abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162039498
Zucht.

Ik dacht eventjes op een ander forum wat te gaan vertoeven. Daar over seks (parenclubs) en andere onderwerpen (vrije meningsuiting, spiritualiteit, etc) te schrijven. Maar is me dat daar een 'kinderachtig' gedoe. :-(

Ze kunnen er (vermoed ik) niet om met mijn kritiek. Ik stel vermoedelijk teveel vragen. Of zaag teveel (geen, idee) ;) Nochtans leek het forum me wel leuk. Die indeling over allerlei onderwerpen. Het bevatte ook leden van veel verschillende leeftijden. Je zou denken, de manier waarop ze daar over van alles (zeker ook seksueel) open met elkaar schrijven, er heerst misschien een redelijk open sfeer daar. Beetje flower power gevoel. Niet dus... :(

Ik heb een permanente ban gekregen en duiding hiervoor hoop ik nog te ontvangen. Want met die duiding zijn ze heel schaars (lees onbestaande). Als je iets voor 'hen' verkeerd doet, leggen ze je dit niet uit, wat je verkeerd doet (ze sturen je gedrag niet bij). Bv flooding in een topic. Die 3 berichten eventjes samenvoegend. Nee, ze sluiten gewoon je topic (maken je monddood), of verwijderen je berichten, of geven je simpelweg een afkoelban (zonder enige motivatie en uitleg erover). En daarmee is de kous af. Eens je terug mag komen, weet je waarom. Uh ? Nee, dat wist en weet ik niet.

Duiding is daar blijkbaar een vreemd gegeven. Dat die moderators er niet kennen.

Ben ik zo een slecht mens ? Ik schrijf gewoon (af en toe, dit is met periodes) heel graag. Over van alles en nog wat. Fora zijn gewoon leuk om te bezoeken. Daarom is FOK hier ook zo leuk. Soms ook niet. Hangt beetje af van hoe de mensen met je omgaan. De atmosfeer is (of wordt).

Hoe de moderatie bij SWB je daar als "gebruiker" behandeld, is echter werkelijk te zot voor woorden. Zo ongelooflijk kinderachtig. Onvolwassen.

Om een simpel voorbeeldje te geven. Je kon daar zelf geen slowchat openen. Je moest hiervoor toegang vragen aan een moderator. Ipv dit in de regels te vermelden (wat nergens vermeld stond) of hier even simpel op te duiden. Kreeg ik meteen mijn eerste afkoelban, toen ik (vanuit mijn onwetendheid) een tweede keer een slowchat trachtte te starten.

Ik voelde me meteen boos woorden. Die boosheid is in mijn woorden (en kritiek) vermoedelijk niet snel genoeg gaan liggen. Afkoelen doe je door dingen met elkaar uit te praten. Niet door iemand een paar uur of dagen met zijn hoofd in een frigobox ofzo te steken en dan maar hopen, dat erna alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. ;) Moest het zo gemakkelijk zijn, ik bestel me meteen een frigobox. Eentje om alle dagen te gebruiken :)

Anyway. Misschien probeer ik de volgende keer nog eens een ander forum. Voorlopig besef ik maar al te goed, bij FOK zit je toch nog altijd het best.

Mijn excuses voor dit "tijdelijk vreemdgaan" FOK ;)
JTL is back home. Zucht, nee...

Edit: Wat ik er ook leuk vond, is dat daar ook redelijk wat Belgen zaten. Ik voelde me er even dus iets meer thuis. Niet dat ik iets tegen Nederlanders heb. Helemaal niet. Maar je eigen 'volk' trekt toch altijd iets meer aan. Niet ? Ik ken bv iets van de Belgische politiek, maar nauwelijks iets van de Nederlandse, etc.

Mocht dit topic hier niet op zijn plaats staan, laat ik het aan de moderatie over, dit te verplaatsen. Ik plaatste het onder seks, omdat het forum ginder ook meer over seks ging (dan maatschappij, spiritualiteit, e.d.)

[ Bericht 4% gewijzigd door JustTalkLove op 09-05-2016 16:44:14 ]
pi_162039648
Ben je een man dan zien ze je als viespeuk
Ben je een vrouw dan ben je ineens interresant, zo werken die dingen.
pi_162039846
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:36 schreef JustTalkLove het volgende:
Of zaag teveel (geen, idee) ;)
welnee
pi_162039853
Leuk opgemerkt.

Wel zielig als men zo denkt. Men heeft op die website een geweldige schrik dat mensen er privé met elkaar kunnen beginnen praten. Daarvoor moet je eerst een berichten saldo van 50 behalen. Want dan weer wel geen enkel probleem is, is je foto voor iedereen (jan en alleman) op het internet er plaatsen. Dat kan je meteen. En iedereen kan meteen je foto zien. Hoeft daar dan ook niet op ingegrepen te worden ?

Als je je beleid kadert inzake 'bescherming van een kwetsbare doelgroep'. Wat vermoedelijk de jonge leden daar zijn. Pas dit beleid dan consequent toe.

Ik pleitte zelf er meermaals heel dat PM gedoe er simpel weg af te schaffen. Als dat voor hen zo gevoelig ligt. Laat de mensen enkel nog publiek met elkaar schrijven en praten. Maar nee, dat wou men ook niet.

Ik kan er met mijn 'logisch verstand' niet goed bij. Als ik een slowchat (of gelijk welk topic) open, dan doe ik dat voor dat topic zelf. Toen ik die slowchat opende en een paar berichten postte, bereikte ik plots die magische 50 grens, ik stuurde één PM naar een Belgische gebruiker. En dat bleek blijkbaar ook niet ok. Meteen verdacht.

Ik kreeg toen het antwoord van die gebruiker, dat men het niet zo leuk meer vond op die site. Echter kon ik daar privé ondertussen al niet meer op antwoorden, want mijn berichtensaldo werd zomaar (zonder enige duiding) naar 0 herleidt.

Heel de manier waarop je je daar als persoon en gebruiker "behandeld" voelt, heeft me er zo kwaad gemaakt. Natuurlijk begrijp ik hun bezorgdheid. En ja, het internet is niet altijd veilig (dat begrijp ik). Maar maakt dit meteen iedereen verdacht en gevaarlijk ? Wat een panische en paranoïde manier van omgaan met elkaar.

Gewoon vreselijk...

Moest ik een braaf mak schaap zijn, ik zou mooi tussen die 'onlogische' en 'rare' lijntjes zijn blijven kleuren. Je geeft je eigen mening en identiteit op. Zodat je erbij mag blijven horen. Bij de groep. Maar zo ben ik niet. Daarvoor ben ik teveel een rebel (soms). Een einzelgänger. Ik vertel wat er op mijn lever ligt. Ik uit mijn "waarheid". Mijn ervaring. Ik verdedig mijn eigen subjectiviteit. Waarbij ik nooit de intentie heb iemand anders daarmee pijn te doen. Ik ben geen onmens. Ik bijt enkel (soms) wel eens gemeen terug, als ik zelf teveel aangevallen wordt. Maar in essentie wens ik niemand kwaad te doen. Ik ben voor positiviteit, voor liefde, vriendschap, voor het leven zelf. Voor het delen van ervaringen met elkaar.

To boldy go where no one has gone before...

Ja man, kom ik hier maar van een akelige en kale reis terug :(

[ Bericht 4% gewijzigd door JustTalkLove op 09-05-2016 17:23:17 ]
pi_162039878
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:58 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
welnee
Vind ik ook ;)

P.S. Ik probeer soms om mijn vrouwelijke kant in mijn mannelijke identiteit wat te onderdrukken. Om meer kort en bondig te zijn. Maar dat is soms moeilijk voor me. Soms denkt men op fora, door al mijn gewauwel, gezeur, ellenlang schrijven, etc. dat ik een vrouw ben. ;) Ik neem dit dan maar als een compliment op ;)

Het ellenlange tetteren (mijn vrouwelijke kant) komt dan wel weer goed van pas, als ik met een paar vriendinnen aan het chatten ben. Anyway...

Eventjes stoom hier aflaten (wat -hopelijk- is toegestaan)
FOK is mijn afkoelban, mijn frigobox :)
  maandag 9 mei 2016 @ 17:06:05 #6
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162039999
"JustTalkBullshit" zou een betere naam voor je zijn beste "JustTalkLove" ... hehe!

_O- :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162040078
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:06 schreef LeesFoknl het volgende:
"JustTalkBullshit" zou een betere naam voor je zijn beste "JustTalkLove" ... hehe!
_O- :W
I agree.

Zolang er maar "JustTalk" (of beter Talk) in blijft zitten ;)

Talk die technisch gezien eigenlijk Write is.

JustWrite :)

"Write"

White ?
Mr White ?
Mr Blue
Hé Mr Pink

Tarantino blijf van die verf af. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door JustTalkLove op 09-05-2016 17:24:30 ]
pi_162055213
De laatste maanden heb ik al veel pedagogische boeken gelezen. Hoe kinderen opvoeden, met explosies omgaan, etc. Een rode draad in al die boeken is de DIALOOG.

EMPATHIE vormt hierin een belangrijk gegeven. Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de ander. Wat voelt de ander, wat verlangt de ander, waar zit de ander mee. Voel de emoties van de ander. Bespreek zaken met elkaar uit. Leer elkaar kennen. En bovenal zorg voor een gevoel van "veiligheid" en "verbinding" (welzijn). Dat is de basisvoorwaarde voor alles, wil iets kunnen slagen, zoals bv goede resultaten op school behalen, etc. Geef je uiteindelijk een bepaalde straf (geef die niet te vlug, blind en meteen), verduidelijk dan goed je sanctie.

Allemaal zaken die "theoretisch" in de boekjes staan.

De moderatie hier op FOK gaat er zeer volwassen aan toe.
Het is niet altijd even goed, maar het scoort zeker een 8/10 voor mij.

De moderatie op SWB (het forum) is een regelrechte ramp. Gevoelsmatig ben ik er nog altijd niet overheen, hoe autoritair, kil, blind, harteloos, gemeen het daar allemaal aan toegaat. Er was kort even een dialoog. Al bleef die niet zolang duren. En was er eigenlijk niet zoveel dialoog aan. Ik kreeg even een kleine duiding terug. Een duiding (communicatie, informatie) die al veel eerder had moeten zijn gegeven ! Door zo laattijdig te communiceren, ontspoort alles alleen maar verder maar.

Wat spoort er allemaal niet:
- Gebrek aan empathie
- Gebrek aan inzicht
- Gebrek (vooral) aan duiding
- Veel te autoritair en gesloten.
- Veel te veel op "straf" (sanctie) gericht.
- Veel te weinig op dialoog (leren samen leven) gericht.

Psychologisch scoort heel dat beleid daar alvast een dikke nul voor me. Inzake moderatie krijgt het (wat mij betreft, niet dat iemand hier wellicht wakker van ligt ;) maar een 2/10. Het is er allemaal veel te kinderachtig. En dat voor al die twintigers, dertigers en oudere leden die er vertoeven. Wat een zooitje.

Misschien valt SWB forum ergens met het regime van Erdogan of China te vergelijken. Vooral braaf binnen de lijntjes blijven kleuren, niet teveel vragen stellen en zeker de moderatie niet kritisch in vraag stellen. Dan lukt het misschien wel als (niet al te kritisch lid) er te 'mogen' blijven.

Toen ik in het topic 'recht op vrije meningsuiting' een klein berichtje poste, werd het door een moderator verwijderd. Er stond nochtans niets beledigend, niets persoonlijks in. Enkel kort een duiding waarom het recht op vrije meningsuiting zo belangrijk is als "waarde". Zijnde het recht te hebben jezelf te mogen en kunnen verdedigen tegen het oordeel van anderen. Het recht jouw mening te uiten, naast de mening van een ander. Ieder "zijn mening", zeg maar. Waarbij ik het wel belangrijk acht, hierbij respect te hebben voor elkaars eigenheid. Zomaar via je mening anderen beginnen kwetsen of blind schaden is (voor mij) ook "not done".

Anyway, zo kinderachtig allemaal.

Ik heb er maar één woord voor...

Bah

Is er hier niemand aanwezig, die daar ook nog zit of gezeten heeft ?
Kwestie van wat ervaringen met elkaar te kunnen delen hierover.
Kan ik de boel wat gemakkelijker verteren.

Gegroet,
JTL

[ Bericht 4% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 09:59:23 ]
pi_162055291
Jezus Christus, moet jij niet werken ofzo?
pi_162055307
Waarom zit je er zo mee? En waarom staat dit bij SEX?
pi_162055487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:55 schreef Koenz0r het volgende:
Jezus Christus, moet jij niet werken ofzo?
Ssttt (laat me even mijn frustraties van me afschrijven) ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:56 schreef Koettie het volgende:
Waarom zit je er zo mee? En waarom staat dit bij SEX?
Goede vraag van je.

1. Waarom het bij seks staat. Omdat het SWB forum (waar ik zat) ook over seks (hoofdzakelijk, er waren ook andere interessante topics) ging. En daarom postte ik het hier. In geval dit niet correct staat, laat ik het aan de moderatie op FOK, dit te verplaatsen. SWB forum heeft een "sex" rubiek, zoals FOK hier een sex rubriek heeft. Daar ligt voor mij de link.

2. Waarom ik er zo mee zit ? Omdat ik me totaal niet MENSELIJK en MENSWAARDIG behandeld voel. Daarom zit ik er zo mee. Ik hou niet van blinde autoriteit. Van een "samen leven" en "samen zijn" zonder dialoog.

Kort gesteld, dat zijn mijn emoties die hier spelen. Mijn "vrouwelijke kant" die boos is, kwaad, gekwetst, etc. Ik word niet graag zomaar uitgesloten (zeker niet voor een belachelijke reden, zoals bv het 2x zelf openen van een slowchat, kreeg ik een afkoelban voor)

Wat heb ik misdaan ? Waarom word ik uitgesloten ? Omdat ik kritisch wat nadenk ? Vragen stel ? Ik kreeg bijval van de leden zelf. Ontving berichtjes hierover in mijn PM postbus. Mensen die me steunden. Mensen die me vertelden met die kritiek op te houden. Een goede raad. Maar ik ben geen schaap, die plat op zijn buik gaat liggen. Zo ben ik niet. Ik wens eerlijkheid, duidelijkheid, rechtvaardigheid. Er zijn zoveel "waarden" die belangrijk zijn in dit leven.

En ja, ik ben waarschijnlijk ook een zaag. Of kom voor sommige misschien teveel over als een wijsneus (or whatever). Dat neem ik er dan maar als 'collateral damage' bij. Je kan niet voor iedereen goed doen.

Kortom het zijn emoties hé Koettie.

Boe :)

Misschien helpt als ik even loei als een koe. Boe Boe Boe SWB forum.
Boe Boe Boe...
pi_162055516
Maar waarom zoveel emoties door een ban op een forum? Klinkt niet echt gezond.
pi_162055601
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:08 schreef Koettie het volgende:
Maar waarom zoveel emoties door een ban op een forum? Klinkt niet echt gezond.
Omdat ik niet zomaar de mond gesnoerd wil worden.
Zoiets, doe je niet.

Dat is niet volwassen.
Dat is niet menselijk.
Dat is niet eerlijk.

Dat is mensen als een "beest" (object) behandelen.

Kijk naar onze maatschappij ? Hoeveel mensen lijden er daar niet ? Worden de mond gesnoerd ? Zowel kinderen (denk aan pedofilie priesters, of te strenge leraars op school, etc) of vrouwen (die in een seksindustrie terecht komen, in de handen van een loverboy vallen of slaag krijgen van hun vent thuis, etc).

Er is zoveel onrecht in de wereld.
Er worden zoveel mensen DAGELIJKS de mond gesnoerd.
Net zoals er dagelijks dieren zomaar geslacht worden voor hun vlees.

Dat is de OBJECTIVERING van onze samenleving.
En ja, dat ligt gevoelig bij me.

Ik revolteer daar tegen.
Ik ben een Jean Paul Sartre fan
Een Osho liefhebber
Een flower power hippie (2de generatie, want ik ben niet van de jaren 70)
Een vrijheidsstrijder

Ik veronderstel dat jij zelf ook zaken hebt, die BELANGRIJK voor je zijn.
Als men jou daar in raakt of kwetst, zul jij vermoedelijk ook hevig reageren.

Is dat gezond ? Geen idee.

Het is alvast een deel van onze identiteit, van onze waarden en normen.
Van wie we zijn. En daar strijd je toch voor. Niet ?

Of ga je plat op de buik liggen ?
pi_162055867
Haha dit moet een trol zijn. Dat kan niet anders.
pi_162056083
Misschien is enige introspectie ook op zijn plaats. Op zich is het namelijk niet heel raar dat men op zo'n forum een tikje minder vergevend is dan op een algemeen forum als FOK!. Het onderwerp is natuurlijk gevoelig voor gekloot.
pi_162056108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:32 schreef Koenz0r het volgende:
Haha dit moet een trol zijn. Dat kan niet anders.
Wat een onzin. Ben jij een troll misschien ? ;)
pi_162056295
Relativeren is ook een vak blijkbaar. Logisch dat je baalt maar gekwetst zijn door zoiets..
pi_162056386
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Misschien is enige introspectie ook op zijn plaats. Op zich is het namelijk niet heel raar dat men op zo'n forum een tikje minder vergevend is dan op een algemeen forum als FOK!. Het onderwerp is natuurlijk gevoelig voor gekloot.
Correct. Die bedenking heb ik mezelf ook gemaakt.
Jammer genoeg, spoort het allemaal niet goed.

De problemen (voor mezelf) zijn ontstaan, toen ik een slowchat opende. Ik werd op een avond wakker, haalde een glaasje melk en besloot om kort even (ergens op een forum, dat was toen daar) iets te posten, voor ik terug in mijn bed dook.

Ik opende toen een slowchat, met de vraag of er nog mensen op dat forum wakker waren op dat uur. Kon ik er even een praatje mee maken. Soms laat ik me "literair" wat gaan. Ik speel graag met woorden, gedachten, structuur en taal. Ik schreef toen 4 korte post. Die samen een geheel vormden. Gaf daarmee meteen al wat aanzet in die slowchat (wat korte gespreksstof). Mijn doel was wat te praten even. En slowchat is zeveren. Niets ernstigs. Iets wat eigenlijk ontspannend zou moeten zijn. Maar dit terzijde.

Wat gebeurde er. Ineens was mijn topic weg. Ik begreep dit niet. Toen ik een topic in de moderatie sectie opende, reageerde een Marco (moderator) dat het niet de bedoeling is berichten na elkaar te posten om zo aan je 50 berichten saldo te komen. Ik zat al maanden op het forum en bereik toen plots die 50 grens. Ik viel wat uit de lucht. Is dat een reden om mijn slowchat de sluiten ? Me zomaar de mond te snoeren. Mijn honger (verduidelijking) was daarmee niet bevredigd. Je snoert me de mond, voor zo een "belachelijke" reden. Ik vond dat niet ok. Na die reactie (het antwoord) gegeven te hebben, sloot de moderator terug het topic. Hij sloot de dialoog terug af. Wat ik ook niet netjes vond.

Ik opende terug een topic in die moderatie sectie, die werd gesloten, zonder verdere uitleg. Gezien ik nog altijd niet goed begreep wat er aan de hand was, opende ik iets later een tweede slowchat en toen volgde een afkoelban. Ik kon 3 dagen niet meer op het forum. Hallo ? Wat is hier allemaal aan de hand.

Toen heb ik een e-mail (terug op eigen initiatief !) gestuurd naar de hoofdmoderator Artremis. Met de vraag wat er aan de hand is. Ik kreeg wat verduidelijking. En begreep nu voor het eerst dat je als lid geen slowchat zelf mag openen. Daarom kreeg ik een afkoelban. Hallo. Waarom had men dit niet eerder gezegd ? Bv ergens vermeld. Je krijgt een afkoelban omdat... In de regels stond deze "restrictie" nergens vermeld. Noch stond het vermeld als stickie in het topic zelf. Kun je mij die onwetendheid verwijten ? Ik handelde als een blinde mol en werd ook blind gestraft. Zulke straffen voelen niet fijn. En maken me heel boos!

Op die manier is het verder gegaan. Toen ik terugkwam, heb ik een feedback topic geopend, heb hun regels doorlezen en ben me daar kritische vragen bij gaan stellen.

Ik was enkel publiek actief en zag plots dat ik een permante ban had gekregen. Zonder een woordje uitleg verder.

Geen idee, of dit het verhaal iets duidelijker voor je maakt ?
Ik probeer heel deze situatie bij mezelf ook ergens te plaatsen.

Dus ja, introspectie ben ik zeker niet vies van !
Ik durf mezelf in vraag te stellen.

Durft de moderatie op SWB dit ook ?
(ik betwijfel het...)

Ze snoeren je gewoon de mond :(
pi_162056563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:53 schreef Koettie het volgende:
Relativeren is ook een vak blijkbaar. Logisch dat je baalt maar gekwetst zijn door zoiets..
Ik laat het wel los hoor. Maar dat heeft even tijd nodig. Ik voel me verontwaardigd. Onmenselijk behandeld, als een stuk vuil. Dat je zomaar op straat zet, etc.

En ja, dit "kwetst".

Als je niet praat met mensen (met je leden). Als je hen behandelt als een soort pionnen op een schaakbord. Je verzet die naar links (leest sluit gewoon hun topic, zonder verder duiding), je verzet ze naar rechts (leest verwijdert gewoon een bericht, zonder verdere duiding), je verzet naar voor (leest herleid hun berichten saldo zomaar op nul), verzet naar achter (geeft een afkoelban, permantente ban, zonder enige duiding).

Hoe denk je dat ik me hierbij voel ?

Als een soort van pinokkio, aan wiens touwtjes worden getrokken. Of één of ander groot luguber kasteel (waar die mods in wonen), en die in dat kasteel (voor mij onzichtbaar) aan wat knopjes (in hun informatica systeem) zitten te duwen, waardoor plots mijn berichten verdwijnen, ik de mond gesnoerd wordt (beetje zoals Neo in de film The Matrix ervoer, zijn mond verdween even), topics gesloten om tenslotte in een valkuil te trappen en van het forum te vliegen.

Nee, dat is allemaal echt niet ok.
En ja, dat kwetst.

Ik ben ook maar een mens.

Moest het me niet kwetsen. Moest ik me niet op deze manier zo onrechtvaardig uitgesloten voelen, ik had al die emoties niet. En die problemen ermee.

Ik baal er echt van.
Dat mensen zo met andere mensen kunnen omgaan.

Het is wel allemaal virtueel (het internet).
Maar dat doet er niet toe.

Achter het internet, zitten ook mensen, van vlees en bloed.
  FOK!mycroftheld dinsdag 10 mei 2016 @ 11:13:12 #20
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_162056767
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Beetje klagen over een ander forum lijkt me meer op zijn plek in KLB, als het al ergens een plek heeft... Je hebt een ban op een forum waar je blijkbaar al niet zoveel mee hebt. Lekker laten zo en verder gaan met je leven.
pi_162057221
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef bondage het volgende:
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Beetje klagen over een ander forum lijkt me meer op zijn plek in KLB, als het al ergens een plek heeft... Je hebt een ban op een forum waar je blijkbaar al niet zoveel mee hebt. Lekker laten zo en verder gaan met je leven.
Klopt.

Dit topic mag van mij gerust verplaatst worden (maakt me niet uit, waar het staat).

Schrijven is een vorm van helen. Je schrijft zaken van je af.
Dat zit er voor mij achter.

Ik ben ontgoocheld in die mensen (de moderatie ploeg).
Daarom niet ontgoocheld in de hele mensheid ;)

En ergens ook wel jammer. Ik kreeg en had goede contacten publiek met anderen. Dat laatste is wat me juist boeit. Interessante mensen op het internet kunnen ontmoeten, daar een praatje mee kunnen slaan. Jammer genoeg is dat nu niet meer mogelijk voor mij daar. Die leuke mensen (leden) zitten er wel nog. Waar ik een klik mee had. Maar ik mag van de moderatie er niet meer binnen. Dus kan er niet meer mee praten. Ook daarin hebben ze me terug de mond gesnoerd (geheel ten onrechte, vind ik zelf).

Een forum dient (voor mij) als een ontmoetingsplaats waar mensen elkaar kunnen vinden en met elkaar wat kunnen praten. Dat is het. In zijn kern.

Dat je hierbij bepaalde restricties legt, kan ik helemaal in mee gaan. Maar niet zoals het daar gebeurde. Ze hebben daar overigens een topic, waar mensen zich afvragen waar bepaalde leden van vroeger naartoe zijn gegaan. Waar ze niets meer van horen. Dit blijken dan mensen te zijn, die ofwel het forum verlaten hebben ofwel door de moderatie PERMANENT geband zijn. Zo zielig allemaal. Althans voor die leden. Die groep.

Ze leven daar meer in een soort van DICTATUUR. Of sterk patriarchaal of matriarchaal regime.
Heb daarin best met ze te doen.

Tja, "uitsluiting" is van alle tijden zeker ?
pi_162057269
Waarom? Ze kiezen er zelf voor en kunnen vertrekken wanneer ze willen.
pi_162057318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:39 schreef Koettie het volgende:
Waarom? Ze kiezen er zelf voor en kunnen vertrekken wanneer ze willen.
Tijdje geleden (ander topic dat ik er gelezen had) kregen ze een tekort aan leden. Er was een massale uitstroom. Ik heb het topic niet verder doorlezen. Hoeft voor mij ondertussen ook niet meer. Gezien ik toch niet meer betrokken ben bij deze zaak. Ik zit nu bij de uitgeslotenen (in dat kamp).

Je kan er voor kiezen om te vertrekken (klopt).
Maar je kan er niet voor kiezen om te (willen) blijven.

Dus waar is die (keuze of spreek) vrijheid dan eigenlijk naar toe ?
Die is er niet. Die is schijn. Is maar een façade.

Het liefst wat ik doe is schrijven, is met andere mensen praten (zowel publiek als privé).
Dat ben ik.

En daarom doet het ook pijn. Als men je onvrij hierin maakt. Je dit niet meer toestaat. Om een (voor mij) heel onverklaarbare (totaal niet gefundeerde en gegronde reden).

[ Bericht 7% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 11:54:27 ]
pi_162057344
Nou dan zal ik maar mijn mening ventileren.

Ik hoop echt dat jij niet mee draait in de Nederlandse maatschappij. Blijf gewoon lekker thuis en geniet van je wajong uitkering.

Als je namelijk al zo van de leg bent omdat je niet mag reageren op een forum, ben je duidelijk (nog) niet klaar voor het volwassenen leven.
pi_162057395
Zelf vind ik slowchats ook behoorlijk irritant en vond de verklaring van de moderator duidelijk. Niet de bedoeling dat je post om te posten. Dat is in mijn optiek gewoon redelijk beleid, waarvan ik ook wel begrijp dat niet iedereen erachter staat.
pi_162057538
Sexy discussie ;)
pi_162057609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:43 schreef Koenz0r het volgende:
Nou dan zal ik maar mijn mening ventileren.

Ik hoop echt dat jij niet mee draait in de Nederlandse maatschappij. Blijf gewoon lekker thuis en geniet van je wajong uitkering.

Als je namelijk al zo van de leg bent omdat je niet mag reageren op een forum, ben je duidelijk (nog) niet klaar voor het volwassenen leven.
Lol.

Weet je waar je het beter mee kan vergelijken. Een kind is aan het spelen (filosoferen, zeveren, praten, discussiëren, etc maakt niet uit) in zijn speeltuin, met zijn speelgoed. En plots wordt hem dat plezier (dat speelgoed) afgenomen. Dan wordt dat kind ofwel kwaad of gaat huilen. Eventueel uithuilen bij zijn moeder. Of zo kwaad, dat hij met een stok in het rond begint te slaan.

Get the picture ?

Die verontwaardiging speelt.

En bij ieder mens is die verontwaardiging anders. Als iemand een kras op mijn auto maakt, daar geef ik zelf niet zoveel om. Mijn buurman daarentegen, die zou moord en brand schreeuwen.
pi_162057699
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zelf vind ik slowchats ook behoorlijk irritant en vond de verklaring van de moderator duidelijk. Niet de bedoeling dat je post om te posten. Dat is in mijn optiek gewoon redelijk beleid, waarvan ik ook wel begrijp dat niet iedereen erachter staat.
Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.

Beetje "luchtig zeveren" dus...

Ik zou daar zelf geen restrictie op plaatsen.

En ingeval zo iemand (vanuit zijn onwetendheid, als newbie op het forum) zelf zo een slowchat start, hem daar vriendelijk op wijzen. Eventueel zijn berichten naar een bestaande slowchat verplaatsen. Of de berichten samenvoegen. Er is zoveel mogelijk.

Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.

Heel die manier, waarop de communicatie er verliep is en was zo slordig. En ja zo "onvolwassen".
Laat mij dan als een klein kind (zo je wilt) er hier maar even over zeuren.

Ik ben boos op je papa.
Ja, en op mama ook ;)
  FOK!mycroftheld dinsdag 10 mei 2016 @ 12:12:44 #29
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_162057876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?
pi_162058038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.

Beetje "luchtig zeveren" dus...

Ik zou daar zelf geen restrictie op plaatsen.

En ingeval zo iemand (vanuit zijn onwetendheid, als newbie op het forum) zelf zo een slowchat start, hem daar vriendelijk op wijzen. Eventueel zijn berichten naar een bestaande slowchat verplaatsen. Of de berichten samenvoegen. Er is zoveel mogelijk.

Heel die manier, waarop de communicatie er verliep is en was zo slordig. En ja zo "onvolwassen".
Laat mij dan als een klein kind (zo je wilt) er hier maar even over zeuren.

Ik ben boos op je papa.
Ja, en op mama ook ;)
Luchtig zeveren inderdaad. Iets dat niet per se de bedoeling is van een forum met een specifiek onderwerp (zeker niet eentje waar ze zaken verbinden aan je postcount) en iets dat voor mensen die er niet in zitten, of het later teruglezen best irritant kan zijn.

Zo wordt er op FOK! ook tegenaan gekeken, maar hier wordt de slowchat gedirigeerd naar centrale topics (wat dan weer kliekjesvorming in de hand werkt) en als je hier zomaar een slowchat opent kan je ook op een slotje rekenen. Als je dan vraagt waarom, antwoord krijgt en besluit dat het niet bevredigend is, dus het maar gewoon opnieuw gaat doen, kan je ook minstens een note verwachten. Ik weet niet of je er ook een afkoelblok voor zal krijgen.
pi_162058649
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:12 schreef bondage het volgende:
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?
Ja, maar het antwoord daarop (3 berichten na elkaar gepost) was niet het juiste. Dat maakt het allemaal nog zo onduidelijker. De echte reden was dat ik geen slowchat zelf mag openen, zonder dit eerst aan een mod te hebben voorgelegd.

Technisch heb je wel de mogelijkheid dergelijk slowchat zelf te openen. Ik zou dat dan simpelweg dat technisch niet toestaan. Dan vermijd je dergelijk gedoe (misbruik). Tenzij ze dit bewust technisch niet doen, zodat ze je kunnen straffen, als je het wel doet. Beetje sm ? Massochisme ? Waar de moderatoren dan van genieten ? Geen idee...
pi_162058768
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:20 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zo wordt er op FOK! ook tegenaan gekeken, maar hier wordt de slowchat gedirigeerd naar centrale topics (wat dan weer kliekjesvorming in de hand werkt) en als je hier zomaar een slowchat opent kan je ook op een slotje rekenen. Als je dan vraagt waarom, antwoord krijgt en besluit dat het niet bevredigend is, dus het maar gewoon opnieuw gaat doen, kan je ook minstens een note verwachten. Ik weet niet of je er ook een afkoelblok voor zal krijgen.
Akkoord.
En beleid is beleid.

In het ideaal scenario probeer je hier een middenweg te vinden. Een samenwerking, dialoog. Tussen de leden en de moderatie. Op sommige vlakken kun de moderatie tegemoet komen. Op andere vlakken dien jij je als lid maar aan die regels te houden. Dat vind ik vrij normaal.

Je kan in het leven ook niet alles binnen halen, overal je zin en gelijk krijgen.
Het leven is "geven en nemen"

Op SWB voel ik vooral veel NEMEN (en vooral van alles van je gaan afnemen).
Weinig geven.

Maar kijk, er is terug (momenteel) een kleine opening. Ik ben in dialoog (via e-mail) met de hoofdmoderator. We zien wel hoe het eventueel nog verder loopt.

Een verschil met FOK en SWB is alvast, dat FOK je DUIDT waarom je een slotje krijgt. FOK (ook al ben je het niet altijd eens) verschuift die duidelijkheid.

Op SWB is het onduidelijkheid troef.
Daarom loop/liep ik er ook zo verloren.
En begreep/begrip ook (langs geen kanten) wat me daar allemaal overkomt.

Ik kan/kon het niet plaatsen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:58:44 #33
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162058846
Zo, nou heb je je hart even kunnen luchten, en nu serieus over sex praten (zat je bij dat andere forum toch ook voor erbij, want dat andere forum gaat over sex).
Dus vertel eens, hoe vaak doe je het, en hoe, en met wie, en .... heel belangrijk, met wie niet en waarom dan wel niet?
Want DAT interesseert ons ECHT!

}) O+ (8>

[ Bericht 18% gewijzigd door LeesFoknl op 10-05-2016 13:00:51 (waarevolle aanvulling aangvuld.) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162059737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:58 schreef LeesFoknl het volgende:
Zo, nou heb je je hart even kunnen luchten, en nu serieus over sex praten (zat je bij dat andere forum toch ook voor erbij, want dat andere forum gaat over sex).
Dus vertel eens, hoe vaak doe je het, en hoe, en met wie, en .... heel belangrijk, met wie niet en waarom dan wel niet?
Want DAT interesseert ons ECHT!

}) O+ (8>
lol :)

Het laatste sex topic dat ik op SWB opende, ging over parenclubs (wie bezoekt ze, hoe is de ervaring ermee, etc). ;) Heb dat topic even op FOK neergezet. Maar blijkbaar bestaat zo een topic hier al. Moet dat topic hier later nog eens bij lezen.

Heb jij al een parenclub bezocht ? Lijkt je dat iets ? Totaal niet ;)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:35 #35
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_162061346
Dit topic is verplaatst van Sex naar General chat.
pi_162061808
Bullshit, er zijn genoeg degelijke fora.
pi_162062410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:12 schreef LurkJeRot het volgende:
Bullshit, er zijn genoeg degelijke fora.
Laten we even verduidelijken ;)
Want dit topic is ondertussen verplaatst geworden.

Welke fora ken jij nog waar je OPEN over SEKS, PSYCHOLOGIE (mens, maatschappij) en SPIRITUALITEIT met elkaar kan praten. En dit onder VOLWASSENEN (dus leeftijd 18+). In geval er jongere leden zitten, die kunnen een clubje onder elkaar vormen (liefst in een aparte groep).

Kun je een paar voorbeelden van dergelijke fora geven ?

Naast FOK ken ik enkel SWB waar je ook (via fora) bv over seks kan praten. Natuurlijk zijn er fora waar je over strips, bordspelen, voetbal, auto's en wat nog allemaal kan praten. Maar die tellen niet mee. Zo ken ik er zelf ook genoeg...
pi_162062507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Laten we even verduidelijken ;)
Want dit topic is ondertussen verplaatst geworden.

Welke fora ken jij nog waar je OPEN over SEKS, PSYCHOLOGIE (mens, maatschappij) en SPIRITUALITEIT met elkaar kan praten. En dit onder VOLWASSENEN (dus leeftijd 18+). In geval er jongere leden zitten, die kunnen een clubje onder elkaar vormen (liefst in een aparte groep).

Kun je een paar voorbeelden van dergelijke fora geven ?

Naast FOK ken ik enkel SWB waar je ook (via fora) bv over seks kan praten. Natuurlijk zijn er fora waar je over strips, bordspelen, voetbal, auto's en wat nog allemaal kan praten. Maar die tellen niet mee. Zo ken ik er zelf ook genoeg...
Reddit.
pi_162062536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:40 schreef LurkJeRot het volgende:
Reddit.
Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.
Niet mijn type forum.

Zijn er nog andere ?
pi_162062546
Maak je eigen.
pi_162062625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:41 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.
Niet mijn type forum.

Zijn er nog andere ?
Vast wel, maar ik denk dat ook niet jouw type forums zijn.
pi_162062806
Ok, dus toch geen bullshit blijkbaar. Dergelijke fora zijn er niet (echt) helaas...
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:22:54 #43
174940 W00fer
Maar echt
pi_162066315
quote:
Dat is de OBJECTIVERING van onze samenleving.
En ja, dat ligt gevoelig bij me.

Ik revolteer daar tegen.
Ik ben een Jean Paul Sartre fan
Een Osho liefhebber
Een flower power hippie (2de generatie, want ik ben niet van de jaren 70)
Een vrijheidsstrijder
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Friettent dikke Willie, met Willie
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 18:25:27 #44
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162066354
Wtf is dit dan.
Your beauty never ever scared me.
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 18:28:09 #45
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162066396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:13 schreef JustTalkLove het volgende:
Dat is niet volwassen.
Dat is niet menselijk.
Dat is niet eerlijk.

Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.
pi_162066424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.
Dat is één van de zaken die ik zo storend vind aan heel deze kwestie.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:30:42 #47
174940 W00fer
Maar echt
pi_162066447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:29 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.
Dat is één van de zaken die ik zo storend vind aan heel deze kwestie.
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162066582
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:28 schreef Amarantha het volgende:
Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.
Volledig akkoord.

Ik schreef bepaalde zaken hier misschien nogal (vrouwelijk) "emo" neer. Maar dat was voor mezelf een manier om die zaken wat te verwerken, los te laten. Mijn frustraties te uiten, te laten gaan.

Het is niet leuk om je als 'object' behandeld te voelen.

Een knopje op je informatica systeem indrukken en zomaar iemand bannen, uitsluiten, monddood maken, dat is gemakkelijk...

Maar zoals je zegt. Stel dat een vriendje je dumpt, nadat hij seks met je heeft gehad. Op naar een volgende verovering. Dat is ook niet netjes, noch leuk als je dat overkomt. Dan voel je je ook gebruikt, zomaar kil langs de kant gezet. Een duiding daarover krijg je misschien ook niet van dergelijke types. Waarom deed hij dat ? Geen reactie.

Op zulke momenten haal je inderdaad je schouders op.
En gaat verder met je leven. Life goes on.

Er zijn ergere zaken in het leven om je druk om te maken.
Klopt

Maar ondertussen kun je toch maar even lekker sakkeren erover.
Want leuk is het niet, wat je overkomen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 18:49:47 ]
pi_162066819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:30 schreef W00fer het volgende:
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?
Als je naar de website gaat, kun je mijn berichten er allemaal publiek lezen.

Een groot stuk van het verhaal staat hier al neergeschreven (voor wie de interesse en tijd heeft om het te lezen).

Ik heb een stukje geschreven in een topic over vrije meningsuiting, een stukje over spiritualiteit, startte een topic over parenclubs (die tekst heb ik hier op FOK gezet, maar er zijn al dergelijke topics hier). En een groot gedeelte ging ook over het beleid (de regels) die ik eens verder onder de loep wou nemen. Kanttekeningen die ik daarbij maakte.

Misschien is een bepaald lid (wiens grof antwoord in mijn topic, ik gemarkeerd had als ongewenst) bevriend met een moderator. En liet zij mij bannen.

Ik heb totaal geen idee.
Kan daar enkel maar naar gissen.

Ofwel nam men het niet, dat ik publiek kritiek op het beleid uitte. Moest dit achter de schermen gebeuren ? Nochtans voelde dit voor mij niet zo aan. Gezien Cutepie (een moderator) daar juist openstond voor dergelijke kritiek.

Ik kan er echt geen touw aan vastknopen...

Of men vond mijn teksten te lang (te wollig, teveel zagen, klagen, te grote boekdelen, etc.). Dat kan ook zijn. Maar is nog geen reden om een ban te geven en zeker geen permanente. En zeker niet zo helemaal totaal uit de lucht gevallen !

[ Bericht 8% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 18:51:30 ]
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 19:45:48 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162068342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:37 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar zoals je zegt. Stel dat een vriendje je dumpt, nadat hij seks met je heeft gehad. Op naar een volgende verovering. Dat is ook niet netjes, noch leuk als je dat overkomt. Dan voel je je ook gebruikt, zomaar kil langs de kant gezet. Een duiding daarover krijg je misschien ook niet van dergelijke types. Waarom deed hij dat ? Geen reactie.

Dit vergelijk je met een ban op een forum?
pi_162074217
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:45 schreef Amarantha het volgende:
Dit vergelijk je met een ban op een forum?
Die gevoelens liggen niet zo veraf.
- Een gebrek aan duidelijkheid (waarom, deed je het)
- Het totaal niet zien aankomen
- Je bedrogen voelen, uitgesloten voelen.
- Je als een object behandeld voelen
- Etc

Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde.
Hier gaat het tenslotte maar om een forum, waar je de toegang toe wordt ontzegd.
pi_162084138
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:43 schreef JustTalkLove het volgende:

Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde.
Hier gaat het tenslotte maar om een forum, waar je de toegang toe wordt ontzegd.
Joh,scherp opgemerkt.
pi_162084434
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:57 schreef Koettie het volgende:
Joh,scherp opgemerkt.
Vind je ? ;)

Ondertussen nog steeds geen feedback ontvangen over de reden van de perma-ban.
Ik zou het op prijs stellen die te mogen vernemen.

Dat doet me beetje denken aan het opvoedboek dat ik tijdje geleden heb gelezen. Waarin gesteld werd dat het aangewezen is bij een "kind" - ik beschouw mezelf hier even in de rol van het zich mishandeld gevoelde kind ;) - om de emoties (ervaring) met taal te benoemen. Daardoor zwakken ze af, krijgen ze beter een plaatsje. "Kadering" m.a.w.

Volwassen doen dit ook. Zie bv de "cognitieve dissonantie" theorie van de socioloog Leon Festinger. Ook daar worden emoties bestendigd/ontkracht via argumentatie (duiding) vanuit onze rationele hersenen (taal). We geven aan iets een voor ons 'verklaarbare' of 'geldige' reden. Dergelijke reden kan onzin zijn (bv voor een buitenstaander). Maar voor ons zelf, ruimt ze die mogelijke dissonantie in ons wezen wel op.

Om maar te zeggen, het plaatsen (duiden) van zaken is een belangrijk gegeven.
Zowel bij kinderen als volwassenen. Gewoon voor ons "mensenras" in het algemeen.
pi_162087377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
Ondertussen heb ik een reden gehad en ben ik ook terug toegelaten. Al kijk ik het voorlopig nog even aan. Want de manier waarop men me daar behandeld heeft als mens, is ver van netjes (en ok).

De reden van mijn ban zou zijn/was

quote:
De belangrijkste reden voor de ban, is het feit dat je in alle topics terug kwam op de eerdere ban, het onrecht etc etc. Dit werd door meerdere leden bij ons gemeld als ongelofelijk irritant en storend
Waarbij ik expliciet de beperking heb gekregen, niets meer PUBLIEK inzake moderatie en beleid te mogen bespreken op het SWB forum. Alles dient via e-mail te gebeuren. Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.

Waar ik me ook ga aanhouden.
Respect komt van twee kanten.

Al "begrijp" ik het wel volledig niet.
Verdere duiding hierover volgt misschien later (ook) nog...

Ter info, de eerste reden waarom ik werd geband (mijn afkoelban) was omdat ik 2x zelf een slowchat opende. Ik wist niet dat dit mocht (zag ik nergens duidelijk staan). Dus ik voel toen al uit de lucht, dat ik hiervoor een afkoelban kreeg. Zomaar, zonder enige duiding.
  roze woensdag 11 mei 2016 @ 12:25:07 #55
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162087550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:16 schreef JustTalkLove het volgende:
Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.
Dat is hier niet anders hoor :) Ja privé mag dat wel maar niet op het forum.
pi_162088340
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:25 schreef Amarantha het volgende:
Dat is hier niet anders hoor :) Ja privé mag dat wel maar niet op het forum.
Dank voor de info.

Ik heb op FOK geen ervaringen met afkoel en andere bans.
En wens dat ook zo te houden. :)

Ik heb wel één keer (geloof ik) even een boze reactie van een mod gelezen (die ik niet meteen kon plaatsen). Toen ik er via een PM naar vroeg (die ik hier gelukkig wel kan sturen, naar een mod zonder eerst 50 berichten publiek gepost te moeten hebben, want dat gaat daar op SWB allemaal niet, maar bon), werd me duidelijk waarom die mod boos op me was en paste ik me aan. En verliep alles terug ok. Soms ontgaan zaken je even. Ik ben ook maar een mens :)

De kunst is (in geval van conflicten) om alvast zo 'kort' en 'duidelijk' mogelijk op de bal te kunnen spelen. Wees duidelijk in je communicatie. En communiceer in eerste instantie ook naar de betrokkene. Niet naar derden, of de betrokkene monddood maken.

En ja, ieder huisje heeft zijn kruisje.
Dat je je aanpast, is normaal.

Maar dat je je zomaar laat gebruiken en misbruiken, totaal niet.

Pfff. Lang geleden dat ik me nog zo druk gemaakt heb om iets. Paar jaar geleden kwam ik op een ander fora ook even in een rel met het beleid. Uiteindelijk hebben die daar wel uitgeleerd. Achteraf was die ene mod (waar ik toen mee in de clinch) lag me er zelfs dankbaar voor !

Hij vertelde me dat ik hun OGEN daarmee terug geopend had.
Die waardering terugkrijgen, dat is altijd fijn.

Maar ik deed of doe dingen niet om gewaardeerd te worden (dan word je als persoon nogal snel "onecht", vind ik). Nee, ik doe zaken vanuit een bepaald gedachtegoed, visie, en vooral een "gevoel".

In zekere zin is het best wel boeiend allemaal.
En het is hoofdzakelijk ook allemaal "psychologisch" ergens.

Wat steeds een boeiend vak blijft.
pi_162088734
Ik weet niet of ik ondertussen terug toegang tot SWB gekregen heb.
Ergens heb ik nog wat (teveel) schrik om nu al te gaan kijken.

Ik kijk die kat nog even de boom uit.
Of aan :)

Miauw :)

Lang geleden dat ik mezelf zo onveilig heb gevoeld op een plaats. En dat voor een plaats, die juist die veiligheid (dat gevoel) zou moeten bieden aan haar leden. Heel paradoxaal allemaal...

My name is Manuel.
I know nothing :)
pi_162088860
Moest het je allemaal even wat zwaar vallen, vergeet niet dat praten vele wonden kan helen. Daarvoor is er teleonthaal, 24/24 en 7/7 te bereiken via 106. Want vergeet niet, praten is de eerste stap!
pi_162090065
Echt bijzondere forums hebben we in Nederland inderdaad niet, behalve FOK! natuurlijk. Het tweakers forum kan nog wel, maar ook die is een stuk minder uitgebreid dan deze. En natuurlijk een andere doelgroep.
pi_162090312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:25 schreef jen__ het volgende:
Moest het je allemaal even wat zwaar vallen, vergeet niet dat praten vele wonden kan helen. Daarvoor is er teleonthaal, 24/24 en 7/7 te bereiken via 106. Want vergeet niet, praten is de eerste stap!
Lol :)

Dank je.

Ik zal het in overweging nemen ;)
pi_162090426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
Echt bijzondere forums hebben we in Nederland inderdaad niet, behalve FOK! natuurlijk. Het tweakers forum kan nog wel, maar ook die is een stuk minder uitgebreid dan deze. En natuurlijk een andere doelgroep.
Klopt. Sluit ik me bij aan.
Ik ben overigens ook een tweaker. ;)

Echter is de moderatie daar heel streng en hard. Wat de atmosfeer niet altijd ten goede komt. De moderatie is er wel heel duidelijk (wat op swb helemaal niet geval is en voor mij totaal niet spoort, daar is werk aan de winkel).

Tweakers is natuurlijk vooral technisch. Leuk als je een nieuwe TV zoekt. Maar niet zo interessant als je je bv afvraagt waar de gemiddelde vrouw/man seksueel aan denkt. Of seksueel mee bezig is. Over psychologie, filosofie of spiritualiteit moet je daar ook niet aankloppen. Het is enkel technisch. Dat is wat het is.

Iedere fora heeft zijn inhoud.

In een ver verleden zat ik op een strip forum, waar enkel over strips gepraat mocht worden. Ik was heel die stripwereld echter op een bepaald moment ontgroeit geraakt. Allemaal best leuk en lief en schattig. Maar het blijft fictie, wat getekende poppetjes op papier. It's not Real, Neo.

Toen ik over andere zaken teveel begon te schrijven, boterde het daar niet zo goed meer. Ik moest vooral over strips schrijven wilde ik er blijven. Dus ben ik (toen ik in een boze opwelling en emotie er plots schreef: 'Ik haat strips') maar weggegaan. En nooit meer teruggekeerd.
  Trouwste user 2022 woensdag 11 mei 2016 @ 15:46:14 #62
7889 tong80
Spleenheup
pi_162091898
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:36 schreef JustTalkLove het volgende:

Ik dacht eventjes
Laat dat uit je hoofd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162092094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:46 schreef tong80 het volgende:
Laat dat uit je hoofd.

:P
lol :)

Ik denk, dus ik ben ;)
Ik denk hier even niet meer, dus ik besta hier even niet meer.

Damn, wist niet dat je hier zo snel op "sterven na dood" kon liggen.

Op palliatieve zorgen.
(bijna) Dood
Dood

Amen.

P.S. Wie komt er naar mijn begrafenis ?
pi_162093619
Zo, jij hoort jezelf echt graag bezig, krijg ik de indruk...
  roze woensdag 11 mei 2016 @ 17:19:03 #65
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162093945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:02 schreef JustTalkLove het volgende:
Lang geleden dat ik me nog zo druk gemaakt heb om iets
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?

En nee dit bedoel ik niet lullig :) Maar meer van als je je wel om dit druk kan maken sinds lange tijd.. waarom dan niet om andere dingen? Die wel belangrijk zijn.
pi_162123370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:06 schreef jen__ het volgende:
Zo, jij hoort jezelf echt graag bezig, krijg ik de indruk...
Ik hoor mezelf niet (graag) bezig.
Ik laat die "onzin" uit mezelf voortvloeien.
Ik ben een 'schrijvend' medium, wist je dat niet ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?
Er gebeurt veel in mijn leven.
Maar geen zaken waar ik me zo druk om maak.

Nee.

quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
En nee dit bedoel ik niet lullig :) Maar meer van als je je wel om dit druk kan maken sinds lange tijd.. waarom dan niet om andere dingen? Die wel belangrijk zijn.
Natuurlijk zit ik in het echte leven ook wel eens te klagen. Wie niet ? (allerlei klussen en werken in huis, e.d.). Maar wat op SWB daar gebeurde. Nee, daar word en werd ik echt verontwaardigd van.

"Onrecht", "Ongelijkheid" (of ongelijke behandeling).
Dat is niet aangenaam.

Overigens ik ben ondertussen op het SWB forum terug actief.
Dat is fijn. Terug welkom te zijn in de groep.
pi_162125061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:49 schreef JustTalkLove het volgende:
De laatste maanden heb ik al veel pedagogische boeken gelezen. Hoe kinderen opvoeden, met explosies omgaan, etc. Een rode draad in al die boeken is de DIALOOG.

EMPATHIE vormt hierin een belangrijk gegeven. Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de ander. Wat voelt de ander, wat verlangt de ander, waar zit de ander mee. Voel de emoties van de ander. Bespreek zaken met elkaar uit. Leer elkaar kennen. En bovenal zorg voor een gevoel van "veiligheid" en "verbinding" (welzijn). Dat is de basisvoorwaarde voor alles, wil iets kunnen slagen, zoals bv goede resultaten op school behalen, etc. Geef je uiteindelijk een bepaalde straf (geef die niet te vlug, blind en meteen), verduidelijk dan goed je sanctie.

Allemaal zaken die "theoretisch" in de boekjes staan.

De moderatie hier op FOK gaat er zeer volwassen aan toe.
Het is niet altijd even goed, maar het scoort zeker een 8/10 voor mij.

De moderatie op SWB (het forum) is een regelrechte ramp. Gevoelsmatig ben ik er nog altijd niet overheen, hoe autoritair, kil, blind, harteloos, gemeen het daar allemaal aan toegaat. Er was kort even een dialoog. Al bleef die niet zolang duren. En was er eigenlijk niet zoveel dialoog aan. Ik kreeg even een kleine duiding terug. Een duiding (communicatie, informatie) die al veel eerder had moeten zijn gegeven ! Door zo laattijdig te communiceren, ontspoort alles alleen maar verder maar.

Wat spoort er allemaal niet:
- Gebrek aan empathie
- Gebrek aan inzicht
- Gebrek (vooral) aan duiding
- Veel te autoritair en gesloten.
- Veel te veel op "straf" (sanctie) gericht.
- Veel te weinig op dialoog (leren samen leven) gericht.

Psychologisch scoort heel dat beleid daar alvast een dikke nul voor me. Inzake moderatie krijgt het (wat mij betreft, niet dat iemand hier wellicht wakker van ligt ;) maar een 2/10. Het is er allemaal veel te kinderachtig. En dat voor al die twintigers, dertigers en oudere leden die er vertoeven. Wat een zooitje.

Misschien valt SWB forum ergens met het regime van Erdogan of China te vergelijken. Vooral braaf binnen de lijntjes blijven kleuren, niet teveel vragen stellen en zeker de moderatie niet kritisch in vraag stellen. Dan lukt het misschien wel als (niet al te kritisch lid) er te 'mogen' blijven.

Toen ik in het topic 'recht op vrije meningsuiting' een klein berichtje poste, werd het door een moderator verwijderd. Er stond nochtans niets beledigend, niets persoonlijks in. Enkel kort een duiding waarom het recht op vrije meningsuiting zo belangrijk is als "waarde". Zijnde het recht te hebben jezelf te mogen en kunnen verdedigen tegen het oordeel van anderen. Het recht jouw mening te uiten, naast de mening van een ander. Ieder "zijn mening", zeg maar. Waarbij ik het wel belangrijk acht, hierbij respect te hebben voor elkaars eigenheid. Zomaar via je mening anderen beginnen kwetsen of blind schaden is (voor mij) ook "not done".

Anyway, zo kinderachtig allemaal.

Ik heb er maar één woord voor...

Bah

Is er hier niemand aanwezig, die daar ook nog zit of gezeten heeft ?
Kwestie van wat ervaringen met elkaar te kunnen delen hierover.
Kan ik de boel wat gemakkelijker verteren.

Gegroet,
JTL
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_162126675
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?
Mijn beste SherlockHolmes.

Let it go
Let it go.

;)

These "case" is ondertussen solved.
Zijnde: Ik ben terug toegelaten op het forum :)

Greetz,
JTL
pi_162127182
Nah kweenie, wel een beetje links hier
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_162137999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:09 schreef Baas_bas het volgende:
Nah kweenie, wel een beetje links hier
Mogelijks. Hoewel ik de laatste keer 'rechts' heb gestemd.
pi_162142208
Zo degelijk als een ouwe Lada.
pi_165155165
Ok, het is even leuk geweest. Maar nu is het ook klaar voor mij.

Ik ben terug verbannen op het swb forum. Permanent.

Heb nog interessante uitwisselingen gehad met danny_d. Waarvoor mijn dank Danny. Ook al sta jij ondertussen ook al op de zwarte lijst. Is een ban nakende en mogelijk voor je. Smile is ondertussen ook vertrokken.

In geval je dit nog zou lezen, Danny_d. Bedankt om het niveau tijdelijk even om hoog te tillen. Ik heb daarvan genoten. Dat is een positieve herinnering die ik voor eeuwig bij me dragen zal. Dank hiervoor.

Om te komen tot de reden van mijn ban. Dit werd als reden gegeven:

quote:
Beste, na overleg binnen het team van moderatoren is besloten dat jij niet binnen de doelgroep past. Dit forum is bedoeld voor jongeren en hun vragen en onzekerheden. Jij hebt duidelijk gemaakt dat dit niet is waarom jij hier op het forum zit, sterker nog, dat je dit juist zelfs helemaal niet zou willen doen. Wel post je berichten waar jongeren niets mee kunnen en ben je op geen enkele manier flexibel geweest in je houding hierin. Dit is dus bij deze klaar.
Artemis. Deze verbanning is permanent.
Klopt, Artemis, ik heb duidelijk publiek te kennen gegeven, geen behoefte te voelen om seksuele voorlichting aan jullie doelgroep (de minderjarigen, -18, kinderen zeg maar) te geven. Dat interesseert me niet en vind ik tegelijk maar "pervers" ook.

Als een 13 jarig meisje een topic aanmaakt en daarin schrijft hoe geweldig die eerste pijp ervaring voor haar was. Ik voel totaal geen behoefte op zoiets te reageren. Daar enige voorlichting of wat voor reactie ook op te geven. Ik vind het zelfs pervers, dat ik die zaken er lezen kan. Een kritiek die ik al een paar keer heb gegeven. Maar jullie vinden dit blijkbaar allemaal maar doodnormaal.

Jongeren worden ouder. Worden volwassen. Deze leden blijven op jullie forum plakken. Jullie sturen die niet weg. En dat zijn er redelijk wat. De meeste leden die ik iets zien posten heb, waren meerderjarig. Dat is mijn doelgroep. Ik vind en vond het fijn om met die leden over allerlei zaken wat te kunnen praten.

Dat jongeren niets met mijn posts zijn (die misschien soms wat te filosofisch, langdradig of wat ook zijn) dat kan. Maar hoeft niet. Ik zie hier ook geen reden in, waarom zoiets tot een permanente ban voor mij zou moeten leiden. Ik vind dat (opnieuw) geen geldig argument.

De vrijheid van meningsuiting wordt volop op jullie forum geschonden. Er leeft een cultuur van angst (de kwetsbare doelgroep), allerhande censuur en snelrecht van het volk. De leden stemmen uiteindelijk wie ze van het forum weg willen. Bij genoeg stemmen (van de massa) verdwijnt de enkeling. Peer pressure, noemt men dit in de psychologie. Kent u dit ? Zoniet, zoek het eens op...

Ik zou niet flexibel zijn. Ik heb nochtans mijn best gedaan, weet u. Ik heb geen enkele zin nog in HOOFDLETTERS geschreven. De leden stoorden zich daaraan. Ik ben er zeer zuinig geweest met haakjes te gebruiken. De leden stoorden zich daar ook aan. Althans sommigen. Ik heb gedaan wat ik kon.

En wat heeft u gedaan ?

In welke zin voeren jullie een aangepast beleid in ?

Een moderatie die correcter probeert te zijn ? Eerlijker. Transparanter.
Die niet enkel gebaseerd is op 'subjectief' snelrecht.
Maar ook duidelijke objectieve regels hanteert.

Aan de lopende band verbannen jullie leden.
En zodoende bloedt jullie forum verder leeg.

Terwijl het kwaad (waar u zoveel schrik voor heeft) er blijft bestaan, volgens mij.
U pakt dit helemaal verkeerd aan. Maar dat is maar mijn 'idee' erover.

Weet u.

Ik ben er zelf ook klaar mee.
Het is genoeg geweest.

Met jullie 'moderatie' peutertuin.

[ Bericht 60% gewijzigd door JustTalkLove op 07-09-2016 18:19:25 ]
  woensdag 7 september 2016 @ 21:20:33 #73
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165160114
Oke lachen joh.

Wat moeten wij hier mee? :+
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_165168043
Komt op mij over als: "Nee hoor, ik ben helemaal geen vieze ouwe man! Maar meisje, heb jij al een beetje tietjes?"
pi_165168269
quote:
9s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:54 schreef DonJames het volgende:
Meisje, heb jij al een beetje tietjes?"
Het zijn die zaken die ik als 'oudere' niet wens te lezen. Ik voel me daar niet goed bij (als jij dat niet wilt geloven, is dat jouw probleem, niet het mijne). Vandaar ook mijn voorstel aan de moderatie om die groep (minderjarigen) in een aparte besloten subgroep te plaatsen. Maar dat wil men niet. Doordat ik tevens publiek kenbaar heb gegeven, al die jongeren (minderjarigen) bewust te "negeren", vind men dit één van de redenen om me een ban te geven. Ik wens immers niet tot de doelgroep bij te dragen, met seksuele voorlichting te geven. Ik vind dat idee pervers.

Als je ziet op welke manier die jongeren (minderjarigen) hun vragen stellen. Dat zijn geen seksuele voorlichting vragen. Dat is meer in de trant van. Hé, ik vind pijpen leuk. Jij ook. Slik jij ook ? Vind je dat lekker ? Is dat allemaal "seksuele voorlichting" geven. Ik wens die zaken als oudere niet te lezen. Laat staan deel te nemen, iets naar die persoon terug te schrijven. Ik vind dat pervers. Ik geef daar kritiek op. En wordt nu - na teveel kritiek en 'lastig' doen - permanent verbannen.

Ik pas niet in het profiel. En weet je, ik heb daar vrede mee. Maar maak van swb dan een strikt jongeren forum. Waar enkel leden jonger dan 18 mogen deelnemen. Maar ook dat doet men niet.

Ander vreemd punt, is dat een aantal leden mijn "stukjes tekst" irritant vonden (hoofdletter gebruik, te wollig van inhoud, whatever). Dat kan zijn. Maar is geen argument om iemand een ban te geven, vind ik. Als iemand mijn "gedachten" niet zinvol vindt, lees ze dan niet. Doe iets anders. Op swb melden de leden die frustratie door die berichten te melden aan de moderatie. Als men veel van die meldingen binnen krijgt, besluit men dan ook maar om dat "lid" te bannen. Ik vind dat allemaal vreemd. En beangstigend ook.

Die "peer pressure" vanuit de groep.

Ik vond het interessant, om met die oudere leden over seksualiteit e.d. na te denken. Net zoals ik hier op FOK doe. Er zijn niet zoveel fora, waar je dat kan doen.

Is het bij deze duidelijker voor je ?

[ Bericht 11% gewijzigd door JustTalkLove op 08-09-2016 09:24:35 ]
pi_165168324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:17 schreef JustTalkLove het volgende:

Het zijn die zaken die ik als 'oudere' niet wens te lezen. Ik voel me daar niet goed bij (als jij dat niet wilt geloven, is dat jouw probleem, niet het mijne). Vandaar ook mijn voorstel aan de moderatie om die groep (minderjarigen) in een aparte besloten subgroep te plaatsen.
Serieus? Ze richten een forum op speciaal voor die doelgroep. Dan komt er één of andere ouwe vent langs die totaal niet in de doelgroep past, en op zijn commando dient men de oorspronkelijke doelgroet te verbannen naar een subforum?

Zie je nou echt zelf niet wat voor enorme plaat je voor je kop hebt?

quote:
Maar dat wil men niet. Doordat ik tevens publiek kenbaar heb gegeven, al die jongeren (minderjarigen) bewust te "negeren", vind men dit één van de redenen om me een ban te geven. Ik wens immers niet tot de doelgroep bij te dragen, met seksuele voorlichting te geven. Ik vind dat idee pervers.

Als je ziet op welke manier die jongeren (minderjarigen) hun vragen stellen. Dat zijn geen seksuele voorlichting vragen. Dat is meer in de trant van. Hé, ik vind pijpen leuk. Jij ook. Slik jij ook ? Vind je dat lekker ? Is dat allemaal "seksuele voorlichting" geven. Ik wens die zaken als oudere niet te lezen. Ik geef dat kritiek op. En wordt nu permanent verbannen. Omdat men mijn kritiek, mijn manier van nadenken, beu is.
Wie denk je dat je bent, om "kritiek" te geven daarop? Dat iedereen dat hautaine gedoe beu is verbaast me inderdaad niks..
quote:
Ik pas niet in het profiel. En weet je, ik heb daar vrede mee.
Zo veel vrede dat je hier nog even lekker komt klagen :')
quote:
Maar maak van swb dan een strikt jongeren forum. Waar enkel leden jonger dan 18 mogen deelnemen.

Ik vond het interessant, om met die oudere leden over seksualiteit e.d. na te denken. Net zoals ik hier op FOK dat doe. Er zijn niet zoveel fora, waar je dat kan doen.

Is het bij deze duidelijker voor je ?
Het is me volstrekt duidelijk. Dat jij niet spoort, dan.
pi_165168393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:22 schreef DonJames het volgende:
Serieus? Ze richten een forum op speciaal voor die doelgroep. Dan komt er één of andere ouwe vent langs die totaal niet in de doelgroep past, en op zijn commando dient men de oorspronkelijke doelgroet te verbannen naar een subforum? Zie je nou echt zelf niet wat voor enorme plaat je voor je kop hebt?
Vind je ? Er zitten daar veel oudere leden. Het merendeel (ik schat rond de 90 procent) van de mensen die er publiek zaken heb zien posten is ouder dan 18 jaar. Waarom kan en mag ik dan met die leden niet in contact komen ? Wat is daar verkeerd aan ?

quote:
Wie denk je dat je bent, om "kritiek" te geven daarop? Dat iedereen dat hautaine gedoe beu is verbaast me inderdaad niks..
Waarom zou je daar geen kritiek op mogen geven ? Jij geeft hier toch ook kritiek op mij ? Belet ik je dit ? Nee, toch. We denken daar samen even over na.

quote:
Zo veel vrede dat je hier nog even lekker komt klagen :')
Ik hou er niet van om uitgesloten te worden. Jij wel ? Beschouw dit topic, als even nakaarten. De zaken 'emtioneel' nog even van me afschrijven. Maar verder ben ik er klaar mee. Ik schrijf graag. Ik denk graag na. En schrijf wel verder op FOK. Ik kan hier ook alles kwijt, wat ik ginder kwijt kon. Ik wens me niet tot één forum te beperken. Ieder fora heeft zijn publiek. Waar je interessante en boeiende mensen kan vinden, om even mee te praten, dat is leuk. Maar niet iedereen zit in hetzelfde café. Zodoende, bind ik me niet vast aan één café. Wel heb ik nu één café minder. Maar heb daar vrede mee. Het is genoeg geweest.

quote:
Het is me volstrekt duidelijk. Dat jij niet spoort, dan.
Spoor jij wel ? Ik vind van niet. Je voelt me niet correct aan. Ok, je oordeelt over me. Maar begrijpt mij (of alles) verder niet goed. Daarin spoor jij, voor mij niet. Of nog niet helemaal.
pi_165168440
Het zit je wel hoog he? Zou je niet eens je tijd aan nuttige dingen besteden?

Overigens wel typisch dat een topic over vrije meningsuiting dictatoriaal op slot wordt gegooid. :')
pi_165168481
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:34 schreef DoubleDip het volgende:
Het zit je wel hoog he? Zou je niet eens je tijd aan nuttige dingen besteden?
Wat is nuttig ? Mag ik dat zelf beslissen. ;) Dank je. Ik schrijf graag. Ik denk graag na. En kan nogal wat af filosoferen en zeveren. Is bv tijd doorbrengen op FOK nuttig ? Geen idee. 's avonds met je luie reet voor de tv hangen nuttig ? Geen idee. We kunnen daar altijd wel eens over 'filosoferen' over wat nuttig is ;) Ik geloof wel niet dat we een objectief antwoord gaan vinden. Ieder mens vult dit 'subjectief' zelf in. Niet ?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:34 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens wel typisch dat een topic over vrije meningsuiting dictatoriaal op slot wordt gegooid. :')
Hoe bedoel je dit laatste ? Ik ben voor vrije meningsuiting. En ja, de mensen met macht (zijnde de moderators op swb - alias dictators ?) hebben beslist mijn mening daar het zwijgen op te leggen. Hetzij zo.
pi_165168556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:31 schreef JustTalkLove het volgende:

Vind je ? Er zitten daar veel oudere leden. Het merendeel (ik schat rond de 90 procent) van de mensen die er publiek zaken heb zien posten is ouder dan 18 jaar. Waarom kan en mag ik dan met die leden niet in contact komen ? Wat is daar verkeerd aan ?
Geen idee, ik ken het daar niet.Jij zegt zelf dat dat de doelgroep is, dus daar ga ik dan maar vanuit.
quote:
Waarom zou je daar geen kritiek op mogen geven ? Jij geeft hier toch ook kritiek op mij ? Belet ik je dit ? Nee, toch. We denken daar samen even over na.
Omdat dit veel meer een algemeen forum is.
quote:
Ik hou er niet van om uitgesloten te worden. Jij wel ? Beschouw dit topic, als even nakaarten. De zaken 'emtioneel' nog even van me afschrijven. Maar verder ben ik er klaar mee. Ik schrijf graag. Ik denk graag na. En schrijf wel verder op FOK. Ik kan hier ook alles kwijt, wat ik ginder kwijt kon. Ik wens me niet tot één forum te beperken. Ieder fora heeft zijn publiek. Waar je interessante en boeiende mensen kan vinden, om even mee te praten, dat is leuk. Maar niet iedereen zit in hetzelfde café. Zodoende, bind ik me niet vast aan één café. Wel heb ik nu één café minder. Maar heb daar vrede mee. Het is genoeg geweest.
Als jij heteroman in een BDSM-gayclub komt is daar niet zoveel mis mee. Als je vervolgens gaat schreeuwen dat anale sex niet natuurlijk is, dat latex broeken lelijk zijn, en oppert of ze dit alsjeblieft niet in een afgesloten gedeelte kunnen doen zodat jij er geen last van hebt.. Ja, dan wordt je de club uitgemikt. En geheel terecht.
quote:
Spoor jij wel ? Ik vind van niet. Je voelt me niet correct aan. Ok, je oordeelt over me. Maar begrijpt mij (of alles) verder niet goed. Daarin spoor jij, voor mij niet. Of nog niet helemaal.
Juist ja. Ik spoor niet omdat ik jou niet begrijp. Wederom: narcistisch tot en met. Niks ligt aan jou natuurlijk.
pi_165170014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:41 schreef DonJames het volgende:
Ik vind dit geen sterk argument.

Beeld je eens in... dat iemand 'psychologisch' op een forum sterk beschadigd wordt. Men scheldt hem heel de tijd uit voor droplul or whatever. Iemand wil daar kritiek op geven. Echter, dat mag niet, want het is daar geen 'algemeen genoeg' forum voor ?

Dat is een vrij zwak argument. Niet ?
(houdt voor mij alvast geen steek)

quote:
Als jij heteroman in een BDSM-gayclub komt is daar niet zoveel mis mee. Als je vervolgens gaat schreeuwen dat anale sex niet natuurlijk is, dat latex broeken lelijk zijn, en oppert of ze dit alsjeblieft niet in een afgesloten gedeelte kunnen doen zodat jij er geen last van hebt.. Ja, dan wordt je de club uitgemikt. En geheel terecht.
Begrijpelijk.

Maar ook helemaal terecht ? Ik heb geen oordeel over wat mensen doen. Ook op swb niet. Wel vind ik het interessant om over zaken eens na te denken. Zo zou je bv in die club de vraag kunnen stellen "is anale seks natuurlijk" ? Is het mogelijk om daar even over na te denken ? Ten eerste dienen we dan wel vast te leggen wat we onder 'natuurlijk' verstaan, etc. En zo filosofeer je verder. Geheel rationeel. Zonder ook maar iets persoonlijks te willen maken. Je praat over argumenten. Ik weet wel, dat er mensen met emoties 'verborgen' achter zitten. Maar wat telt zijn de argumenten, niet de emoties.

Als dergelijk debat niet mogelijk is, dan houden we dergelijk debat niet. Het ligt te gevoelig in de groep. Hoe meer je dergelijke debatten dan gaat censureren, hoe kleiner de vrije meningsuiting wordt. En hoe geïsoleerder die 'club'. Tot je uiteindelijk wat nog overhoudt ? Allemaal dezelfde (ik fantaseer hier maar lukraak wat, bij wijze van "voor" beeld) neuroten, rukkers, fetisj mensen ? Waar is de diversiteit en tolerantie naartoe ?

Argumenteren dat iets "lelijk" is, kun je niet. Je uitspraak: "latex broeken zijn lelijk" is een subjectief waardeoordeel. Daar kun je niet over debatteren. Wel kun je over elkaars 'smaken' praten. Maar een algemene conclusie (objectieve waarheid) hierin bereiken en vinden, kun je niet. Je kan enkel zeggen: 'ik vind latex broeken lelijk". Ok, so what ? Jij vindt het mooi en ik vind het lelijk. Waarom vind je het mooi ? Waarom lelijk ? Daar kun je over schrijven. Maar veel verder dan dat gaat het niet. Een objectieve waarheid zul je niet vinden, gezien de feiten subjectief van aard zijn (ieder persoon heeft zijn eigen smaak).

De vraag: 'in welke zin is anale seks natuurlijk', zou ik zelf wel nog een interessante vraag vinden om eens over na te denken. En dit met alle respect voor de betrokkene personen, die van anale seks houden. Een rationeel debat gaat om de vraag. Om de inhoud. Bepaalde gedachten. Niet om gevoelens. Elkaar beginnen uitschelden, etc. Dat is (terug) onzin. Het gaat niet om de persoon of personen. Die ken je niet en kun je nooit kennen. Ook jij niet.

Eens een debat in die 'persoon' modus verzandt, is het debat meteen ook gestrand en verziekt. Verziekt door de persoonlijke emoties. De rationaliteit van de vraag is weg...

quote:
Juist ja. Ik spoor niet omdat ik jou niet begrijp. Wederom: narcistisch tot en met. Niks ligt aan jou natuurlijk.
En terug ga je in de fout. Met deze argumentatie. Ik zeg je zonet. Dat je nooit een ander kent of kunt kennen. Zeker op een forum niet. En wat doe jij ? Jij zegt: 'ik ben narcistisch'. Nee, dat ben ik niet. Misschien ben jij wel narcistisch. Maar dat weet ik niet. Hoe zou ik dat nu moeten weten ?

Deze uitspraken die jij hier over mij doet, liggen niet aan mij. Die liggen geheel aan jou. Zijn geheel aan jezelf te wijten. Want jij hebt dat geschreven. Die onzin. Die ik als een belediging opvat. Ik ben geen narcist. Dat is fout. Je beledigt mij. Maar je kent me niet. Hoe kun jij dit weten. Waarom schrijf je dit dan ? Nee, jij oordeelt, gewoon maar wat. Misschien gebruik je de term 'narcisme', om je eigen argumenatie 'kracht' bij te zetten. Maar dit is geen goede argumentatie, wederom. Argumenatie gaat over de inhoud. Niet de persoon. Je hebt al twee inhoudsloze argumenten aan me gegeven. 'ik spoor niet' en 'ik ben narcistisch'. Heb je nog zo van die onzin argumenten om aan me te verkopen ?

Ik zou je vriendelijk willen verzoeken daarmee op te houden. Om zaken te vertellen over iemand die je niet kent. Ik doe dit bij jou toch ook niet. Ik weet niet hoe jij bent. Dus wens ik daar geen uitspraken over te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 08-09-2016 11:25:18 ]
pi_165170262
Je zou hier een ban moeten krijgen voor je vreemdgaan gedrag :(
pi_165170277
quote:
4s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:22 schreef Leonos het volgende:
Je zou hier een ban moeten krijgen voor je vreemdgaan gedrag :(
Lol :)

Ik wist niet dat ik trouw aan FOK diende te zijn ?
Ik mag niet even op een ander... ;)
pi_165170533
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:08 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik vind dit geen sterk argument.

Beeld je eens in... dat iemand 'psychologisch' op een forum sterk beschadigd wordt. Men scheldt hem heel de tijd uit voor droplul or whatever. Iemand wil daar kritiek op geven. Echter, dat mag niet, want het is daar geen 'algemeen genoeg' forum voor ?

Dat is een vrij zwak argument. Niet ?
(houdt voor mij alvast geen steek)

Jij schreeft helemaal niet dat het om uitschelden ging, maar om posts als "ik vind pijpen leuk". Iets wat prima bij die doelgroep past. Ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, als je iets anders bedoelt dan dat je opschrijft hoef je niet bij mij aan te komen met "dat is een zwak argument". Wederom een teken van jouw narcisme, trouwens. Jij denkt dat de fout nóóit bij jou ligt.
quote:
Begrijpelijk.

Maar ook helemaal terecht ? Ik heb geen oordeel over wat mensen doen. Ook op swb niet.
Je oordeelt niet, je geeft alleen wel kritiek? In welke realiteit is dat GEEN oordelen?
quote:
Wel vind ik het interessant om over zaken eens na te denken. Zo zou je bv in die club de vraag kunnen stellen "is anale seks natuurlijk" ? Is het mogelijk om daar even over na te denken ? Ten eerste dienen we dan wel vast te leggen wat we onder 'natuurlijk' verstaan, etc. En zo filosofeer je verder. Geheel rationeel. Zonder ook maar iets persoonlijks te willen maken. Je praat over argumenten. Ik weet wel, dat er mensen met emoties 'verborgen' achter zitten. Maar wat telt zijn de argumenten, niet de emoties.

Als dergelijk debat niet mogelijk is, dan houden we dergelijk debat niet. Het ligt te gevoelig in de groep. Hoe meer je dergelijke debatten dan gaat censureren, hoe kleiner de vrije meningsuiting wordt. En hoe geïsoleerder die 'club'. Tot je uiteindelijk wat nog overhoudt ? Allemaal dezelfde (ik fantaseer hier maar lukraak wat, bij wijze van "voor" beeld) neuroten, rukkers, fetisj mensen ? Waar is de diversiteit en tolerantie naartoe ?

Argumenteren dat iets "lelijk" is, kun je niet. Je uitspraak: "latex broeken zijn lelijk" is een subjectief waardeoordeel. Daar kun je niet over debatteren. Wel kun je over elkaars 'smaken' praten. Maar een algemene conclusie (objectieve waarheid) hierin bereiken en vinden, kun je niet. Je kan enkel zeggen: 'ik vind latex broeken lelijk". Ok, so what ? Jij vindt het mooi en ik vind het lelijk. Waarom vind je het mooi ? Waarom lelijk ? Daar kun je over schrijven. Maar veel verder dan dat gaat het niet. Een objectieve waarheid zul je niet vinden, gezien de feiten subjectief van aard zijn (ieder persoon heeft zijn eigen smaak).

De vraag: 'in welke zin is anale seks natuurlijk', zou ik zelf wel nog een interessante vraag vinden om eens over na te denken. En dit met alle respect voor de betrokkene personen, die van anale seks houden. Een rationeel debat gaat om de vraag. Om de inhoud. Bepaalde gedachten. Niet om gevoelens. Elkaar beginnen uitschelden, etc. Dat is (terug) onzin. Het gaat niet om de persoon of personen. Die ken je niet en kun je nooit kennen. Ook jij niet.

Eens een debat in die 'persoon' modus verzandt, is het debat meteen ook gestrand en verziekt. Verziekt door de persoonlijke emoties. De rationaliteit van de vraag is weg...

Ik heb geen idee wat je met die enorme lappen wollig gezwets duidelijk wil maken.
quote:
En terug ga je in de fout. Met deze argumentatie. Ik zeg je zonet. Dat je nooit een ander kent of kunt kennen. Zeker op een forum niet. En wat doe jij ? Jij zegt: 'ik ben narcistisch'. Nee, dat ben ik niet. Misschien ben jij wel narcistisch. Maar dat weet ik niet. Hoe zou ik dat nu moeten weten ?

Deze uitspraken die jij hier over mij doet, liggen niet aan mij. Die liggen geheel aan jou. Zijn geheel aan jezelf te wijten. Want jij hebt dat geschreven. Die onzin. Die ik als een belediging opvat. Ik ben geen narcist. Dat is fout. Je beledigt mij. Maar je kent me niet. Hoe kun jij dit weten. Waarom schrijf je dit dan ?
Daar kan jij prima wat aan doen. Je komt over als een narcist die een enorme plaat voor z'n kop heeft. Daar kan je natuurlijk wel degelijk wat aan doen, namelijk je niet gedragen als een narcist.
quote:
Nee, jij oordeelt, gewoon maar wat. Misschien gebruik je de term 'narcisme', om je eigen argumenatie 'kracht' bij te zetten. Maar dit is geen goede argumentatie, wederom. Argumenatie gaat over de inhoud. Niet de persoon. Je hebt al twee inhoudsloze argumenten aan me gegeven. 'ik spoor niet' en 'ik ben narcistisch'. Heb je nog zo van die onzin argumenten om aan me te verkopen ?
Oh ja hoor, kan nog wel even doorgaan als je daar blij van wordt.
quote:
Ik zou je vriendelijk willen verzoeken daarmee op te houden. Om zaken te vertellen over iemand die je niet kent. Ik doe dit bij jou toch ook niet. Ik weet niet hoe jij bent. Dus wens ik daar geen uitspraken over te doen.
Als je niet wil dat men op jou reageert, kan je maar beter niks posten. Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek.
pi_165170848
Beste DonJames.

Ik denk dat we wat naast elkaar aan het schrijven zijn...

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:31 schreef JustTalkLove het volgende:
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Jij schreeft helemaal niet dat het om uitschelden ging, maar om posts als "ik vind pijpen leuk". Iets wat prima bij die doelgroep past. Ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, als je iets anders bedoelt dan dat je opschrijft hoef je niet bij mij aan te komen met "dat is een zwak argument".
Ik had het niet -meer- over 'pijpen' of uitschelden (dat laatste voorbeeld is overigens fictief verzonnen van me, is nooit echt gebeurd op dat forum, is maar mijn 'schrijvende' verbeelding, als voorbeeld van argumentatie). Ik had het over 'waarom mag je geen kritiek uiten'. En jij antwoordde daarop met: "Kritiek mag je niet uiten op een niet zo algemeen forum". Zo las ik dat. Jouw antwoord. Swb is niet algemeen genoeg als forum, dus mag je geen kritiek op dat forum uiten. Dat vond ik als argumentatie zwak.

Als ik dat argument van je verkeerd begrepen heb, is dat bij deze uitgeklaard.
Dat is dan 'onze' fout. Niet enkel jouw of mijn fout.

Ik ben van mening dat je kritiek altijd mag uiten. Of dat forum nu algemeen is of niet.
Dat doet niet terzake.

quote:
Je oordeelt niet, je geeft alleen wel kritiek? In welke realiteit is dat GEEN oordelen?
Laat ik dit anders en wat duidelijker "proberen" te verwoorden. Iedereen oordeelt. Ik. Jij ook.

Ik heb echter geen wens, bij het uitspreken van MIJN oordeel, om op enige manier ook de ander daarin te gaan VEROORDELEN (als persoon te kwetsen, raken, etc.). Nee. Ieder oordeel van mij, slaat enkel en alleen op mij ! Het komt van mij. Het hoort bij mij. Het is van mij. Het is mijn oordeel. Niet jouw oordeel. Of mijn oordeel ook op jou slaat (dat weet ik niet). Dat laat ik aan de ander over om over te beslissen. Die keuze is aan jou. Maar ieder oordeel (mijn oordeel) is van mij. En van mij alleen. Het komt uit mezelf voort !

Als ik zeg: 'ik vind rood een lelijk kleur'. En jij houdt toevallig van rood. En leest dit. Dan wens ik met mijn uitspraak niet over jouw kleursmaak te gaan oordelen. Noch je daarin te gaan veroordelen of kwetsen. Dat jij toevallig van rood houdt en ik niet, vind ik jammer. Niet voor mezelf. Noch voor jou. Wel jammer voor ons samen. We delen die smaak dan immers niet. En kunnen bijgevolg daarin ook geen 'verbinding' met elkaar maken. Onze smaken en interesses verschillen. Ga jij maar naar de voetbal (als symbool voor jouw kleur "rood"). Ik kijk wel naar de tv vanavond (als symbool voor mijn kleur "niet-rood").

Ik laat jouw (kleur) keuze vrij. Jij mijn (kleur) keuze. We laten elkaar vrij. Ook al uiten we wel elkaars 'oordeel' bij elkaar. En zijn we daarin ook verschillend. toch hoeft dit geen probleem te zijn ? We verdragen elkaar. Of is dergelijke tolerantie niet mogelijk misschien ?

quote:
Ik heb geen idee wat je met die enorme lappen wollig gezwets duidelijk wil maken.
Je begrijpt mijn 'punt' (argumentatie) daar niet ok. Waarvan akte.

quote:
Daar kan jij prima wat aan doen. Je komt over als een narcist die een enorme plaat voor z'n kop heeft. Daar kan je natuurlijk wel degelijk wat aan doen, namelijk je niet gedragen als een narcist.
En hiermee moet je ophouden. Of ik ga me boos maken. c_/ (oeps verkeerde icoontje) ;)

Ik ben geen narcist. Ben jij een narcist ?

Welke antwoord kies je uit volgende keuzemogelijkheden:
a) Wij hebben een probleem
b) JustTalkLove heeft een probleem
c) Ik heb een probleem

Ben benieuwd naar je antwoord... :)

quote:
Als je niet wil dat men op jou reageert, kan je maar beter niks posten. Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek.
Waarom zou dit forum niet even als een "persoonlijk dagboek" voor me kunnen dienen ? Wie weet, heb en had ik dit eigenlijk (aanvankelijk) ook zo bedoeld. Als "persoonlijk dagboek". Eventjes mijn avonturen van de afgelopen dagen van me afschrijvend. Als dagboek.

Ik hoef daar geen antwoord op te krijgen. Niemand hoeft dit ook te lezen. Noch op te reageren. Het gaat niet om mij. Waarom zou iemand dat nu denken ? Tenzij een narcist misschien ?

Een narcist, die de "indruk" krijgt, dat het hier veel te veel over iemand anders begin te gaan. En te weinig over hem. Geen idee ? Wat denk jij ?

Ik vind de uitspraak: "Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek." een vrij narcistische uitspraak. Waar is de empathie in deze uitspraak naar toe ? Ik lees ze niet. Ik zie ze niet. Ik voel ze niet. Waarom zou ik niet even als dagboek dit forum mogen gebruiken ? Waarom mag dat niet van die ander ? Van jou ? Ik doe daar niemand toch kwaad mee ? Waarom werkt dit zo storend. En vooral bij wie storend. Bij jou ? En zo ja, waarom ?

Waarom vind jij het zo storend, dat ik hier even in de vorm van een 'dagboek' mijn relaas doe. En waar is jouw empathie, inzake mijn relaas naartoe. Narcisten hebben weinig gevoel voor empathie, zijn vrij (negatief) nul empathisch geladen. Maar dat wist je vermoedelijk al ? Niet ?

Alsook hebben (veel) narcisten bij zichzelf niet door, dat ze narcistisch zijn. Zoals deze leuke mop: "Genoeg over mezelf geschreven. Laten we het eens hebben over jou. Wat vindt jij van mij ?" ;) ;) ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door JustTalkLove op 08-09-2016 12:25:31 ]
pi_165172593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:50 schreef JustTalkLove het volgende:
Beste DonJames.

Ik denk dat we wat naast elkaar aan het schrijven zijn...
Ik had het niet -meer- over 'pijpen' of uitschelden (dat laatste voorbeeld is overigens fictief verzonnen van me, is nooit echt gebeurd op dat forum, is maar mijn 'schrijvende' verbeelding, als voorbeeld van argumentatie).
Kennelijk is je argumentatie dus dermate zwak dat je niet-bestaande situaties uit je duim moet zuigen :') Echt, hoe kom je erop :')
quote:
...
Ik ben van mening dat je kritiek altijd mag uiten. Of dat forum nu algemeen is of niet.
Dat doet niet terzake.
Kennelijk is men dat dus niet met je eens, aangezien je dus meerdere malen tijdelijk en nu permanent verbannen bent. Waarom gaat er bij jou dan geen belletje rinkelen?
quote:
Laat ik dit anders en wat duidelijker "proberen" te verwoorden. Iedereen oordeelt. Ik.
...
Wederom een enorme lap wollig gezwets. En de conculusie is dus wederom: jij schrijft niet op wat je bedoelt. Eerst schrijf je "ik oordeel niet", maar kennelijk bedoelde je dat je dat wel doet. Nogmaals, ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, niet op wat jij bedoelt. Dat die 2 zaken niet overeen komen is geheel aan jou te wijten.
quote:
En hiermee moet je ophouden. Of ik ga me boos maken. c_/ (oeps verkeerde icoontje) ;)
Ik zou niet weten waarom.
quote:
Ik ben geen narcist.
Je komt zo over. En daar kan ik niks aan doen, dat kan alleen jij.
quote:
Ben jij een narcist ?
Nee, ik niet.
quote:
Welke antwoord kies je uit volgende keuzemogelijkheden:
a) Wij hebben een probleem
b) JustTalkLove heeft een probleem
c) Ik heb een probleem

Ben benieuwd naar je antwoord... :)
b. is in elk geval waar.
quote:
Waarom zou dit forum niet even als een "persoonlijk dagboek" voor me kunnen dienen ? Wie weet, heb en had ik dit eigenlijk (aanvankelijk) ook zo bedoeld. Als "persoonlijk dagboek". Eventjes mijn avonturen van de afgelopen dagen van me afschrijvend. Als dagboek.
Omdat dit een forum is, en geen dagboek.
quote:
Ik hoef daar geen antwoord op te krijgen. Niemand hoeft dit ook te lezen. Noch op te reageren. Het gaat niet om mij. Waarom zou iemand dat nu denken ?
Het hele topic gaat over jou..
quote:
Tenzij een narcist misschien ?

Een narcist, die de "indruk" krijgt, dat het hier veel te veel over iemand anders begin te gaan. En te weinig over hem. Geen idee ? Wat denk jij ?
Dat je kennelijk geen idee hebt wat nou dé kenmerken van een narcist zijn.
quote:
Ik vind de uitspraak: "Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek." een vrij narcistische uitspraak. Waar is de empathie in deze uitspraak naar toe ? Ik lees ze niet. Ik zie ze niet. Ik voel ze niet. Waarom zou ik niet even als dagboek dit forum mogen gebruiken ? Waarom mag dat niet van die ander ? Van jou ? Ik doe daar niemand toch kwaad mee ? Waarom werkt dit zo storend. En vooral bij wie storend. Bij jou ? En zo ja, waarom ?

Waarom vind jij het zo storend, dat ik hier even in de vorm van een 'dagboek' mijn relaas doe. En waar is jouw empathie, inzake mijn relaas naartoe. Narcisten hebben weinig gevoel voor empathie, zijn vrij (negatief) nul empathisch geladen. Maar dat wist je vermoedelijk al ? Niet ?

Alsook hebben (veel) narcisten bij zichzelf niet door, dat ze narcistisch zijn. Zoals deze leuke mop: "Genoeg over mezelf geschreven. Laten we het eens hebben over jou. Wat vindt jij van mij ?" ;) ;) ;)

Jouw "Nietus, wat je zegt ben je zelf"-argumentatie kan je achterwege laten, dat werkt al niet meer sinds ik de zanbak ontgroeid ben.
pi_165172916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Kennelijk is je argumentatie dus dermate zwak dat je niet-bestaande situaties uit je duim moet zuigen :') Echt, hoe kom je erop :')
Zucht

quote:
Wederom een enorme lap wollig gezwets. En de conculusie is dus wederom: jij schrijft niet op wat je bedoelt. Eerst schrijf je "ik oordeel niet", maar kennelijk bedoelde je dat je dat wel doet. Nogmaals, ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, niet op wat jij bedoelt. Dat die 2 zaken niet overeen komen is geheel aan jou te wijten.
Een vrij narcistische uitspraak, vind je niet ?

quote:
Je komt zo over. En daar kan ik niks aan doen, dat kan alleen jij.
Opnieuw vrij narcistisch.

quote:
b. is in elk geval waar.
Vrij narcistisch antwoord (was te verwachten).
Had nochtans gehoopt dat je a) ging kiezen...

quote:
Omdat dit een forum is, en geen dagboek.
Opnieuw narcisme.

quote:
Het hele topic gaat over jou..
Nee, jij hebt het over mij. Maar dat vat jij (als narcist) niet, vrees ik. Ik kom bij jou (jammer genoeg) niet zo binnen ? Vertel eens iets over jezelf. Een bepaald verhaal. Net zoals ik hier een verhaal aan het vertellen was. Dat zou ik leuk vinden om te lezen. Genoeg over mij. En jij blijft maar over 'mij' hier bezig. Ik vind mezelf niet zo interessant om over te praten hoor. Vertel eens iets over jezelf. Wil je dat voor mij doen ? En als je dat niet wilt, is het ook voor mij goed. Ik geef je enkel mee. Ik zou het leuk vinden om eens iets te lezen over jou zelf. Iets uit je leven. Wie ben je ? Wat zijn je hobbies ? (bijvoorbeeld)

quote:
Dat je kennelijk geen idee hebt wat nou dé kenmerken van een narcist zijn.
Nee, jij weet dat. Ik niet. Correct ?

quote:
Jouw "Nietus, wat je zegt ben je zelf"-argumentatie kan je achterwege laten, dat werkt al niet meer sinds ik de zanbak ontgroeid ben.
Ik denk dat je er nog in zit. ;)
Maar dit terzijde.

Laten we eens een andere spelletje spelen ?

- Iets vertellen over ons zelf
- Ipv al die onzin over een ander te zitten vertellen.

Vertel eens iets over jezelf ?
Hoe gaat het met je ?
Voel je je goed ?

Ben je boos op mij ?

Wat voel je ?

Groetjes,
JTL
pi_165172953
Met dit soort topics wordt het er niet degelijker op.
pi_165173016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:37 schreef LurkJeRot het volgende:
Met dit soort topics wordt het er niet degelijker op.
Geef ik je gelijk in.
Het is trash geworden.
Dit topic.

Wel mooi weertje hier.
Bij jou ook ?

Is nog even genieten geblazen.
Dit mooie weer.

Because...

"Winter Is Coming" (soon)

Jammer genoeg (ik haat winters)

Tot zover deze episode van Game Of Thrones.
Seizoen 1. U kijkt toch ook ? ;)
pi_165173227
WTF is dit?
pi_165173231
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:34 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Zucht

[..]

Een vrij narcistische uitspraak, vind je niet ?

[..]

Opnieuw vrij narcistisch.

[..]

Vrij narcistisch antwoord (was te verwachten).
Had nochtans gehoopt dat je a) ging kiezen...

[..]

Opnieuw narcisme.

[..]

Nee, jij hebt het over mij. Maar dat vat jij (als narcist) niet, vrees ik. Ik kom bij jou (jammer genoeg) niet zo binnen ? Vertel eens iets over jezelf. Een bepaald verhaal. Net zoals ik hier een verhaal aan het vertellen was. Dat zou ik leuk vinden om te lezen. Genoeg over mij. En jij blijft maar over 'mij' hier bezig. Ik vind mezelf niet zo interessant om over te praten hoor. Vertel eens iets over jezelf. Wil je dat voor mij doen ? En als je dat niet wilt, is het ook voor mij goed. Ik geef je enkel mee. Ik zou het leuk vinden om eens iets te lezen over jou zelf. Iets uit je leven. Wie ben je ? Wat zijn je hobbies ? (bijvoorbeeld)

[..]

Nee, jij weet dat. Ik niet. Correct ?

[..]

Ik denk dat je er nog in zit. ;)
Maar dit terzijde.

Laten we eens een andere spelletje spelen ?

- Iets vertellen over ons zelf
- Ipv al die onzin over een ander te zitten vertellen.

Vertel eens iets over jezelf ?
Hoe gaat het met je ?
Voel je je goed ?

Ben je boos op mij ?

Wat voel je ?

Groetjes,
JTL
Echt, m'n neefje van 4 is beter in iets beargumenteren. Ook beter in z'n gedachten op papier zetten, trouwens. :')

Ik ben wel klaar met jouw domme, latent-zelfingenomen gelul. Maar dat hoor je kennelijk wel vaker, gezien je perm ban _O- :W
pi_165173315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:40 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Geef ik je gelijk in.
Het is trash geworden.
Dit topic.

Wel mooi weertje hier.
Bij jou ook ?

Is nog even genieten geblazen.
Dit mooie weer.

Because...

"Winter Is Coming" (soon)

Jammer genoeg (ik haat winters)

Tot zover deze episode van Game Of Thrones.
Seizoen 1. U kijkt toch ook ? ;)
Hier is het ook erg mooi weer, maar helaas zit ik op kantoor en kan ik er alleen indirect van genieten ;(
En Game of Thrones kijk ik niet want ik vond die boeken redelijk saai :@
pi_165173507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Hier is het ook erg mooi weer, maar helaas zit ik op kantoor en kan ik er alleen indirect van genieten ;( En Game of Thrones kijk ik niet want ik vond die boeken redelijk saai :@
Ik ook. Ik zit ook op kantoor. Het is bij mij ook indirect genieten nu (wat zonlicht door het raam, de warmte voelen). Maar straks 'direct' genieten. Als ik terug naar buiten kan en mag. Dan wandel ik een half uurtje naar de auto. In dit mooie weer. Kijk ondertussen wat rond. Kijken naar schoon vrouw volk mag altijd hé ;) Dat is ook indirect genieten. Aanraken niet, dat is te direct. :N Tenzij je "toestemming" krijgt of hebt natuurlijk :) Dan geniet je 'samen' verder...

Ik zit met Game of Thrones (de serie op tv) nog een paar seizoenen achter. De boeken heb ik niet gelezen. Een heel interessant boek dat ik wel onlangs gelezen heb is deze.

"Nul empathie" (een theorie van menselijke wreedheid) - Simon Baron-Cohen

Echt een aanrader.

Boeken die over 'empathie' gaan, lees ik graag.
- Empathie maakt ons "mens". Menselijk.
- Een gebrek aan empathie "onmens". Onmenselijk.

Zijn er andere series op tv die je wel volgt ?
Of boeken die je leest ?

Ik heb Anderland van Tad Williams (ken je die ?) onlangs verkocht. Ik las het toch niet. Ik lees altijd filosofie en psychologie boeken. En soms wat strips (maar zeer selectief). Een roman lezen kan ik niet. Vind ik ergens jammer bij mezelf. Maar bon, ik ben wie ik ben. Fictie op tv volg ik dan wel weer graag.

Momenteel volg ik Tyrant. Ken je dit ?
Goede serie. Goed gemaakt drama.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 08-09-2016 14:32:55 ]
pi_165173527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:52 schreef Funk__Doc het volgende:
WTF is dit?
What "it" is ;)
pi_165186365
Dan omzeil je die ban toch? Manieren genoeg om IP bans te omzeilen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_165196160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 22:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dan omzeil je die ban toch? Manieren genoeg om IP bans te omzeilen
Klopt. Maar heb ik geen zin in.
Ik ben er klaar mee.

Als de moderatie op swb (of een bepaald deel van het publiek) een "vrijheids denker" niet verdragen kan. Ook al krijg ik waardering van anderen. Wat doe ik daar dan nog ?

Ongenoegen aan de kant van het publiek kan ik nog mee leven. Ieder mens is anders. Men botst daarin al eens gemakkelijker met een ander. Dat is het leven. Het leven op een forum. Net zoals het leven op straat, alledag.

Maar ongenoegen in de moderatie ploeg ? Een moderatie die me via omkoop praktijken (gelieve niet meer te spreken publiek over deze zaken, dan mag je blijven, etc.) wel in de groep wil houden. Tolereren. Een moderatie die met 'rationele' argumentatie en kritiek geen overweg kan.

Wat ben ik daar nog langer mee ?

Als je zelf niet in het bestuur, in de autoriteit van dit bestuur gelooft. Dit bestuur waarbinnen je zelf ook 'zetelt' (niet in de raad, met beslissingsmacht, maar als deelnemer op het speelplein ervan, het forum, waar je actief bent).

Als je je geloof in het bestuur kwijt bent.
Waarom zou ik met een fake id me dan gaan aanmelden ?

Ik ben er gewoon klaar mee.

Doe enkel - in de vorm van een dagboek - hier nog even mijn verhaal.
Als mensen dit lezen. Herkennen ze het misschien.
En beseffen (misschien) bij swb beter weg te blijven.

Of met dat censuur 'beleid' te kunnen leven.
pi_165196316
Ik snap SWB wel, dit gezever is zonde van de serverruimte
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:16:38 #98
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165196577
Ik zal het nog eens vragen...

Wat moeten wij hiermee? Moet je dit niet bespreken met een admin van swb?

Lekker makkelijk om hier kritiek te uiten zonder een weerwoord te krijgen van swb.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_165198525
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:16 schreef Fopje het volgende:

Lekker makkelijk om hier kritiek te uiten zonder een weerwoord te krijgen van swb.
Lees de TT, hij klaagt niet over SWB. Maar hij prijst gewoon FOK!
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_165198909
Ik kan best begrijpen dat ze daar genoeg hebben van je geblaat.
pi_165200660
quote:

Heb ik reeds gedaan. Men heeft me toen - na een gesprek - terug toegelaten. Wel mocht ik geen kritiek meer geven. Maar nu heeft men me terug eraf gegooid. En ik heb geen zin in een gesprek hierover terug. Ben daar zelf ook klaar mee.

Als je wilt kun je dit topic sluiten.
Jij bent mod. Voor mij is dit ok.

quote:
Je moet dit zo bezien. Het is een vorm van emotioneel zaken van je afschrijven.
Soort verwerkingsproces. Je schrijft emoties van je af. Dat werkt helend.

Op die manier geraken die zaken terug uit je lijf.
Dit louteringsproces is voor mij klaar (ik ben er klaar mee).

Zie hierboven.

Heb je anders nog vragen ?
  vrijdag 9 september 2016 @ 15:09:44 #102
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165200809
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 15:02 schreef JustTalkLove het volgende:

Je moet dit zo bezien. Het is een vorm van emotioneel zaken van je afschrijven.
Soort verwerkingsproces. Je schrijft emoties van je af. Dat werkt helend.

Op die manier geraken die zaken terug uit je lijf.
Als je dit moet doen na een ban op het swb forum... damn.

Maar als jij je er beter door voelt... ^O^
pi_165200903
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 15:09 schreef Fopje het volgende:
Als je dit moet doen na een ban op het swb forum... damn.

Maar als jij je er beter door voelt... ^O^
Dank je voor deze "empathie" reflex ;)

Maar zoals ik eerder schreef. Het is voor mij gedaan. c'est passé.
Ik ben er klaar mee. Met swb.

Hoe gaat het met jou ? Niet teveel lastige klanten hier als mod ?
Hopelijk kun je ook wat genieten van het mooie weer straks. (of nu reeds).
Misschien zit je nu in de zon, met een smarphone bij de hand, mod te wezen ;) 8-)

Weet ik veel :)

Ik wens je alvast een goed weekend!

Groetjes,
JTL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')