SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar hou tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur, of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's You sound reasonable...Time to up my medication.
Maar hoe help je 'die andere DJ' dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet 'naar jezelf' luisteren maar achterover zitten, koptelefoon op, en gewoon denken dat je een willekeurige andere DJ helpt. Mijn stem klinkt voor mij ook nog steeds vreemd, ondanks dat ik mijzelf al aardig wat terug gehoord heb![]()
Test die ik gisteravond kort voor ik ging draaien, bleek dat 'weer' het volume van mijn mic te laag was, zette ik het volume hoger dan hoorde ik ook in mijn opname een brom. Dat moet ik eerst zien weg te werken voordat ik online kan gaan fine tunenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar hoe help je 'die andere DJ' dan?
Dan is alleen record toch afdoende?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Test die ik gisteravond kort voor ik ging draaien, bleek dat 'weer' het volume van mijn mic te laag was, zette ik het volume hoger dan hoorde ik ook in mijn opname een brom. Dat moet ik eerst zien weg te werken voordat ik online kan gaan fine tunen
Ik bekijk de VU meters qua muziek en spraak en dat is het wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Test die ik gisteravond kort voor ik ging draaien, bleek dat 'weer' het volume van mijn mic te laag was, zette ik het volume hoger dan hoorde ik ook in mijn opname een brom. Dat moet ik eerst zien weg te werken voordat ik online kan gaan fine tunen
Jij dacht dat muis snel tevreden is?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan is alleen record toch afdoende?
Uh, ik denk het welquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dan is alleen record toch afdoende?
Testen op 128Kbps lijkt me wat 'krapjes'...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uh, ik denk het wel
Ik heb gewoon 2 encoders aangemaakt in SAM, die welke ik gebruik voor lokaal testen is ook maar 128kbs anders worden de bestanden zo groot.
De VU meters in SAM stellen niet zoveel voor, of zoals Piet al eens tegen mij gezegd heeft, heb ik alles te afgeknepen staanquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik bekijk de VU meters qua muziek en spraak en dat is het wel.
Verder kan ik toch niet veel instellen qua microfoon.
Heb een blower aanstaan op mijn kamer, omdat het daar nu bijna 30 graden is en dat merkte ik wel.
Het blies behoorlijk door de microfoon, wel of geen popfilter...
Koos zij of koos jij?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, anders had ze niet voor mij gekozen hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sound reasonable...Time to up my medication.
Nah, goed genoeg om volume en 'helderheid' en zo van spraak vs muziek te testenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Testen op 128Kbps lijkt me wat 'krapjes'...
Dan alles +20% of zo...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De VU meters in SAM stellen niet zoveel voor, of zoals Piet al eens tegen mij gezegd heeft, heb ik alles te afgeknepen staan
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:39 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Koos zij of koos jij?We vielen min of meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L2B's Mixcloud
En het was niet eens een stapel- of luchtbedquote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, maar precies toen hij dat zei, knalde bij mij internet er uit!
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En het was niet eens een stapel- of luchtbed
Neuh, nog geen extra geheugen gekocht; wil het financieel ff zuinig aan doen voor mijn vriendin, maar het is wel erg frustrerend zo!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:41 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Werkt Photoshop nu wel zonder problemen?
Dat is de leeftijdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sound reasonable...Time to up my medication.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef just me het volgende:
Piet bedankt voor de muziekjes, mijn ogen vallen dichtfijne avond nog allemaal
Tot morgenochtend!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef just me het volgende:
Sound en Voice staan bij mij in SAM al op +20% gooi ik die verder omhoog dan knal ik het rode in.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan alles +20% of zo...
Die van Mixxx zijn redelijk accuraat, als het te hard staat hoor ik dat zelf vaak al en bewijzen de VU-meters dat dan ook...
Het begon je wel ietwat op te breken toen je zelfs google niet meer kon raadplegen zonder dat de hele meuk bevroor. Toch zou het gewoon moeten draaien zonder upgrade.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, nog geen extra geheugen gekocht; wil het financieel ff zuinig aan doen voor mijn vriendin, maar het is wel erg frustrerend zo!
Welke drivers gebruik je nu?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sound en Voice staan bij mij in SAM al op +20% gooi ik die verder omhoog dan knal ik het rode in.
Ik ben nog niet helemaal uit hoe de relatie is tussen Windows sound settings en SAM. Ik draai met windows drivers, en niet met ASIO.
Dank je jm en trusten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef just me het volgende:
Ik zet volume wat boven 0, gain afhankelijk van nummer ook, hoog ietsjes erbij en bas aardig wat.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Sound en Voice staan bij mij in SAM al op +20% gooi ik die verder omhoog dan knal ik het rode in.
Ik ben nog niet helemaal uit hoe de relatie is tussen Windows sound settings en SAM. Ik draai met windows drivers, en niet met ASIO.
Ja precies, ik snap niet wat er nu anders is dan voor de crash.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het begon je wel ietwat op te breken toen je zelfs google niet meer kon raadplegen zonder dat de hele meuk bevroor. Toch zou het gewoon moeten draaien zonder upgrade.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef just me het volgende:
Master + 25%, controllers per kanaal op 75%. Normalisatie staat aan.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik zet volume wat boven 0, gain afhankelijk van nummer ook, hoog ietsjes erbij en bas aardig wat.
Mijn ervaring met Windows is de volgorde van installeren van derden waar het mis ging.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja precies, ik snap niet wat er nu anders is dan voor de crash.
Goeie vraag wat ik nu werkelijk gebruikquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welke drivers gebruik je nu?
Dat bleek bij mij, buiten ASIO die de mic niet ondersteunen, ook een flink verschil te maken.
Oh?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Windows is de volgorde van installeren van derden waar het mis ging.
En toch klinkt de muziek bij jou altijd crisp helder en zelden (nooit) overstuurd.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Master + 25%, controllers per kanaal op 75%. Normalisatie staat aan.
Dan heb ik voldoende ruimte op de kanalen over bij extremen...
Het probleem met de mic hier is dat Mixxx het ziet als USB microfoon, omdat de controller via USB verbonden is. Er zijn geen andere instellingen mogelijk. Mixxx herkent de mic dus wel, maar op een foute wijze.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welke drivers gebruik je nu?
Dat bleek bij mij, buiten ASIO die de mic niet ondersteunen, ook een flink verschil te maken.
Als je de Windows / WDM-KS Drivers kan gebruiken, zijn die het beste...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Goeie vraag wat ik nu werkelijk gebruik
Ik geloof de Realtek High Defenition Audio, maar die zou best wel weer een conflict kunnen hebben met de NVIDIA Virtual Audio Device dinges en zo
Bovenstaande geldt in principe voor Mixxx, maar ook in algemeen...quote:Windows / ASIO - Good
Windows / WDM-KS - Good
Windows / WASAPI - Acceptable
Windows / DirectSound - Poor
Windows / MME - Poor
Ik knijp vaak in het begin de kanalen wat en stuur dan na enkele seconden zo nodig bij.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En toch klinkt de muziek bij jou altijd crisp helder en zelden (nooit) overstuurd.
Ja, de vorige keer dat ik de ASIO drivers installeerde ging mijn hele laptop zo over zijn nek dat ik die kon herinstallerenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je de Windows / WDM-KS Drivers kan gebruiken, zijn die het beste...
[..]
Bovenstaande geldt in principe voor Mixxx, maar ook in algemeen...
Yep klopt helemaal.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je de Windows / WDM-KS Drivers kan gebruiken, zijn die het beste...
[..]
Bovenstaande geldt in principe voor Mixxx, maar ook in algemeen...
Heb ik ook zo ongeveer met mijn controller, heeft ook een 5 pins ingang, maar Mixxx herkent een microfoon via die ingang niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het probleem met de mic hier is dat Mixxx het ziet als USB microfoon, omdat de controller via USB verbonden is. Er zijn geen andere instellingen mogelijk. Mixxx herkent de mic dus wel, maar op een foute wijze.
Dit draai ik nu aardig op het randje.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En toch klinkt de muziek bij jou altijd crisp helder en zelden (nooit) overstuurd.
Het klinkt hier uitstekend, niks te veel of te weinig.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit draai ik nu aardig op het randje.
Is niets van te horen dat het op de rand zou zitten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit draai ik nu aardig op het randje.
Het wordt ook gedownsampled naar 192 Kb/s vanaf 320 of Flac.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het klinkt hier uitstekend, niks te veel of te weinig.
Piekje in het rood mag af en toe wel...
Correctquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het wordt ook gedownsampled naar 192 Kb/s vanaf 320 of Flac.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |