abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162240341
Om het overzichtelijk te houden:

1 Afstuderen
2 Baan vinden (op niveau)
3 Uit huis gaan
4
5
6

Vriendin zoeken
Aan sociale vaardigheden werken
...
pi_162240581
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:05 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Dat wordt wel erg lastig, hij heeft nogal een slecht cv en kan zichzelf moeilijk verkopen.
Nou dat denk ik dus niet. Als je ziet hoe hij hier overkomt en met welke bewoordingen hij zichzelf beschrijft en bepaalde zaken twist naar zijn voordeel, denk ik dat hij wel door de cv-selectie komt.
pi_162240692
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:26 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nou dat denk ik dus niet. Als je ziet hoe hij hier overkomt en met welke bewoordingen hij zichzelf beschrijft en bepaalde zaken twist naar zijn voordeel, denk ik dat hij wel door de cv-selectie komt.
Op zijn cv staat toch keihard de studievertraging vermeldt. Hij moet dat verantwoorden. De vraag is dan: hoe verantwoord hij de studievertraging dan?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162240753
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:26 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe hij zichzelf verkoopt als hij uitgenodigd wordt voor een gesprek.
En in deze tak van sport zijn neven activiteiten een plus. Die heeft Deezertje weinig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162240808
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zeker, dan ben ik blij :) En moet ik officieel nog dingen gaan inleveren fysiek op school. En een betoog schrijven (maar dat kan pas op moment dat je weet als echt alles voldoende is). En ik volg sowieso nog die sociale cursus waarvoor ik huiswerk moet maken. Maar ik denk alleen niet dat alles voldoende is..
Zeg eens eerlijk, heb je voor die sociale cursus alleen gekozen omdat het gratis is? Of ook omdat je daarbij niet kan falen?

Ik heb het idee dat alle opties die je nu overweegt ook zo veilig mogelijk zijn? Dat zou ook je beperkte interesse verklaren.

Ik kan hier nu wel makkelijk gaan schrijven dat je na elke faal in je leven tot nu toe toch weer op bent gestaan en voorzichtig opnieuw iets bent gaan proberen. Misschien is het een overweging waard om iets wat je vroeger geprobeerd hebt opnieuw te proberen? Je bent intussen gegroeid mag ik hopen dus wie weet ontdek je zo voor de verandering wat je in je hart ook echt leuk vindt ipv alleen iets te kiezen waarvan je verstand zegt dat het veilig is?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162241024
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:31 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Op zijn cv staat toch keihard de studievertraging vermeldt. Hij moet dat verantwoorden. De vraag is dan: hoe verantwoord hij de studievertraging dan?
3,5 jaar nominaal en dan 1,5 jaar tijdelijk stop vanwege persoonlijke omstandigheden. Maar jullie gaan er allemaal vanuit dat hij op een sterk concurrerend baan gaat solliciteren. Je hebt ook starterbanen in kleine kantoren die weinig competitief zijn of detacheringbanen via uitzendbureaus.
  maandag 16 mei 2016 @ 12:55:38 #157
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162241306
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:42 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Ga anders Nederland doorreizen, op zoek naar mooie dorpen en steden (Urk, Den Briel, etc.) en zet daar mooie gebouwen op de foto. Maak reisverslagen. In Nederland is zat te zien.
Dat is best een leuk idee! Zeker zolang je nog jouw ov hebt zou ik het doen deezer!
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 13:23:50 #158
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162241947
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:31 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Dat verantwoorden van studievertraging valt vaak ook wel mee hoor.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162242026
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als je legio van neven activiteiten en referenties hebt om het in te vullen wel ja.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162242050
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen compensatie, de meesten kunnen studievertraging compenseren door nevenactiviteiten.

Zelfs jongeren die te veel feesten staan er beter voor, want groter netwerk en er moet gewerkt worden om die feesten te kunnen betalen. Deezertje heeft echt heel weinig positieve eigenschappen wat hem aan een baan helpt.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162242062
Heb je überhaupt wel iets gedaan tijdens je studententijd in plaats van studeren en thuiszitten?
Feyenoord Rotterdam
pi_162242111
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:28 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen compensatie, de meesten kunnen studievertraging compenseren door nevenactiviteiten.

Zelfs jongeren die te veel feesten staan er beter voor, want groter netwerk en er moet gewerkt worden om die feesten te kunnen betalen. Deezertje heeft echt heel weinig positieve eigenschappen wat hem aan een baan helpt.
Iedereen is student geweest, de mensen die je aannemen ook. Net zoals mensen die ineens een kind krijgen en dan alles wat jongeren doen afkeuren...terwijl ze jarenlang zelf ook zo geleefd hebben :') moraalridders.
pi_162242141
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:55 schreef yats het volgende:

[..]

Dat is best een leuk idee! Zeker zolang je nog jouw ov hebt zou ik het doen deezer!
Reizen hoeft niet duur te zijn. Ook buitenland niet. Duitse Aachen is met studenten-OV te bereiken, Belgische steden kosten een druppie. Of probeer Flixbus, kost geen drol. Of vlieg met Ryan Air naar Polen of Tsjechië (daar is het leven goedkoper als in West-Europa, maar langzaamaan begint dat bij te trekken). Je ontwikkeld jezelf er alleen maar mee, en dat is alleen maar goed voor een aanstaande journalist.
pi_162242158
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:28 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Heb je überhaupt wel iets gedaan tijdens je studententijd in plaats van studeren en thuiszitten?
Studietoevoegend nee. Beetje sporten, tijd doorbrengen etc.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:34:33 #165
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242208
Ik verbaas mij er echt over dat iemand van 25 zo enorm passief kan zijn.
pi_162242251
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Iedereen is student geweest, de mensen die je aannemen ook. Net zoals mensen die ineens een kind krijgen en dan alles wat jongeren doen afkeuren...terwijl ze jarenlang zelf ook zo geleefd hebben :') moraalridders.
Nee, jij hebt een open blik naar alles wat buiten jouw comfort zone valt _O- :')

En in je reactie praat je weer zo makkelijk om de kern heen. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je kritiek hebt op anderen.
pi_162242273
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:34 schreef gebakken-koekje het volgende:
Als je niet weet wat je met je leven wilt of geen vooruitzicht op beter (liefde, vriendin) hebt is dat niet zo gek hoor.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:37:58 #168
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_162242285
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Studietoevoegend nee. Beetje sporten, tijd doorbrengen etc.
De hamvraag is hoe jij dit denkt te verantwoorden bij een sollicitatiegesprek.
pi_162242302
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je niet weet wat je met je leven wilt of geen vooruitzicht op beter (liefde, vriendin) hebt is dat niet zo gek hoor.
Of je doet wat met de tips zodat er wel een basis komt voor een dusdanig vooruitzicht
pi_162242309
quote:
geen vooruitzicht op beter (liefde, vriendin)
Dit is mede het gevolg van jouw enorme passiviteit.
pi_162242358
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel als ze dat vragen. Je kan het altijd nog positief brengen. Ik was onzeker over mezelf en de toekomst van het vak en vroeg mij toen af: wat wil ik écht en wie ben ik? Tada, daarom kom ik nu bij deze baan uit. Geknipt voor mij.
pi_162242361
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Als ie überhaupt al ooit voor een gesprek wordt uitgenodigd.

Geen ervaring, een ontzettend leeg CV zonder ook maar iets onderscheidend er op te hebben en totaal geen netwerk. Good luck
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 mei 2016 @ 13:40:57 #173
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242371
quote:

[..]

Ach hou toch op zeg! Totaal geen drive om iets te ontwikkelen of een hobby op te pakken, echt ALLES is 'neeneenee' het ene smoesje volgt het andere op. Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij leeft maar het verbaasd me gewoon enorm.
pi_162242388
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:38 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Dit is mede het gevolg van jouw enorme passiviteit.
Mede dankzij het gebrek aan bevestiging dat je leuk bent, liefde/aandacht etc. Daarom hebben en willen mensen ook relaties. Samen leuk zijn en je geliefd voelen.
pi_162242403
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:28 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Kwestie van de focus leiden naar waarom ze hem wel moeten aannemen. Hij schijnt zelf zijn stage te hebben geregeld en uiteindelijk na een gesprek te zijn gekozen uit meerdere kandidaten.

Heb zelf wel eens gezegd tijdens een gesprek dat ik niet kom voor de gezelligheid maar om hard te werken. Dat was blijkbaar ook een voltreffer in positieve zin ondanks dat dat ook niet bleek uit mijn CV.
pi_162242430
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel als ze dat vragen. Je kan het altijd nog positief brengen. Ik was onzeker over mezelf en de toekomst van het vak en vroeg mij toen af: wat wil ik écht en wie ben ik? Tada, daarom kom ik nu bij deze baan uit. Geknipt voor mij.
Dat is geen verklaring voor de vertraging natuurlijk.
pi_162242435
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mede dankzij het gebrek aan bevestiging dat je leuk bent, liefde/aandacht etc. Daarom hebben en willen mensen ook relaties. Samen leuk zijn en je geliefd voelen.
Ga je daarvan nu weer de schuld bij een ander leggen? Jij bent degene die faalt, niet de samenleving.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:45:46 #178
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242489
quote:

[..]

Maar je BENT ook niet leuk! Daar moet je juist aan werken! Waarom zou iemand je liefde en aandacht willen geven als je een saaie egoïst bent? Want voor iemand van 25 ben je echt enorm saai! Ik ben ook geen feestbeest en ik bedoel ook niet dat je dat maar moet gaat worden want dat zit in je of niet maar een of andere hobby waar je het niet over wil hebben, geen werk, geen vrienden.
Ik vond het heel positief dat je een taal wil(de) leren, persoonlijke ontwikkeling is altijd goed. Iemand geeft je (Nota bene GRATIS) een site met een taal cursus en FLOEPS daar komen de smoesjes weer!
pi_162242498
quote:
Het is al verbazingwekkend voor een ASS'er. Gemiddelde ASS'er die ik ken, heeft gewoon een aantal hobby's, zoals salsa dansen of in verschillende koren zingen of gewoon boeken lezen...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162242514
quote:
Wat versta jij onder passief? Op zich is daar toch niks mis mee zolang hij zich daar gelukkig bij voelt?
  maandag 16 mei 2016 @ 13:47:57 #181
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242561
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is al verbazend voor een ASS'er. Gemiddelde ASS'er die ik ken, heeft gewoon een aantal hobby's, zoals salsa dansen of in verschillende koren zingen of gewoon boeken lezen...
Ja het maakt niet uit WAT voor hobby iemand heeft maar gewoon echt dat helemaal niets doen en dan nog denken dat mensen je dan boeiend vinden......
  maandag 16 mei 2016 @ 13:48:53 #182
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242583
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:46 schreef syndroom het volgende:

[..]

Wat versta jij onder passief? Op zich is daar toch niks mis mee zolang hij zich daar gelukkig bij voelt?
Nee hoor maar dan moet je niet verwachten dat andere mensen je leuk gaan vinden want je bent saai, hebt niets te melden
  maandag 16 mei 2016 @ 13:49:18 #183
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_162242589
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn is dit geen sterk antwoord. Een toekomstige werkgever krijgt dan een niet zo positief beeld van je. De werkgever zal dan denken dat je jezelf tijdens je studievertraging niet verder hebt ontwikkeld.
pi_162242593
quote:

[..]

Als je niet boeiend bent kun je natuurlijk ook geen aansluiting krijgen he. Helemaal niet als je geen enkele interesse in een ander toont.
pi_162242618
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:47 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Ja het maakt niet uit WAT voor hobby iemand heeft maar gewoon echt dat helemaal niets doen en dan nog denken dat mensen je dan boeiend vinden......
Niet weten wat je leuk vindt is ook mogelijk hoor. Besluiteloosheid (indirect maak je dan toch nog een keuze hehe) is voor mensen met ass killing.
pi_162242626
quote:

[..]

Smoesjes.

Je legt alle zaken in je leven die niet lekker lopen buiten jezelf. De ander kun je niet veranderen, jezelf wel.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:51:32 #187
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242645
Als ik dan lees dat Deezer een dure camera heeft maar er niets mee doet dan denk ik echt tjongejonge wat zonde! Waarom niet gewoon proberen, je hebt het ding er liggen! En dan inderdaad Nederland door en verschillende onderwerpen op de foto zetten, wel of niet bewerken, leuke blog van maken........
  maandag 16 mei 2016 @ 13:52:52 #188
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242683
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet weten wat je leuk vindt is ook mogelijk hoor. Besluiteloosheid (indirect maak je dan toch nog een keuze hehe) is voor mensen met ass killing.
En waarom dan geen dingen proberen? Dan ontdek je wat je leuk kan vinden maar jij roept bij alles nee of je negeert het gewoon
Waarom bijvoorbeeld niet die taalcursus?? Gratis dus je verliest er niets aan. Probeer iets 2 maanden, dan weet je of het iets is.
pi_162242696
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Een zelfstandige taalcursus gaat hem niet helpen met aansluiting of een sociaal leven.
Nee, maar het maakt hem minder saai. Elke ASS'er heeft een passie om zijn of haar overprikkeling te verwerken dat maakt ze ook gelukkiger. Ik krijg het gevoel dat Deezertje dat niet heeft...

Een blije Deezertje is al iets

[ Bericht 7% gewijzigd door Mathemaat op 16-05-2016 13:58:39 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162242699
quote:
Niet weten wat je leuk vindt is ook mogelijk hoor.
Dit is niet je probleem. Je geeft nieuwe hobbies niet eens een kans, hoe ga je dan ooit kunnen ontdekken wat je leuk vindt?

Over die taalcursus van een paar pagina's geleden horen we je al niet meer... Het enige wat je wel volhoudt, is netflixen. Zo ga je die aansluiting echt niet vinden.
pi_162242712
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:52 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

En waarom dan geen dingen proberen? Dan ontdek je wat je leuk kan vinden maar jij roept bij alles nee of je negeert het gewoon
Waarom bijvoorbeeld niet die taalcursus?? Gratis dus je verliest er niets aan. Probeer iets 2 maanden, dan weet je of het iets is.
Ik heb mij ingeschreven, nu nog doen :)
pi_162242720
Hier, kies wat uit en ga je daar mee bezig houden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hobby
pi_162242725
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:48 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Nee hoor maar dan moet je niet verwachten dat andere mensen je leuk gaan vinden want je bent saai, hebt niets te melden
Dus je schrijft iedereen die een afwijkende hobby heeft af omdat ze te saai zijn? Geldt dat dus ook voor gamers en ander volk waar hun hobby zich voornamelijk thuis afspeelt?

Doordat hij zoveel films bekijkt kan hij hierover wel over meepraten. :Y Maar dan moet hij wel iemand treffen die dezelfde interesses heeft.
pi_162242736
quote:

[..]

Het feit dat dit deel 58 schijnt te zijn geeft aan dat hij zich daar blijkbaar niet gelukkig bij voelt.
pi_162242750
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:45 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Maar je BENT ook niet leuk! Daar moet je juist aan werken! Waarom zou iemand je liefde en aandacht willen geven als je een saaie egoïst bent? Want voor iemand van 25 ben je echt enorm saai! Ik ben ook geen feestbeest en ik bedoel ook niet dat je dat maar moet gaat worden want dat zit in je of niet maar een of andere hobby waar je het niet over wil hebben, geen werk, geen vrienden.
Ik vond het heel positief dat je een taal wil(de) leren, persoonlijke ontwikkeling is altijd goed. Iemand geeft je (Nota bene GRATIS) een site met een taal cursus en FLOEPS daar komen de smoesjes weer!
Voor iemand die zo saai en egoistisch is doen er enorm veel mensen hier moeite om contact met hem te maken. :')

En zelfs dat lukt niet. En echt niet door de onbegaafdheid van iedereen hier hoor Deezertje.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:57:14 #196
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242798
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:55 schreef Koral het volgende:

[..]

Voor iemand die zo saai en egoistisch is doen er enorm veel mensen hier moeite om contact met hem te maken. :')

En zelfs dat lukt niet. En echt niet door de onbegaafdheid van iedereen hier hoor Deezertje.
Ik doe geen moeite om contact met hem te maken, ik doe moeite om hem te helpen dat hij contact met anderen kan maken.
En gewoon omdat ik zijn manier van denken wil snappen en dat lukt me echt niet hahaha
  maandag 16 mei 2016 @ 13:58:02 #197
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242811
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:54 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dus je schrijft iedereen die een afwijkende hobby heeft af omdat ze te saai zijn? Geldt dat dus ook voor gamers en ander volk waar hun hobby zich voornamelijk thuis afspeelt?

Doordat hij zoveel films bekijkt kan hij hierover wel over meepraten. :Y Maar dan moet hij wel iemand treffen die dezelfde interesses heeft.
Oh nee hoor zeker niet, een afwijkende hobby kan ook heel boeiend zijn maar dan moet je er wel over praten, er passie voor hebben, er een mening over hebben.
En Deezer wil niet over films praten dus wat heeft iemand anders aan die hobby, niets
pi_162242820
quote:

[..]

Niet weten wat je leukt vindt omdat je bang bent overal voor te falen. Dat is iets anders dan besluiteloosheid.
pi_162242888
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je niet boeiend bent kun je natuurlijk ook geen aansluiting krijgen he. Helemaal niet als je geen enkele interesse in een ander toont.
Ik denk dat zijn interesses niet het grootste probleem is. Het is meer een gebrek aan oprechte wederkerigheid, hij wil iets van anderen, aandacht en aansluiting maar andersom wil hij niet delen en investeren in vriendschappen.

Daar is in het vorige deel al veel over geschreven en ik denk dat dit de basis is waarom hij geen aansluiting heeft bij anderen.

Heeft Deezer wel aansluiting met andere mensen, of mist hij deze alleen bij leeftijdsgenoten of vrouwen?
  maandag 16 mei 2016 @ 14:03:13 #200
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162242949
Ik noem maar iets, creatief. Ik doe heel veel creatieve dingen, zou je kunnen zeggen saai, kan je vinden maar ik heb hier in CRE meegedaan met het Round Robin project (voor andere mensen iets knutselen in een boekje) Daar heb ik veel leuke dingen uit kunnen halen en ik ga naar de hobby beurs in Rijswijk waar ook workshops zijn, heb ik ook nieuwe mensen leren kennen.

Fotografie, op een forum meedoen met challenges over bepaalde onderwerpen, met mensen afspreken op een leuke locatie en daar foto's maken en later met elkaar bekijken. Genoeg mensen die het enorm suf vinden maar het levert wel gezelligheid en contacten op, DAAR gaat het om, niet om wat andere mensen van een hobby vinden
  maandag 16 mei 2016 @ 14:04:13 #201
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_162242976
Wou je ook nog ergens je rijbewijs gaan halen eigenlijk, Deezer? Of had ik dat verkeerd begrepen een paar topics terug?
pi_162243008
Oh ja dat ook nog. Nou daar is dan mooi een kans voor nu. Ze hebben vast wel plek ergens. Zijn overigens ook speciale instructeurs die lesgeven aan mensen met autisme.
pi_162243085
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:05 schreef DoubleDip het volgende:
Oh ja dat ook nog. Nou daar is dan mooi een kans voor nu. Ze hebben vast wel plek ergens. Zijn overigens ook speciale instructeurs die lesgeven aan mensen met autisme.
Het hebben van een rijbewijs voorkomt ook een hoop smoesjes waarom hij straks niet kan gaan solliciteren bij bedrijf X of Y.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 14:10:46 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 14:10:33 #204
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_162243125
Beste Deezertje,

Op dit moment heb je een keuze.
De keuze is: je doet iets of je doet niets.
Zoals het er nu naar uitziet na 57+ topics heb je besloten om niets te doen, behalve klagen.
De buitenwereld is zoals ie is, daar kun je niets aan veranderen. Klagen lucht wellicht op, maar er verandert verder niets. De enige die kan veranderen ben je zelf.
Nee, voor verandering is er geen magische formule die opeens alles verandert. Verandering is een proces van jaren en dat zal niet vanzelf gaan. Je zult hard moeten werken, je zult keihard op je bek gaan, je zult falen, het zal moeilijk en pijnlijk worden. Het enige wat telt is doorzetten en leren van je fouten. Het gaat er niet om of je faalt of niet, het gaat erom hoe je jezelf weer herpakt na een falen vervolgens leert van je fouten en doorgaat.

Ik snap dat er veel op je af komt en dat je niet alles tegelijk kunt doen. Echter als je te langzaam gaat en te weinig stappen tegelijkertijd doet werkt het niet. Het een en ander vult elkaar aan en overlapt. Als je bijvoorbeeld zegt oké eerst afstuderen, dan een baan, dan het huis uit en dan gaan werken aan jezelf, gaat het te langzaam. Want om een leuke collega te zijn, om überhaupt een baan te vinden zul je aan jezelf moeten werken. Vergelijk het met een opleiding. Als steeds een vak zou hebben zou je opleiding 8+ jaar duren. In de praktijk heb je ook meerdere vakken tegelijkertijd en vallen tentamens vlakbij bij elkaar.

Als je steeds hetzelfde doet en niets verandert aan jezelf en je eigen gedrag zul je ook steeds hetzelfde resultaat verkrijgen. Aangenomen dat je andere resultaten wil halen zul je dus moeten veranderen. Doe je dat niet, dan gebeurt er geen flikker. Vijf jaar later zul je afgestudeerd zijn maar verder heb je nog steeds niet bereikt wat je graag wil.
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  maandag 16 mei 2016 @ 14:10:34 #205
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162243126
En nu heb je ook mooi de tijd om je theorie te gaan leren
pi_162243235
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:10 schreef Shadowlyse het volgende:
Beste Deezertje,

Op dit moment heb je een keuze.
De keuze is: je doet iets of je doet niets.
Zoals het er nu naar uitziet na 57+ topics heb je besloten om niets te doen, behalve klagen.
De buitenwereld is zoals ie is, daar kun je niets aan veranderen. Klagen lucht wellicht op, maar er verandert verder niets. De enige die kan veranderen ben je zelf.
Nee, voor verandering is er geen magische formule die opeens alles verandert. Verandering is een proces van jaren en dat zal niet vanzelf gaan. Je zult hard moeten werken, je zult keihard op je bek gaan, je zult falen, het zal moeilijk en pijnlijk worden. Het enige wat telt is doorzetten en leren van je fouten. Het gaat er niet om of je faalt of niet, het gaat erom hoe je jezelf weer herpakt na een falen vervolgens leert van je fouten en doorgaat.

Ik snap dat er veel op je af komt en dat je niet alles tegelijk kunt doen. Echter als je te langzaam gaat en te weinig stappen tegelijkertijd doet werkt het niet. Het een en ander vult elkaar aan en overlapt. Als je bijvoorbeeld zegt oké eerst afstuderen, dan een baan, dan het huis uit en dan gaan werken aan jezelf, gaat het te langzaam. Want om een leuke collega te zijn, om überhaupt een baan te vinden zul je aan jezelf moeten werken. Vergelijk het met een opleiding. Als steeds een vak zou hebben zou je opleiding 8+ jaar duren. In de praktijk heb je ook meerdere vakken tegelijkertijd en vallen tentamens vlakbij bij elkaar.

Als je steeds hetzelfde doet en niets verandert aan jezelf en je eigen gedrag zul je ook steeds hetzelfde resultaat verkrijgen. Aangenomen dat je andere resultaten wil halen zul je dus moeten veranderen. Doe je dat niet, dan gebeurt er geen flikker. Vijf jaar later zul je afgestudeerd zijn maar verder heb je nog steeds niet bereikt wat je graag wil.
Pareltje dit. Welliswaar voor de spreekwoordelijke zwijnen gegooid :') maar ook dan is en blijft het een pareltje.
pi_162243403
Ik vraag me af wat de rol van zijn ouders is, zelf heb ik het ook meegemaakt bij mijn autistische broer. Als mijn vader niet het heft in eigen handen had genomen dan had ie nog steeds thuis gezeten met zijn ziel onder de arm, vol excuses en verklaringen. Gaat nu heel goed met hem trouwens met vast werk, een koophuisje en zelfs een vriendin maar de weg ernaar toe -O-
pi_162243486
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:08 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het hebben van een rijbewijs voorkomt ook een hoop smoesjes waarom hij straks niet kan gaan solliciteren bij bedrijf X of Y.
Dan hoeft hij ook niet per se in het centrum te wonen. Voor woningen buiten het centrum kun je meestal veel eerder terecht.
pi_162243514
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:25 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dan hoeft hij ook niet per se in het centrum te wonen. Voor woningen buiten het centrum kun je meestal veel eerder terecht.
Dat is ook niet echt gekoppeld aan het hebben van een rijbewijs, tenzij je in de middle of nowhere wilt wonen. Ik woon ook niet in het centrum, heb geen rijbewijs en red me prima.
pi_162243579
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt gekoppeld aan het hebben van een rijbewijs, tenzij je in de middle of nowhere wilt wonen. Ik woon ook niet in het centrum, heb geen rijbewijs en red me prima.
Als hij een rijbewijs wil zal hij toch eerst langs de psycholoog moeten.
pi_162243622
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:28 schreef syndroom het volgende:

[..]

Als hij een rijbewijs wil zal hij toch eerst langs de psycholoog moeten.
Waarom?
pi_162243685
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:30 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waarom?
Als hij Asperger heeft moet hij dit wel bij z'n eigen verklaring erbij vermelden.
pi_162243855
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:33 schreef syndroom het volgende:

[..]

Als hij Asperger heeft moet hij dit wel bij z'n eigen verklaring erbij vermelden.
Volgens mij is dat vooral relevant als je bijv. Ritalin gebruikt, of andere medicijnen. Voorzover ik weet gebruikt Deezer geen medicijnen die zijn rijvaardigheid kunnen beïnvloeden. Ik geloof dat hij ook al gestopt was met de kuur tegen acne.
  maandag 16 mei 2016 @ 14:42:46 #214
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162243878
Misschien ff op dit topic je aandacht vestigen, Deezertje, ipv contactgegevens van pijpsletjes op Paiq vragen aan andere FOKkers?
1 + 1 = blauw
  maandag 16 mei 2016 @ 14:43:48 #215
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162243899
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgens mij is dat vooral relevant als je bijv. Ritalin gebruikt, of andere medicijnen. Voorzover ik weet gebruikt Deezer geen medicijnen die zijn rijvaardigheid kunnen beïnvloeden. Ik geloof dat hij ook al gestopt was met de kuur tegen acne.
Maar gaat slecht om met prikkels en heeft slechte motoriek. Lijkt mij relevant.
1 + 1 = blauw
pi_162243929
TS..verwacht weinig van je werk voorlopig anders loopt dat ook op een teleurstelling uit.
Ja je kan je werk een beetje selecteren op sociale contacten, ben zelf paar jaar geleden gaan werken in het centrum van Rotterdam met allemaal jonge mensen en heel veel contacten opgedaan en iedere vrijdag de hort op vanuit werk.

Maar nu zit ik bij een klein bedrijf met sympathieke mensen, maar dit is na mijn werk geen toegevoegde waarde ze zitten in werkpakketje.

Verder is het ook hoe je jezelf opstelt, mensen stralen uit hoe ze zich voelen en ik ben een wrak geweest en bij navraag zeiden mensen ja, dat was te merken.

Nu is het andersom en ook dat straal ik uit.

Ga op een vereniging zoals schaken/ debatteren..
Geld maakt geld en 1 mens in je leven zorgt voor extra mensen in je leven.

zo ervaar ik het.

en over stoornissen weet ik niet heel veel, maar maak onderscheid tussen daadwerkelijke beperkingen en excuses..Dat is niet alleen oneerlijk tegen jezelf, maar nog meer voor je medelotgenoten die een slechte naam krijgen.
Hell To The Liars
pi_162243936
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:43 schreef Kamina het volgende:

[..]

Maar gaat slecht om met prikkels en heeft slechte motoriek. Lijkt mij relevant.
Dat is wel waar ja. Dan kan een speciaal opgeleide instructeur hem wellicht goed helpen.
pi_162244192
Van taalcursussen naar discussies over zelfstandigheid naar het halen van een rijbewijs..

Voor het onderwerp rijbewijs zie vanaf: R&P / Aansluiting #2

Of dit topic: R&P / Geen rijbewijs: probleem?

Hier stond in de OP 'rijbewijs halen' op zijn to-do-list: R&P / Aansluiting #3

Hier gaf hij aan dat hij zelfs nog een proefles zou nemen:

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]
Qua rijbewijs is een ander verhaal. Het maakt me een heel stuk vrijer en ga ook zeker proeflessen nemen, maar het is nu of studie afronden óf rijles nemen, Dat kan ik niet allebei doen, ook al zou dat misschien qua tijd wel kunnen, mentaal niet. Dat zou prima kunnen als ik mijn diploma heb en aan het solliciteren ben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:12 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zeker een goede, maar ik vertrouw mezelf alleen niet op de weg :') En dat valt waarschijnlijk wel te leren, maar de constante aandacht die het van je vergt kan ik niet opbrengen, en dit meen ik serieus en is geen standaard angstpraatje. Ik denk vaak in situaties, veel structuur etc. en op de weg is elke seconde anders en kan je niets vooraf plannen (zelfs de route niet :P) Maar je bent inderdaad een stuk sneller op je bestemming en niet afhankelijk van anderen. Beter ga ik dicht bij mijn werk wonen of in een stad waar het OV gewoon lekker loopt :)
Daar is hij net even te autistisch voor.

Lifecoach een optie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Copycat op 16-05-2016 15:01:39 ]
pi_162244289
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:57 schreef Dimachaerus het volgende:
Van taalcursussen naar discussies over zelfstandigheid naar het halen van een rijbewijs..

Voor het onderwerp rijbewijs zie vanaf: R&P / Aansluiting #2

Of dit topic: R&P / Geen rijbewijs: probleem?

Hier stond in de OP 'rijbewijs halen' op zijn to-do-list: R&P / Aansluiting #3

Hier gaf hij aan dat hij zelfs nog een proefles zou nemen:

[..]

Daar is hij net even te autistisch voor.

Lifecoach een optie?
een lifecoach is voor iedereen aan te raden trouwens, of je hebt zelfvertrouwen en je doet het goed en je krijgt bevestiging met wat tips ofzo..andere kunnen daar heel wat van leren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Copycat op 16-05-2016 15:01:58 ]
Hell To The Liars
pi_162244750
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:21 schreef Harmankardon het volgende:
Ik vraag me af wat de rol van zijn ouders is, zelf heb ik het ook meegemaakt bij mijn autistische broer. Als mijn vader niet het heft in eigen handen had genomen dan had ie nog steeds thuis gezeten met zijn ziel onder de arm, vol excuses en verklaringen. Gaat nu heel goed met hem trouwens met vast werk, een koophuisje en zelfs een vriendin maar de weg ernaar toe -O-
Hij heeft eerder lopen klagen over zijn vader. Denkt dat t een moederskindje is? Dat hotel mama nog maar lang open mag blijven als hij eenmaal op zichzelf woont.
pi_162244758
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

een lifecoach is voor iedereen aan te raden trouwens, of je hebt zelfvertrouwen en je doet het goed en je krijgt bevestiging met wat tips ofzo..andere kunnen daar heel wat van leren.
Rijbewijs is zeker een optie, maar ik heb besloten mij daar pas op te richten ná mijn diploma. Nu lessen/leren geen optie want ik focus mij volledig op afstuderen en wachtlijsten praktijkexamens zijn nu een week of 7. Volgende maand gaat mijn weekend-ov in ipv week-ov zodat ik de hele zomer in het weekend gratis kan reizen ipv niet en daarna is het fenito met mijn studenten-ov. Dus ja na de zomer moet ik of gewoon betalen voor het OV, of rijles nemen en dan betalen voor benzine straks (auto mag ik lenen van mijn ouders). Zolang ik niet dichtbij mijn werk woon zijn dat de twee opties: auto of OV. En voor auto moet ik dus nog wat stappen ondernemen ná mijn afstuderen.
pi_162244861
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Rijbewijs is zeker een optie, maar ik heb besloten mij daar pas op te richten ná mijn diploma. Nu lessen/leren geen optie want ik focus mij volledig op afstuderen en wachtlijsten praktijkexamens zijn nu een week of 7. Volgende maand gaat mijn weekend-ov in ipv week-ov zodat ik de hele zomer in het weekend gratis kan reizen ipv niet en daarna is het fenito met mijn studenten-ov. Dus ja na de zomer moet ik of gewoon betalen voor het OV, of rijles nemen en dan betalen voor benzine straks (auto mag ik lenen van mijn ouders). Zolang ik niet dichtbij mijn werk woon zijn dat de twee opties: auto of OV. En voor auto moet ik dus nog wat stappen ondernemen ná mijn afstuderen.
je hebt denk ik de verkeerde gequote :)
Hell To The Liars
pi_162244949
En over dat gelul van daten: op je 25ste nog thuiswonen is geen issue voor mij volgens bepaalde dames hier.. nou dat is het wel. Want elke keer als die vraag naar boven komt in dates of gesprekken via apps blijft het even stil als blijkt dat de ander wél op zichzelf woont (en veelal jonger is) en ik niet, ondanks pogingen tot huurwoning bemachtigen. Ik las van de week dat steeds meer jongeren weer thuis komen wonen ivm crisis en studieschuld, maar er ligt nog steeds een taboe op.
pi_162245004
Ik zou maar vroeg beginnen met je rijbewijs. Normaal duurt het wel 4-6 maanden voordat je rijbewijs haalt. Tenzij je besluit een spoedcursus te nemen.
pi_162245177
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik dacht dat je de komende twee weken films ging kijken, 20 minuten een afspraak had ergens volgende week en boodschappen ging doen?

Kortom: smoesjes.

Het ene moment heb je tijd over en zodra iemand dan een suggestie doet om die tijd te vullen heb je het druk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')