Vind ik ookquote:
I agree.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:06 schreef LeesFoknl het volgende:
"JustTalkBullshit" zou een betere naam voor je zijn beste "JustTalkLove" ... hehe!
![]()
Ssttt (laat me even mijn frustraties van me afschrijven)quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:55 schreef Koenz0r het volgende:
Jezus Christus, moet jij niet werken ofzo?
Goede vraag van je.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:56 schreef Koettie het volgende:
Waarom zit je er zo mee? En waarom staat dit bij SEX?
Omdat ik niet zomaar de mond gesnoerd wil worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:08 schreef Koettie het volgende:
Maar waarom zoveel emoties door een ban op een forum? Klinkt niet echt gezond.
Wat een onzin. Ben jij een troll misschien ?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:32 schreef Koenz0r het volgende:
Haha dit moet een trol zijn. Dat kan niet anders.
Correct. Die bedenking heb ik mezelf ook gemaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Misschien is enige introspectie ook op zijn plaats. Op zich is het namelijk niet heel raar dat men op zo'n forum een tikje minder vergevend is dan op een algemeen forum als FOK!. Het onderwerp is natuurlijk gevoelig voor gekloot.
Ik laat het wel los hoor. Maar dat heeft even tijd nodig. Ik voel me verontwaardigd. Onmenselijk behandeld, als een stuk vuil. Dat je zomaar op straat zet, etc.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:53 schreef Koettie het volgende:
Relativeren is ook een vak blijkbaar. Logisch dat je baalt maar gekwetst zijn door zoiets..
Klopt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:13 schreef bondage het volgende:
Wat wil je precies bereiken met dit topic? Beetje klagen over een ander forum lijkt me meer op zijn plek in KLB, als het al ergens een plek heeft... Je hebt een ban op een forum waar je blijkbaar al niet zoveel mee hebt. Lekker laten zo en verder gaan met je leven.
Tijdje geleden (ander topic dat ik er gelezen had) kregen ze een tekort aan leden. Er was een massale uitstroom. Ik heb het topic niet verder doorlezen. Hoeft voor mij ondertussen ook niet meer. Gezien ik toch niet meer betrokken ben bij deze zaak. Ik zit nu bij de uitgeslotenen (in dat kamp).quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:39 schreef Koettie het volgende:
Waarom? Ze kiezen er zelf voor en kunnen vertrekken wanneer ze willen.
Lol.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:43 schreef Koenz0r het volgende:
Nou dan zal ik maar mijn mening ventileren.
Ik hoop echt dat jij niet mee draait in de Nederlandse maatschappij. Blijf gewoon lekker thuis en geniet van je wajong uitkering.
Als je namelijk al zo van de leg bent omdat je niet mag reageren op een forum, ben je duidelijk (nog) niet klaar voor het volwassenen leven.
Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zelf vind ik slowchats ook behoorlijk irritant en vond de verklaring van de moderator duidelijk. Niet de bedoeling dat je post om te posten. Dat is in mijn optiek gewoon redelijk beleid, waarvan ik ook wel begrijp dat niet iedereen erachter staat.
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.
Luchtig zeveren inderdaad. Iets dat niet per se de bedoeling is van een forum met een specifiek onderwerp (zeker niet eentje waar ze zaken verbinden aan je postcount) en iets dat voor mensen die er niet in zitten, of het later teruglezen best irritant kan zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.
Beetje "luchtig zeveren" dus...
Ik zou daar zelf geen restrictie op plaatsen.
En ingeval zo iemand (vanuit zijn onwetendheid, als newbie op het forum) zelf zo een slowchat start, hem daar vriendelijk op wijzen. Eventueel zijn berichten naar een bestaande slowchat verplaatsen. Of de berichten samenvoegen. Er is zoveel mogelijk.
Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.
Heel die manier, waarop de communicatie er verliep is en was zo slordig. En ja zo "onvolwassen".
Laat mij dan als een klein kind (zo je wilt) er hier maar even over zeuren.
Ik ben boos op je papa.
Ja, en op mama ook
Ja, maar het antwoord daarop (3 berichten na elkaar gepost) was niet het juiste. Dat maakt het allemaal nog zo onduidelijker. De echte reden was dat ik geen slowchat zelf mag openen, zonder dit eerst aan een mod te hebben voorgelegd.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:12 schreef bondage het volgende:
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?
Akkoord.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:20 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zo wordt er op FOK! ook tegenaan gekeken, maar hier wordt de slowchat gedirigeerd naar centrale topics (wat dan weer kliekjesvorming in de hand werkt) en als je hier zomaar een slowchat opent kan je ook op een slotje rekenen. Als je dan vraagt waarom, antwoord krijgt en besluit dat het niet bevredigend is, dus het maar gewoon opnieuw gaat doen, kan je ook minstens een note verwachten. Ik weet niet of je er ook een afkoelblok voor zal krijgen.
lolquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:58 schreef LeesFoknl het volgende:
Zo, nou heb je je hart even kunnen luchten, en nu serieus over sex praten (zat je bij dat andere forum toch ook voor erbij, want dat andere forum gaat over sex).
Dus vertel eens, hoe vaak doe je het, en hoe, en met wie, en .... heel belangrijk, met wie niet en waarom dan wel niet?
Want DAT interesseert ons ECHT!
![]()
![]()
![]()
Laten we even verduidelijkenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:12 schreef LurkJeRot het volgende:
Bullshit, er zijn genoeg degelijke fora.
Reddit.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Laten we even verduidelijken
Want dit topic is ondertussen verplaatst geworden.
Welke fora ken jij nog waar je OPEN over SEKS, PSYCHOLOGIE (mens, maatschappij) en SPIRITUALITEIT met elkaar kan praten. En dit onder VOLWASSENEN (dus leeftijd 18+). In geval er jongere leden zitten, die kunnen een clubje onder elkaar vormen (liefst in een aparte groep).
Kun je een paar voorbeelden van dergelijke fora geven ?
Naast FOK ken ik enkel SWB waar je ook (via fora) bv over seks kan praten. Natuurlijk zijn er fora waar je over strips, bordspelen, voetbal, auto's en wat nog allemaal kan praten. Maar die tellen niet mee. Zo ken ik er zelf ook genoeg...
Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.quote:
Vast wel, maar ik denk dat ook niet jouw type forums zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:41 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.
Niet mijn type forum.
Zijn er nog andere ?
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.quote:Dat is de OBJECTIVERING van onze samenleving.
En ja, dat ligt gevoelig bij me.
Ik revolteer daar tegen.
Ik ben een Jean Paul Sartre fan
Een Osho liefhebber
Een flower power hippie (2de generatie, want ik ben niet van de jaren 70)
Een vrijheidsstrijder
Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:13 schreef JustTalkLove het volgende:
Dat is niet volwassen.
Dat is niet menselijk.
Dat is niet eerlijk.
Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:29 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.
Dat is één van de zaken die ik zo storend vind aan heel deze kwestie.
Volledig akkoord.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:28 schreef Amarantha het volgende:
Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.
Als je naar de website gaat, kun je mijn berichten er allemaal publiek lezen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:30 schreef W00fer het volgende:
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?
Dit vergelijk je met een ban op een forum?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:37 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar zoals je zegt. Stel dat een vriendje je dumpt, nadat hij seks met je heeft gehad. Op naar een volgende verovering. Dat is ook niet netjes, noch leuk als je dat overkomt. Dan voel je je ook gebruikt, zomaar kil langs de kant gezet. Een duiding daarover krijg je misschien ook niet van dergelijke types. Waarom deed hij dat ? Geen reactie.
Die gevoelens liggen niet zo veraf.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:45 schreef Amarantha het volgende:
Dit vergelijk je met een ban op een forum?
Joh,scherp opgemerkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:43 schreef JustTalkLove het volgende:
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde.
Hier gaat het tenslotte maar om een forum, waar je de toegang toe wordt ontzegd.
Vind je ?quote:
Ondertussen heb ik een reden gehad en ben ik ook terug toegelaten. Al kijk ik het voorlopig nog even aan. Want de manier waarop men me daar behandeld heeft als mens, is ver van netjes (en ok).quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Waarbij ik expliciet de beperking heb gekregen, niets meer PUBLIEK inzake moderatie en beleid te mogen bespreken op het SWB forum. Alles dient via e-mail te gebeuren. Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.quote:De belangrijkste reden voor de ban, is het feit dat je in alle topics terug kwam op de eerdere ban, het onrecht etc etc. Dit werd door meerdere leden bij ons gemeld als ongelofelijk irritant en storend
Dat is hier niet anders hoorquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:16 schreef JustTalkLove het volgende:
Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.
Dank voor de info.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:25 schreef Amarantha het volgende:
Dat is hier niet anders hoorJa privé mag dat wel maar niet op het forum.
Lolquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:25 schreef jen__ het volgende:
Moest het je allemaal even wat zwaar vallen, vergeet niet dat praten vele wonden kan helen. Daarvoor is er teleonthaal, 24/24 en 7/7 te bereiken via 106. Want vergeet niet, praten is de eerste stap!
Klopt. Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
Echt bijzondere forums hebben we in Nederland inderdaad niet, behalve FOK! natuurlijk. Het tweakers forum kan nog wel, maar ook die is een stuk minder uitgebreid dan deze. En natuurlijk een andere doelgroep.
Laat dat uit je hoofd.quote:
lolquote:
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:02 schreef JustTalkLove het volgende:
Lang geleden dat ik me nog zo druk gemaakt heb om iets
Ik hoor mezelf niet (graag) bezig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:06 schreef jen__ het volgende:
Zo, jij hoort jezelf echt graag bezig, krijg ik de indruk...
Er gebeurt veel in mijn leven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?
Natuurlijk zit ik in het echte leven ook wel eens te klagen. Wie niet ? (allerlei klussen en werken in huis, e.d.). Maar wat op SWB daar gebeurde. Nee, daar word en werd ik echt verontwaardigd van.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
En nee dit bedoel ik niet lulligMaar meer van als je je wel om dit druk kan maken sinds lange tijd.. waarom dan niet om andere dingen? Die wel belangrijk zijn.
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:49 schreef JustTalkLove het volgende:
De laatste maanden heb ik al veel pedagogische boeken gelezen. Hoe kinderen opvoeden, met explosies omgaan, etc. Een rode draad in al die boeken is de DIALOOG.
EMPATHIE vormt hierin een belangrijk gegeven. Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de ander. Wat voelt de ander, wat verlangt de ander, waar zit de ander mee. Voel de emoties van de ander. Bespreek zaken met elkaar uit. Leer elkaar kennen. En bovenal zorg voor een gevoel van "veiligheid" en "verbinding" (welzijn). Dat is de basisvoorwaarde voor alles, wil iets kunnen slagen, zoals bv goede resultaten op school behalen, etc. Geef je uiteindelijk een bepaalde straf (geef die niet te vlug, blind en meteen), verduidelijk dan goed je sanctie.
Allemaal zaken die "theoretisch" in de boekjes staan.
De moderatie hier op FOK gaat er zeer volwassen aan toe.
Het is niet altijd even goed, maar het scoort zeker een 8/10 voor mij.
De moderatie op SWB (het forum) is een regelrechte ramp. Gevoelsmatig ben ik er nog altijd niet overheen, hoe autoritair, kil, blind, harteloos, gemeen het daar allemaal aan toegaat. Er was kort even een dialoog. Al bleef die niet zolang duren. En was er eigenlijk niet zoveel dialoog aan. Ik kreeg even een kleine duiding terug. Een duiding (communicatie, informatie) die al veel eerder had moeten zijn gegeven ! Door zo laattijdig te communiceren, ontspoort alles alleen maar verder maar.
Wat spoort er allemaal niet:
- Gebrek aan empathie
- Gebrek aan inzicht
- Gebrek (vooral) aan duiding
- Veel te autoritair en gesloten.
- Veel te veel op "straf" (sanctie) gericht.
- Veel te weinig op dialoog (leren samen leven) gericht.
Psychologisch scoort heel dat beleid daar alvast een dikke nul voor me. Inzake moderatie krijgt het (wat mij betreft, niet dat iemand hier wellicht wakker van ligtmaar een 2/10. Het is er allemaal veel te kinderachtig. En dat voor al die twintigers, dertigers en oudere leden die er vertoeven. Wat een zooitje.
Misschien valt SWB forum ergens met het regime van Erdogan of China te vergelijken. Vooral braaf binnen de lijntjes blijven kleuren, niet teveel vragen stellen en zeker de moderatie niet kritisch in vraag stellen. Dan lukt het misschien wel als (niet al te kritisch lid) er te 'mogen' blijven.
Toen ik in het topic 'recht op vrije meningsuiting' een klein berichtje poste, werd het door een moderator verwijderd. Er stond nochtans niets beledigend, niets persoonlijks in. Enkel kort een duiding waarom het recht op vrije meningsuiting zo belangrijk is als "waarde". Zijnde het recht te hebben jezelf te mogen en kunnen verdedigen tegen het oordeel van anderen. Het recht jouw mening te uiten, naast de mening van een ander. Ieder "zijn mening", zeg maar. Waarbij ik het wel belangrijk acht, hierbij respect te hebben voor elkaars eigenheid. Zomaar via je mening anderen beginnen kwetsen of blind schaden is (voor mij) ook "not done".
Anyway, zo kinderachtig allemaal.
Ik heb er maar één woord voor...
Bah
Is er hier niemand aanwezig, die daar ook nog zit of gezeten heeft ?
Kwestie van wat ervaringen met elkaar te kunnen delen hierover.
Kan ik de boel wat gemakkelijker verteren.
Gegroet,
JTL
Mijn beste SherlockHolmes.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?
Klopt, Artemis, ik heb duidelijk publiek te kennen gegeven, geen behoefte te voelen om seksuele voorlichting aan jullie doelgroep (de minderjarigen, -18, kinderen zeg maar) te geven. Dat interesseert me niet en vind ik tegelijk maar "pervers" ook.quote:Beste, na overleg binnen het team van moderatoren is besloten dat jij niet binnen de doelgroep past. Dit forum is bedoeld voor jongeren en hun vragen en onzekerheden. Jij hebt duidelijk gemaakt dat dit niet is waarom jij hier op het forum zit, sterker nog, dat je dit juist zelfs helemaal niet zou willen doen. Wel post je berichten waar jongeren niets mee kunnen en ben je op geen enkele manier flexibel geweest in je houding hierin. Dit is dus bij deze klaar.
Artemis. Deze verbanning is permanent.
Het zijn die zaken die ik als 'oudere' niet wens te lezen. Ik voel me daar niet goed bij (als jij dat niet wilt geloven, is dat jouw probleem, niet het mijne). Vandaar ook mijn voorstel aan de moderatie om die groep (minderjarigen) in een aparte besloten subgroep te plaatsen. Maar dat wil men niet. Doordat ik tevens publiek kenbaar heb gegeven, al die jongeren (minderjarigen) bewust te "negeren", vind men dit één van de redenen om me een ban te geven. Ik wens immers niet tot de doelgroep bij te dragen, met seksuele voorlichting te geven. Ik vind dat idee pervers.quote:Op donderdag 8 september 2016 08:54 schreef DonJames het volgende:
Meisje, heb jij al een beetje tietjes?"
Serieus? Ze richten een forum op speciaal voor die doelgroep. Dan komt er één of andere ouwe vent langs die totaal niet in de doelgroep past, en op zijn commando dient men de oorspronkelijke doelgroet te verbannen naar een subforum?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:17 schreef JustTalkLove het volgende:
Het zijn die zaken die ik als 'oudere' niet wens te lezen. Ik voel me daar niet goed bij (als jij dat niet wilt geloven, is dat jouw probleem, niet het mijne). Vandaar ook mijn voorstel aan de moderatie om die groep (minderjarigen) in een aparte besloten subgroep te plaatsen.
Wie denk je dat je bent, om "kritiek" te geven daarop? Dat iedereen dat hautaine gedoe beu is verbaast me inderdaad niks..quote:Maar dat wil men niet. Doordat ik tevens publiek kenbaar heb gegeven, al die jongeren (minderjarigen) bewust te "negeren", vind men dit één van de redenen om me een ban te geven. Ik wens immers niet tot de doelgroep bij te dragen, met seksuele voorlichting te geven. Ik vind dat idee pervers.
Als je ziet op welke manier die jongeren (minderjarigen) hun vragen stellen. Dat zijn geen seksuele voorlichting vragen. Dat is meer in de trant van. Hé, ik vind pijpen leuk. Jij ook. Slik jij ook ? Vind je dat lekker ? Is dat allemaal "seksuele voorlichting" geven. Ik wens die zaken als oudere niet te lezen. Ik geef dat kritiek op. En wordt nu permanent verbannen. Omdat men mijn kritiek, mijn manier van nadenken, beu is.
Zo veel vrede dat je hier nog even lekker komt klagenquote:Ik pas niet in het profiel. En weet je, ik heb daar vrede mee.
Het is me volstrekt duidelijk. Dat jij niet spoort, dan.quote:Maar maak van swb dan een strikt jongeren forum. Waar enkel leden jonger dan 18 mogen deelnemen.
Ik vond het interessant, om met die oudere leden over seksualiteit e.d. na te denken. Net zoals ik hier op FOK dat doe. Er zijn niet zoveel fora, waar je dat kan doen.
Is het bij deze duidelijker voor je ?
Vind je ? Er zitten daar veel oudere leden. Het merendeel (ik schat rond de 90 procent) van de mensen die er publiek zaken heb zien posten is ouder dan 18 jaar. Waarom kan en mag ik dan met die leden niet in contact komen ? Wat is daar verkeerd aan ?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:22 schreef DonJames het volgende:
Serieus? Ze richten een forum op speciaal voor die doelgroep. Dan komt er één of andere ouwe vent langs die totaal niet in de doelgroep past, en op zijn commando dient men de oorspronkelijke doelgroet te verbannen naar een subforum? Zie je nou echt zelf niet wat voor enorme plaat je voor je kop hebt?
Waarom zou je daar geen kritiek op mogen geven ? Jij geeft hier toch ook kritiek op mij ? Belet ik je dit ? Nee, toch. We denken daar samen even over na.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:22 schreef DonJames het volgende:
Wie denk je dat je bent, om "kritiek" te geven daarop? Dat iedereen dat hautaine gedoe beu is verbaast me inderdaad niks..
Ik hou er niet van om uitgesloten te worden. Jij wel ? Beschouw dit topic, als even nakaarten. De zaken 'emtioneel' nog even van me afschrijven. Maar verder ben ik er klaar mee. Ik schrijf graag. Ik denk graag na. En schrijf wel verder op FOK. Ik kan hier ook alles kwijt, wat ik ginder kwijt kon. Ik wens me niet tot één forum te beperken. Ieder fora heeft zijn publiek. Waar je interessante en boeiende mensen kan vinden, om even mee te praten, dat is leuk. Maar niet iedereen zit in hetzelfde café. Zodoende, bind ik me niet vast aan één café. Wel heb ik nu één café minder. Maar heb daar vrede mee. Het is genoeg geweest.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:22 schreef DonJames het volgende:
Zo veel vrede dat je hier nog even lekker komt klagen
Spoor jij wel ? Ik vind van niet. Je voelt me niet correct aan. Ok, je oordeelt over me. Maar begrijpt mij (of alles) verder niet goed. Daarin spoor jij, voor mij niet. Of nog niet helemaal.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:22 schreef DonJames het volgende:
Het is me volstrekt duidelijk. Dat jij niet spoort, dan.
Wat is nuttig ? Mag ik dat zelf beslissen.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:34 schreef DoubleDip het volgende:
Het zit je wel hoog he? Zou je niet eens je tijd aan nuttige dingen besteden?
Hoe bedoel je dit laatste ? Ik ben voor vrije meningsuiting. En ja, de mensen met macht (zijnde de moderators op swb - alias dictators ?) hebben beslist mijn mening daar het zwijgen op te leggen. Hetzij zo.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:34 schreef DoubleDip het volgende:
Overigens wel typisch dat een topic over vrije meningsuiting dictatoriaal op slot wordt gegooid.
Geen idee, ik ken het daar niet.Jij zegt zelf dat dat de doelgroep is, dus daar ga ik dan maar vanuit.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:31 schreef JustTalkLove het volgende:
Vind je ? Er zitten daar veel oudere leden. Het merendeel (ik schat rond de 90 procent) van de mensen die er publiek zaken heb zien posten is ouder dan 18 jaar. Waarom kan en mag ik dan met die leden niet in contact komen ? Wat is daar verkeerd aan ?
Omdat dit veel meer een algemeen forum is.quote:Waarom zou je daar geen kritiek op mogen geven ? Jij geeft hier toch ook kritiek op mij ? Belet ik je dit ? Nee, toch. We denken daar samen even over na.
Als jij heteroman in een BDSM-gayclub komt is daar niet zoveel mis mee. Als je vervolgens gaat schreeuwen dat anale sex niet natuurlijk is, dat latex broeken lelijk zijn, en oppert of ze dit alsjeblieft niet in een afgesloten gedeelte kunnen doen zodat jij er geen last van hebt.. Ja, dan wordt je de club uitgemikt. En geheel terecht.quote:Ik hou er niet van om uitgesloten te worden. Jij wel ? Beschouw dit topic, als even nakaarten. De zaken 'emtioneel' nog even van me afschrijven. Maar verder ben ik er klaar mee. Ik schrijf graag. Ik denk graag na. En schrijf wel verder op FOK. Ik kan hier ook alles kwijt, wat ik ginder kwijt kon. Ik wens me niet tot één forum te beperken. Ieder fora heeft zijn publiek. Waar je interessante en boeiende mensen kan vinden, om even mee te praten, dat is leuk. Maar niet iedereen zit in hetzelfde café. Zodoende, bind ik me niet vast aan één café. Wel heb ik nu één café minder. Maar heb daar vrede mee. Het is genoeg geweest.
Juist ja. Ik spoor niet omdat ik jou niet begrijp. Wederom: narcistisch tot en met. Niks ligt aan jou natuurlijk.quote:Spoor jij wel ? Ik vind van niet. Je voelt me niet correct aan. Ok, je oordeelt over me. Maar begrijpt mij (of alles) verder niet goed. Daarin spoor jij, voor mij niet. Of nog niet helemaal.
Ik vind dit geen sterk argument.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:41 schreef DonJames het volgende:
Omdat dit veel meer een algemeen forum is.
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:41 schreef DonJames het volgende:
Als jij heteroman in een BDSM-gayclub komt is daar niet zoveel mis mee. Als je vervolgens gaat schreeuwen dat anale sex niet natuurlijk is, dat latex broeken lelijk zijn, en oppert of ze dit alsjeblieft niet in een afgesloten gedeelte kunnen doen zodat jij er geen last van hebt.. Ja, dan wordt je de club uitgemikt. En geheel terecht.
En terug ga je in de fout. Met deze argumentatie. Ik zeg je zonet. Dat je nooit een ander kent of kunt kennen. Zeker op een forum niet. En wat doe jij ? Jij zegt: 'ik ben narcistisch'. Nee, dat ben ik niet. Misschien ben jij wel narcistisch. Maar dat weet ik niet. Hoe zou ik dat nu moeten weten ?quote:Op donderdag 8 september 2016 09:41 schreef DonJames het volgende:
Juist ja. Ik spoor niet omdat ik jou niet begrijp. Wederom: narcistisch tot en met. Niks ligt aan jou natuurlijk.
Lolquote:Op donderdag 8 september 2016 11:22 schreef Leonos het volgende:
Je zou hier een ban moeten krijgen voor je vreemdgaan gedrag
Jij schreeft helemaal niet dat het om uitschelden ging, maar om posts als "ik vind pijpen leuk". Iets wat prima bij die doelgroep past. Ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, als je iets anders bedoelt dan dat je opschrijft hoef je niet bij mij aan te komen met "dat is een zwak argument". Wederom een teken van jouw narcisme, trouwens. Jij denkt dat de fout nóóit bij jou ligt.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:08 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik vind dit geen sterk argument.
Beeld je eens in... dat iemand 'psychologisch' op een forum sterk beschadigd wordt. Men scheldt hem heel de tijd uit voor droplul or whatever. Iemand wil daar kritiek op geven. Echter, dat mag niet, want het is daar geen 'algemeen genoeg' forum voor ?
Dat is een vrij zwak argument. Niet ?
(houdt voor mij alvast geen steek)
Je oordeelt niet, je geeft alleen wel kritiek? In welke realiteit is dat GEEN oordelen?quote:Begrijpelijk.
Maar ook helemaal terecht ? Ik heb geen oordeel over wat mensen doen. Ook op swb niet.
Ik heb geen idee wat je met die enorme lappen wollig gezwets duidelijk wil maken.quote:Wel vind ik het interessant om over zaken eens na te denken. Zo zou je bv in die club de vraag kunnen stellen "is anale seks natuurlijk" ? Is het mogelijk om daar even over na te denken ? Ten eerste dienen we dan wel vast te leggen wat we onder 'natuurlijk' verstaan, etc. En zo filosofeer je verder. Geheel rationeel. Zonder ook maar iets persoonlijks te willen maken. Je praat over argumenten. Ik weet wel, dat er mensen met emoties 'verborgen' achter zitten. Maar wat telt zijn de argumenten, niet de emoties.
Als dergelijk debat niet mogelijk is, dan houden we dergelijk debat niet. Het ligt te gevoelig in de groep. Hoe meer je dergelijke debatten dan gaat censureren, hoe kleiner de vrije meningsuiting wordt. En hoe geïsoleerder die 'club'. Tot je uiteindelijk wat nog overhoudt ? Allemaal dezelfde (ik fantaseer hier maar lukraak wat, bij wijze van "voor" beeld) neuroten, rukkers, fetisj mensen ? Waar is de diversiteit en tolerantie naartoe ?
Argumenteren dat iets "lelijk" is, kun je niet. Je uitspraak: "latex broeken zijn lelijk" is een subjectief waardeoordeel. Daar kun je niet over debatteren. Wel kun je over elkaars 'smaken' praten. Maar een algemene conclusie (objectieve waarheid) hierin bereiken en vinden, kun je niet. Je kan enkel zeggen: 'ik vind latex broeken lelijk". Ok, so what ? Jij vindt het mooi en ik vind het lelijk. Waarom vind je het mooi ? Waarom lelijk ? Daar kun je over schrijven. Maar veel verder dan dat gaat het niet. Een objectieve waarheid zul je niet vinden, gezien de feiten subjectief van aard zijn (ieder persoon heeft zijn eigen smaak).
De vraag: 'in welke zin is anale seks natuurlijk', zou ik zelf wel nog een interessante vraag vinden om eens over na te denken. En dit met alle respect voor de betrokkene personen, die van anale seks houden. Een rationeel debat gaat om de vraag. Om de inhoud. Bepaalde gedachten. Niet om gevoelens. Elkaar beginnen uitschelden, etc. Dat is (terug) onzin. Het gaat niet om de persoon of personen. Die ken je niet en kun je nooit kennen. Ook jij niet.
Eens een debat in die 'persoon' modus verzandt, is het debat meteen ook gestrand en verziekt. Verziekt door de persoonlijke emoties. De rationaliteit van de vraag is weg...
Daar kan jij prima wat aan doen. Je komt over als een narcist die een enorme plaat voor z'n kop heeft. Daar kan je natuurlijk wel degelijk wat aan doen, namelijk je niet gedragen als een narcist.quote:En terug ga je in de fout. Met deze argumentatie. Ik zeg je zonet. Dat je nooit een ander kent of kunt kennen. Zeker op een forum niet. En wat doe jij ? Jij zegt: 'ik ben narcistisch'. Nee, dat ben ik niet. Misschien ben jij wel narcistisch. Maar dat weet ik niet. Hoe zou ik dat nu moeten weten ?
Deze uitspraken die jij hier over mij doet, liggen niet aan mij. Die liggen geheel aan jou. Zijn geheel aan jezelf te wijten. Want jij hebt dat geschreven. Die onzin. Die ik als een belediging opvat. Ik ben geen narcist. Dat is fout. Je beledigt mij. Maar je kent me niet. Hoe kun jij dit weten. Waarom schrijf je dit dan ?
Oh ja hoor, kan nog wel even doorgaan als je daar blij van wordt.quote:Nee, jij oordeelt, gewoon maar wat. Misschien gebruik je de term 'narcisme', om je eigen argumenatie 'kracht' bij te zetten. Maar dit is geen goede argumentatie, wederom. Argumenatie gaat over de inhoud. Niet de persoon. Je hebt al twee inhoudsloze argumenten aan me gegeven. 'ik spoor niet' en 'ik ben narcistisch'. Heb je nog zo van die onzin argumenten om aan me te verkopen ?
Als je niet wil dat men op jou reageert, kan je maar beter niks posten. Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek.quote:Ik zou je vriendelijk willen verzoeken daarmee op te houden. Om zaken te vertellen over iemand die je niet kent. Ik doe dit bij jou toch ook niet. Ik weet niet hoe jij bent. Dus wens ik daar geen uitspraken over te doen.
quote:Op donderdag 8 september 2016 09:31 schreef JustTalkLove het volgende:
Waarom zou je daar geen kritiek op mogen geven ? Jij geeft hier toch ook kritiek op mij ? Belet ik je dit ? Nee, toch. We denken daar samen even over na.
quote:Op donderdag 8 september 2016 09:41 schreef DonJames het volgende:
Omdat dit veel meer een algemeen forum is.
Ik had het niet -meer- over 'pijpen' of uitschelden (dat laatste voorbeeld is overigens fictief verzonnen van me, is nooit echt gebeurd op dat forum, is maar mijn 'schrijvende' verbeelding, als voorbeeld van argumentatie). Ik had het over 'waarom mag je geen kritiek uiten'. En jij antwoordde daarop met: "Kritiek mag je niet uiten op een niet zo algemeen forum". Zo las ik dat. Jouw antwoord. Swb is niet algemeen genoeg als forum, dus mag je geen kritiek op dat forum uiten. Dat vond ik als argumentatie zwak.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Jij schreeft helemaal niet dat het om uitschelden ging, maar om posts als "ik vind pijpen leuk". Iets wat prima bij die doelgroep past. Ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, als je iets anders bedoelt dan dat je opschrijft hoef je niet bij mij aan te komen met "dat is een zwak argument".
Laat ik dit anders en wat duidelijker "proberen" te verwoorden. Iedereen oordeelt. Ik. Jij ook.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Je oordeelt niet, je geeft alleen wel kritiek? In welke realiteit is dat GEEN oordelen?
Je begrijpt mijn 'punt' (argumentatie) daar niet ok. Waarvan akte.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Ik heb geen idee wat je met die enorme lappen wollig gezwets duidelijk wil maken.
En hiermee moet je ophouden. Of ik ga me boos maken.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Daar kan jij prima wat aan doen. Je komt over als een narcist die een enorme plaat voor z'n kop heeft. Daar kan je natuurlijk wel degelijk wat aan doen, namelijk je niet gedragen als een narcist.
Waarom zou dit forum niet even als een "persoonlijk dagboek" voor me kunnen dienen ? Wie weet, heb en had ik dit eigenlijk (aanvankelijk) ook zo bedoeld. Als "persoonlijk dagboek". Eventjes mijn avonturen van de afgelopen dagen van me afschrijvend. Als dagboek.quote:Op donderdag 8 september 2016 11:35 schreef DonJames het volgende:
Als je niet wil dat men op jou reageert, kan je maar beter niks posten. Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek.
Kennelijk is je argumentatie dus dermate zwak dat je niet-bestaande situaties uit je duim moet zuigenquote:Op donderdag 8 september 2016 11:50 schreef JustTalkLove het volgende:
Beste DonJames.
Ik denk dat we wat naast elkaar aan het schrijven zijn...
Ik had het niet -meer- over 'pijpen' of uitschelden (dat laatste voorbeeld is overigens fictief verzonnen van me, is nooit echt gebeurd op dat forum, is maar mijn 'schrijvende' verbeelding, als voorbeeld van argumentatie).
Kennelijk is men dat dus niet met je eens, aangezien je dus meerdere malen tijdelijk en nu permanent verbannen bent. Waarom gaat er bij jou dan geen belletje rinkelen?quote:...
Ik ben van mening dat je kritiek altijd mag uiten. Of dat forum nu algemeen is of niet.
Dat doet niet terzake.
Wederom een enorme lap wollig gezwets. En de conculusie is dus wederom: jij schrijft niet op wat je bedoelt. Eerst schrijf je "ik oordeel niet", maar kennelijk bedoelde je dat je dat wel doet. Nogmaals, ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, niet op wat jij bedoelt. Dat die 2 zaken niet overeen komen is geheel aan jou te wijten.quote:Laat ik dit anders en wat duidelijker "proberen" te verwoorden. Iedereen oordeelt. Ik.
...
Ik zou niet weten waarom.quote:En hiermee moet je ophouden. Of ik ga me boos maken.(oeps verkeerde icoontje)
![]()
Je komt zo over. En daar kan ik niks aan doen, dat kan alleen jij.quote:Ik ben geen narcist.
Nee, ik niet.quote:Ben jij een narcist ?
b. is in elk geval waar.quote:Welke antwoord kies je uit volgende keuzemogelijkheden:
a) Wij hebben een probleem
b) JustTalkLove heeft een probleem
c) Ik heb een probleem
Ben benieuwd naar je antwoord...
Omdat dit een forum is, en geen dagboek.quote:Waarom zou dit forum niet even als een "persoonlijk dagboek" voor me kunnen dienen ? Wie weet, heb en had ik dit eigenlijk (aanvankelijk) ook zo bedoeld. Als "persoonlijk dagboek". Eventjes mijn avonturen van de afgelopen dagen van me afschrijvend. Als dagboek.
Het hele topic gaat over jou..quote:Ik hoef daar geen antwoord op te krijgen. Niemand hoeft dit ook te lezen. Noch op te reageren. Het gaat niet om mij. Waarom zou iemand dat nu denken ?
Dat je kennelijk geen idee hebt wat nou dé kenmerken van een narcist zijn.quote:Tenzij een narcist misschien ?
Een narcist, die de "indruk" krijgt, dat het hier veel te veel over iemand anders begin te gaan. En te weinig over hem. Geen idee ? Wat denk jij ?
Jouw "Nietus, wat je zegt ben je zelf"-argumentatie kan je achterwege laten, dat werkt al niet meer sinds ik de zanbak ontgroeid ben.quote:Ik vind de uitspraak: "Dit is immers een forum, niet jouw geheel persoonlijke dagboek." een vrij narcistische uitspraak. Waar is de empathie in deze uitspraak naar toe ? Ik lees ze niet. Ik zie ze niet. Ik voel ze niet. Waarom zou ik niet even als dagboek dit forum mogen gebruiken ? Waarom mag dat niet van die ander ? Van jou ? Ik doe daar niemand toch kwaad mee ? Waarom werkt dit zo storend. En vooral bij wie storend. Bij jou ? En zo ja, waarom ?
Waarom vind jij het zo storend, dat ik hier even in de vorm van een 'dagboek' mijn relaas doe. En waar is jouw empathie, inzake mijn relaas naartoe. Narcisten hebben weinig gevoel voor empathie, zijn vrij (negatief) nul empathisch geladen. Maar dat wist je vermoedelijk al ? Niet ?
Alsook hebben (veel) narcisten bij zichzelf niet door, dat ze narcistisch zijn. Zoals deze leuke mop: "Genoeg over mezelf geschreven. Laten we het eens hebben over jou. Wat vindt jij van mij ?"![]()
![]()
Zuchtquote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Kennelijk is je argumentatie dus dermate zwak dat je niet-bestaande situaties uit je duim moet zuigenEcht, hoe kom je erop
Een vrij narcistische uitspraak, vind je niet ?quote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Wederom een enorme lap wollig gezwets. En de conculusie is dus wederom: jij schrijft niet op wat je bedoelt. Eerst schrijf je "ik oordeel niet", maar kennelijk bedoelde je dat je dat wel doet. Nogmaals, ik kan alleen maar reageren op wat jij opschrijft, niet op wat jij bedoelt. Dat die 2 zaken niet overeen komen is geheel aan jou te wijten.
Opnieuw vrij narcistisch.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Je komt zo over. En daar kan ik niks aan doen, dat kan alleen jij.
Vrij narcistisch antwoord (was te verwachten).quote:
Opnieuw narcisme.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Omdat dit een forum is, en geen dagboek.
Nee, jij hebt het over mij. Maar dat vat jij (als narcist) niet, vrees ik. Ik kom bij jou (jammer genoeg) niet zo binnen ? Vertel eens iets over jezelf. Een bepaald verhaal. Net zoals ik hier een verhaal aan het vertellen was. Dat zou ik leuk vinden om te lezen. Genoeg over mij. En jij blijft maar over 'mij' hier bezig. Ik vind mezelf niet zo interessant om over te praten hoor. Vertel eens iets over jezelf. Wil je dat voor mij doen ? En als je dat niet wilt, is het ook voor mij goed. Ik geef je enkel mee. Ik zou het leuk vinden om eens iets te lezen over jou zelf. Iets uit je leven. Wie ben je ? Wat zijn je hobbies ? (bijvoorbeeld)quote:
Nee, jij weet dat. Ik niet. Correct ?quote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Dat je kennelijk geen idee hebt wat nou dé kenmerken van een narcist zijn.
Ik denk dat je er nog in zit.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:16 schreef DonJames het volgende:
Jouw "Nietus, wat je zegt ben je zelf"-argumentatie kan je achterwege laten, dat werkt al niet meer sinds ik de zanbak ontgroeid ben.
Geef ik je gelijk in.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:37 schreef LurkJeRot het volgende:
Met dit soort topics wordt het er niet degelijker op.
Echt, m'n neefje van 4 is beter in iets beargumenteren. Ook beter in z'n gedachten op papier zetten, trouwens.quote:Op donderdag 8 september 2016 13:34 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Zucht
[..]
Een vrij narcistische uitspraak, vind je niet ?
[..]
Opnieuw vrij narcistisch.
[..]
Vrij narcistisch antwoord (was te verwachten).
Had nochtans gehoopt dat je a) ging kiezen...
[..]
Opnieuw narcisme.
[..]
Nee, jij hebt het over mij. Maar dat vat jij (als narcist) niet, vrees ik. Ik kom bij jou (jammer genoeg) niet zo binnen ? Vertel eens iets over jezelf. Een bepaald verhaal. Net zoals ik hier een verhaal aan het vertellen was. Dat zou ik leuk vinden om te lezen. Genoeg over mij. En jij blijft maar over 'mij' hier bezig. Ik vind mezelf niet zo interessant om over te praten hoor. Vertel eens iets over jezelf. Wil je dat voor mij doen ? En als je dat niet wilt, is het ook voor mij goed. Ik geef je enkel mee. Ik zou het leuk vinden om eens iets te lezen over jou zelf. Iets uit je leven. Wie ben je ? Wat zijn je hobbies ? (bijvoorbeeld)
[..]
Nee, jij weet dat. Ik niet. Correct ?
[..]
Ik denk dat je er nog in zit.![]()
Maar dit terzijde.
Laten we eens een andere spelletje spelen ?
- Iets vertellen over ons zelf
- Ipv al die onzin over een ander te zitten vertellen.
Vertel eens iets over jezelf ?
Hoe gaat het met je ?
Voel je je goed ?
Ben je boos op mij ?
Wat voel je ?
Groetjes,
JTL
Hier is het ook erg mooi weer, maar helaas zit ik op kantoor en kan ik er alleen indirect van genietenquote:Op donderdag 8 september 2016 13:40 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Geef ik je gelijk in.
Het is trash geworden.
Dit topic.
Wel mooi weertje hier.
Bij jou ook ?
Is nog even genieten geblazen.
Dit mooie weer.
Because...
"Winter Is Coming" (soon)
Jammer genoeg (ik haat winters)
Tot zover deze episode van Game Of Thrones.
Seizoen 1. U kijkt toch ook ?
Ik ook. Ik zit ook op kantoor. Het is bij mij ook indirect genieten nu (wat zonlicht door het raam, de warmte voelen). Maar straks 'direct' genieten. Als ik terug naar buiten kan en mag. Dan wandel ik een half uurtje naar de auto. In dit mooie weer. Kijk ondertussen wat rond. Kijken naar schoon vrouw volk mag altijd héquote:Op donderdag 8 september 2016 13:56 schreef LurkJeRot het volgende:
Hier is het ook erg mooi weer, maar helaas zit ik op kantoor en kan ik er alleen indirect van genietenEn Game of Thrones kijk ik niet want ik vond die boeken redelijk saai
Klopt. Maar heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dan omzeil je die ban toch? Manieren genoeg om IP bans te omzeilen
Lees de TT, hij klaagt niet over SWB. Maar hij prijst gewoon FOK!quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:16 schreef Fopje het volgende:
Ik zal het nog eens vragen...
Wat moeten wij hiermee? Moet je dit niet bespreken met een admin van swb?
Lekker makkelijk om hier kritiek te uiten zonder een weerwoord te krijgen van swb.
Heb ik reeds gedaan. Men heeft me toen - na een gesprek - terug toegelaten. Wel mocht ik geen kritiek meer geven. Maar nu heeft men me terug eraf gegooid. En ik heb geen zin in een gesprek hierover terug. Ben daar zelf ook klaar mee.quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:16 schreef Fopje het volgende:
Ik zal het nog eens vragen...
Wat moeten wij hiermee? Moet je dit niet bespreken met een admin van swb?
Je moet dit zo bezien. Het is een vorm van emotioneel zaken van je afschrijven.quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:16 schreef Fopje het volgende:
Lekker makkelijk om hier kritiek te uiten zonder een weerwoord te krijgen van swb.
Als je dit moet doen na een ban op het swb forum... damn.quote:Op vrijdag 9 september 2016 15:02 schreef JustTalkLove het volgende:
Je moet dit zo bezien. Het is een vorm van emotioneel zaken van je afschrijven.
Soort verwerkingsproces. Je schrijft emoties van je af. Dat werkt helend.
Op die manier geraken die zaken terug uit je lijf.
Dank je voor deze "empathie" reflexquote:Op vrijdag 9 september 2016 15:09 schreef Fopje het volgende:
Als je dit moet doen na een ban op het swb forum... damn.
Maar als jij je er beter door voelt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |