Oh dat komt dus wel goed met de Mars Mission.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Welk turn, poeh. Geen idee. Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest?
.
En dit
[..]
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.
Volgens mij is dit het. Heb dit ook eerder gezien.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Gandhi is de duivel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan?
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Dat is pas een intern conflict.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Ah, het wordt er dus niet veel beter opquote:Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef AgLarrr het volgende:
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews.
Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan ditquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.quote:Op zondag 6 november 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |