Dat is soms wel vermakelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:31 schreef chufi het volgende:
Jort op Hoe heurt het in oa. Schotland nu op NPO1
Jump in slow motion. Wat rukquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
Mijn favoriete Jump song, het is een cover maar wel lekker anders dan het origineel.
OK nog één keer, tering thypus herryquote:
Tja Karina had niks, Dus Sas is beter. Die heeft tandjesquote:
Oh hee daarquote:
Dat hoor je mijn niet zeggen over Karinaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Tja Karina had niks, Dus Sas is beter. Die heeft tandjes
Gaat de zon niet eerder onder op zo"n eilandquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Tja Karina had niks, Dus Sas is beter. Die heeft tandjes
Beetje lafjes maar ik snap het.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:13 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat hoor je mijn niet zeggen over Karina
Als het een zuidelijk eiland zou zijn misschien, maar in de zomer is het daar langer licht.. Denk aan de midzomernachten, dan rennen de wijven naakt door de bossen en over de hei...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Gaat de zon niet eerder onder op zo"n eiland
Chuufquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:15 schreef chufi het volgende:
[..]
Als het een zuidelijk eiland zou zijn misschien, maar in de zomer is het daar langer ligt.. Denk aan de midzomernachten, dan rennen de wijven naakt door de bossen en over de hei...
Me neusquote:
Serieus? Ut zal wel keyboard en de leeftijdquote:
Nou nee hoor dat je het licht niet meer ziet qua brillen wil niet zeggen dat je ligt en licht opeens anders ziet. Wat een kut smoesquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:23 schreef chufi het volgende:
Maar het gebeurt me vaker de laatste tijd.. Ik denk echt dat het iets van ouderdom en de hersens is.. Of een failure van de oog hand coordinatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:22 schreef Treehut362 het volgende:
Nog één persoon uit de 19de eeuw in leven.Ik volg het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn opa was in 1900 geboren. Had nu 116 kunnen zijn.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
nooit meegemaaktquote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met rubber, mits eerder ongebruikt...
neequote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben je dus niet vegetarisch...
Alles OK?
OK...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:48 schreef FANN het volgende:
[..]
nee![]()
eh.... ''het gaat'' hou het daar maar op![]()
maar lief dat je het vraagt
een boegbeeld?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK...
Je was een tijdje weg hier en dat valt altijd op.
Je bent toch een beetje een boegbeeld...
Ja, een boegbeeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:51 schreef FANN het volgende:
[..]
een boegbeeld?![]()
nou ja ik ben er weer![]()
ik heb verder ook niet teruggelezen dus als er groot nieuws is weet ik van niks
wat lief...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, een boegbeeld.
Voor mij wel tenminste...
Ik ben hier ook niet veel geweest.
Het is een beetje stil, zeg maar...
Ik denk dat ik je wel begrijp...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:05 schreef FANN het volgende:
[..]
wat lief...![]()
tja en verder is het ook eigenlijk een beetje vreemde SC hiero en ikweetniet eigenlijk hoe ik dat moet uitleggen, beetje raaaaaaaaaaaaaaaaar soms![]()
maar ik zap wel af en toe
quote:
Hoe moet ik 'thypus herry' dan zien?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou nee hoor dat je het licht niet meer ziet qua brillen wil niet zeggen dat je ligt en licht opeens anders ziet. Wat een kut smoes
Inderdaad nogal goor spul, verbaasde me vroeger al erover dat het spul gedronken werd, bestaat het nog?quote:
Volgens mij wel, het zit echter nooit in mijn boodschappenkarretje...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Inderdaad nogal goor spul, verbaasde me vroeger al erover dat het spul gedronken werd, bestaat het nog?
Kan me herinneren dat ik het als kind 1 keer gedronken hebt en het erg vies vond, wat ik wel lekker vind is dat spul dat men 'champagne pils' noemt, lijkt uiterlijk op cola maar met een ander vreemd smaakje, dat dronk ik als eerste van het beruchte merk Exota.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij wel, het zit echter nooit in mijn boodschappenkarretje...
Exota was het merk van de zgn. gazeuzes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ik het als kind 1 keer gedronken hebt en het erg vies vond, wat ik wel lekker vind is dat spul dat men 'champagne pils' noemt, lijkt uiterlijk op cola maar met een ander vreemd smaakje, dat dronk ik als eerste van het beruchte merk Exota.Tegenwoordig zijn er dacht ik meerdere merken die het maken.
Die reclame kan ik me nog herinneren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Exota was het merk van de zgn. gazeuzes.
Vaak mierzoet, vond het niet lekker.
Ik dronk als kind vaak 'Green Spot', zonder prik...
[ afbeelding ]
Op de radio:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Die reclame kan ik me nog herinneren.
Met zo'n robotachtig stemmetje was dat, toch?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de radio:
Green Spot
<piep>
Zonder Prik
<piep>
Volgens mij meer zo'n Polygoon journaal stemmetje a la Philip Bloemdal...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:41 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Met zo'n robotachtig stemmetje was dat, toch?
Of zoiets, het was iig een vreemd stemmetje, maar dat bracht me er niet toe het ook te gaan drinken.,quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij meer zo'n Polygoon journaal stemmetje a la Philip Bloemdal...
Alsof jij toen de boodschappen deed...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:44 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Of zoiets, het was iig een vreemd stemmetje, maar dat bracht me er niet toe het ook te gaan drinken.,
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alsof jij toen de boodschappen deed...
Het zal je misschien verbazen, maar wij hadden toen ik een jochie was maar 1 supermarkt in de wijk en dat was de Spar, verder was er een kruidenier, slager en groentenboer, en daar stuurde mijn moeder me dus heen met een boodschappenlijstje, en 1 keer per week ging moeder zelf om af te rekenen, de goeie ouwe tijd.....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alsof jij toen de boodschappen deed...
Wij kregen helemaal geen frisdrank, ja, met een verjaardag en andere feestdagen, maar op gewone dagen moesten we maar water drinken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:48 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
Mamma Mo zal het wel gewoon niet gekocht hebben
Wij ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wij kregen helemaal geen frisdrank, ja, met een verjaardag en andere feestdagen, maar op gewone dagen moesten we maar water drinken.
Wij kregen hooguit die hele goedkope merkloze siroop.quote:
Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wij kregen hooguit die hele merkloze goedkope siroop.
Dat zeg ik, boodschappenlijstje...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar wij hadden toen ik een jochie was maar 1 supermarkt in de wijk en dat was de Spar, verder was er een kruidenier, slager en groentenboer, en daar stuurde mijn moeder me dus heen met een boodschappenlijstje, en 1 keer per week ging moeder zelf om af te rekenen, de goeie ouwe tijd.....
Dat Jamin spul wordt ook door oa gedetineerden in elkaar geflanst.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Wij ook hoorbij verjaardagen kregen of iets speciaals kregen we Sinas geloof ik
en later mocht dat soms ook op zaterdagavond ofzo, maar dat was al véél later...
Wij hadden vroeger ook geen enkele supermarkt in het dorp, we hadden de Centra en
een bakker, slager, groenteman, enz...
De eerste ''supermarkt'' was de Vége ik weet ook niet of dat nog bestaat![]()
Wél een Jamin die was er toen al
Er stond gelukkig geen Rivella op,quote:
VeGe hadden wij ook als eerste buurt superquote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Wij ook hoorbij verjaardagen kregen of iets speciaals kregen we Sinas geloof ik
en later mocht dat soms ook op zaterdagavond ofzo, maar dat was al véél later...
Wij hadden vroeger ook geen enkele supermarkt in het dorp, we hadden de Centra en
een bakker, slager, groenteman, enz...
De eerste ''supermarkt'' was de Vége ik weet ook niet of dat nog bestaat![]()
Wél een Jamin die was er toen al
Loots limonadesiroop hadden we ook...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wij kregen hooguit die hele goedkope merkloze siroop.
als ik iets moest halen had ik écht niet iets anders durven kopenquote:
Ik ging wel af en toe 'stiekem' door de weeks iets 'kopen' en dan maar hopen dat moeder het niet merkte als ze zaterdags afrekende.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:00 schreef FANN het volgende:
[..]
als ik iets moest halen had ik écht niet iets anders durven kopen, zelfs nog nooit aan gedacht!
Zéker weten dat ik op mijn donder had gekregen en het terug had moeten brengen in elk geval
Ik werd wel eens op pad gestuurd naar de bakker en op de terugweg kocht ik van het overgebleven wisselgeld snoep. Als ik dan het resterende wisselgeld inleverde bij moeders had ze in de gaten dat ik niet alleen brood had gekocht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:00 schreef FANN het volgende:
[..]
als ik iets moest halen had ik écht niet iets anders durven kopen, zelfs nog nooit aan gedacht!
Zéker weten dat ik op mijn donder had gekregen en het terug had moeten brengen in elk geval
Ik ging zomers met mijn vriendinnetje altijd een ijsje halen als we uit het zwembad kwamen,quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat Jamin spul wordt ook door oa gedetineerden in elkaar geflanst.![]()
Ben er geen fan van, ben sowieso geen snoeperd.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik werd wel eens op pad gestuurd naar de bakker en op de terugweg kocht ik van het overgebleven wisselgeld snoep. Als ik dan het resterende wisselgeld inleverde bij moeders had ze in de gaten dat ik niet alleen brood had gekocht.
Ik begreep toen nooit dat ze dat wist...
Mijn moeder merkte het regelmatig, en confronteerde me er dan mee, dan zei ik dat ik alleen maar een pakje Saroma instant pudding had gekocht omdat ik zin in pudding had, ja, ik was gek op dat spul.quote:
had ik niet durven doen hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mijn moeder merkte het regelmatig, en confronteerde me er dan mee, dan zei ik dat ik alleen maar een pakje Saroma instant pudding had gekocht omdat ik zin in pudding had, ja, ik was gek op dat spul.
Saroma instant pudding maak je dus zonder koken en heeft daarom geen vel, daarom was ik er juist zo gek op omdat ik geen pudding met vel erop lust.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:09 schreef FANN het volgende:
[..]
had ik niet durven doen hoordie troep kocht ze trouwens zelf
![]()
maar vaker maakte ze het zelfof één van mijn grote zussen deed dat
![]()
dan zat er vaak zo'n vel op en daar vochten ze omik lustte dat gelukkig niet
![]()
de pudding wél
Nou, ik heb er best wel voor op mijn flikker gehad.quote:
Ja maar die velletjes waren al op voordat de pudding op tafel kwamquote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Saroma instant pudding maak je dus zonder koken en heeft daarom geen vel, daarom was ik er juist zo gek op omdat ik geen pudding met vel erop lust.
Banaan en pistache.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Mijn moeder merkte het regelmatig, en confronteerde me er dan mee, dan zei ik dat ik alleen maar een pakje Saroma instant pudding had gekocht omdat ik zin in pudding had, ja, ik was gek op dat spul.
Fann, pudding die niet gekookt wordt heeft GEEN vel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar die velletjes waren al op voordat de pudding op tafel kwam![]()
de hele keukentafel stond altijd vol met schaaltjes pudding om uit te wasemen en dan werden
de vellletjes al verdeeld onder de liefhebbersdus had ik nooit last van...
Velletjes voor de liefhebbers?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar die velletjes waren al op voordat de pudding op tafel kwam![]()
de hele keukentafel stond altijd vol met schaaltjes pudding om uit te wasemen en dan werden
de vellletjes al verdeeld onder de liefhebbersdus had ik nooit last van...
Ik dus ook, lekker luchtig spul, weet je wat lekker is, als je de aardbeien, frambozen, banaan, of vanille met yoghurt maakt ipv met melk, dan moet je de verhouding ook iets wijzigen, dwz meer yoghurt dan die halve liter melk die je normaal gebruikt, gewoon een beetje op de juiste dikte letten. Echt dat is zo erg lekker joh.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Banaan en pistache.
Heerlijk chemisch, maar ik vind het nu nog lekker...
ik heb écht nooit maar dan ook nooit iets anders gekocht bij die Jamin dan die ijsjes,quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou, ik heb er best wel voor op mijn flikker gehad.
Het was niet mijn geld, maar dat begreep ik toen ook nog niet echt.
Of misschien toch wel, maar die snoepwinkel op de route naar huis was niet te negeren...
weet ik ! maar ik bedoel die zelfgemaakte pudding....quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Fann, pudding die niet gekookt wordt heeft GEEN vel.
Rond mijn 14e had ik een manier gevonden om meer geld te genereren dan ik aan zakgeld kreeg.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:16 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb écht nooit maar dan ook nooit iets anders gekocht bij die Jamin dan die ijsjes,
dat was aan een loket je hoefde niet eens naar binnen, ik ben ook nooit ''in'' de winkel
geweestidioot maar waar
![]()
ooit 1x had ik een dubbeltje gepikt uit mijn moeders portemonnee, die lag altijd gewoon op de koelkast, daar was ik helemaal ziek vanen een uur later weer teruggelegd
![]()
en heb ik
Die vellen kan je voorkomen door of de pudding au bain marie al roerend in koud water af te koelen, of door het af te dekken met plastic huishoudfolie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:17 schreef FANN het volgende:
[..]
weet ik ! maar ik bedoel die zelfgemaakte pudding....
die vond ik veeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder dan die Saroma pudding
dat bedoelde iken omdat die velletjes al door mijn zussen waren opgevroten had
ik geen last van de velletjes...
snap je?
Maar dat wisten de huismoeders van toen nog nietquote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:21 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Die vellen kan je voorkomen door of de pudding au bain marie al roerend in koud water af te koelen, of door het af te dekken met plastic huishoudfolie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |