Ik sta ook niet negatief tegen wiet, kerel. Daarnaast hebben hennepplanten meerdere nuttige mogelijkheden. Van mij mag vandaag nog de verkoop, distributie en winst maken in NL gelegaliseerd worden. Het hek is van de dam in de VS als het op wiet aankomt. In Colorado, één van de staten die sinds een tijd de drug gelegaliseerd heeft, is het aanbod van marihuana flink gestegen. De prijs is tegelijkertijd omlaag gegaan omdat de efficiëntie een stuk hoger ligt nu er legaal grotere hoeveelheden geproduceerd kunnen worden. Weet je, mijn part gaan ze met wiet bier produceren. Geen probleem, alleen dat gaat niet lukken met die babyboomers in de Tweede Kamer met achterhaalde standpunten. Californië staan akkers vol met bloeiende hennep en huizen die van top tot teen zijn omgebouwd tot hennepfabrieken. Daarnaast kan het miljarden aan belastinginkomsten opleveren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 15:17 schreef ToT het volgende:
Burgers oproepen om anderen te vermoorden...
"Jij blowt een jointje? DRUGSVERSLAAFDE!!!! STERF!!!!"
Ideaal als je toch al een tyfushekel aan iemand hebt en hem stiekem wat groens ziet paffen!
Haha, was ook niet tegen jou bedoeld, maar meer om een probleem aan te kaarten; als je tegen burgers zegt dat ze iedereen af mogen knallen die ook maar iets met drugs te maken heeft, en je hebt een hekel aan iemand die toevallig ook af en toe een jointje paft, is dat dan meteen een geldig excuus om van diegene af te komen?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:56 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik sta ook niet negatief tegen wiet, kerel. Daarnaast hebben hennepplanten meerdere nuttige mogelijkheden. Van mij mag vandaag nog de verkoop, distributie en winst maken in NL gelegaliseerd worden. Het hek is van de dam in de VS als het op wiet aankomt. In Colorado, één van de staten die sinds een tijd de drug gelegaliseerd heeft, is het aanbod van marihuana flink gestegen. De prijs is tegelijkertijd omlaag gegaan omdat de efficiëntie een stuk hoger ligt nu er legaal grotere hoeveelheden geproduceerd kunnen worden. Weet je, mijn part gaan ze met wiet bier produceren. Geen probleem, alleen dat gaat niet lukken met die babyboomers in de Tweede Kamer met achterhaalde standpunten. Californië staan akkers vol met bloeiende hennep en huizen die van top tot teen zijn omgebouwd tot hennepfabrieken. Daarnaast kan het miljarden aan belastinginkomsten opleveren.
Het is goed voor de Filipijnen. Corruptie gelinkt aan drugshandel maakt dat land kapot en houdt vooruitgang tegen. De Filipijnse onder- en middenklasse is daar de dupe van. De Westerse aanpak is maar een deel van de wereld. Laat Duterte zijn gang gaan en we zullen de resultaten over een tijd evalueren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, was ook niet tegen jou bedoeld, maar meer om een probleem aan te kaarten; als je tegen burgers zegt dat ze iedereen af mogen knallen die ook maar iets met drugs te maken heeft, en je hebt een hekel aan iemand die toevallig ook af en toe een jointje paft, is dat dan meteen een geldig excuus om van diegene af te komen?
Heel enge situatie daar!
Ja op de lange duur zal het land an sich er wel beter van worden, maar hoeveel kleinere boefjes of zelfs onschuldigen worden er omgebracht?quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:38 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het is goed voor de Filipijnen. Corruptie gelinkt aan drugshandel maakt dat land kapot en houdt vooruitgang tegen. De Filipijnse onder- en middenklasse is daar de dupe van. De Westerse aanpak is maar een deel van de wereld. Laat Duterte zijn gang gaan en we zullen de resultaten over een tijd evalueren.
Het is niet nodig om na 40 jaar War on Drugs net te doen alsof we het nog een moeten proberen omdat we anders niet weten hoe het af loopt, we weten hoe het af loopt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:38 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het is goed voor de Filipijnen. Corruptie gelinkt aan drugshandel maakt dat land kapot en houdt vooruitgang tegen. De Filipijnse onder- en middenklasse is daar de dupe van. De Westerse aanpak is maar een deel van de wereld. Laat Duterte zijn gang gaan en we zullen de resultaten over een tijd evalueren.
Helaas, oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers. Het is ethiek: afweging die gemaakt zal moeten worden. Ik zou ook honderdduizenden mensen laten ombrengen als daarmee een goede toekomst voor de rest van het volk gebracht kan worden. Als 20% onschuldig is, spijtig, maar niet anders.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:40 schreef ToT het volgende:
Ja op de lange duur zal het land an sich er wel beter van worden, maar hoeveel kleinere boefjes of zelfs onschuldigen worden er omgebracht?
Dat is dus precies wat er mis met je is.quote:Op zondag 7 augustus 2016 21:43 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Helaas, oorlog vallen altijd onschuldige slachtoffers. Het is ethiek: afweging die gemaakt zal moeten worden. Ik zou ook honderdduizenden mensen laten ombrengen als daarmee een goede toekomst voor de rest van het volk gebracht kan worden. Als 20% onschuldig is, spijtig, maar niet anders.
Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat een figuren slingeren in dit topic rond, die gewoon een mindset uit de middeleeuwen goed praten.![]()
Ik hoop van harte dat we we als westerse wereld nooit meer vervallen tot zulk primair dierlijk haantjes gedrag waarbij weer het recht van de sterkste gaat gelden. Dan stopt in ieder geval de geestelijke menselijk evolutie en krijgen we weer een stel apen.
Omdat jij er gewoond hebt en een streekproef met N=1 hier verkondigt wil nog niet zeggen dat jou perceptie ook geheel klopt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 02:55 schreef Richestorags het volgende:
Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt.
Ik zeg niet dat mijn perceptie klopt, maar gezien de overgrote meerderheid van de Pinoy en Pinay mijn perceptie delen en er nog veel radicaler in zijn doet die man wellicht wel gewoon goed werk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat jij er gewoond hebt en een streekproef met N=1 hier verkondigt wil nog niet zeggen dat jou perceptie ook geheel klopt.![]()
Maar laten we dan het eens gooien op de universele verklaring van de mensrechten welke gewoon door de fillipijnen ondertekend is, daarin moet men veiligheid aan ieder mens bieden en een eerlijke rechtsgang. Laat dat nu net niet gebeuren door deze vreemde president.
Verder vraag ik me af hoe deze president minder corruptie binnen de ambtenarij wil bereiken, want dat is waar de gehele rechtstaat mee valt of staat. Door alleen maar het drugs gebruikers/ handelaren zo rigoreus aan te pakken wordt de corruptie en een niet functioneren van de overheid gewoon genegeerd door die president. Als dat niet op korte termijn gaat gebeuren zie ik nog wel nog meer geweld ontstaan nadat het een tijdje even iets rustiger is geweest door tijdelijk een war on drugs te voeren.
Heeft deze president een vrouw met net zo'n schoenenfetish als imelda had, dan zie ik hem nog wel dictator worden.
RIPquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een land. Een president die zegt dat het enige spijtige aan een gang-rape (en moord) van een Australische was dat hij haar niet eerst heeft kunnen neuken.
Richestorags is onze Filipijnen-expert, Aloulu. Wie weet wil hij hier op in gaan?quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn perceptie klopt, maar gezien de overgrote meerderheid van de Pinoy en Pinay mijn perceptie delen en er nog veel radicaler in zijn doet die man wellicht wel gewoon goed werk.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Hoe had hij gegeven de omstandigheden resultaten kunnen bereiken. Denk je werkelijk dat hij Davao City veilig had gekregen als hij niet rigoreus te werk was gegaan?
De omstandigheden:
-Actieve gevechten met Abu Sayaf, MILF en de NPA op Mindanao. Gepaard gaande met ontvoeringen, bomaanslagen, afpersingen, belegeringen e.d.
-Clans die al het land buiten de stad regeren. Afwisselend inheemsen (meestal NPA), moslims (MILF en Abu Sayaf), bendes (Chinezen, drugsdealers, pooiers). Die moest hij ook buiten houden.
-Centrale overheid zo goed als geen gezag heeft op heel Mindanao.
-Corrupt overheidsapparaat dat zichzelf verrijkt.
-Anarchie toen hij aan de macht kwam. Vele moorden per dag, zeer veel overvallen. Taxichauffeurs die iedereen oplichten (nog zoiets, in Davao City wordt je niet opgelicht, dankzij wie?). Prostitutie. Leuk feitje? In Davao City is het bijna onmogelijk een massage met happy end te krijgen. Ga naar Samal Island wat voor de kust ligt en onder de jurisdictie van Davao del Norte (dus niet onder zijn jurisdictie) valt en je kan zo kleine kindjes te grazen nemen als je zo'n viespeuk bent.
Wat verwacht je dan hoe je te werk moet gaan als je daar iets van wil maken zonder steun van de overheid? En nu is hij de overheid en gaat hij diezelfde schoonmaak in Manilla houden.
Bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een land. Een president die zegt dat het enige spijtige aan een gang-rape (en moord) van een Australische was dat hij haar niet eerst heeft kunnen neuken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |