Die gevoelens liggen niet zo veraf.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:45 schreef Amarantha het volgende:
Dit vergelijk je met een ban op een forum?
Joh,scherp opgemerkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:43 schreef JustTalkLove het volgende:
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde.
Hier gaat het tenslotte maar om een forum, waar je de toegang toe wordt ontzegd.
Vind je ?quote:
Ondertussen heb ik een reden gehad en ben ik ook terug toegelaten. Al kijk ik het voorlopig nog even aan. Want de manier waarop men me daar behandeld heeft als mens, is ver van netjes (en ok).quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Waarbij ik expliciet de beperking heb gekregen, niets meer PUBLIEK inzake moderatie en beleid te mogen bespreken op het SWB forum. Alles dient via e-mail te gebeuren. Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.quote:De belangrijkste reden voor de ban, is het feit dat je in alle topics terug kwam op de eerdere ban, het onrecht etc etc. Dit werd door meerdere leden bij ons gemeld als ongelofelijk irritant en storend
Dat is hier niet anders hoorquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:16 schreef JustTalkLove het volgende:
Ik mag dus (als ik daar terugkom) publiek hier niets over vermelden waarom en waarvoor ik een permanente heb gekregen. Ik dien daarover te zwijgen.
Dank voor de info.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:25 schreef Amarantha het volgende:
Dat is hier niet anders hoorJa privé mag dat wel maar niet op het forum.
Lolquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:25 schreef jen__ het volgende:
Moest het je allemaal even wat zwaar vallen, vergeet niet dat praten vele wonden kan helen. Daarvoor is er teleonthaal, 24/24 en 7/7 te bereiken via 106. Want vergeet niet, praten is de eerste stap!
Klopt. Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:30 schreef Infection het volgende:
Echt bijzondere forums hebben we in Nederland inderdaad niet, behalve FOK! natuurlijk. Het tweakers forum kan nog wel, maar ook die is een stuk minder uitgebreid dan deze. En natuurlijk een andere doelgroep.
Laat dat uit je hoofd.quote:
lolquote:
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:02 schreef JustTalkLove het volgende:
Lang geleden dat ik me nog zo druk gemaakt heb om iets
Ik hoor mezelf niet (graag) bezig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:06 schreef jen__ het volgende:
Zo, jij hoort jezelf echt graag bezig, krijg ik de indruk...
Er gebeurt veel in mijn leven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
Dit vind ik moeilijk te geloven. Of gebeurd er voor de rest niks in je leven?
Natuurlijk zit ik in het echte leven ook wel eens te klagen. Wie niet ? (allerlei klussen en werken in huis, e.d.). Maar wat op SWB daar gebeurde. Nee, daar word en werd ik echt verontwaardigd van.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Amarantha het volgende:
En nee dit bedoel ik niet lulligMaar meer van als je je wel om dit druk kan maken sinds lange tijd.. waarom dan niet om andere dingen? Die wel belangrijk zijn.
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:49 schreef JustTalkLove het volgende:
De laatste maanden heb ik al veel pedagogische boeken gelezen. Hoe kinderen opvoeden, met explosies omgaan, etc. Een rode draad in al die boeken is de DIALOOG.
EMPATHIE vormt hierin een belangrijk gegeven. Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de ander. Wat voelt de ander, wat verlangt de ander, waar zit de ander mee. Voel de emoties van de ander. Bespreek zaken met elkaar uit. Leer elkaar kennen. En bovenal zorg voor een gevoel van "veiligheid" en "verbinding" (welzijn). Dat is de basisvoorwaarde voor alles, wil iets kunnen slagen, zoals bv goede resultaten op school behalen, etc. Geef je uiteindelijk een bepaalde straf (geef die niet te vlug, blind en meteen), verduidelijk dan goed je sanctie.
Allemaal zaken die "theoretisch" in de boekjes staan.
De moderatie hier op FOK gaat er zeer volwassen aan toe.
Het is niet altijd even goed, maar het scoort zeker een 8/10 voor mij.
De moderatie op SWB (het forum) is een regelrechte ramp. Gevoelsmatig ben ik er nog altijd niet overheen, hoe autoritair, kil, blind, harteloos, gemeen het daar allemaal aan toegaat. Er was kort even een dialoog. Al bleef die niet zolang duren. En was er eigenlijk niet zoveel dialoog aan. Ik kreeg even een kleine duiding terug. Een duiding (communicatie, informatie) die al veel eerder had moeten zijn gegeven ! Door zo laattijdig te communiceren, ontspoort alles alleen maar verder maar.
Wat spoort er allemaal niet:
- Gebrek aan empathie
- Gebrek aan inzicht
- Gebrek (vooral) aan duiding
- Veel te autoritair en gesloten.
- Veel te veel op "straf" (sanctie) gericht.
- Veel te weinig op dialoog (leren samen leven) gericht.
Psychologisch scoort heel dat beleid daar alvast een dikke nul voor me. Inzake moderatie krijgt het (wat mij betreft, niet dat iemand hier wellicht wakker van ligtmaar een 2/10. Het is er allemaal veel te kinderachtig. En dat voor al die twintigers, dertigers en oudere leden die er vertoeven. Wat een zooitje.
Misschien valt SWB forum ergens met het regime van Erdogan of China te vergelijken. Vooral braaf binnen de lijntjes blijven kleuren, niet teveel vragen stellen en zeker de moderatie niet kritisch in vraag stellen. Dan lukt het misschien wel als (niet al te kritisch lid) er te 'mogen' blijven.
Toen ik in het topic 'recht op vrije meningsuiting' een klein berichtje poste, werd het door een moderator verwijderd. Er stond nochtans niets beledigend, niets persoonlijks in. Enkel kort een duiding waarom het recht op vrije meningsuiting zo belangrijk is als "waarde". Zijnde het recht te hebben jezelf te mogen en kunnen verdedigen tegen het oordeel van anderen. Het recht jouw mening te uiten, naast de mening van een ander. Ieder "zijn mening", zeg maar. Waarbij ik het wel belangrijk acht, hierbij respect te hebben voor elkaars eigenheid. Zomaar via je mening anderen beginnen kwetsen of blind schaden is (voor mij) ook "not done".
Anyway, zo kinderachtig allemaal.
Ik heb er maar één woord voor...
Bah
Is er hier niemand aanwezig, die daar ook nog zit of gezeten heeft ?
Kwestie van wat ervaringen met elkaar te kunnen delen hierover.
Kan ik de boel wat gemakkelijker verteren.
Gegroet,
JTL
Mijn beste SherlockHolmes.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
holy fuck is dit het onderwerp van je afstudeer scriptie ofzo?
Klopt, Artemis, ik heb duidelijk publiek te kennen gegeven, geen behoefte te voelen om seksuele voorlichting aan jullie doelgroep (de minderjarigen, -18, kinderen zeg maar) te geven. Dat interesseert me niet en vind ik tegelijk maar "pervers" ook.quote:Beste, na overleg binnen het team van moderatoren is besloten dat jij niet binnen de doelgroep past. Dit forum is bedoeld voor jongeren en hun vragen en onzekerheden. Jij hebt duidelijk gemaakt dat dit niet is waarom jij hier op het forum zit, sterker nog, dat je dit juist zelfs helemaal niet zou willen doen. Wel post je berichten waar jongeren niets mee kunnen en ben je op geen enkele manier flexibel geweest in je houding hierin. Dit is dus bij deze klaar.
Artemis. Deze verbanning is permanent.
Het zijn die zaken die ik als 'oudere' niet wens te lezen. Ik voel me daar niet goed bij (als jij dat niet wilt geloven, is dat jouw probleem, niet het mijne). Vandaar ook mijn voorstel aan de moderatie om die groep (minderjarigen) in een aparte besloten subgroep te plaatsen. Maar dat wil men niet. Doordat ik tevens publiek kenbaar heb gegeven, al die jongeren (minderjarigen) bewust te "negeren", vind men dit één van de redenen om me een ban te geven. Ik wens immers niet tot de doelgroep bij te dragen, met seksuele voorlichting te geven. Ik vind dat idee pervers.quote:Op donderdag 8 september 2016 08:54 schreef DonJames het volgende:
Meisje, heb jij al een beetje tietjes?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |