abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162057538
Sexy discussie ;)
pi_162057609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:43 schreef Koenz0r het volgende:
Nou dan zal ik maar mijn mening ventileren.

Ik hoop echt dat jij niet mee draait in de Nederlandse maatschappij. Blijf gewoon lekker thuis en geniet van je wajong uitkering.

Als je namelijk al zo van de leg bent omdat je niet mag reageren op een forum, ben je duidelijk (nog) niet klaar voor het volwassenen leven.
Lol.

Weet je waar je het beter mee kan vergelijken. Een kind is aan het spelen (filosoferen, zeveren, praten, discussiëren, etc maakt niet uit) in zijn speeltuin, met zijn speelgoed. En plots wordt hem dat plezier (dat speelgoed) afgenomen. Dan wordt dat kind ofwel kwaad of gaat huilen. Eventueel uithuilen bij zijn moeder. Of zo kwaad, dat hij met een stok in het rond begint te slaan.

Get the picture ?

Die verontwaardiging speelt.

En bij ieder mens is die verontwaardiging anders. Als iemand een kras op mijn auto maakt, daar geef ik zelf niet zoveel om. Mijn buurman daarentegen, die zou moord en brand schreeuwen.
pi_162057699
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zelf vind ik slowchats ook behoorlijk irritant en vond de verklaring van de moderator duidelijk. Niet de bedoeling dat je post om te posten. Dat is in mijn optiek gewoon redelijk beleid, waarvan ik ook wel begrijp dat niet iedereen erachter staat.
Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.

Beetje "luchtig zeveren" dus...

Ik zou daar zelf geen restrictie op plaatsen.

En ingeval zo iemand (vanuit zijn onwetendheid, als newbie op het forum) zelf zo een slowchat start, hem daar vriendelijk op wijzen. Eventueel zijn berichten naar een bestaande slowchat verplaatsen. Of de berichten samenvoegen. Er is zoveel mogelijk.

Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.

Heel die manier, waarop de communicatie er verliep is en was zo slordig. En ja zo "onvolwassen".
Laat mij dan als een klein kind (zo je wilt) er hier maar even over zeuren.

Ik ben boos op je papa.
Ja, en op mama ook ;)
  FOK!mycroftheld dinsdag 10 mei 2016 @ 12:12:44 #29
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_162057876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar niet zoals men daar deed. Zonder enige duiding je topic verwijderen. Dan probeer je dit een tweede keer en krijg je meteen een afkoelban. Iets wat je totaal niet ziet aankomen.
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?
pi_162058038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:04 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik ben geen expert inzake slowchat. Maar volgens ik dat begrijp (op FOK zelf al even ook heb meegemaakt), is dat een topic waarin je lekker los met elkaar kan schrijven, babbelen, praten, etc.

Beetje "luchtig zeveren" dus...

Ik zou daar zelf geen restrictie op plaatsen.

En ingeval zo iemand (vanuit zijn onwetendheid, als newbie op het forum) zelf zo een slowchat start, hem daar vriendelijk op wijzen. Eventueel zijn berichten naar een bestaande slowchat verplaatsen. Of de berichten samenvoegen. Er is zoveel mogelijk.

Heel die manier, waarop de communicatie er verliep is en was zo slordig. En ja zo "onvolwassen".
Laat mij dan als een klein kind (zo je wilt) er hier maar even over zeuren.

Ik ben boos op je papa.
Ja, en op mama ook ;)
Luchtig zeveren inderdaad. Iets dat niet per se de bedoeling is van een forum met een specifiek onderwerp (zeker niet eentje waar ze zaken verbinden aan je postcount) en iets dat voor mensen die er niet in zitten, of het later teruglezen best irritant kan zijn.

Zo wordt er op FOK! ook tegenaan gekeken, maar hier wordt de slowchat gedirigeerd naar centrale topics (wat dan weer kliekjesvorming in de hand werkt) en als je hier zomaar een slowchat opent kan je ook op een slotje rekenen. Als je dan vraagt waarom, antwoord krijgt en besluit dat het niet bevredigend is, dus het maar gewoon opnieuw gaat doen, kan je ook minstens een note verwachten. Ik weet niet of je er ook een afkoelblok voor zal krijgen.
pi_162058649
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:12 schreef bondage het volgende:
Heb je geïnformeerd waarom je topic gesloten was?
Ja, maar het antwoord daarop (3 berichten na elkaar gepost) was niet het juiste. Dat maakt het allemaal nog zo onduidelijker. De echte reden was dat ik geen slowchat zelf mag openen, zonder dit eerst aan een mod te hebben voorgelegd.

Technisch heb je wel de mogelijkheid dergelijk slowchat zelf te openen. Ik zou dat dan simpelweg dat technisch niet toestaan. Dan vermijd je dergelijk gedoe (misbruik). Tenzij ze dit bewust technisch niet doen, zodat ze je kunnen straffen, als je het wel doet. Beetje sm ? Massochisme ? Waar de moderatoren dan van genieten ? Geen idee...
pi_162058768
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:20 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zo wordt er op FOK! ook tegenaan gekeken, maar hier wordt de slowchat gedirigeerd naar centrale topics (wat dan weer kliekjesvorming in de hand werkt) en als je hier zomaar een slowchat opent kan je ook op een slotje rekenen. Als je dan vraagt waarom, antwoord krijgt en besluit dat het niet bevredigend is, dus het maar gewoon opnieuw gaat doen, kan je ook minstens een note verwachten. Ik weet niet of je er ook een afkoelblok voor zal krijgen.
Akkoord.
En beleid is beleid.

In het ideaal scenario probeer je hier een middenweg te vinden. Een samenwerking, dialoog. Tussen de leden en de moderatie. Op sommige vlakken kun de moderatie tegemoet komen. Op andere vlakken dien jij je als lid maar aan die regels te houden. Dat vind ik vrij normaal.

Je kan in het leven ook niet alles binnen halen, overal je zin en gelijk krijgen.
Het leven is "geven en nemen"

Op SWB voel ik vooral veel NEMEN (en vooral van alles van je gaan afnemen).
Weinig geven.

Maar kijk, er is terug (momenteel) een kleine opening. Ik ben in dialoog (via e-mail) met de hoofdmoderator. We zien wel hoe het eventueel nog verder loopt.

Een verschil met FOK en SWB is alvast, dat FOK je DUIDT waarom je een slotje krijgt. FOK (ook al ben je het niet altijd eens) verschuift die duidelijkheid.

Op SWB is het onduidelijkheid troef.
Daarom loop/liep ik er ook zo verloren.
En begreep/begrip ook (langs geen kanten) wat me daar allemaal overkomt.

Ik kan/kon het niet plaatsen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:58:44 #33
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162058846
Zo, nou heb je je hart even kunnen luchten, en nu serieus over sex praten (zat je bij dat andere forum toch ook voor erbij, want dat andere forum gaat over sex).
Dus vertel eens, hoe vaak doe je het, en hoe, en met wie, en .... heel belangrijk, met wie niet en waarom dan wel niet?
Want DAT interesseert ons ECHT!

}) O+ (8>

[ Bericht 18% gewijzigd door LeesFoknl op 10-05-2016 13:00:51 (waarevolle aanvulling aangvuld.) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_162059737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:58 schreef LeesFoknl het volgende:
Zo, nou heb je je hart even kunnen luchten, en nu serieus over sex praten (zat je bij dat andere forum toch ook voor erbij, want dat andere forum gaat over sex).
Dus vertel eens, hoe vaak doe je het, en hoe, en met wie, en .... heel belangrijk, met wie niet en waarom dan wel niet?
Want DAT interesseert ons ECHT!

}) O+ (8>
lol :)

Het laatste sex topic dat ik op SWB opende, ging over parenclubs (wie bezoekt ze, hoe is de ervaring ermee, etc). ;) Heb dat topic even op FOK neergezet. Maar blijkbaar bestaat zo een topic hier al. Moet dat topic hier later nog eens bij lezen.

Heb jij al een parenclub bezocht ? Lijkt je dat iets ? Totaal niet ;)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:52:35 #35
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_162061346
Dit topic is verplaatst van Sex naar General chat.
pi_162061808
Bullshit, er zijn genoeg degelijke fora.
pi_162062410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:12 schreef LurkJeRot het volgende:
Bullshit, er zijn genoeg degelijke fora.
Laten we even verduidelijken ;)
Want dit topic is ondertussen verplaatst geworden.

Welke fora ken jij nog waar je OPEN over SEKS, PSYCHOLOGIE (mens, maatschappij) en SPIRITUALITEIT met elkaar kan praten. En dit onder VOLWASSENEN (dus leeftijd 18+). In geval er jongere leden zitten, die kunnen een clubje onder elkaar vormen (liefst in een aparte groep).

Kun je een paar voorbeelden van dergelijke fora geven ?

Naast FOK ken ik enkel SWB waar je ook (via fora) bv over seks kan praten. Natuurlijk zijn er fora waar je over strips, bordspelen, voetbal, auto's en wat nog allemaal kan praten. Maar die tellen niet mee. Zo ken ik er zelf ook genoeg...
pi_162062507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Laten we even verduidelijken ;)
Want dit topic is ondertussen verplaatst geworden.

Welke fora ken jij nog waar je OPEN over SEKS, PSYCHOLOGIE (mens, maatschappij) en SPIRITUALITEIT met elkaar kan praten. En dit onder VOLWASSENEN (dus leeftijd 18+). In geval er jongere leden zitten, die kunnen een clubje onder elkaar vormen (liefst in een aparte groep).

Kun je een paar voorbeelden van dergelijke fora geven ?

Naast FOK ken ik enkel SWB waar je ook (via fora) bv over seks kan praten. Natuurlijk zijn er fora waar je over strips, bordspelen, voetbal, auto's en wat nog allemaal kan praten. Maar die tellen niet mee. Zo ken ik er zelf ook genoeg...
Reddit.
pi_162062536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:40 schreef LurkJeRot het volgende:
Reddit.
Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.
Niet mijn type forum.

Zijn er nog andere ?
pi_162062546
Maak je eigen.
pi_162062625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:41 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ken ik. Heb ik even op gezeten en vond ik maar een ramp. Wat een chaos.
Niet mijn type forum.

Zijn er nog andere ?
Vast wel, maar ik denk dat ook niet jouw type forums zijn.
pi_162062806
Ok, dus toch geen bullshit blijkbaar. Dergelijke fora zijn er niet (echt) helaas...
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:22:54 #43
174940 W00fer
Maar echt
pi_162066315
quote:
Dat is de OBJECTIVERING van onze samenleving.
En ja, dat ligt gevoelig bij me.

Ik revolteer daar tegen.
Ik ben een Jean Paul Sartre fan
Een Osho liefhebber
Een flower power hippie (2de generatie, want ik ben niet van de jaren 70)
Een vrijheidsstrijder
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Friettent dikke Willie, met Willie
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 18:25:27 #44
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162066354
Wtf is dit dan.
Your beauty never ever scared me.
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 18:28:09 #45
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162066396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:13 schreef JustTalkLove het volgende:
Dat is niet volwassen.
Dat is niet menselijk.
Dat is niet eerlijk.

Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.
pi_162066424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef W00fer het volgende:
WTF is dit nou weer. Het gaat over een forum maar je geeft eigenlijk nergens quotes die je daar geplaatst hebt / had. Doe dat dan om wat meer duiding te geven over de reden achter die permaban.
Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.
Dat is één van de zaken die ik zo storend vind aan heel deze kwestie.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:30:42 #47
174940 W00fer
Maar echt
pi_162066447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:29 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen reden gehad voor mijn permaban daar.
Dat is één van de zaken die ik zo storend vind aan heel deze kwestie.
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162066582
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:28 schreef Amarantha het volgende:
Dude. Beter ga je je druk maken om dingen die er toe doen.
Volledig akkoord.

Ik schreef bepaalde zaken hier misschien nogal (vrouwelijk) "emo" neer. Maar dat was voor mezelf een manier om die zaken wat te verwerken, los te laten. Mijn frustraties te uiten, te laten gaan.

Het is niet leuk om je als 'object' behandeld te voelen.

Een knopje op je informatica systeem indrukken en zomaar iemand bannen, uitsluiten, monddood maken, dat is gemakkelijk...

Maar zoals je zegt. Stel dat een vriendje je dumpt, nadat hij seks met je heeft gehad. Op naar een volgende verovering. Dat is ook niet netjes, noch leuk als je dat overkomt. Dan voel je je ook gebruikt, zomaar kil langs de kant gezet. Een duiding daarover krijg je misschien ook niet van dergelijke types. Waarom deed hij dat ? Geen reactie.

Op zulke momenten haal je inderdaad je schouders op.
En gaat verder met je leven. Life goes on.

Er zijn ergere zaken in het leven om je druk om te maken.
Klopt

Maar ondertussen kun je toch maar even lekker sakkeren erover.
Want leuk is het niet, wat je overkomen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 18:49:47 ]
pi_162066819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:30 schreef W00fer het volgende:
Ze gooien het altijd op "de regeltjes". Daarom zeg ik voor hoor en wederhoor plaats je hier wat typische teksten die je daar ook geplaatst hebt, zodat wij er ook wat van kunnen meegenieten. Daar het een SWB is kun je misschien sommige dingen achter een spoiler zetten. Misschien was je wel dusdanig grof in de mond of ongepast dat er een reden voor is?
Als je naar de website gaat, kun je mijn berichten er allemaal publiek lezen.

Een groot stuk van het verhaal staat hier al neergeschreven (voor wie de interesse en tijd heeft om het te lezen).

Ik heb een stukje geschreven in een topic over vrije meningsuiting, een stukje over spiritualiteit, startte een topic over parenclubs (die tekst heb ik hier op FOK gezet, maar er zijn al dergelijke topics hier). En een groot gedeelte ging ook over het beleid (de regels) die ik eens verder onder de loep wou nemen. Kanttekeningen die ik daarbij maakte.

Misschien is een bepaald lid (wiens grof antwoord in mijn topic, ik gemarkeerd had als ongewenst) bevriend met een moderator. En liet zij mij bannen.

Ik heb totaal geen idee.
Kan daar enkel maar naar gissen.

Ofwel nam men het niet, dat ik publiek kritiek op het beleid uitte. Moest dit achter de schermen gebeuren ? Nochtans voelde dit voor mij niet zo aan. Gezien Cutepie (een moderator) daar juist openstond voor dergelijke kritiek.

Ik kan er echt geen touw aan vastknopen...

Of men vond mijn teksten te lang (te wollig, teveel zagen, klagen, te grote boekdelen, etc.). Dat kan ook zijn. Maar is nog geen reden om een ban te geven en zeker geen permanente. En zeker niet zo helemaal totaal uit de lucht gevallen !

[ Bericht 8% gewijzigd door JustTalkLove op 10-05-2016 18:51:30 ]
  roze dinsdag 10 mei 2016 @ 19:45:48 #50
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162068342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:37 schreef JustTalkLove het volgende:
Maar zoals je zegt. Stel dat een vriendje je dumpt, nadat hij seks met je heeft gehad. Op naar een volgende verovering. Dat is ook niet netjes, noch leuk als je dat overkomt. Dan voel je je ook gebruikt, zomaar kil langs de kant gezet. Een duiding daarover krijg je misschien ook niet van dergelijke types. Waarom deed hij dat ? Geen reactie.

Dit vergelijk je met een ban op een forum?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')