Gelukkig zoiets nog niet op mijn TL tegengekomen. Weerzinwekkend gewoon.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:37 schreef Ireth het volgende:
En nog iets verderop blijkt dat Pa hetzelfde fotootje en hetzelfde filmpje ook op zijn fb had gezet!
Omdat het ons niet boeit. Vrouwen blijkbaar wel, want ondanks al die mooie posts dat ze heel mooi zijn en echte vrouwen zijn en blablabla, weten ze dat het niet gezond is en moeten ze elkaar gewoon blijven vertellen dat ze mooi zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:06 schreef Federer-fan het volgende:
Wat maakt trouwens dat vrouwen met overgewicht vaak zo geprezen worden terwijl dat bij mannen met overgewicht eigenlijk nooit gebeurt?
Als je tegenwoordig slank bent, eet je te weinig (wat natuurlijk je reinste kolder is). En bij dit soort FB-discussies wordt het tien keer erger, want dan denken mensen die je profielfoto al hebben gezien dat ze alles van je wetenquote:Op maandag 23 mei 2016 17:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Precies, jammer dat er tegenwoordig wordt gedaan of dikke mensen mooi zijn en slanke mensen lelijk. Mensen die tegenwoordig slank (positieve term) werden genoemd worden tegenwoordig vaak mager (negatieve term als het om mensen gaat) genoemd.
Net is er weer een reactie gepost die denk ik kan rekenen op wat reacties: "Gadverdamme, inderdaad een foto om misselijk van te worden. Gewoonweg irritant mensen die zichzelf helemaal vetmesten en dan pretenderen dat er niks mis mee is en dat ze trots zijn op hun zwijnenlichaam. Nee het is ongezond en je gaat eerder dood(gelukkig maar). Aandoeningen zijn een ander verhaal natuurlijk."
Ja, en hoor je ooit iemand met overgewicht een andere vrouw 'slank' noemen? Ze noemen het mager, waarmee ze suggereren dat overgewicht de standaard is of zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:28 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig slank bent, eet je te weinig (wat natuurlijk je reinste kolder is).
Sterker nog, gister schreef iemand over een ander 'Jij hebt geen profielfoto dus dan weet ik al genoeg'. En dan twee minuten later andere mensen kortzichtig noemen.quote:En bij dit soort FB-discussies wordt het tien keer erger, want dan denken mensen die je profielfoto al hebben gezien dat ze alles van je weten
Ja, precies, het gaat niet om wat je zegt. Het gaat niet eens om hoe je het zegt. Het gaat om de strekking en die is dus volgens hen fout.quote:Ik heb me er overigens niet in gemengd, want dan weet ik dat mijn inbox vol gaat zitten met haatberichtjes. Ook als ik het subtiel breng.
Ik heb overgewicht, val qua bmi ook wel onder obees. Nu ben ik vrij lang en is het redelijk gepropotioneerd, dus ik word nooit zo zwaar ingeschat als dat ik ben maar ik weet het maar al te goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en hoor je ooit iemand met overgewicht een andere vrouw 'slank' noemen? Ze noemen het mager, waarmee ze suggereren dat overgewicht de standaard is of zou moeten zijn.
Klinkt goed. In die zin dat wat je over jezelf zegt suggereert dat je denkt dat je het zelf in de hand hebt. Veel mensen beschouwen zichzelf als een soort lijdend voorwerp.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:09 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik heb overgewicht, val qua bmi ook wel onder obees. Nu ben ik vrij lang en is het redelijk gepropotioneerd, dus ik word nooit zo zwaar ingeschat als dat ik ben maar ik weet het maar al te goed.
Net zoals ik dondersgoed het verschil tussen slank en mager zie. Ik zal een slanke vrouw dan ook nooit mager noemen of overgewicht verheerlijken. Ik probeer mezelf te accepteren zoals ik ben omdat ik blijkbaar de ruimte nog niet heb om op de juiste wijze voor mezelf te zorgen, maar ik veracht mezelf om het feit dat ik het zover heb laten komen en vind mezelf zo'n beetje de grootste slappeling die ik ken.
Dat kan dus ook.
Ik heb het er allemaal zelf aangegetenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klinkt goed. In die zin dat wat je over jezelf zegt suggereert dat je denkt dat je het zelf in de hand hebt. Veel mensen beschouwen zichzelf als een soort lijdend voorwerp.
Ik ken het probleem. Ook voor mij is het gewoon elke dag een gevecht. Heb geen overgewicht maar ik weeg mezelf elke dag om te zorgen dat het een beetje binnen de perken blijft.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:16 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik heb het er allemaal zelf aangegeten
Kan ongetwijfeld, als je het met kleine stapjes doet.quote:En dat kwam wel door omstandigheden en ik denk ook wel dat ik verslaafd ben (denk nou niet dat ik de godganse dag eten naar binnen zit te proppen, want dat is nou ook weer niet zo), maar ik denk ook nog steeds wel dat ik het er ooit zelf weer af moet kunnen krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
https://twitter.com/OverdoseModelnltwitter:
Haar hele Twitter, ik ga kapot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Geen FB, toch errug grappig.
Gothiccynthiaaa heeft google translate ontdekthttps://twitter.com/OverdoseModelnltwitter:
quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Gothiccynthiaaa heeft google translate ontdekthttps://twitter.com/OverdoseModelnltwitter:
Weet ik ook weer wat ik ga bekijken als ik niks meer te doen hebquote:
Zo'n zwakbegaafde moet toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat roepen we hier op FOK! al jarenquote:Op donderdag 26 mei 2016 09:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zo'n zwakbegaafde moet toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen?
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:52 schreef Ireth het volgende:
Ik kan dus ook gewoon eten wat ik wil. Ik ben nu net een maand op een gezond gewicht. Gelukkig woon ik met iemand samen die hetzelfde probleem heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haar eerste single komt binnenkort uit!quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Gothiccynthiaaa heeft google translate ontdekthttps://twitter.com/OverdoseModelnltwitter:![]()
Maar even serieus, wie beschermt haar tegen zichzelf? Het zou gezond zijn als zij vrij was van social media.
Doe leefgemeenschap waar zij in zit zou idd bescherming moeten bieden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:57 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Ik kan dus ook gewoon eten wat ik wil. Ik ben nu net een maand op een gezond gewicht. Gelukkig woon ik met iemand samen die hetzelfde probleem heeft
[..]
Haar eerste single komt binnenkort uit!![]()
Maar even serieus, wie beschermt haar tegen zichzelf? Het zou gezond zijn als zij vrij was van social media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |