Leuk topic! En wat grappig dat het dit topic ruim 8 jaar bestaat (los van de 103 eerdere topics erover vanaf 1 april 2012)
Ik vind het ook leuk om te zien dat het vorige topic in deze reeks van 20 september 2016 tot en met 20 augustus 2017 bestond, dus 11 maanden.
En het topic daarvoor van 14 mei 2016 tot en met 20 september 2016.
Beter bewijs dat Facebook "dood" is, is er niet.
Wat ik vooral heel grappig vind is dat in dit topic op 20 augustus 2017 wordt geklaagd over dat diegene nauwelijks nog nieuwe posts ziet op Facebook. Toevallig ben ik rond die tijd afgestudeerd, en weet ik nog goed dat ik toen hetzelfde dacht. Ik dacht er toen al langer over na om mijn Facebookaccount te verwijderen. Om mezelf ertoe te "dwingen" was ik al steeds Facebookvrienden aan het "ontvrienden" zodat hun profiel kunnen zien geen reden meer zou zijn op Facebook aan te houden.
Toen ik mijn herkansing had gehaald, vierde ik het waarschijnlijk direct met Facebook deleten. Dat ik tot dan toch maar wel mijn Facebookaccount aanhield, heeft te maken met dat er voor mijn studie een Facebookgroep was met nuttige informatie voor onze tentamens.
Op 13 augustus 2023 is er voor het laatst inhoudelijk in dit topic geklaagd over wat mensen op Facebook zetten, en dat ging concreet over privé familiefoto's van de Efteling. Hierna zijn er alleen nog maar berichten geplaatst over spam/AI-content/oplichting op Facebook.
Sorry voor dit bericht als iemand zich eraan stoort. We hadden het laatst in onze vriendinnengroep over dat ons sociale media tijdperk begon met Hyves. Maar dat was maar heel kort. Want ik weet nog goed dat we rond kerst in de 3de klas, dus eind 2009, ons massaal registreerden op Facebook.

Inmiddels zijn er nog maar 2 smaken: Facebook verwijderd, of profielfoto's en statussen voor zover mogelijk weggehaald en account afgeschermd.