abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2016 @ 14:25:01 #176
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164199394
Daar heb je het Nederlandse-gevangenissen-zijn-net-hotels-argument weer. Het lijkt niet echt tot mensen door te dringen dat veruit het ergste aan gevangen zitten, gevangen zitten is. Dat de bajes in een willekeurig derdewereldland op Auschwitz lijkt doet het natuurlijk goed bij menig onderbuik, maar ik ben toch wel blij om enige beschaving af te kunnen lezen aan de manier waarop we in het Westen omgaan met gevangenen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:28:19 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164199471
quote:
3s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:11 schreef Re het volgende:
moet wel apart zijn met 4000 verslaafden die cold-turkey gaan in een caravan...
Als het meth gebruikers zijn valt dat wel mee, hele dag slapen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:29:00 #178
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164199488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als het meth gebruikers zijn valt dat wel mee, hele dag slapen.
Jij zult het weten
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164199491
Dit heeft niks met rechts, links en of facisme te maken. Elke bezorgde burger constateert een aantal zaken in deze wereld die ervoor zorgen dat men gebruik maakt van rationaliteit om het probleem op te lossen. Het is wat mij betreft rationeel om gevangenissen onaantrekkelijk te maken door bijvoorbeeld de gevangenen te laten leven in situaties die een normaal goedwillende burger erg bang maakt. Daarnaast vind ik ook dat de doodstraf toegepast moet worden en dat omwille meerdere redenen en daartoe behoren onder andere het feit dat het goedkoop is, ik wil niet bijdragen met belasting betalen om een moordenaar, terrorist en of zware crimineel in leven te houden. Ik zie ze het liefst zo snel mogelijk dood, we kunnen ons geld beter besteden. Ook zou ik het liefst zien dat als we de doodstraf invoeren, dat we dan het zwaard gebruiken; dat geeft een goed schrik effect.
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2016 @ 14:51:27 #180
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164199936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit heeft niks met rechts, links en of facisme te maken. Elke bezorgde burger constateert een aantal zaken in deze wereld die ervoor zorgen dat men gebruik maakt van rationaliteit om het probleem op te lossen. Het is wat mij betreft rationeel om gevangenissen onaantrekkelijk te maken door bijvoorbeeld de gevangenen te laten leven in situaties die een normaal goedwillende burger erg bang maakt. Daarnaast vind ik ook dat de doodstraf toegepast moet worden en dat omwille meerdere redenen en daartoe behoren onder andere het feit dat het goedkoop is, ik wil niet bijdragen met belasting betalen om een moordenaar, terrorist en of zware crimineel in leven te houden. Ik zie ze het liefst zo snel mogelijk dood, we kunnen ons geld beter besteden. Ook zou ik het liefst zien dat als we de doodstraf invoeren, dat we dan het zwaard gebruiken; dat geeft een goed schrik effect.
Je verwart rationaliteit met haat en persoonlijke genoegdoening (ook wel: onderbuikgevoel). We hebben hier (gelukkig) juist een systeem dat er voor zorgt dat men niet hoeft af te gaan op het al dan niet 'rationeel denken' van 'bezorgde burgers'.

Of kun je aantonen dat erbarmelijke omstandigheden in gevangenissen zorgen voor minder recidive? Mensen die er onderzoek naar deden konden dat niet namelijk, hun conclusie neigde juist meer naar het tegenovergestelde.
quote:
The authors examine the impact of prison conditions on future criminal behavior. The take over is based on a unique dataset on the post-release behavior of about twenty thousand Italian former prison inmates. The authors use variation in prison assignment as a means of identifying the effects of prison overcrowding, deaths in prison, and degree of isolation on the probability of reoffending. They do not find compellingevidence of (specific) deterrent effects of experienced prison severity. The measures of prison severity do not reduce the probability of recidivism. Instead, all point estimates suggest that harsh prison conditions increase post-release criminal activity, though they are not always precisely estimated.
Bron
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_164201507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij ben je beter op zijn plek in Saudi Arabie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164201869
Waarom stemmen veel mensen op gestoorde narcisten?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:13:04 #183
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164202054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Omdat die schijt hebben en durven wat niet-narcisten meestal niet durven.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164202174
quote:
Waarom stemmen veel mensen op Rodrigo 'de bestraffer' Duterte?
Ruim 100.000 Filipijnen geven zichzelf aan uit angst voor drugsgeweld president

In drie maanden tijd zijn er in de Filipijnen meer dan 700 doden gevallen als gevolg van Rodrigo Duterte's 'war on drugs'. De nieuwe president, die tijdens zijn verkiezingscampagne beloofde het drugsprobleem aan te pakken, is rigoreus te werk gegaan. Mensenrechtenorganisaties doen hun beklag bij de Verenigde Naties.

Het toegenomen geweld heeft ruim 114.000 mensen ertoe bewogen zichzelf aan te geven bij de politie, schrijft de New York Times. Gevangenissen in het land zitten overvol. Woensdag kwam het opnieuw tot een confrontatie tussen lijfwachten van drugsbaronnen en politieagenten in Albuera, gelegen in het midden van de eilandengroep. Zes lijfwachten kwamen om. Volgens politiechef Elmer Beltejar was de politie aan het patrouilleren bij het huis van burgemeester Rolando Espinosa toen ze beschoten werden.

De schermutseling kwam een dag na de overgave van Espinosa, die samen met zijn zoon verdacht wordt van betrokkenheid bij drugshandel. Espinosa's zoon Kerwin heeft zich niet overgegeven. Duterte gaf het tweetal 24 uur voor capitulatie, voordat nationale politiechef Ronald Dela Rosa een 'shoot-on-sight-order' uitgaf, waarmee vader en zoon vogelvrij werden verklaard.

Brandbrief
Human Rights Watch, Stop Aids en International HIV/Aids Alliance en meer dan 300 andere maatschappelijke organisaties hebben een brandbrief gestuurd aan onder meer de Verenigde Naties, waarin ze oproepen om een standpunt in te nemen over het exponentieel gestegen aantal doden.

Op de Filipijnen staat sinds kort Rodrigo 'de bestraffer' Duterte aan het roer. De spraakmakende president won de verkiezingen van 9 mei met de belofte dat hij een einde zou maken aan de drugsproblematiek en corruptie waaronder de eilandengroep gebukt gaat.

Hij geeft misdadigers de keus: 'stoppen of sterven'. De politie mag ze opjagen, grijpen en als het moet doden, zegt hij: 'Aarzel niet, mijn zegen heb je', schreef correspondent Michel Maas over Duterte in een profiel uit begin mei. Gebruikers van meth, verreweg de populairste drugs in het land, ziet hij als 'niet meer te redden'.

Criminaliteit
Duterte zit pas een maand in het zadel. In die tijd vielen zeker 402 doden in confrontaties met de politie. Ten minste 4.418 mensen werden gearresteerd. Tijdens zijn campagne beloofde hij 100.000 criminelen te doden tijdens zijn eerste zes maanden in het ambt.

Zijn tijd als burgemeester van de stad Davao, een stad van 1.5 miljoen, was een voorbode voor zijn presidentschap. Twintig jaar regeerde hij daar met harde hand, met veel doden als gevolg. Tegelijkertijd zorgde hij voor toenemende veiligheid, investeringen en toerisme. Sinds zijn aantreden als president is criminaliteit in de Filipijnen met 13 procent gedaald.

In een toespraak tot het congres gaf Duterte te kennen dat hij voorlopig niet zal stoppen met zijn aanpak. De 71-jarige president zei dat hij de politie opdraagt om hun inzet te verdriedubbelen. 'We zullen niet stoppen totdat de laatste drugsbaron, financier en dealer achter de tralies zit of onder de grond ligt', zei Duterte. Volgens hem kunnen 'mensenrechten niet gebruikt worden om het land ten gronde te richten'.

Bron
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2016 @ 16:18:25 #185
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164202184
quote:
Gebrek aan alternatieven denk ik. Ik zal de laatste zijn die juicht om een fascistische, trigger-happy paramilitaire politiemacht die alles aan flarden schiet wat hen op dat moment niet goed uitkomt, maar het blijft aan de andere kant wel weer makkelijk roepen vanuit onze positie. Ik gok dat polderen daar in ieder geval niet meer helpt.
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2016 @ 16:19:19 #186
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164202209
Props voor TS voor het up2date houden van dit topic trouwens, interessant leesvoer allemaal ^O^
pi_164202261
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Gebrek aan alternatieven denk ik. Ik zal de laatste zijn die juicht om een fascistische, trigger-happy paramilitaire politiemacht die alles aan flarden schiet wat hen op dat moment niet goed uitkomt, maar het blijft aan de andere kant wel weer makkelijk roepen vanuit onze positie. Ik gok dat polderen daar in ieder geval niet meer helpt.
Het is dan ook vooral bizar wanneer figuren gaan roepen dat het jammer is dat wij niet zo'n leider hebben. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164202402
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:19 schreef 2dope het volgende:
Props voor TS voor het up2date houden van dit topic trouwens, interessant leesvoer allemaal ^O^
Dank, kerel. Dit soort mannen leveren interessant leesvoer aan voor de linkse kittens in Nederland. Dan zien ze dat meer werkelijkheden zijn dan de West-Europese. Je ziet al dat de Linkse Kerk haar standpunten hier veel moeilijker kan poneren want tot nu toe heeft de aanpak van De Bestraffer alleen maar resultaat opgeleverd: Davao City is de veiligste stad in Zuid-Oost Azië en de criminaliteit is al met 13% gedaald in heel Filipijnen. Als klap op de vuurpijl hebben 100.000 kankergezwellen zich aangegeven uit angst voor de toorn van De Bestraffer. Deze uitspraak zat ook wel in de kruising. Het geeft stof tot nadenken.

quote:
In een toespraak tot het congres gaf Duterte te kennen dat hij voorlopig niet zal stoppen met zijn aanpak. De 71-jarige president zei dat hij de politie opdraagt om hun inzet te verdriedubbelen. 'We zullen niet stoppen totdat de laatste drugsbaron, financier en dealer achter de tralies zit of onder de grond ligt', zei Duterte. Volgens hem kunnen 'mensenrechten niet gebruikt worden om het land ten gronde te richten'.
  Eindredactie Games woensdag 3 augustus 2016 @ 16:33:04 #189
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164202561
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is dan ook vooral bizar wanneer figuren gaan roepen dat het jammer is dat wij niet zo'n leider hebben. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen.
Dat verafgoden heb ik ook nooit zo begrepen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:26 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Dank, kerel. Dit soort mannen leveren interessant leesvoer aan voor de linkse kittens in Nederland. Dan zien ze dat meer werkelijkheden zijn dan de West-Europese. Je ziet al dat de Linkse Kerk haar standpunten hier veel moeilijker kan poneren want tot nu toe heeft de aanpak van De Bestraffer alleen maar resultaat opgeleverd: Davao City is de veiligste stad in Zuid-Oost Azië en de criminaliteit is al met 13% gedaald in heel Filipijnen. Als klap op de vuurpijl hebben 100.000 kankergezwellen zich aangegeven uit angst voor de toorn van De Bestraffer.
Waarschijnlijk zou je mij ook onder die groep kittens scharen, maar ik vind het niettemin boeiend leesvoer :P
pi_164202705
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:33 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat verafgoden heb ik ook nooit zo begrepen.

[..]

Waarschijnlijk zou je mij ook onder die groep kittens scharen, maar ik vind het niettemin boeiend leesvoer :P
Waarschijnlijk, maar niet op de persoon gericht. Puur op basis van gedachtegoed.
pi_164202746
quote:

[..]

Dank, kerel. Dit soort mannen leveren interessant leesvoer aan voor de linkse kittens in Nederland. Dan zien ze dat meer werkelijkheden zijn dan de West-Europese. Je ziet al dat de Linkse Kerk haar standpunten hier veel moeilijker kan poneren want tot nu toe heeft de aanpak van De Bestraffer alleen maar resultaat opgeleverd: Davao City is de veiligste stad in Zuid-Oost Azië en de criminaliteit is al met 13% gedaald in heel Filipijnen. Als klap op de vuurpijl hebben 100.000 kankergezwellen zich aangegeven uit angst voor de toorn van De Bestraffer. Deze uitspraak zat ook wel in de kruising. Het geeft stof tot nadenken.

[..]

Als je massaal mensen begint te vermoorden van wie je denkt dat ze iets op hun kerfstok hebben, en je niet al te moeilijk doet over de daadwerkelijke schuldvraag, dan levert dat vanzelf resultaten op ja. Maar moet je dat willen? Ik zeg nee.

Verder is resultaten boeken niet zo moeilijk, als je geen waarde hecht aan het menselijk leven. Het lukte de nazi's ook bijna om Europa joodvrij te maken. Als je geen moeite hebt met massamoord, dan is zoiets wel haalbaar ja. Het is alleen wel ziek, krankzinnig, gestoord, onvergeeflijk en fucked up.

Ik denk ook dat wanneer je elke kleine en grote crimineel in Nederland afschiet zonder proces, dat de criminaliteit best zal dalen. Maar je moet het alleen niet willen. Want dat is ziek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164203009
quote:

[..]

[..]

_O- _O- _O- Prachtig!
pi_164203049
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:51 schreef 2dope het volgende:

[..]

Je verwart rationaliteit met haat en persoonlijke genoegdoening (ook wel: onderbuikgevoel). We hebben hier (gelukkig) juist een systeem dat er voor zorgt dat men niet hoeft af te gaan op het al dan niet 'rationeel denken' van 'bezorgde burgers'.

Of kun je aantonen dat erbarmelijke omstandigheden in gevangenissen zorgen voor minder recidive? Mensen die er onderzoek naar deden konden dat niet namelijk, hun conclusie neigde juist meer naar het tegenovergestelde.

[..]

Bron
Ik heb het niet zo met dit soort 'onderzoekjes'. Ik ken ze niet en ik weet niet hoe ze te werk zijn gegaan, eigenlijk kan je tegenwoordig op elk probleem wel een onderzoekje vinden die jouw eigen mening kracht geeft. Volgens mij las ik onlangs nog een onderzoek die beweerde dat je beter niet je tanden kan poetsen. Oftewel voor elke bullshit kan je wel een onderzoek vinden.
pi_164203071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij ben je beter op zijn plek in Saudi Arabie.
Nee hoor.
pi_164203089
Wat een figuren slingeren in dit topic rond, die gewoon een mindset uit de middeleeuwen goed praten. :')

Ik hoop van harte dat we we als westerse wereld nooit meer vervallen tot zulk primair dierlijk haantjes gedrag waarbij weer het recht van de sterkste gaat gelden. Dan stopt in ieder geval de geestelijke menselijk evolutie en krijgen we weer een stel apen.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:13:58 #196
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_164203306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat een figuren slingeren in dit topic rond, die gewoon een mindset uit de middeleeuwen goed praten. :')

Ik hoop van harte dat we we als westerse wereld nooit meer vervallen tot zulk primair dierlijk haantjes gedrag waarbij weer het recht van de sterkste gaat gelden. Dan stopt in ieder geval de geestelijke menselijk evolutie en krijgen we weer een stel apen.
Dat is ook niet de insteek van dit topic.
Wat hier werkt, werkt hier en niet daar.
Daar hebben ze een manier gevonden die werkt, en erg effectief is. Dat zou hier niet werken.
In Europa, en in Nederland bij uitstek, zijn we gek op polderen, de daders belonen en voorzien van middelen om nog hoger te komen in het criminele circuit.
pi_164203898
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is ook niet de insteek van dit topic.
Wat hier werkt, werkt hier en niet daar.
Daar hebben ze een manier gevonden die werkt, en erg effectief is. Dat zou hier niet werken.
In Europa, en in Nederland bij uitstek, zijn we gek op polderen, de daders belonen en voorzien van middelen om nog hoger te komen in het criminele circuit.
Ook daar kan het werken laat men eerst maar eens de corruptie aanpakken en een werkende rechtstaat maken. Dat er hier mensen zijn die deze barbarij goedpraten en zeggen dat het daar wel werkt is de omgekeerde wereld. De philipijnen hebben ook ooit het verdrag voor de universele mensenrechten ondertekend en bewijzen op deze manier dat ze het niet waard zijn. De VN zou allang aan de bel hebben moeten trekken, maar helaas is op dit moment Saudi Arabië voorzitter van die commissie en dat is qau naleving van die rechten net zo'n verwerpelijk land.
pi_164203992
universele mensenrechten _O- _O- _O-

Grootste bullshit van het afgelopen eeuw!
pi_164204200
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:50 schreef Basp1 het volgende:
De VN zou allang aan de bel hebben moeten trekken, maar helaas is op dit moment Saudi Arabië voorzitter van die commissie en dat is qau naleving van die rechten net zo'n verwerpelijk land.
En dan wat?
pi_164231217
Jennelyn Olaires, 26 jaar, houdt het lichaam van haar stervende man vast. Op het karton staat 'ik ben een dealer'. © REUTERS

Een overvolle gevangenis in Quezon City. Gevangenen slapen in het trappenhuis. De gevangenis is geraamd op 800 mensen, momenteel verblijven er meer dan 3800. © AFP

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')