij te veel mensen tegen zich in het harnas jagen. Iedereen die op de lijst stond van de DDS werd gewaarschuwd te stoppen. Ze weten hoe het voor hem was. Ze weten dat elke andere politicus simpelweg een zakkenvuller is die niets doet voor de mensen, sterker nog grote kans dat hij/zij meedoet met alles wat er fout is in de Filipijnen. Duterte heeft bijvoorbeeld de Jeepney chauffeurs in Davao bedreigd nadat het zoveelste incident gebeurde: een Jeepney met achttien studenten erin crashte tegen een vrachtauto, allemaal dood. De Jeepney's rijden met vrachtwagenmotoren erin en de chauffeurs scheuren door de stad. De dag erna heeft hij een speciale politieeenheid opgericht die ervoor zorgde dat deze gasten niet meer als gekken rondreden. Hij heeft tegen ze gezegd in de krant: "behave or catch bullets". Het aantal incidenten is flink gedaald daarna.

Je dient je te realiseren dat er ongelooflijk veel onschuldige slachtoffers vallen als je niets doet. Wat kan je wel doen op de korte termijn? In een land waar de Ampatuan familie wegkomt met een massaslachting, waar geweld gebruikelijk is, waar je voor 1 euro iemand kan laten opruimen en je niet veilig in een Jeepney kan zitten zonder kans op gewelddadige beroving. Waar de politie toekijkt op dit alles en geen fuck doet. Waar de hele overheidskliek zo corrupt is als de pest.

Geef eens een oplossing die binnen tien/vijftien jaar de levensomstandigheden van de Filipino's verbetert. Hoe denk je van Manilla en Cebu veilige steden te maken zonder rigoreus te werk te gaan? Zeg het maar.

Ja, op de lange termijn zijn Westerse waarden, rechtspraak en economische vooruitgang beter. Maar daarmee krijg je de huidige puinzooi niet weg. En voordat je de corruptie hebt uitgebannen en onafhankelijke rechtspraak hebt ben je tientallen jaren verder.

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 08-08-2016 03:04:53 ]
pi_164327068
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 02:55 schreef Richestorags het volgende:

Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt.

Omdat jij er gewoond hebt en een streekproef met N=1 hier verkondigt wil nog niet zeggen dat jou perceptie ook geheel klopt. ;)

Maar laten we dan het eens gooien op de universele verklaring van de mensrechten welke gewoon door de fillipijnen ondertekend is, daarin moet men veiligheid aan ieder mens bieden en een eerlijke rechtsgang. Laat dat nu net niet gebeuren door deze vreemde president.

Verder vraag ik me af hoe deze president minder corruptie binnen de ambtenarij wil bereiken, want dat is waar de gehele rechtstaat mee valt of staat. Door alleen maar het drugs gebruikers/ handelaren zo rigoreus aan te pakken wordt de corruptie en een niet functioneren van de overheid gewoon genegeerd door die president. Als dat niet op korte termijn gaat gebeuren zie ik nog wel nog meer geweld ontstaan nadat het een tijdje even iets rustiger is geweest door tijdelijk een war on drugs te voeren.

Heeft deze president een vrouw met net zo'n schoenenfetish als imelda had, dan zie ik hem nog wel dictator worden. :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 19:31:28 #240
396550 Richestorags
pi_164339120
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat jij er gewoond hebt en een streekproef met N=1 hier verkondigt wil nog niet zeggen dat jou perceptie ook geheel klopt. ;)

Maar laten we dan het eens gooien op de universele verklaring van de mensrechten welke gewoon door de fillipijnen ondertekend is, daarin moet men veiligheid aan ieder mens bieden en een eerlijke rechtsgang. Laat dat nu net niet gebeuren door deze vreemde president.

Verder vraag ik me af hoe deze president minder corruptie binnen de ambtenarij wil bereiken, want dat is waar de gehele rechtstaat mee valt of staat. Door alleen maar het drugs gebruikers/ handelaren zo rigoreus aan te pakken wordt de corruptie en een niet functioneren van de overheid gewoon genegeerd door die president. Als dat niet op korte termijn gaat gebeuren zie ik nog wel nog meer geweld ontstaan nadat het een tijdje even iets rustiger is geweest door tijdelijk een war on drugs te voeren.

Heeft deze president een vrouw met net zo'n schoenenfetish als imelda had, dan zie ik hem nog wel dictator worden. :D
Ik zeg niet dat mijn perceptie klopt, maar gezien de overgrote meerderheid van de Pinoy en Pinay mijn perceptie delen en er nog veel radicaler in zijn doet die man wellicht wel gewoon goed werk.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Hoe had hij gegeven de omstandigheden resultaten kunnen bereiken. Denk je werkelijk dat hij Davao City veilig had gekregen als hij niet rigoreus te werk was gegaan?

De omstandigheden:
-Actieve gevechten met Abu Sayaf, MILF en de NPA op Mindanao. Gepaard gaande met ontvoeringen, bomaanslagen, afpersingen, belegeringen e.d.
-Clans die al het land buiten de stad regeren. Afwisselend inheemsen (meestal NPA), moslims (MILF en Abu Sayaf), bendes (Chinezen, drugsdealers, pooiers). Die moest hij ook buiten houden.
-Centrale overheid zo goed als geen gezag heeft op heel Mindanao.
-Corrupt overheidsapparaat dat zichzelf verrijkt.
-Anarchie toen hij aan de macht kwam. Vele moorden per dag, zeer veel overvallen. Taxichauffeurs die iedereen oplichten (nog zoiets, in Davao City wordt je niet opgelicht, dankzij wie?). Prostitutie. Leuk feitje? In Davao City is het bijna onmogelijk een massage met happy end te krijgen. Ga naar Samal Island wat voor de kust ligt en onder de jurisdictie van Davao del Norte (dus niet onder zijn jurisdictie) valt en je kan zo kleine kindjes te grazen nemen als je zo'n viespeuk bent.

Wat verwacht je dan hoe je te werk moet gaan als je daar iets van wil maken zonder steun van de overheid? En nu is hij de overheid en gaat hij diezelfde schoonmaak in Manilla houden.
pi_164339485
Filipijnse topfunctionarissen op zwarte lijst melden zich

Tientallen politici, rechters, militairen en politie-officieren op de Filipijnen hebben zich gemeld bij de politie. Ze reageren daarmee op de oproep van president Duterte.

De president maakte gisteren een lijst bekend met ruim 150 hoge functionarissen die in verband worden gebracht met drugshandel. Duterte gaf ze 24 uur de tijd om zich te melden anders zou hij ze laten oppakken door het leger.

Duterte staat bekend om zijn harde optreden tegen drugshandel. Sinds zijn aantreden eind juni zijn naar schatting 400 mensen gedood. De meesten werden door de politie doodgeschoten.

Bron
pi_164339740
Tientallen Filippijnse functionarissen melden zich uit vrees voor presidentiële klopjacht

In de Filipijnen hebben tientallen topfunctionarissen zichzelf maandag bij de politie in hoofdstad Manilla gemeld. Dit nadat president Rodrigo Duterte een dag eerder bijna 160 personen openlijk in verband had gebracht met drugshandel.

Volgens persbureau Reuters hebben 27 burgemeesters en 31 politieofficieren zich op het hoofdbureau in Manilla gemeld. Een dag eerder dreigde Duterte het leger op hen af te sturen, als zij zich niet binnen 24 uur zouden aangeven. Verschillende anderen moesten zich tot regionale politiebureaus wenden om de deadline te halen.

Keiharde aanpak
Sinds Rodrigo de presidentiële scepter zwaait, windt de 71-jarige crimefighter er geen doekjes om. Meer dan 400 verdachten van drugshandel zijn de afgelopen drie maanden door de politie in het land om het leven gebracht. Verschillende media speculeren zelfs over ruim 800 doden, als daarbij opgeteld worden de slachtoffers van anonieme, moorddadige ordehandhavers.

Een keiharde aanpak van criminaliteit, corruptie en armoede. Het waren de verkiezingsbeloften van Duterte, die in mei aan de macht kwam. Zo zei de voormalige burgemeester van Davao tijdens een van zijn verkiezingstoespraken: 'Iedereen die in drugs handelt, jullie klootzakken, ik zal jullie vermoorden.' Duterte moedigt burgers aan het heft in eigen hand te nemen. Behalve drugshandelaren mogen ook drugsverslaafden worden vermoord. Hij heeft lak aan mensenrechten, aldus de president zelf.

Rechters
Duterte stelde op zondag dat hij er met de namen op de lijst naast kon zitten. Maar hij noemde de topfunctionarissen toch, waaronder rechters. Zijn prioriteit ligt bij het volk, excuses komen - indien nodig - pas later. In een brief stelt de voorzitter van de Hoge Raad op maandag dat alleen de rechtbank tegen rechters op kan treden. Saillant is dat een door Duterte genoemde rechter acht jaar is overleden en twee anderen zijn vervangen, aldus Reuters.

Bron
pi_164340187
pi_164368951
Rodrigo Duterte heeft het aan de stok met de hoogste rechter (Lourdes Sereno) van de Filipijnen. Die heeft kritiek geuit op zijn beslissing om afgelopen zondag de namen van 150 topfunctionarissen op te sommen zonder dat van iedereen zeker is dat ze betrokken waren bij drugshandel en corruptie. Hij heeft haar vandaag gewaarschuwd om d'r neus niet in zijn zaakjes te steken anders kan het vervelende gevolgen hebben. Ze heeft anders weinig gedaan tegen de corrupte rechtspraak van de Filipijnen als hoogste baas. Rechters die betaald worden door drugsmaffia om in hun voordeel recht te spreken. Go Duterte!!! Geef de Filipijnen een toekomst door te vechten tegen deze kankergezwellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door George_Zina op 09-08-2016 18:09:37 ]
pi_164369076
Duterte warns Sereno: Get out of my way or it’s martial law

President Duterte speaking last Sunday at the memorial for a soldier killed in an encounter with communist rebels. Photograph: Lean Daval Jr/Reuters

MANILA — In what could be a showdown between the two co-equal branches of government, President Duterte slammed Chief Justice Ma. Lourdes Sereno, on Tuesday, for insinuating that his decision to name “narco-judges” could lead to a constitutional crisis.

Speaking before the military in Cagayan de Oro City, the sharp-tongued Chief Executive also raised the possibility of him declaring martial law to pursue his administration’s violent drug war.

“I’m giving you a warning. Don’t create a crisis because I will order everybody in the executive department not to honor you,” the President said in a firm voice, referring to Sereno.
“Please do not, you say, create a constitutional issue. There will be. Don’t order me, I’m telling you. I hope you are listening,” he said. “You want me to be frank? You’re interfering (with my job).”

“Please, don’t order me. I’m not a fool. If this continues, (that) you’re tying to stop me, I might lose my cool. Or would you rather I declare martial law?” the President warned.

Mr. Duterte scoffed at the Chief Justice’s order to the judges mentioned in the President’s “narco list” not to yield to authorities until the issuance of a warrant of arrest against them. Hinting that he would rather circumvent the tedious judicial process than allow drug suspects to go scot-free, he said the Chief Justice “must be joking” when she said that arrest warrants should first be issued against the judges.

The President also appeared to mix up the issue regarding the circumstances of some 600,000 drug suspects who had recently turned themselves in to the police. Mr. Duterte was in Cagayan de Oro City to visit the Philippine Army’s 4th Infantry Division troops, especially those who were injured and killed during encounters with the New People’s Army (NPA) recently.

The President was reacting to Sereno’s statement that law enforcers must first secure warrants of arrest from judges before judges allow themselves to be “physically accountable to any police officer” as she warned of a constitutional crisis.

“You order me? I will not follow you,” the President said. Mr. Duterte clarified that he did not order the police to arrest those judges on the list but had called on magistrates to show up at the Supreme Court, just as he enjoined police officers allegedly involved in the illegal drugs business to report to PNP Director General Ronald dela Rosa.

“What did I say? Judges (who are on the list) should report to the Supreme Court. I did not order them to be arrested,” he said, adding “I never accused anybody except to read their names.”
What he did when he read out the names of judges, police officers and local government officials who have connections with the illegal drug trade was “not an accusatorial utterance but rather it was in consonance with my duty as the President of the Philippines…” He said securing a warrant of arrest against every Filipino involved in illegal drugs would take time even as crimes would surely be committed in the streets.

The President’s statements was a complete turnaround of his announcement on Monday night, when he said he would write back to Sereno to explain why he had to include the names of seven judges in the list of suspected drug lords or their coddlers.

“Susulatan ko rin. Out of respect also to the Supreme Court, I will answer (I will write back…),” Mr. Duterte said in a press conference in Davao City on Monday night.

The President had planned to tell the Chief Justice that his words were not “accusatorial.”
“It is not a criminal information. It’s just my word against the others because I have a duty to tell the public,” Mr. Duterte said.

The President said his intention in naming the judges, public officials and police officers involved in illegal drugs, was for people to know who were behind the problem.

Bron

[ Bericht 42% gewijzigd door George_Zina op 09-08-2016 18:25:17 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:19:34 #246
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164371807
Wat een land. Een president die zegt dat het enige spijtige aan een gang-rape (en moord) van een Australische was dat hij haar niet eerst heeft kunnen neuken.
are we infinite or am I alone
pi_164374728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een land. Een president die zegt dat het enige spijtige aan een gang-rape (en moord) van een Australische was dat hij haar niet eerst heeft kunnen neuken.
RIP
pi_164375081
Heeft het Filipijnse leger weleens ingegrepen door een president af te zetten? Je kan iedereen wel voor het hoofd stoten zoals Durerte maar als je aan de legertop zit komen ze je toch wel halen. Hoe groot is die kans?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_164375185
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mijn perceptie klopt, maar gezien de overgrote meerderheid van de Pinoy en Pinay mijn perceptie delen en er nog veel radicaler in zijn doet die man wellicht wel gewoon goed werk.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Hoe had hij gegeven de omstandigheden resultaten kunnen bereiken. Denk je werkelijk dat hij Davao City veilig had gekregen als hij niet rigoreus te werk was gegaan?

De omstandigheden:
-Actieve gevechten met Abu Sayaf, MILF en de NPA op Mindanao. Gepaard gaande met ontvoeringen, bomaanslagen, afpersingen, belegeringen e.d.
-Clans die al het land buiten de stad regeren. Afwisselend inheemsen (meestal NPA), moslims (MILF en Abu Sayaf), bendes (Chinezen, drugsdealers, pooiers). Die moest hij ook buiten houden.
-Centrale overheid zo goed als geen gezag heeft op heel Mindanao.
-Corrupt overheidsapparaat dat zichzelf verrijkt.
-Anarchie toen hij aan de macht kwam. Vele moorden per dag, zeer veel overvallen. Taxichauffeurs die iedereen oplichten (nog zoiets, in Davao City wordt je niet opgelicht, dankzij wie?). Prostitutie. Leuk feitje? In Davao City is het bijna onmogelijk een massage met happy end te krijgen. Ga naar Samal Island wat voor de kust ligt en onder de jurisdictie van Davao del Norte (dus niet onder zijn jurisdictie) valt en je kan zo kleine kindjes te grazen nemen als je zo'n viespeuk bent.

Wat verwacht je dan hoe je te werk moet gaan als je daar iets van wil maken zonder steun van de overheid? En nu is hij de overheid en gaat hij diezelfde schoonmaak in Manilla houden.
Richestorags is onze Filipijnen-expert, Aloulu. Wie weet wil hij hier op in gaan?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:08:06 #250
396550 Richestorags
pi_164387046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')