quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef poiuytr het volgende:
Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen.
Dat moet je ook als je een winkel runt, dat moet ook op je werk. Dat moet eigenlijk met alles. Zonder kennis van iets kan er niets mee.
Is dat zo?quote:Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
hmm ziet er wel interessant uit inderdaad. Maar erg weinig info verder. Beetje het gevoel 'waar zit het addertje'. De winst vorig jaar is immers zo'n beetje het kredietbedrag. Waarom dat er niet voor aanwenden?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef djh77 het volgende:
Er lijkt op Lendico een best interessant project te staan (laag bedrag + korte looptijd):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals ik hierboven schreef heb je 4 soorten crowd funding.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:19 schreef Unites het volgende:
Even een beetje (erg) Off-topic, maar goed.
Vorig jaar had ik samen met een vriendin voor het opstarten van een bedrijfje een Crowdfunding-campagne gestart. Dat is toen mislukt. Sowieso hadden we geen publiciteit.
Nu heb ik weer een Crowdfunding-campagne opgestart voor mijn sportvereniging, waar ik voorzitter van ben. Dit keer zelfs met een mooi filmpje, heldere informatie, enzovoorts.
Nu hebben we al een publiek opgebouwd op Facebook en onze berichten aangaande deze Crowdfunding-campagne worden ook best veel gedeeld.
Ook heb ik met een interview in de krant gestaan, een regionale krant met een relatief groot bereik. Er heeft ook een stukje gestaan in een gratis regionale krant, meer algemeen qua inhoud.
Maar echt... het lukt ons gewoon echt niet om geld binnen te halen. Nu is het wel voor een vereniging / goed doel (om het zo maar even te verwoorden) en dus geen investeringsproject, maar...
Heeft iemand van jullie misschien tips nog? De vorige keer hebben ze echt geholpen qua aanpak, maar het wil alsnog niet lukken. Balen, want we willen graag iets moois realiseren.
Alvast bedankt!
Sorry dat ik jullie lastig val.
Een verademing inderdaad, door zo'n rapport is het ook meteen makkelijker om te investeren als je weinig tijd hebt. Ik zit nu in een drukke periode dus mis veel gewoon doordat ik er laat bij ben en ook gewoon even niet de tijd heb om uitgebreid te googlen en alles zelf te proberen te achterhalen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 10:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zat net nog het risico-classificatierapport van Sijmen Visser te bestuderen. Echt mooi zoals die jongen dat doet, ik kan er geen gat in schieten. Ook zijn systeem van wegingsfactoren die hij toekent aan de jaren en de verschillende variabelen komt heel verdedigbaar over. Natuurlijk biedt het geen 100% zekerheid, want onderliggend zijn het prognoses, maar de manier van uitwerken is volgens het boekje en spreekt mij erg aan.
https://www.collincrowdfund.nl/historie/quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:45 schreef sjanoosh het volgende:
heb je voor mij de url voor de pitch op collin , ik kan hem niet vinden onder projecten,
moet je de url direct aankiezen?
Ik denk dat we ons na vandaag niet zo'n zorgen meer hoeven te makenquote:Op donderdag 5 mei 2016 16:01 schreef mccrowd het volgende:
Ben benieuwd voor hoeveel de f1 shop van een paar maanden geleden het schip in gaat nu dat hij met de str spullen van Max verstappen blijft zitten.
Als je meer informatie krijgt hoop ik dat je die deelt. Interessant inderdaad!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie link:
http://www.verpakkingsman(...)oss-en-dg-press34027
Ik heb in de Thallo die nu overgedaan wordt aan Goss geinvesteerd via GvE.
Ben benieuwd wat dat voor mijn lening betekend.
Wodt die nu vervroegd terugbetaald? Ik ga de vraag maar eens stellen.
Hij heeft nu wel allemaal verkeerd spul natuurlijk denk dat hij daar op doelt. Een ander project was ook iets met F1 dat krijgt nu misschien wel wat extra de wind mee.quote:Op maandag 16 mei 2016 00:08 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons na vandaag niet zo'n zorgen meer hoeven te maken.
of het worden collectors itemsquote:Op maandag 16 mei 2016 09:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij heeft nu wel allemaal verkeerd spul natuurlijk denk dat hij daar op doelt. Een ander project was ook iets met F1 dat krijgt nu misschien wel wat extra de wind mee.
Kan ook nog ja.. Of misschien staat alleen z'n naam er op dan maakt het niet uitquote:
Is de gekozen inlegrange risicovol? Ja! En tot nu toe staat de portfolio op licht verlies. De verdeling was 5 x 100, 33 x 200, 9 x 300 en 3 x 500. Bij nader inzien was het beter geweest om alle projecten 200 te gunnen. Dan had ik voor dezelfde inleg nog wel vijf extra projecten moeten toevoegen, waarmee het risico beter zou zijn gespreid. In dat geval hadden we mogelijk het verlies tot nul euro teruggebracht (verondersteld dat de 5 extra projecten geen extra defaults met zich zouden meebrengen). Er kan overigens nog van alles gebeuren: 29 van de 50 projecten hebben meer dan 12 terugbetalingen gedaan en de oudste staat pas op 19 terugbetalingen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dank voor de informatie. Is de inlegrange qua investeringen tussen de 100 en 500¤ niet enorm risicovol? Stel dat het project van 500¤ mis loopt met uitbetalingen dan moet je behoorlijk wat projecten goed afronden. Of is de inleg bij jou vaak hetzelfde en zit er bijvoorbeeld vaak tussenin?
[..]
Investeren in crowfunding is imo dus risicovol (net als beleggen en wedden), omdat je nooit weet hoeveel geld je terug krijgt. Bij het inleggen moet je dus rekening houden met de risico’s en moet je in staat zijn om de goede van slechte projecten te onderscheiden (al heb je hier altijd invloed op). Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen. Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
Komt dat omdat je de hoogste bedragen in de meest risicovolle (en qua % hoogst renderende) projecten hebt belegd? Stel dat het precies andersom was, hoe kom je dan uit? Beter nog dan overal hetzelfde bedrag te nemen?quote:Op maandag 16 mei 2016 11:38 schreef crowdinvesteerder het volgende:
[..]
Is de gekozen inlegrange risicovol? Ja! En tot nu toe staat de portfolio op licht verlies. De verdeling was 5 x 100, 33 x 200, 9 x 300 en 3 x 500. Bij nader inzien was het beter geweest om alle projecten 200 te gunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mederdeel van de portfolio zijn hoge risicoklasse projecten, simpelweg omdat laagste risicoklasse projecten schaars zijn. Alleen krijg je daar tegenwoordig bij GvE en KOM nauwelijks meer voor gecompenseerd. Steeds zo'n 8%. De reden om incidenteel naar 500 te gaan lag in het feit dat de projecten er gevoelsmatig positief uitsprongen. Twee van de drie betroffen een innovatieve oplossing die goed is voor het milieu. Eén ervan heeft het dus niet gered. De derde was gewoon een sterk handelsbedrijf met Goede ratings en de rentevergoeding is daar ook lager. De hoogte van de rentevergoeding speelde dus een ondergeschikte rol. Het zou voor het rendement uiteraard beter zijn de laatste soort projecten te kiezen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Komt dat omdat je de hoogste bedragen in de meest risicovolle (en qua % hoogst renderende) projecten hebt belegd? Stel dat het precies andersom was, hoe kom je dan uit? Beter nog dan overal hetzelfde bedrag te nemen?
quote:Op maandag 16 mei 2016 13:31 schreef Crowdcrowd het volgende:
Nieuw Greencrowd:Wie heeft hem volgegooid?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu alweer te laat.
Die assurantie van KoM lijkt me wel wat, even over nadenken.
[ Bericht 3% gewijzigd door crowdiefunder op 16-05-2016 14:38:09 ]
quote:Op maandag 16 mei 2016 14:16 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Braam-Assurantien
Naam: Braam-Assurantien
Naam van het samenvatting bestand: 160511 7,5% Risicomodel Braams assuranti\353n looptijd 60 maanden.xlsxquote:Risico
In combinatie met de geleverde cijfers en de gehanteerde uitgangspunten stellen we vanuit Kapitaal Op Maat vast dat dit een laag risico is voor de investeerders. Dit komt overeen met een rentepercentage tussen de 6% en 6,5%. Ondernemer kiest voor 7% als compensatie voor de relatief lange looptijd van 72 maanden. De toetsing is bijgesloten bij het project en is voor investeerders inzichtelijk. Onderstaand een toelichting op bepaalde aspecten hieruit.
Ik durfde de greencrowd niet aan.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:24 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Wie heeft hem volgegooid?nu alweer te laat.
Die assurantie van KoM lijkt me wel wat, even over nadenken.
Dit is toch gewoon een marketing tekst vanuit het platform of denkt de ondernemer het de lening bij voorbaat al niet vol te krijgen via de crowd en daarom meer te bieden?quote:Dit komt overeen met een rentepercentage tussen de 6% en 6,5%. Ondernemer kiest voor 7% als compensatie voor de relatief lange looptijd van 72 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |