Het is wel lekker dat Mixxx, maar ook VDJ, FLAC aan kunnen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het wordt ook gedownsampled naar 192 Kb/s vanaf 320 of Flac.
Ik kan mij nog goed herinneren toen broertje zijn eerste show draaide via deze server, en de oeh's en ah's niet van de lucht waren omdat het verschil tussen 128kbs (waar we vroeger mee draaiden) en de 192kbs van nu zo groot wasquote:Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef ToT het volgende:
[..]
En da's gewoon netjes.Als je kritisch luistert hoor je wel verschil met 320 Kbit enzo, maar hier verdeel je je aandacht tussen de muziek en de chat, dus echt ultiem perfect geluid is ook niet per sé noodzakelijk.
Is voor Internetradio prima, verschil hoor je nauwelijks met gemiddelde PC etc.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:03 schreef ToT het volgende:
[..]
En da's gewoon netjes.Als je kritisch luistert hoor je wel verschil met 320 Kbit enzo, maar hier verdeel je je aandacht tussen de muziek en de chat, dus echt ultiem perfect geluid is ook niet per sé noodzakelijk.
Hehehe ja dat was idd echt een HELE verademing toen!quote:Op zondag 8 mei 2016 00:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik kan mij nog goed herinneren toen broertje zijn eerste show draaide via deze server, en de oeh's en ah's niet van de lucht waren omdat het verschil tussen 128kbs (waar we vroeger mee draaiden) en de 192kbs van nu zo groot was
128kbs of 192kbs maakt op het gehoor via baggere PC speakers veel meer verschil uit dan tussen 192kbs en 320kbsquote:Op zondag 8 mei 2016 00:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe ja dat was idd echt een HELE verademing toen!![]()
True.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
128kbs of 192kbs maakt op het gehoor via baggere PC speakers veel meer verschil uit dan tussen 192kbs en 320kbs
Absoluut.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
128kbs of 192kbs maakt op het gehoor via baggere PC speakers veel meer verschil uit dan tussen 192kbs en 320kbs
Mixxx vreet aardig wat.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is wel lekker dat Mixxx, maar ook VDJ, FLAC aan kunnen.
Anders moet ik veel omzetten...
Heb nog live sets van mezelf 10 jaar terug in 128.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 mei 2016 00:10 schreef MadMaster het volgende:
Piet, sorry, het ligt niet aan je muziekjes, maar mijn ogen vallen dicht...
Morgenochtend tune ik weer bij je in...
Mijn eerste show bestond uit single rips. Ik wist nog niets van kbs en rippen af. Waren 160kbs ripsquote:Op zondag 8 mei 2016 00:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Absoluut.
Ben ooit begonnen met omzetten van CD naar 192Kbps MP3 terwijl dat toen nog niet echt gangbaar was.
Ben blij dat ik dat toen besloten heb...
Prima muziek om weg te dromen dit.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:10 schreef MadMaster het volgende:
Behoorlijk ja. Het heeft het zwaar op een voormalige Vista laptop.quote:
quote:Op zondag 8 mei 2016 00:10 schreef MadMaster het volgende:
Trusten, Mad.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:10 schreef MadMaster het volgende:
Vista laptop als in specs, zo oud dat W8 of W10 er niet meer op gaat draaien?quote:Op zondag 8 mei 2016 00:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. Het heeft het zwaar op een voormalige Vista laptop.Verstandig is het niet, maar het werkt.
Wat geheugen erbij doet vaak al wonderen.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. Het heeft het zwaar op een voormalige Vista laptop.Verstandig is het niet, maar het werkt.
Win 10 wilde nog enigszins, maar werkte ruk in combinatie met Mixxx op die laptop.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vista laptop als in specs, zo oud dat W8 of W10 er niet meer op gaat draaien?
Dan respect dat je het onder linux gewoon goed draaiend gekregen hebt
Eens kijken, volgens mij is dat nog te verdubbelen naar 8 GB.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat geheugen erbij doet vaak al wonderen.
Je mag ook hier uit proberen hoor op 'jouw' laptop, die heeft 12GB geheugen draait nu onder W10quote:Op zondag 8 mei 2016 00:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Eens kijken, volgens mij is dat nog te verdubbelen naar 8 GB.
Heel lief van je, maar denk niet dat ik er aan toe kom.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je mag ook hier uit proberen hoor op 'jouw' laptop, die heeft 12GB geheugen draait nu onder W10
* MaryMouse plannen voor komend weekend bijsteldquote:Op zondag 8 mei 2016 00:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Heel lief van je, maar denk niet dat ik er aan toe kom.
quote:Op zondag 8 mei 2016 00:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
* MaryMouse plannen voor komend weekend bijsteld![]()
Dit is mijn zaterdagnacht muziek meestal. Was altijd gek van 538 Dancedepartment in de nachtdienst.quote:
Het is een Intel core 2. Het werkt ook wel, maar hier hoor ik regelmatig haperingen, of het blijft een tijdje hangen voordat je een track in kan laden. Van die haperingen krijgt de luisteraar niets mee.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
4 Gig is in principe wel voldoende. zit er Celeron CPU in ofzo?
quote:Op zondag 8 mei 2016 00:30 schreef MaryMouse het volgende:
Geen codetaal, ik herhaal géén codetaal
[ afbeelding ]
Feiten mag je niet ontkennen
Dat ligt meer aan trage HD.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:29 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het is een Intel core 2. Het werkt ook wel, maar hier hoor ik regelmatig haperingen, of het blijft een tijdje hangen voordat je een track in kan laden. Van die haperingen krijgt de luisteraar niets mee.
Dat is een feit en een waar woord.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:30 schreef MaryMouse het volgende:
Geen codetaal, ik herhaal géén codetaal
[ afbeelding ]
Feiten mag je niet ontkennen
SSD's zijn duur, leuk voor OS en zo, maar ik draai al mijn muziek gewoon vanaf externe USB drive.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:33 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ah, dan donder ik er een SSD in. Thanks, Piet.
Buffer in Mixxx en zo, heeft meer effectquote:Op zondag 8 mei 2016 00:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh, kwartje valt. De stream heeft er verder geen lor mee te maken.
Wanneer ik van 5400 rpm HD muziek inlaad dan hapert Mixxx ook ff.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Oh, kwartje valt. De stream heeft er verder geen lor mee te maken.
Die kan ik zo van de kast plukken.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
SSD's zijn duur, leuk voor OS en zo, maar ik draai al mijn muziek gewoon vanaf externe USB drive.
Dank je, nerdje van me.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Buffer in Mixxx en zo, heeft meer effect
Je UI.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer ik van 5400 rpm HD muziek inlaad dan hapert Mixxx ook ff.
Niet de muziek maar scherm bevriest dan seconde ofzo
Waar halen jullie die voorraden vandaanquote:Op zondag 8 mei 2016 00:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Die kan ik zo van de kast plukken.
Ach, soms had ik ineens wat handel.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Waar halen jullie die voorraden vandaan
Ik moet gewoon naar de winkel voor een rottig USB-printerkabeltje van minder dan 1 meter
Piet met zijn handeltjes zijn goed voor R49quote:Op zondag 8 mei 2016 00:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ach, soms had ik ineens wat handel.
Die ik heb zijn ook langer.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Waar halen jullie die voorraden vandaan
Ik moet gewoon naar de winkel voor een rottig USB-printerkabeltje van minder dan 1 meter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |