dus keizersnede was niet nodig?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Wauw, kan me niet voorstellen al die drukte, maar leuk.twitter:tom_beek twitterde op donderdag 12-05-2016 om 11:07:48Prachtig: Matthijs van Duijvenbode (pianist Douwe Bob) was net op tijd terug in NL om de geboorte van zijn dochter mee te maken. #teamdouwe reageer retweet
ik denk bedoeld als in "shit, weer eentje die ons voorbij zal gaan"quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, maar voor Spanje is DB niet de enige bedreiging natuurlijk.
Als ze nou nog een zangeres hadden gevonden die wel gewoon overeind kan blijven terwijl ze Malta's 2012 dansje kopieert.
in combinatie met ditquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Spanje heeft ook een stilte in hun lied. En in hun lied is dat het hoogtepunt, dus beschouwen ze Douwe als concurrentie.
Ik probeer hier iets over te vinden, maar verder dan deze tweet kom ik niet. Zal wel snel in het nieuws komen.quote:
zou wel een mooie toevalligheid zijnquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik probeer hier iets over te vinden, maar verder dan deze tweet kom ik niet. Zal wel snel in het nieuws komen.
Ja, waarschijnlijk zat hij heel hard te duimen voor San Marino.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:32 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ik denk bedoeld als in "shit, weer eentje die ons voorbij zal gaan"
Als Cornald Maas het zegt, is het ook waar.twitter:cornaldm twitterde op donderdag 12-05-2016 om 11:11:06Eurovisionbaby 'n feit: Matthijs v Duijvenbode (zaterdag weer op het podium in Stockholm) net op tijd in NL voor geboorte dochter #slowdown reageer retweet
Hahahahaha *slappe lach*quote:
Helemaal eens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nu inmiddels een paar keer teruggekeken en ik vind het begin, met die tikkende klok, echt briljant gevonden. Samen met die stilte past alles perfect.
Teentjes, wat vals, ik moest het weer snel uitzettenquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef Greys het volgende:
Ik huil van het lachen
"go down brother"
https://vimeo.com/165698650
quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef Greys het volgende:
Ik huil van het lachen
"go down brother"
https://vimeo.com/165698650
Ik geloof ook niet dat DB kan winnen. Top 8 zou ik geweldig vinden. Top 5 een verrassing. Ik gun hem echt een hoge placering, wat een geweldige deelnemer vind ik hem.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:10 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop gewoon op top 10, dan kan het alleen maar meevallen![]()
Eigenlijk is het totaal niet in te schatten. Op basis van de iTunes lijsten doet Douwe het niet echt geweldig, maar geen idee wat dat tegenwoordig nog zegt (Armenië namelijk ook niet). Kroatië en Hongarije hebben ondertussen ook meer views, maar de officiële clip van Slow Down wordt wel erg veel bekeken. Winnen zou ik wel een hele grote verrassing vinden, denk dat dat alleen mogelijk is als veel landen de hoogste punten verschillend verdelen (Rusland, Oekraïne, Zweden, Frankrijk toch nog?) en Nederland daar steeds onder zit, maar dat zie ik eigenlijk wel gewoon gebeuren voor Rusland.
OMG ze moeten echt trouwen! Wordt meteen mijn favoriete showbiz couple ever. Douwmirquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:43 schreef Greys het volgende:
Hey Amir don't be afraid
Ze moeten trouwen en kinderen en honden adopteren. Echt.
En lekker meer dit soort duetjes zingen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:43 schreef Greys het volgende:
Hey Amir don't be afraid
Ze moeten trouwen en kinderen en honden adopteren. Echt.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:22 schreef Dizer het volgende:
Mijn voorgevoel en die klopt bijna nooit is dat we gaan winnen.
Laten we het hopen dat die een keer klopt
Het is echt aan hoor volgens mij, kijk maar, de pols van Amir zestien uur geledenquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:58 schreef Dizer het volgende:
[..]
OMG ze moeten echt trouwen! Wordt meteen mijn favoriete showbiz couple ever. Douwmir
Ja hequote:Op donderdag 12 mei 2016 14:14 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En lekker meer dit soort duetjes zingen.
Had deze nog niet eens gezien.
Edit: Als dit jaar iemand het thema "come together" op de juiste manier uitdraagt dan is het DB wel, met dit soort dingen.![]()
Bezet zegt niks. Sorry.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:26 schreef merel1986 het volgende:
beide zijn al bezet...en ik geloof dat die fransman toch echt hetero is.
MAAR. ze vormen een leuk muzikaal duo, wellicht een officieel duetje binnenkort uitbrengen?
Echt, wat een jankzak is dat. Elk stereotype over de valse nicht wordt bevestigd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:25 schreef Greys het volgende:
En Hovi maar lekker zuur een pot augurken leegvreten op zijn balkon.
Echt he... zelfs die Rus deed supertof tegen Douwe en lief over homo's enzo en gewoon aardig tegen iedereen. Die Hovi is echt een naar wezen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Echt, wat een jankzak is dat. Elk stereotype over de valse nicht wordt bevestigd.
goed nieuws!quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:30 schreef iBenny het volgende:
Holyfuck....
Volgens Google Trends is Douwe Bob de meest gezochte kandidaat (wereldwijd). Gevolgd door respectievelijk Sergey Lazarev (Rusland), Iveta Mukuchyan (Armenie) en Zoë Straub (Oostenrijk).
Oh myquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is echt aan hoor volgens mij, kijk maar, de pols van Amir zestien uur geleden![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:25 schreef Greys het volgende:
En Hovi maar lekker zuur een pot augurken leegvreten op zijn balkon.
Ik geloof er ook helemaal in. Top 5 durf ik bijna wel zeker van te zijn, gezien de enorm positieve reacties.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Verbaast me echt niks. Op Spotify is 'Slow Down' meer dan 2x zoveel geluisterd als de Russische stoelendans... het zit erin hoor, jongens!!!
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:30 schreef iBenny het volgende:
Holyfuck....
Volgens Google Trends is Douwe Bob de meest gezochte kandidaat (wereldwijd). Gevolgd door respectievelijk Sergey Lazarev (Rusland), Iveta Mukuchyan (Armenie) en Zoë Straub (Oostenrijk).
Holyfuck....
Spotify lijsten zijn alleen eigen landen lijsten...quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Verbaast me echt niks. Op Spotify is 'Slow Down' meer dan 2x zoveel geluisterd als de Russische stoelendans... het zit erin hoor, jongens!!!
Echt? Het aantal keer dat een liedje beluisterd is, geldt niet wereldwijd? Dus 'chandelier' van Sia is alleen in Nederland al meer dan 450.000.000 keer beluisterd?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Spotify lijsten zijn alleen eigen landen lijsten...
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Echt? Het aantal keer dat een liedje beluisterd is, geldt niet wereldwijd? Dus 'chandelier' van Sia is alleen in Nederland al meer dan 450.000.000 keer beluisterd?
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Echt? Het aantal keer dat een liedje beluisterd is, geldt niet wereldwijd? Dus 'chandelier' van Sia is alleen in Nederland al meer dan 450.000.000 keer beluisterd?
edit: ik keek dus niet in lijsten, maar in aantal keren beluisterd. Bij de artiest zelf.
Bron: http://nlpop.blog.nl/tv/2(...)nederland-nu-achtstequote:Spotify Eurovisie Top 10
01. Zweden
02. Frankrijk
03. Spanje
04. Nederland
05. Hongarije
06. Italië
07. Rusland
08. Noorwegen
09. Finland
10. Duitsland
Deze Spotify-chart stelt weinig voor. De meeste liedjes, waaronder ook Slow Down van Douwe Bob, halen nu nog voornamelijk plays in het land van herkomst.
In een prediction chart van Spotify staat Zweden ook bovenaan maar dat is logisch want Spotify is van oorsprong Zweeds. De streamingdienst is in de Scandinavische landen qua gebruik veruit het populairst. In sommige landen is Spotify helemaal niet beschikbaar, of wordt de dienst veel minder gebruikt.
Dat dacht ik ook. En dan kom je bij Zoë op bijna 437k, bij Sergey op 760k en bij DB op bijna 2 miljoenquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:39 schreef Em31 het volgende:
[..]Nee is wel gewoon wereldwijd, bij informatie van de artiest staan ook de steden/landen die het meest luisteren.
Verbaast me niks met zijn acties als blote billen, bar, etc.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:30 schreef iBenny het volgende:
Holyfuck....
Tuurlijk kiezen ze voor de, in hun ogen, meest gunstige positie van Zweden, dat voordeeltje hebben ze nu eenmaal.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:52 schreef bogtrotter het volgende:
Het enige lullige vind ik dat Slow Down én If I Were Sorry allebei in de eerste helft van de finale moeten optreden (met Zweden als negende). Nu maakte Douwe als zesde in de halve finale sowieso al wel indruk, dus misschien is het geen probleem om vroeg op te treden. Omdat Zweden het zelf in de hand heeft zullen ze de twee wel niet naast elkaar zetten, maar het hangt er maar van af wie er eerst komt en wat er voor en na staat. Dit is samenzweerderig, hoor, maar ze zouden hem wel 'ns kunnen saboteren.
Zou wat zijn als ze dat idd zelf ook zo zien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat Zweden Frans het liefst zelf ook in de bezemkast zou zetten. Het liedje is natuurlijk dramatisch en dan ook dat kleurloze optreden dat dinsdag werd uitgezonden... ik dacht even dat het publiek hem ging uitjoelen, eerlijk gezegd
Het podium van dit jaar suggereert wel dat de Zweden er eigenlijk niet al te veel budget voor (over) hebben en liever volgend jaar niet weer de geluksvogels zijn die het moeten organiseren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat Zweden Frans het liefst zelf ook in de bezemkast zou zetten. Het liedje is natuurlijk dramatisch en dan ook dat kleurloze optreden dat dinsdag werd uitgezonden... ik dacht even dat het publiek hem ging uitjoelen, eerlijk gezegd
Is het podium weer van een Nederlandse ontwerper? Het licht iig?quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het podium van dit jaar suggereert wel dat de Zweden er eigenlijk niet al te veel budget voor (over) hebben en liever volgend jaar niet weer de geluksvogels zijn die het moeten organiseren.
Tja, ze hebben hem natuurlijk zelf gekozen, zouden ze alleen zichzelf mee hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:
ik dacht even dat het publiek hem ging uitjoelen, eerlijk gezegd
quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:22 schreef Dizer het volgende:
Mijn voorgevoel en die klopt bijna nooit is dat we gaan winnen.
Laten we het hopen dat die een keer klopt
Dat sowieso ja. Ierland deed dat in de jaren negentig ook, die zagen de bui anders al hangenquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het podium van dit jaar suggereert wel dat de Zweden er eigenlijk niet al te veel budget voor (over) hebben en liever volgend jaar niet weer de geluksvogels zijn die het moeten organiseren.
Ik heb Dotan een keer live gezien en het klonk valsquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:50 schreef Dizer het volgende:
Las net een interview met Ilse de Lange. Volgens haar moet volgend jaar naar eurovisieDotan
Dat riep ik al dag 1 toen het nummer Let the river gemaakt werd!
Ik heb Dotan een keer live gezien en vond het best een vals en comateus geheel.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:51 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik heb Dotan een keer live gezien en het klonk vals.
Wat aardig! Blijf zelf ook vooral lekker posten hoorquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:52 schreef Sponge-Bob het volgende:
Ik moet het toch even kwijt,
Het songfestival kijken en volgen, is een heel stuk leuker dankzij jullie!
Dus blijf vooral posten!
Oh, dan lag het toch niet aan mij.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb Dotan een keer live gezien en vond het best een vals en comateus geheel.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:52 schreef Sponge-Bob het volgende:
Ik moet het toch even kwijt,
Het songfestival kijken en volgen, is een heel stuk leuker dankzij jullie!
Dus blijf vooral posten!
Douwze als in Douze of als in a dirty mindquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:55 schreef Greys het volgende:
Vannacht weten we al als hoeveelste Douwze moet zaterdag. Spannend
Eenzaamheid in hun broekjequote:Op donderdag 12 mei 2016 15:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik was gister nog op een bijeenkomst waar er werd gehaat op de digitale wereld en geheel ongefundeerd werd geroepen dat deze voor eenzaamheid zorgt. Nou, eh, love you all peeps
Als in douze voor douwe, maar ook een pietsie als aanmoediging voor als ie Amir ziet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Douwze als in Douze of als in a dirty mind
Als jij op Douwe stemt, stem ik op Laura, is dat een deal? Nu maar hopen dat de EBU niet meeleestquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:42 schreef Lothiriel het volgende:
In het begin vond ik dit nummer redelijk "mwah", maar het is in m'n achting gestegen naarmate ik het vaker gehoord heb. Daarnaast staat het ook in schril contrast met sommige echt dramatische nummers, terwijl Douwe prima kan zingen. Het is niet mijn ding - de muziekstijl - maar alsnog hoop ik op een hoge notering. En als Laura het niet haalt dan ben ik voor Douwe.
Dat is een dealquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als jij op Douwe stemt, stem ik op Laura, is dat een deal? Nu maar hopen dat de EBU niet meeleest![]()
Oh.. ik heb hem live gezien en het was nog mooier dan op het album!quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik verwacht wel screenshots en allesquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is een deal. Dan stem ik voor het eerst mee met het songfestival, maar ik kan wel een verzetje gebruiken tussen het leren voor m'n examens door
Da's goedquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik verwacht wel screenshots en alles
sluit me bij jullie aan, 2 maal live gezien en not impressed..quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:54 schreef Cee het volgende:
[..]
iTunes tsja het zegt niet alles. In sommige landen heb je maar 3 downloads nodig om bovenaan te staan. Spotify is in sommige landen ook populairder dan iTunes.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:10 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop gewoon op top 10, dan kan het alleen maar meevallen![]()
Eigenlijk is het totaal niet in te schatten. Op basis van de iTunes lijsten doet Douwe het niet echt geweldig, maar geen idee wat dat tegenwoordig nog zegt (Armenië namelijk ook niet). Kroatië en Hongarije hebben ondertussen ook meer views, maar de officiële clip van Slow Down wordt wel erg veel bekeken. Winnen zou ik wel een hele grote verrassing vinden, denk dat dat alleen mogelijk is als veel landen de hoogste punten verschillend verdelen (Rusland, Oekraïne, Zweden, Frankrijk toch nog?) en Nederland daar steeds onder zit, maar dat zie ik eigenlijk wel gewoon gebeuren voor Rusland.
Holyfuck....
Zweden moet als 9e trouwens. Ik weet ook niet wat beter is. Persoonlijk hoop ik zo laat mogelijk, dus plek 12 of 13. Gewoon op de helft is prima. Ik zou het jammer vinden als we als 1e-5e moeten. Maar aan de andere kant geloof ik er ook in dat Slow Down vanaf elke startplek opvalt en dat het niet veel uitmaakt, al blijf ik een wat latere starplek net wat fijner vinden. We hebben er toch geen invloed op, we zullen wel zien of ze ons een mooi plekje gunnen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:52 schreef bogtrotter het volgende:
Het enige lullige vind ik dat Slow Down én If I Were Sorry allebei in de eerste helft van de finale moeten optreden (met Zweden als negende). Nu maakte Douwe als zesde in de halve finale sowieso al wel indruk, dus misschien is het geen probleem om vroeg op te treden. Omdat Zweden het zelf in de hand heeft zullen ze de twee wel niet naast elkaar zetten, maar het hangt er maar van af wie er eerst komt en wat er voor en na staat. Dit is samenzweerderig, hoor, maar ze zouden hem wel 'ns kunnen saboteren.
Ilse kakt gewoon in haar broek bij het idee dat ze Waylon nog eens vragen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:50 schreef Dizer het volgende:
Las net een interview met Ilse de Lange. Volgens haar moet volgend jaar naar eurovisieDotan
Het zou ook 6/7 kunnen zijn ofzo. Favoriet Frankrijk moet ook nog een goede plek ergens, plus wat er vanavond nog allemaal bij komt. Hoop echt niet eerste 5 plekken ergens, maar dat zou ook zo maar kunnen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef yorrick69 het volgende:
Als het uitgangspunt is om elk nummer de plek te geven die het het beste tot uiting laat komen, dan is een plaatsing aan het begin (zeg 1 tot en met 5) onlogisch. SD gaat over gas terug nemen. Dan moet de show wel eerst op gang zijn. Ik gok op 12 of 13, en dan bij voorkeur net voor een reclame break. Net voor of net na Zweden (op 9) zou onlogisch zijn, omdat Frans van zichzelf nogal slaapverwekkend is.
Ja misschien gunnen ze het Frankrijk juist wel, of eventueel Australië en Oekraïne als die nog eerste helft loten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:16 schreef bogtrotter het volgende:
Daarmee ga ik akkoord; je wil alleen niet dat Zweden de fans van het rustigere lied meteen beetneemt en niets overlaat voor Douwe. Dat Rusland dinsdag voor IJsland optrad, zorgde er sowieso mee voor dat Greta Salome een beetje in het niets verdween. Het kan er dus wel om spannen wie er eerst komt en wie er op die manier de "dit geeft me hoofdpijn"-kijkers achter z'n kar kan spannen.
In die eerste helft zitten naast Nederland en Zweden voor de rest ook Azerbeidzjan, Italië, Frankrijk, Duitsland, Hongarije en Tsjechië, en daar komen nog vanavond nog vijf landen bij.
Bedoel je over het vals zingen of over het naar het songfestival gaan?quote:
misschien zijn ze allemaal druk met het volgen van de soap over die aan lager wal geraakte artiestequote:Op donderdag 12 mei 2016 17:19 schreef Greys het volgende:
Ik deed even een oproepje op FB of iedereen vanavond kan duimen voor het bepalen van de startplek. Hé, baat het niet dan schaadt het niet! (Voorlopig heeft nog niemand gereageerd dus het zal ze wrs aan hun reet roesten)
Nee man. Mr. Probz moet gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:50 schreef Dizer het volgende:
Dat riep ik al dag 1 toen het nummer Let the river gemaakt werd!
Ik weet niet helemaal hoe de producers denken - maar als ze inderdaad de cijfers voor zich hebben, dan zouden ze daar rekening mee kunnen houden. Hoewel; dan zou je uit de volgorde al conclusies kunnen trekken, en dat zou niet mogen. Sowieso dat de rangschikking van de bookmakers wel in acht wordt genomen; Frankrijk, Rusland, Oekraïne - dat lijken de grote spannende punten te zijn waar de show naartoe moet bouwen en waar het volgens mij een beetje rond moet worden geconstrueerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:21 schreef Em31 het volgende:
Ja misschien gunnen ze het Frankrijk juist wel, of eventueel Australië en Oekraïne als die nog eerste helft loten.
Heeft het er ook niet mee te maken hoe je als land gescoord hebt in de halve finale? De winnaars zetten ze meestal ook op een betere positie toch? Of is dat helemaal niet zo
over dat ik bij god niet zou weten waarom hij naar het esf moet, waar is dat op gebaseerd?quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Bedoel je over het vals zingen of over het naar het songfestival gaan?
Greys, kijk je de finale weer in de kroeg of ben je dan op Fok?quote:
Hij is ook in Jeruzalem geboren dus zeg maar dag dag met je handjes tegen een hele hoop stemmen. Wij zitten op een lijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:27 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
over dat ik bij god niet zou weten waarom hij naar het esf moet, waar is dat op gebaseerd?
zo bijzonder is hij niet, vond t al een slaapverwekkende toestand en nu lees ik dus ook nog hier dat hij live niet veel soeps is
Hij had een paar leuke hits die vrij internationaal klonken, misschien daarom. Maar er zijn betere artiesten inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:27 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
over dat ik bij god niet zou weten waarom hij naar het esf moet, waar is dat op gebaseerd?
zo bijzonder is hij niet, vond t al een slaapverwekkende toestand en nu lees ik dus ook nog hier dat hij live niet veel soeps is
twitter:NinniLumi twitterde op donderdag 12-05-2016 om 17:20:28SLOW DOWN PLAYING AT A SHOE STORE IN MADRID reageer retweet
twitter:Marvinvdbroek twitterde op woensdag 04-05-2016 om 08:36:48Slow Down was gisteren zelfs te horen in de sportschool in Barcelona! Goed voorteken! #douwebob #teamdouwe #esc16 reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |