Het nummer beluister je hier:quote:Als je het niet tof vindt, ben je behoorlijk de lul want het gaat de komende tijd wel heel veel door de speakers pompen.
- Singer-songwriter Douwe Bob
Nicequote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:16 schreef Greys het volgende:
Oeh, weer een paar berichtjes van Sietse!
(Wat superaardig toch dat hij daar gewoon af en toe de tijd voor neemt vanuit dat ongetwijfeld heel drukke gebeuren daar!)
Had weer wat vragen aan hem doorgespeeld die hier speelden. En als iemand daar de antwoorden op weet is hij het.
** De uitslag van de semi's is ABSOLUUT niet bekend bij de Zweedse producenten, die blijft strikt bij de EBU. Kortom, het maken van de volgorde is hooguit gebaseerd op de odds, maar het kán dus zomaar zijn dat Douwe alsnog gewoon als eerste of tweede is geëindigd in de semi maar dat niemand dat verder dus nog weet en de Zweden hem onderschatten![]()
** De recap wordt bepaald door de delegaties zelf. Dus niet door de Zweden. Er is een korte en een lange recap. Dat Nederland voor twee verschillende heeft gekozen deden ze dus zelf.
Stiekem klopt dat ook wel een beetje, en ik zat te prakkiseren over een andere TT.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat je niet door had dat je de laatste had omdat het al eventjes duurde.
"Als derde van het podium"quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:26 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Stiekem klopt dat ook wel een beetje, en ik zat te prakkiseren over een andere TT.
Ja zeker aardig van'm en hoe graag ik het wil geloven...ik doe't niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:16 schreef Greys het volgende:
(Wat superaardig toch dat hij daar gewoon af en toe de tijd voor neemt vanuit dat ongetwijfeld heel drukke gebeuren daar!)
Had weer wat vragen aan hem doorgespeeld die hier speelden. En als iemand daar de antwoorden op weet is hij het.
** De uitslag van de semi's is ABSOLUUT niet bekend bij de Zweedse producenten, die blijft strikt bij de EBU. Kortom, het maken van de volgorde is hooguit gebaseerd op de odds, maar het kán dus zomaar zijn dat Douwe alsnog gewoon als eerste of tweede is geëindigd in de semi maar dat niemand dat verder dus nog weet en de Zweden hem onderschatten![]()
Deze man heeft mijn gedachten afgetaptquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:30 schreef Fascination het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)a9bcea6ede089add2de7![]()
![]()
Zelden zoveel onzin gelezen.quote:
quote:BUT WAIT. This is clearly a bit of a rubbish method of predicting the result, because it doesn’t take into account, you know, whether the song is any good.
This is particularly important when you consider that some countries tend to blow hot and cold on the quality of their songs – doing really well when they enter a decent tune, and other years not really trying. Hi, the Netherlands, hi.
Kan je aangeven waarom? Ben ik wel benieuwd naarquote:
Alsof alleen Nederland échte popmuziek stuurt. Kijk naar Bulgarije, Tsjechië, Letland, Litouwen, Zweden, Cyprus, en ja zelfs Israël, allemaal sturen ze pop.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:44 schreef Greys het volgende:
Kan je aangeven waarom? Ben ik wel benieuwd naar
Misschien heb ik het te snel gelezen, maar ik kan me er grotendeels wel in vinden.
Niet hoe, maar wel dat 'ie het gaat doen. En dat 'ie gaat winnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:39 schreef Greys het volgende:
Ik kan het filmpje van eind vorige topic op de een of andere manier niet afspelen, over dat hij zei dat hij de jury gek gaat maken vanavond oid? Zegt ie dat echt? Ook nog iets over hoe?
Tja, Ierland staat boven België, dit is gebaseerd op muziekclipjes, niet op de halve finales, zegt helaas (of eigenlijk gelukkig) dus weinig.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:55 schreef Soren het volgende:
Poll: Who wins Eurovision 2016?
14% Russia10,532
14% Ukraine10,531
9% France6,572
6% Netherlands4,208
5% Australia3,583
5% Malta3,520
4% Poland3,304
4% Croatia2,956
4% Spain2,752
4% Sweden2,680
4% Armenia2,669
3% Serbia1,921
2% Hungary1,797
2% Lithuania1,542
2% Bulgaria1,520
2% Cyprus1,496
2% Ireland1,441
2% United Kingdom1,269
2% Belgium1,211
1% Israel1,121
1% Latvia1,082
1% Italy1,058
1% Austria991
1% Azerbaijan895
1% Germany876
1% Norway845
1% Denmark595
1% Albania454
1% Czech Republic392
0% Slovenia265
0% FYR Macedonia261
0% Georgia200
0% Switzerland199
0% Belarus190
74,928 vote
www.eurovisionworld.com/
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet hoe, maar wel dat 'ie het gaat doen. En dat 'ie gaat winnen.Want het wordt wel weer eens tijd, na Dingedong en het moet nu gebeuren. En dat hij een paar dingen in z'n hoofd heeft over hoe hij de 10 seconden kan gaan vullen.
Dat is idd erg fijn, kan me voorstellen dat hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:16 schreef Greys het volgende:
Nederland is dus eerste geworden in de semi en gaat morgen winnen!quote:** De uitslag van de semi's is ABSOLUUT niet bekend bij de Zweedse producenten, die blijft strikt bij de EBU. Kortom, het maken van de volgorde is hooguit gebaseerd op de odds, maar het kán dus zomaar zijn dat Douwe alsnog gewoon als eerste of tweede is geëindigd in de semi maar dat niemand dat verder dus nog weet en de Zweden hem onderschatten![]()
Dat kan ik wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan je aangeven waarom? Ben ik wel benieuwd naar
Misschien heb ik het te snel gelezen, maar ik kan me er grotendeels wel in vinden.
(Waren de 3Js eigenlijk na of voor Joan Franka, weet het niet meer, in verband met dat 'best gekleed'. Dat vond ik wel een tikkie onzin, zelfs Anouk was niet echt goed gekleed.)
Inderdaad, al moet je met dit soort hoge odds altijd een beetje voorzichtig zijn. De kans dat NL wint wordt op 0,7% geschat. Dat is net een fractie meer dan UK bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:16 schreef TheArt het volgende:
Hij is weer terug op 8 bij oddschecker. Nu ook Italië weer voorbij.
Maar het blijft nog even feest..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, al moet je met dit soort hoge odds altijd een beetje voorzichtig zijn. De kans dat NL wint wordt op 0,7% geschat. Dat is net een fractie meer dan UK bijvoorbeeld.
Maar over het algemeen was iedereen het er hier toch wel een béétje over eens dat het gehalte Zweedse eenheidsworst elk jaar hoger lijkt te worden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Alsof alleen Nederland échte popmuziek stuurt. Kijk naar Bulgarije, Tsjechië, Letland, Litouwen, Zweden, Cyprus, en ja zelfs Israël, allemaal sturen ze pop.
De kitscherige dan wel niet-popliedjes zoals Oostenrijk, Rusland en Oekraïne zijn eerder uitzondering dan regel dit jaar.
Helaas lijken die mensen eerder voor Oostenrijk te gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
En daarom, mijn vriend, vind ik nog steeds dat Douwe superveel kans maakt. Twitter staat vol met kwijlende meisjes, al moet ik toegeven dat ik het ook erg prettig vind om naar hem te kijken en te luisteren.
Dat was voor 't interwebs ook al zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:29 schreef Jane het volgende:
Hele grote groepen vinden hun smaak niet terug in de hitlijsten.
Dank voor je uitgebreide antwoord!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat kan ik wel.![]()
Ik vind dat de inzendingen bij het songfestival juist steeds meer gaan lijken op de nummers in de hitlijsten. Erg veel dance-invloeden.
Het liedje van Douwe wordt dan geprezen als 'hartstikke goed roots-popliedje'. Het refrein van het nummer vind ik echter erg zwak, vergelijkbaar met het refrein van Rusland, maar omdat het een rustig gitaarnummer is, is het blijkbaar meteen goed. Dat idee krijg ik iig. Het lijkt er weer op dat iemand is blijven steken in z'n voorliefde voor gitaarmuziek en daarom modernere muziekstijlen bij voorbaat afdoet als slecht. Een kwestie van muzieksmaak dus.
Nederland heeft gescoord met rustige nummers die qua stijl niet modern zijn te noemen. België heeft dan ook al eerder hoge ogen gegooid met een simpel gitaarliedje. En er zijn vast andere voorbeelden te noemen. Nederland gidsland noemen gaat me dan ook echt te ver.
Daarnaast wordt in het begin van het artikel gesproken over "getetter en gedreun, kermismuziek bij exploderende spiegelbollen onder Zweedse galmsaus". Gek genoeg wordt het liedje van België wel positief beoordeeld en grappig genoeg is dat een echt disconummer. De reden dat dit blijkbaar wel kan bekoren, ligt dan ook wat mij betreft niet aan de kwaliteit, maar meer aan de stijl, die vrij ouderwets is (klinkt erg jaren 70). Ik vind Belgie ook wel leuk trouwens, ik hou wel van jaren 70 disco.
Ik hoor nu wel erg veel Douwe Bob op verschillende radio zenders.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:29 schreef Jane het volgende:
En over dat de muziek steeds meer op de hitlijsten gaat lijken... De hitlijsten zijn tegenwoordig natuurlijk ook niet meer wat ze geweest zijn. Veel minder variatie in genres. Maar de hitlijsten liggen gewoon ook op hun gat sinds internet. Hele grote groepen vinden hun smaak niet terug in de hitlijsten.
Voordeel is, hij mot al als derde ook vanavond, dus hij kan mooi vroeg naar bedquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:32 schreef yvonne het volgende:
Grr, hij is moe, teveel gedaanleren ze het nou ooit af?! Ga maar lekker feesten, morgen, na 12 uur grrr.
Wanneer zei hij dat?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:32 schreef yvonne het volgende:
Grr, hij is moe, teveel gedaanleren ze het nou ooit af?! Ga maar lekker feesten, morgen, na 12 uur grrr.
RTL boulevard had het net.quote:
Nou ja, over de oorzaak kun je discussiëren, maar de hitlijsten zijn tegenwoordig gewoon een stuk minder relevant dan pak-em-beet 30 jaar geleden. En ja, ik ben helaas oud genoeg om te weten dat er destijds meer variatie in te vinden was.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat was voor 't interwebs ook al zo.
Heeft hij dat aangegeven?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Voordeel is, hij mot al als derde ook vanavond, dus hij kan mooi vroeg naar bed
Gelukkig gaat hij de Jury gek maken vanavond.quote:
Nee maar dat weten we zelf toch, dat hij als derde moet?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:35 schreef ato het volgende:
[..]
Heeft hij dat aangegeven?
En tja dat krijg je na intens geleef bijna 2 weken lang.
Maar nog even DB, neem een kopje groene thee en ga op tijd naar bed.
Ik bedoelde had hij aangegeven dat hij moe was :-)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee maar dat weten we zelf toch, dat hij als derde moet?
Als hij nu de hele avond moest wachten tot hij aan de beurt was, was het moe misschien een groter probleem.
Hij gaat echt wel even knallen voor de jury zo hoor.
Daar had die Noorse zangeres zich natuurlijk voor gespaard, maar ja...quote:
Daarvoor hoeft hij alleen maar lang uit te hangen toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:38 schreef Greys het volgende:
Oh hij kan natuurlijk niet na zijn optreden naar bedStom.
Hij moet natuurlijk ook weer zijn interviewtjes met Petra oefenen
Gaan we ergens kijken, is er iets met stream en hoofden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:44 schreef grazz het volgende:
Over 15 min is het zover. Zet'm op Douwe Bob
Joan had flink gefeest en was schorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:40 schreef Greys het volgende:
Het is niet meer dan logisch en normaal dat hij na twee weken lang zingen, spelen, in die bar dingesen, vissen, taart eten, blote konten, interviews etc moe is.
Heel wat anders dan twee weken lang op je hotelkamer zitten, wat Anouk en volgens mij ook Ilse en Waylon deden (al had Waylon volgens mij best lol willen trappen en dingen willen doen daar maar dat mocht vast niet van Ilse).
Gerard Joling en z'n uithaal, ik heb er nog nachtmerries van.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joan had flink gefeest en was schorOh God, nu word ik zenuwachtig.
Zwaardvechten met Amir is ook vermoeiend.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:40 schreef Greys het volgende:
Het is niet meer dan logisch en normaal dat hij na twee weken lang zingen, spelen, in die bar dingesen, vissen, taart eten, blote konten, interviews etc moe is.
Heel wat anders dan twee weken lang op je hotelkamer zitten, wat Anouk en volgens mij ook Ilse en Waylon deden (al had Waylon volgens mij best lol willen trappen en dingen willen doen daar maar dat mocht vast niet van Ilse).
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zwaardvechten met Amir is ook vermoeiend.
Mghihihihi.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zwaardvechten met Amir is ook vermoeiend.
quote:WHO ARE THE FAVORITES?
Russia's entry has all the right ingredients for a Eurovision winner: a thumping techno beat, catchy refrain and a buff man in a tight shirt riding on an iceberg through space.
But don't dismiss France's upbeat anthem "J'ai Cherche," or Dutch singer Douwe Bob's country-inspired tune, "Slow Down," featuring a suspense-building 10-second pause. Australia, Ukraine and host nation Sweden are also among the bookmakers' favorites.
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz48YzCYWR7
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joan had flink gefeest en was schorOh God, nu word ik zenuwachtig.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Gerard Joling en z'n uithaal, ik heb er nog nachtmerries van.
Linda Wagenmakersquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:46 schreef Jane het volgende:
Justine Pelmelay en haar laatste noot.
(wel een prachtig liedje)
Frankrijk en Zweden komen live niet tot hun recht denk ik. Dus alleen Oekraïne, Rusland en Australië zijn concurrenten voor ons.quote:
ik had allang verwacht dat je met 6 schermen klaar zou zittenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef Greys het volgende:
Na al die jaren ben ik nog steeds de faalhaas die geen idee heeft waar jullie altijd die live linkjes vandaan toveren![]()
PANIEK
Geen Livestream a la Duitsland kunnen vinden?quote:
Ik zit iig hier naar een hoofd te kijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef Greys het volgende:
Na al die jaren ben ik nog steeds de faalhaas die geen idee heeft waar jullie altijd die live linkjes vandaan toveren![]()
PANIEK
Ik geloof er eigenlijk steeds minder in dat Rusland gaat winnen. Echt. Niet omdat ik nou per se denk dat DB gaat winnen, maar vooral gewoon dat Rusland het niet gaat worden. Ik heb wel erg het idee dat Australië naar een overwinning gepushd wordt, dus dat zou zomaar kunnen. Oekraïne zou me zéér verbazen, maar goed, ik ben wel eens eerder van verbazing van mijn stoel gevallen bij het ESF.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef Fascination het volgende:
[..]
Frankrijk en Zweden komen live niet tot hun recht denk ik. Dus alleen Oekraïne, Rusland en Australië zijn concurrenten voor ons.
Als afscheidscadeautje dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof er eigenlijk steeds minder in dat Rusland gaat winnen. Echt. Niet omdat ik nou per se denk dat DB gaat winnen, maar vooral gewoon dat Rusland het niet gaat worden. Ik heb wel erg het idee dat Australië naar een overwinning gepushd wordt, dus dat zou zomaar kunnen. Oekraïne zou me zéér verbazen, maar goed, dat is ook al eens eerder gebeurd.
Nah als iedereen weer even oppervlakkig stemt als vorig jaar (oeh nice effectjes) dan gaat Rusland dus wel winnen. En die Rus zingt dan ook nog eens beduidend beter dan Mans vorig jaar als het mij vraagt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof er eigenlijk steeds minder in dat Rusland gaat winnen. Echt. Niet omdat ik nou per se denk dat DB gaat winnen, maar vooral gewoon dat Rusland het niet gaat worden. Ik heb wel erg het idee dat Australië naar een overwinning gepushd wordt, dus dat zou zomaar kunnen. Oekraïne zou me zéér verbazen, maar goed, ik ben wel eens eerder van verbazing van mijn stoel gevallen bij het ESF.
Oh, ik hoop het echt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik geloof er eigenlijk steeds minder in dat Rusland gaat winnen. Echt. Niet omdat ik nou per se denk dat DB gaat winnen, maar vooral gewoon dat Rusland het niet gaat worden. Ik heb wel erg het idee dat Australië naar een overwinning gepushd wordt, dus dat zou zomaar kunnen. Oekraïne zou me zéér verbazen, maar goed, ik ben wel eens eerder van verbazing van mijn stoel gevallen bij het ESF.
Die had ik eerder ook, maar die viel zo vaak uit dat ik weer naar mn vertrouwde hoofden ben gegaan.quote:
Ja, in 1975 won de openingsact.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:00 schreef TLC het volgende:
Wat is eigenlijk het record van een vroege ESF winnaar ? ik bedoel heeft weleens de openingsact gewonnen of de nr 2,3 .. ?
Het gaat heel verrassend onze Laura worden. Volgende afspraak in mei 2017 te Brusselquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
[..]
ik heb constant Te Deum in mijn oren, dus nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen Livestream a la Duitsland kunnen vinden?
En in 1976 won de openingsact dus ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, in 1975 won de openingsact.
Toen werd het in Zweden gehouden.
En de winnaar was Teach-In.
De 1e heeft meerdere malen gewonnen, o.a. Teach-In en de Herreys.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:00 schreef TLC het volgende:
Wat is eigenlijk het record van een vroege ESF winnaar ? ik bedoel heeft weleens de openingsact gewonnen of de nr 2,3 .. ?
Oh mooi, dus 'we' hebben het record in handen, dat stemt me al wat positieverquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, in 1975 won de openingsact.
Toen werd het in Zweden gehouden.
En de winnaar was Teach-In.
Stel je voor, Nederland helemaal gek. Eerst het EK en dan ook nog het songfestival.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:01 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Het gaat heel verrassend onze Laura worden. Volgende afspraak in mei 2017 te Brussel
Giel heeft al gezegd dat hij Cyprus te zwak vindt voor 3FM.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Het is niet zozeer dat ik er nu zelf bij ben maar er zitten elk jaar meer en meer eigentijdse moderne liedjes bij die je moeiteloos op de radio kunt draaien. Ik noem dit jaar een Zweden, Letland, Frankrijk, Estland, Belgie maar ook Cyprus of Georgie.
Toch blijven veel radiostations hier verre van helaas. Maar die pluggen dan wel een nieuwe single van de eerste de beste huppelkutband uit Amsterdam-zuidoost of die nederlandatalige rapmeuk.
Echt, als Douwe Bob een of andere Wit-Russische chansonnier was hadden ze vandaag nog gesproken over die 'gast met die tattoo op z'n nek met z'n oubollige nummer'. Chauvinistisch gedoe. Cyprus zou kapotgedraaid worden op 3FM als het Kensington was.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Giel heeft al gezegd dat hij Cyprus te zwak vindt voor 3FM.
Dan kan het nooit heel erg vet zijn, dat liedje. Nog niet gehoord, mea culpaquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Giel heeft al gezegd dat hij Cyprus te zwak vindt voor 3FM.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:53 schreef franklop het volgende:
[..]
ik had allang verwacht dat je met 6 schermen klaar zou zitten
Daar twijfel ik totaal niet aan. Dat is ook één van de belangrijkste redenen dat mensen in "Wie moeten we volgend jaar sturen"-topics altijd met de meest idiote suggesties komen van volledig inwisselbare types.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Echt, als Douwe Bob een of andere Wit-Russische chansonnier was hadden ze vandaag nog gesproken over die 'gast met die tattoo op z'n nek met z'n oubollige nummer'. Chauvinistisch gedoe. Cyprus zou kapotgedraaid worden op 3FM als het Kensington was.
Van escxtra? Die noemde Douwe volgens mij 'smug, awkward, arrogant' dus verwacht er niet te veel van straks.quote:
Veel hoger dan veel mensen denk ik, vermoed/vrees ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:12 schreef aarontje112 het volgende:
Waar ik heul erg nieuwsgierig naar ben, is hoe de (westerse) vakjury's gaan reageren op Rusland.
om de hoger scorenden een extra voordeeltje te gevenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:13 schreef TLC het volgende:
Waarom kunnen er bij de puntentelling geen 9 en 11 punten worden gegeven ? waarom 9 en 11 en niet bv 4 en 6 ?
Ja, met roze shirt. Negatief hoofd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Van escxtra? Die noemde Douwe volgens mij 'smug, awkward, arrogant' dus verwacht er niet te veel van straks.
Ja in vakjury's heb ik ook weinig vertrouwen, volgens mij hebben ze die Russische oma's toen ook nog in de top 10 gezetquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Veel hoger dan veel mensen denk ik, vermoed/vrees ik.
Nu wel, begin was zwak. Maar op zich is het geheel zwak, dit gaat strijden om de laatste plaatsquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Oh ik vind het beter klinken dan gisteren
Hmm ik denk dat België wel gaat verrassen, top 10 moet er in zittenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nu wel, begin was zwak. Maar op zich is het geheel zwak, dit gaat strijden om de laatste plaats
GROOEEEEENNNNNNNquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef Em31 het volgende:
Het blijft door die stilte wel steeds weer spannend, benieuwd wat hij nu gaat doen/zeggen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Echt, als Douwe Bob een of andere Wit-Russische chansonnier was hadden ze vandaag nog gesproken over die 'gast met die tattoo op z'n nek met z'n oubollige nummer'. Chauvinistisch gedoe. Cyprus zou kapotgedraaid worden op 3FM als het Kensington was.
Je wil toch weten hoe de concurrentie het doet? Stel, Rusland klettert van zijn trapje en Hovi krijgt een schoen naar zijn kopquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is eigenlijk het punt dat we nu alweer alles kunnen zien van een show nog eens morgen? Dat ontgaat me precies een beetje
Nou dan heb je de gemiddelde bagger van dit jaar duidelijk niet gehoordquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nu wel, begin was zwak. Maar op zich is het geheel zwak, dit gaat strijden om de laatste plaats
Konden we het maar zien!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is eigenlijk het punt dat we nu alweer alles kunnen zien van een show nog eens morgen? Dat ontgaat me precies een beetje
Die Hovi mag inderdaad wel een schoen krijgen op z'n kop, wat een eikelquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je wil toch weten hoe de concurrentie het doet? Stel, Rusland klettert van zijn trapje en Hovi krijgt een schoen naar zijn kop
Jazeker wel. Maar ik vind dit een zwakke copycat. Fransje ook hoor, die moeten lekker strijden om de laatste plaats terwijl de eckte artiesten het werk doenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou dan heb je de gemiddelde bagger van dit jaar duidelijk niet gehoord
Vooral hopen dat de concurrenten nu vals zingen, omdat dit vanavond voor de jury telt en niet morgen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:14 schreef Lothiriel het volgende:
Oh je kan het enkel luisterenquote:
Weet nog goed dat we een paar jaar geleden een stream hadden waarop we gewoon de tv-beelden zagenquote:
Geweldige avond was datquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:16 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Weet nog goed dat we een paar jaar geleden een stream hadden waarop we gewoon de tv-beelden zagen
Nah, copycat of niet, ik heb liever goed gejat dan slecht bedacht. Daarom is Douwe voor mij een topper, maar vind ik Laura ook leuk. En al die triestige donkere boel, hoe origineel ook, interesseert me dan weer geen klap.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jazeker wel. Maar ik vind dit een zwakke copycat. Fransje ook hoor, die moeten lekker strijden om de laatste plaats terwijl de eckte artiesten het werk doen
Dusseldorf sowieso, en het jaar erop toch ook Hole1988?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:16 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Weet nog goed dat we een paar jaar geleden een stream hadden waarop we gewoon de tv-beelden zagen
weet je het zeker?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:17 schreef Greys het volgende:
Ik heb besloten niet te kijken/luisteren, ik trek het niet. Hoe idioot is dat![]()
Lees straks wel wat jullie vonden.
Wel als ze zo de mist in gaat met d'r modulalalalalatiequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:18 schreef Fascination het volgende:
Niet ideaal dat dit nummer voor Douwe is.
Volgens mij wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dusseldorf sowieso, en het jaar erop toch ook Hole1988?
Kloptquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar dan wel graag voor zijn optreden, niet tijdens.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die Hovi mag inderdaad wel een schoen krijgen op z'n kop, wat een eikel
Oef Douwe gaat behoorlijk vals.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:17 schreef Greys het volgende:
Ik heb besloten niet te kijken/luisteren, ik trek het niet. Hoe idioot is dat![]()
Lees straks wel wat jullie vonden.
Waar is m'n Nederlandse vlag!!! Kan ik mee zwaaienquote:
Ja, want Justin Timberlakequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:21 schreef Greys het volgende:
Zou de zaal nu een stuk voller zitten dan tijdens de juryshow op maandag?
Joods complot uit Israëlquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:22 schreef franklop het volgende:
zou het toeval zijn dat de stream tijdens zijn optreden beetje buffert?
Iedereen wil natuurlijk Douwe zienquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:22 schreef franklop het volgende:
zou het toeval zijn dat de stream tijdens zijn optreden beetje buffert?
Ja, je zou toch denken dat we, anno 2016, wel een stream konden krijgen waar 400 mensen tegelijk naar kunnen kijken.quote:
Ik hoop het niet..... anders is het morgen, daar moet je ook niet aan denken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Die gast heeft niet echt slechte stemdagen ofzo he
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:23 schreef essnhills het volgende:
Hij deed wel iets richting de camera hoor ik ze zeggen?
het werd goed ontvangen iig
Gifje??quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:24 schreef Fred_B het volgende:
Hij maakt een I LOVE YOU beweging met zijn lippen tijdens de stilte.
Oh dat is wel héél slimquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:24 schreef Fred_B het volgende:
Hij maakt een I LOVE YOU beweging met zijn lippen tijdens de stilte.
Hoofd zei van niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hij heeft zijn tekst aangepast, mag dat wel?
we zien geen beelden van hemquote:
Waarom niet?quote:
stilte en de i love you playbackquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:24 schreef Pino112 het volgende:
En die gast uit de livestream van Greys vond iets 'awkward', ging dat over de stilte?
Hoofd zei dat hij het niet wist, toch?quote:
twitter:miezekater twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:24:12The pause inside the show seems a little bit longer an hey says silently “I love you” into the cam.😁 #Netherlands #Eurovision #ComeTogether reageer retweet
twitter:Mr_Zannettos twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:24:20Douwe at his best. Juries gotta slow down and come together with this! #Eurovision #Netherlands reageer retweet
twitter:stefanraatgever twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:24:10Nieuwe truc Douwe Bob tijdens juryshow van finale. Een gemimed 'I love you' recht in de camera. Plus nieuwe slotregels: Come together now. reageer retweet
Oh mooiquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:25 schreef hole1988 het volgende:
Laatste zin.
"Slow down brother, slow down sister, slow down come together now."
Ik denk dat je 'veranderde tekst' en 'veranderde tekst' hebt. Een brother in een sister veranderen, lijkt me geen overtreding van de regels.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Omdat de EBU die tekst toch helemaal controleert op politiek enzo
quote:Changes to the lyrics, the artist or group (including its name), the title of the song and the language of the performance (i.e. all elements which appear in printed material such as brochures, CD covers and booklets) shall be allowed only up until the date of the HoD Meeting. Any later changes may be approved only by the Host Broadcaster, in consultation with the EBU Permanent Services, but in such a case an automatic penalty shall be applied (see clause 2.6.2 a) below).
Ik ga er maar even vanuit dat ze dit wel eerst met de organisatie besproken hebben. Volgens mij moet je daar echt alles overleggen, zal dus wel loslopen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
twitter:Bjorneo twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:25:06A massive cheer for @douwe_bob during that "pause" for the Netherlands. Good performance with a slight change to the lyrics. #Eurovision reageer retweet
twitter:elainovision twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:26:08Azerbaijan vocally feels like a pothole after Netherlands' smooth highway. reageer retweet
Niet alleen de brother in sister, maar ook if you cant go on in come together now, het motto van de hele show er ineens ingepropt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'veranderde tekst' en 'veranderde tekst' hebt. Een brother in een sister veranderen, lijkt me geen overtreding van de regels.
Kan je even aan Sietse vragen of ze het hebben gecheckt en zo Nederland een hartverzakking besparen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet alleen de brother in sister, maar ook if you cant go on in come together now, het motto van de hele show er ineens ingepropt.
Oke, maar mag het dan of niet?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:28 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Kan je even aan Sietse vragen of ze het hebben gecheckt en zo Nederland een hartverzakking besparen?
Jawel joh, daar komt hij wel mee weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:27 schreef Greys het volgende:
Gaat Samra vals?
Overigens vind ik het dom van die veranderde laatste regel, niet omdat het misschien niet mag (ja ook daarom toch wel...) maar ook omdat het niet lekker bekt. En te gemaakt, eindigen met het thema van de show.
En die geplaybackte I love you lijkt me ook iets te smooth.
Hm....
Ik zou het stilhouden. Greys heeft ook al dat gediskwalifceerde Russische jurylid met 7 punten voor NL op haar geweten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:28 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Kan je even aan Sietse vragen of ze het hebben gecheckt en zo Nederland een hartverzakking besparen?
Ach iedereen wat doneren als de winst binnen is boeie maar ff serieus...hopelijk geen gevolgen na vanavondquote:
Heads of Departmentquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oke, maar mag het dan of niet?Want ik weet niet wat dat HoD is..
Ze begonnen al te juichen tijdens het gitaarstukje voor de stiltequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar klonk goed he! Veel reactie ook tijdens de tien seconden, dacht ik te horen tenminste
Houden we gewoon een FOK! actiequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:30 schreef grazz het volgende:
[..]
Ach iedereen wat doneren als de winst binnen is boeie maar ff serieus...hopelijk geen gevolgen na vanavond
Al voor de tien seconde stilte, terwijl 'ie naar het publiek liepquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar klonk goed he! Veel reactie ook tijdens de tien seconden, dacht ik te horen tenminste
quote:The stage performance shall be identical in all second Dress Rehearsals and during the live Shows.
Ik denk dat ze dit bij de organisatie ook wel gehoord hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou het stilhouden. Greys heeft ook al dat gediskwalifceerde Russische jurylid met 7 punten voor NL op haar geweten.
Als een vlag van Nagorno Karabach mag dan lijkt me dit geen probleem.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dankje, nu weet ik wel wat HoD betekent.. Maar is dat al geweest?quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou het stilhouden. Greys heeft ook al dat gediskwalifceerde Russische jurylid met 7 punten voor NL op haar geweten.
Mooi dat het bij Azerbaijan niet zo lekker ging.twitter:Eurovoix twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:26:11Samra's backing singer apparently needs help remembering the lyrics... #Eurovision reageer retweet
Sowieso gaan ze iemand hier niet om diskwalificeren, daarvoor is het te onbelangrijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:31 schreef Jane het volgende:
Jongens, serieus, als dit niet mag, dan zou je dus ook al gediskwalificeerd worden als je per ongeluk je tekst vergeet en 2x hetzelfde couplet zingt ofzo.
HAHAquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
DSQquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:31 schreef Em31 het volgende:
Mooi dat het bij Azerbaijan niet zo lekker ging.twitter:Eurovoix twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:26:11Samra's backing singer apparently needs help remembering the lyrics... #Eurovision reageer retweet
Deden ze vorige keer ook, omdat ze hem in de zaal dan zien rennen naar voren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ze begonnen al te juichen tijdens het gitaarstukje voor de stilte
Dat tuinpak in die groentetuin waarin ze staat op te treden is nogal een afknapperquote:
Neequote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat tuinpak in die groentetuin waarin ze staat op te treden is nogal een afknapper
Hele inboedel van de Intratuin mee op het podium slepen en Duitsland maakt er vervolgens een hoofddeksel van.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat tuinpak in die groentetuin waarin ze staat op te treden is nogal een afknapper
In verhouding tot de zang van Azerbeidzjan klonk dat niet raar nee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef Em31 het volgende:
Maar dat slow down sister, come together klonk dus niet ineens heel raar?
Nee, dat klonk fantastisch.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef Em31 het volgende:
Vond ik niet. helemaal niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef Em31 het volgende:
Dat is hip joh, eco-friendly en zo!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Cee het volgende:
Ik heb de stream uit gezet maar ik duim alvast voor een Hovi die op z'n Star uitglijdt.
Misschien welquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ga jij morgen in de kroeg kijken?
Filmpje van het einde, klinkt goed inderdaadtwitter:MarcvdLinden twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:26:21Goed optreden van onze @douwe_bob De zweden om me heen zijn fan #teamdouwe https://t.co/BKYF8aSxuR reageer retweet
Mag dat filmpje wel?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Em31 het volgende:
Filmpje van het einde, klinkt goed inderdaadtwitter:MarcvdLinden twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:26:21Goed optreden van onze @douwe_bob De zweden om me heen zijn fan #teamdouwe https://t.co/BKYF8aSxuR reageer retweet
Bij de omvang van hem is dat dus de hele zaalquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Em31 het volgende:
Super!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Em31 het volgende:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij de omvang van hem is dat dus de hele zaal
Kreeg kippenvelquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Em31 het volgende:
Is die Marc vd Linden zo afgevallen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:36 schreef Em31 het volgende:
Ja, dat heb ik ookquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Idem. Maar ik wil wel graag zeker weten dat er mensen zijn die ik kenZoals jij
![]()
Holy crap zeg.quote:
Jij woont wel in de buurt toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:38 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook
Alleen moet ik zondag om 8:30 werken, dilemma dilemma.. maar misschien zorgt tante Greys wel dat ik keurig op tijd naar huis ga, of juist niet
twitter:DaveBoomkens twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:38:19Zanger @douwe_bob en een tjokvolle zaal met Europeanen: het is én blijft een briljante combi. Go @teamdouwe! https://t.co/Sqs8QwSQGK reageer retweet
Mocht Nederland een gelijk aantal punten halen als een ander land, en evenveel televotes en evenveel nog wat dingen, dan wordt de uiteindelijk winnaar bepaald door de running order. Een kans van 0,000001%, maar toch!quote:In the very unlikely case that after applying the above procedure (...) the tie shall be resolved by giving precedence to the country which was earlier in the running order. (...) The same procedure shall be used to resolve any other ties.
Dat is alleen bij 0 punten of exact identieke punten van alle jury's met een ander land.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik heb een voordeel gevonden van de vroege startpositie!
[..]
Mocht Nederland een gelijk aantal punten halen als een ander land, en evenveel televotes en evenveel nog wat dingen, dan wordt de uiteindelijk winnaar bepaald door de running order. Een kans van 0,000001%, maar toch!
Ook top!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:40 schreef Em31 het volgende:
Nog een filmpje van de stiltetwitter:DaveBoomkens twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:38:19Zanger @douwe_bob en een tjokvolle zaal met Europeanen: het is én blijft een briljante combi. Go @teamdouwe! https://t.co/Sqs8QwSQGK reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |