dat is mijn ervaring als fokker.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Euh ok... Is dat 1 van de nieuwe Fok natuurwetten?
Ik bezoek ook pol, wt, vbl onder andere, maar daar post ik veel minder. Wat doet dat ertoe? Wat voor conclusie kan je daar nou uit trekken?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toch wel vreemd dat je met dit account alleen NWS en BNW bezoekt, niks anders. dit is een kloon account?
Als ik een missie heb, dan is dat misvattingen rechtzetten. Vooral in de biologie, want daar heb ik verstand van. Ik denk namelijk dat de misvattingen over bijvoorbeeld GMOs en vaccins slechte gevolgen hebben, het is maatschappelijk belangrijk dat uit te roeien. Ik ben hier niet om alu hoedjes uit te lachen ofzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat mooi laat zien waarom hij hier zit. Met een missie. Net als die anderen trouwens.
misschien wordt je wel genept door je bron.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:17 schreef Broomer het volgende:
[..]
Als ik een missie heb, dan is dat misvattingen rechtzetten. Vooral in de biologie, want daar heb ik verstand van. Ik denk namelijk dat de misvattingen over bijvoorbeeld GMOs en vaccins slechte gevolgen hebben, het is maatschappelijk belangrijk dat uit te roeien. Ik ben hier niet om alu hoedjes uit te lachen ofzo.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
misschien wordt je wel genept door je bron.
Studentje? PhD biologie, daarna nog 5 jaar in de wetenschap, 10 jaar in biotech. Ik denk dat ik dat veld heel wat beter kan beoordelen dan de meeste hier op Fok.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan een studentje toch niet alles uit de doeken doen.
aah, dus gewoon verdediging van de branche, duidelijk met agenda.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:28 schreef Broomer het volgende:
[..]
Studentje? PhD biologie, daarna nog 5 jaar in de wetenschap, 10 jaar in biotech. Ik denk dat ik dat veld heel wat beter kan beoordelen dan de meeste hier op Fok.
Ja. Of ik ben een studentje, of ik verdedig de branche. Mijn argumenten kunnen gewoon niet valide zijn. Mooie manier om met cognitive dissonance om te gaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aah, dus gewoon verdediging van de branche, duidelijk met agenda.
de argumenten wel, alleen hoe verifieer ik dat je objectief bent als je in de branche werkt?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:46 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ja. Of ik ben een studentje, of ik verdedig de branche. Mijn argumenten kunnen gewoon niet valide zijn. Mooie manier om met cognitive dissonance om te gaan.
Daar ben ik ook nog wel over aan het bakkeleien geweest met hem. Helemaal duidelijk is dat niet geworden. Wel dat ie dat doet maar niet of er sprake is van objectiviteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de argumenten wel, alleen hoe verifieer ik dat je objectief bent als je in de branche werkt?
Ik werk niet aan GMOs, in de plantenwereld, in pharma, of aan vaccines. Ik werk voor een instrumentenbedrijf binnen de genetica, oorspronkelijk toegepast in research, maar dat gaat nu meer richting diagnostiek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de argumenten wel, alleen hoe verifieer ik dat je objectief bent als je in de branche werkt?
Dat geldt voor meerdere zaken hier op BNW, zie namelijk een behoorlijke vooringenomenheid bij velen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe verifieer ik dat je objectief bent
En dat is logisch. Het is mij trouwens wel duidelijk dat als je echt door blijft zeuren (mijn specialiteit) je vaak best goede antwoorden krijgt omdat men beter haar best doet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:05 schreef Dance99Vv het volgende:
zie namelijk een behoorlijke vooringenomenheid bij velen allen.
Wat wil je nou? Dat ik mijn naam geef, het bedrijf waar ik werk, mijn publicaties, patenten, de instituten waar ik gewerkt heb, mijn thesis? Wil je facebook vriendjes worden, mijn email (werk of prive)? Dat ga ik allemaal echt niet doen, Ik heb de algemene beschrijving gegeven van mijn werk, daar houd het bij op. Geloof je dat niet, of is dat nog steeds verdacht? Hoe kan ik dat nou duidelijker maken? Dat wil ik best doen, maar het lijkt me nogal onmogelijk zonder mijn anonimiteit op te geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog wel over aan het bakkeleien geweest met hem. Helemaal duidelijk is dat niet geworden. Wel dat ie dat doet maar niet of er sprake is van objectiviteit.
HIer ben ik het zeker mee eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat geldt voor meerdere zaken hier op BNW, zie namelijk een behoorlijke vooringenomenheid bij velen.
Dus ik zou graag deze discussie in fb af willen kappen.
Het blijft geharrewar tussen de discussie-deelnemers, en zolang dat binnen de kaders is, prima, maar qua feedback kan ik er weinig mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat is logisch. Het is mij trouwens wel duidelijk dat als je echt door blijft zeuren (mijn specialiteit) je vaak best goede antwoorden krijgt omdat men beter zijn/haar best doet.
Dat begrijp ik. Het is "lichtelijk" of-topic.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:11 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het blijft geharrewar tussen de discussie-deelnemers, en zolang dat binnen de kaders is, prima, maar qua feedback kan ik er weinig mee.
ikke welquote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat je nooit als eerste in BNW beland.
Erh.. Mijn forum botjes zijn in onderhoud dus ik kan je niet helpen.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:51 schreef Blaadjes het volgende:
Kan er iets gedaan worden aan dit topic: BNW / [BNW SC] #277 Same old sh*t but different day.
Zeg maar het tegenovergestelde van de bezem.
jammer. nou ja heb je iig kunnen glimlachen vandaag.quote:Op maandag 20 juni 2016 13:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh.. Mijn forum botjes zijn in onderhoud dus ik kan je niet helpen.
Dank daarvoor.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:01 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
jammer. nou ja heb je iig kunnen glimlachen vandaag.
Of gewoon doen waar BNW voor bedoeld is: op zoek gaan naar wat er achter de facade van alledag schuil gaat. Dan kun je tot interessante gesprekken komen en de ene keer concludeer je dat er niets gevonden is en de ander keer vind je wel wat.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Weet je waardoor dat komt? Dat komt omdat BNW is opgericht om mensen men een andere kijk op de wereld hier dingen te laten bespreken omdat er teveel tegenstand kwam als dit in bv NWS werd besproken. Alleen het werkt niet aangezien juist de felle tegenstanders van deze gedachtegang (openminded) en kijk op de wereld hierdoor worden aangetrokken omdat ze een missie hebben om "deze aluhoedjes eens even op hun plek te zetten". Deze users zitten hier al vanaf het eerste begin en hebben door hun manier van "discussieren" al heel veel users die wel hier kwamen om dit soort dingen te bespreken weggejaagd op wat voor manier dan ook.
En nu jij ook dus. Jammer maar misschien wel goed idee om het te zien voor wat het is en BNW gewoon op te heffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |